No totta, täällä on kyllä kamala vauvakuume taas menossa. Mut se on semmosta ihan siedettävää ja mukavaa oikeestaan, siis kun tykkään lukea kaikkia juttuja. Sit välillä se saattaa kuukaudeksi mennä taka-alalle, mikä on ihan mukavaa..tosiaan tässä taitaa kohta tulla vuosi tuota kuumeilua, mut se kuumeilu on koko ajan muuttunut "ammattimaisemmaksi"
Eli oon lukenut lehtiä ja foorumeita ym, kun oon ihan tosi ihan pihalla kaikesta.
Ravullahan on mukavasti tärpännyt. Kun itse just mietin, et ku joillaki vaan tärppää ihan heti ja joillaki menee useampi vuosi. Ainakin mulla on ihan kehuttu noita munasarjoja ja aina ollu säännölliset menkat (paitsi nyt ku on cerazette), niin jospa ei pahempia "vikoja" olisi..mutta eihän sitä koskaan tiedä. Pitää vähän varautua pahempaan kuitenkin, vaikka tuskinpa noihin juttuihin voi kovin kunnolla edes varautua.
Löysin muuten ihan kivan poppakonstiketjun toiselta foorumilta, johon eilen tossa törmäsin. Voinkin linkata sen koko foorumin tänne: http://www.vauvapalsta.net/keskustelupalsta/index.php? Tuolla oli siis ainakin vauvakuumeosiossa mun mielestä kaiken maailman juttuja, ihan mielenkiintosia siis. (Mua nyt vähän väsyttää, viakka nukuin hyvin..ja aina ku sanonkaan sanan "mielenkiintoista" tms niin tulee mieleen se Pasilan "jännää"..en mahda mitään
).
Ajattelin tässä tosiaan varata ajan gynekologille, kun ois muutenki muistaakseni se tarkastus tässä et vois käydä. Sehän papa-koe pitää käsitääkseni ottaa mielellään ennen raskautta? Että voisi käydä vielä ennen tuota ensi vuoden yritystä gynekologilla uudestaan. Ei ne kuitenkaan maksa paljo mitään. Ei viittis vuotta venyttää, kun muistakseni nyt oli se vuoro (kuka hitto noita muistaa ku kalenteri aina vaihtuu
). Mietin vaan, et voinkohan kysyä et jos se ultrais ne munasarjat tai jotain? Oon vähä hysteerinen, I know. Mut mietin vaan. Ei niillä taida niin hienoja vehkeitä ehkä siinä ollakkaa. Pitää k ysellä etukäteen.
Ihan mukavaa tämmönen kuumeilu, ku ehtii hoitaa noita gynekologijuttuja ym alta pois sitä ennen
Ja noita vitamiinikuureja ym. Muutenki tulee syötyä kyllä joka pv. Katoin, et ihan perus multivitassa on foolihappoa 200% määrä per pv, ettei ainakaan pulaa siitä sitten oo (vaika ajattelin tammikuussa vaihtaakki jytkympiin).
Helinä, ajattelin kans mennä töihin heti ku ne ottaa :saint: Mut ku oon vasta ekan vuoden opiskelijoita ja ei oo harjotteluita ku tulossa vasta eka, niin sinänsä vähän..en tiiä ottavatko esmes kesäksi. Onneks on tosiaan sellanen ala, että töitä on. Ei huoleta esim. asuntolainaa tms ottaa sitten aikanaan. Niin joo, tosiaan jos meinaatte kesällä 2010, niin kantsii varata pitopalvelut ja paikat jo. Ite olin "vaan" 9kk ennen häitä varaamassa ja sain tuurilla kyllä nuo hyvät ja edulliset..Oli varmaan moni firma peruutellut esimerkiks pikkujouluja taloustilanteen tähden, niin siks saatiin sitten nuo.
Sitte ku joskus pääsee yrittämään ja jos tärppää, niin minä varmaan ekana kerron ukolle. Oonki jo miettiny, et miten sen tekisin. Et pitääkö käydä ostamassa varta vasten kalliimpi raskaustesti, missä lukee se "raskaana" ja sit ehkäpä se..lapsenkehityskirja (mikä se on oikeelta nimeltä?)..tosiaan epäilen, että mulla mies ei ymmärrä jos puhun plussasta tai kahdesta viivasta..tai jos se näkis raskaustestin ja se ois posit., niin ei se taitais tietää sitä
Sitten mua kauheesti kiinnostais kaikki ovistikut ja muut (siis ku tää on uutta kaikki mulle, yrittäkää ymmärtää B)) , mut mietin et ei ehkä aluksi..ettei mee sit ressiksi ja jää koko ovuloinnit välistä.
(Noista harjottelupaikoista, et tosiaan mua kiinnostaa tällä hetkellä niin monenlaiset osastot että huhhuh..pitää varmaan käydä monenlaisissa paikoissa harjottelee ja varmaan aluksi työskennelläkki pätkissä eri paikoissa..et löytäis sen oman. Se on siitä hyväki, et voi vaihella jos välillä alkaa kyllästyttää sit.)
Mut joo. Jospa tää viesti loppuis tähän, niin ei tuu taas kilometriä. Pitänee kahvia käydä keittelemässä, että virkistyis.
Minkäslaisia asioita ootte miettiny, et pitäis tehdä ennen esim. raskautumista tai viakkapa lapsen syntymää? Siis paitsi vaikkapa opiskelut tms? Meiläl on vähä just tuo asunnon vaihto ihan varmasti eessä, varmaan oma hankitaan. Sit kans auto pitäs vaihtaa, meillä on siis pari kipaletta piskejä kans..ei mitenkään mahduta sit enää nykyiseen. Siis tollasia vähä isompia hankintoja.
Mites teillä on muuten tukiverkosto? Meillä tosiaan kummankin vanhemmat asuvat lähimmät siniä 400km päässä ja toiset vielä kauempana. Siinä mielessä vähän jotenkin ikävä tilanne. Ja ei oikeen ole haluja kuitenkaan muutella enää takaisin päin. Tuonkin tähden pitäs olla vähä isompi kaara B) Oonki miettiny, et onkohan jotain varamummipalvelua olemassa
Muokkaus Mulla onki käytössä MultivitaPlus, joten tässä onki varmaan enemmän tavaraa. Foolihappoa 200% päivän tarpeesta, c-vitskua 125%, b12 300% (nuo kaks tais avittaa foolihappoa). Joten jospa tää riittäis tässä ennen tammikuuta
Sit jossain vaihees vaihtaa sellaseen, mis on vähemmä a-vitamiinia ehkäpä (tässä alle 40% tosin päivän tarpeesta).