Haaveena vauva 2026

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja marik91
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ihana @desirett ! Tuo vois olla tän palstan motto. "Niin kauan on toivoa, kun ei oo vuotoa!"
Jotkut testaa positiivisen vasta viikko kuukautisten poisjäännin jälkeen!

Palaan vielä vähän tuohon täällä keskustelua herättäneeseen vierailijan kommenttiin. En myöskään tulkinnut sitä mitenkään provoksi, vaan käsitin, että hän aidosti mietti, että onko ainut täällä, jolla halu saada lapsi on noussut vasta myöhemmin elämässä, ja "paras päätös ikinä" ei olisi viitannut siihen, ettei hankkinut lapsia nuorena, vaan siihen, että päättikin hankkia lapsen ylipäätään. Mun mielestä mikään siinä ei viitannut siihen, että muiden päätökset olisi jotenkin huonompia, tai olisi parempi kaikille vasta 40v yrittää saada lapsia. Mun mielestä viestistä kävi myös ilmi, että ymmärsi sen onnen, että vielä onnisti siinä iässä.

@JasmiRubiini99 Mulla oli kans sellanen ajatus ja harmitus 25-29 vuotiaana, kun en ollut edelleenkään sellaisessa parisuhteessa/elämäntilanteessa, että olisin lapsia voinut edes harkita, että nyt on "parhaat vuodet" takana. Sitä ajatusta on nyt joutunut tietenkin työstämään, että se elämä ei aina mene oman suunnitelman mukaan. Vaikka saisit ensimmäiset lapset 30 vuotiaana, niin voit keretä saada sen sun toiveluvun lapsia, se on edelleenkin mahdollista!

Mulla on ollut vauvakuumeita ajoittain aina 12 vuotiaasta asti, kun mun vanhin sisko sai ensimmäisen lapsensa, mutta oon tiedostanut, että mulla on oikeasti kiinnostanut enemmän se hetkellinen hoitaminen ja lelliminen, ihanien ja söpöjen vauvatavaroiden ostaminen, kun se jokapäiväinen ikuinen sitoumus uuteen ihmiseen. En olisi oikeasti ollut valmis ja henkisesti kypsä lapseen vasta kuin viime vuosien aikana. Olisin toki pärjännyt ja osannut, mutta kierre ei olisi katkennut mun kohdalla. Sain vasta aikuisena ADHD diagnoosin, ja olisin todennäköisesti ollut hyvin räjähtelevä ja epävakaa äiti nuorena, ja olen tosi kiitollinen, että elämä menikin niin kuin meni mun kohdalla.

ON: Lääkärin toivoma ehkäisykierto on nyt takana päin ja mennään uutta kiertoa KP 10:ssä jo! Viikon päästä on lääkäriaika ja siihen mennessä on tietty seuraava ovulaatio ohi. Kävin jo verikokeissa ja kilppariarvot oli lähtenyt normaalia kohti, vaikka vielä poikkeavat. Pohdin, että jatketaanko vielä ehkäisyä, kunnes nähdään lääkäri, vai annetaanko mennä niin kuin luonto päättää. Kun ei oo aiemmistakaan kierroista tullut raskaaksi, niin miksi tulisi juuri nyt, ja jos tuleekin, niin eikö se itsessään ole merkki, että keho kokee, että raskaus on ok? En ole siis ikinä edes raskautunut.
Juu hyvä etten asian kanssa ole ainoa ketä on harmittanut🙏 Itkin lapsettomuuttani ensikerran todella kun olin 19vuotta ja 3kuukautta vanha kun olin tottakai kuvitellut saavani esikoiseni ennen 20-vuotis syntymäpäivääni niinkuin monet muutkin sukumme naiset, mutta ei se elämä mene aina niinkuin toisilla. 20vuotiaana koin kyllä elämäni ensimmäisen ikäkriisin😂
Siitä tosiaan nyt 5 vuotta aikaa ja harmistus yhä yllä, aikaajoin jopa pahentunut mutta koitan pitää koko ajan mielessä että kyllä onneksi kohta viimein saadaan yritys käyntiin!🥰

Myötäelän täällä innokkaasti kyllä kun te laitatte kuvia testeistä että ei hitsi, pian määkin pääsen jänskäilemään😍🙏

Välillä on kyllä henkisesti tosi raskasta. Se on kyllä kumma kun kierrossa on nykyään paljon enemmän vaiheita. Kropassa tapahtuu eri asioita,mutta oman pään kanssa pystyy yhden kierron aikana käymään fiilikset toiveikkuudesta-harmitukseen -epätoivoon -ärsytykseen -itsesääliin -suruun ja taas toiveikkuuteen.
Varsinkin kun se helpottava tieto miehen simppatestistä tuli niin takaraivossa kolkuttaa "eli vika on siis minussa" ajatus.

Kp24, dpo 9. Alavatsassa on kunnon menkkapömpötys.
Kummallista tässä on se ettei tissit tai nännit ole yhäkään yhtään kipeät (mulle ollut toistuva oire pillereiden lopettamisen jälkeen)
Huomiselle olisi vielä tero ja toivon kyllä ettei menkat vielä ala vaan pidentyisi edes tämä kierto. Mutta toisaalta pömpötys saisi jo lähteä vähän meinaa olla tukalaa työvaatteissa.

• Tykkää
Reactions: Kultakataja_
Ihanan vilkasta keskustelua ollut! Vielä sen verran kommentoin aiempaan, että mun mielestä sillä iällä tai monesko lapsi olis tulossa ei oo mitään väliä vaan sillä, että jokaisen toive toteutuu 🧡

Harmi kun mulla ei jostain syystä aukea nuo kuvat, ei pääse tutkailee muiden viivoja😮‍💨🤩

Täällä on kp10, ja ajattelin huomenna alkaa testailee ovista, sormet ristiin ja lykkyä pyttyyn siis taas 😁🫡

Moikka! Täällä yksi kuumeileva, joka ei oo koskaan ennen ”yrittänyt” ja nyt kaikki on uutta ja outoa. Onko kokemuksia, kun olen tikuttanut ovulaatiota digitaalisilla ovistesteillä ja hämmentää, että olen saanut nyt kuusi päivää putkeen korkean hedelmällisyyden merkin, mutta en huippuhedelmällisyyttä. Kierto on aina säännöllinen 28-29 päivää ja oletan oireiden perusteella että ovulaatio olisi ollut kpt 14-15. Tänääb kp 22 ja edelleen testi vilkuttaa hymiötä. Tässä menee pienen ihmisen mieli ihan sekasin, kun skannailee kehoa ja oireita koko ajan :D mutta miten testit voi näyttää plussaa noin monta päivää, onko tää kierto ilman ovulaatiota kun sitä huippuhedelmällisyyttä ei tule tikkuun? Miks mua on nyy kaks päivää vaan paleltanut ja särkenyt kohtuun ja oikeaan munasarjaan (jossa oli myös kp 14 kipua hetken ajan). Anyone?

Mä tein äsken testin, ja sitä oon tässä nyt tiiraillut et onko viivan paikka vai voisko olla haamujen haamu. Nyt on kyllä vielä aika aikasta testailla kun vielä pari pv oletettuihin menkkoihin eikä ollut edes aamupissasta.. En osaa laittaa tänne kuvaa tosta testistä

Jos klikkaat ton viimeisimmän aijaa linkin auki, missä desirett jakaa kuvan, niin siellä on vasemmassa yläkulmassa punaisen bannerin päällä teksti "lataa". Sieltä voi anonyymisti ladata kuvan ja jakaa linkin ilman, että kirjautuu minnekään.

Moikka! Täällä yksi kuumeileva, joka ei oo koskaan ennen ”yrittänyt” ja nyt kaikki on uutta ja outoa. Onko kokemuksia, kun olen tikuttanut ovulaatiota digitaalisilla ovistesteillä ja hämmentää, että olen saanut nyt kuusi päivää putkeen korkean hedelmällisyyden merkin, mutta en huippuhedelmällisyyttä. Kierto on aina säännöllinen 28-29 päivää ja oletan oireiden perusteella että ovulaatio olisi ollut kpt 14-15. Tänääb kp 22 ja edelleen testi vilkuttaa hymiötä. Tässä menee pienen ihmisen mieli ihan sekasin, kun skannailee kehoa ja oireita koko ajan mutta miten testit voi näyttää plussaa noin monta päivää, onko tää kierto ilman ovulaatiota kun sitä huippuhedelmällisyyttä ei tule tikkuun? Miks mua on nyy kaks päivää vaan paleltanut ja särkenyt kohtuun ja oikeaan munasarjaan (jossa oli myös kp 14 kipua hetken ajan). Anyone?

Mää en oo koskaan käyttänyt noita digitaalisia ovistestejä, mutta perusidea on, että lutenisoiva hormoonin pitoisuus elimistössä alkaa nousta kuukautisten jälkeen, ja kun tämä hormoni saavuttaa huippunsa, niin se triggeröi ovulaation. Kun LH testi näyttää positiivista, niin ovulaatio on siitä huipusta yleensä seuraavana päivänä. (Kuitenkin tilastollisesti paras päivä rakastella on juuri tuo positiivisen ovulaatiotestin ajankohta, että munasolulle on siittiöitä odottamassa jo)

Kaikilla ei kuitenkaan tämä luteinisoiva hormoni nouse tasaisesti, vaan joillakin LH-käyrä saattaa näyttää kuukaudessa muutaman kohoaman, kunnes se sitten lopulta nousee huippuunsa ja triggeröi ovulaation. Jotkut naiset myös erittävät luonnostaan enemmän tai vähemmän LH:ta.

Jos sulla on 6 päivää putkeen vilkuttanut, niin veikkaisin, että sulla nousee tuo pitoisuus hitaasti ja laskee hitaasti, jolloin oot jo ovuloinut jossain välissä, mutta et oo vaan sattunut nappaamaan testiin sitä huippukohtaa ja oot jo ovuloinut. Varsinkin jos sulla on enää kuukautisiin 6-7 pv niin uskoisin, että ovulaatio on ohi, mutta pitoisuus laskee vaan hitaasti tai on luonnollisesti niin korkea, että testi poimii sen. Voi olla, että sulla on tosi lyhyt luteaalivaihe, mutta sitä ei vielä 1 kierron perusteella voi sanoa, varsinkaan kun et oo testiin saanut napattua missä kohti ovulaatio on.

Suosittelisin, että ainakin alkuun kannattaa käyttää pissatikkutestejä, missä tulee viiva, koska siinä pystyy seuraamaan visuaalisesti, että vahveneeko viiva vai heikkeneekö, ja näkee siis mihin suuntaan hormonitasot on elimistössä menossa.

Luteinisoiva hormoni (lyhenne LH) on tuossa clearbluen sivustolla kuvattu pinkillä. Tässä siis kuvattu "normaali" tai siis tilastollisesti yleisin tilanne.

Vauva 2026

Ilmoitathan tietosi listalle ja päivityksesi punaisella, jos väri ei toimi, voit myös @-merkitä edellisen listan päivittäjän.

Lista päivitetään kerran päivässä Kuka tahansa voi päivittää listan. Päivitä lista vastaamalla edellisen päivitetyn listan viestiin, poista [ ]-sulut teksteineen alusta ja lopusta, muokkaa kierto- ja piinapäivät ajantasalle. Selaa viestit läpi edelliseen listaan saakka, jotta listalle tulee käyttäjien ilmoittamat päivitykset oikein. Plussanneet siirtyvät YA-listalta plussanneiden listalle; muista ilmoittaa kun haluat siirtyä.

Kiertopäivä- ja piinalistalta voidaan poistaa, jos käyttäjä ei ole ollut aktiivinen vähään aikaan. Takaisin pääsee tottakai heti halutessaan!

★★★★★★★★★★★★★★★

Nimi ★ yritys aloitettu ★ monesko lapsi

@haaveillen ★ 11/22 ★ 1.
@Puolijalopeura ★ 10/23 ★ 1.
@Adagio- ★ 11/2023 ★ 1.
@Kevättuuli26 ★ 01/24 ★ 2.
@Tiuhti92 ★ 02/24 ★ 1.
@Kultakataja ★ 04/24 ★ 1.
@Keltainenkukka92 ★ 07/24 ★ 2.
@Minimilli ★ 08/24 ★ 1.
@Eloja94 08/241.
@Jennnuli ★ 10/24 ★ 3. (1. yhteinen)
@Lunni~ ★ 11/24 ★ 6.
@gaoxiaojie ★ 01/25 ★ 1.
@jeshan ★ 01/25 ★ 4.
@nnzzi ★ 01/25 ★ 2.
@Yhteistäykköstä ★ 02/25 ★ 2. (1. yhteinen)
@Macademia ★ 03/25 ★ 5. (1. yhteinen)
@desirett ★ 03/25 ★ 3. (1. Yhteinen)
@suunnaton lentäjä ★ 03/25 ★ 2.
@Bebekakkonen ★ 04/25 ★ 2.
@efi ★ 04/25 ★ 4.

★★★★★★★★★★★★★★★

6.5.2025 tiistai

Nimi ★ Kiertopäivä

@efi kp 36/24-28
@nnzzi kp 33/30-33
@desirett kp 25/27
@Minimilli kp 25/24
@Lunni~ kp 19/29-31
@Jennnuli kp 17/27-28
@gaoxiaojie kp 11/28-31
@haaveillen kp 9/26-30
@Macademia kp 7/28
@Bebekakkonen kp 6/33-46
★★★★★★★★★★★★★★★

Piinailijat
Nimi ★ DP0 ★

@efi DPO 23
@nnzzi DPO 13
@desirett DPO 12
@Minimilli DPO 10

★★★★★★★★★★★★★★★

Plussanneet
Nimi ★ yritys aloitettu ★ monesko lapsi ★ plussa <3

@AMR ★ 12/24 ★ 2. ★ 04/25
@Kolmattakehiin ★ 05/24 ★ 3. ★ 04/25
@marik91 ★11/22 ★ 2. ( 1. kohtukuolema rv 40+3, 11/24) ★ 05/25

Onnea sylin täydeltä @desirett
Tsemppiä odotukseen ja toivotaan, että kaikki sujuu hyvin 👍👍

Täällä kp 7 ja oon alottanu testailee halvoilla liuskoilla missä kohtaa meen lh:n suhteen. Tiputteli kuitenkin useemman päivän ja sitten alko menkat hassusti 26. kp, kun yleensä 28. Voin kai olla jo ysi kiertopäivässäkin.
Clearbluet alotan kp 10 tai aikasemminkin, jos halvoissa alkaa viivaa näkymään vahvemmin.
Ostin itelle ja miehelle Terranovan monivitamiinit kun mamavitat loppu. Itelle Prenatal ja miehelle joku miesten versio. Onko kellään kokemuksia näistä ravintolisistä?

Vierailija, ovistesti voi myös näyttää positiivista jos olet raskaana, onko mahdollista että olisit jo? Ehkä hyvä varuiksi tehdä myös raskaustesti

Ihanaa onnea @desirett! toivotaan että plussatuuli jatkuu muillekin
Noi cbt pitäisi siinä tapauksessa näyttää hymynaamaa eikä vilkkuvaa. Jotta ovistesti näyttää raskauden, pitää saada räikyvä plussa.

Tein eilen pcn ja vahvempi haamu, kun edellisen päivän apteekin ultralla. Tänään en testannut, jos huomenna uudestaan.
Menkat siis nyt n. 12 päivää myöhässä. Välillä holahtelee valkkaria ihan kunnolla, että pitää mennä vessaan tarkastamaan kurvasiko täti paikalle.

• Rakkaus
Reactions: Kolmattakehiin
Tein eilen pcn ja vahvempi haamu, kun edellisen päivän apteekin ultralla. Tänään en testannut, jos huomenna uudestaan.
Menkat siis nyt n. 12 päivää myöhässä. Välillä holahtelee valkkaria ihan kunnolla, että pitää mennä vessaan tarkastamaan kurvasiko täti paikalle.
Pitäiskö selvitellä pääsiskö hcg mittaukseen? Kyllä jotenkin ajattelis, että tuossa vaiheessa viivat alkaisi jo selkeämmin vahvistua. 🤔

Ihanaa että tulee paljon plussia ! Onnea vielä plussanneille 🥰 toivotaan että jokaisen vuoro tulisi vielä tälle vuodelle.. ♥️

Oma ovulaatio antaa odotuttaa itseään.. tänään jo kp 19 eikä vieläkään tikussa positiivista.. viimeisen puoli vuotta ollut 18 tai 19 päivä, et nyt jotain erilaista sit.. saa nähdä paljonko venyy... Jotain merkkejä kyllä jo on, et jospa huomenna

Pitäiskö selvitellä pääsiskö hcg mittaukseen? Kyllä jotenkin ajattelis, että tuossa vaiheessa viivat alkaisi jo selkeämmin vahvistua.
Epäilen oviksen olleen n. viikon myöhässä flunssan takia. Muutama päivä sitten tuli pieni tippa kirkasta verta liman kanssa, ehkä se oli kiinnittymisvuoto. Tai sitten olen niitä joilla vaan hormoni nousee hitaasti.
Verikokeeseen on turha pyytää, tyrkyttävät vaan sukupuolitestejä.

Epäilen oviksen olleen n. viikon myöhässä flunssan takia. Muutama päivä sitten tuli pieni tippa kirkasta verta liman kanssa, ehkä se oli kiinnittymisvuoto. Tai sitten olen niitä joilla vaan hormoni nousee hitaasti.
Verikokeeseen on turha pyytää, tyrkyttävät vaan sukupuolitestejä.

Oletko sama vierailija, joka totesi haalean haamun saaneelle, että on viivanpaikka (oli kyllä ihan plussa), ja että Clearbluen raskaustestitkin niitä antavat?

Mietin vain, että jos olet sama, kannattaa tutkituttaa mistä johtuu, jos raskaustestiin tulee noita paikkoja, mutta pysyy kuitenkin haamuna, eikä lähde nousemaan.

Jos oviksen ajankohdasta ei ole tietoa ja kierto venyy, voi olla ovuloimatonkin kierto. Lähinnä sanon siksi, ettet pettyisi. Voin oloa väärässäkin.

Tässä on aika oleellista, että onko sulla säännöllinen kuukautiskierto? Ovulaatiotestejä kyllä suosittelen, niin tiedossa suunnilleen ajankohta. Jos huippua on vaikea saada kiinni, niin jotkut testaa herkillä ja oletetun oviksen lähellä aamuin illoin.

Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: AMR
Mulla on tämmönen päänvaiva, et kp 6 aamulla tein huvikseen ekan ovistestin, kun oli tota tiputtelua viime kierron lopussa. Joskus se laskeminen on vaikeeta, et mistä alkaa kp 1.

No mutta. Kp 5 tosi haalee, sit 6 yllättävän vahva. (Ihmettelin, et miten tulee noinkin vahva just kk jälkeen. 🫣 En kuitenkaan alkanu sinä iltana testaamaan uudelleen, et oisko vahvistunu)
Kp 7 aika sama, vähä haaleempi. Tänään vielä haaleempi. Kaikki testit tehty aamupissasta.

Täs tulee vainoharhaseksi, että oliko ovis jo kp 6 illalla 🙄 Alan kuitenkin vasta huomenna tekee cb dualilla, johon tulee se tyhjä rinkula aina eka. Joten kp 10 eka johon voi tulla jotain muuta.

Vtuttaa jos kierto oliski ollu tässä. Jos se eka vaaleenpunanen vuoto kp 24 alk oiski ollu jo menkkoja, nii nyt ois kp 10 😰

Juu ja seksiä ei tietenkään ollu menkkojen aikana, mut kp 4 oli.

Lisäys: Sanokaa pliis, et oon vainoharhanen 🙏

Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: JasmiRubiini99
Täällä ovulaatio ollut eilen apin mukaan, mut voi siirtää piinailijoihin

Oletteko muut muuttaneet kahvin kulutusta yritysaikana? Itse juon satunnaisesti kahvia, mutta olen pannut merkille, että niinä päivinä kun kahvi maistuu niin saatan juoda isommankin kupillisen

Mä oon vähentänyt kahvinjuontia. Nykysin vain aamukahvi, ja sitäkin juon vain sen mikä maistuu, en välttämättä koko muumimukillista.
Oon jättänyt ip kahvin pois. Kylässä jos käyn, nii sitten kyl juon kahvikupillisen.

• Tykkää
Reactions: Tiuhti92
Onnea @desirett vielä täälläkin, vaikka jo onnittelinkin vau-palstalla :) Kirjoitan koneella ja en jostain syystä saa kirjauduttua.

Täällä testit vahvistuu ja napapiikit aloitin eilen, en uskaltanut pistää ekaa piikkiä itse, mies pisti :D Varhaistultra 26.5, jolloin viikkoja jo oli 7, toisaalta kurjaa odotella mutta näkyypähän syke sitten varmasti jos siellä joku on kasvamassa. Oon käynyt lukemassa kuulumisia, en oikeen oo jaksanut kirjoitella, huomaa että vaikka kuinka yrittää pysyä optimistisena ja toiveikkaana, niin kyllä ne pelot on niin takaraivossa, ihan eri fiilikset kuin viime raskaudessa. Silloin oli jopa lapsenomaisen hyväuskoinen, ei ikinä pelännyt minkään menevän pieleen, odotti innolla varhaisultraa ja aina seuraavia, että näkee vauvan, nyt vaan mietin että varmasti kohdunulkoinen/tuulimuna/syke ei löydy tai mitä vaan kamalaa. Niin iso trauma jäi kohtukuolemasta. Pitkät kuukaudet edessä, toivon niin että kaikki menee hyvin.

Lämmöt pysyttelee ylhäällä, vähän väsy ja närästystä ja nenä tukossa, joskus jotain hyvin pieniä alavatsatuntemuksia, lievää kuvotusta jos tulee liian pitkä väli ruokailuihin. Kokoajan itkettää :D Viime raskaudessa ei ollut sellaista, ehkä johtuu näistä peloistakin ym nyt. Huimausta ja verenpaineet matalat. Muuten aika normi ja oireeton olo. Jännä muuten, et vieläkin tulee kokeillessa maitoa rinnoista, eilen kokeilin pitkästä aikaa. Neuvolankin varasin kun piti lääkitysten ym takia olla yhteydessä, 22.5 se.

@Macademia mulla saattoi olla välillä n. vajaa viikko ennen ovista tollanen yksittäinen päivä kun testit näytti vahvempaa ja haaleni taas, kunnes tuli se oikea ovisplussa. En usko et sulla vielä on mennyt ohi! :)

Tsemppiä piinailuihin @Tiuhti92 :)

Ihanaa kun tulee plussia, toivotaan vielä monen montaa plussaa tälle vuodelle! @Lunni~ tuliko tänään ovisplussa?

Mites @AMR siellä sujuu, koska sulla varhaisultra? :)

Sori lyhyet kommentoinnit täällä työpäivä kesken niin pikaiset kirjoittelut :D

t. marik91

@marik91 Täysin ymmärrettävää että on pelkoja tuossa tilanteessa. Onneksi on varmasti tavallista enemmän seurantaa tässä raskaudessa. Ja toivottavasti henkistäkin apua hyvin tarjolla. ❤ Toivon sydämestäni että kaikki menee hyvin!

Omaa tilannetta... Hei mä itse asiassa nyt tajusin että aiemmin oon merkannut myös jo minipienen pyyhittäessä tulleen tuhrun menkoiksi sovellukseen, tässä kierrossa en, niin nyt oon jo aivan sekasin tässä että olisko toi vaikuttanut siihen että sekoilin oviksen ajankohdan kanssa😱 Eiku... Sovellus ennustaa menkkoja huomiseksi ja siitä mun aluksi olettamasta oviksesta olis silloin 11 päivää, mutta tosiasiassahan ne menkat voi tulla vielä pari päivää myöhemmin kun tunsin ovulaatio-oireita viime viikon ti mielestäni. Tai kuka näistä ees tietää kun nyt ollut taas pidempää kiertoa 😔

Ei ole mitään ihmeempiä oireita, vähän huonoa oloa ja isompaa nälkää sekä yöhikoilua ollut jo useampana yönä, mutta voivat yhtä hyvin olla pms-oireilua. Iltapäivisin hirveä väsymys mutta se nyt on jatkunut jo pidempään kun kumminkin aamulla aikainen herätys. Odottelen ihan rauhassa menkkoja, mulla ei ole edes testejä jemmassa niin ei tule houkutuksia. Jotenkin kuvittelisin, että edellisen raskauden perusteella tietäisin jos olisin raskaana, mutta eipä mulla silloinkaan kai ihan supervarma olo asiasta ollut🙈

• Rakkaus
Reactions: marik91
Ainiin, olin aikamoisessa flunssassakin tässä kierrossa, niin se toki on voinut siirtää ovista. Turvotusta ollut, vatsa tänään vähän löysällä (mulla enteilee aina menkkoja). Miks nää päivät ovulaation jälkeen matelee?! Haluaisin mieluummin sitten jo uuteen kiertoon🥴

Yhteistyössä