Heipäsen hei ja tervetuloa uutukaiset :flower:
Meillä tehtiin semmonen päätös, että muutetaan tästä huushollista parikytä vuotta uudempaan asuntoon =) Aloin tässä epäilemään, että voisko täällä olla hometta myös..ei ehkä niin paljon kuin aikaisemmassa on ollut..mutta kuitenkin. Tuossa siivosin vessan lattiasta kattoon ja saunan kans, niin mietin et ku vesieristeet ja muut tullu pakollisiksi vasta -99 tms ja tämä meidän on jotain -88. Muutenki tuo kylppäri pitäis omistajan varmaan rempata, kun on aika vanha jo. Jooh, eli tämmöstä tänne. Mulla on siis ollu ihanat oksennusmigreenit ja muut tässä, niin alko ihan nyppäsemään
Koirista..meillä on vähän isompi hurtta ja sit semmonen "lattiamoppi". Nyt ehkä, jos pitäis valita, saattaisin ottaa noita lattiamoppeja kun niitten kans on kätevämpi kulkea ym. Siis jos vaikka ei oo auto käytössä ja pitäs eläinlääkäriin päästä..niin pienen koiran kans on helpompi mennä bussilla ym. Huomasin ite, ku kerran jouduin näin tekemään. Mutta toisaalta nuo isommatki on ihania, uskaltaa kulkia :heart: Tosin noista kultsikoista tuli mieleen, että moni ottaa sen ihanan ja "helpon" kultsikan..sit tuleeki ottaneeksi semmosen pentueen dominoivimman ja vilkkaimman uroksen..ei se sit oo ehkä kovin helppo enää, jos ei oo yhtään taitoja ym
Tää oli pakko mainita, ku tiedän niin paljon noita ihmisiä, jotka päätti ottaa sen "helpon" kultsikan =) Että mikään koira ei sinänsä ole helppo, siihen kantsii varautua. Toki on erilaisia koiria, mutta oon ite ainaki saanu tehä kummanki kans töitä. Toinen tällä hetkellä vieläki pelkää isoja saksanpaimenkoiria, kun niitä on hyökkiny meidän päälle. Räksättää siis lenkillä isoille koirille, että luonnetta kyllä löytyy. Tuota on muuten ärsyttävä yrittää kouluttaa pois, ensin menee hyvin ja sit hirveet takapakit jne
Sen verran pakko vielä sanoa, että sit pitää olla valmis keräämään ne jätökset
Ittee ärsyttää suunnattomasti, kun ihmiset ei kerää noit apaskoja ja täällä niitä on ihan sikana. On totta, että vieressä on jopa huumeneula(!!!)..mutta pitää silti kerätä ne paskat, viakka muitaki roskia on. Hirveet saarnat, mutta ku ite oon saanut käsityksen, et meidän talossa moni luuli pitkään et tien varsille ilmestyneet jätökset oli meiltä..ei kiva. Tähän meidän alueelle ja taloonki on muuttanu uusia koiria, niin vissii näiltä..kun se tilanne muuttu aika yhtäkkiä. Ite oon hankkinu jopa semmosen Kakkiksen, se on tosi näppärä (jos ostaa suoraan sopivan kokosen pussin ettei tartte solmia)..mut ite ostin sen keskikokosen ja se on turhan iso. Eli en keksi mihin hittoo laitan sen roikkuu, etten saa sitä turpaani tai mustelmia. Oon tässä aatellu, et pitäis alkaa kulkemaan vyölaukun kanssa tuolla ulkona
Sinne sais samalla tungettua jotain koirankarkotinta tms, et heivaan hyökkäävän koiran jalkojen juuren jotain kolisevaa. Kyllä, oon vähän ärtyny noihinki. Että pieni varoitus..paitsi se koiran omistaminen on ihanaa, niin kyllä se osaa ärsyttääkki. Siis en puhu nyt mistään sisäsiistiksi kouluttamisesta, vaan siitä että ihmiset saattaa kadulla tulla päin naamaa aukomaan jotain kakankeruusta (ite kerään vielä aina, niin erityisesti ärsyttää ja annan kyllä kuulua
) mut sit muutenki saa hirveesti kaikkea lokaa niskaan..aivan ihmeellistä. Koiranvihaajiaki siis löytyy. Ja ainakin täällä meilläpäin tais olla jotain rotanmyrkkyjä taas kierroksessa, ainakin muistaakseni oli joku juttu lehdes tossa.
Tuli niin pitkä kappale, että jatkan samaa aihetta uuteen..että varmasti kyllästytte ja kukaan ei osta enää koiraa =) Tuli mieleen, et pienistä roduista ite tykkään noista mäyräkoirista. Niillä kyllä luonnetta löytyy ja helposti saa räksyttävän (ulkona siis), mutta on kyllä ihania koiria. Meillä oli siis niitä joskus ja lämmöllä muistelen. Sitten tietysti voit katella jostain eläinsuojeluyhdistykseltäkin, siellä on lapsiperheistä ym koiria, jos on vaikka allergia puhjennut. Ite oon jotenki nyt kallistunu noihin sekarotusiin, kun mulla on rotukoirulit sairastellu siihen malliin ettei oo kyllä kiva. Ei se tosin liity mitenkään siihen rotukoiraan, kuhan nyt on sattunu vaan huonot geenit reppanalle. Ku tuo vielä on kuitenki esmmosesta, mitä ei oo pilalle jalostettu. Että jos otat rotukoiran, niin kato vähän et astuttelevatko muotiuroksilla via oisko niillä joku kasvatuspäämääräkin. Ja sitten kyselet ne ehdot, onko näyttelypakkoa..ite ku en oikeen noista hommista tykkää =)
Nojoo..toisiin aiheisiin..apua, enpä vielä vaihdakkaa aihetta
Daisseli tuossa just kertoili, että hauvaki ehtii sopivaan ikään ku vauveli ois ehkä tulossa (kirjotin muuten hauvan kohdalle vauva)..ite kans aattelin, et sit kun aletaan yrittämään..niin koirat ois sillon 3 ja 4 ja siitä tietysti sit yritysaika+odotusaika eteenpäin. Että tuntuu sinänsä hyvältä, ku nuo on ainaki melkosen virkeitä tapauksia :heart:
Mullei oikeestaan oo erikoista. Ku ihan samaan tapaan oon sairastellu ku ennenki :saint: Ja ootan tota muuttoa. Se oiski aika ripeästi, jos saadaan tuo mitä haettiin. On kyllä harmaa päivä sitten noiden aurinkoisten..tuli vaan mieleen, että isoveli perheineen saa kohta perheenlisäystä. Itse asiassa koska tahansa tällä hetkellä voi minusta tulla täti :heart: