Haaveissa vauva, toukokuun haaveilut! :)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mamma82
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mamma82

Vieras
Haaveilijat:

Apila85 24/25 Y04/09
PikkuPilvi 27/25, Y09/09 (tauolla)
Muru 27/29 Y11/09
minnuli 28/28 Y08/09
Pamela1979 30/36 Y08/09
Mamma82 27/30 Y10/09, terot (lapset -01, -02)
Ruusunmarja 27/30 Y12/09
Neilis 34/35 Y10/09 (lapsi -08)
Punamusta 24/25 Y03/10
SusanM 30/33 Y03/10 (lapset -05,-09)
Laura 34/36 Y03/10, terot
Ihmettelijä ??/??, Y??/??

Plussanneet:

Minttuilona 30/33 Y10/09 (1 lapsi 1,5 v), plussa 11/09
Viljonka31, plussa 12/09
kirsikka 25/28 Y11/09 (lapset -06, -07), plussa 12/09
Selia 28/? Y10/09 (lapsi -08), plussa 12/09
Kolkka 31/30 Y9/09 (lapset 07 ja 08), plussa 12/09
Niki 25/28 Y10/09, plussa 01/10
Pannari, plussa 01/10
Moonsun 30/35 Y07/09 (poika 07, km 11/09), plussa 01/10
Sirenia 31/34 Y12/09 (tytöt -05, -08), plussa 02/10
Oink 32/31 Y09/09, plussa 03/10

Jännäyslista:

Mamma82 18.5
Laura 19.5

Tosiaan vaihtui kuukausikin! Vauhti-Mamma oli ehtinyt jo aloittaa uuden ketjun silla aikaa kun mina kirjoittelin viela vanhaan :) Siirranpa siis viestini tanne tuolta huhtikuisista:

Minakin pidan kaikki sormet ja varpaat ristissa etta Ruusiksella ei olisi mitaan vakavampaa! Hyva kuitenkin etta olet kaynyt papassa saannollisesti, mita tahansa sitten onkaan niin eipahan ole ollut vuosikausia muhimassa. Joskushan noita solumuutoksia vaan tulee ihan ilman mitaan vakavaa, itsellani oli kerran vuosia vuosia sitten myos 2lk tulos mutta kun testi otettiin uusiksi 3kk paasta, se olikin palautunut ykkostasolle ihan itsekseen. Tuon jalkeen olen minakin ottanut tavaksi kayda kerran vuodessa papassa.

Taalla ei mitaan uutta auringon alla. Tati tuli taas kylaileen, se jaksaa kylla vierailla saannollisesti ;) Ma olen nyt kirjoitellut paljon vahemman kun meidan tilanne on mita on. Tutkimukset on tehty ja molemmista "vikaa" loytyy. Nailla nakymin hoidot aloitetaan loka-marraskuun aikana, jos ei sita ennen mitaan tapahdu. Laakari sanoo etta mahdollista on kuitenkin luomunakin raskautua joten luovutettu ei suinkaan olla, vaan edelleen haaveillaan ja yritetaan ahkerasti. Lueskelen teidan juttuja saannollisesti ja elan muiden jannailyissa mukana, ja toivon paljon plussia! :)

Hauskaa vappua!
Pamela

Sateista vappupäivää vaan kaikille!

Eilen tuli juhlittua ja olo onkin sen mukainen. Täällä kierron puoliväli taas lähenee ja ovista kovasti odotellaan. Tähän kierrokseen otan sitten avuksi ovistestit. Meidän apteekista niitä ei saanut niin tilasin netistä 7kpl liuskatestejä. Pitäisi olla luotettavia(tulevat ensviikolla). Arveluttaa vaan että riittääkö nuo testit ja millonhan sitä vois alkaa testailee. En muista ollenkaan että millon viimekierrossa bongasin limat, samoille päiville niitten luulisi ilmaantuvan. Täytyy lueskella vanhaa ketjua niin eiköhän sekin sieltä selvene.

Huomasin juuri että tytöllä on silmäluomet turvoksissa. Tämä on ollut merkkinä siitä että munuaistulehdus(4kpl ollut) olisi uusiutumassa. Nesteet on alkanu kertymään elimistöön kun pissaa sai houkutella tovin aikaa. Meillä on kotona Multistix- testi liuskoja joilla on aina infektion aikaan seurattu pissasta proteiineja. Niitähän ei saisi olla yhtään ja testin mukaan niitä olisi nyt 4+. Tilannetta hankaloittaa nyt se että huomasin että testit on vanhentunu 2008-08. Ei kyllä ihan 100% uskalla luottaa testin tulokseen. Pissaan ku kaatoi vettä sekaan niin se vaahtoutui eli se on ainakin merkki siitä että pissassa on proteiineja. Täytyy maanantaina käyttää tyttö labrassa testissä niin tiedetään sitten enemmän.

Jos tulehdus on taas uusiutunu niin se vaatii sairaalahoitoa. Sopivilla lääkkeillä sieltä on kotiuduttu viikossa, pahimmassa tapauksessa tyttö oli osastolla 2,5kk.
Ensimmäisen tulehduksen sattuessa alle 2 vuotiaana oli menehtyä tautiin kun ei tiedetty mistä on kyse ja sopivia lääkkeitä ei löytyny. Kokeiltiin kaikkea. Eka lääke turvotti tytön ihan täysin ettei hän pystynyt enään liikkumaan, toinen vei hiukset! Kolmaskaan lääke ei antanut toivottua tulosta kunnes neljäs lääke jota kokeiltiin oli sopivin. Lääke jota käytetään elinsiirtopotilailla toimi tytön kohdalla luojan kiitos! Lääkettä pitää syödä vähintään 1,5 vuotta ennen kun sitä aletaan purkaa pois. Nyt on ollut ilman lääkettä reilu vuoden. Niin ehti viimeksikin kun sitten taas sairastui. Kokoajan on ollut käytösssä valkuaisaineen estoon lääkitys mutta nyt viikon kestäneessä ripulissa lääkkeet eivät ole ilmeisesti ehtineet imeytyä että olisivat toimineet.

Muru: Osaatko sanoa voiko testin tulokseen luottaa? Viimeksi tulehduksen aikaan testattiin samoilla testeillä ja olivat ilmeisesti jo silloin vanhentuneet.

Eipä sitä taida ehtiä ovista tikuttelemaan kun limailu alko jo tänään,kp11! Viimekierrossa se alkoin kp13. Toivottavasti huomenna ois postilaatikossa testit tai tiistaina viimestään.

Tyttö on edelleen huonovointinen. Oksenti ja ripuloi yöllä. Stixseissäkään ei enään lukemat riitä kun proteiinit on virtsassa niin koholla, veri myös. Päivystykseen lähetään kohta ja laukku on pakattuna valmiiksi jos täytyy osastolle jäädä.

Mamma, paljon tsemppiä tytölle ja koko perheelle! Teillähän on pikkuiselle aika ikävä tautihistoria takana, varmasti monta huolen päivää on ehditty viettämään.. toivottavasti tämä nyt selviää hyviksi koetuilla lääkkeillä!

Pamela, hyvä kai sekin, että jotain on löytynyt lääkärillä. Tuttavapiirissä on niitä, jotka vuodesta toiseen yrittävät, vikaa ei löydy ja tulosta ei tule.. Toivottavasti vain teille on mahdollista saada vähän avitusta lääketieteen puolelta!

Täällä on aloitettu ensimmäistä kertaa ovisten tikutus ja toistaiseksi ilman tuloksia. Digistä on vielä neljä päivää jäljellä, sen verran ajattelin katsoa eteenpäin. Jollei tässä kierrossa mitään tulosta tule, niin sitten seuraavassa alotan tikuttamaan vähän myöhemmin. Jos seuraava kierto siis tulee. Nyt on kyllä pitkästä aikaa normaali olo, pillereiden jälkeisenä kierrottomana aikana oli koko ajan olevinaan jotain tuntemuksia ja pieniä kipuja tai muuta, nyt sellaiset ovat jääneet pois.

Laura kp12

Käyn täällä aina kurkkimassa välillä edelleen.

Mamma mulla oli myös niitä netistä tilattua liuskatestejä, tilasin kotitesti.fistä ja mulla ei ikinä tullut vahvempaa viivaa kuin kontrolli, jäi aina pikkuisen hailakammaksi, joten ajattelin oviksen olevan kuin oli vahvimmillaan se viiva. Ovis ainakin todistetusti oli :) Kokeilein myöskin jotain marketti ja apteekinkin niin kaikissa oli minulla sama homma. Jos en olisi raskautunut niin olisin kokeillut vielä digitaalista, mutten sitten kerennyt.Toivottavasti tyttösi saisi nopeaa ja hyvää hoitoa!

Plussatuulia kaikille!

Niki ja poitsu 21+2

Kp 1 =) ja eihän siihen mennytkään kuin 109 päivää....mutta outoa, miten ennen sitä oli niin masentunut kun menkat alkoi, ja nyt olen tosi onnellinen että ylipäätään ALKOI. Ja lääkärikin soittelee vielä myöhemmin tänään.

Voi Mammalle ja tytölle paljon haleja, toivottavasti se tulehdus ei äityisi tällä kertaa pahaksi!!

Mamma: En osaa tarkemmin sanoa, mikä noissa stixeissa on se osa, mikä niissä menee vanhaksi. Mutta jos olisin proteiinit saanut neljälle plussalle, niin olisin kyllä siltä seisomalta lähtenyt itse viemään lasta sairaalaan. Mutta hyvä, että lapsi on nyt hoidossa, se on pääasia.

Olin näköjään vappupäivänä vielä ihan huhtikuussa, kun sinne kirjoittelin ;) Hyvä, että mamma huomasi laittaa uuden ketjun :P

Ruusis: Jee! Onnea menkoista ;)

Niki: Hihi, poika tulossa :)) Sullakin jo puoliväli ohitettu. Kyllä aika menee nopeesti. Täällä sitä vain odotetaan odottamista :/

Pamela: Mitä miehellä "vikana"? Tosi tylsä juttu :/ Mutta pääasia, että tutkimukset on tehty ja saatte apua, jos on tarvetta.

Tänne ei ihmeitä. Kauheeta haipakkaa menee kaikki viikot. Mullakin uusi työ alkaa jo 5 viikon päästä (siihen asti olen harjoitteluissa), ihan hullua :) Pitäis vissiin kunnostautua taas noihin petihommiin...kummallakin ollut niin kauhee stressi ja kiire + tietty mun menkat välissä, niin ei olla harrastettu seksiä sitten viime oviksen :O Viimeksi ovis taisi olla kp18-19, joten onhan tässä vielä sinnekin matkaa.

Muru kp9

jaksamista Mammalle, ja paranemisia tytölle!
minä se vaan olen lukenut huhtikuisia ja ihmetellyt kun ei kukaan kirjoittele :D saa tämä kevät pään niin sekaisin ettei tajua edes kuun vaihtuneen :)

).( ei kovinkaan kummoisia uusia uutisia. oviksesta ei ole harmainta hajua, tänään mennään kp18. en jaksa tikuttaakaan kun kierrot venyy aina niin pitkiksi. huomenna mulla on se lääkäriaika, sitähän tässä on odoteltu, jotta selviää toivottavasti jotain uutta. kunhan ei olisi kovin huonoja uutisia...

saisi tämä sateinen päiväkin kulua nopeasti ja aurinkoa kehiin!

Toivottavasti pian päästään hehkuttamaan plussia tätien sijaan tässäkin ketjussa!

Täällä CB:n ovisviiva tummeni tänään edellisistä selkeästi, olisi kyllä hienoa saada ovulaatio bongattua. Sitten ainakin tietäisi, että kaikki toimii kropassa. Tai ainakin saisi osviittaa aiheesta.

Raskausuutisia tupsatelee lähipiiristä roppakaupalla, mutta täytyy sanoa, että itse suhtaudun niihin aika lailla samankaltaisesti kun ennenkin. Ihan kiva kavereille, mutta en ole kateellinen tai sen kummemmin ihastuksissani. Ei minua muiden vauvat erityisesti kiinnosta. Sisarusten lapsiin onkin sitten aivan erilainen suhde, ilman niitä en varmaan lähtisi omaa yrittämäänkään. Heidän ansiostaan ymmärrän edes vähän siitä, miltä oma lapsi saattaisi tuntua!

Kiitos "voimatoivotuksista"!

Ehdin jo toissa päivänä innostua että ovis olisi tulossa kun havaitsin silloin pientä limaa mutta ei se ollut mitään verrattuna edelliseen kiertoon että oisko ollu muuten vaan joku satunnainen klöntti.

Tänään tuli tilaamani ovistestit, tilasin siis ne halpatesti.fi:ltä ja siihen lisäksi niitä paljon hehkutettuja foolihappoja 60 kpl pakkauksen. Vasta töissä kävin pissalla ni ei kehtaa vielä testailla vaan antaahan virtsan tekeytyä äkäsemmäksi vielä.

Milloin neilis palaa meidän kans haaveilemaan?

Lauralle tsemppiä ovisbongailuun! Muut ne bongailee lintuja, me ei! :D

Haaveilijat:

PikkuPilvi 27/25, Y09/09 (tauolla)
Muru 27/29 Y11/09
minnuli 28/28 Y08/09
Pamela1979 30/36 Y08/09
Mamma82 27/30 Y10/09, terot (lapset -01, -02)
Ruusunmarja 27/30 Y12/09
Neilis 34/35 Y10/09 (lapsi -08)
Punamusta 24/25 Y03/10
SusanM 30/33 Y03/10 (lapset -05,-09)
Laura 34/36 Y03/10, terot
Ihmettelijä ??/??, Y??/??

Plussanneet:

Minttuilona 30/33 Y10/09 (1 lapsi 1,5 v), plussa 11/09
Viljonka31, plussa 12/09
kirsikka 25/28 Y11/09 (lapset -06, -07), plussa 12/09
Selia 28/? Y10/09 (lapsi -08), plussa 12/09
Kolkka 31/30 Y9/09 (lapset 07 ja 08), plussa 12/09
Niki 25/28 Y10/09, plussa 01/10
Pannari, plussa 01/10
Moonsun 30/35 Y07/09 (poika 07, km 11/09), plussa 01/10
Sirenia 31/34 Y12/09 (tytöt -05, -08), plussa 02/10
Oink 32/31 Y09/09, plussa 03/10

Jännäyslista:

Mamma82 18.5
Laura 19.5

Eli tämä tyttö toivottelee kaikille mukavaa kesän odotusta. On vihdoinkin aika poistua takavasuriin. Täällä suunnalla ei tällä hetkellä edes odotella vauvauutisia, joten parempi jättäytyä suosiolla riveistä pois. Tsemppiä, naiset!

Apila: Mun tulee sua kyllä iksu :( Kiitos, että jaksoit tsempata ja haaveilla meidän kanssa. Toivotan sinulle sydämestäni onnea ja jaksuja elämääsi <3. Kyllä kaikki kääntyy vielä parhain päin, minä tiedän.

Neilis: Mikäs teidän tilanne oli? Sua ei ole hetkeen näkynyt.

Lauralle ja Mammalle tsemppiä ovikseen :)

Täällä aloitettu eilen taas tämä kierron yritys. Jos ei tästä kierrosta tärppiä tule, niin sitten käyn kesäkuussa lääkärillä, niin kuin sanoin aiemmin. Ihan vain näiden epäsäännöllisten kiertojenkin vuoksi. Mies sanoi eilen, että aikoo pyytää labraan simppalähetteen, jos joutuu ensi viikolla (tai milloin ikinä sitten se seuraavan kerran käykään) käymään polvensa vuoksi lääkärillä. Kummankin työasiat on nyt enemmän kuin mallillaan, mun koulustressi alkaa olla so far ohitettu ja ainoa, mistä todnäk stressaan enää, on lopputyö. Tämä vuosi pitäisi jaksaa tämmöstä säätöä koulun, töiden ja vapaa-ajan yhteensovittamisen kanssa, mutta sitten helpottaa. Itseäni helpottaa jo tällaiset ajatuksetkin.

Ps. Viime aikoina minua on ilahduttanut mielettömät valkovuokko-rykelmät ulkona ja parvekkeelle laittamistani siemenistä itäneet salaatinalut :)

Rauhallista alkanutta viikkoa naiset.
Muru kp10

Ehtoota!

Mamma, kuinkas tyttö voi nyt?

Me olemme ajatelleet niin, että kunhan minun työkuvioihin tulee lisää tietoa, niin sitten taas jatketaan yrittämistä. Ennemmin otan varman päälle, että saisin sen työpaikan, ettei kävis niin hassusti, etteivät huoliskaan, jos olisin jo raskaana ja asia olisi pakko kertoa... Jos sattuis niin ihmeellisesti käymään, että nyt vaikka heti tärppäis ja työt alkaisikin vasta elokuussa... vois olla, ettei ne alkaiskaan tämän emännän kohdalla siinä tapauksessa. En halua ottaa riskiä sen suhteen nyt. :) Oman alani työpaikkoja on näillä kulmilla harvoin tarjolla ja sitten kun on, niin hakijoita satakunta. Hoitoalalla olisi paikkoja, mutta kun en ole käynyt alan kouluja.

Olen minä kuitenkin käynyt teidän kuulumiset lukemassa aina. :) Täytyyhän sitä tietää, mitä teille kuuluu. :) Apila sitten otti ja poistui kokonaan porukasta. Mutta eihän sitä tiedä, milloin palaa takaisin. :) Asiat kun voi loksahtaa ykskaks paikoilleen, niin silloin se on sitten taas menoa ja pienokainen mielessä.

Mukavaa loppuviikkoa! :)

Apilalle kaikkea hyvää, ja ihanaa kesän odotusta! :)

Mullehan lääkäri nyt sitten tokaisi että otetaan 4.6. aukiolotutkimusta, ja teroilla avataan hanat sitä ennen :D tutkimuksen jälkeen aloitellaan ekaa clomikiertoa.
lähti nopeammin etenemään kuin olisin voinut kuvitellakaan! joten nyt taas vain odotusten odotusta että aika kuluisi ja pääsisi tositoimiin :)
hyvää tässä asiassa on se että voidaan auttaa isoillakin operaatioilla jos vauvaa ei ala kuulumaan, mutta huonoa se että olisi halunnut sen tapahtuvan ihan luomusti. tiedättekös... en vaan koe reiluksi että toisilla se onnistuu 1-6kk kuluessa ilman mitään tutkimuksia ym, ja toisille saattaa joutua tekeen ties vaikka ja mitä. tasan ei käy onnen lahjat...

kunhan nyt nielen tässä katkeruuteni niin kaikki on taas hyvin :D

Murulta piti kysymäni että millä mielellä sun miehesi on aina loppukiertoa kohti? onko hän innoissaan ja kiinnostunut kyseleen sun vointia/mahdollista raskautumista jne?
mun mielestä on vaan niin hellyyttävää että esimerkiksi mun juro mieheni osaa olla sitten söpö kun niiiin toivoo sitä tärppiä :)

Minnuli: No ei tuo mies kauheesti kysele. Ilmoitan aina sille, kun on ovis ja ihmettelen ääneen hassuja oireitani sen jälkeen. Kertaakaan ei ole ääneen sanonut, että harmittaa, kun ei tärppiä tullut. Minua koittaa vaan aina lohduttaa, että kyllä meille vielä vauva jonain päivänä tulee, keinolla millä hyvänsä. Mies osaa jotenkin ottaa niin lungisti tän koko asian. Viime kierto oli ehkä ensimmäinen kierto, kun hänkin oikein sanoi, että hänestä tuntuu, että tärppäsi. Mutta täällä sitä yhä ollaan...
Hyvä, että teillä etenee vauhdilla hommat. Pääsette sitten tekin oikein kunnolla ja "oikeesti" yrittämään, kun siihen tärppiin on sitten enemmän mahiksiakin. Mutta tiedän niin ton tunteen...toiset raskautuu pelkästä ajatuksesta ja toiset joutuu näkee kauheen vaivan :/

Kyllähän tää touhu vähän turhauttaa. Jotenkin tekis mieli kertoa monille näistä haaveista ja turhautumisen tunteesta jne. Itseä mietityttää se, että jos miehellä todettais nyt siittiöissä jotain, niin päästäiskö me samantien sitten johonkin hoitoihin? Vai sanovatko silti, että yrittäkää nyt sinne vuoteen saakka joka tapauksessa? Tai vastaavasti tietysti mulla, jos musta löytyis jotain.

Mitäs Pamelalle ja Ruusikselle? Ja missä on Punis, Susan ja Ihmettelijä?

Muru kp12

Taustalta teidän juttujanne seuranneena uskaltaudun nyt itsekin liittymään joukkoonne.
Meillä on siis -08 syntynyt lapsi ja nyt siis haaveilemme pikkukakkosesta. Olemme 29- ja 28-vuotiaita (minä siis vuoden miestä vanhempi) ja olemme molemmat erittäin vauvakuumeisia. :)
Yrityksen aloimme helmikuussa ja toivomme pikaista raskautumista...Edellisellä kerralla raskautuminen kesti lähemmäs vuoden ja aloin jo tikuttamaan ovista. Sitten kun tikut loppuivat, stressi väheni ja loma alkoi sekä emme enää yrittäneet niin tosissaan, niin jo tärppäsikin. :) Yritän ottaa asian nytkin rennommin...helpommin sanottu kuin tehty... ;)

Heips!

Täällä 2 tuntia takana reipasta haravointia. Vielä on paljon jäljellä mutta säästetään huomiseksi, eihän sitä ennen kukon pierua heränneenä jaksa paljoa. Töissäkin oli niin raskas päivä.

Oviskaan ei ole vielä osunut kohdalla. Tikutellu kyllä oon ja oon saanu tikkuun aina haalean viivan mutta tummenemaan se ei ole alkanut. Limojakaan ei ole näkynyt ja nyt tuntuukin että ei meikä taida edes ovuloida. Onneksi on vielä 3 kerraksi terot reseptillä jos tarttee hakea. Sais kyllä mullekkin lääkäri määrätä ne clomit mut "mitä sitä turhia hoppuilemaan" alotellaanhan hissunkissun! Argh!

Tyttö on edelleen sairaalassa ja joutuu olemaan ainakin vielä viikonlopun yli.

Tämän kierron seksisaldo on täällä 1. Ja pelkäämpä että siihen se taitaakin jäädä. Illat oon niin rättipoikki väsyny että ei jaksa kovin myöhään millekkään alkaa ja nytkin on pikkuveli kylässä la-su asti ni ei voi oikeen touhuilla

Tervetuloa haaveilemaan Amelia! :)

Apila: kaikkea hyvää sulle ja toivottavasti kesän myötä asiat selviää! Niin se vain on, että välillä on huonoja vuosia ja välillä tosi hyviä, oon todennut. Huonon jälkeen voi taas odottaa jotain hyvää tapahtuvan, kyllä..! Hirveästi tsemppiä sulle!!

Tervetuloa joukkoon Amelia!

Mulla menkat tulleet normitapaan, mikä on hyvä! Mieskin oli tosi iloinen, kai siksi kun olin sille viime aikoina surkutellu että mitä vikaa mussa oikein on.. =) Lääkäri soitti, eli homman nimi on se, että pitää odotella postia, jossa sitten jossain vaiheessa tulee kutsu isompaan sairaalaan gynelle. Ei kertonut tutkimuksista muuta kuin että ultra ja tavallinen gynetutkimus näin alkuun ainakin. Ehkä jotain labroja? Gyne oli arvaillut että ovista ei välttämättä tapahdu. Sukupuolitautitestit oli negat, luonnollisestikin. Myös miehen sperma tutkitaan. Nyt jännäilen että pääsenkö ennen kesää gynelle, toivottavasti...

Mitäs virkaa sillä greippimehulla oikein oli? Oon nyt juonut sitä lasillisen päivittäin viikon ajan. En edes tiedä mitä sen oletetaan tekevän vai tekeekö mitään, mutta oon kai lukenut liikaa näitä palstoja, kun päätin kokeilla ;)

Yhteistyössä