Halailusta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Epäluuloinen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

Epäluuloinen

Vieras
Kertokaapa hyvät ihmiset, miten minun tulisi suhtautua, kun miehelläni on tapana ravintolassa ollessamme halailla yhteisiä naistuttaviamme. Minä olen reagoinut asiaan voimakkaasti, ja en voi kerta kaikkiaan sietää hänen käytöstään. Hyvin tyypillistä on, että baari-ilta päättyy riitaan. Hänen mielestään halailussa ei ole mitään pahaa ja hän ei tarkoita sillä mitään kummempaa. Kuitenkin, kun olen kysynyt miltä hänestä tuntuisi, jos minä käyttäytyisin samoin, niin vastaus on ettei hän pitäisi siitä.

No, itse ainakin naisena halailen sekä miehiä että naisia tarkoittamatta sillä mitään sen ihmeempää. Toki miehenikin saa sitä tehdä ihan yhtä lailla, mutta hän ei ole niin avoin ja välitön kuin mitä itse olen. En minäkään kaikkia halaile, joidenkin kanssa on läheisemmät välit ja heidän kanssaan halailu on aivan luontevaa, toisten kanssa taas tuntuu, että kättelykin on ihan tarpeeksi. Sitten tilannekin ratkaisee, toisinaan on luontevaa halata, toisinaan taas se ei tunnu oikealta.

Onko miehesi halailu sitten jotenkin lääppimisen oloista vai sellaista kaverihalausta? Siinäkin on eroa. Ja liittyykö halailu vain kapakkailtoihin? Jos hän on sen tyylinen, että halaa mielellään, niin kyllä se halailu pitäisi olla yhtä luontevaa myös muuallakin kuin kapakassa. Vai tekeekö alkoholi hänestä estottomamman? Puhukaa avoimesti...

Halailu kuuluu nimenomaan kapakkaan. Jos hän ei halaile minua, niin on se kumma, että puolituttuja voi halailla. Olemme keskustelleet asiasta monia kertoja. Ei kuulemma sitten pidä lähteä minnekään, niin ei tällaista tapahdukaan.

Voi kiesus mitä ongelmia!

Halailukin on jo kielletty suhteen ulkopuolella. Kyllä on surkea itsetunto sinulla.

Me halataan aina ystäviämme, sama onko mies vai nainen ja annetaan vielä poskipusut päälle tai joskus jopa suulle.
Järkyttävää eikö?

Mustasukkainen saa olla kohtuullisesti, mutta tuo sinun käytös menee jo yli normaalin..

Nina ja muut joilla on luetun ymmärtämisen vaikeuksia: Alkuperäinen kirjoitti, että mies halaa aina kaikkia muita naisia, mutta ei häntä itseään. Onko tämä teidän mielestänne ihan normaalia käytöstä? Minusta ei ole!

On kahdenlaisia ihmisiä: Halaajia ja ei halaajia. Ei halaajia ei voida pakottamaan halaamaan vasten tahtoaan. Mutta silloin kun ei halaaja alkaa baarissa halailemaan vastakkaista sukupuolta, mutta ei edelleen omaa tyttöystävää, kyse on jostain ihan muusta.

No mitä se sitä alkuperäistä auttaa täältä kysellä?
Sitä saa vastaukseksi mitä kysyy!

Jos miestä ei kiinnosta halata omaa naistaan, onko nainen niin tyhmä, ettei tajua jonkin olevan ehkäpä pielessä?

Ei me sen miehen käytökselle mitään voida. Jos nainen sitä haluaa katsella, katselkoon. Jos mies haluaa halata muita, niin halatkoon. Jos nainen ei siitä pidä, keskustelkoon asiasta miehen kanssa ei täällä.
Jos mies ei keskustele asiasta, niin ei ole sinusta kiinnostunut tarpeeksi.
Se on sitten voi voi alkuperäiselle.

Olet aivan oikeassa. Vieraiden naisten halailu on pahempaa, kuin varsinainen yhdyntä. Minä en pitäisi minään, vaikka joku mies naisi minun vaimoa takaapäin, niin ettei muuten koskettaisi häntä, mutta sellaista halailua, että puristellaan toinen toisia, en tule koskaan ja missään olosuhteissa hyväksymään.

niin sanottua vilpitöntä halailua miehillä ja naisilla ja sitten on olemassa sitä jolla on seksuaalinen merkitys. Niinkuin eräällä vanhemmalla herralla jota en suostu enää halaamaan. Jos halaa kaikenlaisia ihmisiä eikä vain nuoria ja kauniita/komeita ollaan oikealla asialla. Hyväntahtoisessa halaamisessa ei ole mitään pahaa kunhan sitä tehdään muuallakin kuin ravintolassa...

Halailussa ei ole mitään pahaa, mutta kun se tarkoitus on osoittaa että muut naiset ovat merkityksellisiä vaimoon verrattaessa (jota ei siis halailla illan aikana). Iltaa baarissa vietetäessä juuri olisi aikaa halata omaa kultaansa, joka on laittautunut nätiksi. Ja pelata näin myös tulevaa yötä kuntoon :) Mies kaipaa riitaa syystä tai toisesta, ehkä haluaa näin käyttäytyen kuulla että häntä rakastetaan. Mittailee rajojaan, josko vaikka saisi toisen niin tossun alle että pettäminenkin loppujen lopuksi hyväksytään. Kiero tyyppi.

Onko tämä sitten asiallista keskustelua täällä. Minusta tosi lapsellista. Aivan sama kun kysyisit. Että mieheni avaa oven muille naisille, ei minulle. Miten tähän pitäisi suhtautua. Täytyy olla joillakin ihmisillä tosi pienet kuviot. Pienen pienikin asia vedetään esille. Saadaan toki keskustelua aikaiseksi, kun tarpeeksi väännetään.

Ehkä se tuo kuningasalkoholi vaikuttaa asiaan.

En itsekään pitäisi, jos ravintolassa ollessamme mieheni ei halaisilisi minua, vaan vieraita naisia. Jos minun ystäväni mies alkaisi minua halailemaan, niin olisin kyllä aika yllättynyt. Voihan sitä tietysti halata takaisin, mutta jos sitä toistuvasti tapahtuu, niin ehkä en kuitenkaan haluaisi vastata halailuun.

Ainoa asia, mitä voisit oikeastaan tehdä, on aloittaa itsekin muiden miesten halailu. Kerran olet jo ukollesi sanonut, ettet pidä hänen käytöstään asiallisena ja se ei ole mennyt jakeluun, niin voit ainakin sitten näyttää, että osaa ne muutkin.

Sinänsä tuohan on pikkujuttu, mutta varmasti ärsyttää. En usko kenenkään täällä kirjoittelevan niuhottajankaan tykkäävän, jos heidän kumppaninsa olisivat enemmän kiinnostuneita vieraista kuin omasta kumppanistaan.

Mielestäni toisen kunnioitus on parisuhteessa tärkeä tekijä. ja jos vaimoa loukkaa miehen muiden naisten halailu, niin minusta tuntuu perin kummalliselta, että miehelle se halailu on silti tärkeämpää kuin oman naisen hyvä olo. Halailuhan on pieni ja mitätön asia, mutta juuri sen takiahan sen voisi lopettaa. Jos niin pienellä asialla kuin halailun lopettamisella saa aikaan toiselle ihmiselle hyvän olon, niin en ymmärrä miksi sitä pitäisi jatkaa.

Aion todellakin ottaa opikseni, ja jättää kirjoittelut tälle palstalle. Sen verran haluan vielä täsmentää tätä ""halailua"", että se ei ole pelkästään sitä, että hän esim. tavatessaan jonkun naisen halaa tätä. Miehelläni on tapana pitää kätensä naisen ympärillä, kun keskustelee naispuolisen ihmisen kanssa. Ajatelkaa, eikö ole kauheeta :O

Keskity muihin asioihin, äläkä ole sairaalloisen mustasukkainen. Se on ainakin varma nakki, jolla saa miehen menemään vieraisiin ja lähtemään kokonaan.
Nalkuttava mustasukkainen akka on kamala.

>>""Miehelläni on tapana pitää kätensä naisen ympärillä, kun keskustelee naispuolisen ihmisen kanssa. Ajatelkaa, eikö ole kauheeta :O ""

Tämä selvensi asiaa paremmin kuin ensimmäinen viestisi, sillä luulin kyseessä olevan juuri sen, että kun ravintolassa tulee tuttuja vastaa ja tervehditään halaamalla.

No, kokeile herättää mies huomaamaan käytöksensä kummallisuus tai seuraukset: älä vain katso vierestä, mitä tapahtuu.

Huomaako mies sinua ollenkaan keskustellessaan muiden kanssa?

Jos et ole ujo ja mies taas juttelee kättä naisen lanteilla pitäen, kysy, että näinkö täällä pitääkin keskustella ja ota vaikka molempia, miestäsi ja naista, lanteilta kiinni ja kysy, että mistä me puhuimmekaan ;)

Toinen vaihtoehto on häipyä paikalta, aina kun mies alkaa toista naista hivellen jutustella.

Etsi sopiva miespuolinen juttukumppani tai seurue ja liity mukaan. Älä ole huomaavinasi miestä.

Tai lähde suoraan jonnekin muualle.

Mies huomaa varmasti jossain vaiheessa, että olet hävinnyt paikalta. Sitten voit sanoa, että et enää katsele hänen hipelöintiään, kun unohtaa sinut, jne.

Poistumisessa voi olla riskinsäkin, jos on pelko, että mies voisi lähteä jonkun muun mukaan baarista.

Selvästi se on miehelle tapa, josta hän ei ole valmis kovin helposti luopumaan, jos sinullekin ehdotti, että menette mielummin yksiksenne ravintolaan kuin että hän lopettaisi sinua loukaavan toiminnan.

Voisit tämänkin ottaa puheeksi ja suostua siihen: Ei lähde miehen kanssa baarii, koska"" et jaksa katsellä lääppimistä"". Kerrot sen hänelle selvästi, etkä todellakaan jää kotiin, vaan lähdet toiseen menomestaan pitämään hauskaa. Jos miehelle tuo on ok, kannattaa ehkä etsiä mies, joka ajattelee enemmän sinun tunteitasi ja käyttäytyy herrasmiesmäisemmin...

Tsemppiä :)

aika outoa. Meillä halaillaan lähinnä kotona kahdestaan ja lähimmät sukulaiset, kun tavataan ja vanhimmat ystävät, kun ei ole aikoihin nähty. Mua ainakaan ei saa muut tullakaan halailemaan, en tykkää ollenkaan. Tää nykyinen ihme halailumuoti voi olla jonkun mielestä kiva, mutta ei mun. Se on ihan huippu, että jos on jollain kurssilla tms. pari kertaa, niin sitten lähtiessä pitää halata kaikki. Ei käy muuten mulle. Ojennan käden. Pakkohalailu on ihan vastenmielistä.

Tässä siis yksi näkökulma ylenpalttiseen baarihalailuun, johon jotkut hiton kännikalat aina ryhtyy...

Mulla oli samanlainen mies. Meillä meni hyvin alkuun ja muutenkin koko ajan, sitten mies alkoi aina baarissa jutella vieraiden naisten kanssa.
No, ei tämä minua haitannut, tuli minullekin vieraat miehet juttelemaan ja hakemaan tanssiin.
Mies kuitenkin pelasi näiden naisten kanssa vähän liikaakin.

Jutteli naisen kanssa, halaili ja piti kättä lanteilla ja tottakai nainen luuli, että mies iskee häntä ja minä olen vain joku kaveri vieressä. En viitsinyt tunkea väliin ja esittämään mustasukkaista, vaan kun joku mies tuli hakemaan tanssiin tai jutteleen, niin lähdin tanssiin ja rupesin myös juttelemaan. Mieshän tästä pillastui ja tunki heti väliin esitellen itsensä minun mieheksi.
Kyllä nauratti miehen toiminta!

Mies ei tajunnut ikinä tekevänsä jotain väärää, hän jopa tokaisi joskus jollekin naiselle, en voi JUURI NYT lähteä kanssasi, kun olen täällä tyttöystäväni kanssa. Eli olisi lähtenyt jos en olisi ollut mukana.
Tämän jälkeen selvisikin, että miehellä oli ollut suhteemme aikana noin 10 muuta naista. Pakko haalia naisia ja katsoa oma markkina-arvonsa, parantumaton naisten mies.

Jätin miehen ja ikinä en ole ollut näin onnellinen!

Kiitti yks, mutta kaikkea tuota olen jo kokeillut. Kapakasta olen poistunut monta kertaa, enkä ole ilmoittanut miehelleni siitä. Mieheni taas epäilee minun paikalta poistumisen syyksi sitä, että olen lähtenyt jonkin toisen miehen kanssa. Mikä on aika käsittämätöntä, jos en ole välttämättä koko iltana edes jutellut toisten miesten kanssa, ja sen miehenikin varmasti on tiennyt. Minusta taas nämä hänen ""epäilynsä"" tarkoittavat sitä, että hän sillä antaa itselleen luvan tehdä mitä haluaa muiden naisten kanssa, kun minä en ole paikalla. En luota kovin paljoa mieheni uskollisuuteen, koska olen tietoinen, että hän on pettänyt ex-vaimoaan heidän yhteisen tuttavan kanssa.

Sitten on jo neuvot vähissä, jos olet jo yrittänyt monen moista!

>>""Minusta taas nämä hänen ""epäilynsä"" tarkoittavat sitä, että hän sillä antaa itselleen luvan tehdä mitä haluaa muiden naisten kanssa, kun minä en ole paikalla.""

Näinkin voi olla. Toisaalta taas, koska hän heti epäilee, että olet lähtenyt toisen matkaan, hän voi harrastaa sitä itsekin...

Mitä, jos sinä alkaisit katsella ympärillesi, niin näet, minkälaisia miehiä on tarjolla ja sen jälkeen on helpompi miettiä, että onko miehesi todella sellaista seuraa kuin loppujen lopuksi haluat...

Toivottavasti tilanne selkiää ja saat iloisempaa ajateltavaa :)