Haaveissa vauva noin 2011-2012 ~ vol. 2

Tai onko se 70-80%, mitä onnistuus lapsettomuushoidoista, ainakin Väestöliiton sivuilla. On muuten yllättävän hyvä tulos! Olisin kuvitellu, et se on jotain ihan muuta.

Tuohan se on, että jos joku "ei halua lasta", nii nei voi tietää että onko tosiaan yritystä takana vai onko tosiaankin että ei vaan halua. Kun mun mielestä se on ihan ok, jos joku ei lasta oikeestikaan halua. Sitten vaan pitää olla sopiva kumppani. Tiedän yhden tämmösen pariskunnan, jotka eivät tosissaankaan halua lapsia. Ovat jo ihan jotain lähemmäs 35v, joten ei ole kyse ees mistään nuoruuden haluttomuudesta.
 
kääkkis
Heippa vaan :)
Nyt on hyvä hetki kirjoitella vähän enempi. Eli tosiaan mulla on agilityn kanssa käynyt vähän kehnosti nyt, kun treenikoira sairastui välilevytyrään joita löytyi useampi kappale. Ihmettelin, kun alkoi kieltää esteitä ja oli hirmu kiukkuinen, joten vein sitten kuvattavaksi. Koira on sivussa agilitystä ainakin vielä tämän kuukauden ajan ja ensi vuoden puolella lähden kokeilemaan mikäli näyttää siltä että kestäisi treenauksen. Kovalla lääkityksellä on ollut nyt toista kuukautta ja käytössä on myös magneettiterapiatuotteita. Olen käynyt nyt sitten tuon vanhemman koirani kanssa ja lainakoirilla paikkaamassa. Pennun kanssa olen jälleen kurssilla :)
Päätimme siis lopettaa ehkäisyn, kun on tuo agilityn kilpailu-ura vähän katkolla. Tarkoitushan oli, että olisin aloittanut taas kilpailun keväällä, mutta nyt kun ei tiedä jääkö treenikoira kotikoiraksi emme nähneet enää mitään estettä raskaudelle. Pillerit nyt siis jäivät ja annetaan vauvan tulla, kun on tullakseen. En halua mitään ovulaatiota kytätä, vaan ihan spontaanisti lähdetään liikkeelle.
Nyt sitten vaan selvisi, että tuolla nuoremmalla tyttärellä onkin lääkärin mukaan erittäin lievä cp-vamma ja fysioterapiaa onkin sitten 3 kertaa viikossa. Alunperin on käynyt 8 kuisesta hypotonian takia terapiassa, mutta nyt löytyikin sitten uusi syy käydä. On kyllä todellakin niin lievä vamma, että ulkopuoliset eivät huomaa tytössä mitään vikaa ja itsekin olin aivan äimänä, että miten voi olla cp. No, elämä jatkuu kaikesta huolimatta, vaikka tässä on monta takaiskua tullut :)
Tsemppiä kaikille muillekin, jotka ovat jo aloittaneet yrityksen :heart:
 
Tervetuloa Niiskuneiti25 :wave:
Tuo lapsettomuus on kyllä sydäntä särkevää. Minulla on yksi tuttu joka vaimonsa kanssa kauan yritti lasta. Ja juuri kun olivat menossa tutkimuksiin niin olikin tärpännyt. Ja nyt heillä on kuukauden vanha prinsessa :heart:
Täällä vauvakuume nosusi maanataina. Kävin pojalla oli 6kk neuvola. Meidän kaupungissa on äitys ja lasten neuvola samassa. Odotushuoneessa näin monta tulevaa äitiä ja ihania vauvamassuja. Vaihdon myös kuulumisia terveydenhoitajan kanssa jonka asiakaana olin äitysneuvolan puolella. Haluu takaisin äitiysneuvolan asiakkaaksi...
 
Ajattelin nyt vihdoin ja viimein kirjoittaa =)
Meillä tuo remppa painaa niin pahasti päälle että tuntuu ettei mitään muuta ehdi. Mikä taas on toisaalta hyvä niin jää tuo vauvakuume hieman taka-alalle :whistle:
Mutta kyllä taas tuli kuumepiikki kun veljen perheeseen syntyi vauva, yksi ystäväni sai pari viikkoa sitten vauvan ja nyt kahdella ystävällä on laskettu aika alkukuusta. Ihanaa, pääsee nuuhkimaan pienen vauvan tuoksua!!!! Kyllä sitä jo kovasti oottaa ens kesää että pääsis aloittaan yritystä... Häihin on 7 kk ja hiukan ennen sitä tosiaan poistatan kierukan =) Mukavaa joulunodotusta kaikille vauvakuumeisille :heart:
 
Kääkkis, luulen että tuo voi olla vaan positiivista siinä mielessä, että ovat todenneet tuon lievän cp:n, kun siitä voi olla mm. koulussa hyötyä ja en tiedä saako jotain tukeakin? Mutta siis siinä mielessä, että jos ois sama tilanne, mutta jäänyt diagnosoimatta. Mun mielestä nuo rajat on niin häilyvät kaikessa, että vaikeahan seon sanoa onko joku ihminen loppupeleissä nyt niin erilainen. Varsinkin mielenterveysasiat tuntuu olevan aika häilyviä. Että vaikka tyttö onkin lievä cp-vammainen, niin varmasti moni pitää häntä niin tavallisena tyttönä kuin olla ja voi =)

Mulla on ihan hirveä väsymys nyt ollu, jotenki taitaa vaikuttaa tuo ulkona oleva synkkyys. LIsäksi en oo ton kirkasvalolaitteen kans ehtiny aamulla niin paljon olla, mitä pitäis, niin seki vaikuttaa selkeesti. Onneks ois vaan kaks työhommaa, kummatki mukavia asiakkaita vieläpä. Väsyttää vaan siihen malliin, että oispa jo perjantai..mulla on sillon vaan tuo hääpuvun mittaussovitus, kattovat että nuo olkaimet on ok ja lyhentävät ne mulle. Ja jos muuta tarvii, esim rintsikoille että pysyvät piilossa B) Mulla on silleen siinä puvussa selässä se aukko silleen, että menee just tavallisten rintsikoiden kohdalle..mutta ei välttämättä, riippuen. Joten voi olla, että tarttee jotain pitolenksua siihen, ku en halua että sieltä rintsikat tulee näkyvii.

Taidanpa keittää lisää kahvia, mulla tais aivot just jumittua ihan totaalisesti. Mukavaa tiistaita!
 
Metsis Eikös nyt oo keskiviikko. ;) Itse usein olen päiväpöllönä, enkä tiedä mikä päivä on menossa. Eipä se täällä kotona olekkaan niin tärkeää aina tietää, mitä päivää eletään. Nyt satuin tietämään, mikä päivä on, kun huomiseksi on varattu laattasuunnittelijalle aika. :)

Täällä kun on moni puuhaamassa häitä, niin itselle on vauvakuumeen lisäksi nousemassa toinen kuume, nimittäin hääkuume. Olen niitä jo kauan mielessäni suunnitellut ja vähän miehenkin kanssa niistä puhunut, mutta aikaa ei olla saatu lyötyä lukkoon. Vois alkaa kyselemään, että jos vaan varattais kirkko ja alettas pikkuhiljaa tekemään järjestelyjä. :heart:
 
Kuinkas moni muuten on meistä kuumeilijoista naimisissa? Tai kuinka moni suunnittelee häitä? Meillä on hääsuunnitelmat käynnissä ja "suuri" päivä on 9.10.2010, ja tarkoitus olis 11.10 saada kierukka pois :D

Juuri juttelin erään ystäväni kanssa puhelimessa, jostain syystä nyt ollut pitkään hiljaiseloa hänen kanssaan...Mutta silti todella läheisiä ollaan! Nyt hän kertoi, että saa lapsen! Ja laskettuaika on JO 6.1!! Voi iiks! Kuume nousee...jahka mies tulee kotiin, niin täytyykin taas mainita että haluaisin nyt jo lapsen aluille :whistle: Onneksi se on vain kuume...joka menee edestakas!
 
Meep :LOL: Niinpä onki! Ja onneksi on! Oon ollu ihan tajuttoman tympääntyny koko päivän. Onneksi oon kuitenki hoitanut oikeain päivän työt :LOL:

Meep, tolleen pikkuhiljaahan sen saa järjestettyä. Oikeestaan se pitopalvelu (jos tarvii) ja juhlatila (jos tarvii) on semmoset vaikeemmat. Ja joissakin kaupungeissa ilmeisest kirkon varaaminen samoin on kans yks operaatio, jos on kovin suosittu ajanjakso. Eikä tuo nyt sillee vie ees aikaa, kun jos heti varaa noi..niin sit voi olla tovin tekemättä yhtään mitään tai selailee vaan huviksee kaikkee..vaikka vähä kirjottaa vihkoon ylös jos jotain kivaa näkee. Mun mielestä oli viime talvella tosi kivaa kirjotella ylös vaan häävihkoon kaikkea koristeluideoita ja tämmösiä..semmosta oikeen lepposaa puuhaa. Nyt vähän stressas ku en meinannu saada niitä hiton meikkejä ja kuvauksia varattua..jotenki en vaan muistanu ku sillon ku sinne ei voi soittaa :xmas:

Ansis, meillä on tässä ennen jouluaattoa häät, että näillä mennään :heart: Sitte ehkäisy jätetään tossa tammikuussa.

Naimisissa olevilta kyselisin, jos joku muistaa..miten ne ajokortit ja muut. Pitääkö aina tilata uus? Haluan nimettäin uuden kuvan siihen ja mietin, että se on varmaan maksullista vai saanko automaattisesti jotenki tilalel uuden? Tai ainaki uudella kuvalla varmaan maksullista. Ei jaksais sinne poliisiasemalla oikeen hilautua, äh. Pitäis vielä ne kuvatki käydä otattaan ja niitä ei voi enää nykysin semmosessa laitteessa ottaa. Ja saan aina parhaat kuvat semmosessa laitteessa! Ärsyttää jo valmiiks ihan, kun haluaisi nhvyän pärstäkuvan siihen enkä mitään epäonnistunutta ilmettä B)

Lähen tästä vielä keittämään kahvit, että josko minäki heräisin keskiviikkoon B) Töissäki oikeesti mun piti ihan miettiä, että olenko töissä vai en..ja jos en, niin mitä ihmettä oikeen hommaan :xmas: Huomaa, että tämä vaan nyt ei ole mun päivä. Ja ootan intona perjantaita, kun mulla on täysin vapaa päivä, paitsi et käyn siellä hääpukumittaajalla vaan että ne olkaimet on kunnos. Niin jotenki kaipaan semmosta ihan omaa rauhallista päivää, voisin käydä vaikka kahvilla keskustassa sit ku sielä oon. En oikeen ymmärrä miten oo ntaas nyt niin väsyny ollu, yritin tossa äske kirkaslaitteen kanssa vähän olla ja piristyinki vähä.
 
jenkkivaimo
Huh kun oli tekstiä!

Lapsettomuus on kyllä sellanen asia, jota en toivo kenellekään. Oon kanssa lukenut paljon artikkeleita ja blogeja ja tän palstankin keskusteluja aiheesta, ja on se niin kipeä paikka että siinä on vaikea kenenkään ulkopuolisen sanoa mitään. Muistan, kun olin raskaana ja valittelin täällä ja muualla kuinka ketuttaa se raskaanaolo, olisko mulla ollu selkäkipuja tai sit vaan se yliaikaisuus ärsytti (se kyllä ärsytti!), mut sit kun luin noita tekstejä niin tuli todella paska fiilis. Että miten mä kehtaan valittaa tällasista asioista kun kuitenkin tulin helposti raskaaksi ja raskauskin oli helppo ja lapsi koko ajan terve. Mutta ei se muiden lapsettomuus miksikään muutu sillä että itse masentuu.

Mä olen naimisissa, hääpäivä oli viime kesänä. :) Metsis, uus ajokortti ja passi maksaa ihan saman verran, oli hakusyy mikä tahansa. Eli oletan että oot vaihtamassa nimeä? Sillon tarviit uudet kortit ja ne maksaa muistaakseni 40 e (ajokortti) ja 48 e (passi), ja molempiin tulee uusi kuva. Passi tulee viikossa mutta ajokortissa saattaa mennä viisikin viikkoa. Ja mulla maksoi uusi pankkikorttikin muistaakseni kympin! Sampopankilla näin, Nordea muistaakseni ei veloita nimenmuutoksen takia uudesta kortista.

Joku kyseli oviksen kyttäämisestä, mä en oo koskaan sit huomannu aiemmin, esikoista tehtäessä ei tommosia osattu ollenkaan miettiä. Nyt kun kierto lähti uudestaan käyntiin, kuvittelin huomaavani sen ja sitten menkat alkoikin vajaat 2 viikkoa myöhemmin. Nyt tässä kierrossa huomasin sen taas, ja meillä olikin seksiä pari kertaa. Tähän liittyen: muistattehan, että parhaat mahdollisuudet raskautua on että harrastaa seksiä päivän, pari ennen ovulaatiota, koska siittiöt elää monta päivää ja tällä tavalla ne odottaa siellä sitä irtoavaa munasolua valmiina. Eli vaikkei tietäiskään tarkalleen, minä päivänä ovuloi niin kunhan pupuilee suunnilleen niinä päivinä niin pitäis olla melko hyvät mahdollisuudet. ;)

Voivoi, olispa jo ens viikon lauantai että voin testailla. :D :heart:
 
..haaveilemaan vauvasta? :heart:

Mulla on ihan karmea vauvakuume. Krooninen, jatkuva ja jatkuvasti mielessä - aika rankkaa tämä odotuksen odotus. Vielä ainakin 6kk pitäisi odottaa ennenkuin päästään yrittämään.

Tässä viimeviikolla pyörittelin mielessäni, että sit kun/ jos se vauva on syntynyt jo ja me ollaan laittamassa sitä ihanaa tekstaria kaikille kavereille että vauva on ny syntyny, niin että mitä me siihen laitettais. Olin jo ehtinyt ajatella että mitä radiossa soisi ja miten synnytys menisi ja kaikkea tosi tarkasti. Mä tykkään haaveilla konkreettisesti :)

Menin tässä unelmassani jo niin pitkälle että ajattelin että se tekstari menis jotenkin näin: "Kauan kaivattu, viimein sylissä. XX cm ja XX g. Molemmat voivat hyvin. Radiossa soi Ultra Bra: "Minä suojelen sinua kaikelta, mitä ikinä keksitkin pelätä. Ei ole sellaista nimeä, jota minun heikko käteni ei torjuisi..." Tulkaahan kylään kun täältä kotiudutaan. T: NN ja MM ja VV ".

Juu, mä tiedän. Aika epätoivoista. Varsinkin kun iteki liikutuin omista kuvitelmistani junassa istuessani.... :) Mut pakko se on haaveilla kuin ei sitä oikeaa vauvaakaan nyt ole.

Eli mä olen 28 ja mies 30, avoliitossa ollaan ja molemmat työelämässä. Puitteet siis kunnossa. Mulla on epäilty yhtä perinnöllistä sairautta jo usea vuosi ja tutkimukset on päättymässä viimeistään huhtikuussa 2010 näillä näkymin. Jos sairautta ei löydy, niin vauvanyritys aloitetaan välittömästi. Jos löytyy, niin päädymme luultavasti lahjasoluhoitoihin tai sellaiseeen IVF + alkion geneettinen testaus -hoitoon. Näissä jälkimmäisissä vaihtoehdoissa odotusaika on vähintään 6 kk, ennen kuin hoidot pääsee aloittamaa.

Eli vielä on matkaa jäljellä. Toivottavasti tässä ketjussa jutustelu auttaisi hieman tähän kuumeiluun, kun mieskään ei jaksa jauhaa koko aikaa: "mitä sit kun meille tulee se vauva niin jos me laitettas sänky tälleen niin me mahduttas vielä tähän asuntoon ainakin niin kauan että vauva on pinnikses ja sit... "

Nyt nukkuun, nähkäähän vauvaunia! :heart:
 
Joo, vaihdan nimeä kun kerta yhtä perhettä ollaan. Tuli vaan mieleen, että eikö ne nykyään ole uudet passit niitä sirupasseja, oliko niissä ne sormenjälet vai mitä ne olikaan..oon unohtanut. Tuli mieleen, että onko niissä sitten siruhinnatki B) Noh, joka tapauksessa kummatki tarvii heti hakea, kun maaliskuussa ois sitten se hääreissuki luultavasti. Mulla on osuuspankki, että saa nähdä mikä niiden politiikka on. AIon kyllä mainita, että se entinen korttiki on ihan lsau, että pitäis muutenki tilata uus (oikeastikki on). Joten ei paljon tartte velotella =)

Jenkkivaimo, oliko teillä jo yritys käynnissä vai vähän ku puolittain? Mulla on tässä höskätessä menny ohi, että joko se alkoi täysillä =)

Tervetuloa, Kiipuli :flower: Sinähän oot konkreettisesti tosiaan miettiny, ei mulla ihan tuollaista ole ollut mielessä..en oo ees ajatellu, että soiko sielä radio :D Sen verran oo miettiny, että missä vaiheessa muille kertois ja mitenhän kertos. Että siihen miten-kysymykseen mulla on vastaus, mutten tiiä imssä vaiheessa. Se tuntuu tällä hetkelä jotenki vielä ikuisuudelta, en tiiä miks. Kai se on sen tähden ku ollaan menty lähemmäs tota yrityksen aloitusta, niin sitä alkaaki ihan eri juttuja miettimään. En muista millon ite viimein rekkauduin tänne issälle, mutta oon näitä juttuja seurannu reippaasti yli vuoden, niin kylä mun mielestä ainakin auttaa kuumeiluun. Tämä palstailu ei kyllä laske yhtään kuumetta, mutta jotenki ku on hirveesti kaikkea juttua ja täältä voi bongata vaikka tietolinkkejä johonki jne, niin siinä mielessä auttaa sitä kuumeilua.

Ite ku alotin syömään jo aiemmin noita raskausvitamiineja, ettei sitte ole mitään puutoksia..niin sillon tuntu siltä, että kyläl vauvakuumeinen tässä jo poksahtaa :D Mieski oli sillon semmonen, että autojuttuja mietti ja muuta. Nyt onneksi tuntuu, että on omassa mielessä helpottanu..varmaan nuo häähommat, ku ei oikeesti ehi enää vatvoa ja sitte ku koulussa on vieä paljon ollu töitä samoin sitte ivelä t yöt. Niin nuo on tuonu semmosta mielenrauhaa tähän, eniten ehkä nuo häähommat. Että nyt maltan hyvin odottaa sinne tammikuun puoliväliin tai ehkä vähän aiemmin, kun oon vähän miettiny että jos yrittäis saada sen tyhjennysvuodon loma-ajalle ettei tarvi kärvistellä sittä töissä/koulussa sen kanssa. Eli joo, tällä hetkellä en nää joka paikassa raskaanaolevia ihmisiä vaan ja niin edelleen, jännä miten tuo vauvakuumeilu menee niinku haitari :saint: Nyt voi taas hengittää.

Oon miettiny, että jos itse yrityksen aloittamisen odottelu on tämmöstä, niin mitä se on se yritys? Varsinki jos kestää...

Jenkkivaimo, tuli vielä mieleen että kylä mun mielestä kaikki on kuitenki oikeutettuja ihan samalla tavalla valittelemaan ja tuntemaan huonoa oloa ja muuta kuin vaikkapa lapsettomatkin. Ei voi pelkästään yhdelä ryhmällä olla oikeus näihin tunteisiin.
 
Kiipuli, tervetuloa! Täällä saa hehkuttaa kaikkea mahdollista vauvakuumeeseen liittyvää vaikka kuinka paljon. Säästyy tosiaan nuo miehet siltä pahimmalta. ;)

Mä aattelin kyttäillä ovista ihan vain sen vuoksi että haluan plussata mahdollisimman pian. En millään tikuilla, vaan ihan vaan lasken ne hedelmällisimmät päivät, tarkkailen kroppaani ja sitten viettelen miestä petipuuhiin kun oletan oviksen lähenevän. En edes kerro miehelle koska se ovis on, turha aiheuttaa paineita. Ja siitä saa sen kuvan että haluan seksiä vain vauvantekomielessä, vaikka oikeesti mulla on halut korkeella oviksen aikoihin joka tapauksessa. Luonto hoitaa...

Ai niin VellaVanilla, jos olet linjoilla niin mulla voi laittaa listaan yrityksen alkaneeksi! :heart:
 
No niin, kerrankin niin että ehtii jotain kommentoidakin eikä vain lukea ja listaa päivittää.. B)

Tervetuloa Niiskuneiti25 ja Kiipuli :wave:

Lapsettomuus. Mulla on paljon ystäväpiirissä sellaisia joiden tiedän yrittävän lasta ja osa yrittänyt pitkäänkin. Itse kun miettii sitä mitä se oli kun vuosi yritystä meni rikki ja hirveä pelko siitä ettei sitä lasta koskaan saada. Kun vaan ajatteleekin sellaisia joilla vuosien yritys, lapsettomuushoitoja ja joillakin monia keskenmenoja takana. Aivan järkyttävää ja sydäntäraastavaa.

Ja noista ihmisten kommenteista ja tökeröistä kyselyistä kun on aiemminkin puhetta ollut, niin sanompa tähänkin kohtaan että varmasti sellaisista joilla yritystä pitkään takana ja mahdollisesti keskenmeno tai useampikin tuntuu aivan kamalalta nämä muka vitsillään kyselyt että "koska teille" ja "eikös vauva olis kiva?"-kommentit. Oikeesti ihmisten pitäis tajuta että koskaan ei tiedä mikä toisen tilanne on (varsinkin tämmöset puolitutut). Harva näistä asioista toitottaa kovin paljoa ympäriinsä ja siksi ei voikaan tietää mitä tunteita toisessa herättää, vaikka olisi kuinka viattomaksi tarkoitettu heitto. Mä olen itse oppinut tosi varovaiseksi, ei tulis mielenkään näistä asioista kysellä. Muutaman lähimmän ystävän kanssa näistäkin asioista toki jutellaan mutta silloinkaan en mitään suoria kiperiä kysymyksiä esittele.. Jokainen kertoo sen verran kuin haluaa ja sille kenelle haluaa.

Me ollaan naimisissa, oltu useampi vuosi ja ennen lapsia menty. Kiva lukea näitä teidän hääsuunnitelmia =) Metsätähtösellä onkin enää pieni hetki rouviintumiseen, tsemppiä vaan järjestelyjen viimemetreille.

Mua suorastaan pelottaa kun ensi kesä lähenee kokoajan. Ei sillä ettei vauvakuumetta olisi (tälläkin hetkellä hirmuinen) mutta sitten kuitenkin on jo kaksi lasta suht pienellä ikäerolla ja molemmat on aika villejä tapauksia niin välillä miettii että mitä siitä arjesta oikeen tulee..
Me on aina ajateltu mihen kanssa molemmat että halutaan lapset suht pienillä ikäeroilla lasten takia, mutta kyllähän tosiasia on että helpompaa itselle olisi pitää vähän pidempi tauko välissä. Mun mielestä se eka puol vuotta menee helposti vastasyntyneen kanssa mutta sitten kun lähdetään liikenteeseen ja keksitään kaikkea kivaa uutta kokoajan, tulee uhmat ja muut..
Meillä on mies ihan innoissaan tulevasta yrityksestä/vauvasta. Aikaisemmin sovittiin alustavasti tuo ensi kesä semmoiseksi mahdolliseksi ajankohdaksi pillereiden lopettamiselle. Mutta nyt tuntuu että mies olisi varmaan heti antamassa vauvalle lupaa ellen toppuuttelisi. Mutta puhuu paljon kaikkeen vauvaan liittyvästä ja selvästi odottaa tulevaa. Kiva näin tietysti, ihanaa kun on niin täysillä mukana. :heart:
 
:attn:
Hei, semmonen vielä että ilmoittautukaas tosiaan ne joilla yritys jo alkanut!!!
Ajattelin laittaa ne tuohon listalle jotenkin niin että pystyy seuraamaan kenen puolesta saa jo jännäillä ;)
Pääsisin helpommalla kun ei tarvitse tuolta juttujen seasta näitä etsimällä etsiä.
 
jenkkivaimo
VellaVanilla ja Metsis, miehen mukaan yritys ei ole vielä kunnolla alkanut mutta kyllä mä lasken sen alkaneeksi kun oviksen aikaan pupuiltiin. :LOL: Mulla on muuten ihan sama kuin Leli82:lla että halut on korkeella just oviksen aikaan, aika jännä. :)


Ja Metsis, juu tulee sormenjäljet ja sirut passiin, ja hinta nousi kai sen pari euroa. Se on sit voimassa vaan viis vuotta...

Kiipuliko se oli kun haaveili jostain tietystä biisistä synnytyksessä? Mulla soi melkein koko synnytyksen ajan Jenni Vartiaisen levy soittimessa, se oli päällä myös ponnistusvaiheessa mutta loppui kesken enkä todellakaan päästänyt miestä siitä enää mihinkään kun mun piti puristaa henki pois sen kädestä. :LOL: Kuuntelin mä toki muitakin levyjä ja kiroilin miehelle "mitä paskaa tää on, en mä tätä halua kuunnella, vaiha levy ja äkkiä" . :D Mutta se Jennin levy oli mulle tosi tärkee loppuraskauden ja synnytyksen aikana ja kuuntelin sitä paljon myös kun poika oli ihan pieni, joka aamu kuunneltiin sen kokonaan. Vielä nykyäänkin Ossi pysähtyy kuuntelemaan heti kun Jenni soi radiossa. :)
 
noista biiseistä synnytyksen aikana... Mä pyysin miestä etsimään jotain rauhoittavaa radiokanavaa, (kuten joku radio aalto) mutta ei se tumpelo löytänyt sieltä ku jotain rätkytys meininkiä. kun olin kuullu lady gagan pokerface biisin (VIHAAN sitä!) 3 kertaa eri kanavilta toosa meni kiinni. Taisi olla äijä hermostunut kun ei osannu enää radiotakaan säätää.

Ja aina kun kuulen sen kaamean pokerfacen niin muistan synnytyksen. ei todellakaan sitä mitä halusin. biisi jota vihaan jäi mieleeni ikuisiksi ajoiksi. Joten olkaa tarkkoina siskot mitä sieltä levyltä soi :LOL:

Ensi kerralla mä säädän sen saakelin radiokanavan itse ennenkuin epiduraali vie jalat alta!!!
 
Kiitos, VellaVanilla, päivityksistä.

Munkin täytyy sanoa, etten oo tainnu koskaan kysellä toisten lapsiyritysasioista. Sen tietysti, että ollaan ystävien kanssa keskusteltu noista asioista jonkun verran, mutta ei silleen muuten. Ja jotkut ihan läheltäkin ystävistä on niin kaukana sinällään lapsenhaaveiluista, että heille kyllä varmaan voi tulla sinänsä yllätyksenäkin sitten jos meillä joskus plussataan. Toisaalta jos kaks nuorta ihmistä on naimisissa, niin en pitäis lapsiuutisia enää kovin yllättävinä, mutta monet ne silti voi yllättää.

Oonki tässä muuten mietitny, että varmasti tulee häissä vihjailuja suuntaan jos toiseen lapsiasioissa. Että siinä varmaan saa pitää pääänsä kylmänä, koska jos kommentteja tulee niin ne on niitä uteluita että millonka tai sitten sitä tyyliä että tutkinto loppuun. Että pitää miettiä jo etukäteen, mitä tohon vastais, kuitenkaan ei välittäis mitenkään loukkaavasti vastata kun on läheisiä ihmisiä. Häät on ehkä semmoset, että niissä tavallaan on vähän lupakin ehkä kysellä tai udella, vaikkei silleen olekaan..mutta kun ehkä se on semmonen luonnollinen juttu varsinkin vanhemmille naisille. Että tuskinpa pahalla tai mitenkään silleen liian uteliaana sitä tarkoittavat. Joku hyvä vastaus täytynee keksiä etukäteen =) En tosiaan halua kertoa kellekää meidän yrityksen aloittamisista, paitsi täällä tietysti, mutta silleen kun se on kuitenki meidän perheen sisäinen asia.

Hah, mua just naurattaa kun jos alan raahaan omia cd-levyjä, niin kyläl sielä varmaan zen cafè olis mukana..että haluankohan mahdollisesti vielä pilata jonkun levyn sieltä..hmm B)

 
jenkkivaimo
Ei mulla ainakaan menny Jenni pilalle. :LOL: Mä en halunnut epiduraalia mutta en mä siltikään kyennyt tietyn vaiheen jälkeen siitä enää mihinkään mitään biisejä säätelemään. Radio vois olla silleen hyvä ettei tarvii koko ajan käydä vaihtamassa levyä tai painamssa uudestaan playtä (mulla siis todellakin soi levy varmaan 8 kertaa ympäri). Mut voi helvetti jos mulla olis joku Pokerface soinut siellä niin olisin kyllä jälkeenpäin vedelly miestä pitkin korvia. :LOL:

Äääh, nyt kun alettiin puhua synnytyksestä niin mulle tuli hirvee synnytyskuume!! :p
 
Täällä kun on ollut näitä synnytysjuttuja niin tuli itsellekin synnytyskuume. Mutta oon aivan varma, että sitten kun toinen synnytys lähestyy niin se alkaa pelottamaan. Ensimmäistä ei osannut pelätä, kun ei tiennyt, mitä odottaa. Eipä sillä, ei tuo eka synnytys muuten ollut paha, ponnistus vain kesti kauan.
 
RouvaSumppisuu
Minäkin täällä taustalla :wave: , lueskelemassa käyn ajoittain mutta en halua yllyttää itteeni liialliseen vauvakuumeiluun, nyt on niin paljon kaikkea muuta ettei yksinkertaisesti ole aikaa :LOL: .

Naimisiinmenosta: ollaan naimisissa, mentiin maistraatissa vain lähimpien omaisten todistaessa ja avioliiton siunaus oli sitten kuopuksen ristiäisten yhteydessä. Ihana ja meidän näköinen tilaisuus oli kyllä :heart: .

Synnytysbiiseistä: mulla oli esikoisen synnytyksessä jotain rauhallisia levyjä mukana mutta ei tullu mieleenkään niitä kuunnella. Muistan kun radiosta tuli se Mikan biisi: Relax, take it easy, there is nothing that we can do...ja niinhän se oli :D .

Hieno ja selkeä lista VV, kiitos!

Nyt kuuluu pojun pinniksestä heräämisen ääniä, joten hyvät joulunalustoivotukset kaikille jo hyvissä ajoin :xmas: !
 
Minähän en sitten ees kerinnyt mitään biisejä synnytyksessä kuuntelemaan...Tai ei ainakaan radiota silmiin osunnu...Tais olla puujalkahuumori, mitä ex:n kanssa naureskeltiin...Ja hän ramppas äitiäni katsomassa sairaalan toisella osastolla ja hälle kertomas väliaikatietoja... :headwall: Tuskin edes mitään radiota haluan Synnytyksessä kuulostella...josko semmoinen joskus vielä eteen tulee! Taidan olla tylsä...

Tänään olin kavereiden kanssa jouluostoksilla tuhlaamassa veronpalautuksia, ja joka puolella käveli naisia jotka odottivat vauvaa...pieniä lapsia ei ollut, mutta niitä ihania vauvamahoja!! :heart: Voi kökkö!
 

Yhteistyössä