Haaveena vauva 2026

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja marik91
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ihania uutisia Marik91! Toivottavasti pieni pysyy matkassa ja saisitte parhaan joululahjan.

ON: Vaikka juuri pääsin täällä sanomasta että ollaan jätetty kolmosen yritys hamaan tulevaisuuteen, niin kummasti sitä vaan alkoi taas aika madella, kun otollisten päivien läheisyydessä oli peitonheilutusta ihan sattumalta ja nyt mietin dpo:ta... En siis seuraile ovulaatiota, mutta sellaista erityisen voimakasta panetusta ehti pari päivää olla tuossa ja se hyödynnettiin. Katsoin nyt jälkikäteen Flo'sta että ennustettu ovis ois vasta tulevana viikonloppuna, eli vajaan viikon myöhemmin kun mitä tuosta panetuksesta oisin voinut päätellä. Muistelen myös että sellaista ovikseen viittaavaa kuplantunnetta oli muniksissa myös, mutta en mihkään kirjannut ylös tosiaan, niin voi olla että mieli tekee tepposia jälkikäteen. Mulla on kierto heitellyt 30-36pvää tässä että kai se voisi ollakin nyt tuollainen aikaisempi ovulaatio. Niin että saa tässä taas jännätä, tai ehkä tunnen oikean oviksen sitten vasta viikonloppuna ja tämä kaikki oli omaa luulotautia vain. :D Sillä lailla mielenterveydellisesti huono vaihtoehto itselleni tämä ehkäisemättömyys ja "saa tulla jos on tullakseen"-menetelmä, kun koko ajan on kuitenkin vähän varuillaan jos yllätysraskauden mahdollisuus on. Mutta sehän ois positiivinen ylläri, joka otettaisiin vastaan tietenkin.

-Kattikas

Tilailin nyt kans niitä royal gelee, josko niistä jotain apua ois. Aattelin et tikutella viel seuraavan oviksen, pitäis tikut siihen riittää.

Mulla 3 kk sovellusta joista 2 näytti oviksen 2pvä ja yks 28pvä. Huonosti tuli talleteltua, tietty mahdollisuus raskauteen on mutta enpä usko. Tympeetä odotella menkkoja, joiden pitäis tiistaina alkaa.
Mitään oloja ei oo ollu nyt täs, tosin tänään alko toi pohjaton nälkä mikä ennustaa menkkoja. Pientä jomotusta alavattalla mut ei kummempia.

@desirett hyvin tummenee. 👍 Otaksun, että testaat leffaviivoihin asti? Koska niin mä ainakin meinaan tehdä, jos joskus siihen pisteeseen etenee 😀

Ovisviivat haalenee… Kp 6 oli vahvimmillaan. Toivon todella, että alkaa vahvistumaan uudestaan. Tänään kp 9. Huomenna cb:t käyttöön ja jos mennään niinkuin pitäisi, niin ovis ens ti.
Aamulämmön mittasin ekaa kertaa tässä kierrossa. Ei ole noussut. Valkkari voidemaista, ei sitkoa.

Etukäteen mietin, että jos alkaa kiertohäiriöitä ilmetä itellä, ettei tuu ovista tai lyhenee/ pitenee radikaalisti, niin laitan hanskat tiskiin yrittämisen osalta. Siinä luonto jotain alkaa kertoa ja uskon sitä sitten.
Katotaan jaksanko, aiemmista lapsista oon lakannut testaamasta kun on ollut menkat pari päivää myöhässä🙈

Vauva 2026

Ilmoitathan tietosi listalle ja päivityksesi punaisella, jos väri ei toimi, voit myös @-merkitä edellisen listan päivittäjän.

Lista päivitetään kerran päivässä Kuka tahansa voi päivittää listan. Päivitä lista vastaamalla edellisen päivitetyn listan viestiin, poista [ ]-sulut teksteineen alusta ja lopusta, muokkaa kierto- ja piinapäivät ajantasalle. Selaa viestit läpi edelliseen listaan saakka, jotta listalle tulee käyttäjien ilmoittamat päivitykset oikein. Plussanneet siirtyvät YA-listalta plussanneiden listalle; muista ilmoittaa kun haluat siirtyä.

Kiertopäivä- ja piinalistalta voidaan poistaa, jos käyttäjä ei ole ollut aktiivinen vähään aikaan. Takaisin pääsee tottakai heti halutessaan!

★★★★★★★★★★★★★★★

Nimi ★ yritys aloitettu ★ monesko lapsi

@haaveillen ★ 11/22 ★ 1.
@Puolijalopeura ★ 10/23 ★ 1.
@Adagio- ★ 11/2023 ★ 1.
@Kevättuuli26 ★ 01/24 ★ 2.
@Tiuhti92 ★ 02/24 ★ 1.
@Kultakataja ★ 04/24 ★ 1.
@Keltainenkukka92 ★ 07/24 ★ 2.
@Minimilli ★ 08/24 ★ 1.
@Eloja94 08/241.
@Jennnuli ★ 10/24 ★ 3. (1. yhteinen)
@Lunni~ ★ 11/24 ★ 6.
@vauvakuume7 ★ 12/24 ★ 8.
@gaoxiaojie ★ 01/25 ★ 1.
@jeshan ★ 01/25 ★ 4.
@nnzzi ★ 01/25 ★ 2.
@Yhteistäykköstä ★ 02/25 ★ 2. (1. yhteinen)
@Macademia ★ 03/25 ★ 5. (1. yhteinen)
@suunnaton lentäjä ★ 03/25 ★ 2.
@Bebekakkonen ★ 04/25 ★ 2.
@efi ★ 04/25 ★ 4.

★★★★★★★★★★★★★★★

8.5.2025 torstai

Nimi ★ Kiertopäivä

@nnzzi kp 35/30-33
@Minimilli kp 27/24
@Lunni~ kp 21/29-31
@Jennnuli kp 19/27-28
@haaveillen kp 11/26-30
@Macademia kp 9/28
@vauvakuume7 kp 9/32
@Bebekakkonen kp 8/33-46
@Yhteistäykköstä kp 6/30-33.
★★★★★★★★★★★★★★★

Piinailijat
Nimi ★ DP0 ★

@nnzzi DPO 15
@Minimilli DPO 12
@Tiuhti92 DPO 2

★★★★★★★★★★★★★★★

Plussanneet
Nimi ★ yritys aloitettu ★ monesko lapsi ★ plussa <3

@AMR ★ 12/24 ★ 2. ★ 04/25
@Kolmattakehiin ★ 05/24 ★ 3. ★ 04/25
@marik91 ★11/22 ★ 2. ( 1. kohtukuolema rv 40+3, 11/24) ★ 05/25
@desirett ★ 03/25 ★ 3. (1. Yhteinen)★ 05/25

Viimeksi muokattu:
ON
Nyt mennään kp 27 ja dpo 12. Viime kierto teroilla jäi lyhyeksi,mutta nyt sitten näyttäisi että terot lähti auttamaan ja nythän mennään jo pitkällä kierrossa. Toki menkkaturvotusta on nyt sitten ollutkin jo monta päivää. Nyt vaan jännitetään että kuinka pitkä kierto tästä tulee. Luulisi että vuoto alkaisi huomenna/ylihuomenna sen perusteella mitä olen netistä kasannut ihmisten kokemuksia kierroista terojen kanssa.
Yhäkään ei muita oireita ole ja tuttu rintojen arkuus on yhä poissa. Välillä tulee semmoinen fiilis että "nyt ne varmasti alkoi" eli siis menkkakramppi ja holahdus, mutta vielä mennään värittömänä.

• Tykkää
Reactions: Macademia
Aamulämpö edelleen korkealla, menkkojen olisi pitänyt tulla 2 päivää sitten, mutta en ole vielä tehnyt r-testiä. Huomenna ajattelin testata. Vahvasti tunne siitä, että olen raskaana. Oireina esim. päivittäin klo 5 herääminen (viimeksi sama juttu), hidastunut suolisto, jatkuva jano ja nälkä, tiheämpi virtsaaminen, väsymys, maitotippojen erittyminen, hedelmien ja vihannesten himoitseminen. Vieläkin olen varautunut siihen, että voi olla kemiallinen.

Viime aikoina on ollut henkisesti vaikeaa, niin raskaus toisi kyllä iloa ja merkitystä elämään

Moi, osanotto menetykseenne 🤍 meillä kuoli tyttö kohtuun marraskuussa rv 40+3. Syy ei selvinnyt. Muistin jo vastanneeni sulle, mut on varmaan jääny luonnosvaiheeseen, ku en löytänyt nyt sitä viestiä täältä. Saanko kysyä, mihin vauvanne menehtyi? Mä tulin nyt huhtikuun kierrosta uudestaan raskaaksi, nyt dpo 18, mulla kiihtyi myös heti maitotippojen erittyminen uudestaan, joka jo välissä rauhoittui. Sain siis marras-joulukuussa kaksi maidonestolääkitystä eikä silti tyrehtynyt millään, monta kuukautta tuli maitoa. Uusi raskaus on itsellä tuonut kyllä iloa, mutta kauheat pelot heränneet heti, kuten arvelinkin. Täytyisi vaan luottaa et kaikki menee hyvin. 🩷 Tsemppiä yritykseen sinne.

Moi, osanotto menetykseenne 🤍 meillä kuoli tyttö kohtuun marraskuussa rv 40+3. Syy ei selvinnyt. Muistin jo vastanneeni sulle, mut on varmaan jääny luonnosvaiheeseen, ku en löytänyt nyt sitä viestiä täältä. Saanko kysyä, mihin vauvanne menehtyi? Mä tulin nyt huhtikuun kierrosta uudestaan raskaaksi, nyt dpo 18, mulla kiihtyi myös heti maitotippojen erittyminen uudestaan, joka jo välissä rauhoittui. Sain siis marras-joulukuussa kaksi maidonestolääkitystä eikä silti tyrehtynyt millään, monta kuukautta tuli maitoa. Uusi raskaus on itsellä tuonut kyllä iloa, mutta kauheat pelot heränneet heti, kuten arvelinkin. Täytyisi vaan luottaa et kaikki menee hyvin. 🩷 Tsemppiä yritykseen sinne.
Kiitos osanotoista, ja myös lämmin osanotto sinun menetykseesi 💔 Kohtukuolema on sanoinkuvailemattoman suuri suru. Meillä vauva syntyi terveenä, mutta sairastui vakavasti ja täysin yllättäen ensimmäisen elinpäivänsä aikana. Mitään ei ollut tehtävissä. Hän menehtyi muutaman päivän tehohoidon jälkeen.

Maito on tosi vaikea asia vauvan kuoleman jälkeen. Sitä ei oikeastaan hoideta Suomessa muulla kuin maidonestolääkityksellä, minkä teho vaihtelee. Ei ole varmasti ollut helppoa olla tyhjän sylin ja kaiken sen maidon kanssa 🥺 Itse en halunnut maidonestolääkitystä, vaan luovutin maitoa äidinmaitokeskukselle osana omaa surutyötäni. Vauvan maidot menivät toisille pienille ja sairaille vauvoille 🤍🍼

Toivon sydämestäni, että uusi raskaus sujuu hyvin ja saatte elävän pienokaisen syliinne sen lopuksi! Menetyksen pelko varmasti varjostaa raskautta. Omalla kohdallani olen ajatellut, että on tärkeää kiintyä uuteen tulokkaaseen ja yrittää nauttia raskaudesta sen verran kuin mahdollista. Ajattelin tehdä raskausajan muistoalbumia, niin sitten jos pahin tapahtuu uudestaan, minulle jää pikkuisen kohtuelämästä jokin konkreettinen muistoesine. Käsillä tekeminen varmasti auttaa pitämään pään kasassa, jos alkaa ahdistaa.

Voi ei.. meinaaks kokeilla vielä testata ?
Jos menkat ei ala niin testaan ensi viikolla uudestaan. Mä seuraan aamulämpöjä, niin voihan mittauksissa olla jotain häikkää, ja ovis oiskin ollut vähän myöhemmin? Mulla oli lämpödippi ja nousu kp17-kp18 ja kp21-kp22 tässä kierrossa. Nuorempana mulla oli usein pitkiäkin kiertoja, ja lopetin maidonpumppauksen vastaa maaliskuussa, et ehkä tasainen kierto ei ole vielä palautunut.

• Tykkää
Reactions: JasmiRubiini99
Hei, nyt alan epäillä itseäni. Tein rsfu:n varhaisen testin. Viiden minuutin kohdalla näkyi vain kontrolliviiva. Valmistajan mukaan testi on validi vain 1-5 minuutin välillä. https://aijaa.com/TCVYkF

15 minuutin kohdalla testiin oli ilmestynyt hailakka vaaleanpunainen viiva. https://aijaa.com/LmsaFA

Useamman tunnin päästä kun testi on kuivunut, viiva on vielä selkeämmin punainen, ei harmaa. https://aijaa.com/Q5F1ly

Mikä todennäköisyys, että testiin ilmestyy väärä positiivinen viiva 5 minuutin jälkeen?

Hei, nyt alan epäillä itseäni. Tein rsfu:n varhaisen testin. Viiden minuutin kohdalla näkyi vain kontrolliviiva. Valmistajan mukaan testi on validi vain 1-5 minuutin välillä. https://aijaa.com/TCVYkF

15 minuutin kohdalla testiin oli ilmestynyt hailakka vaaleanpunainen viiva. https://aijaa.com/LmsaFA

Useamman tunnin päästä kun testi on kuivunut, viiva on vielä selkeämmin punainen, ei harmaa. https://aijaa.com/Q5F1ly

Mikä todennäköisyys, että testiin ilmestyy väärä positiivinen viiva 5 minuutin jälkeen?
Tämä on plussa, onnea 😍

Kyllä plussalta näyttää, onnea!😍

No huh 😍 Selkeä roskisplussa 😀 Onnea!

Ihana kuulla iloisia uutisia @Käpyseni 🤗

On. Täällä siirryttiin Flown mukaan hedelmälliseen ikkunaan. Kp 10. Kyl on nihkeet viivat sekä cb:ssä, että halpisliuskassa.

Valkkis tahmeeta ja voidemaista vielä, eli kroppa ei tiedä, et nyt pitäs olla hedelmällisillä huudeilla 😀

Aattelin houkutella miehen tänään petiin, mut oireiden puolesta saa jäädä huomiseen. Ellei se nyt erityisesti haluu, enkä usko, koska tietää, et kyl sitä saa tehä monta päivää kohta. 😅

Aattelinpa maalata portaitten metallikaiteet näin aamutouhuiksi, uutta kotia vähän päivitellään.

Kivaa perjantaita kaikille! ☀️

Ihana kuulla iloisia uutisia @Käpyseni

On. Täällä siirryttiin Flown mukaan hedelmälliseen ikkunaan. Kp 10. Kyl on nihkeet viivat sekä cb:ssä, että halpisliuskassa.

Valkkis tahmeeta ja voidemaista vielä, eli kroppa ei tiedä, et nyt pitäs olla hedelmällisillä huudeilla

Aattelin houkutella miehen tänään petiin, mut oireiden puolesta saa jäädä huomiseen. Ellei se nyt erityisesti haluu, enkä usko, koska tietää, et kyl sitä saa tehä monta päivää kohta.

Aattelinpa maalata portaitten metallikaiteet näin aamutouhuiksi, uutta kotia vähän päivitellään.

Kivaa perjantaita kaikille!
Oliks sulla vaan toi Flow vai muitakin sovelluksia? Mietin vaan kun ainostaan toi Flow näyttää oviksen mulla aivan eri päivälle ku noi muut. Tosin noihin muihin saa laitettua noi ovistestit.

@Käpyseni näyttää kyllä plussalta, mutta testaisin kyllä vielä toisella testillä mahdollisimman !

Huhhuh, mulla on nyt kp 22 ja vihdoin ovistikussa tumma viiva. En tiedä onko huonompi laatuinen munasolu nyt sitten, vai mitä, kun näin myöhäiseksi menee, mutta... Ollaan ainakin keretty talletella nyt paremmin kun mitä olis jos ajallaan olisi tullut. 🙊🙈

• Rakkaus
Reactions: Macademia
Vauva 2026

Ilmoitathan tietosi listalle ja päivityksesi punaisella, jos väri ei toimi, voit myös @-merkitä edellisen listan päivittäjän.

Lista päivitetään kerran päivässä Kuka tahansa voi päivittää listan. Päivitä lista vastaamalla edellisen päivitetyn listan viestiin, poista [ ]-sulut teksteineen alusta ja lopusta, muokkaa kierto- ja piinapäivät ajantasalle. Selaa viestit läpi edelliseen listaan saakka, jotta listalle tulee käyttäjien ilmoittamat päivitykset oikein. Plussanneet siirtyvät YA-listalta plussanneiden listalle; muista ilmoittaa kun haluat siirtyä.

Kiertopäivä- ja piinalistalta voidaan poistaa, jos käyttäjä ei ole ollut aktiivinen vähään aikaan. Takaisin pääsee tottakai heti halutessaan!

★★★★★★★★★★★★★★★

Nimi ★ yritys aloitettu ★ monesko lapsi

@haaveillen ★ 11/22 ★ 1.
@Puolijalopeura ★ 10/23 ★ 1.
@Adagio- ★ 11/2023 ★ 1.
@Kevättuuli26 ★ 01/24 ★ 2.
@Tiuhti92 ★ 02/24 ★ 1.
@Kultakataja ★ 04/24 ★ 1.
@Keltainenkukka92 ★ 07/24 ★ 2.
@Minimilli ★ 08/24 ★ 1.
@Eloja94 08/241.
@Jennnuli ★ 10/24 ★ 3. (1. yhteinen)
@Lunni~ ★ 11/24 ★ 6.
@vauvakuume7 ★ 12/24 ★ 8.
@gaoxiaojie ★ 01/25 ★ 1.
@jeshan ★ 01/25 ★ 4.
@nnzzi ★ 01/25 ★ 2.
@Yhteistäykköstä ★ 02/25 ★ 2. (1. yhteinen)
@Macademia ★ 03/25 ★ 5. (1. yhteinen)
@suunnaton lentäjä ★ 03/25 ★ 2.
@Bebekakkonen ★ 04/25 ★ 2.
@efi ★ 04/25 ★ 4.

★★★★★★★★★★★★★★★

8.5.2025 torstai

Nimi ★ Kiertopäivä

@nnzzi kp 36/30-33
@Minimilli kp 28/24
@Lunni~ kp 22/29-31
@Jennnuli kp 20/27-28
@haaveillen kp 12/26-30
@Macademia kp 10/28
@vauvakuume7 kp 10/32
@Bebekakkonen kp 9/33-46
@Yhteistäykköstä kp 7/30-33.
★★★★★★★★★★★★★★★

Piinailijat
Nimi ★ DP0 ★

@nnzzi DPO 16
@Minimilli DPO 13
@Tiuhti92 DPO 3
@Lunni~ DPO -1

★★★★★★★★★★★★★★★

Plussanneet
Nimi ★ yritys aloitettu ★ monesko lapsi ★ plussa <3

@AMR ★ 12/24 ★ 2. ★ 04/25
@Kolmattakehiin ★ 05/24 ★ 3. ★ 04/25
@marik91 ★11/22 ★ 2. ( 1. kohtukuolema rv 40+3, 11/24) ★ 05/25
@desirett ★ 03/25 ★ 3. (1. Yhteinen)★ 05/25

Mulla kävi samoin kahden saman merkin testin kanssa kun plussasin tässä raskaudessa. Eka testiin tuli testiajan jälkeen, ja kun neuroottisena testasin ihan jokusen testin ekan 4-5 päivän aikana, niin ekasta plussasta seuraava päivä kävi sama et tuli vasta testiajan jälkeen. Ja plussahan se oli sitten. Eli varovaiset onnittelut 🩷🙏😍 ja tervetuloa tammikuisiin🥰

Kuumeisesti odottelen jos saataisi lapsi alulle. Toinen yritys vasta, eilen heräteostoksena ostin ovulaatiotikkupaketin. Eilen tikutin 12kp, aika hyvin väriä oli jo tikun viivassa. Tänään testasin hetki sitten ja voisi hyvin olla nyt parhaimmillaan tikun viivan väri. Tänään talleteltu. Huomenna ja ylihuomenna ei pysty talletella, töissä tulee oltua pitkää päivää. Seuraava tallettelu maanantaina vasta. Vai onkohan jo silloin myöhäistä? Pitäisikö nipistää viikonloppuna unista ja suorituspaikka olisi huonompi, lapsi nukkuu meidän sängyssä nimittäin. Ja miehelle tuleminen on haastavaa.

Oliks sulla vaan toi Flow vai muitakin sovelluksia? Mietin vaan kun ainostaan toi Flow näyttää oviksen mulla aivan eri päivälle ku noi muut. Tosin noihin muihin saa laitettua noi ovistestit.

Mulla on vaan Flow. En oikeestaan perusta hirveesti siihen mitä kalenteri sanoo, ainoistaan cb:n hymynaamaan ja valkovuotoon. 😌
Et sikäli saa Flow näyttää vaikka mitä.

Plussaksi lasketaan testiajalla tulleet plussat, ei sen jälkeen. Se sanotaan testin ohjeissakin.. eli enl uottaisi ja tekisin parin päivän päästä uuden.
Nuo antaa eri keskustelupalstojen ketjujen mukaan usein vääriä poseja. Tässäkin ketjussa yksi oli laittanut kuvan.

Nyt on kyseessä selkeästi värillinen viiva, niin ei se itsestään kyllä tollaiseksi mene. 😊 Oon mäkin noita tikkuja uittanut jonkin verran, että uskallan sanoa. Uutta testiä sitten myöhemmin niin varmistuu vielä. 👍

Kuumeisesti odottelen jos saataisi lapsi alulle. Toinen yritys vasta, eilen heräteostoksena ostin ovulaatiotikkupaketin. Eilen tikutin 12kp, aika hyvin väriä oli jo tikun viivassa. Tänään testasin hetki sitten ja voisi hyvin olla nyt parhaimmillaan tikun viivan väri. Tänään talleteltu. Huomenna ja ylihuomenna ei pysty talletella, töissä tulee oltua pitkää päivää. Seuraava tallettelu maanantaina vasta. Vai onkohan jo silloin myöhäistä? Pitäisikö nipistää viikonloppuna unista ja suorituspaikka olisi huonompi, lapsi nukkuu meidän sängyssä nimittäin. Ja miehelle tuleminen on haastavaa.

Laita kuvaa testistä niin arvioidaan täällä onko the moment ☺

Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: marik91

Yhteistyössä