Haittaako jos savikukkaruukuissa on sellaista valkoista juttua?

Jehnny Tightlips

Tunnettu jäsen
13.09.2008
14 698
63
48
Joissain kasveissa mulla on ollut sellaista valkoista harsoa, ja olen heittänyt niitä sitä mukaa tonne pihalle jos se on jotain leviävää. Nyt kun katselen tuolla ulkona olevia ruukkuja, niin joissain niissä on jotain valkoista värjäymää, liittyykö se jotenkin tohon vai onko vaan tosiaan kalkkeumaa tms harmitonta?

Vihannespunkki?
Vihannespunkin_seitti.png400px-Vihannespunkin_seitti.png

Niin siis sekä että. Eli mulla on ollut kasveissa sellaista valkoista juttua, joka on vaikuttanut taudilta. Kun olen heittänyt niitä menemään, niin ruukut on jääneet tonne pihalle. Eli voiko pesiä niissä ruukuissa ja jos, niin liittyykö tuo valkoinen väri siihen?

Siis onko se sellaista valkoista höttöä itse kasveissa? Googlaa villakilpikirva.
Mulla on monissa sisällä olevissa saviruukuissa ruukun ulkopinnassa valkoista "villaa" joka tulee ajan mittaan kalkista, mutta jos sitä on itse kasveissa (tai mullan päällä/ruukun sisällä), silloin se on joku ötökkä. Jos se on villakilpikirva, pese ruukut kuumalla vedellä ja Fairyllä, vaihda multa ja pyyhi lehtiä laimennetulla vodkalla. Sitten ostat niitä sellaisia tikkuja jotka tökätään multaan, esim. Provado.

Yhteistyössä