Hätähousuiset Himotestaajat ja Piinailijat Vol.3

  • Viestiketjun aloittaja mymosa
  • Ensimmäinen viesti
Sen kun tietäis! Mulla tuli se ovis + nyt lauantaina, lauantaina ja sunnuntaina (myös su-ma yönä) oli vatsa kipeä ja varsinkin (su-ma) eli viime yönä oli just sellanen olo kun menkat alkais, kn oli mennyt kiinni. Eli oletan et me menkkakivut johtui siitä et se kn meni kiinni? Tuntui meinaan samalta ku menkoissa kn aukee. Kivuista siis päätellen ovis olis ollu eilen. Mä tässä oon sit taas miettiny, et kauanko menee aikaa siihen et ku on ovis ni kauanko menee aikaa siihen et munasolu hedelmöittyy?? Mistään en oo löytäny tietoa ja kiinnoistais kauheesti.
 
Mut siis mitä täs oon lukenu ni jossain sivuilla lukee, et kun ovistesti näyttää plussaa ni välittömästi sen jälkeen kannattaa heilutella peittoja, et ne hedelmällisimmät päivät on siitä plussasta sit pari päivää? Tiedä sit et pitääkö paikkaansa. Ja kai se vaihtelee ihmisillä erilailla. Seuraa sitä kohdunnapukkaa? Siitä mä oon parhaiten pysyny perässä, kun taas lämpöjen mittaaminen ei oo mun juttu.
 
Käytännössä munasolu on hedelm.kykyinen 12-max 24h eli siinä ajassa se hedelmöittyy jos simpat on huudeilla. Simpoilta vie taas useamman tunnin päästä sinne munanjohtimeen. Siittiö tarvii vähintään 7 h muuttua naisen sisällä hedelmöittymiskykyiseksi (kapasitaatio ). Simpat elää munanjohtimessa usein pari kolme päivää hengaten niissä värekarvoissa. Eli on parempi olla liikkeellä liian aikaisin kuin vasta paljon plussan jälkeen. Mun mielestä testeissä on harhaanjohtavasti sanottu että plussasta 24-48h päästä on ovis. Voi olla että on mut moni ajattelee et vaikka yhdyntä 48h päästä riittää.
Kun keltarauhanen toimii alkaa erittyä keltarauhashormonia joka muuttaa kohdunkaulan liman samantien siittiötä läpäisemättömäksi. Sekin lisää sitä pointtia että myöhässä hommailu ei tuota tulosta.
 
  • Tykkää
Reactions: Catharin
Sori sekava selitys puhelimella. Mut siis pointtina se että heti vaa puuhiin vaikkei se toki oo tunnista kiinni :D. Jos olisi niin ihmiset harvoin nykyisin lisääntyis töiden yms takia :D. Mut te keillä o säntillinen ovis niin edel.päivänä jo peitto heilumaan; )
 
Tammityttö: kiitos hienosta selostuksesta, ei ollut sekava ;) olen miettinyt samaa kun testien sepostukset antaa tuon 48h? Noh, huominen testi selkeyttää tilannetta, - ja vielä kun saisi sen miehen paikan päälle vaimon toiveita toteuttamaan. Todellakin tuo työ haittaa "oikeita asioita". Ja tosiaan, vielä puuttuu se ovulaatiokin :)
 
Voi kökkö, ovistestit loppu taas niin etten tajunnut ajissa uusia hankkia... jäi sitten testit maanantailta väliin :p
Kp20 tiistaina. Mahaa illan mittaan alkanut sattumaan ja nivusia vihlomaan, mahtaa menkat pikkuhiljaa kai olla todella tulossa... Huomaa että oon jo uopunu toivosta et onnistusin joskus :D Vaan yrityksen puutteesta ei jää kii, sen verran touhuja ollu.

Greippimehusta, mä vedän tollasta missä greippimehu on mehun yks osa... pirkan omenagreippirypälemehua. Maistuu ainakin paremmalle kuin pelkiltään greippimehu, ja silti ihan täysmehua :p Lasin otan päivässä.
Ei tosin ole ollut mitään apua, kun yk vitonenhan tässä jo lopuillaan on :D vaan kaikkee on yritettävä ja toi mehu on tottumisen jälkeen ollu niin hyvää etten oo viittiny ees lopettaa...
 
Mäkin ostin joskus noita sekoitemehuja kunnes katsoin et ainaki jossain greippiä oli tyyliin alle 10%. Kantsii tarkistaa :)

Voi Zuhina. :) no ei niillä tikuilla väliä jos ahkeraan ootte ollu :) Tälläisille "pääsemme sänkyyn vain suunnitellusti" ihmisille noi tikut on suht must, vaikka toisaalta mulle ne aiheutti enimmäkseen stressiä.
 
Meillä ovistestit aiheutti miehelle stressiä, tosin voi olla että vika oli mussa kun yleensä asian esitin tyyliin: Housut pois ja nyt hommiin :D

Dpo 9 eikä ainuttakaan raskausoiretta. Ei tainnu yk 12 tuottaa taaskaan tulosta. Huomenna aamulla jos ehin niin täytyy kyllä silti testata :D
 
Tammityttö: kyllä siellä näyttää kaksi viivaa olevan! Toivottavasti vahvistuu :)

Theran: aivan samalta näyttää mun eilinen ja tämän päivän o-testi… Vielä täytyy odotella..

Pinkipai: toivottavasti kiertosi alkaa pian ja palautuu normaaliin niin tiedät missä mennään.
 
Nyt oon ihan sekasi :O kävin tänään tuulimunatyhjennyksen jälkitarkastuksessa, viime viikolla verikoe...Hcg-verikoe näytti 3,5 (kuulema hyväksytään), ultra näytti kuulema hyvältä, mutta vasemmalta puolelta löytyi 2cm Folli!! Siisti, ja limoista vois kuulema päätellä että saattais olla otollista... Ja kuitenkin suositellaan nyt 2 kiertoa yritystaukoa... Kolmanteen saisin ottaa clomit mukaan, seuraavaan kiertoon verikokeet... Mitä ihmettä tässä nyt tekis... (mies)Lääkärikin vähän että "no ei suositella, mutta ei voida kieltääkään", "jos on näin "otollista" ni haluaako jättää mahdollisuuden käyttämättä"... Mutta sanoi myös että nyt on vaikea sanoa tapahtuuko itse ovulaatio kuitenkaan, vai onko se folli joku mikä siellä saattaa majailla parikin kiertoa koskaan irtoamatta ja sitten surkastuu pois...

Tässä vaan nyt ehkä pelkään uuden km uusiutumista, mikä on mahdollisuus että seuraava munasolukin on viallinen ja vaikka syntyisikin lapsi, onko terve... uskallanko ottaa riskin ja kokeilla uutta raskautta heti putkeen, vai pidetäänkö edes yksi kierto taukoa...
 
Tammityttö: kyllä minunkin silmä siellä 2 viivaa näkee :) toivotaan vahvistuvaa viivaa sinulle!

Theran: Mikä kp sinulla menossa? Kyllä se siitä vahvistuu ;)

Pinkipai: nyt vain testejä valmiiksi kaappiin ja toivotaan kierron normalisoitumista.

ON: ovistesti nyt päivällä näytti melkein samalta kuin eilen illalla, viiva ehkä hitusen jopa eilistä haaleampi mutta kuitenkin "vahva haamu". Kp14 menossa, joten kyllä tässä jo ovulaation pitäisi tulla (kierto yleensä 28 päivää...). tai sitten taas ovuloimaton kierto. Pah. Rintoja tosin hieman kihelmöi ja kuplinta loppunut?

Aurinkoa ja testi-iloa!
 
Hmm.. Alaselkä vihloo ikävästi ja alavatsa on vihlonut pariin kertaan. Onkohan jotkut lihakset vaan jumissa vai mitä tää mahtaa meinata? Kerta mitään oireitahan ei vielä voi olla kun ovis + oli vasta lauantaina. Vai tekeeköhän mielikuvitus tepposet ja kuvittelee vihlasut?!?! :D
 
Harmi kun ei ole mtn tietoa tuosta oviksesta, tissit vaan kipeytyi niin oletan oviksen siis olleen. Tänään kp19, edelleen tissit ihan järkyttävän arat. Eilen tuli hirveä määrä sellaista järkkytahmeaa valkkaria, kyllä ois seinään jäänyt kiinni jos olisi heittänyt :"D viime yönä myös yövuorossa vasemmalla puolella enimmäkseen aika kovaa kipua, ei mtn semmoista terävää vaan enemmän kovaa särkyä. Toivotaan että se ovis oli ja meni aiemmin jo, koska nyt on lotto jäänyt vetämättä parin päivän taakse :|
 
Mulla on sellanen olo että mä varmaan kuvittelin kaiken. Aamulla on testissä satavarma nega. Joku ähäkutti mitä sä oikein kuvittelit.

Pinkipai kyllä mulla tulee testeihin aina viivaa mutta ei tokikaam mitään tummia. Hailua kyllä läpi kierron. Mitkäs pv sulla nyt menossa?

Catharin. Mulla ainakin oli jostain dpo6 jälkeen niitä kovia maha kipuja niinku menkat tulisi. Peukut! !
 
Tää ei oo nyt sellasta menkkakipua :O alaselkä mulla ei ikinä oo menkkojen aikaan kipee. Tajusin et täähän voi johtua keltarauhashormonista, kun mulla oli molemmissa aiemmissa raskauksissa sitä ihan samaa, mut varsinki esikon alkuraskaudessa se oli paljon pahempaa. Nyt töissä vihlonut ikävästi. Mahtaisko vaan johtua siitä..? Ota tästäkin sit selvää. Täti se taas tulee kuitenkin parin viikon päästä kylään! :(
 

Yhteistyössä