Haaveissa vauva noin 2011-12!!*Otsikkoa muokattu*

B-7
Moi Jive,kiva tavata täällä tuttuja ;)
Kuume jäissä,vaan eipä tässä hätiä mitiä.Kun ei nuorin tosiaan täälläkään ole kuin sen 3kk.
Yhtenä päivänä en millään jaksais odottaa,toisena taas mietin onko mitään järkee :whistle:
Mutta kyllä se tunne järjen voittaa ja tiedän että sen "viimeisen pienen "vielä haluan :heart:
 
Onnea Salli kihlautumisen johdosta.. :heart:

Omaa napaa: Meillä saattaa kyl se vauvan hankinta aikastuu.. Sunnuntaina alko ekat menkat keskenmenon jälkeen.. Ja jos sitä rengasta malttas sen kolme kuukautta käyttää että ehtii vähän kohtu parantumaan.. TAi eihän sitä tiedä tärppääkö enään yhtä helposti.. :LOL:
 
RouvaSumppisuu
Onnea Salli koihlautumisen johdosta :flower: !!!

Niin, täälläkin ajatukset harhailee milloin missäkin sfääreissä ihan päivästä riippuen. Kyllä nämä kaksi pientä pitävät vauvakuumeen vielä aisoissa, mutta se tietynlainen haikeus siihen kolmanteen tuolla taustalla vaanii ja eipäs sitä tiedä milloin se rynnii kunnolla päälle ja se on menoa sit :LOL: . Ei vaan, pakko saada nämä kaksi vähän isommiksi ja päästä välillä töihinkin, sit saa oikeen antaumuksella taas elää sitä ihanaa vauvakuumevaihetta :D . Ja jotenkin ihanaa, kun ollaan miehen kanssa molemmat niin satavarmoja, että se yksi pieni meille vielä halutaan, mutta ei ihan vielä, niin tietää tai ainakin toivoo, että se kaikki ihanuus on vielä tulossa tuolla jossain tulevaisuudessa :heart: .
 
Täällä kuume riippuu aina siitä,miten töissä sujuu tai onko lapset terveinä :whistle:
Miestä oon pehmitellyt ja pikkuhiljaa hän alkaa myöntymään kolmannelle lapselle,puhuukin välillä pojasta ja miettii lapselle nimeä yms... :heart:
 
jn1
Mulle soitti eilen tämän lehden myyjä ja alotti puhelun pirteästi :" Oletteko onnellinen odottaja vai joko teillä on pienokainen sylissänne?" Meinasin haistattaa pitkät, mutta onneksi tajusin vastata suht normaalisti :saint:
Ei oo mahassa eikä sylissä vauvaa, ei.
 
jn1 tommonen on inhottavaa :( eihän se toinen tiedä sitä että tollasella kysymyksellä voi saada toiselle tosi pahan mielen aikaseksi. Mä olisin saattanut sanoakin jotain ei niin painokelpoista tuohon. :D

Mahtaako se olla tämä kevätaurinko vai mikä kun tekee meikäläisestä ihan pöpin?? Tällä hetkellä kuume on ihan taivaissa. :heart: Jos mies vaan antaisi siunauksen niin en miettisi hetkeäkään. Koulun loppuun käyminenkin on jo ihan toisarvoista. Meillä on nyt vaan tällainen kommunikaatiohäiriö joka johtuu musta. En osaa puhua enkä haluakaan oikeastaan koska tiedän miehen kannan. Ruokapöydässäkin vain koitin itkua pidätellä eikä mikään kiinnosta tai innosta. Paitsi tietenkin vauvat. Koulussakin on sopivasti meneillään naistentaudit ja äitiyshuolto.. käännetään nyt oikein veistä haavassa :'(

Kai pitäis vaan rueta keksimään jotain muuta mikä veisi ajatuksia pois asiasta, ehdotuksia otetaan vastaan! :wave:
 
Mäkin kaipailisin kyllä välillä muuta ajateltavaa. Mitään muuta en nykyään enää näekään kuin pieniä vauvoja ja odottavia äitejä... Kesästä tulee kyllä "vaikea", silloin on niin helppo unohtaa kaikki koulujutut ja tuntuu ihan mahtavalta ajatukselta jäädä kotiin ja käydä koulu myöhemmin loppuun. Pelkään vaan ettei sitten tulisi ikinä käytyä sitä loppuun...
 
Heipähei, rakkaat kanssasisaret!

Täälläpä olisi kans vauvakuumeinen. Suunnitelmissa olisi jättää ehkäisy vuoden päästä huhtikuussa, joten tässä onpi aikaa tutustua aiheeseen niin sanotusti. Oon täällä seuraillut pari kk näitä ketjuja ja nyt sitten ajattelin rekisteröityä ja päästellä itsekin vauvakuumehöyryjä :D

Tarkoituksena olisi siis mahdollisesti pyöräyttää vauva kesken opintojen, kun en millään haluaisi heti valmistuttuani jäädä äitiyslomalle (sairaanhoitajaopiskelija ja ns. käsityöala). Ja sitten jos ootellaan sen pitemmälle, niin toki sen vanhempi aina itsekin olen..ja avomieheni myös. Eli tilauksessa olisi niin, että opintoja on parhaimmillaan vain puoli vuotta enää jäljellä (tai pessimistisemmin vuosi)..onkos kukaan muuten suunnitellut, että pystyisi tekemään opinnäytetyön äitiyslomalla? Tai tiedättekö sellaisia? Mietin nimettäin, että jos tärppäisikin nopeasti, niin voisin tätä yrittää. Ja jos tärppää hitaammin, niin sitten on varmaan koulutkin käyty..mulla on vähän semmonen tunne, että ihan varmasti tärppää just silleen että valmistun ja jään saman tien äitiyslomalle.

Tässä on ollut aika hyvä selata näitä juttuja, koska olen jotenkin aina itse kuvitellut, että lapsettomuus ja muutenkin tärpin ns. hitaus ovat aika harvinaisia :ashamed: Lähipiirissä siis ei ole kuin yllätysraskauksia ja vielä vähän haasteellisimmista tapauksista (ehkäisy ollut käytössä+pco-munasarjat)..niin eipä sitä tosiaan paljon tiedäkään :LOL: Nyt sitten on vähän helpompi orientoitua, että voi tosisaan tärppiinkin mennä yllättävän pitkään, vaikka ei varsinaista vikaa olisikaan.

Tinzkun mukaan tosiaan nyt näkee joka paikassa lapsia, mutta mua ne ei sinänsä haittaa. Oon aika sinut tuon kanssa, että yritys laitetaan käyntiin vasta vuoden päästä. Olen tässä kuumeillut..noh, kohta vuoden..ja jotenkin musta tuntuu, että mulle on hyväksi juuri tämä aika..paitsi opintojen puolesta, myös sitten ihan vauva-asioiden opiskeluissa. Siis ihan oikeesti, jos ette tiedä ketään, kuka olisi ihan pihalla lapsista..niin nyt tapaatte sellaisen
B) Eli lähiystäväpiirissä on vain yksi vauva ja sekin asuu kaukana ja muuten niitä ei sitten olekaan..taino tulossa on, mutta hänkin asuu kauempana. Ja suvussa taas ei lähemmillä ole lapsia..joten onhan se jännää. Onneksi veljeni ehtii avovaimonsa kanssa tuossa tehdä lapsen, niin ehkäpä vahingossakin kuulen jotain. Oon tässä innoissani siis tilannut jo Vauva-lehden..jotenkin tässä vauvakuumeen myötä olen ymmärtänyt, että vauvahommissa on paljon mielenkiintoisia keksintöjä ym..ja en näistä ihan tosissaan mitään ymmärrä. Mulla tosiaan tuo tilaus kestää vaan tuolle kesän nurkille, että taida nsitten seuraavan ottaa sitten vasta raskaana ollessani..jos sellaista nyt toivottavasti joskus tapahtuu. Mutta siis joo, taidan kuulua näihin uusavuttomiin tietyllä saralla kun ei ole pienempiä sisarruksia eikä koko suvussa ole ollut kuin vasta nykyään minua nuorempia..ajat muuttuu =)

En sitten millään osaa kirjoittaa lyhyesti, joten mulla on monesti vähän turhan pitkiä ja kierteleviä vastauksia. Ikää siis on mulla 23 vuotta ja taitaapi olla melkein 25 mittarissa, kun jätetään ehkäisy. Naimisiinkin mennään tässä välissä ja ostetaan varmaan oma asuntokin, riippuen toki mitä tuo taloustilanne meinaa..jos nousukausi alkaa, niin varmasti oma ostetaan.

Sitten yleisiin typeriin kysymyksiin :LOL: Jos jollakin teillä tai tutullanne on pco-munasarjat tai jotain muita vaikeuksia, niin mistä sen voi tietää? Siis tiedän, että menkat voivat tull harvoin ym..mutta noin muuten? Jos ei ole siis lapsentekoa yritetty ja näin tulle ntullut esille..Vai näkeekö ihan perusgynekologitarkastuksessa gynekologi jo sen? Tai voinko käydä perustarkastuksessa ja kysellä, että jos zoomailisivat? Tuli kylläkin mieleen, että mulle on aina sanottu että on hyvät munasarjat..ainakin vasta sanoi kun ultrasi (oli vatsatauti ja käytiin kaikki vaihtikset läpi, kun varmoja ei oltu)..että riittääkö tuo jo..tai voiko se yhtäkkiä kehittyä? Mulla kyllä tulee säännölliset menkat, paitsi nyt kun vaihdettiin minipillereiksi..mutta mietin vain näitä mahdollisia kauhuskenaarioita läpi. Ja no, yksinkertaisesti on mielenkiintoakin..ja ei, ei olla vielä koulussa käyty noita läpi =)

Ja jotta viestistä ei tulisi turhan lyhyt, niin voisin vielä kommentoida tuossa Helinä-87:lle, että tosiaan kun tietää että aloitus ei ala vielä..niin kuume on vähän ailahtelevaista. Eli jos on koulussa tms. kiireitä, niin ei noita juttuja onneksi niin mieti. Sitten välillä on taas vähän kuumeisempaa, mutta sillonkin ajattelen vain, että no tuleepahan koulua käytyä mahd pitkälle. Sitten tosiaan kun on kuumeisempaa, niin meikäläinenkin tutkiskelee jotain lastenvaunuja ym (en ymmärrä niistä oikeesti mitään ja ne ovat aika "jänniä" Pasilan hahmon mukaisesti) :D

Rapu82: Kyllä muakin jännittää, että onko terve lapsi ym tilauksessa..mutta toisaalta kaipa se tämäkin on sitä riskinottoa. Jos ei nyt synnynnäisesti mitään ole, niin eihän sitä tiedä vaikkapa lapsi joskus joutuisi onnettomuuteen ym..eli päivä kerrallaan kait se on mentävä :flower:
 
Tuli tosiaan mieleen, että jos on joku tietty aika, milloin meinaatte jättää ehkäisyn..Niin ite oon ainakin "ristinyt" lukukaudet aina tietylle aiheelle :LOL: Eli tätä menneillään olevaahan ei tartte enää toki laskea, kun se on kohta ohi :D Syksy on häälukukausi (eli suunnittelen niitä), ensi kevät sitten sitä ennen-pillereiden-jätön-jännäämistä (ajattelin aloittaa kunnon vitskukuurit..noita raskausvitamiineja mulle ja miehelle kans foolihappoja ym)..ja sitten seuraavat lukukaudet siitä eteenpäin onkin noita jännäyskuukausia..milloin tärppää ym. Eli jospa kivasti menis =)

Sitten toinen on kans, että laskeskelin kuinka monta pilleripakkausta vielä ostan. Niin voin jossain vaiheessa ajatella sitten, että enää yks vähemmän ym.

Tämmöstä pientä piristystä, jos on kauhea vauvakuume, mutta ei juuri tähän elämäntilanteeseen siis ehkä yrityksen aloitus ole ns. järkevin ratkaisu.
 
Mukavaa Metsätähtis kun olet eksynyt paikalle =)

Meillä ollaan vaihteeksi juteltu aiheesta ja päätökset on tehty. Ainakin hetkellisesti. :p ainahan tilanteet elää. Häät on jo sovittu ja siitä alkaisi vauvantekopuuhat. Tällöin jos tärppi kävisi heti niin vaavi saattaisi putkahtaa maailmaan 4-5kk valmistumiseni jälkeen eli ei siinä hirveästi töissä kerkeäisi olla välillä ja niinkun Metsätähtiskin sitä sanoi että sh on käsityöammatti. Mutta olen tullut siihen tulokseen että minkä on kerran oppinut sen taitaa myöhemminkin ja aina on kirjat mistä lukea. :) Asiat tärkeysjärjestykseen :heart: Oih kohta saa alkaa suunnitella häitä niin jos se helpottaisi kuumetta kun tietää mikä palkinto tätä odotusta odottaa.
 
No onhan tuo 4kk sentääs ees jotain =) Mut minä luulen, et en malttais katso odottaa siihen asti että ois ees se 4kk työelämää (taino ok, kolmasosa koulutuksestahan on työelämää..mutta tarkoitan valmistumisen jälkeen). Jos sulla on enää vähän jäljellä, niin minäkin varmaan loppuun kävisin. Mutta mulla kun on vielä kuitenkin suht paljon jäljellä, niin sillä ollaan mietitty että kesken opintojen yritetään (ja tosiaan kun ahdistaa jos heti joudun valmistumisesta kotiin jäämään, vaikka ihana lapsi oiski). Mua vaan kiinnostaisi tuo, että onko moni tehnyt opinnäytetyötä äitiyslomalla..koska jos se onnistuisi, niin se mukavasti jouduttaisi opintoja kuitenkin. Pitää varmaan kysellä opinto-ohjaajalta noista. Ainaki tolla alalla tehdään paljon lapsia, kun on suurin osa opiskelijoista naisia :LOL: Että meillä jo heti ekana päivänä tais ohjaaja sanoa, että osahan teistä varmaan jää äitiyslomalle ym :D

Millos teillä on Helinä siis nuo häät suunnitelmissa? Meillä on paikat ja pitopalvelu varattu, oikeen edulliset ja laadukkaat saatiin -tuurilla! :heart: Nyt en oo sit jaksanu sen enempää, häävihko on olemassa ja sinne oon kirjannut kaikkea ylös..ja maistraattia en ole varannut, koska yritetään saada vihkijä juhlapaikalle ja niitä voi vasta syksymmällä varata. Että ehkä varataan perusmaistraattiin aika nyt ja sit yritän syksyllä juhlapaikalle saada vielä. Häiden suunnittelu on kyllä kivaa, sit ku on ne ressikohdat saanu pois..mua ressas nuo paikan varaamiset sekä pitopalvelun metsästys. Nyt sitten on mukavaa puuhaa, vaikken oo nyt aktiivisesti jaksanukkaa :p Ootekos minkä kokosia häitä suunnitellu?

Minäki tosiaan sanoin miehelle tosta, että vuoden päästä jätettäisi ehkäisy (olikohan tarkalleen huhtikuun 6.pv, oon laskenu et pilleriliuskoja ei oo turhia :D )..niin silti sanoin sitten keskustelujen lopuksi (oltiin itseasiassa aikasemmin sovittu tuo pari kk aiemmaks, mut minä siirsin myöhemmäksi et menis paremmin opintojen kans)..Siis himpura! Kirjotan liikaa ja epäselvästi, niin itsekin unohdin mitä olin söpöttämässä :LOL: Eli siis joo..sanoin siis miehelle, että katsotaan sitten taas ens keväänä miltä se kuitenki tuntuu. Et jos just huhtikuussa on joku hirveä stressi tai sitten vaikkapa maaliskuu oiski parempi jostian syystä, niin eipä siinä mitään. TAi toukokuu parempi, anyway. Ettei oo sellanen, et ne on nyt sit pakko jättää sillon ja sillon.

(Ja miks oo ntarkka tosta, ettei jäis noita turhia liuskoja..niin oon joutunu vaihtelemaan noita ehkäisyjä, niin mulla on tällä hetkelläki kaapissa tyhjänpanttina 3xnuvaring ja jotain mirellejä..että nyppäsee tuo, varsinkin kun kukaan tuttu ei oo noita käyttäny et ois antanut. Ja katoin apteekista, että noita cerazetteja ei myydä vissii esmes yksittäispakkauksissa vaan 3xpaketeissa..mut tuo menee just hyvin ton viimesen paketin kanssa, että eipä sillä.)

Mua kiinnostaa nuo lapsettomuus ja tärppäyksen pitkittymisasiat, oon vissii vähä utelias luonteeltani. Mutta siis kun mieskin on ajatellut, että tärppi käy tyyliin heti (kun kerta maailmassa on niin monta miljardia ihmistä)..mut ite miettii, et entä jos se onki joku vuosien projekti. No, eipä siinä sinänsä..mies käy töissä ninku ennenki ja minä opiskelelen sitte eteenpäin. Mut pitäs varmaan lukea noista jutuista enemmän, kun ne kerta niin kiinnostaa (ja omalle kohdalle jopa pelottaa).

Ihana huhtikuu :heart: Aurinko paistaa ja on lämpöstä.
 
Niin joo. Ja jotta ei tuu mun höpötyksistä liian lyhyitä..niin oon laskeskellu, että opintoja jäisi jotain puoli vuotta optimistisesti ajateltuna jos saisin sen opinnäytetyön tehtyä äitiyslomalla. Siksi tuo vaihtoehto kiinnostaa vietävästi :D Olis nimettäin sit kiva, ku oi sjotain puoli vuotta enää jäljellä ja seki ois jotain työharjottelua. Läpälää, yrittäkää kestää :flower:

Muokkaan vielä. Nyt kun tuli mieleen, niin onkos teilä lähipiirissä lapsi odoteltu? Tai onko niitä, jotka eivät toivo ettei niitä tulisi? :LOL: Minä oon jännänny kovasti, kun ilmoittelin jo etukäteen esim. hääpäivästä ennen kutsuja (kun on joulun alla, etteivät keksi siihen mitään)..että aatteleekohan ne että oon raskaana. Ja samaa mietin siitä, kun kihliohin mentiin. No sittenpä näkevät, että en..mut jotenki vaan sitä silleen rupes miettimään :D
 
Metsätähtiksen kuumeiluaste alkaa kuulostaa meikäläisen kuumeilulta :D taitaa mennä melkein meidän kaksinpuheluksi lörpöttelyt. :LOL:

Joo siis onhan siinä se pari kk valmistumisen jälkeen mutta kun meillä menee niin hassusti tämä koulu että teemme opinnäytetyöt toiseksi viimeisellä lukukaudella ja viimeisellä on vain ne kaksi harjoittelua ja pari jotain kurssia eli luultavasti valmistuminen ei mene ihan vuoden loppuun. Mulla oli jo kuva silmissäni itsestäni tekemässä opinnäytetyötä paksukaisena mutta eipä se sitten oikein onnistu. Ja sitten taas harjotteluita en halua ison massun kanssa tehdä niin siihen sitten tulee se ainakin 4kk väli. Senkin kun vielä keksisi että mihin haluaisi harjotteluun. plääh. Ja tuosta taitojen ylläpidosta niin on tässä koulun ja harjotteluiden ohella kuitenkin työelämää kun mä ainakin olen paaaljon töissä koulun ohessa. :)

Jep häistä metsätähti kyseli niin ensi kesäksi (2010) ollaan kaavailtu mutta ei ole muita toimenpiteitä vielä tehty. Ja tuosta odottelusta niin ainakin oma äitini olisi niin onnensa kukkuloilla jos kuulisi vauvan tulosta, tosin se tietää että mulla tuo kierukka on niin ei se mitään odottele sen kummemmin. Ja me muutenkin ollaan äidin kanssa enemmänkin ystäviä kun lapsi ja vanhempi, että sille varmaan ensimmäisenä kertoisin. :heart: Hieman sivuraiteille: mutta olen aina toivonut että mulla voisi olla samanlainen suhde lapsiini kun äidilläni meihin. Sitten joskus. Aina olen kaiken pystynyt jakamaan mitä olen halunnut ja toisinpäin eikä olla mitään tuomittu vaan tuettu ja kannustettu eteenpäin. :) Anoppikokelaan odotuksista meidän lisääntymistä kohtaan en ole sen koommin kysellyt mutta kyllähän tuo ilmoitti että miehen vanha pinnasänky odottaa siellä, tosin nyt se meni käyttöön kun vauva sukuun on tulossa mutta anoppi oli heti varmistellut että takaisin se sitten tarvii tuoda. :LOL: Häitä he ei varmaan tosin osaa odottaa kun eivät ole itsekään naimisissa ja varmaan ajattelevat että me ollaan vaan tällanen moderni avopari. Mulle se on jotenkin itsestäänselvyys että naimisiin mennään ennen lasten saantia, niinkuin omatkin vanhemmat. :D Eikä tuo sukunimen vaihdoskaan niin pahaksi ole. En omaani niin rakasta :LOL: miehellä on sen verran harvinainen ettei tarvitse rueta siitä riitelemään kumpi otetaan.

Niin paljon oli kysymyksiä että ei muista enää mihin piti jotain vastata.... :D Mutta nyt rupean siivoomaan vapaapäiväni kunniaksi. On tässä vähän jäänyt siivoilut vähemmälle kun hyvä että kerkee nukkumassa kotona käydä kun koko ajan pitää olla menossa ( =lue töissä ). Kahden edellisen viikon aikana tein koulupäivien ohella 4 yövuoroa niin meinaa rytmikin heittää ihan häränpyllyä. |O Huomenna menenkin sitten taas töihin.. :$
 
Vastaan teille kuumeisille,että esikoinen tärppäs kierrosta 4 ja toinen kierrosta 5 :heart:
Se on niin yksilöllistä tuo tärppi,jonka kaikki varmaan jo tiesikin,kaveri on yrittänyt lapsiaan yli vuoden ennenkö on tärpännyt ja toisen kaverin kaksi lasta on tärpännyt ekasta kierrosta ;)
 
No totta, täällä on kyllä kamala vauvakuume taas menossa. Mut se on semmosta ihan siedettävää ja mukavaa oikeestaan, siis kun tykkään lukea kaikkia juttuja. Sit välillä se saattaa kuukaudeksi mennä taka-alalle, mikä on ihan mukavaa..tosiaan tässä taitaa kohta tulla vuosi tuota kuumeilua, mut se kuumeilu on koko ajan muuttunut "ammattimaisemmaksi" :D Eli oon lukenut lehtiä ja foorumeita ym, kun oon ihan tosi ihan pihalla kaikesta.

Ravullahan on mukavasti tärpännyt. Kun itse just mietin, et ku joillaki vaan tärppää ihan heti ja joillaki menee useampi vuosi. Ainakin mulla on ihan kehuttu noita munasarjoja ja aina ollu säännölliset menkat (paitsi nyt ku on cerazette), niin jospa ei pahempia "vikoja" olisi..mutta eihän sitä koskaan tiedä. Pitää vähän varautua pahempaan kuitenkin, vaikka tuskinpa noihin juttuihin voi kovin kunnolla edes varautua.

Löysin muuten ihan kivan poppakonstiketjun toiselta foorumilta, johon eilen tossa törmäsin. Voinkin linkata sen koko foorumin tänne: http://www.vauvapalsta.net/keskustelupalsta/index.php? Tuolla oli siis ainakin vauvakuumeosiossa mun mielestä kaiken maailman juttuja, ihan mielenkiintosia siis. (Mua nyt vähän väsyttää, viakka nukuin hyvin..ja aina ku sanonkaan sanan "mielenkiintoista" tms niin tulee mieleen se Pasilan "jännää"..en mahda mitään :p ).

Ajattelin tässä tosiaan varata ajan gynekologille, kun ois muutenki muistaakseni se tarkastus tässä et vois käydä. Sehän papa-koe pitää käsitääkseni ottaa mielellään ennen raskautta? Että voisi käydä vielä ennen tuota ensi vuoden yritystä gynekologilla uudestaan. Ei ne kuitenkaan maksa paljo mitään. Ei viittis vuotta venyttää, kun muistakseni nyt oli se vuoro (kuka hitto noita muistaa ku kalenteri aina vaihtuu :LOL: ). Mietin vaan, et voinkohan kysyä et jos se ultrais ne munasarjat tai jotain? Oon vähä hysteerinen, I know. Mut mietin vaan. Ei niillä taida niin hienoja vehkeitä ehkä siinä ollakkaa. Pitää k ysellä etukäteen.

Ihan mukavaa tämmönen kuumeilu, ku ehtii hoitaa noita gynekologijuttuja ym alta pois sitä ennen :LOL: Ja noita vitamiinikuureja ym. Muutenki tulee syötyä kyllä joka pv. Katoin, et ihan perus multivitassa on foolihappoa 200% määrä per pv, ettei ainakaan pulaa siitä sitten oo (vaika ajattelin tammikuussa vaihtaakki jytkympiin).

Helinä, ajattelin kans mennä töihin heti ku ne ottaa :saint: Mut ku oon vasta ekan vuoden opiskelijoita ja ei oo harjotteluita ku tulossa vasta eka, niin sinänsä vähän..en tiiä ottavatko esmes kesäksi. Onneks on tosiaan sellanen ala, että töitä on. Ei huoleta esim. asuntolainaa tms ottaa sitten aikanaan. Niin joo, tosiaan jos meinaatte kesällä 2010, niin kantsii varata pitopalvelut ja paikat jo. Ite olin "vaan" 9kk ennen häitä varaamassa ja sain tuurilla kyllä nuo hyvät ja edulliset..Oli varmaan moni firma peruutellut esimerkiks pikkujouluja taloustilanteen tähden, niin siks saatiin sitten nuo.

Sitte ku joskus pääsee yrittämään ja jos tärppää, niin minä varmaan ekana kerron ukolle. Oonki jo miettiny, et miten sen tekisin. Et pitääkö käydä ostamassa varta vasten kalliimpi raskaustesti, missä lukee se "raskaana" ja sit ehkäpä se..lapsenkehityskirja (mikä se on oikeelta nimeltä?)..tosiaan epäilen, että mulla mies ei ymmärrä jos puhun plussasta tai kahdesta viivasta..tai jos se näkis raskaustestin ja se ois posit., niin ei se taitais tietää sitä :D

Sitten mua kauheesti kiinnostais kaikki ovistikut ja muut (siis ku tää on uutta kaikki mulle, yrittäkää ymmärtää B)) , mut mietin et ei ehkä aluksi..ettei mee sit ressiksi ja jää koko ovuloinnit välistä.

(Noista harjottelupaikoista, et tosiaan mua kiinnostaa tällä hetkellä niin monenlaiset osastot että huhhuh..pitää varmaan käydä monenlaisissa paikoissa harjottelee ja varmaan aluksi työskennelläkki pätkissä eri paikoissa..et löytäis sen oman. Se on siitä hyväki, et voi vaihella jos välillä alkaa kyllästyttää sit.)

Mut joo. Jospa tää viesti loppuis tähän, niin ei tuu taas kilometriä. Pitänee kahvia käydä keittelemässä, että virkistyis.

Minkäslaisia asioita ootte miettiny, et pitäis tehdä ennen esim. raskautumista tai viakkapa lapsen syntymää? Siis paitsi vaikkapa opiskelut tms? Meiläl on vähä just tuo asunnon vaihto ihan varmasti eessä, varmaan oma hankitaan. Sit kans auto pitäs vaihtaa, meillä on siis pari kipaletta piskejä kans..ei mitenkään mahduta sit enää nykyiseen. Siis tollasia vähä isompia hankintoja.

Mites teillä on muuten tukiverkosto? Meillä tosiaan kummankin vanhemmat asuvat lähimmät siniä 400km päässä ja toiset vielä kauempana. Siinä mielessä vähän jotenkin ikävä tilanne. Ja ei oikeen ole haluja kuitenkaan muutella enää takaisin päin. Tuonkin tähden pitäs olla vähä isompi kaara B) Oonki miettiny, et onkohan jotain varamummipalvelua olemassa :LOL:

Muokkaus Mulla onki käytössä MultivitaPlus, joten tässä onki varmaan enemmän tavaraa. Foolihappoa 200% päivän tarpeesta, c-vitskua 125%, b12 300% (nuo kaks tais avittaa foolihappoa). Joten jospa tää riittäis tässä ennen tammikuuta :LOL: Sit jossain vaihees vaihtaa sellaseen, mis on vähemmä a-vitamiinia ehkäpä (tässä alle 40% tosin päivän tarpeesta).
 
Hymyssä suin täällä lueskelin Metsätähtiksen juttuja :) kiva kun joku muukin hössöttää ja en tarkoita pahalla. :heart: Olen mäkin foolihapoista ym lukenut mutta vielä en ole toteuttanut muuta kun tiedonhakua. Tässä kohtaa ainakin on hyötyä opiskelusta kun tosiaan osaa etsiä niitä TUTKIMUKSIA. :D Ja aion kyllä laittaa miehenkin syömään vitamiinikuurin yritystä ennen ja sen ajaksi. Tosta hääjutuista kun en oikein vielä tiedä millaset häät haluan niin ei vielä voi varailla mutta pikkuhiljaa tässä edetään sinne suuntaan. :D Niin ja tuosta ultrasta piti sanoa että mulla ainakin lääkäri on joskus ultrannut munasarjat ihan pyytämättä. Auliisti se selitti siitä kuvasta että mikä on mikäkin mutta mä mitään siinä kuvassa nähnyt sillon. :D Nyt voisi olla tilanne toisin kun on itsekin päässyt ultraamaan.. Josta päästäänkin sitten tuonne koulumaailmaan niin kyllä mä olin ensimmäisen vuoden opiskelijana vanhainkodissa kesätöissä vaikka takana oli vain sen kevään 6 viikon harjoittelu ja hyvin pärjäsin. :) Työ opettaa. Ja juu sillon kun asuntolainaa otettiin niin kun kuulivat että sh:ksi opiskelen niin ei ollut paljon vaikeuksia niinkin ison lainan saamiseksi opiskelijalla :D Ja noista hankinnoista niin auto meidän ainakin tarttis ostaa kun alkaa tuottaa hankaluuksia kun koirat alkaa olla jo niin isoja ettei ne mahdu takapenkille saati että sinne joku niiden lisäksi mahtuisi. Eli kai munkin on sitten siihen farkkuun taivuttava vaikka niitä en muuten niin hirveesti niistä välittäisi, ainakaan paljon missään parkkihalleissa peruutella. :LOL:

Ja niin jos ilmaisin itseni taas huonosti niin en tosiaan tarkoittanut että kerron ensin raskaudesta äidille ja sitten miehelle niin ei sentään. Jotenkin ajattelin ihan oletuksena että miehelle tietenkin kun meidän lapsi se olisi. Tarkoitinkin että itse en ainakaan halua toitottaa asiaa kovin aikaisessa vaiheessa mutta äidille voisin sanoa jo melko varhain. :) Ja muakin toi kaikki ovistikut kiinnostaisi siinä mielessä että oppisi tuntemaan itseään ja varsinkin nyt kun luetaan tuota seksuaaliterveyttä niin voisi itseensä aina verrata asioita mutta eipä tuon kierukan kanssa mitään kiertoja ole kun ei ole sen kummemmin menkkojakaan. En tosin valita. ;)

Ja tuosta valmistautumisesta raskautumiseen niin ainakin itse koitan katsoa mitä suuhuni laitan ja liikkuakin enemmän. Pari kiloa voisi pudotakin tässä. Ja ajattelin että varmaan sitten ottavat papa-näytteen kun kierukka poistetaan kun edellinen on kuitenkin viime vuonna otettu.

Mitäs sitten vielä. Niin tuo tukiverkosto niin miehen vanhemmat asuu tuossa parinkymmenen kilometrin säteellä meistä mutta omat vanhempani asuu yli 500 kilometrin päässä. Semmonen varamummipalvelu olisi tietysti aika kätevä :LOL: Missä päin Suomea Metsätähtis vaikuttaa? jos siis haluat/voit paljastaa.. :)
 
RouvaSumppisuu
Huijui kun oli juttua tullut sitten viime näkemän, mukavaa vain ettei ihan vaivu tämä pino unholaan :D .

Minäkin oon sh ja reilut pari vuotta kerkisin töissä olla ennen ensimmäistä raskautta. Ekaa raskautta yritettiin n. vuosi, oli tosi epäsäännölliset kierrot jne. Ei me loppujen lopuksi edes oikein yrittämällä yritetty, en laskenut kiertopäiviä tms, mutta ei kuitenkaan ollut ehkäisyä ja vauva oli kyllä enemmän kuin toivottu. Mulla oli epäilynä pco ja endometrioosiakin vähän mietittiin, olin jo menossa tutkimuksiin, kun terolut-kuurista huolimatta jäi menkat tulematta ja olinkin raskaana! Tuo pco-epäily näkyi ihan ultralla, oli monirakkulaisuutta munasarjoissa. Muuta pco:hon viittaavaa ei ollut, paitsi nuo epäsäännölliset menkat. Ja silloin ajattelin niiden johtuvan vain siitä kun olin niin kauan syönyt e-pilsuja.

Toka raskaus saikin alkunsa paljon nopeammin, yk 2 toi tulosta. Lapsilla on ihanan pieni ikäero 1v6kk. Nyt mulla on hormonikierukka ja ultralla ei ole näkynyt mitään merkkejä monirakkulaisuudesta tms. Että en mä vieläkään oikein tiedä onko mulla pco vai ei kun sinne tutkimuksiin en koskaan kerinnyt :LOL:.

Omaa napaa vielä sen verran, että kuumeilut vauvarintamalla on tästä ihanasta auringonpaisteesta huolimatta jäissä, elämä hymyilee tällaisena kuin se nyt on, jossain vaiheessa sen kolmannen lapsen aika toivottavasti tulee, mutta ei vielä. Mutta ihana lukea teidän haaveilusta ja suunnitelmista, en malta olla aina välillä tänne vilkuilematta :heart: .

Sumppis
 
Hössöttämiseksi minäkin tätä omaa tilannettani kutsuisin, silleen hyvällä tavalla :saint: Syön nykyäänkin tosiaan vitamiineja ym, mies kans s yö..oon tosi helposti sairastuvainen (saan melkeen kaikki flunssat ym, kiitos entisen homekämpän!), joten oon tarkka noista jutuista.

Pitääkin kysyä gynelle aikaa varatessa, et jos vois vähä ultrata munasarjoja samalla. Taidan tosian tehdä niin, että käyn nyt kun pitäis käydä muutenki..ja sit käyn ensi vuoden keväällä myös sen papan kuitenki ottamassa (se on ymmärtääkseni tärkeää?). No, jotenkin kiva ku voi suunnitella etukäteen, niin saa käytyä nuo jutut teettämässä niin ei tartte niitä miettiä ainakaan. Eipä noista ainakaan mitään haittaa ole.

RouvaSumppisuu, eikös se oo niin, että pco:kin voi kuin vähän itsekseen parantua/helpottua? Ainakin ehkäisypillereiden (tms tuotteiden) avulla? Tai tilanne saattaa käsittääkseni vaihdella myös, tiedä sitten. Ihmiset on ihmeellisiä.

Minä voisin kans plussan kertoa suht aikaisin äidilleni, on sen verran läheinen. Taina ainakaan sitä 3 kuukautta en taida odotella. Tietysti haluaisin äitiäni säästää pettymyksiltä, mutta jos sattuisi esim. varhainen km..niin äitiltäni tukea siihen varmasti saisin kun hän on itsekin kerran slelaisen kokenut.

Helinä, minä en myöskään epäröi lainaa ottaa. Paitsi en ihan vielä sitä halua, kun veikkaan että syksyllä on taas halvemmat hinnat. Mutta siis haluan ehkä opintoja pitemmälle, varsinkin kun meillä on tällä hetkellä tosi edullinen vuokra-asunto (ei ole kertaakaan inflaatiokorotuksia edes tehty!)..eli ootammat varmaan ainakin syksyyn tai ehkä vuodenkin..pitää zoomailla noita asuntojen hintoja vähän ja oottaa, että lähtis nousukausi. Hinnat kuitenki pysyy hyvän tovin alempana, koska ne on vieläki suhteellisen korkeita verrattuna siihen, että moni myy jo pakosta asuntoja. Mut siis joo, sinänsä mukava kun on varma työpaikka tiedossa niin saa hyvin tuon lainankin :heart:

Oon Keski-Suomesta, taino en alunperin kylläkään täältä vaan tuolta pohjoisemmasta kotoisin. Mistäs muut ovat kotoisin, jonkun verran selailin..mutta en nyt ihan kaikkia hoksannut?

Farkkuun vaihtaminen tosiaan meilläkin mielessä, siis kun aika koittaa. On vaan vähä haikea mieli, kun on tuollainen urheilullinen hieno uus auto..niin sit vaihtaa semmoseen perheautoon, jota on tosiaan vielä ahtaampi parkkeerata ym :LOL: Mut tuohon ei mitenkään mahduta kyllä.

Minä oon niin hörhö, että tilasin tuollaisen terveystuotteen netistä. Siis luotettavasti puljusta. Tuota kehuttiin kovasit tuolla aiemmassa viestissä mainitsemassani raskautumisketjussa. Tosiaan ei tuo raskautuminen tuossa, tai sen edesautto, vielä kiinnosta vaan ne terveyspuolet. Tosiaan kun sairastun niin helposta, niin sitä seisois vaikka päällään joka pv 10min jos se estäis ees yhden flunssan niistä lukuisista per vuosi =)

Sitä oon miettinyt, että onko parempi lopettaa jo aiemmin minipillerit ja käyttää kondomia tms..vai lopettaa ne vasta juuri silloin kun alkaa lasta yrittämään..? Tästä on ollut vähän monenlaisia juttuja..toisissa on niin, että olisi se ekat 3kk jopa helpompi raskautua kun juuri ennen yritystä jättää..ja toisissa taas kehotetaan jättämään jo aiemmin, kun esim. kohdun limakalvot ym ohuempia..että tiiä sitten.

Kahville! Ihanaa, kun on viikonloppu :heart:
 
Moikka, mä voisin ilmoittautua tän ketjun lukijaksi ainakin, eilen miekkosen kanssa henkeviä keskusteltuani...:) Meillä vauvahaaveet ajoittuis näillä näkymin vuoteen 2010.

Teidän juttuja on mukava lueskella, kun olette samas tilantees ja oikeesti vauvakuumeisiä eikä viel niin vakavasti yrittäviä, kuten noilla muilla kuumepalstoilla..

Itse olen 23, mies 27 ja molemmilla opinnot vielä hieman kesken.
 
Tervetuloa vaan, Arua! :flower:

Oon kans huomannu, ettei oikeen hyövää seurailla noita jo yrittävien palstoja..kun niitä lukiessa omakin kuume nousee :saint: Tietysti jonku verran on itelläki tullu selattua.

Kivasti pääsiäinenki ovella kolkuttaa. Tänään olis sitten kotikonnuille lähtö..kivaa. Mitenkäs meinaatte pääsiäistä vietellä? Mulla mahdollisesti kuuluu reissuun vauvaperheessä kyläilykin :heart:

Että mukavaa pääsiäistä kaikille!

P.S. Täällä ainaki syötiin viime vkl virpojien eväät, ku ei kelvannu kenenkään tulla hakemaan :D
 
Tervelutoa taas minun puolesta =)

Mulla kans joskus tuntuu ihan pahalta vauvakuumeilu, varsinki ku tulee mietittyä, että entäs jos on jotain häikkää jommalla kummalla tms..mut menee onneksi ohi.

Tosiaan takrotuksena ois meillä päin tehdä juurikin opintojeni keskelle lapsonen, mies on töissä ja hällä on oma menestyny firmakin..eikös sitä ole valtion puolesta kovasti patisteltu, että tehtäis ennemmi ne lapset opintojen kesken ja sit töissä viihdyttäis kunnolla? :D En muista enää asiasta puhunutta, tuli mieleen Risikko mutta oisko sittenki ollu sillon aikanaan Sarkomaa...noh, sama se sille..ajateltiin tukea tätä. Lisäksi äitiysraha (tai mikä lie onkaan, en näistä tarkemmi tiiä) ilmeisesti nousee opiskelijoilla..mut siinä tais olla rajoituksia, et liekö meillä pätee tuo. Et pitikö esim. kummankin vanhemmista olla opiskelijoita tms..? Noh, opintotukea en varmaankaan nosta ko. ajalta. Mun mielestä, Aamutuuli, tuo riippuu vähä opinnoistaki..ja omista mielihaluista. Jos opintoja ois mulla vaikkapa 5 vuotta jäljellä..niin vois olla, ettei vielä haluais lapsia tehdä..toisaalta se viis vuotta vois tuntua niin pitkältä ajalta että ehkäpä sittenkin. Sehän on myös iästä kii..jos alkaapi oleen nyt vaikkapa 23 ja ois valmistuttuaan esmes 28..nmiin onhan se nyt ihan eri asia jo taas (yhtään ikäsyrjimättä!).

Pitääkin tästä mennä telkkua katosmaan kesken kaiken :D

Mukavaa vipoja pääsiäispäiviä :heart:
 
Mul on kans opintoja viel ensi lukuvuosi, opparia ja muutama pakollinen kurssi. Tarkoitus olis kyl jatkaa opiskelua viel ihan toiselle alallle, jotta olis töitä varmasti tulevaisuudessa (tää mun nykyinen ala ei tod.nk. mitään pysyvää tuu koskaan tarjoamaan). Joten mul taitaa käydä niin et jokatapauksessa lapsi tulee "keskelle" opintoja jollain tapaa.
Meilläkin ois kyllä muuten asiat aika pitkälti mallillaan, et omaa kolmioa remontoidaan parhaillaan, ja mies on töissä kokopäiväisesti. Eniten itseäni kyl tuossa lasten hankkimisessa mietityttää tuo taloudellinen puoli. Et jos nyt sit alkais hankkia lapsia, niin miten niillä äitiystuilla yleensäkin elää? En oo asiaan viel tarkemmin perehtyny, mut kovasti mietityttää...

Ja vauvat, voi että kun näkee sukulaisten pieniä lapsia niin meikä on ihan liekeissä. Pitäis ottaa ne joskus yökylään, tai lähtee kesäl käymään miehen ja muutaman ipanan kanssa vaik päiväks johonkin huvipuistoo, niin kuume ehkä laantuis kun tajuis taas konkreettisesti millasta häsläystä se elämä niiden kanssa onkaan ;)

Nauttikaahan viel pääsiäisen ihanasta säästä, mä taidan lähteä tuon miekkosen kans hiukan päiväkävelylle.
 

Yhteistyössä