Haaveena vauva 2026

Dpo9

Odotellaan vielä perjantaihin ennen kuin siirryn plussanneisiin, kun ei ole vielä edes menkat myöhässä, tosi varhaiset päivät. Mut kyl tää ainakin nyt plussalta näyttää! Jos hyvin käy niin LA olisi 2.1.

https://aijaa.com/wD4VX7

Ihanaa, ihana plussa-aalto täällä hiljaisen maaliskuun jälkeen, toivotaan et ehditään vielä saamaan lisää vuodenvaihteen/alkuvuoden vauvoja 🩷 ite laskin et tästä oviksesta ois LA 11.1, mut meillä käynnisteltäis kyllä joulukuun puolella todennäköisesti. Se oliski todellinen joululahja 🥰

@Macademia täällä lämpö tänään aamulla 36,7 eli ihan kiva nousu! Flo-sovellus odottaa vielä kolmannen päivän nousun kunnes vahvistaa oviksen tapahtuneeksi lämpöjen puolesta. Sulla lämmöt pysyy hyvin ylhäällä 👍

En uskaltanut vielä eilen aloittaa Cyclogestejä, ettei vaan häiriinny ovis jos on vielä käynnissä. Eka kierto synnytyksen jälkeen kun ei oo liiemmin oviskipuja ni vaikea sanoa itsekään. Ja toisella palstalla joku kommentoikin, et yleensä neuvottu aloittamaan 3-4päivää ovisplussasta, et mun ohje muutenkin aikainen, ku kaks päivää plussasta. Itekin mietin sitä heti, et silloinhan saattaa vasta ovulaatio olla käynnissä. Noh, tänään illalla aloitan, ku ovis todnäk oli sunnuntaina/sillon yöllä.

Mulla oli viime raskaudessa oireina dpo 3-5 päänsärkyä, tukkoisuus, loputon nälkä ja flunssainen olo. Ja dpo 10 se toisen rinnan kosketusarkuus ja kuvotuksen tunne. 😁 kaivelin muistiinpanoja Flosta.

Kuukautisethan ne sieltä alkoi taas sunnuntaina. Toiveikkaina uutta kiertoa kohden. Ei olla vielä hakeuduttu tutkimuksiin, vaikka yritystä jo jonkun aikaa ollutkin.

Mulla kuukautiskierto oli viime vuonna aika sekaisin. Voi olla, että ylipainolla ollut merkitystä. Nyt painoa pudonnut syksystä noin 17 kiloa ja kierto näyttäisi säännöllistyneen, pudotettavaa toki vielä on :whistle:

• Tykkää
Reactions: nnzzi ja marik91
Testasin myös tänään ja mitään huomattavaa vahvistumista ei ollut tapahtunut. Mutta pientä ainakin kun vertaa tohon 13 dpo testiin. Tänään pitäis viimeistään alkaa menkat niin jokohan uskaltaisin odottaa, että ne ei ala. Nyt en enää testaa päivittäin. Vois odottaa ainaki sen 3-5 vrk ja mielenkiinnosta vaikka testata sitten joko tulee tasavahvat viivat. Ja oon säästellyt tollasta diginäytöllistä testiä niin jospa sekin viikon päästä vois näyttää jo 3+.

Ja mitä tulee vatsakipuihin niin niinhän se on. Esikoisesta mulla oli ihan järkyttävän kovat krampit. Heräsin niihin keskellä yötä ja unissani luulin, että saan keskenmenon. Ja kerran niihin kipuihin liittyi myös veristä tiputtelua. Ihme kun sekään ei sitten ollut keskenmeno… olin kyllä ihan varma siitä. Ehkä nämä kemialliset tässä tuoreessa muistissa saa vähän vainoharhaiseksi ja epäileväksi.

Esikoisesta mulla oli myös tosi kova raskauspahoinvointi ja pelottaa, etten välty sillä kun mua on jo nyt etonut kaksi päivää… Noh se riski on nyt vaan otettava.

Onnea plussasta ja toivotaan viivojen vahvistumista!

Miten sulla menee, @haaveillen ?

Jään tänne seurailemaan miten teillä kaikilla menee ja ihan hirveesti plussatuulia kaikille teille! Toivotaan, ettei tarvis enää palata itse haaveilemaan tänne.
Kiitos kysymästä 🤭 Pikkuhiljaa alan sisäistää ja uskoa että raskaana ollaan. Ainakaan mitään vuotoja ei ole ollut, että ehkä se ainakin pitää toistaiseksi paikkaansa 😃 Mäkään en ole nyt testannut, ajattelin huomenna testata ja katsoa minkälaiset viivat tulee. Jos on vahvat, niin yritän lopettaa siihen, tai sitten teen vielä viikkonäytöllisen jonkun päivän päästä ja toivon että viikot on nousseet 😊

Mutta se siitä raskauspuheesta. Jään myös taustalle. Toivottavasti täällä tehdään paljon positiivisia raskaustestejä tänävuonna 🫶

On kyllä mahtavaa kun niin monta plussaa sadellut, nyt vaan kovasti tarrasukkia kaikille ja onnellista odotusta ryhmästä poistuville ♥

Ei tullut plussaa vielä tälle päivälle, mutta jospa aamulla 😌 tässä testit ylimpänä eilinen ilta, tää aamu, päivä ja nyt äskeinen ilta. Mies tietty nukahti sohvalle enkä raaski kyllä herättää. No kerkeehän sitä vielä huomennakin 😏

Kiitos kysymästä 🤭 Pikkuhiljaa alan sisäistää ja uskoa että raskaana ollaan. Ainakaan mitään vuotoja ei ole ollut, että ehkä se ainakin pitää toistaiseksi paikkaansa 😃 Mäkään en ole nyt testannut, ajattelin huomenna testata ja katsoa minkälaiset viivat tulee. Jos on vahvat, niin yritän lopettaa siihen, tai sitten teen vielä viikkonäytöllisen jonkun päivän päästä ja toivon että viikot on nousseet 😊

Mutta se siitä raskauspuheesta. Jään myös taustalle. Toivottavasti täällä tehdään paljon positiivisia raskaustestejä tänävuonna 🫶
Niin paljon onnea!😍❤ Oli pakko kirjautua ja tulla onnittelemaan. Onnea myös kaikille muille plussanneille.

Olen seuraillut keskustelua taustalla, olin mukana kahden viime vuoden ryhmässä (yritys alkanut kesällä 2023). Edelleen kovasti vauvaa toivon, ja nämä plussauutiset antaa toivoa että ehkä meitäkin vielä onnistaa 🥰

En kerinnyt yhtään tulla päivittelemään. Noh kummiskin. Ovis testi nega. Eli en tiiä mitä limoja kroppa puski pihalle 😂 ens kierrosta kunnolliset ovis testaukset että selkenee oma kierto. Eli täällä nyt pyörittelen peukaloita menkkoja odotellessa 😄

Moikka!
Täällä kanssa haaveena vauva 2026!🥰

Minä ja puolisoni ei vielä olla päästy yrittämään. Puolisoni on periaatteellinen mies ja hänelle on tärkeää että olemme naimisissa ennen. Mahdollisesti toukokuussa meillä pitäisi olla häät ja ollaan sovittu että sitten lähtee VIIMEIN yritys käyntiin!😍 sitä odotellen!

Matkani ei ole ollut helppo (kuten varmaan monella muullakaan täällä). Olen ikäni tietänyt haluavani lapsia ja olla nuorena äiti. Muistan miten hirveää oli täyttää 20-vuotta ja olla lapseton. Nyt olen 25v enkä ikipäivänä osannut kuvitella että kerkeen täyttämään näin "vanhaksi" ennenkuin vieläkään on yhtäkään lasta. Asiaa ei helpota haaveeni suurperheestä (ainakin 5-8 lasta), kiire tulee...
No mutta kuitenkin.. olen kärsinyt jäätävästä vauvakuumeilusta varmaan 18-vuotiaasta aina tähän päivään asti. Pari vuotta ollaan seurusteltu mieheni kanssa ja olen ollut oikein monsteri näiden itkujeni kanssa!🤭

Kiinnostaisi tietää kuinka pitkään te olette vauvakuumeilleet ? Jouduitteko pitkään kääntämään miehen päätä vai oliko mies heti mukana hommassa ?😂

Moikka!
Täällä kanssa haaveena vauva 2026!

Minä ja puolisoni ei vielä olla päästy yrittämään. Puolisoni on periaatteellinen mies ja hänelle on tärkeää että olemme naimisissa ennen. Mahdollisesti toukokuussa meillä pitäisi olla häät ja ollaan sovittu että sitten lähtee VIIMEIN yritys käyntiin! sitä odotellen!

Matkani ei ole ollut helppo (kuten varmaan monella muullakaan täällä). Olen ikäni tietänyt haluavani lapsia ja olla nuorena äiti. Muistan miten hirveää oli täyttää 20-vuotta ja olla lapseton. Nyt olen 25v enkä ikipäivänä osannut kuvitella että kerkeen täyttämään näin "vanhaksi" ennenkuin vieläkään on yhtäkään lasta. Asiaa ei helpota haaveeni suurperheestä (ainakin 5-8 lasta), kiire tulee...
No mutta kuitenkin.. olen kärsinyt jäätävästä vauvakuumeilusta varmaan 18-vuotiaasta aina tähän päivään asti. Pari vuotta ollaan seurusteltu mieheni kanssa ja olen ollut oikein monsteri näiden itkujeni kanssa!

Kiinnostaisi tietää kuinka pitkään te olette vauvakuumeilleet ? Jouduitteko pitkään kääntämään miehen päätä vai oliko mies heti mukana hommassa ?
Tervetuloa mukaan :giggle: mulla on kanssa ollut pitkään vauvakuume. Oisinkohan alkanut itsekkin kuumeilemaan siinä 18-vuoden iässä. Kohta ikää mittarissa jo 33 😁

• Tykkää
Reactions: JasmiRubiini99
Moikka!
Täällä kanssa haaveena vauva 2026!🥰

Minä ja puolisoni ei vielä olla päästy yrittämään. Puolisoni on periaatteellinen mies ja hänelle on tärkeää että olemme naimisissa ennen. Mahdollisesti toukokuussa meillä pitäisi olla häät ja ollaan sovittu että sitten lähtee VIIMEIN yritys käyntiin!😍 sitä odotellen!

No mutta kuitenkin.. olen kärsinyt jäätävästä vauvakuumeilusta varmaan 18-vuotiaasta aina tähän päivään asti. Pari vuotta ollaan seurusteltu mieheni kanssa ja olen ollut oikein monsteri näiden itkujeni kanssa!🤭

Kiinnostaisi tietää kuinka pitkään te olette vauvakuumeilleet ? Jouduitteko pitkään kääntämään miehen päätä vai oliko mies heti mukana hommassa ?😂
Tervetuloa, kiva saada uusia mukaan 😊
Mä olin esikoisen saadessani 24, kerkesin vuoden parkua silloiselle miehelle kunnes suostui yrittämään 😊 nyt oon 29 ja kaksi omaa lasta, nykyisellä puolisolla 4. Kumpikaan ei halunnut enää tehdä lisää, mutta kuinkas kävi ja tässä sitä seitsemättä ja ekaa yhteistä yritetään 🙈 mä varmaan epäröin pisempään, mies olisi tehnyt aikaisemmin.

• Tykkää
Kiitoksia!❤
@Tiuhti92 oho, ootpa sääkin pitkän aikaa kuumeillut!😱 Toivottavasti pian tärppäisi siellä!☺
@desirett hienoa että teillä siellä lapsia jo on ja nyt yhteinenkin tekeillään! Välillä se viivyttelevä osapuoli onkin se nainen😂 harvinaisempaa ehkä niinpäin mutta hienoa että päädyitte nyt tämmöiseen tulokseen! Onnea teillekin☺

• Rakkaus
Reactions: desirett
Onnea kaikille plussanneille!

Itse olen myös vauvakuumeillut varmaan koko elämäni, olisin ollut valmis aloittamaan haaveilun jo puolisentoista vuotta sitten kun mentiin naimisiin (olin 26), mutta mies ei ollut vielä valmis. Sovittiin vuosia sitten että voidaan aloittaa vauvaprojekti kun kierukkani vanhenee joulukuussa 2024, ja siitä pidettiin kiinni. Nyt olen siis 28 ja yritystä takana muutama kuukausi.

Tänään kp27 ja tod.näk. DPO11. Pahoinvointi, rintojen arkuus, jatkuva pissahätä yms klassiset raskausoireet jatkuvat. Ihan niin kuin viime kuussa, eilen kp26 illalla alkoi tosi rajut krampit. Tällä kertaa niitä ei ole kuitenkaan seurannut vuoto, enkä ole vuotanut edes kiinnittymisvuotoa. Edellisissä kierrossa kramppailua seurasi kaikkien oireiden loppuminen seinään, mutta tällä kertaa oireet ovat vain vahvistuneet päivän myötä.

Olo on hämmentynyt, toiveikas mutta en uskalla odottaa muuta kuin vuodon alkamista. Pikkuiset krampit näkyvät jatkuvan ja en varmasti uskalla testata ennen kuin kuukautiset ovat ihan oikeasti kunnolla myöhässä. Eli ehkä siis ensi maanantaina aikaisintaan.

Onpa täällä ihana plussatuuli🥰 onnea kaikille plussanneille ja tarrasukkia matkaan!
Kiva myös päästä lukemaan uusien ajatuksia 🤭
Meillä oli tosiaan viime kierto tarkoituksella ns yrittämättä tai ainakin ilman oviksen kyttäämistä 🤭 Kroppa vissiin sekos siitä, että oli hiljaisempaa vällyjen välissä ja menkat jo 4päivää myöhässä 🙃 Haluaisin jo päästä uuteen kiertoon!
Tein lauantaina rtestinkin jo mutta niin nega kuin olla voi 🤣
Nyt luin täältä tuosta toispuoleisesta tissikivusta, sillä tän päivän mulla on ollut vain vasen rinta sivusta kipee, mutta toisaalta mulla on ennen menkkoja aina rinnat aika kipeät🤣 jossei menkkoja ala viikonloppuna kuulua niin kai on testattava uusiks 🫢 On kyllä ihme ja luojan lykkyä jos nyt muka ois sit tärpännyt.

Onpa täällä ihana plussatuuli onnea kaikille plussanneille ja tarrasukkia matkaan!
Kiva myös päästä lukemaan uusien ajatuksia
Meillä oli tosiaan viime kierto tarkoituksella ns yrittämättä tai ainakin ilman oviksen kyttäämistä Kroppa vissiin sekos siitä, että oli hiljaisempaa vällyjen välissä ja menkat jo 4päivää myöhässä Haluaisin jo päästä uuteen kiertoon!
Tein lauantaina rtestinkin jo mutta niin nega kuin olla voi
Nyt luin täältä tuosta toispuoleisesta tissikivusta, sillä tän päivän mulla on ollut vain vasen rinta sivusta kipee, mutta toisaalta mulla on ennen menkkoja aina rinnat aika kipeät jossei menkkoja ala viikonloppuna kuulua niin kai on testattava uusiks 🫢 On kyllä ihme ja luojan lykkyä jos nyt muka ois sit tärpännyt.

Meillä viime (ja ainoa) tärppikierto oli just tollanen et ei ees yritetty yrittämällä ja mulla nimenomaan tuli tota toisen tissin sivusärkyä vaik normisti rinnat aina luteaalissa kipeät! Et toivotaan plussaa sinne 🥰

Mulla ei synnytyksen jälkeen oo luteaalissa rinnat särkeneet lainkaan enää, en tiiä mistä johtuu. Nyt kolmatta päivää keltarauhashormonituki Cyclogestit tukena, eikä silti oo tissit kipeät vaik ootin et saattais sen tehdä. Ainakaan vielä. Muuten oireetonta, lämmöt kivasti korkealla mut jotenkin ei uskoa tärppiin. Toisaalta ainoa kierto jossa en uskonut yhtään tärppiin enkä huomannu oireitakaan suuremmin oli se tärppikierto 🤣

Moikka!

Minä ja puolisoni ei vielä olla päästy yrittämään. Puolisoni on periaatteellinen mies ja hänelle on tärkeää että olemme naimisissa ennen. Mahdollisesti toukokuussa meillä pitäisi olla häät ja ollaan sovittu että sitten lähtee VIIMEIN yritys käyntiin! sitä odotellen!

No mutta kuitenkin.. olen kärsinyt jäätävästä vauvakuumeilusta varmaan 18-vuotiaasta aina tähän päivään asti. Pari vuotta ollaan seurusteltu mieheni kanssa ja olen ollut oikein monsteri näiden itkujeni kanssa!

Kiinnostaisi tietää kuinka pitkään te olette vauvakuumeilleet ? Jouduitteko pitkään kääntämään miehen päätä vai oliko mies heti mukana hommassa ?
Tervetuloa mukaan!

Ekaa lasta alettiin miettiä häiden jälkeen. Olin 25 kun mentiin naimisiin. Oltiin aiemmin puhuttu aikataulusta suunnilleen, ja oltiin onneksi samoilla linjoilla. Aluksi ajateltiin että oltaisiin vuosi ensin rauhassa kahden ja sitten alettaisiin yrittää. Sitten lähipiiristä kuului keskenmeno- yms uutisia, ja tajuttiin että ehkä olisi kuitenkin parempi aloittaa heti, kun ei ollut myöskään enää mitään sellaista mitä oltaisiin vielä haluttu ennen lapsia kahden tehdä.

Toinen lapsi oli selvää että yritetään kun ensimmäinen täytti 1v 3kk (minimissään 2v ikäeroa toivottiin).

Kolmas ei ollut suunnitelmissa. Nuoremman täytettyä 3,5v nousi ajatus että mitä jos sittenkin vielä yksi, vai onko lapsiluku siinä. Tätä mietittiin yhdessä puolisen vuotta kunnes tehtiin päätös yhdessä.

• Rakkaus
Onnea paljon @Kolmattakehiin !

Tervetuloa mukaan @JasmiRubiini99 ! Mä oon kans "aina" tietänyt haluavani ison perheen, lapsena ajattelin neljää lasta. Noh, nyt lapsia on jo viisi ja vielä mahtuisi perheeseen lisää 🥰 Me aloitettiin kans lasten yritys kun naimisiin mentiin, olin silloin 22v ja esikoinen syntyi kun olin 23v. Ja paljon aiheesta puhuttiin ja lopulta mieskin oli sitä mieltä että parempi aiemmin ku myöhemmin 🙊

ON: Vihdoin menkat loppuneet ja alkaa kuukauden mukavin aika 🙊 oon kyllä tässä nyt taukokuukauden aikana pohtinut, että ainakin tän kierron yritän mennä ilman ovistestejä "rennommin". Tiedän kuitenkin suunnilleen milloin se on ja lämpöjä seurailen..

Vauva 2026

Ilmoitathan tietosi listalle ja päivityksesi punaisella, jos väri ei toimi, voit myös @-merkitä edellisen listan päivittäjän.

Lista päivitetään kerran päivässä Kuka tahansa voi päivittää listan. Päivitä lista vastaamalla edellisen päivitetyn listan viestiin, poista [ ]-sulut teksteineen alusta ja lopusta, muokkaa kierto- ja piinapäivät ajantasalle. Selaa viestit läpi edelliseen listaan saakka, jotta listalle tulee käyttäjien ilmoittamat päivitykset oikein. Plussanneet siirtyvät YA-listalta plussanneiden listalle; muista ilmoittaa kun haluat siirtyä.

Kiertopäivä- ja piinalistalta voidaan poistaa, jos käyttäjä ei ole ollut aktiivinen vähään aikaan. Takaisin pääsee tottakai heti halutessaan!

★★★★★★★★★★★★★★★

Nimi ★ yritys aloitettu ★ monesko lapsi

@marik91 ★11/22 ★ 2. ( 1. kohtukuolema rv 40+3, 11/24)
@Puolijalopeura ★ 10/23 ★ 1.
@Adagio- ★ 11/2023 ★ 1.
@Kevättuuli26 ★ 01/24 ★ 2.
@Tiuhti92 ★ 02/24 ★ 1.
@Kultakataja ★ 04/24 ★ 1.
@Kolmattakehiin ★ 05/24 ★ 3.
@Keltainenkukka92 ★ 07/24 ★ 2.
@Minimilli ★ 08/24 ★ 1.
@Eloja94 08/241.
@Jennnuli ★ 10/24 ★ 3. (1. yhteinen)
@Lunni~ ★ 11/24 ★ 6.
@gaoxiaojie ★ 01/25 ★ 1.
@jeshan ★ 01/25 ★ 4.
@nnzzi ★ 01/25 ★ 2.
@Yhteistäykköstä ★ 02/25 ★ 2. (1. yhteinen)
@Macademia ★ 03/25 ★ 5. (1. yhteinen)
@desirett ★ 03/25 ★ 3. (1. Yhteinen)
@suunnaton lentäjä ★ 03/25 ★ 2.
@Aurinkokivi ★ 03/25 ★ 1.
@Bebekakkonen ★ 04/25 ★ 2.
@efi ★ 04/25 ★ 4.

★★★★★★★★★★★★★★★

23.4.2025 keskiviikko

Nimi ★ Kiertopäivä

@Bebekakkonen kp 30/33-46
@Kolmattakehiin kp 29/30-33
@gaoxiaojie kp 27/28-31
@efi kp 23/24-28
@Macademia kp 20/28
@marik91 kp 20/29-32
@nnzzi kp 20/30-33
@desirett kp 12/27
@Minimilli kp 12/24
@Lunni~ kp 6/29-31
@Jennnuli kp 4/27-28

★★★★★★★★★★★★★★★

Piinailijat
Nimi ★ DP0 ★

@Kolmattakehiin DPO 10
@efi DPO 10
@Macademia DPO 6
@marik91 DPO 3

★★★★★★★★★★★★★★★

Plussanneet
Nimi ★ yritys aloitettu ★ monesko lapsi ★ plussa <3

@haaveillen ★ 11/22 ★ 1. ★ 04/25
@AMR ★ 12/24 ★ 2. ★ 04/25

Moikka!

Onpa hassua että itsekin halusin aina olla nuorena äiti, ennenkuin täytän 20v ja kun koitti se päivä että täytin 25 enkä edelleenkään ollut äiti niin kävin läpi jonkin varhaisen keski-iän kriisin😅
Nyt oon 27 eikä ole edelleenkään lasta meillä. Joskus kirjoittelinkin jossain ryhmässä mutta meinasi loppua jo usko kesken tämän homman kanssa.

Yritys aloitettu siis virallisesti joskus vuonna 21 ja nyt oltu muutama vuosi hoidoissa ja viime vuoden lopulla saatiin lahjamunasolut käyttöön kun omat ei pelaa. Siitä nyt jännitän ekan passin tulosta ja jotain haamuja näkyy mutta melkein 10 vuoden odotuksen ja tyhjien tikkujen jälkeen pelkää vain pahinta 😅

Ahkerasti oin seuraillut näitä palstoja ja on aivan ihana nähdä kuinka moni pitkään yrittäny on viimein onnistunut 💕 Luo toivoa tähän omaankin yritykseen ☺

Vauva 2026

Ilmoitathan tietosi listalle ja päivityksesi punaisella, jos väri ei toimi, voit myös @-merkitä edellisen listan päivittäjän.

Lista päivitetään kerran päivässä Kuka tahansa voi päivittää listan. Päivitä lista vastaamalla edellisen päivitetyn listan viestiin, poista [ ]-sulut teksteineen alusta ja lopusta, muokkaa kierto- ja piinapäivät ajantasalle. Selaa viestit läpi edelliseen listaan saakka, jotta listalle tulee käyttäjien ilmoittamat päivitykset oikein. Plussanneet siirtyvät YA-listalta plussanneiden listalle; muista ilmoittaa kun haluat siirtyä.

Kiertopäivä- ja piinalistalta voidaan poistaa, jos käyttäjä ei ole ollut aktiivinen vähään aikaan. Takaisin pääsee tottakai heti halutessaan!

★★★★★★★★★★★★★★★

Nimi ★ yritys aloitettu ★ monesko lapsi

@marik91 ★11/22 ★ 2. ( 1. kohtukuolema rv 40+3, 11/24)
@Puolijalopeura ★ 10/23 ★ 1.
@Adagio- ★ 11/2023 ★ 1.
@Kevättuuli26 ★ 01/24 ★ 2.
@Tiuhti92 ★ 02/24 ★ 1.
@Kultakataja ★ 04/24 ★ 1.
@Keltainenkukka92 ★ 07/24 ★ 2.
@Minimilli ★ 08/24 ★ 1.
@Eloja94 08/241.
@Jennnuli ★ 10/24 ★ 3. (1. yhteinen)
@Lunni~ ★ 11/24 ★ 6.
@gaoxiaojie ★ 01/25 ★ 1.
@jeshan ★ 01/25 ★ 4.
@nnzzi ★ 01/25 ★ 2.
@Yhteistäykköstä ★ 02/25 ★ 2. (1. yhteinen)
@Macademia ★ 03/25 ★ 5. (1. yhteinen)
@desirett ★ 03/25 ★ 3. (1. Yhteinen)
@suunnaton lentäjä ★ 03/25 ★ 2.
@Bebekakkonen ★ 04/25 ★ 2.
@efi ★ 04/25 ★ 4.

★★★★★★★★★★★★★★★

24.4.2025 torstai

Nimi ★ Kiertopäivä

@Bebekakkonen kp 31/33-46
@gaoxiaojie kp 28/28-31
@efi kp 24/24-28
@Macademia kp 21/28
@marik91 kp 21/29-32
@nnzzi kp 21/30-33
@desirett kp 13/27
@Minimilli kp 13/24
@Lunni~ kp 7/29-31
@Jennnuli kp 5/27-28

★★★★★★★★★★★★★★★

Piinailijat
Nimi ★ DP0 ★

@efi DPO 11
@Macademia DPO 7
@marik91 DPO 4
@desirett DPO 0

★★★★★★★★★★★★★★★

Plussanneet
Nimi ★ yritys aloitettu ★ monesko lapsi ★ plussa <3

@haaveillen ★ 11/22 ★ 1. ★ 04/25
@AMR ★ 12/24 ★ 2. ★ 04/25
@Kolmattakehiin ★ 05/24 ★ 3. ★ 04/25

Viimeksi muokattu:
@gaoxiaojie pitkään sullakin ollut vauvakuumeilua ja hienoa että nyt viimein pääsitte yrittämään!☺ Itsekin jouduin exäni kanssa ollessani (ollessani 17-20v) syömään e-pillereitä ehkä vuoden verran vasten tahtoani mutta sen jälkeen en ole mitään ehkäisyjä käyttänyt. Kuulostanut kamalalta uhmata oman kehon luonnollista "toimintaa". Nykyiseni onneksi ei ole semmosia vaatinut käyttää.

@Kolmattakehiin kiitoksia! Hauska että sääkin ollut 25v naimisiinmennessäs!😂 Hyvä että rupesitte aika pian siitä sitten yrittämään, siitä kun ei ikinä ole varmuutta kuinka pitkään joutuukaan yrittämään. Me tosiaan ollaan puolisoni kanssa jo 2 vuotta seurusteltu ja nyt suunnitelmana heti vain laittaa yritys käyntiin kun seremoniat hoidettu pois alta. Hienoa kuulla että nyt teillä kolmas jo tekeillään☺

@Lunni~ kiitos! Wau, unelmat käynyt siellä toteen ja vielä enemmänkin!😍 hienoa että te pääsitte hyvissä ajoin alottamaan yrittämisen!☺ mä paasailin puolisolle kanssa jo seurustelun alkuaikoina (ollessani siinä 23v), että ruvettaisiin samantein yrittämään kun tiedän kuinka suuri merkitys iällä on ja etenkin kun toiveena on suuri perhe. Jotkut miehet ei tunnu ymmärtävän sitä ajan merkitystä😂 eikä sitä että yrityksen aloittaminen ei tarkoita heti onnistumista. On ollut tässä pitkät 2 vuotta takana mutta onneksi viimein kohta päästään yrittämään😍

@hermoilija_ oiettä, hyvä kuulla etten oo ainoo tän asian kaa, mää käyn meinaan sitä samaa "keski-iän kriisiä"🤭 harmitti kun lähipiiri sai siinä 18-20 vuotiaana esikoisiansa mutta minä en saanutkaan, katkaisin moneen välit oman mielenterveyteni takia. Joka vuosi kun maaliskuu vaihtui huhtikuuksi, itkin sitä että musta ei tänävuonnakaan tuu äitiä.
Sulla on kyllä ollut pitkään yritystä ja toi on kamalinta kun ei oma keho pelitäkään niinkuin pitäisi, pelkään sitä samaa vaikka vielä ei yritystä ole alotettukaan. Toivon että teillä nyt tärppäisi siellä!❤

Ihanaa lukea täältä onnistumisista! Plussatuulia ja tarrasukkia kaikille

ON: Toistan varmaan itseäni, mutta hirveän ristiriitaiset fiilikset. Lääkäri suositteli vahvasti ehkäisemään tämän kierron, ja tikuttelin sitten ovulaatiota, ettei väärään aikaan rakastella. En saanut tähän kiertoon ovulaatiota, enkä edes minkäänlaista hormonin nousua näkyviin tikkuihin. Tasaisesti oli pieni haamuviiva LH testissä, joka sitten loppujen lopuksi ei enää tullutkaan. Eli joko en ovuloinut olenkaan, tai aloitin tikuttamisen liian myöhään. Ja se stressaa nyt hirveästi, että josko sittenkin oon raskaana, vaikka ei juuri nyt kilpirauhasen takia kannattaisi. Yritystä on kuitenkin nyt vuosi takana, että jos olisin, niin olisin varmaan onnellinen, mutta samaan aikaan huolissaan.

• Tykkää
Reactions: marik91
Kiva kun uusia ilmestyy tänne ☺
Tervetuloa!

Omaa tarinaa värittää vahvasti lestatausta. Mentiin nuorena naimisiin, eikä ehkäisyä käytetty sen koommin. Lastentuloa pidimme itsestäänselvyytenä, eikä yritetty oikeastaan erityisesti. Tjot. Ekassa kesti, mutta ei meillä ollut ajatuksena mennä hoitoihin.

Ekan ja tokan ikäero on 1 v 7 kk, eli 11 kk päästä raskauduin.

Lopulla kahdella pari vuotta väliä.

Nyt nykyisen kumppanin kanssa kerkesimme olla melkein 8 v ennen kuin aloin/aloimme kuumeilemaan.
Sanoin helmikuuussa miehelle intiimin hetken jälkeen, että mitäs mieltä olisit… Sehän sanoi, että on ihan shokissa mun puheista. Ei vissiin nukkunut sinä yönä. 😅 Viikon verran annoin hänen pureksia asiaa. Sanoikin sitten, että se voisi olla hyvä idea. 🥰
Joten äkkiä kierukka veks ja siitä alkoikin hommat rullaamaan.

Tähän päivään… Nyt siis on se jännä päivä dpo 7 😀 Maha ja tissikipuja riittänyt varsinkin eilisestä, turvottaa, mutta en jaksa niitä miettiä. Voi olla pms yhtä hyvin.
Lämmöt pysyny ylhäällä. Tosi väsy oon ollu, tänää vähä energisempi olo.
@marik91 ostin sitä inositolia ja sitä oon pari päivää syönyt. 👍

Kiva kun uusia ilmestyy tänne ☺
Tervetuloa!

Omaa tarinaa värittää vahvasti lestatausta. Mentiin nuorena naimisiin, eikä ehkäisyä käytetty sen koommin. Lastentuloa pidimme itsestäänselvyytenä, eikä yritetty oikeastaan erityisesti. Tjot. Ekassa kesti, mutta ei meillä ollut ajatuksena mennä hoitoihin.

Ekan ja tokan ikäero on 1 v 7 kk, eli 11 kk päästä raskauduin.

Lopulla kahdella pari vuotta väliä.

Nyt nykyisen kumppanin kanssa kerkesimme olla melkein 8 v ennen kuin aloin/aloimme kuumeilemaan.
Sanoin helmikuuussa miehelle intiimin hetken jälkeen, että mitäs mieltä olisit… Sehän sanoi, että on ihan shokissa mun puheista. Ei vissiin nukkunut sinä yönä. 😅 Viikon verran annoin hänen pureksia asiaa. Sanoikin sitten, että se voisi olla hyvä idea. 🥰
Joten äkkiä kierukka veks ja siitä alkoikin hommat rullaamaan.

Tähän päivään… Nyt siis on se jännä päivä dpo 7 😀 Maha ja tissikipuja riittänyt varsinkin eilisestä, turvottaa, mutta en jaksa niitä miettiä. Voi olla pms yhtä hyvin.
Lämmöt pysyny ylhäällä. Tosi väsy oon ollu, tänää vähä energisempi olo.
@marik91 ostin sitä inositolia ja sitä oon pari päivää syönyt. 👍
Mä luulen et inositolilla oli osuutta siihen, et sain niin vahvan ovisplussan ja vähän aiemmin täs kierrossa! Oviskivut tosin loisti poissaolollaan. Nyt dpo 4 ja pari päivää ollu ihan tukkoinen, viime tärppikierrossa olin myös, mut yritän ajatella josko siitepölyt vaan aiheuttaa. Aamulämpö pysyttelee 36,7. Tsempit piinailuun 🩷

Tervetuloa uusille kuumeilijoille 🩷 Meidän taustasta sen verran, et 9v oltu yhdessä, miehellä 2 poikaa edellisestä suhteesta, mulla vuosien takaa (20 vai 21) yks km takana ja nyt aktiivista yritystä 10-11/2022 asti. Välissä tosiaan hyvin sujunut raskaus joka päättyikin suureen suruun kun viime marraskuussa tyttömme kuoli kohtuun rv 40+3. Nyt yk4 sen jälkeen käynnissä ja lapsettomuuspolilla oli juuri ensikäynti. Syytä kohtukuolemalle ei löytynyt, mut mulla löyty koholla olevat fosfolipidivasta-aineet, jonka vuoksi seuraavan raskauden ajan käytän verenohennuslääkkeenä napapiikkiä, varmuuden vuoksi, mikäli tää verenhyytymisongelma/tukostaipumus on vaikuttanut kohtukuolemaan, se ei selvinnyt ikinä tutkimuksista. Mä täytän tänä vuonna 34 ja mies 43. Haaveena olisi parikin lasta, mut katotaan, sais nyt yhden elävän lapsen kotiin niin sekin olisi unelmien täyttymys. Mä heräsin tähän lapsihaaveeseen vasta tossa 30v tienoilla. Tähän asti noi bonuslapset tuoneet iloa elämään ja heidän kasvaessa tullut haave yhteisestä pienestä. Pojat olivat hyvin pieniä kun tavattiin, 1,5v ja 3v.

Yhteistyössä