Haavevauvat todeksi 2011-2012

Moikka pitkästä aikaa :)

Meitsi on taas sairaslomalla (ylläri). Tällä kertaa noroviruksen takia. Aika lievänä onneksi tuli mulle, eilen piti pari kertaa oksentaa ja tämä päivä on tullut vain toisesta päästä tavaraa. Ei ole kuumetta tai mitään enkä edes tunne itseäni kovin sairaaksi. Ehkäpä tämä menee ohi ihan helpolla :)

Kävin ostamassa vihdoin itselleni mammafarkut paikallisesta Nicky&Nelly -liikkeestä. Ihan ok ostos tuli tehtyä mut kyllä minä vaan ihmettelen että miksei äitiysfarkkuja tehdä yhtä hyvin istuviksi kuin normaaleja. Kokeilin kuitenkin useemmat parit ja niistä piti sit valitase vähiten huono vaihtoehto. No ompahan duuniinkin nyt jotkut housut virallisempia tapaamisia varten ettei tartte tuulipuvun housuilla edustaa :D

Hankintoja en oikeastaan ole juurikaan tehnyt mutta niitä mammahousuja metsästäessä hurahdin ostamaan pikkuiselle pari yöpukua. Olivat niin ihanat seeprakuvioiset etten voinut vastustaa kiusausta :) Jotenkin ihan alkuraskaudessa olisi tehnyt mieli ostella vaikka mitä ja piti itseänsä toppuutella että sitten vasta haalii kaikkea kunhan ollaan turvallisemmilla viikoilla. Nyt kun olisi "lupa" ostella kaikkee niin tuntuu ettei mikään miellytä. Viime tinkaan kait sitä sitten loppukesästä tulee osteltua kaikkee :D Kaverikin tuossa kyllä lupaili antaa vauvan vaatteita kun heidän pienokainen täytti juuri puoli vuotta ja häneltä on jäänyt vaikka mitä.

Oletteko huomanneet samanlaisia ahaa -elämyksiä kuin minä? Tänään aamupäivällä ratkesin nauramaan miehelle kun hoksasin että "meillehän tulee muuten ihan oikea vauva"! :LOL: Sitä on niinkuin niin vahvasti "vain" raskaana että se itse lopputulos tuppaa välillä unohtumaan. Siis se, että me ollaan saatu aikaan niin mahtava ihme kuin uusi ihminen! Mies oli vähän että huhhuh, mutta naureskeli sitten itsekin että kyllä hänellekin tämä vauva näyttää vieläkin vain mun mahalta :D ei siis oikein itsekään osaa hahmottaa sitä lopputulosta.

Ihanaa kun aurinko paistaa ja ihan on kevätfiilis. Oon ollut tänään jotenki tosi omituisen iloinen. Ehkä tää väsymys tästä alkaa poistumaan pikkuhiljaa takavasemmalle kokonaan.

Päätin muuten juuri tuossa että aloitan äippäloman jo 50 arkipäivää ennen laskettua aikaa ja siihen kun pitämättömät lomat ekaks niin mun lomailu alkaa sit kesäkuun puolessa välissä :heart: vähänkö mä ootan sitä. Olen töissä kolmannella sektorilla, ja menin lupautumaan kesäksi kuitenkin talkoohommiin mut itse työt jätän kyllä heti kun vaan on mahdollista. Enkä mene siihen puljuun enää töihin ikinä. Todella helpottava ajatus :) Ei sillä, työpaikka on ihan jees, mutta minusta on tuntunut jo pitkään siltä ettei se oo mun juttu. Näin pääsen duunipaikasta eroon ilman irtisanoutumista (joka näyttäis ikävältä cv:ssä) koska työsuhteeni on määräaikainen ja kestää vuoden 2012 loppuun. Äippäloman jälkeen jään hoitovapaalle siihen asti kunnes työsuhde loppuu. Siinä välissä ajattelin tehdä yliopistoon suorituksia ja etsiskellä uutta työpaikkaa.

Olipa taas omaa napaa ihan hirveenä, mutta kun niin harvoin kirjoittelee niin on vaikea valita mihin puheenaiheeseen kommentoisi :)

Ihanaa kevään jatkoa kaikille meille joilla on "gerbiili syylärissä"!! Ottakaa kaikki energia auringonsäteistä irti ja muistakaa hemmotella itseänne!

Ruutinen ja Morri 16+5

heipsan taas ...:)
Ruutinen,sulla onkin hyvät suunnitelmat ja ihanaa että pääset nauttimaan vauva-lomasta jo niin aikaisin..:heart:

itseä vähän hermostuttaa että miten käy,kun työsyhde loppuu kesäkuun alussa ja syksyllä oisi tehtävä vielä jotain töitä,mutta kuka sellaisen töihin ottaa jolla on tykinkuuula mukana..kesä-heinäkuun ajattelin koittaa selvitä kotona ja toivoa että miehellä riittäisi töitä,mutta elo-syys-lokakuun halauaisin olla töissä,toivottavaasti saisi jonkun lyhyen sijaisuuden. Tai sitten pitää koittaa saada se äippäloma varhennenttuna. ehkä se siitä..:)

Mies on ihan onnesta soikeena tän raskausasian kanssa..:) hyvä niin..

nyt jotain syötävää lissää..:D sit vois vaikka nukkua ennen kuin lapset tulee mummulasta.

Eeva ja papu 5+2

Mä torstaina tosiaan kuuntelin kotona dopplerilla, kauheeta pulinaa ja polsketta kuulu sydänäänten lisäks ku toinen riehu mahassa ja sitten yhtäkkiä tuli semmonen tumps! Mietin oliko ne liikkeitä vai kuvittelinko... Nyt kuitenki ilmeisesti joka päivä miltei tuntunu pikkusia hentoja liikkeitä :heart: Jännä vaikka tän on kokenu jo kerran niin siltiki miettii et oliko se nyt vai ei :D

Talvicci ja Torsti rv.15+2 :heart:

muih!

mäki jotain itestäni ilmottelen. tais jäädä kertomatta se tän vkon äitipolireissu eli to oli aika ja ihanalla lääkärille pääsin, tutkittiin tosi tarkasti ja riskiraskaudeksi luokitteli ton vajiksen takia. lähinnä kai siks ku oon sairastanu ton autoimmuuni tyreodiitin ja se voi tulla tänki raskauden jälkeen. seuraava kontrolli on sit vkolla 36 ja samalla tsekataan toi vaukin paino taas ku nyt huiteli yläkäyrillä, liki 1,5kg veijari siellä jyllää :whistle: oiskohan poika taas...? poikaolo vahvistuu päivä päivältä. en tiiä ootteko huomannu et yks kesäkuinen on jo syntyny, pieni poika :heart: onneks oli hyvän kokonen vkoihin nähden mut sairaalassahan hää nyt on pitkään vahvistumassa.

jasmin ääh, en mä haluu tollasia knoppitietoja tietää :rolleyes: katsotaan katsotaan...

ruutiselle paranemisia!

talvicci sieltä ne liikkeet pikkuhiljaa vahvistuu :) mein oma on kunnon jytäri, lääkäriki oli kirjottanu et aktiivinen vauva ku mittaus oli hankalaa :D tää herää aina ku mäki et tosi kiva vessareissun jälkeen ettiä hyvää asentoa ku mahassa käy kauhee jytinä :whistle: ja ku se ei muutenkaan enää mitään helppoa oo :rolleyes:

tossa teille vähän masukuvaa, rv 29+2 eli 30 :s vko jo menossa, apua :O

Uploaded with ImageShack.us

jessi ja pikkuj 29+2

Heipä hei,

Olen pitänyt hiljaiseloa jo aika pitkään. Ei ole tullut täällä netissä luuhattua laisinkaan. Minulla oli eka neuvolakin tuossa viikko sitten. Eipä tuolla mitään ihmeellistä ollut, mutta sain varata itselleni tuon np-ultran. Sain sen 19.4., silloin olis viikot 12+3. Eli vielä kaksi viikkoa pitäisi jaksaa.

Paljastuin ekan kerran tuossa viime keskiviikkona. Yksi tuttu äiti tuli kysymään, että onko tuolla mahassa jotain elämää. Toki hänelle sitten kerroin kuinka asia on. Kuinkahan moni muu tuota on ihmetellyt, mutta ei ole vain kehdannut kysyä. Kyllähän tämä pötsi on sen kokoinen, että ihme on jos ei sitä huomaa. Tiedän kyllä, että monet ei kehtaa kysyä. Ikäväähän tuo on jos toinen ei olekaan raskaana. Kerroin myös yhdelle kaverille keskiviikkona. En jaksanut yrittää peitellä kun mentiin yhdessä syömään. Sanoi kyllä, että ei hän kyllä olisi enää ikinä uskonut että meille vielä vauva tulee. Ajatteli kaiketi, että ei me nyt niin hulluja oltaisi että neljättä haluttaisiin. Välillä sitä kyllä itsekin miettii että mitä sitä taas on menty tekemään :D.

Lapsille kerrottiin vauvauutiset lauantaina. Kerrottiin sen takia että meillä kävi vieraita sunnuntaina ja ajattelin jos he alkavat jotain kommentoimaan. Ikävää olisi jos omat lapset eivät olisi asiasta silloin vielä tienneet. Anopille ja appiukolle kerrotaan varmaan en viikonloppuna kun ovat tulossa käymään. He ovat suunnitelleet Kanarian matkaan alkaen 11.11. He haluaisivat ottaa myös meidän esikon mukaan. Minulla on laskettu aika 29.10. eli alle kaksi viikkoa ennen. He ovat aina tulleet tänne hoitamaan lapsia kun on lähdetty synnyttämään. Nyt on vähän kiikun kaakun että ehtiikö tuo vauva nyt sitten syntymään ajoissa. No täytyy keskustella heidän kanssaan ensi viikonloppuna.

Anteekki että koko sepustus oli pelkästään omaa napaa.

Irmeli ja Eila 10+2

Hei vaan täältäkin!

Mitähän kuulumisia mä olen viimeksi kertonut..
Viikonvaihde sujahti joka tapauksessa taas kerran nopeasti, mies piti vapaapäivän perjantaina joten säästyin viimeseltä iltavuorokituutukselta:p
No, aika kaksin pojan kans silti oltiin kun isäntä huhki sen manaamani tapettiprojektin kimpussa mutta pääasia että saadaan taas jotain tässä talossa aikaiseksi, niin paljon remppaa joka puolella!
Tapetit saatiin revittyä, viimenen seinä levytettiin. Yksi seinä saatiin jo tapetoitua ja käytiin ostaa isompi vaatekaappi pojan huoneeseen niin ton lipaston mikä nyt siellä on ollut saa siirrettyä kakkosen huoneeseen.
Vähän väsähtänyt olo mutta parempi näin kun sit huokailla vaan ikuisuus että kun pitäis ja pitäis tehdä tuota ja tätä =)

ruutinen Hienoa että siellä on selvät sävelet työn ja mammaloman suhteen! Kohtahan sä jo sit pääset lomailee kun kesäkuussa jo jäät! Ja jos työ on sellanen stressipesä ollut niin on hyvä kun sen suhteen osaa ja uskaltaa tehdä päätöksen että tää on tässä ja seuraavaksi katsellaan muuta eikä jää kohtuuttomasti kärvistelemään.
En mäkään ole juurikaan mitään hankkinut. Muutamia vaatekappaleita on tarttunut silloin tällöin mukaan, pitää niistä tehdä inventaariota jossain vaiheessa. Toki paljon on esikoiselta valmiina mutta kyllä mä haluan uuttakin hankkia ja mieleen on noussut kaikkea sellasta mitä esikoisella ei ollut mutta mitä haluan nyt tälle toiselle. Hyvin suunniteltu on puoliksi tehty, kyllä tässä vielä kerkiää! =)
Joko Norovirus meni?

EevaN Toivotaan että löytyis joku lyhyt pesti syksylle, kannattaa aina katella sillä silmällä jos kuulis että jostain paikan sais mutta älä liian suurta stressiä ota ettei mee kesä ihan pilalle :hug:

Jessi Juu mä en kans ymmärrä miksi tuollaisia epäolennaisia knoppitietoja odotusoppaassa viljellään, höh! Pitää sit vaan jos josssain vaiheessa kolmatta haaveilen niin ruveta suorilta tekeen poikaa niin ei tuu turhia haaveiltua! :headwall: =)
Jäikö/jääkö teidän lapsiluku kolmeen?
Hyvä kun pääsit sinne äitipolille ja vielä kontrolliin rv 36.
Mäkin tivasin neukkutädiltä että niin miksi mulle niitä kasvukontrolleja on määrätty ja hän sanoi vaan että toi uusi ultralääkäri on tosi tarkka ja on (taas näitä) uusi suositus että oli lääke mikä tahansa niin kasvukontrolliin herkästi lähetetään. Terkka sanoi että saisin olla vaan tyytyväinen että pääsen kurkkaa vauvaa ylimääräisiä kertoja kun toiset ei pääse millään vaikka kuinka perustelisi miksi se on tarpeen. Noh, eli rv 28 sitten vauvaa moikkaa seuraavaksi =)

Talvicci Ihanaa kun liikkeet tuntuu :heart: Minäkin rupesin rv 16 tuntemaan ja heti taas muuttui konkreettisemmaksi odotus.

Ensi sunnuntaina lähdetään sitten risteilee, jes jes :) Tulee synttäriristeily kun mulla on ens ma synttärit :)

Mukavaa viikkoa!

Jasmin ja aarre rv 23+1

Huomenta kaikille! :)Emeriini on ollut hiljaa pidemmän aikaa. TÖissä on ollut yksinkertaisesti sellainen hulina, että aikaa ei ole ollut kirjootella -vaikkakin olen kyllä kaikkien teidän kuulumisia käynyt lueskelemassa. Tänään on aika kirjoittaa, sillä kävin eilen np-ultrassa ja sain valokuvia tulokkaasta mukaan :) yksi siellä masussa kellii, tällä hetkellä kaikki hyvin ja näyttäisi seulonnan mukaankin terveeltä. Ihana tunne :) kerroin myös töissä eilen sitten vihdoin ja viimein. kyllä jännitti, mutta ihan hyvin otettiin vastaan - toistaiseksi... oma tutkimus jää taas tauolle ja se harmittaa, mutta samalla olen niin älyttömän onnellinen uudesta pienestä vauvelistamme <3
Lasketusta ajasta sen verran, että siirtyi kahdella päivällä eteenpäin, 17.10. (päivittäjälle tiedoksi).

Täällä onnellinen *muiks*
Emeriini + Vaavi 12+2

Huomenta naiset! :)

Pikaisesti kuulumisia, pitää paremmalla ajalla käydä enemmän kirjottelemassa!

Toissa päivänä oli toinen neuvola. Hemppari taas laskenut, mutta ei onneksi vielä tarvii rautaa syödä. Painokin tippunut alusta 3kg, ihanaa! Toivottavasti jatkaa vielä tippumista jonkun aikaa. Sydänäänet kuunneltiin, ja siellä se jumpsutti n. 130krt/min. Ihana tunne kyllä oli! Toivotaan, että siellä on terve lapsi. Maanantaina olisi np-ultra, se antaa sitten hieman osviittaa :)

Voikaa hyvin :heart:

Niiskuneiti ja 11+6

Oottepas työ hiljasia! Onko kaikki hävinny? :D

Hyviä uutisia täällä. Eilen oli np-ultra, ja ihanaa kaikki tähän asti hyvin! :heart:
Niskaturvotusta oli 1,1mm. (Vielä ootellaan, ettei tule puhelua, että seulat hälyttää. Jos ei reilun viikon sisällä kuulu, voi huokaista. Sitten viikon 16 neuvolassa käydään tulokset läpi.)
Puol tuntii jouduttiin ultraamaan, jotta saatiin mitattua. Pikkuinen vaan pyllisteli meille, vaikka kuinka tökki, jalat ja kädet rupes hirveetä kyytiä vispaamaan ja kroppaa heilutteli, mutta ei olis millään tahtonut kääntää kylkeä.
Toinen mitta sitten otettiin mahan päältä ultraamalla, kun toinen päätti olla loppuun asti itsepäinen, tainnu tulla äitiinsä :D
Pää-perämitta pienellä oli "jo" 59mm. Eli vastasi täysin neuvolan laskemia viikkoja.
Joten listaan voisi päivittää LA 21.10
Istukka oli etuseinässä, ja vielä osittain kohdunsuun edessä. Ultraaja oli sitä mieltä, että se vielä sieltä nousee ylemmäs, toivotaan.
Mukava oli ultraaja. Kaikki mahdolliset jutut näytti ja selitti tarkasti. Hassua oli nähdä, miten virtsarakko oli pienellä täyttynyt ultauksen aikana. Saatiiin mukaan kaksi kuvaa, toisessa asukki näyttää kyllä ihan alienille,heh! Se on edestäpäin otettu kasvokuva, kyllä pistää hymyilyttämään kun sitä kattoo.
Varattiin jo aika viikon 20 ultraan, hui kun tuntuu vielä niin kaukaselle! Oon kyllä tosi tyytyväinen, että nuo ultrat on keskussairaalassa, siellä on niin hyvät laitteet ym. Ja tietääpähän minne mennään sitten synnyttämäänkin :D

Tulkaahan kertomaan kuulumisianne! :) Ihanaa kesä tulee!! Lumet alkaa olla jo aika vähissä. Voikaahan paksusti!

Niiskuneiti ja 12+4 :kiss:

Onnea Niiskuneiti ihanista ultrakuulumisista! :)

Mäkin oon ihmetelly mihin kaikki on kadonneet. Mä oon ollu laiskalla päällä, joten siinä mun selitys :p Tääkin on vaan tällänen pikainen morjenstus, kohta lähetään psykologin valmennukseen. Toivottavasti ois pikkasen parempi esiintyjä kuin viime viikon fysioterapeutti... eipä tullut paljon uutta tietoa sieltä, paitsi se, että mun lihakset ei kestä mitään! :headwall: :D

Maha kasvaa ja torstaina neuvola. Jokohan se mittais sf-mittaa? :) Ainiin ja eilen kuulin, et jos oisin valinnut toisen neuvolan - eli eri kunnan puolelta, mutta mikä ois noin 30 km meitä lähempänä niin siellä ois ULTRA! :headwall: ÄH! jos ton oisin tienny.... no onneks meidän täti on tosi kiva :)

Voikaa hyvin ja kirjotelkaa! :)

tömpsis ja super 18+5

no mä kirjottelen sit ite lisää :D

valmennus oli tosi hyvä :) olihan se tuttua juttua, mutta hyvä niitä asioita välillä miettiä lisää ja muistutella mieleen. mieskin tykkäs :) sanoi jälkeenpäin, että oli kannustavaa eikä alkanut yhtään pelottaa se lapsiarki :) mutta voi hyvänen aika! olisittepa kuulleet mitä eräs henkilö siellä päästi suustaan... ensin se kyseenalaista homoparien kasvatuskyvyt, sallittakoon se mielipide hänelle.... mutta sitten se alkoi ihmettelemään, että "mihinkäs uskontoon tämä psykologia perustuu?" ja vielä lopuksi, että "evoluutionkin kannalta naiset on heikompia ja roolit menee sen mukaan" jne jne. arvatkaa meinasinko saada sätkyn! :D :D :D

Jessi: vieläkö teet karvojen kasvusta tutkimusta? :D Etkös se sinä ollu joka siitä puhu? Mä nyt olen seurannut mun sääriä, ja väittäisin, että karvat kasvaa hitaammin. Katsotaan pitikö sit paikkansa, rakenneultrassa se ehkä selviää kahden viikon päästä.

Nyt alkaa varmaan liikkeet jo tuntumaan :heart: Aina välillä tulee joku pieni pöks, tai sitten sellasta paineen tunnetta, joka siirtyy, ihankuin pää tai peppu olisi mahaa vasten. :)

Mitäs muille kuuluu? Huhuu?! :)

tömpsis ja super 18+6

Mä en jotenki oo osannu kirjotella ja ku kirjottelen moneen pinoon niin on laiskottanu...

Mulla on tässä meinannu olla joku kriisi noitten liikkeitten tuntemisen kanssa ja sitten painonkin :LOL: Tyhmää :D
Nyt loppuu tää ressaaminen. Kyllä ne liikkeet siitä alkaa vahvistumaan ja eihän kaikki vauvat liiku samalla lailla mahassa. Esikoisesta tuntu heti ekan kerran jälkeen joka päivä.
Ja mitä painoon tulee niin lähtihän seki viimeksikin pois. 4kk synnytyksestä niin sopi omat farkut jalkaan ja sen jälkeen jossain vaiheessa sain uusia housut ku vanhat jäi isoks synnytyksen jälkeen... :D

Pitäs käyä nuo esikoisen pikkuset vaatteet läpi niin vois sitten kattella mitä tarttee.
Tuon ukon ku saisin kaveriks, mukavampi ne olis yhessä penkoa läpi... :)

Talvicci ja Torsti rv.16+5 :heart:

Moi piiiiitkästä aikaa! :wave:

Mihin kaikki aika hurahtaa? Mä olen lopettanut päikkäreidenkin oton ja silti tuntuu ettei kerkiä luuhaa kaksplussalla kuin hätäsesti kuulumisia lukemassa :D
No ettepä te muutkaan ole kauheasti täällä turhia jaaritelleet :whistle:

Kai se on kun ulkona on pidellyt niin aurinkoisia ihania lämpimiä kevätkelejä, on tullut paljon oleiltua sitten tuolla oven ulkopuolella. =)
Viikonvaihde oltiin tosiaan mun äidillä kyläileen ja sit oli se laivaristeily maanantaille.
Tosi kiva reissu mutta väsyttävä, nyt olen koittanut palautua vaan |O
Meidän kotipiha onkin poissaollessamme sulatellut lumia ihan kiitettävästi..ja paljastanut todella törkyisen maan/nurmikon. Koira raahannut pihaan jos jonkinlaista kepukkaa ja jauhanut ne pieniksi palasiksi ympäriinsä plus että viime syksyllä muutettiin tähän niin myöhään että ehdinkö yhden kerran olla pihaa haravoimassa ennenku lumi tuli.
Nyt on sit tullut huhkittua haravan ja lapion varressa. Pakko vaan ruopsutella tuolla niin paljon kuin vaan jaksaa, kun ei sitä tiedä milloin ei voimat riitäkkään enää tän pallomahan kans!
Nytkin kestää just ja just kärryllisen p'skaa kerätä ja sit selkä jo huutaa hoosiannaa.
Eli vähän kerrassaan, hyötyliikuntaa =)

Pissatulehdusantibiootit on syöty, miksiköhän silti tuntuu välistä että ei se purrut kunnolla :confused: Välillä olen ihan varma että seuraavaksi kun käyn vessassa niin rupee jo kirveleen..mut ei ole kuiteskaan ruvennut. Ihme tunne.

Niiskuneiti ja Emeriini Onnea ihanista ja hyvistä ultrakuulumisista! :flower: :heart:

Tömpsis Onpa siellä ollut sulla rakentavaa keskusteluseuraa ja näkemyksiä perhevalmennuksessa :headwall: Joskus ihmiset voisi vaan olla hiljaa jos ei yhtään viittii miettiä miten asiansa ilmaisee...

Mä en ees muista milloin mulla on seuraava neuvola-aika, pitänee ihan tarkistaa..

Tulkaas kertoon kuulumisia!

jasmin ja aarre 24+3

Jasmin: ja jos mielipide on tota luokkaa niin ihan sama miten sen yrittää ilmasta :D :D :LOL: Hei, mullahan tuntu virtsarakontulehdukselta aluks toi kirvely, eli kokeile suihkuttaa ceridalia vaikka joka kerta kun oot käyny vessassa. Voihan se olla, että sullakin kuivuu limakalvot, on kyllä auttanu tosi hyvin kipuihin ja kirvelyyn mulla :) Yhä vaan suihkuttelen koko ajan, varmuuden vuoks.

joo haravoidakin pitäis..... voi yökkö miten kevät on kamalaa aikaa, kun piha on niin ruma! mä kyllä vihaan haravointia, se on niin tappohommaa selälle.

mä oon nukkunu ihan kamalan paljon. no huomenna näkee onko raudat liian alhaalla, jos vaikka johtuis siitä.

sii juu! :)

Moii :)

Tömpsis: Jopas sinne valmennukseen onkin sattunut periaatteinen nainen :D

jasmin: Mä haluaisin jo haravoimaan mut lunta on vielä niin kauheesti ettei vielä moneen viikkoon pääse vielä siihen hommaan :)

(.) Turvottaa, närästää, pierettää ja väsyttää. Ihana, kultainen keskiraskausaika :D Mä olen käynyt jo kolmessa ultrassa tähän mennessä mutta missään vaiheessa ei keskusteltu istukan paikasta. Jospa ne rakenneultrassa sen kattosivat. Liikkeitä yritän metsästellä mutta tunnen ihan pieniä hipaisuja vain kun tulen töistä, syön jotain ja lyöttäydyn sohvalle selälleen. Silloin tosiaan tuntuu vain hipasuja, muuten ei mitään. Murr... no onneksi on doppleri niin tietää että Morri on ainaskin elossa :) Olisi vain niin ihana tuntea jo kunnollisia potkuja :heart: TÄmä on jo toinen raskaus mutta vissiin melkein kymmenen vuotta on saaneet kropan nollille sen verran tehokkaasti että olo on kuin ekakertalaisella :)

Nyt on väsy, ei jaksaisi millään pitää silmiä auki mut pakko sinnitellä vielä ainaski tunti ennen kuin menee nukkumaan.

Ruutinen ja Morri 18+4

Ruutinen: mullekaan ei oo kerrottu istukasta mitään! mies väittää, että np-ultrassa kätilö ois sanonu sen olevan "kauniisti keskellä" mutta keskellä mitä? eikä mulla oo tollasesta mitään muistikuvaa.

fysioterapiassa muuten sanottiin, että jo viikolta 16 alkaen pitäis alkaa välttää selällään makuuta :O aika aikasin mun mielestä... no mä en nuku selälläni, mut mieluusti kyl makoilen selälläni ja vaikka tunnustelen mahaa.

vähän oon touhunnu kotitöitä ja sain kirjekaverillekin kirjotettua pitkästä aikaa. kotityöt kyllä pistää tosi nopeesti puuskuttamaan, eli ei kauaa voi teeskennellä ahkeraa... :p

Huomenna miehellä vapaapäivä! :heart: ja neuvola! :)

moro taas. :)

Ai niin ja selkä on muuten ollut taas pirun kipeä :( Ei tartte paljoakaan touhuta kotihommissa tai käydä joku tunnin kävelyylenkki niin lamaantuu alaosasta ihan kokonaan. Onko muilla samanlaisia kipuja? Tuolla persuksen päällä, ristiselässä vhloo.

Mä en haluu sairaslomalle vielä...

Hellou, minäpäs tulin täälläkin käymään piiitkästä aikaa :)

Täällä tosiaan kävin 7.3 yksityisellä ultrassa ja eihän siellä mitään näkynyt vielä silloin ja en tiedä mistä ihmeestä se lääkärikin sitten sen repäisi kun käski minut kontrolliin tarkistamaan ettei ole vain ulkopuolinen raskaus, noh, kävin sitten 4.4 kunnallisella siellä kontrolliultrassa ja siellähän se pienokainen oli sydämen sykkeineen 20.4 on veriseula neuvolassa sitä downriskiä varten ja sitten 5.5 onkin np-ultra :)

Niin ja tod.näköisin laskettu aika on: 12.11.11 :)

Minnuska89 + papunen rv9+6 kuittaa

Minnuska Ihana juttu kun kyytiläinen oli kuin olikin kuiteskin mukana :heart:

ruutinen Mua vaivaa kans alaselän särky, rupeaa vihoitteleen jo pelkästä lyhyestä imuroinnista, joskus tuntuu että pelkkä seisominen riittää. Selkäsärkyyn suositellaan just liikuntaa ja kävelylenkkejä mikä tuntuu hassulta kun mulla kans kävelylenkit muuttuu jossain kohtaa aina tuskasiksi kun se särky kovenee. Pitää muistaa hyvä ryhti,myös kävellessä, maha kun kasvaa niin nojaa helposti huomaamattaan enemmän ja vähemmän etukenoon ja se suututtaa selän.
Mä teen iltaisin samaa selkälihasliikettä kuin esikoisen ollessa n6kk aloin tekee kun kantamisesta tuli selkä ihan tuhottoman kipeäksi. Eli kontalleen lattialle selkä suorana ja vedät vatsan sisään, sitten nostat vastakkaista kättä ja jalkaa 10krt per puoli ylös samaan linjaan selän kanssa. Tätä kympin sarjaa sit toistaa kummallekkin puolelle 2-4krt. Tuntuu aika vähältä mutta tää oli ainut mikä mulla on auttanut tohon selkään kun vaan jaksaa päivittäin tehdä :)

Mulle on sanottu että kaikki nukkumisasennot on ihan sallittuja niin kauan kuin ne itsestä hyvältä tuntuu. Selälläänkin nukun aina hetken verran yössä, siitä tulee aika nopeasti huono olo, mutta mä oon sellanen joka asennon nukkuja ja hyörin ja pyörin :)

Istukka ja sen paikka Katottiin mulla vasta rakenneultrassa, se kuulemma liikkuu sitä ennen niin paljon ettei ole järkeä aiemmin katsoa kun mäkin ihmettelin että miksi sitä ei ole katottu.

Höh, meidän jättimäiset pihapuut piti taas tänään kaataa mut metsuri tuumas että on liian tuulinen ilma : / Eipä niiden kaatoa olekkaan sovittu ja peruttu kuin viimeset 2 kuukautta :headwall:
Muuten on hyvä fiilis kun aurinko paistaa ja +12'C lämmintä :cool:

Mukavaa päivänjatkoa!

Jasmin ja aarre 24+5

Minnuska
Hienoa et pikkunen oli kuitenki matkassa :) Toivottavasti ultrassakin kaikki on hyvin :)
Pomppasitko sä sitten nyt viikoissa taaksepäin vai miten?

Istukasta...
Mulle sanovat ultrassa et takaseinämässä on. En oo jotenki edes tajunnukkaan et se vois niin paljon liikkua...

Tänään vaihtu viikot taas...Tänäänki tuntunu pari pikkusta potkua :heart: Eilen tosiaan tuntu ekan kerran ku pikkunen potki kunnolla :)
Laitan tännekki tuoretta masukuvaa :)

Talvicci ja Torsti rv.17+0 :heart:

Talvicci: iiiihana masu :) Isompi ku mulla! :D Paitsi vaikeehan sitä on verrata :D

Jasmin: ai no se selittääkin sit, ehkä mä sit kuulen sen parin viikon päästä, että missä istukka on.

Mä sain sit lähetteen pelkopolille... vaikka en synnytystä pelkääkään, mutta perussairauksien takia täti meinas, että meidän on hyvä mennä sinne, että osaavat meidät paremmin kohdata...tms. Vähän harmittaa, mutta kai se on sit ihan hyvä juttu.

Luin eilen kirpparilta ostamaani Penelope Leachin kirjaa Lapsi - hoito ja kehitys. On muuten tosi mielenkiintonen, kun mä en mitään lapsista tiedä etukäteen :) Onhan se vanha painos, mutta tuskin perusasiat mihinkään on muuttunu :)

Voi mähnä, joudun menemään nyt jo sokerirasitukseen! :headwall: Neuvolantäti oli "mokannut" eli oli nyt sitä mieltä, että mun ois pitäny mennä jo alkuraskaudessa, vaikka silloin selkeesti sanoi, ettei tartte. ÄH! No, ehkä mä siitä hengissä selviän, vaikka tiukkaa tulee tekemään... :(

Muuten neuvolassa oli ihan jees. Paino oli noussut paljon, mutta ei tullut valituksia. Syke oli noin 145 ja "tomeran" kuulonen :) :heart:

Kohta koitan mennä ulos touhuumaan jotain, aurinko paistaa niin lämpimästi, että koirakin sanoi, ettei suostu tulemaan sisälle vaan jäi tonne aurinkoon makoilemaan :)

Nährään!
tömpsis ja super 19+1

Talvicci, juu kyllä pomppasin viikoissa taaksepäin, ensin oli neuvolan mukaan laskettu aika 6.11.11 mutta siinä kontrolliultrassa alkion viikot vastasi 4.4 rv8+2 ja olin sillon neuvolan laskun mukaan rv 9+1 kun menin sinne kontrolliultraan :) eli kuudella päivällä vaan heitti viikot :)

Yhteistyössä