Hätähousut himotestaajat ja haamuviivoja

Eufemia: selvästi on punertavampi ja nuohan ei välttämättä muutu päivässä yhtään. muistaakseni hormoni nousee kunnolla parin päivän välein. Jotta hyvin on muutosta päivässä. Nyt voit kyllä jo nauttia!!! :heart:
 
  • Tykkää
Reactions: eufemia
Ihana tää ketju! Kaikki on niin innoissaan toistensa viivoista:heart: Tsempataan toinen toistaan, hieno juttu!

Mulla tilanteena se, että kaksi lasta jo löytyy, kolmannesta haaveillaan.

Nyt on kp 22, eli en ole vielä päässyt testaamaan. Ovis oli testin mukaan kp 16.
Mutta mutta... Lämmöt on ihanasti koholla! Edellisessäkin kierrossa lämpö nousi oviksen jälkeen, mutta nyt on noussut enemmän. Normilämmöt mulla on 36,2 - 36,8. Nyt jo aamulla heti 36,7 ja äsken 37,1. Kipeä en ole.

Edellisessä raskaudessa kävi juurikin näin, että lämmöt nousi samalla tavalla. Et olisko nyt sit tärpännyt...?

Onko teillä kellään kokemusta näistä lämmöistä? Että nouseeko lämpö enemmän, jos on raskaus alkanut, verrattuna siihen, et se nousee pelkän oviksen takia??

Mitään oireita mulla ei ole, ei ole aiemminkaan ollut. No ehkä sitä nippailua mahassa välillä ja rinnoissa vähän kihelmöi, mutta nehän mä voin vaikka kuvitella...
 
  • Tykkää
Reactions: suski90
Sitten muuten yks kysymys... :D Kenelläkään teillä astmaa lääkityksellä? Muistaisin, että esim. flixotiden lääkeselosteessa luki raskauteen liittyen, että kysylääkäriltäsi... Mutta onks kellään tietoo onks siitä haittaa? Kärsin lievää astmaa ja oon tosi pienellä lääkityksellä sen kanssa, mutta täsyin ilman en pärjää. Sitä oon nyt tässä miettinyt, mut harmikseni mulla ei ole enää mitään selosteita tallella. Tietty on toi netti, josta saa tiedon ja kohta uuden keikon hankinta.
 
Satu39: minulla lämpö nousee oviksen jälkeen n. 36,5 pintaan. Normi lämpö on 35,9. Tässä tärppikierrossa ensin tuntui, ettei nouse, mutta nyt olen päivittäin mitannut ja liki asteen on koholla, kuten edellisessäkin tärpissä, eli 36,6 - 37,00.
 
  • Tykkää
Reactions: Satu39
Naapurin tyttö
Mie olen astmaatikko mutten käytä lääkettä ja tupakoin :ashamed: tosin tupakki maistuu vähemmän nyt, tänäänkin polttanut 2 tupakkaa o_O

Mutta mutta, siis sillon kun oikein kova flunssa ja mie meen sillon tosi tukkoon ja vaikia hengittää tuon astman takia niin käytän tätä keinoa mitä suositellaan röhäisille lapsillekin: puolen litran pulloon n. puolet vettä ja sitten otetaan pilli ja täytetään keuhkot ilmalla ja puhalletaan pillillä sinne veteen niin tyhjäks kun keuhkot saadaan, tämä toistetaan n. 10-15 krt ja aina tunnin välein.

Nostaa liman ylös, auttaa astma kohtaukseen yms. :)

Tämä neuvottiin minulle kun olin kuukauden sairaalassa jäätyäni auton alle ja en päässyt sängystäni mihinkään kun en voinut kävellä ja tuolloin minulla oli keuhkoveritulppa niin sillä estettiin ettei se uusiudu.
 
Whisky Peat, just noin mä ajattelinkin, et lämpö nousee enemmän, jos on raskautunut.

Eli tässä nyt sit piinaillaan siihen saakka, et vois testata... :popcorn:

Edellisessäkin raskaudessa kävi näin... Hmmm... Tai sit tää on joku mystinen lämpöaalto... Toivottavasti pääsen tänne testikuviakin lähettämään!

Noista astmalääkkeistä ja muistakin, et aina vaan täytyy pohtia riskit ja hyödyt. Jos joku lääke on tarpeen, niin sit se on. Lääkärin kanssa vaan pähkäillään sopivat annokset.

Mulla oli edellisessä raskaudessa koko ajan nenä ihan tukossa, oli pakko käyttää Nasolinia tosi usein. Eipä sitäkään kai oikein sais käyttää, mut ehkä oli kuitenkin sikiönkin kannalta parempi, että äiti hengittää...
 
eufemia > Selvästi on vahvistunut. :) Tuo ei ole enää mikään haamu, selkeä plussa! :flower:

Oma napa: Kohdun alueella jomottelee kuin lieviä menkkakipuja, muniksiin juilahtelee, päänsärkyilyä ollut lievänä, rinnoissa tuntemuksia ja lämmöt edelleen 37 astetta. Kipeä en ole. Ajattelin huomiseksi aamuksi toista varmistustestiä ja yritänkin nyt juoda paljon, että ennen nukkumaan menoa ei sitten enää tarvitse. Jos testi nega ja oireilu jatkuu, niin olen sitten kyllä lääkäriin yhteydessä. Käyn viikon päästä polin hoitajan juttusilla keskustelemassa alustavasti jatkoista ja otan asian siellä puheeksi, jos tarve vaatii. Ihan hullu tilanne. Herkästi kiukkuuntuvakin olen ja väsyttää pitkistä unista huolimatta. Maha on superturvoksissa ja näytän kuin olisin vähintään kuudennella kuulla. Tähän on paras olla hyvä selitys tai sitten tämä voisi loppua lyhyeen. Aika tuskaiselta tuntuu.

Ensi viikolla saatan olla muutaman päivän pois foorumin ääreltä. Toivottavasti plussia satelee. Poikkean kyllä aina tilaisuuden tultua kuulumisia lukemassa ja kertoilemassakin, jos netti pelittää ja saan käyttää lainakonetta rauhassa.
 
  • Tykkää
Reactions: eufemia
Naapurin tyttö..kyllähän tuossa keskimmäisessä testissä(R-testi)..näyttäisi viivanen olevan.:)
..huomiselle kovasti plussausonnea!:wave::heart:

Ps. Jouduitko käyttämään keuhkoveritulpan jälkeen Hepariiniä(pistos)tai Marevania?

Itselläni myöskin oli massiivinen keukoveritulppa 2001 ja 6kk käytin Marevania..sitten kun raskauduin-04, aloin käyttää Fragminia.(pistos)
Raskauden jälkeen siirryin sitten Marevaniin taas ja se jäikin pysyväiseksi lääkitykseksi.

Sitten kun raskauduin 2009 siirryin taas Marevanista-Fragminiin..tuli kuitenhin kkm..mutta kun halusin vielä kuumeilla, jäin käyttämään Fragminia(silloin ei tarvitse käydä niissä INR-kontroleissakaan/verikoe)..ja käytän edelleenhin.

Marevania ei siis voi käyttää raskaana ollessa.
Nythän siihen voisin jo siirtyä kun kuumeiluni ohi..laiskuuttani vain en jaksa juosta noissa kontrolleissa..ja onneton olen kun itse en kykene ittiäni pistämään - mies tuikkii.;)

Onhan se Fragmin kallis lääke..mutta 6kk:n jälkeen, Kelan lääkekatto täyttyy ja esim. 3kk:n lääkkeet vain 1.50e
 
Viimeksi muokattu:
Naapurin tyttö
mur-mur :) kiitos

onko muuten pc testi antanut paljon vääriä negatiivisia? haluan asennoitua huomista varten, ja mitenkä erilailla apteekin oma sitten näyttää pc:n verrattuna? Jännittää huominen. tulee olemaan päivän toinen pissa pidätys mistä sen teen... jos ei tule sitten postinkulussa viivästystä ja tulevatkin vasta tiistaina...
 
Hei ihunat!:wave:

Mikäli joudutte jemmaamaan, esim. aamupisua Posti Paten tuloon asti;)..kannattaa se säilyttää viileässä(jääkaappi)..ei pääse noita bagteereita tulemaan - ainakaan niin kovin paljoa ja vaikuta näin ollen sitten dippaus tulokseen(turhia viivasia)
 
Viimeksi muokattu:
Naapurin tyttö
mur-mur sairaalassa sain pistoksia ja loppu ajasta siten sa marevvanit käyttön ja niitä jouduin käyttämään 6kk. Sen koommin en ole niitä tarvinnut, mulla se aiheutui siitä kun sääriluu meni kahdesta kohtaa poikki, lähti luuydin rasva liikkeelle joka sen tukoksen aiheutti, meni sydämen läpi, mutta mitään vahinkoa luojan kiitos ei saanut aikaan matkallaan.

En koskaan saa käyttää pillereitä enkä muitakaan hormonaalisia ehkäisyjä. enkä ees tarvitse.
En saisi periaatteessa tupakoidakaan mutta en ole lopettanutkaan.

Joskus jos ongelmia tulee eteen menen taas gynelle ja pyydän tuon napapiikin koska kuulemma niillä jotka ovat käyttäneet tai käyttävät marevania saattavat tarvita raskauden alkumetreillä napapiikin koska siinä saattaa olla syy keskenmenoihin...

En muista sitä julkkista joka oli kokenut useita keskenmenoja ja lopulta sai kun saikin lapsen kun yksi lääkäri keksi kokeilla hälle napapiikki hoitoa raskauden alkuun. Vissiin aiheuttaa jonkin moisen veritulpan tai jotain ja se aiheuttaa sen keskenmenon kun ei saa alkuunsa tarpeeksi verta.
 
Naapurin tyttö
Hei ihunat!:wave:

Mikäli joudutte jemmaamaan, esim. aamupisua Posti Paten tuloon asti;)..kannattaa se säilyttää viileässä[I ](jääkaapi)[/I]..ei pääse noita bagteereita tulemaan(ainakaan kovin paljoa) ja vaikuta näin ollen sitten dippaus tulokseen(turhia viivasia)
Mie ajattelin ihan käyvä vessassa aamulla normaalisti ja sit pidätellä seuraavaa käyntiä tuolla rakossa :LOL::LOL:
 
Naapurin tyttö
Mites muuten tuntuuko teillä raskautuneilla sellaista jännää ihan kun maha repeäisi liitoksistaan kun haukottelee? :D Tajusitteko mitä tarkoitan?
Mulla särkee päätä kun haistan pestyt pyykit tuolta tod. kaukaa nenääni... En oo ennen haistanut sitä pyykinpesuainetta mut nyt haistan...
 

Yhteistyössä