Haaveena vauva 2025

Onko oletettavaa, että ovis tulee jos tulee ovistesti plus ja lämmöt nousee? Yleensä kipuja mutta nyt ei ole ollut. Silti muut klassiset oireet.
Lämmön noususta voi luotettavasti päätellä, että on ovuloinut jo 👍 Positiivinen ovistesti kertonee että on edellytykset ovulaatiolle, mutta ymmärtääkseni voi käydä niinkin (esim. kovan stressin takia) ettei heti vielä ovuloikaan, ja testi on taas jonkin ajan kuluttua uudelleen positiivinen, kun kroppa yrittää uudestaan.
 
Lämmön noususta voi luotettavasti päätellä, että on ovuloinut jo Positiivinen ovistesti kertonee että on edellytykset ovulaatiolle, mutta ymmärtääkseni voi käydä niinkin (esim. kovan stressin takia) ettei heti vielä ovuloikaan, ja testi on taas jonkin ajan kuluttua uudelleen positiivinen, kun kroppa yrittää uudestaan.
Joo toi lämpöjen seuranta olis kyllä hyvä. 👍🏼 En ole sitä tehnyt, mutta tunnen kuinka hirveä vilu aina oviksen jälkeen, josta olen päätellyt että ovis nyt ohi. Pitääpä kokeilla mittailla enskierrossa lämpöjä.
 
vierailija
Aamulämpö aina samaan aikaan. Paljastaa oviksen tapahtuneen, silloin lämpö selvästi nousee ja pysyy koholla menkkoihin asti. Jos ei laske niin on raskaana. Tietää että kun lämmöt on noussut niin voi lopettaa tallettelut siltä kierrolta.

Mä oon seurannut Ouralla, se ei näytä suoraan aamulämpöä mutta samalla logiikalla pitäis pystyä netin artikkelien mukaan seuraamaan muutoksia. Viime kierrossa näkyi tosi selkeästi samalla tavalla kuin netin artikkelin esimerkkikuvissa.
/kolmattakehiin
Paljonko tuo nousu voisi olla ja koska pitää aloittaa mittaukset?
 
vierailija
Ensin taustatietoa itsestäni. Just täytin 42v ja vuosi sitten huhtikuun lopussa tuli keskenmeno viikoilla n. 8. Miehellä on jo kolme aikuista lasta edellisestä liitosta itsellä ei ole yhtään. Nyt niin säännölliset menkat on jo melkein kuukauden myöhässä, edelliset menkat oli supernopeat 1,5 päivän menkat normaalien 7 päivän sijaan.
Pissalla saa ravata koko ajan (jo yli kolme viikkoa tätä rumbaa) ja yölläkin saa käydävähintäön kerran pissalla, yleensä kaksi), maha on turvoksissa ja parin päivän välein tulee menkkajuilintaa parin tunnin ajan, mutta vuoto ei ala.
Otin terkka-asemalle yhteyttä ja pyysin päästä verikokeisiin, kun rtestit näyttää negaa. Lopputulos: sain lähetteen klamdia-, hiv- ja tippuritesteihin sekä pissatestiin, mistä katsotaan pissatulehdus. Ei hcg-testiä. Ja sanoin miljoona kertaa, että sukupuolitaudit on pois suljettu juttu, vaikka luomuna mennäänkin. Mutta kun ei uskota, niin ei uskota. Pitäis varmaan mennä yksityiselle, mutta kun ei olisi varaa..
 
vierailija
Paljonko tuo nousu voisi olla ja koska pitää aloittaa mittaukset?
Esim. 0,5 astetta (tosilla enemn, toisilla vähemmän). Muutokset on niin pieniä, että pitää olla mittari, joka näyttää 2 desimaalia, ja mittaus tehdä joka aamu samaan aikaan ennen sängystä nousemista, ettei mikään ehdi vaikuttaa siihen. Kannattaa googlata kiertotietoisuutta, tähän löytyy ihan kurssejakin. Mittauksia tehdään joka päivä (jos haluaa päästä helpommalla, voi menkkojen aikaan jättää mittaukset väliin).
 
vierailija
Voi. Minulta lakkasi kananmunanvalkuaiset tulematta ja luulin etten enää ovuloinut. Ultratessa luuloni onneksi osoittautui vääräksi.
Kuitenkin limat on oleelliset hedelmöittymisen kannalta, koska ne auttavat siittiötä kulkemaan paikalleen ja pysymään hengissä. Epäotolliseen aikaan kuukaudesta kun limoja ei ole, siittiö kuolee nopeasti. Inseminaatiosta saa apua limattomuudesta johtuviin ongelmiin.
 
vierailija
Esim. 0,5 astetta (tosilla enemn, toisilla vähemmän). Muutokset on niin pieniä, että pitää olla mittari, joka näyttää 2 desimaalia, ja mittaus tehdä joka aamu samaan aikaan ennen sängystä nousemista, ettei mikään ehdi vaikuttaa siihen. Kannattaa googlata kiertotietoisuutta, tähän löytyy ihan kurssejakin. Mittauksia tehdään joka päivä (jos haluaa päästä helpommalla, voi menkkojen aikaan jättää mittaukset väliin).
Kyllä 1 desimaalikin riittää, mutta muutokset on tosiaan pieniä. Itse esim. merkkasin lämmöt flo sovellukseen, josta näki käyrän lämpöjen muutoksesta. Loppukierto pitäisi olla aina selvästi korkeammalla.
 
Eikö teillä muilla ole palelua oviksen jälkeen? Ite aina palelen niin siitä tiedän että lämmöt vaihtelee. Oon kyllä muutenkin todella kehotietoinen itsestäni ja tunnistan tosi pieniäkin muutoksia niin voi olla että sen takia huomaan tuon lämmön vaihtelun selkeästi. Koska sit 1-2pv ennen menkkoja tulee hikoilua eli lämmöt laskee. 🤔
 
vierailija
Eikö teillä muilla ole palelua oviksen jälkeen? Ite aina palelen niin siitä tiedän että lämmöt vaihtelee. Oon kyllä muutenkin todella kehotietoinen itsestäni ja tunnistan tosi pieniäkin muutoksia niin voi olla että sen takia huomaan tuon lämmön vaihtelun selkeästi. Koska sit 1-2pv ennen menkkoja tulee hikoilua eli lämmöt laskee.
On palelua ja hikoilua. Viimeksi viime yönä kunnon hiki kohtaus ,vaikka oletan että ovis oli maanantaina 🤔 Samanlainen hikikohtaus myös maanantaina. Lämmöt on korkealla joka kierto loppu kierrossa vaikkei plussaa ole kertaakaan tullut 🤔😔
 
vierailija
Noniin, nyt ne menkat sitten taisi alkaa. Yöllä alkoi tuhru, ei kuitenkaan kunnon tulva ja vähän väliä juilii kunnolla. Eli taisi sitten olla ovuloimaton kierto ja sen takia menkat jäi pois jostain syystä.
 
vierailija
Kuitenkin limat on oleelliset hedelmöittymisen kannalta, koska ne auttavat siittiötä kulkemaan paikalleen ja pysymään hengissä. Epäotolliseen aikaan kuukaudesta kun limoja ei ole, siittiö kuolee nopeasti. Inseminaatiosta saa apua limattomuudesta johtuviin ongelmiin.
Anekdoottina oma kokemus: kun alettiin yrittää lasta ja aloin ekaa kertaa edes miettimään, että ovuloinkohan ja mistä sen tunnistan, kyseisessä kierrossa tuli limaisempaa vuotoa, jonka luulin kertovan selkeästi ovuloinnista, muistaakseni noin viikko ennen kuin ovistesti näytti oikeasti plussaa. Ja siitä kierrosta tärppäsi heti. Eli vuodossa näkynyt muutos ei kyllä suoraan kertonut ovulaation ajankohtaa ja ihan hyvin ne siittiöt siellä pääsi kohteeseensa.

Kehon muutosten tulkinta ei ole mitenkään yksiselittäistä. Limat, lämpötilat, mieliala, kaikkeen vaikuttaa tosi monet eri muuttujat, myös muutkin kuin kiertoon liittyvät. Ihmiskeho on varsin monimutkainen kokonaisuus. Jos miettii vaikka mitä joku ientulehdus voi tehdä ihmisen puolustusjärjestelmälle ja lämmölle. Toivoisin että ihmiset ei lähtisi liikaa pilkuntarkkaan kehonmittailuun, siitä voi tulla vaan turhaa päänvaivaa ja ehkä virhetulkintojakin raskautta yrittäessä. Toki jokainen tyylillään kulkee tätä matkaa. 👍 mutta toivon sana niille, joilla ei ehkä kaikki erinäiset numerot ja oireet viittaa ovulaatioon, se voi silti ihan hyvin tapahtua!
 
vierailija
Jos teillä on ollut ovuloimaton kierto, onko kierto ollut pitkä/lyhyt ettei ole ollut normipitunen?
/Mollama
Omat kierrot kaikki 24-28 päivää, useimmiten 25-27 joten itselläni ei selvästi pisempiä kiertoja ole ollut jotka kertoisi ovuloimattomuudesta. Olen siis käynyt gynelläkin niin että ollut ovulaation jälkeen ja siellä on näkynyt että ovulaatio on tapahtunut. Itse epäilen että kohdallani ovuloimattomat on niitä joissa rinnat ei kipeydy mutten voi olla varma.. Ikää on se +40v joten ovuloimattomia kiertoja luulisi olevan useimmiten ovulaatio sijaan 😔
 
  • Tykkää
Reactions: Browneye2023
Vauva 2025

Ilmoitathan tietosi listalle ja päivityksesi punaisella, jos väri ei toimi, voit myös @-merkitä listan kyseisen päivän päivittäjän.

Lista päivitetään kerran päivässä. Kuka vain voi päivittää listan, vaihdellaan vuoroa. Päivitä lista vastaamalla edellisen päivän viestiin, poista [ ]-sulut teksteineen alusta ja lopusta, lisää kierto- ja piinapäiviin yksi päivä lisää. Plussanneet siirtyvät YA-listalta plussanneiden listalle (muista ilmoittaa kun haluat siirtyä).

Kiertopäivä- ja piinalistalta voidaan poistaa, jos käyttäjä ei ole ollut aktiivinen vähään aikaan. Takaisin pääsee tottakai heti halutessaan!

★★★★★★★★★★★★★★★

Nimi ★ yritys aloitettu ★ monesko lapsi

@Saaga86 ★ 06/21 ★ 2.
@Kellyz ★09/21 ★ 3. (1. yhteinen)
@hermoilija_ ★ 12/21 ★ 1. yhteinen
@Dinaas ★ 03/22 ★ 1. ★ kkm 07/23
@Mollama ★ 05/22 ★ 3. ★ 3x km -23
@RLiisukka ★ 08/22 ★ 1. ★ ku 2/23
@heltsuli ★ 08/22 ★ 1.
@haaveillen ★ 11/22 ★ 1.
@Kerttumaaria ★ 01/23 ★ 1.
@Min204 ★ 03/23 ★ 2.
@Frija ★ 05/23 ★ 1.
@Tyyn3 ★ 05/23 ★ 1. yhteinen
@Päivänsäde84 ★ 05/23 ★ 6.
@Henskii ★ 05/23 ★ 3.
@Masunen ★ 06/23 ★ 2.
@burkei ★ 07/23★ 1.
@Miemei ★ 08/23 ★3. (1. yhteinen)
@pineapplee ★ 09/23 ★ 3. (1. yhteinen)
@Puolijalopeura ★ 10/23 ★ 1.
@Liilja ★ 01/24 ★ 4.
@Neljäshaaveena ★ 01/24 ★ 4. (1.yhteinen)
@jauhopeukalo ★ 02/24 ★ 2. (1. yhteinen)
@Mötti ★ 04/24 ★ 3. (1. yhteinen)
@madddie ★ 04/24 ★ 3.
@Niisq ★ 05/24 ★ 2.
@Minnix ★ 05/24 ★ 3.
@KolmattaKehiin ★ 05/24 ★ 3.
@possu. ★ 06/24 ★ 2.
@taikinatonttu ★ 07/24 ★ 2.

★★★★★★★★★★★★★★★

1.8.2024 torstai

Nimi ★ Kiertopäivä


@Neljäshaaveena kp 32/26-29
@KolmattaKehiin kp 24/28-33
@Päivänsäde84 kp 20/26-29
@Min204 kp 19/23-30
@jauhopeukalo kp 18/28
@possu. kp 16/25-30
@heltsuli kp 14/29

★★★★★★★★★★★★★★★

Piinailijat
Nimi ★ DPO


@Min204 DPO 7
@possu. DPO 1
@heltsuli DPO -1

★★★★★★★★★★★★★★★

Plussanneet
Nimi ★ yritys aloitettu ★ monesko lapsi ★ plussa <3


@Andune ★ 02/24 ★ 2.★ 05/24
@Aronia88 ★ 04/24 ★ 3. ★ 05/24
@Cara-mel ★ 01/24 ★ 3. ★ 06/24
@rimpsukka84 ★ 03/23 ★ 3. ★ 06/24
@Noups ★ 08/23 ★ 2. ★ 06/24
@Samovaari ★ 12/22 ★ 4. ★ 06/24
@Ninzuca ★ 01/22 ★ ? ★ km 03/22 ★ 07/24
 
Tämän kuukauden aikana tulee täytee kaksi vuotta lapsettomuutta. Näihin vuosiin ei mahdu yhtäkään positiivista raskaustestiä. Sen sijaa, tuhottuja euroja. (Niin apteekkiin kuin myös ovistesteihin) Vieläkään en tunnista ovista oireista vaan yhä edelleen teen testejä. Jokaisesta kierosta olen oviksen löytänyt. Eli ovuloin kyllä… Juuri eilen oli puolison kanssa puhetta asian tiimoilta. Vastaukseksi sain että joskus on ymmärrettävä lopettaa yritys. Toisaalta aikaa kun on mennyt näin kauan niin käyn itsekkin jo uskomaan ettemme saa lasta. Joka kierto haave siirtyy kauas ja epävarmuus vain kasvaa. Onko tämä kaikki lapsihaaveen vuoksi fiksua? Olisiko aika vain luovuttaa? Puoliso kuitenkin myönsi että tulee olemaan suuri pettymys jos lasta ei tule.
Maaliskuussa olen ollut meidän sairaalaan yhteydessä ja he ovat siirtäneet lähetteen KYS. Sain sieltä kirjeen ja arvioitu vastaanotto oli heinäkuulle. No eipä ollu. Sieltäkään kukaan ei ole ollut yhteydessä. Onkohan meidät hylätty ja unohdettu? Monta kuukautta on mennyt tavallaan hukkaan. Odottavan aika on pitkä, aivan liian pitkä. Ostimme joitain vuosia sitten asunnon jossa olisi ollut hyvä asua ja kasvattaa perhettä, olisi naapurista löytynyt leikkikavereita yms. Nyt ollaan siinä pisteessä et myydään asunto pois ja muutetaan pienempää. Vaikeita valintoja! Puolisolle olen myös ilmaissu jos kovasti haluaa lapsen niin meidän on erottava ja hänen otettava puoliso joka voi saada lapsia. Tämä vaihtoehto ei hänelle käy, mut musta se on jotenkin kuitenkin väärin. Haluaa olla minun kanssa, mut ei voi saada lasta. 🥺🥺

Tykkään tästä hiljais elostani ja jatkan tätä. Jos tapahtuu jotain mullistavaa niin tuu kertomaan. Tänään tosiaan pärähti hymynaama näyttöön joten DPO -1
 
Tämän kuukauden aikana tulee täytee kaksi vuotta lapsettomuutta. Näihin vuosiin ei mahdu yhtäkään positiivista raskaustestiä. Sen sijaa, tuhottuja euroja. (Niin apteekkiin kuin myös ovistesteihin) Vieläkään en tunnista ovista oireista vaan yhä edelleen teen testejä. Jokaisesta kierosta olen oviksen löytänyt. Eli ovuloin kyllä… Juuri eilen oli puolison kanssa puhetta asian tiimoilta. Vastaukseksi sain että joskus on ymmärrettävä lopettaa yritys. Toisaalta aikaa kun on mennyt näin kauan niin käyn itsekkin jo uskomaan ettemme saa lasta. Joka kierto haave siirtyy kauas ja epävarmuus vain kasvaa. Onko tämä kaikki lapsihaaveen vuoksi fiksua? Olisiko aika vain luovuttaa? Puoliso kuitenkin myönsi että tulee olemaan suuri pettymys jos lasta ei tule.
Maaliskuussa olen ollut meidän sairaalaan yhteydessä ja he ovat siirtäneet lähetteen KYS. Sain sieltä kirjeen ja arvioitu vastaanotto oli heinäkuulle. No eipä ollu. Sieltäkään kukaan ei ole ollut yhteydessä. Onkohan meidät hylätty ja unohdettu? Monta kuukautta on mennyt tavallaan hukkaan. Odottavan aika on pitkä, aivan liian pitkä. Ostimme joitain vuosia sitten asunnon jossa olisi ollut hyvä asua ja kasvattaa perhettä, olisi naapurista löytynyt leikkikavereita yms. Nyt ollaan siinä pisteessä et myydään asunto pois ja muutetaan pienempää. Vaikeita valintoja! Puolisolle olen myös ilmaissu jos kovasti haluaa lapsen niin meidän on erottava ja hänen otettava puoliso joka voi saada lapsia. Tämä vaihtoehto ei hänelle käy, mut musta se on jotenkin kuitenkin väärin. Haluaa olla minun kanssa, mut ei voi saada lasta.

Tykkään tästä hiljais elostani ja jatkan tätä. Jos tapahtuu jotain mullistavaa niin tuu kertomaan. Tänään tosiaan pärähti hymynaama näyttöön joten DPO -1
❤❤❤ Halaus sinne. Ei ole helppoa ollut teidän tie. Kaksi vuotta on varmasti ollut todella raskas aika ilman plussan plussaa.

Ole ihmeessä yhteydessä Kysille ja kysy, mikä tilanne. Voi hyvin olla, että jäänyt jonnekin väliin se lähete ja siks ei ole tullut aikaa.

Onko sulla vertaistukea esim simpukan kautta muihin lapsettomiin, jos pääsisi syvemmin käymään tunteita läpi jonkun vertaisen kanssa?
 
vierailija
Tämän kuukauden aikana tulee täytee kaksi vuotta lapsettomuutta. Näihin vuosiin ei mahdu yhtäkään positiivista raskaustestiä. Sen sijaa, tuhottuja euroja. (Niin apteekkiin kuin myös ovistesteihin) Vieläkään en tunnista ovista oireista vaan yhä edelleen teen testejä. Jokaisesta kierosta olen oviksen löytänyt. Eli ovuloin kyllä… Juuri eilen oli puolison kanssa puhetta asian tiimoilta. Vastaukseksi sain että joskus on ymmärrettävä lopettaa yritys. Toisaalta aikaa kun on mennyt näin kauan niin käyn itsekkin jo uskomaan ettemme saa lasta. Joka kierto haave siirtyy kauas ja epävarmuus vain kasvaa. Onko tämä kaikki lapsihaaveen vuoksi fiksua? Olisiko aika vain luovuttaa? Puoliso kuitenkin myönsi että tulee olemaan suuri pettymys jos lasta ei tule.
Maaliskuussa olen ollut meidän sairaalaan yhteydessä ja he ovat siirtäneet lähetteen KYS. Sain sieltä kirjeen ja arvioitu vastaanotto oli heinäkuulle. No eipä ollu. Sieltäkään kukaan ei ole ollut yhteydessä. Onkohan meidät hylätty ja unohdettu? Monta kuukautta on mennyt tavallaan hukkaan. Odottavan aika on pitkä, aivan liian pitkä. Ostimme joitain vuosia sitten asunnon jossa olisi ollut hyvä asua ja kasvattaa perhettä, olisi naapurista löytynyt leikkikavereita yms. Nyt ollaan siinä pisteessä et myydään asunto pois ja muutetaan pienempää. Vaikeita valintoja! Puolisolle olen myös ilmaissu jos kovasti haluaa lapsen niin meidän on erottava ja hänen otettava puoliso joka voi saada lapsia. Tämä vaihtoehto ei hänelle käy, mut musta se on jotenkin kuitenkin väärin. Haluaa olla minun kanssa, mut ei voi saada lasta.

Tykkään tästä hiljais elostani ja jatkan tätä. Jos tapahtuu jotain mullistavaa niin tuu kertomaan. Tänään tosiaan pärähti hymynaama näyttöön joten DPO -1
Niin surullista 😔 Kaikkea hyvää sinulle 🙏❤
 
vierailija
Anekdoottina oma kokemus: kun alettiin yrittää lasta ja aloin ekaa kertaa edes miettimään, että ovuloinkohan ja mistä sen tunnistan, kyseisessä kierrossa tuli limaisempaa vuotoa, jonka luulin kertovan selkeästi ovuloinnista, muistaakseni noin viikko ennen kuin ovistesti näytti oikeasti plussaa. Ja siitä kierrosta tärppäsi heti. Eli vuodossa näkynyt muutos ei kyllä suoraan kertonut ovulaation ajankohtaa ja ihan hyvin ne siittiöt siellä pääsi kohteeseensa.

Kehon muutosten tulkinta ei ole mitenkään yksiselittäistä. Limat, lämpötilat, mieliala, kaikkeen vaikuttaa tosi monet eri muuttujat, myös muutkin kuin kiertoon liittyvät. Ihmiskeho on varsin monimutkainen kokonaisuus. Jos miettii vaikka mitä joku ientulehdus voi tehdä ihmisen puolustusjärjestelmälle ja lämmölle. Toivoisin että ihmiset ei lähtisi liikaa pilkuntarkkaan kehonmittailuun, siitä voi tulla vaan turhaa päänvaivaa ja ehkä virhetulkintojakin raskautta yrittäessä. Toki jokainen tyylillään kulkee tätä matkaa. mutta toivon sana niille, joilla ei ehkä kaikki erinäiset numerot ja oireet viittaa ovulaatioon, se voi silti ihan hyvin tapahtua!
Joo, pitää siis vielä tarkentaa, et se ettei itse havaitse niitä limoja, ei tarkoita ettei niitä olisi 😁 Eli ei stressiä siitä, ettei olis limoja, jos ei itse huomaa mitään erityisen suuria muutoksia.

Mulla oli just tässä kierrossa just päivä kun en pyyhkiessä havainnut mitään, mut sormet syvälle työntämällä sainkin havaita munanvalkuaiset 🙈 Googlailin sitten että mikä määrä riittää, ja hyvin vähän se oli...
 
Tämän kuukauden aikana tulee täytee kaksi vuotta lapsettomuutta. Näihin vuosiin ei mahdu yhtäkään positiivista raskaustestiä. Sen sijaa, tuhottuja euroja. (Niin apteekkiin kuin myös ovistesteihin) Vieläkään en tunnista ovista oireista vaan yhä edelleen teen testejä. Jokaisesta kierosta olen oviksen löytänyt. Eli ovuloin kyllä… Juuri eilen oli puolison kanssa puhetta asian tiimoilta. Vastaukseksi sain että joskus on ymmärrettävä lopettaa yritys. Toisaalta aikaa kun on mennyt näin kauan niin käyn itsekkin jo uskomaan ettemme saa lasta. Joka kierto haave siirtyy kauas ja epävarmuus vain kasvaa. Onko tämä kaikki lapsihaaveen vuoksi fiksua? Olisiko aika vain luovuttaa? Puoliso kuitenkin myönsi että tulee olemaan suuri pettymys jos lasta ei tule.
Maaliskuussa olen ollut meidän sairaalaan yhteydessä ja he ovat siirtäneet lähetteen KYS. Sain sieltä kirjeen ja arvioitu vastaanotto oli heinäkuulle. No eipä ollu. Sieltäkään kukaan ei ole ollut yhteydessä. Onkohan meidät hylätty ja unohdettu? Monta kuukautta on mennyt tavallaan hukkaan. Odottavan aika on pitkä, aivan liian pitkä. Ostimme joitain vuosia sitten asunnon jossa olisi ollut hyvä asua ja kasvattaa perhettä, olisi naapurista löytynyt leikkikavereita yms. Nyt ollaan siinä pisteessä et myydään asunto pois ja muutetaan pienempää. Vaikeita valintoja! Puolisolle olen myös ilmaissu jos kovasti haluaa lapsen niin meidän on erottava ja hänen otettava puoliso joka voi saada lapsia. Tämä vaihtoehto ei hänelle käy, mut musta se on jotenkin kuitenkin väärin. Haluaa olla minun kanssa, mut ei voi saada lasta.

Tykkään tästä hiljais elostani ja jatkan tätä. Jos tapahtuu jotain mullistavaa niin tuu kertomaan. Tänään tosiaan pärähti hymynaama näyttöön joten DPO -1
Toivon koko sydämestäni kaikkea hyvää teille 🥺💕
 
vierailija
Tämän kuukauden aikana tulee täytee kaksi vuotta lapsettomuutta. Näihin vuosiin ei mahdu yhtäkään positiivista raskaustestiä. Sen sijaa, tuhottuja euroja. (Niin apteekkiin kuin myös ovistesteihin) Vieläkään en tunnista ovista oireista vaan yhä edelleen teen testejä. Jokaisesta kierosta olen oviksen löytänyt. Eli ovuloin kyllä… Juuri eilen oli puolison kanssa puhetta asian tiimoilta. Vastaukseksi sain että joskus on ymmärrettävä lopettaa yritys. Toisaalta aikaa kun on mennyt näin kauan niin käyn itsekkin jo uskomaan ettemme saa lasta. Joka kierto haave siirtyy kauas ja epävarmuus vain kasvaa. Onko tämä kaikki lapsihaaveen vuoksi fiksua? Olisiko aika vain luovuttaa? Puoliso kuitenkin myönsi että tulee olemaan suuri pettymys jos lasta ei tule.
Maaliskuussa olen ollut meidän sairaalaan yhteydessä ja he ovat siirtäneet lähetteen KYS. Sain sieltä kirjeen ja arvioitu vastaanotto oli heinäkuulle. No eipä ollu. Sieltäkään kukaan ei ole ollut yhteydessä. Onkohan meidät hylätty ja unohdettu? Monta kuukautta on mennyt tavallaan hukkaan. Odottavan aika on pitkä, aivan liian pitkä. Ostimme joitain vuosia sitten asunnon jossa olisi ollut hyvä asua ja kasvattaa perhettä, olisi naapurista löytynyt leikkikavereita yms. Nyt ollaan siinä pisteessä et myydään asunto pois ja muutetaan pienempää. Vaikeita valintoja! Puolisolle olen myös ilmaissu jos kovasti haluaa lapsen niin meidän on erottava ja hänen otettava puoliso joka voi saada lapsia. Tämä vaihtoehto ei hänelle käy, mut musta se on jotenkin kuitenkin väärin. Haluaa olla minun kanssa, mut ei voi saada lasta.

Tykkään tästä hiljais elostani ja jatkan tätä. Jos tapahtuu jotain mullistavaa niin tuu kertomaan. Tänään tosiaan pärähti hymynaama näyttöön joten DPO -1
Paljon voimia ja halaus sinulle ❤
Ota yhteyttä KYSiin, jos edes tuohon epävarmuuteen saisit vastauksen. Voihan siellä olla kesällä vähän hitaampaa, kun hoitajat on lomilla.
 
vierailija
heltsulille voimia ❤ toivotaan että saatte pian KYSiltä ajan ja apua! Moni tuttu on avun kanssa onnistunut, joskus voi olla pienestäkin asiasta kiinni, kun vaan pääsee avun piiriin.

Täällä mielikuvitus lentää.. oletettavasti dpo7 tänään. Iski yhtäkkiä ajatus että nyt ”tuntuu” siltä että voisi olla raskaana. Heh. Mieli tekee tepposia. Nenä on tuntunut vähän räkäiseltä ja olen aiemmin ollut flunssainen raskautuessa, ehkä siksi alkaa toivo elää. En kyllä halua uskoa mitään merkkejä ja tuhlailla testejä ennen kuin menkat on kunnolla myöhässä.. /kolmattakehiin
 
  • Tykkää
Reactions: KuudesKullanmuru
Kp 13 ja viikon sisällä pitäisi tulla plussa ovistestiin. Toivottavasti näin ja pääsisi hyödyntämään. Monenlaista stressiä ja vähän ikävämpää juttua mielenpäällä, mietin että kuinka vaikuttaa tähän😔🤔 pitää yrittää rauhoittaa omaa mieltä ja keskittyä mukaviin asioihin.
 
vierailija
Dpo2 ja flunssaa pukkaa. Toivon todella ettei tämä vaikuta mahdolliseen kiinnittymiseen ja kiertoon, kun toissakierto jäi ihan tyngäksi mahataudin iskettyä näillä päivillä 😑 vielä ei ainakaan ole kuumetta mutta yskittää ja väsyttää..
 

Yhteistyössä