Hallitus panee lapsilisät verolle ja nostaa ruoan verotusta.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Fantastista!:-)
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja kartonkimään;29690534:
Ei vaan riitä enää kaikille naisille kivoja sisäsiistejä duuneja jossa voi kaffitella ja juoruta tyttöjen kanssa kahvihuoneessa. Silloin kun Suomella pyyhkii hyvin, voimme keksiä naisille vaikka mitä hauskoja duuneja, että ei tarvitse kotiin jäädä makoilemaan.

Kirjoitat ikään kuin se olisi miesten kekseliäisyydestä ja hyväntahtoisuudesta kiinni, paljonko naisten annetaan "puuhastella"? Kyllä taitaa kelvata sinullekin pikku puuhastelu, kun nojailet kertaalleen ohi sen kartonkikoneesi ja joudut ensiapuun. Eikö vaan olekin mainiota, että olette antaneet sen puuhastelun julkisella sektorilla jatkua ede sen verran, että joku nainen ottaa sinut vastaan ja sitoo sormesi ja pitää oksennuspussia ja hajusuolaa naamasi alla, kun näet kaksi pisaraa verta?

Ei se, että työskentelee yksityissektorilla tee duunista pätkääkään sen tärkeämpää. Kyllä niitä ylihinnoiteltuja paperimiehiäkin on pistetty pihalle sieltä teollisuushallien röökipaikoilta notkumasta. Ja vanha viisaushan on se, että pakko nojata koneeseen kun ei ihmisten kanssa pärjää...:)

P.s. Jos nyt armossasi "keksit" jonkin siistin sisäduunin, älä tarjoa sitä minulle vaan kokeile itse. Ehkä yllätyt.

• Tykkää
Reactions: Phoebsi
Kirjoitat ikään kuin se olisi miesten kekseliäisyydestä ja hyväntahtoisuudesta kiinni, paljonko naisten annetaan "puuhastella"? Kyllä taitaa kelvata sinullekin pikku puuhastelu, kun nojailet kertaalleen ohi sen kartonkikoneesi ja joudut ensiapuun. Eikö vaan olekin mainiota, että olette antaneet sen puuhastelun julkisella sektorilla jatkua ede sen verran, että joku nainen ottaa sinut vastaan ja sitoo sormesi ja pitää oksennuspussia ja hajusuolaa naamasi alla, kun näet kaksi pisaraa verta?

Ei se, että työskentelee yksityissektorilla tee duunista pätkääkään sen tärkeämpää. Kyllä niitä ylihinnoiteltuja paperimiehiäkin on pistetty pihalle sieltä teollisuushallien röökipaikoilta notkumasta. Ja vanha viisaushan on se, että pakko nojata koneeseen kun ei ihmisten kanssa pärjää...:)

P.s. Jos nyt armossasi "keksit" jonkin siistin sisäduunin, älä tarjoa sitä minulle vaan kokeile itse. Ehkä yllätyt.
Arvasin, että joku tulee ja pistää tämän kortin pöytään. Julkiselta voi leikata muualta, tajuatko kuinka paljon paskaa ja turhaa julkisella on. Terveydenhuoltoalalta ei pitäisi leikata.

Sehän tuolla nyky hallituksella on että köyhät kyykkyyn. Ja ne keski tuloiset työssä käyvät 1500kk ansaitsevat ajetaan orja tilanteeseen. Vaaditaan vaaditaan ja vaaditaan lisää lisää ja lisää koko ajan. Menot ylittävät tulot vaikka päällänsä pomppisi ettei näin olisi ja siitä ajaudutaan amerikan slummi malleihi ja rikos aalto kasvaa. Tuossa vain pinta puolinen tulos kaikesta. Siihen mielenterveys, syrjäytyminen, terveydenhuollon yleisesti ym. Mukana tulevat ongelmat tämän nyky pelle hallituksen tuomat seuraukset. Tämän pelle hallituksen Seuraukset on kaukana hyvinvointi valtion elämästä!!

Mua on alkanut tosissaan jo ahdistamaan kun elämä on mennyt tällaiseksi.

Itse haluan töihin, pitäisi vaan keksiä joku ammatti mihin kannattaa opiskella?
Olen jo 3-kymppinen, ollut pitkiä aikoja sairauslomalla joten pienellä rahalla elänyt koko ikäni. Köyhät ahdetaan niin ahtaalle että olisko jo parempi vaan tappaa itsensä?

Terveydenhoito on markkinointilaitos joka sallii ja jossa joku globaali aseteollisuuteen rinnastettava firma kuppaa ja lobbaa sponsoroi pinkkejä kirjeitä kotiin.

Terveydenhuoltoon rajat.
99% terveydenhoidosta on turhaa ja menee muotidiagnooseihin. ADHD ym pelleilyt lonkkaleikkaukset joita tehty ja myöhemmin huomattu kun tehty tutkimuksia että niistä ei ole kuin muutaman miljoonan kustannukset eikä mitään hyötyä.

ym.
terveydenhoidosta voi leikata 95%
Jos ei leikata niin ne menot kasvavat.
Ihmisille vastuuta ja kuria.

Höpö höpö.
Yliopiistolla tutkijt saavat heikkoa palkkaa koulutukseen nähden. Tappelevat verissä päin senteistä.

Urheilu on suomalaisten jumala, kaikki uheilu maksulliseksi, eli myös jääkiekko kustannettakoon itse, tähän saakka poikien urheilua on tuettu verorahoin.

Jääkiekkoilijat eivät tarvitse julkista rahoitusta, nykyään kunnat sponsoroivat halleja lellityille keppitappelijoille.

Yritystuet lopetettava.
Maataloustuet lopetettava, kansa laitettava itse maksamaan ruokansa.

Asumistuki lopetettava, se nostaa vuokria ja rakennusfirmojen katteet pilviin ja teettää paskaa.

Olen monista asioista kanssasi samaa mieltä. Yritystuilla ei saada mitään konkreettista hyötyä aikaan, näin tutkimukset kertovat. Ja urheilu on minulle ihan yhdentekevä juttu. Maataloustuet on pikkuisen monimutkaisempi homma, siihen en ota kantaa ja asumistukijärjestelmää pitäisi ehdottomasti järkeistää.

Verot niin että saman jääkaapin jakavien tulot lasketaan yhteen, alaikäisten huollettavien määrä huomioitaisiin ja tästä kokonaisuudesta maksettaisiin verot.

Kuulehan nämä sinun mielestäsi huuhaata olevat adhd-diagnoosit tulevat nimenomaan aiheuttamaan merkittävää säästöä. Syystä että lapset ja nuoret saavat apua ajoissa, eivätkä suuremmalla todennäköisyydellä tule päätymään vankilaan kuten ennen. Adhd-lääkkeet on myös todella kalliita ihan ostajalle itselleenkin. Ei niitä lääkkeitä turhaan ostella ja syödä.
Sitäpaitsi jos nyt poistetaan kaikki ADHD-diagnoosit ja lopetetaan lääkitys, niin mitä meinaat tapahtuvan koululuokille? Nykyään adhd-lapset on integroitu suurelta osin tavallisiin luokkiin. Ilman lääkitystä suuri osa joutuu pienluokille.

Monet "säästöt" on tehty sieltä mistä on helpointi, ei ajatella miten suuret kustannukset niistä tulee loppupeleissä.
Ja en siis todellakaan usko että kukaan (sinua fiksumpi ihminen) ottaisi takapakkia tässä asiassa. Mutta niin vaan uhoat turhista tutkimuksista sylki roiskuen. Mieti päivää kun kuulet itse sairastavasi syöpää. Muista tuo kirjoituksesi.

Sivuhuomiona voisi mainita, että julkinen sektori ei ole synonyymi terveydenhuoltoalalle. Tähän törmää aika usein näissä keskusteluissa, yritetään perustella jotain omaa jonninjoutavaa suojatyöpaikkaa niillä ihmisillä jotka oikeasti tekevät jotain arvokasta ja tärkeätä.

[QUOTE="Anneli";29690659]Kuulehan nämä sinun mielestäsi huuhaata olevat adhd-diagnoosit tulevat nimenomaan aiheuttamaan merkittävää säästöä. Syystä että lapset ja nuoret saavat apua ajoissa, eivätkä suuremmalla todennäköisyydellä tule päätymään vankilaan kuten ennen. Adhd-lääkkeet on myös todella kalliita ihan ostajalle itselleenkin. Ei niitä lääkkeitä turhaan ostella ja syödä.
Sitäpaitsi jos nyt poistetaan kaikki ADHD-diagnoosit ja lopetetaan lääkitys, niin mitä meinaat tapahtuvan koululuokille? Nykyään adhd-lapset on integroitu suurelta osin tavallisiin luokkiin. Ilman lääkitystä suuri osa joutuu pienluokille.

Monet "säästöt" on tehty sieltä mistä on helpointi, ei ajatella miten suuret kustannukset niistä tulee loppupeleissä.
Ja en siis todellakaan usko että kukaan (sinua fiksumpi ihminen) ottaisi takapakkia tässä asiassa. Mutta niin vaan uhoat turhista tutkimuksista sylki roiskuen. Mieti päivää kun kuulet itse sairastavasi syöpää. Muista tuo kirjoituksesi.[/QUOTE]

enhän puhunut tutkimuksista vaan hoidoista.
Kyllä aika vaan olisi että ihmiset ottavat vastuuta itse. Minäkin, esim. iha turhaan mussutan herkkuja ja tulehdukset jylläävät helpommn.

Vaan lääkärit haluavat rahaa joten eivät he vaadi muutosta asioihin. Esim. 99% aikuisista lääkäri voisi sanoa etä muutaman kuukauden paasto ei tapa aikuista ylipainoista ihmistä (kaikki olemme ylipainisia kun katsoo kuvia vaikka 70-luvulta).

Th-ala. Ei se ole synonyymi tarpeelliselle ja pyhälle. Päinvastoin. tuhlaukselle.

No minun toivomuksena on se, että asiat laitetaan tärkeysjärjestykseen. Mikä siellä julkisella on oikeasti tärkeää, Suomi pärjää vallan hyvin ilman yhtä pseudeotieteellistä feminististä nollatutkimusta. Sitten kun taas Suomella menee paremmin, feministit vaikka takaisin hommiin tekemään näitä hölynpölyjuttujaan, niin ei tule paha mieli kenellekkään.

Minusta voitais ihan ensimmäisenä säästää ns. korkeakulttuurista, mihin yleensä on lähinnä sillä varakkaammalla porukalla varaa. Mä nyt olen tietysti puolueellinen, koska perheessä tai tuttavapiirissä ei ole tosissaan urheilevia tai taiteilijoita, mutta jos toisessa vaakakupissa on vanhuksen inhimillinen ja hyvä hoito ja toisessa vaakakupissa jonkun kuvanveistäjän ja pituushyppääjän tukirahat että saavat päivät pääksytysten harrastaa sitä mitä haluaa ja veronmaksajilta otetaan rahat heidän elättämiseen, niin kyllä vaakakuppi kallistuu enemmän sen vanhuksen puolelle.

Ja mitä helkkaria jossain yliopistoilla maksetaan palkkaa tämmösenä aikana joilleki helvetin sarjakuvatutkijoille sun muille?! Vois tehä (tai vaikka tutkia) jotain vähä yleishyödyllisempää verorahoilla, perkele!

Naurettavaa että sitä yritysten maksamaa veroa laskettiin jotta yrityksillä olis varaa palkata enemmän ihmisiä. Siitä huolimatta koko ajan firmat lemppaa satoja ihmisiä pihalle. Okei, ei ole veroale kerinny olla vielä pitkään voimassa, mutta tiedossa sen tulo on ollu jo jonkun aikaa. Kun se veronalennus auttaa koko Suomea taloudellisesti kuulemma pitkässä juoksussa (ja jätetään mainitsematta, miten se auttaa nyt samantien niitä yritysjohtajia..). Auttaiskohan lasten riittävä terveydenhuolto pitkässä juoksussa..? Mutta kun isot pojat ei pääse tienaamaan kun ne verorahat siirrettäis kevennysten sijaan lasten hyvinvointiin...

Vaikeatahan tästä tulee, Suomen pitäisi tehdä reaalipolitiikkaa ja ihmiset eivät äänestä omia etujaan vastaan. Vaalilupaukset tullaan rikkomaan, se on päivänselvää. Ihmisillä ei ole kykyä nähdä pitkälle tulevaisuuteen ja pitkäaikaisia vaikutuksia mihin monet päätökset johtavat.

Iso linja ja visiot puuttuvat kokonaan. Kun lukee tuolta usaristakin näitä euroehdokkaiden juttuja, niin kyllä on sellaista populistista paskaa, että ei paremmasta väliä. Mutta eihän ääniä saa totuudenpuhujat, parempi jauhaa vaikka kissanpennuista tai muusta kivasta pörröisestä aiheesta.

Ei millään pahalla naisia kohtaan, mutta tämä on vain totuuus, naisehdokkaiden jutut ovat monesti jonkun pikkuasioiden äärellä askartelua, on joku pakottava tarve holhota, keksiä uusia sääntöjä jne.. On siellä muutamia helvetin hyviä naisehdokkaitakin, mutta ette te naiset heitä äänestä, osallistu keskusteluun. Me miehet näitä järkinaisia äänestämme, teidän äänenne menee monesti jollekin tyhjäpäälle jonka kirjoitukset ja puheet aiheuttavat myötähäpeää.

On meissä miehissäkin vikaa, koska moni meistä äänesti tätä idiootti persulaumaa, he aiheuttavat myös myötähäpeää. Tämä tehtiin lähinnä sentakia koska oltiin niin helvetin kyllästyneitä valtapuolueisiin.

Summa summarum: Olisiko aika oikeasti ottaa selvää eri puolueista, heidän vaaliohjelmistaan ja tutustua ehdokkaisiin. Äänestyspäätös ei saisi perustua jonkun mainosfirman rakentamaan imagoon. Mutta ette te tee asioiden selville ottamiseksi yhtään mitään, äänestätte tunteella jotain vajakkeja ja sitten silmät pyöreänä ihmettelette minkätakia kaikki menee päin helvettiä.

kaikki kelan maksamat tuet/lisät yms. kaikilta pois tai oikeestaan koko pulju kiinni ja ainoastaan toimeentulotuki jätetään.Eli siis yhdeltä luukulta kaikki ja vain niille jotka tarvitsevat. tulisi melkoiset säästöt!

Alkuperäinen kirjoittaja kartonkimään;29690683:
No minun toivomuksena on se, että asiat laitetaan tärkeysjärjestykseen. Mikä siellä julkisella on oikeasti tärkeää, Suomi pärjää vallan hyvin ilman yhtä pseudeotieteellistä feminististä nollatutkimusta. Sitten kun taas Suomella menee paremmin, feministit vaikka takaisin hommiin tekemään näitä hölynpölyjuttujaan, niin ei tule paha mieli kenellekkään.

Vähemmän tuhoa tulee feministisestä tutkimuksesta kuin vaikka kauppatieteellisen tutkinnosta.

Kauppatieteellisestä tulee uusia tavaran myyjiä, tekijöitä, tämäkin touhu tässä tuhoaa luontoa, kun vastailemme, sähköä kuluu.

Tähän saakka on ihailtu teknologiaa silmät sokeina, mitä on seurannut? Ei mielestäni mitään kovin hyvää. Omassa paskassa kellumme.

Alkuperäinen kirjoittaja kartonkimään;29690822:
Vaikeatahan tästä tulee, Suomen pitäisi tehdä reaalipolitiikkaa ja ihmiset eivät äänestä omia etujaan vastaan. Vaalilupaukset tullaan rikkomaan, se on päivänselvää. Ihmisillä ei ole kykyä nähdä pitkälle tulevaisuuteen ja pitkäaikaisia vaikutuksia mihin monet päätökset johtavat.

Iso linja ja visiot puuttuvat kokonaan. Kun lukee tuolta usaristakin näitä euroehdokkaiden juttuja, niin kyllä on sellaista populistista paskaa, että ei paremmasta väliä. Mutta eihän ääniä saa totuudenpuhujat, parempi jauhaa vaikka kissanpennuista tai muusta kivasta pörröisestä aiheesta.

Ei millään pahalla naisia kohtaan, mutta tämä on vain totuuus, naisehdokkaiden jutut ovat monesti jonkun pikkuasioiden äärellä askartelua, on joku pakottava tarve holhota, keksiä uusia sääntöjä jne.. On siellä muutamia helvetin hyviä naisehdokkaitakin, mutta ette te naiset heitä äänestä, osallistu keskusteluun. Me miehet näitä järkinaisia äänestämme, teidän äänenne menee monesti jollekin tyhjäpäälle jonka kirjoitukset ja puheet aiheuttavat myötähäpeää.

On meissä miehissäkin vikaa, koska moni meistä äänesti tätä idiootti persulaumaa, he aiheuttavat myös myötähäpeää. Tämä tehtiin lähinnä sentakia koska oltiin niin helvetin kyllästyneitä valtapuolueisiin.

Summa summarum: Olisiko aika oikeasti ottaa selvää eri puolueista, heidän vaaliohjelmistaan ja tutustua ehdokkaisiin. Äänestyspäätös ei saisi perustua jonkun mainosfirman rakentamaan imagoon. Mutta ette te tee asioiden selville ottamiseksi yhtään mitään, äänestätte tunteella jotain vajakkeja ja sitten silmät pyöreänä ihmettelette minkätakia kaikki menee päin helvettiä.

Ja jos naiset näpertelevät, niin miehet heittävät surutta sinun ja minun rahoja omaan perseeseensä, toiselle herralle muutama miljardi ja joku firma voidaan myydä liian halvalla globaalille markkinalle, jossain kunnassa kiinteistö menee liian halvalla. Näin menetetään suuria summia.

Tehdään kunnan rahoilla miljoonien halleja joillekin yrityksille koska muka saadaan kuntaan töitä. Höpönhöpö, valtio maksaa verorahoilla lähes kaikkien yritysten palkat, harva firma maksaa itse mitään. On harjoittelijaa, tukityöllistettyä, vuokratyöläistä.

Ja ne harvat firmat jotka kustantavat palkkoja, elävät nekin toisten selkänahasta, eli kehitysmaiden. Sieltä orjatyövoimat, ilmaiset raaka-aineet, ja dumpataan jätteet sinne.

Kapitalismi tuhoaa maapallon. Ainoa järkevä tapa elää on lopettaa kaikki muu ja jokainen tekee itse ruokansa, siinä kaikki.Mutta tiedän, olemme liian laiskoja, elämä olisi liian kovaa, niin meidän on pakko elää toisten selkänahasta, eli kehitysmaan lasten.

Kartonkimieheltä paljon liipalaapaa, ei mitään konkreettista. Pallo heitetään naisille, ja syyllisyys tilanteesta myös, kun emme osaa äänestää ja teemme turhaa työtä. Näkisin mielelläni ihan nimettynä ne turhat alat ja varsinkin työt. Antaa tulla, oman sukupuolen tuomalla varmuudella totta kai.

Kartonkimieheltä paljon liipalaapaa, ei mitään konkreettista. Pallo heitetään naisille, ja syyllisyys tilanteesta myös, kun emme osaa äänestää ja teemme turhaa työtä. Näkisin mielelläni ihan nimettynä ne turhat alat ja varsinkin työt. Antaa tulla, oman sukupuolen tuomalla varmuudella totta kai.

Aloitetaan vaikka maahanmuuttokoordinaattoreista...

Ensi vaaleja odotellessa!! Muistakaa nyt sit nämä keskustelut kun aiotte äänestää. Toivottavasti katainen ja urpilainen saa ÄäniROMAHDUKSEN niin saadaan tasa- arvoa tähän suomen maahan ja asiat oikealle tolalle. Joku kirjoittikim että tällaisia asioita pitää todellaki huomioida eikä vaan kattoa ja se on juurikin niin. Milloinkaha rikkaiden pussille mennään nyt kun jo köyhien raha pussit on koluttu, en kyllä ymmärrä että kuinka ne meinaa saada vielä lisää meidän köyhien pussista??

saa romahdusta kyllä äänestäjät tunnetaan. MUTTA MINÄ EPÄILEN ETTÄ VAALIT OVAT TÄYSIN VILPLLISIÄ KOSKA EI KUKAAN VOI NOITA MUNAPÄITÄ AINA VAAN ÄÄNESTÄÄ.

Ihmetyttää miten tämä hallitus ei tiedä talouden perusjuttujakaan. Jos veroja nostaa nostamistaan, jossain vaiheessa kansalaisten ostovoima heikkenee näkyvästi -> Suomessa näin on jo käynyt. Viinat haetaan Virosta, ei syödä ulkona, ruoka on heikkolaatuista. Kaikki tämä maksaa moninkertaisesti myöhemmin sen, kuin mitä kuviteltiin että säästetään nyt. Esim. heikkoa ruokaa syöneet sairastavat enemmän, ja koska jatkossa Suomi nähtävästi maksaa myös paperittomien terveydenhoidon, sille jonolle ei näy ihan heti loppua.

Verotuksen älyttömyys on tuhonnut myös monen yrittäjän elinkeinon, jatkossa yritykseen on varaa vain niillä jotka saavat ne joko perintönä itselleen tai valtion tukitoimien kautta perustettua (Starttirahat yms.). Koska ei ole yrittäjiä, ei ole kilpailuakaan- pari yritystä hallitsee kaikkea ja vaihtoehtoina on "maksa sikakallis hinta tai jätä". Osa maksaa, yhä suurempi osa jättää maksamatta. Ja sitten käy kuten Itellalle; posti ei kulje toivotulla tavalla, joten porukkaa lentää pihalle.
Ravintola-ala on ollut aivan henkihievärissä muutenkin, jos nyt tulee vielä veronkorotus niin jatkossa meillä on lähinnä kaljabaareja ja muutama hienompi paikka, tavalliset ruokaravintolat katoavat kokonaan. Firmat eivät saa enää vähentää edustuskulujaan verotuksessa, se on näkynyt kuluneena vuotena selvästi MaRa-alalla.

Kehitysapuun menee miljoonia, mamut ovat tuottoisa bisnes. Miksei näistä leikata? Jopa koululaisten lyijykynistä säästetään, mutta ketään ei häiritse se että elätämme afrikkalaisia? Miksi?

Yhteistyössä