Hätähousut himotestaajat ja haamuviivoja

Leo: ajattelin kyllä ostaa dopplerin. Silloin kun viimeksi olin raskaana, ei ollu tämmösiä hienouksia kuin nykyään :) Mikä doppleri muuten olisi hinta-laatusuhteeltaan hyvä? Angelsoundin kalliimpi(ko)?
R-keijulla tarjoukessa mm..:wave:
Angelsounds doppler JPD-100B kotidoppler - Angelsound Doppler / Angelsounds / Kotidoppler / Babysound Doppler / Syd

Miusta tuota on helpompi likutella masun päällä, kuin sitä perus - ehkä hieman kömpelöhköä, Angelsounds doppleria.
 
Vielä tuosta ovistestin teosta laitan kun löysin R-keijun sivustolta - miksi siis ei dippausta suositella aamun ekaan virtsaan?

Miksi ovulaatiotestin tekoa suositellaan tehtäväksi klo 10-20?
Voiko aamuvirtsasta tehdä testin luotettavasti?


Syy tuohon minkä vuoksi valmistaja on suositellut testin tekemistä muusta kuin aamuvirtsasta on seuraava:

Nukkumisen aikana virtsaa kerääntyy virtsarakkoon useiden tuntien ajan (usein 7-12h). Hormoni, joka on tänä aikana erittynyt virtsaasi on yön aikana laimentunut rakossa olevan muun virtsan takia. Tällöin testaus ei anna aina luotettavaa tulosta jos teet testin ensimmäisestä aamuvirtsasta. Raskaustesteissä asia on tietysti päinvastainen jolloin raskaushormionia on yön aikana kerääntynyt koko ajan vain enemmän ja testi näyttää voimakkaampaa plussaa aamuvirtsasta johon on kerääntynyt enemmän hCG hormoonia.

Tärkein seikka kuitenkin on se että teet testin aina samaan aikaan päivästä/iltapäivästä. Paras aika testin teolle on aamupäivä. Paras tapa olisi tehdä aamutoimet normaalisti ja juoda virtsaneritystä kiihdyttävää ainetta kuten kahvia tms, odottaa muutama tunti ja tehdä testi seuraavalla vessareissulla. Tällöin testi on täysin luotettava. Ovulaatiotestejä joita kannattaa tehdä luotettavasti aamuvirtsasta ei ole ihmisen fysiologisista syistä.
 
Viimeksi muokattu:
Onko sitten mukavampaa lukea tätä ketjua jos Naapurin tyttö ei enää kuviaan laita?
En malta olla jatkamatta tätä vielä yhdellä kommentilla; kaikella kunnioituksella Naapurin tyttöä ja kaikkia muitakin meitä monenlaisia tallaajia kohtaan, mutta tää on mun mielestä kuitenkin KESKUSTELUpalsta. Se tarkoittaa omasta mielestäni sitä, että postauksissa pitäisi jollain aikajänteellä olla myös vuorovaikutteisuutta. Kymmenet negatestipostaukset samalta henkilöltä ja niihin liittyvä yksinpuhelu ei mun mielestä sitä sisällä. Mutta tottahan se on, että vapaita foorumeita nämä on ja kukin kirjoittakoot mitä lystää. Ainakin oma tarkoitukseni ei ollut loukata tarkoituksellisesti tai pahoittaa mieltä, vaan vilpittömästi olla avuksi Naapurin tytölle, kun omastakin kokemuksesta tiedän millaista on juuttua liikaa näiden asioiden pyörittämiseen...

Mutta se off-topicista, lisää haamutestikuvia vaan kehiin, tämä on tosi hauska ja viihdyttävä ketju :)
 
Mur-mur&whisky beat onpa hyvä dopleritarjous! Ja kiva, kun tuossa näkyy sykelukemat. Mä olen aina ajatellut ettei sillä ominaisuudella tee mitään, mutta...viime viikolla yhtenä aamuna tajusin etten muistanut koko aamuna tunteneeni liikkeitä ja kaivoin pitkästä aikaa doplerin esille. No sitten vasta säikähdinkin, kun sykkeet kuulosti ihan hurjan nopeilta. nopeammilta kun ikinä missään raskaudessa olen kuullut, mut en tiedä tekikö mielikuvitus tepposia vai oliko ne oikeasti nopeat?! En ollut pitkään aikaan ollut kuunnellut eli en tiedä olenko vaan unohtanut miltä kuulostaa. Tänään neuvolalääkäri kuunteli sykkeitä pyynnöstäsi tosi pitkään, mut täysin normit 150 niin kuin aina.

Ja sitten vielä tähän "liikaa testaamiseen" vielä sen verran, että kyllä mäkin jossain vaiheessa olen ihmetellyt kun on muutamia jotka testaa joka ikinen päivä ja omassa päässä miettinyt, et itse ainakin huolestuisin jos useamman viikon testaisin ja itse näkeväni viiva ei vahvistuisi, mut sitten olen yrittänyt mennä itseeni ja muistella aikaa, kun vauvaa on kuumeillut niin kovasti, että ihan sydämeen sattuu ja pienikin toivon pisara tuo vähän lohtua siihen tuskaan saada se oma vauva vielä jonain päivänä syliin. Ja jokaisen oma asiahan on se mitä viesti-ketjua lukee ja oma ongelma jos ärsyttää. Jättää sitten lukematta! Mä ainakin tuolta odotus-puolelta käyn päivittäin kurkkimassa ihan vaan toivosta nähdä mahdollisimman monta haamua ja että kaikki saisi tuntea sen onnen odottaa ja saada oma vauva syliin :) tsemppiä ja onnea kaikille yritykseen ja ennen kaikkea voimia, kokemuksesta voin sanoa ettei se valitettavasti ole aina helppoa!
 
Taitaa mun haamuset olla ihan mielikuvituksen tuotosta .. mulla alkoi vaaleanpunainen limainen vuoto :( se ei voi olla mitään normaalia... eihän? sitä tulee kyllä vain jos pyyhkii tuoltä vähän "syvempää" onko jollain kokemusta tälläisestä? vai tuleeko se täti punainen kylään taas ?
 
kultsipallo: mikä dpo/kp sulla olikaan nyt meneillään? Eihän tuollainen vaaleanpunainen vuoto vielä mitään tarkoita. Varhaisissakin keskenmenossa vuotoa tulee kunnolla (vähintään siis samaan tapaan kuin tav. menkoissa). Minulla on ollut pientä vuotoa kummassakin aiemmassa raskaudessa eikä vuoto ole mitään meinannut :) No worry!
 
Pitää sanoa, et mulla ainakin meni pohja tälle idealle, joka tähän ketjuun on alunalkaen tehty ja se tunnelma katos, joka täällä on ollut. Musta tuntuu, etten enää kehtaa postata noita tikkukuvia. Harmin paikka, hauskaahan se oli, mutta nyt tuntuu lähinnä kiusalliselta.

Mä pidin tätä lähinnä yhteisenä hölmöilynä vauvakuumeen keskellä ja ketjussa oli rento ja hauska fiilis, kunnes tässä on rivien välissä lähetty kyseenalaistamaan varsinaisten himotestaajien mielenterveyttä.
 
Taitaa mun haamuset olla ihan mielikuvituksen tuotosta .. mulla alkoi vaaleanpunainen limainen vuoto :( se ei voi olla mitään normaalia... eihän? sitä tulee kyllä vain jos pyyhkii tuoltä vähän "syvempää" onko jollain kokemusta tälläisestä? vai tuleeko se täti punainen kylään taas ?
Hei!..miulla sitä limavuotoa ollut raskauksissa - juurikin haaleaa vaal.punaista.:wave:
 
Pitää sanoa, et mulla ainakin meni pohja tälle idealle, joka tähän ketjuun on alunalkaen tehty ja se tunnelma katos, joka täällä on ollut. Musta tuntuu, etten enää kehtaa postata noita tikkukuvia. Harmin paikka, hauskaahan se oli, mutta nyt tuntuu lähinnä kiusalliselta.

Mä pidin tätä lähinnä yhteisenä hölmöilynä vauvakuumeen keskellä ja ketjussa oli rento ja hauska fiilis, kunnes tässä on rivien välissä lähetty kyseenalaistamaan varsinaisten himotestaajien mielenterveyttä.
Älä ole moksiskaan ihuna:kiss:
..ei anneta sille negatunteelle valtaa, vaan mennä porskutellaan entiseen malliin - postataan&tiiraillaan äly "himona" dippikuvia..jookosta joo?:)
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Pele
hätähousut ei tuon np:n herättelyn tarkoitus varmaan ole ollut, että kukaan ei saisi pinoon laittaa niitä negoja, viivanpaikkoja tai niitä plussan alkuja. nyt viimeistään huomaa, että monella on ollut huoli siitä, että kaikki ei ole hyvin tai että testaus on tuntunut monesta meistä oikeasti liian pakkomielteiseltä. ite olen miettinyt tuota jo useampana viikkona, ei vain osaa asiaa tuoda esille niin, ettei joku loukkaannu. Mutta jatkakaa nyt hyvät ihmiset niitä viivojen laittoja, kyllä meitä niitä tiirailevia varmasti täältä löytyy oli se sitten tyhjä tai ei. :wave:
 
Onhan tämä kivaa hölmöilyä kyllä, mutta monia varmaan "ärsyttää" jatkuva dippaaminen (kymmeniä ja kymmeniä testejä saman kierron aikaan) ja toivon elättely silloinkin, kun sitä ei selvästikään kuvissa ole ollut. Ja ei, minä en ole mikään sanomaan, että se on liikaa. Tai ehkä se, kun moni on vakavissaan neuvonut hakemaan apua, mutta neuvot ovat menneet ohi tyyliin "on tässä koettu pahempaakin" tai "tämä on koettimeni". Onhan se, ellei asialle mitään tee. Tänä päivänä ei ole pakko olla yksin tällaisten ongelmien kanssa.

Ei kukaan kai ilkeä halua olla, mutta kyllä minua on säälittänyt välillä ja siitä tunteesta en tykkää! Sääli on sairautta, sanotaan. Ja siis minun päässäni, jos annan sen häiritä. Ilkeä ei kuitenkaan tarvitse olla, itsekin mielestäni ihan nätisti olen asiasta kirjoittanut.

Muuten tykkään tästä ketjusta, mutta en siitä, että jos viivaa ei testissä näy, niin monelle uskotellaan kerta toisensa jälkeen, vaikka viikkokaupalla, että "kyllä siellä jotain kurkkii". Jos kurkkii, niin kyllä sen muutamassa päivässä näkevät jo kaikki. Ja jos ei näy, se kertoo omaa tarinaansa. Kannustava mutta rehellinen pitää toisille olla, ei tässä muuten mitään järkeä ole.

Niin, ja mielelläni täällä minäkin edelleen notkun, on ne vahvistuvat viivaset niin ihanaisia :heart:

muoks. minä jo tilasin tuon dopplerin :) Ja luin muutaman vuoden takaista vääntöä siitä, miten kamalan vaarallista koko touhu on vauvalle..
 
Viimeksi muokattu:
Mulla ollut ainakin monesti jokapäiväisen testailun syynä toi kierto, joka heittelee, mutta usemamman testin päivässa tekeminen menee ihan hölmöilyn ja uteliaisuuden ja malttamattomuuden piikkiin. :D Mulla on nyt parissa kierrossa tullut selvyyttä noilla raskaustesteillä ovulaatioonkin. :)

Päästään nyt siihen apteekin testiin vielä. Laitan sen tänne, vaikka niin haaleasti näkyykin. Huomenna ei ole töiden vuoksi juurikaan aikaa tikutteluun, mutta saatan iltapäivästä/illasta katsella onko vahvistunut. Jos oon raskaana, pitäisi tuon alkaa jo näkymään, kun oon parit haaleatakin haaleemmat jo saanut...

 
Viimeksi muokattu:
Mulla ollut ainakin monesti jokapäiväisen testailun syynä toi kierto, joka heittelee, mutta usemamman testin päivässa tekeminen menee ihan hölmöilyn ja uteliaisuuden ja malttamattomuuden piikkiin. :D Mulla on nyt parissa kierrossa tullut selvyyttä noilla raskaustesteillä ovulaatioonkin. :)
Minä ymmärrän tämän täysin, kun itselläkin kierto on 29 -39, ja joskus ollut 30 - 50 päivääkin. Mutta ehkä meillä on tausta erilainen, ainakaan minulla ei ole vuosien lapsettomuutta takana, ja kuten itsekin odotin, plussa tuli kun jaksoin reilun vuoden odottaa. Minullekin tämä oli ja on ihan kivaa ajanvietettä, mutta rehellisesti sanoen alkoi itselläni jossain vaiheessa mopo jo keulimaan, ja elämä oli pelkkää tikkuun pissaamista :ashamed: Ja se pani miettimään kyllä.
 
  • Tykkää
Reactions: Pele
Onhan tämä kivaa hölmöilyä kyllä, mutta monia varmaan "ärsyttää" jatkuva dippaaminen (kymmeniä ja kymmeniä testejä saman kierron aikaan) ja toivon elättely silloinkin, kun sitä ei selvästikään kuvissa ole ollut. Ja ei, minä en ole mikään sanomaan, että se on liikaa. Tai ehkä se, kun moni on vakavissaan neuvonut hakemaan apua, mutta neuvot ovat menneet ohi tyyliin "on tässä koettu pahempaakin" tai "tämä on koettimeni". Onhan se, ellei asialle mitään tee. Tänä päivänä ei ole pakko olla yksin tällaisten ongelmien kanssa.

Ei kukaan kai ilkeä halua olla, mutta kyllä minua on säälittänyt välillä ja siitä tunteesta en tykkää! Sääli on sairautta, sanotaan. Ja siis minun päässäni, jos annan sen häiritä. Ilkeä ei kuitenkaan tarvitse olla, itsekin mielestäni ihan nätisti olen asiasta kirjoittanut.

Muuten tykkään tästä ketjusta, mutta en siitä, että jos viivaa ei testissä näy, niin monelle uskotellaan kerta toisensa jälkeen, vaikka viikkokaupalla, että "kyllä siellä jotain kurkkii". Jos kurkkii, niin kyllä sen muutamassa päivässä näkevät jo kaikki. Ja jos ei näy, se kertoo omaa tarinaansa. Kannustava mutta rehellinen pitää toisille olla, ei tässä muuten mitään järkeä ole.

..samaa mieltä:)

Niin, ja mielelläni täällä minäkin edelleen notkun, on ne vahvistuvat viivaset niin ihanaisia :heart:

muoks. minä jo tilasin tuon dopplerin :) Ja luin muutaman vuoden takaista vääntöä siitä, miten kamalan vaarallista koko touhu on vauvalle..


Juuh, miekin niitä juttuja luin, miusta turhaa vaihkoilua: /..ei noilla kotidopplereilla mielestäni vauvaa saa vahingoittetua..ei kait kukaan koko päivää doppleria masukan päällä pidäkkään!
..kyllä niistä olisi ihan ammattilaisen sanomana/kirjoittamana juttua jos sikiölle vaaraksi.

Tuossa vielä laitteen valmistajalta juttua.
ULTRAÄÄNEN TURVALLISUUS

Yleistä:
"Ultraäänen käytöstä diagnostiikassa on jo yli 30 vuoden kokemus, jonka perusteella ultraäänitutkimuksia voidaan pitää vaarattomina. Kun diagnostiikan käyttö 1970-luvun alussa yleistyi, tehtiin useita selvityksiä, joissa pyrittiin löytämään ultraäänen mahdollisia haittavaikutuksia. Näitä ei kuitenkaan ole löytynyt." Lähde: TKK, sovelletun elektroniikan laboratorio.

Turvallisuus:
AngelSounds JPD-100S on sikiön sydänäänten kuunteluun tarkoitettu laite, joka on suunniteltu kansainvälisten lääketieteellisten turvallisuusohjeiden (mm. BS5724 osa 1, IEC601-1, UL544) mukaisesti (sisäisellä virtalähteellä varustetut lääketieteelliset laitteet)
Laite on ISO-ja CE-hyväksytty.

Kohtuudella suositellaan laitetta kuitenkin käyttämään kaikkien mahdollisten riskien minimoimiseksi. Max. 4 kertaa päivässä (lukee angelsoudsin kotisivuilla.)
.
 
mun aamuinen testi, pc liuska, oli puhdas NEGA :( eli mun dippaukset saa loppua nyt tähän.. en tajua.. olkoot koko homma! kyllä sieltä pitäis kunnon viiva jo tulla jos on tullakseen, esikoisesta sain ekan haamun jo dpo9..

ärsyttää vaan vietävästi tuo eilinen apteekin oma, se oli toooosi haalea punertava näkyi hyvin! kai nyt pc liuskakin pitäisi jo näkyä silloin? onhan ne melkein sama testi ;)
 
Huomenia ! täälläkään ei yhtään sen paremmin mene .. aamuinen testi antoi selvän viivanpaikan, mutta mielestäni en siinä väriä näe :ashamed: eilen sama testi näytti kuitenkin selvän v.punaisen haamun .. tissikipukin on hävinnyt melkein olemattomiin tänään siis kp 26/26-29.

Tässä vielä kuva testistä

Aijaa.com - 10844714
 
Maiskuli89: sain apteekin omaan vaalean haamulaisen dpo 10 ja 11 ja pc liuska antoi ekan haamun vasta dpo13. Ihmettelin tuota kans, mut näin vain apteekin oma enteili plussaa aikaisemmin. Dpo 11 pc liuska ei näyttänyt haamua.
 

Yhteistyössä