Hallitus panee lapsilisät verolle ja nostaa ruoan verotusta.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Fantastista!:-)
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
mmihin turhaan meillä menee fyrkkaa. mä voin alottaa ilman mitään värilasei kiitos. kylmän analyytttista vaikka koskis suakin prkl.

puoluetuet vittuun ja kaikki muutkin tuet jotka menee veronmaksajien rahoista. toki ME maksamme palkan enempää ei tarvi. paljonko tulis säästöä vuodessa? niinpä!

sitten Kansallistamme kaikki suuret kauppa ketjut valtion haltuun. Prismat jne tulis valtion kassaan jo tolla ne 4 miljaaardia vuodessa. Toki jätettäis omistajille niitten rahat että voisivat mennä köllimään jonnekin.

sitten Ylimmän johtajan palkka sais olla vain 3 kertaa enemmän kuin alin palkka.'

olis jo tukku noilla pikku säädöksillä rahaa valtion kirstussa. Koskis vain muutamaa. vai luuletteko et haluun mun fyrkkia käytettävän liluksen kaltasiin kultasiin puristukssin.

Miksi suomessa hyysätään ulkomaalaisia?

Lorvivat ulkomaalaiset takaisin omiin maihinsa ja kansanedustajilta taksikortit yms. turhat edut pois.

Kyllä tulisi säästöä ja reilusti.

Ihmetyttää miten tämä hallitus ei tiedä talouden perusjuttujakaan. Jos veroja nostaa nostamistaan, jossain vaiheessa kansalaisten ostovoima heikkenee näkyvästi -> Suomessa näin on jo käynyt. Viinat haetaan Virosta, ei syödä ulkona, ruoka on heikkolaatuista. Kaikki tämä maksaa moninkertaisesti myöhemmin sen, kuin mitä kuviteltiin että säästetään nyt. Esim. heikkoa ruokaa syöneet sairastavat enemmän, ja koska jatkossa Suomi nähtävästi maksaa myös paperittomien terveydenhoidon, sille jonolle ei näy ihan heti loppua.

Verotuksen älyttömyys on tuhonnut myös monen yrittäjän elinkeinon, jatkossa yritykseen on varaa vain niillä jotka saavat ne joko perintönä itselleen tai valtion tukitoimien kautta perustettua (Starttirahat yms.). Koska ei ole yrittäjiä, ei ole kilpailuakaan- pari yritystä hallitsee kaikkea ja vaihtoehtoina on "maksa sikakallis hinta tai jätä". Osa maksaa, yhä suurempi osa jättää maksamatta. Ja sitten käy kuten Itellalle; posti ei kulje toivotulla tavalla, joten porukkaa lentää pihalle.
Ravintola-ala on ollut aivan henkihievärissä muutenkin, jos nyt tulee vielä veronkorotus niin jatkossa meillä on lähinnä kaljabaareja ja muutama hienompi paikka, tavalliset ruokaravintolat katoavat kokonaan. Firmat eivät saa enää vähentää edustuskulujaan verotuksessa, se on näkynyt kuluneena vuotena selvästi MaRa-alalla.

Kehitysapuun menee miljoonia, mamut ovat tuottoisa bisnes. Miksei näistä leikata? Jopa koululaisten lyijykynistä säästetään, mutta ketään ei häiritse se että elätämme afrikkalaisia? Miksi?

Asiaa!!!!!!!!

Kun lapsilisät ovat nousseet tapetille, niitä tulisi uudistaa seuraavasti:

1.) Yksinhuoltajakorotuksen poistaminen. Korotukselle ei ole edes perusteita, koska on olemassa elatusapu.

2.) Ulkomaille, esmerkiksi Viroon, maksettavat lapsilisät lopetettava.

Alkuperäinen kirjoittaja kartonkimään;29690534:
Se katsos nyt sellainen juttu, että ei ole enää varaa saada kaikkia kotiäitejä töihin. He kun tuppaavat menemään sinne julkiselle puolelle joka on paisunut paisumistaan kuin pullataikina.

Velkarahalla tätä julkista puolta pidetään pystyssä. Ei vaan riitä enää kaikille naisille kivoja sisäsiistejä duuneja jossa voi kaffitella ja juoruta tyttöjen kanssa kahvihuoneessa. Silloin kun Suomella pyyhkii hyvin, voimme keksiä naisille vaikka mitä hauskoja duuneja, että ei tarvitse kotiin jäädä makoilemaan.

No mitenkä ajattelit asian ratkaista, kun kerran naisille ei riitä töitä, eikä kotonakaan saisi olla?

Tähän päälle vielä aiotaan asteittain vähentää työmatkojen kilometrivähennystä -50%. Jo ensi vuoden alusta vähennys on -10%.

Eipä sitä paljoa kannata töissä enää kauaa käydä.

Alkuperäinen kirjoittaja sinä maksat;29690991:
Nyt säästetään jotta saksalaiset ja ranskalaiset pankit saavat saatavansa Kreikasta ja pankkiirit bonuksensa.

Ai niin, unohtui mainita, että Ukrainasta saamme 50.000.000 uutta elätettävää, se on viisi (5) Kreikkaa...

Näkisin, että yrittäjyyttä ja työmatkoja olisi järkevä tukea. Ihminen, joka työllistää itse itsensä ja mahdollisesti joku päivä vielä jonkun muunkin, on kullanarvoinen. Se, että syrjäseutuja asutetaan ja sieltä kuljetaan töihin, on hyvä.
On totta, että julkisella on paljon sellaista väkeä töissä, joiden työpanoksen puuttumista ei edes huomaa. Samaan aikaan, kun julkisella pidetään töissä kovalla palkalla lorvijoita ja tekaistaan jollekkin väliportaan johdolle titteli ja duuni (jossa ei kuitenkaan ole mitään olemassaolevia töitä), joku toinen raataa niska limassa ja on täysin ylityöllistetty liian pienellä palkalla.
Kuten joku jo aiemmin sanoi, on naurettavaa, että toimeentulotuella elävien vallalla oleva mielipide on se, että ilman vastinetta pitäisi saada enemmän ja pitäisi olla kykeneväinen elämään kuten naapurinperhe, jossa on kaksi töissäkäyvää aikuista. Ei se mene niin.
Sen lisäksi voidaan alkaa miettiä, miten mielekästä on veronmaksajille elättää niin suomalaisten, kuin ulkomaalaisten lisääntyvää toimetonta väkeä, joiden mielestä heidän ei kuulu, eikä tarvitse tehdä mitään oman elantonsa eteen. Eritoten miksi elätämme väkeä, jotka eivät ole edes suomalaisia. Onko se järkevää, että tänne haalitaan alati väkeä muista maista, jotta voimme maksaa heidän vuokransa ja ruokansa ja vaatteensa samanaikaisesti, kun meille toitotetaan miten kaikesta pitää nyt karsia.

mmihin turhaan meillä menee fyrkkaa. mä voin alottaa ilman mitään värilasei kiitos. kylmän analyytttista vaikka koskis suakin prkl.

puoluetuet vittuun ja kaikki muutkin tuet jotka menee veronmaksajien rahoista. toki ME maksamme palkan enempää ei tarvi. paljonko tulis säästöä vuodessa? niinpä!

sitten Kansallistamme kaikki suuret kauppa ketjut valtion haltuun. Prismat jne tulis valtion kassaan jo tolla ne 4 miljaaardia vuodessa. Toki jätettäis omistajille niitten rahat että voisivat mennä köllimään jonnekin.

sitten Ylimmän johtajan palkka sais olla vain 3 kertaa enemmän kuin alin palkka.'

olis jo tukku noilla pikku säädöksillä rahaa valtion kirstussa. Koskis vain muutamaa. vai luuletteko et haluun mun fyrkkia käytettävän liluksen kaltasiin kultasiin puristukssin.

Hauska. Koskahan viimeksi olen lukenut sanan "kansallistetaan" ilman, että se on lukenut historiankirjassa?

Mahtavaa! Sulla enemmän järkeä kuin yhdelläkään päättäjällä, ja puhun tosissani. Tässä olisi alkua.

Näkisin, että yrittäjyyttä ja työmatkoja olisi järkevä tukea. Ihminen, joka työllistää itse itsensä ja mahdollisesti joku päivä vielä jonkun muunkin, on kullanarvoinen. Se, että syrjäseutuja asutetaan ja sieltä kuljetaan töihin, on hyvä.
On totta, että julkisella on paljon sellaista väkeä töissä, joiden työpanoksen puuttumista ei edes huomaa. Samaan aikaan, kun julkisella pidetään töissä kovalla palkalla lorvijoita ja tekaistaan jollekkin väliportaan johdolle titteli ja duuni (jossa ei kuitenkaan ole mitään olemassaolevia töitä), joku toinen raataa niska limassa ja on täysin ylityöllistetty liian pienellä palkalla.
Kuten joku jo aiemmin sanoi, on naurettavaa, että toimeentulotuella elävien vallalla oleva mielipide on se, että ilman vastinetta pitäisi saada enemmän ja pitäisi olla kykeneväinen elämään kuten naapurinperhe, jossa on kaksi töissäkäyvää aikuista. Ei se mene niin.
Sen lisäksi voidaan alkaa miettiä, miten mielekästä on veronmaksajille elättää niin suomalaisten, kuin ulkomaalaisten lisääntyvää toimetonta väkeä, joiden mielestä heidän ei kuulu, eikä tarvitse tehdä mitään oman elantonsa eteen. Eritoten miksi elätämme väkeä, jotka eivät ole edes suomalaisia. Onko se järkevää, että tänne haalitaan alati väkeä muista maista, jotta voimme maksaa heidän vuokransa ja ruokansa ja vaatteensa samanaikaisesti, kun meille toitotetaan miten kaikesta pitää nyt karsia.

Tämä kirjoitus=kaikki mulle tähän heti nyt syrjäseudulle kun minä väkerrän sisustusrihkamaa ja mieheni on raksayrittäjä, ja valtion pitää antaa mulle rahaa ja kaikilta muilta kaikki heti pois.

on se vitun hienoa että köyhiä rokotetaan jatkuvasti tollasten mulkkujen takia jotka nauttii järkyttävän suurista palkoista ja etuuksista. Ja mikä naurettavinta niin noi pellet saa kaikenlisäksi vielä jotan helvetin sopeutumiseläkettä?! On se varmasti kamalaa kun virkasuhteen päätyttyä ei saakkaan enää sitä 5numeroista summaa, pitäähän siihen nyt vähän aikaa sopeutua!

mistähän täällä pitäs ihan ensiksi alkaa tekemään sitä säästöä.

Voi tietysti varautua tilanteeseen menemällä töihin. Se on yksi vaihtoehto. Lisäksi indeksisidonnaiset etuudet kuten toimeentulotuki, työmarkkinatuki, opintorahat ja asumistuet (jotka kaikki tosin laahaavat jäljessä, mutta kuitenkin) kompensoivat köyhimpien osalta lapsilisien verottamisesta johtuvaa "ansion"menetystä.

On hyvä taas muistaa, että lapsilisä on universaalietuus, ja nimensä mukaisesti LISÄ. Sen tarkoitus ei ole kattaa erityisesti mitään menoja, vaan tuoda LISÄ perheen talouteen. Jos ostovoima heikkenee yleisen markkinatilanteen ja inflaation myötä, itse asiassa sosiaalietuuksilla elävien perheiden taloustilanne on kaikkein stabiilein jos vertaa työelämästä johtuvaan turbulenssiin monissa perheissä.

Toimeentulotukea myönnetään edelleenkin tarveharkintaisena, ja käytössä on myös ehkäisevä ja täydentävä toimeentulotuki, joilla voidaan tarvittaessa kattaa perheen menoja yli perusosuuksien. Kuitenkaan asiakkaat eivät ole koskaan tyytyväisiä saamiinsa rahasummiin, koska "ne eivät riitä mihinkään". Eli mihin niiden sitten pitäisi riittää? Samanlaiseen elämänlaatuun kuin naapurilla, jossa on kaksi työssakäyvää vanhempaa vai?

Tajutkaa nyt, että valtion kassa on tyhjä. Leikkaukset ovat pakollisia, jotta peruspalvelut turvataan. Universaalietuudet ovat mielestäni hyvä säästökohde, koska ne ovat laskennallisesti demokraattisia. Toimeentulotukikin on suunniteltu väliaikaisratkaisuksi ja VIIMESIJAISEKSI etuudeksi, eikä miksikään perustuloksi, jolla pitäisi pystyä elämään samoin kuin työssäkäyvät perheet.

Mistä itse ehdottaisit ap tai sinä joka protestia ehdotat, että säästäisimme? Varmasti vammaispalveluista jos et itse satu olemaan vammaisen lapsen äiti tai vanhustenhoidosta (joka syö helvetisti alati vanhenevan ja huoltosuhteeltaan heikkenevän kansamme varoja) jos olet vielä niin nuori, että omat vanhempasi ovat aktiivisessa iässä ja terveitä? Kuntien valtionosuuksistako, joka näkyisi meidän terveyspalveluissamme, lastemme päivähoidossa ja koulussa sekä sosiaalipalveluissa, kirjastoissa ja uimahalleissa? Niinkö? vai onko kenties parempia ehdotuksia? Kuulisin mielelläni.

Suomessa on valtava määrä lapsettomia aikuisia ja vanhempaa väestöä, joka on kasvattanut lapsensa ilman sosiaalitukia. He ovat valmiita puolestaan lakkauttamaan lapsilisät, ja monen argumenttina (eikä täysin aiheetta) on se, että jos päättää lapsia tehdä, on täytynyt etukäteen miettiä, miten ne elättää. Yhteiskunnan tehtävä sen ei pitäisi olla.
Eli puolensa ja puolensa. Itse olen valmis kantamaan korteni kekoon työstä maksamani veron lisäksi myös lapsilisistä maksamallani verolla, koska nyt ollaan tilanteessa, että jokainen kansanosa tuntee nahoissaan jonkin säästötoimen vaikutukset. Jos lapsilisästä häviää muutama kymppi, se on hyväkin ratkaisu, koska silloin verokertymävastuu koskettaa tasaisesti myös niitä perheitä, jotka eivät tee mitään rahojensa eteen. Ja tämä nyt ei koske lapsiaan kotona hoitavia, jotka tekevät arvokasta työtä.

No säästetään vaikka ihan ensimmäisenä niistä kansanedustajien palkoista ja etuuksista, jotka ovat ihan naurettavia? Säästetään myös sille että kaikki loisija mamut potkitaan pihalle täältä eikä uusia enää oteta. Miltä kuulostais? Miksi aina karsitaa suomalaisilta köyhiltä jotka muutenkin kituuttavat päivästä toiseen?

Ja ehkäistä tilannetta menemällä töihin, no mites sinne töihin vaan mennään?! Kerrohan se. Jos sulla on työpaikka tarjolla niin täällä olis yksi vapaaehtoinen tulemaan heti! Kun töitä hakee kuukaudesta toiseen tuloksetta, niin ei niin vaan mennä.

- lapsilisien verottamisessa ei mitään järkeä, mutta niistä voisi kyllä hiukan leikata. Vaikka 20-30%?
- kaikki tuet syyniin, niin kansalaisille kun yrityksille maksettavat (esim. asumistukijärjestelmä uusiksi, tällä hetkellä ei palvelee yhtään ketään eikä mitään)
- kehitysavussa ja maahanmuuttokustannuksissa on varmaan leikkaamisen varaa, koitetaan nyt ekaksi saada Suomi taas jaloille ja autetaan sitten muita
- kaikki työpaikat, jossa palkka tule valtion varoista tai ovat lakisääteisiä (esim vakuutusyhtiöt) palkkakatolisiksi. Lisäksi kansanedustaijen ja muiten vastaavien ammattikuntien kulukorvaukset pois, sopeutumisrahat jne, pois. Ehkä tulisi näihinkin kunnon ammattilaisia kutsumusammattiin.

Niiltä lapsilisät pois, jotka pystyvät sen säästämään kokonaisuudessaan lapsen tilille tulevaisuutta varten (tms) eli rikkailta pois!!!!!!!!!!!!!! Muilla jatkuis samaan malliin kuin nytkin.

Liian vaikeasti hallittava ja monimutkainen asia.

Kummalta ennemmin poistaisit lapsilisän, raittiilta hyvätuloiselta perheeltä joka säästää lapsilisän lapsen tilille "varuiksi" vai heikompituloiselta perheeltä joka ei pysty säästämään lapsilisää, mutta vanhemmat pystyvät polttamaan tupakkia?

Tämä kirjoitus=kaikki mulle tähän heti nyt syrjäseudulle kun minä väkerrän sisustusrihkamaa ja mieheni on raksayrittäjä, ja valtion pitää antaa mulle rahaa ja kaikilta muilta kaikki heti pois.

En ymmärtänyt pointtiasi. En ole yrittäjä, enkä asu syrjäseudulla, kuten ei miehenikään. Mun näkökulmasta työnteon pitää aina olla kannattavaa. Mielummin tuen verorahoilla työntekoa ja työllistymistä kuin vastikkeetonta rahavirtaa vuositolkulla henkilöille, jotka ei ikipäivä aiokkaan tehdä mitään saamansa rahan eteen.

näin ahvenanmaahan ei tule koskea saan siellä aina puhdasta luomuruokaa kun käydään. hauskinta se on ainoa paikka suomessa joka ei ole pilalla.

Valtion haltuun käyttämättömät viljapellot ja maatilat työpaikkoja tulee ja niitä ei tarvii tukea. Tiedän myös ahvenanmaalaisia viljeliöitä tekevät pitkää päivää. okei jos tuet pois niin SAMALLA BYROKRATIA VITTUUN SIELTÄ kauheet säännökset ovat heillä joka vie ihan helkatisti massia. HEH IRONISTA ET SUURIN OSA TUISTA MENEE BYROKRATIAAN TUISTA EI KYLLÄ PALJOA JÄÄ KÄTEEN RUUAN TUOTTAJILLE

Yhteistyössä