Juu hyvä etten asian kanssa ole ainoa ketä on harmittanutIhana @desirett ! Tuo vois olla tän palstan motto. "Niin kauan on toivoa, kun ei oo vuotoa!"
Jotkut testaa positiivisen vasta viikko kuukautisten poisjäännin jälkeen!
Palaan vielä vähän tuohon täällä keskustelua herättäneeseen vierailijan kommenttiin. En myöskään tulkinnut sitä mitenkään provoksi, vaan käsitin, että hän aidosti mietti, että onko ainut täällä, jolla halu saada lapsi on noussut vasta myöhemmin elämässä, ja "paras päätös ikinä" ei olisi viitannut siihen, ettei hankkinut lapsia nuorena, vaan siihen, että päättikin hankkia lapsen ylipäätään. Mun mielestä mikään siinä ei viitannut siihen, että muiden päätökset olisi jotenkin huonompia, tai olisi parempi kaikille vasta 40v yrittää saada lapsia. Mun mielestä viestistä kävi myös ilmi, että ymmärsi sen onnen, että vielä onnisti siinä iässä.
@JasmiRubiini99 Mulla oli kans sellanen ajatus ja harmitus 25-29 vuotiaana, kun en ollut edelleenkään sellaisessa parisuhteessa/elämäntilanteessa, että olisin lapsia voinut edes harkita, että nyt on "parhaat vuodet" takana. Sitä ajatusta on nyt joutunut tietenkin työstämään, että se elämä ei aina mene oman suunnitelman mukaan. Vaikka saisit ensimmäiset lapset 30 vuotiaana, niin voit keretä saada sen sun toiveluvun lapsia, se on edelleenkin mahdollista!
Mulla on ollut vauvakuumeita ajoittain aina 12 vuotiaasta asti, kun mun vanhin sisko sai ensimmäisen lapsensa, mutta oon tiedostanut, että mulla on oikeasti kiinnostanut enemmän se hetkellinen hoitaminen ja lelliminen, ihanien ja söpöjen vauvatavaroiden ostaminen, kun se jokapäiväinen ikuinen sitoumus uuteen ihmiseen. En olisi oikeasti ollut valmis ja henkisesti kypsä lapseen vasta kuin viime vuosien aikana. Olisin toki pärjännyt ja osannut, mutta kierre ei olisi katkennut mun kohdalla. Sain vasta aikuisena ADHD diagnoosin, ja olisin todennäköisesti ollut hyvin räjähtelevä ja epävakaa äiti nuorena, ja olen tosi kiitollinen, että elämä menikin niin kuin meni mun kohdalla.
ON: Lääkärin toivoma ehkäisykierto on nyt takana päin ja mennään uutta kiertoa KP 10:ssä jo! Viikon päästä on lääkäriaika ja siihen mennessä on tietty seuraava ovulaatio ohi. Kävin jo verikokeissa ja kilppariarvot oli lähtenyt normaalia kohti, vaikka vielä poikkeavat. Pohdin, että jatketaanko vielä ehkäisyä, kunnes nähdään lääkäri, vai annetaanko mennä niin kuin luonto päättää. Kun ei oo aiemmistakaan kierroista tullut raskaaksi, niin miksi tulisi juuri nyt, ja jos tuleekin, niin eikö se itsessään ole merkki, että keho kokee, että raskaus on ok? En ole siis ikinä edes raskautunut.
Siitä tosiaan nyt 5 vuotta aikaa ja harmistus yhä yllä, aikaajoin jopa pahentunut mutta koitan pitää koko ajan mielessä että kyllä onneksi kohta viimein saadaan yritys käyntiin!
Myötäelän täällä innokkaasti kyllä kun te laitatte kuvia testeistä että ei hitsi, pian määkin pääsen jänskäilemään