Haaveena vauva 2024

vierailija
Yk 9 pian käynnistymässä ja pettymys suuri. Tässä ajatuksia, jotka pyörii mielessä.

Ei ole oikeutta olla surullinen, koska lapsia on jo entuudestaan ja raskaudet alkaneet aina heti.
Olenko liian vanha (37v). Onko kroppa päättänyt, ettei enää.

Eihän tässä nyt ole niin pitkä aika vielä mennyt yrittäessä, mutta kun aiemmin raskaudet alkaneet heti, niin nyt on varmaan jotain vikana.

Pitäisikö ajatella "saat, mistä luovut". Luopua ajatuksesta saada vielä vauva, niin sitten ihme tapahtuisikin vai manifestoida asiaa.

Jos niin onkin tarkoitettu, ettei vauvaa enää tule. Missä vaiheessa tehdä päätös, että yrittäminen lopetetaan.

Miksi toiset raskautuu huonoillakin elintavoilla, kun itse elää todella terveellisesti ja kaikki mahdolliset lisäravinteetkin käytössä. Yritänkö liikaa, jos onkin tiedostamatonta stressiä ja raskaus ei sen vuoksi ala.

Gynellä käyty, kaikki muu näyttää hyvältä, mutta kohdussa mahdollisesti adenomyoosia, joka saattaa hankaloittaa kiinnittymistä.

Voimia muille, jotka samoissa aalloissa pyörii.
 
vierailija
Yk 9 pian käynnistymässä ja pettymys suuri. Tässä ajatuksia, jotka pyörii mielessä.

Ei ole oikeutta olla surullinen, koska lapsia on jo entuudestaan ja raskaudet alkaneet aina heti.
Olenko liian vanha (37v). Onko kroppa päättänyt, ettei enää.

Eihän tässä nyt ole niin pitkä aika vielä mennyt yrittäessä, mutta kun aiemmin raskaudet alkaneet heti, niin nyt on varmaan jotain vikana.

Pitäisikö ajatella "saat, mistä luovut". Luopua ajatuksesta saada vielä vauva, niin sitten ihme tapahtuisikin vai manifestoida asiaa.

Jos niin onkin tarkoitettu, ettei vauvaa enää tule. Missä vaiheessa tehdä päätös, että yrittäminen lopetetaan.

Miksi toiset raskautuu huonoillakin elintavoilla, kun itse elää todella terveellisesti ja kaikki mahdolliset lisäravinteetkin käytössä. Yritänkö liikaa, jos onkin tiedostamatonta stressiä ja raskaus ei sen vuoksi ala.

Gynellä käyty, kaikki muu näyttää hyvältä, mutta kohdussa mahdollisesti adenomyoosia, joka saattaa hankaloittaa kiinnittymistä.

Voimia muille, jotka samoissa aalloissa pyörii.
Onko miehellesi tehty tutkimuksia? Voihan olla ettei missään ole mitään vikaa, menee vaan enemmän aikaa kun on enemmän ikää . Tsemppiä 😊

Samaistun kyllä tilanteeseesi, että ei saa olla surullinen kun on jo niitä lapsia ja aiemmat raskaudet alkanut suht.helposti puolen vuoden yritysaikana.Myös olen ihmetellyt miten epäterveellisillä elämäntavoilla osa raskautuu tuosta noin vaan.
 
vierailija
Onko miehellesi tehty tutkimuksia? Voihan olla ettei missään ole mitään vikaa, menee vaan enemmän aikaa kun on enemmän ikää . Tsemppiä

Samaistun kyllä tilanteeseesi, että ei saa olla surullinen kun on jo niitä lapsia ja aiemmat raskaudet alkanut suht.helposti puolen vuoden yritysaikana.Myös olen ihmetellyt miten epäterveellisillä elämäntavoilla osa raskautuu tuosta noin vaan.

Miehelle ei ole tehty tutkimuksia, emmekä ole lähdössä minkäänlaisiin hoitoihin, jos ei tärppää.

Voihan se olla, että iän puolesta vaan kestää. Pari kiertoa on mennyt paljon helpommin pettymyksen puolesta, ettei ole tärppiä käynyt, mutta tällä kertaa kirpaisi enemmän taas.

Onko teillä kestänyt yritys pitkään?
 
vierailija
Miehelle ei ole tehty tutkimuksia, emmekä ole lähdössä minkäänlaisiin hoitoihin, jos ei tärppää.

Voihan se olla, että iän puolesta vaan kestää. Pari kiertoa on mennyt paljon helpommin pettymyksen puolesta, ettei ole tärppiä käynyt, mutta tällä kertaa kirpaisi enemmän taas.

Onko teillä kestänyt yritys pitkään?
Useamman vuoden. Ikää on 40+
 
DPO 0 , oletettavasti tänään. En tikuta, mutta oloja ollut pari pv, eilen ja tänään enemmän.

Toivon, että huominen nukutus ja operaatio ei vaikuta ovulaatioon jos onki vasta huomenna
 
  • Tykkää
Reactions: Haavejuttu
Kp 20/26-27 menossa ja oletan että dpo7 tänään menossa. Täysin varma en voi olla ku en oo tikuttanut. Tänään vihlaisi tosi kipeästi alavatsaa oikealta ehkä minuutin ajan, mutta sekin voi mennä melkein minkä tahansa kierron vaiheen piikkiin.
Ostin yhden testin jonka pitäisi näyttää tulos jo useita päiviä ennen kuukautisten pois jääntiä ja varmaan testaan torstaina, joka on kp 23 /dpo10. Hätäily sen vuoksi että ollaan lähdössä reissuun ja ois kiva tietää että uskaltaako ottaa ruuan kanssa olutta /viiniä vai jätänkö väliin 😅
 
  • Tykkää
Reactions: syksynsävel_
Uusi kierto alkoi taas 🙎🏼‍♀️ yritys aloitettu maaliskuussa, niin eihän tätä ole vielä kauaa ollut...

Maaliskuussa jo ajattelin, että "aikatauluihin sopisi paremmin", jos raskautuisi aikaisintaan syksyllä. En halunnut kuitenkaan lykätä yrittämisen aloitusta, sillä harvapa sitä heti paksuksi pamahtaa.. eikä niillä aikataululla ole oikeasti väliä 😊

Todeksi todistettu aatteeni, ei yhtään liian aikaisin aloitettu yritystä! Syksy on enää kulman takana (vaikka vielä heinäkuussa ollaankin). Oikeasti yritän tällä järkeilyllä vähän saada harmitusta pienemmäksi 😅
 
VAUVA 2024

Ilmoitathan tietosi listalle ja päivityksesi punaisella, jos väri ei toimi, voit myös @-merkitä listan kyseisen päivän päivittäjän.

Lista päivitetään kerran päivässä. Kuka vain voi päivittää listan, vaihdellaan vuoroa. Päivitä lista vastaamalla edellisen päivän viestiin, poista [ ]-sulut teksteineen alusta ja lopusta, lisää kierto- ja piinapäiviin yksi päivä lisää.

Kiertopäivä- ja piinalistalta voidaan poistaa, jos käyttäjä ei ole ollut aktiivinen vähään aikaan. Takaisin pääsee tottakai heti halutessaan!

★★★★★★★★★★★★★★★

Nimi ★ yritys aloitettu ★ monesko lapsi

@pieni_toive ★ 01/14 ★ 3. ★ ku 5/14, km 9/14, rk 4/23
@W.we ★ 11/15 ★ 1.
@Samppa40 ★ 01/21 ★ 3. (1. yhteinen)
@K3rttuli ★ 08/21 ★ 1.
@Eadni1992 ★ 10/21 ★ 1.
@hermoilija_ ★ 12/21 ★ 1.
@Korkkeli ★ 02/22 ★ 1.
@Mamiks ★ 02/22 ★ 4.
@Dinaas ★ 03/22 ★ 1. ★ kkm 07/23
@Tiukuna ★ 08/22 ★ 2. ★ ku+km 10/22
@heltsuli ★ 08/22 ★ 1.
@meinaas ★ 08/22 ★ 3. ★ kkm 10/22
@RLiisukka ★ 08/22 ★ 1. ★ ku 02/23
@Charppaliini ★ 10/22 ★ 3.
@haaveillen ★ 11/22 ★ 1.
@imsos ★ 11/22 ★ 1.
@Samovaari ★ 12/22 ★ 4. (1. yhteinen)
@lenkkitossut ★ 12/22 ★ 1.
@alessiina ★ 02/23 ★ 1.
@Liilja ★ 02/23 ★ 4.
@Cherrymint ★ 03/23 ★ 6. (1. yhteinen)
@suunnaton lentäjä ★ 03/23 ★ 1.
@ireh ★ 04/23 ★ 1.
@pikkuhaave ★ 04/23 ★ 2.
@Vohvelitohveli ★ 04/23 ★ 2.
@zatzat ★ 05/23 ★ 1.
@burkei ★ 05/23★ 1. yhteinen
@Päivänsäde84 ★ 05/23 ★ 6.
@Naatuska90 ★ 06/23 ★ 2.
@esparsetti ★ 06/23 ★ 3.
@Haavejuttu ★ 06/23 ★ 2.
@syksynsävel_ ★ 06/23 ★ 1.
@Cara-mel ★ 06/23 ★ 3.
@Karvakorvat ★ 06/23 ★ 2.
@nonnaam ★ 06/23 ★ 1.
@pikkukakkonen24 ★ 07/23 ★ 2.


★★★★★★★★★★★★★★★

25.7.2023 tiistai

Nimi ★ Kiertopäivä ★


@pikkuhaave kp 39/38
@nonnaam kp 32/35
@esparsetti kp 31/30
@ireh kp 28/28-30
@Haavejuttu kp 24/27
@Myrtti85 kp 23/?
@Samppa40 kp 21/25
@syksynsävel_ kp 20/27-30
@Cherrymint kp 20/24-27
@Päivänsäde84 kp 18/25-28
@Cara-mel kp 17/24-27
@Karvakorvat kp 11/?
@heltsuli kp 11/28
@meinaas kp 5/28-34


★★★★★★★★★★★★★★★

Piinailijat
Nimi ★ DPO


@nonnaam DPO 12
@ireh DPO 10
@Haavejuttu DPO 9
@Cara-mel DPO 4
@syksynsävel_ DPO 4
@Karvakorvat DPO 1

★★★★★★★★★★★★★★★

Plussanneet
Nimi ★ yritys aloitettu ★ monesko lapsi ★ plussa <3


@Hattaja ★ 03/23 ★ 3. ★03/23
@Selis ★ 11/21★ 4. (1. yhteinen) ★ 04/23
@Babyhaaveissa ★ 11/22 ★ 2. ★ 04/23
@pikkukirppu15 ★ 01/23 ★ 3. ★ 04/23
@Summer2 ★ 05/23 ★ 3. ★ 05/23
@cordola89 ★ 02/22 ★ 1. ★ 05/23
@Mimerkki ★ 06/21★3. (1.yht)★ kkm x3★ 05/23
@ekapikkunen ★ 01/23 ★ 1. ★ km 02/23★ 05/23
@minttuni ★ 06/22 ★ 2.★ 05/23
@Kyfi ★ 01/21 ★ 5. ★ 05/23
@vauvakuume7 ★ 08/22 ★ 7.★ kkm 03/23 ★ 06/23
@Rapujellona ★ 05/2023 ★ 1. ★ 06/23
@Peanutbuttercup ★ 09/22 ★ 1. ★ 06/23
@tiipanen ★ 03/22 ★ 1. ★ 06/23
@laikkuvehka ★ 04/23 ★ 5. ★ 06/23
@Eswe ★ 05/23 ★ 1. ★ 07/23
 
vierailija
Omalla kohdalla kun vuosi jo yritetty, niin ajattelen että asiat menevät niinkuin on tarkoitettu. Jos en tule raskaaksi, niin se on vain hyväksyttävä ja jatkettava elämää eteenpäin. En halua hoidoilla ”tehtyä” lasta. Joko onnistuu luonnollisin keinoin tai sitten ei.
 
Täällä on muillakin samanlaisia ajatuksia, kuin itselläkin on ollut. Ja vertaistuki on kyllä ihan Best!👌🥰

Paljon eri tuntemuksia sitä nainen käy läpi. Vaikka mies on mukana raskaushommeleissa parhaansa mukaan, pystytään keskustelee kaikesta.. ei mies tule koskaan täysin ymmärtämään, millaista vuoristorataa nainen käy läpi.🎢😅 Niin hyviä ja huonoja hetkiä. Ja ei mun mielestä sitä voi olettaakkaan.🙃🙂🙃

On: Itsekin joskus miettiny, voinko olla surullinen, kun yk4 lähteny aikanaan käyntiin ja vasta yk6 tärppäsi, kun aikasemmkn tärppäs jo yk3. Ja kyllä, VOIN ja SAAN tuntea tasan sitä, mitä tunnen. Ja vaikka on jo 5 lasta❤ jos nyt kestää ja kestää tärppi, saan tuntea surua tai harmitusta siitäkin. Vaikka vielä ei sellaista tunnetta ole ja yritys ei ole vielä kauan kestänytkään. Ainahan sitä jollakin kn asiat huonommin ja vois itse miettii, että minulla ei ole oikeutta tuntea näin. KYLLÄ! VOIN JA SAAN TUNTEA SEN, MITÄ TUNNEN!😚

Vähän menkkojen tulo harmittaa aina, mutta harmitus on muutamassa minuutissa ohi.😄 Ja samantien näen positiiviset asiat, kun ei tärpänny. Mm.Voin ottaa pari sidukkaa🍹🍹 ja valvoo kaksin miehen kanssa.🥰 Saan nautiskella salmiakkia.😋 Vielä on ed.raskaudesta jääny 4kg, mahdollisesti kk:n päästä olen 1kg kevyempi.😉 Ja kevätvauva💚 on kivempi, kun talvivauva🩵, alkukesän🧡 vauva kivempi, kun kevät..💚 jne.
Tällä harmitusta saan "muutettuu", mutta nää on mulle tosi asioita ja aidosti näistä myös nautin.

Tottakai tässä(kin) iässä haluis raskautua nopeasti, tiedostaa oman iän, riskit jne.🤔 Mutta kaikki ajallaan.😇

(Tätä yritystä aikasemmin) Aikasemmin jo mies sanoi, että meidän lapset on jo tehty ja itse yritin siihen sopeutuu.. Ja hyväksyä asian. Jossain vaiheessa tuli vaan älytön vauvakuume ja sen miehelle sanoin. Ja ihanasti hän jossain vaiheessa näytti vihreetä💚 valoa. Ja mä olin niin happy.❤ Toivottavasti meidän haave vielä toteutuu.🫶❤👶

Isot tsempit jokaiselle🤗 ja plussatuulia ISOSTI tänne!😚💨
 
Täällä yk1 dpo 12 ja testit puhdasta negaa, vaikka kuinka olin kuvittelevani itselläni jos jonkinmoista raskausoiretta. Mieli aivan maassa ja itku tulee jokaisen negatiivisen testin perään. Jotenkin hävettää jopa kirjoittaa sitä tänne, koska tämä oli tosiaan vasta eka yrityskierto. En voi edes kuvitella, miten raastavalta tämä tuntuu pitkän yrittämisen jälkeen. Ja tiedän varsin hyvin, että raskautumiseen voi mennä pitkäkin aika eikä todella ole edes yleistä että ekaan kiertoon tärppäisi. Ja olin tähän mielestäni ihan realistisesti valmistautunut, silti vain jotenkin tunteet nappasi vallan.
 
  • Tykkää
Reactions: ireh
Mulla ei ole aavistustakaan kierrosta, kun vasta edellinen oli ensimmäinen synnytyksen jälkeen. Silloin jäi luteaalikin tosi lyhyeksi, mitä mulla ei oo koskaan ennen käynyt. 🤨Nyt vähän sen takia epäilyttää mitä tästä yrityksestä tulee imetysaikana. Toivottavasti ei imetys vaikuta jotenkin niin että luteaali jäisi aina todella lyhyeksi! Mutta ehkä oli vain tuo ensimmäinen kierto synnytyksen jälkeen vähän omituinen.
Nyt mennään toivon mukaan taas kohti uutta ovulaatiota. Flo ihan sekaisin ja näyttää sitä jo torstaille, mutta luulen että aikaisintaan olis viikonloppuna.
Viime yönä näin unta, että olin jo raskaana ja raskaus yllättäen edennyt jo pidemmälle! Mahakin jo alkoi näkyä 😂 Oli ihana uni, mutta liikaa taitaa pyöriä nää jutut päässä.
Tsemppiä kaikille ja toivottavasti tulis paljon pikaisia plussia 💕
 
vierailija
Ei ole mitään päätetty milloin loppuu, luonnollisesti kokoajan mahdollisuudet pienenee kun ikää tulee lisää Vaihtelevasti jaksaa, mutta kun keksii paljon tekemistä niin ettei kokoajan ehdi murehtia.

En minäkään onneksi koko ajan murehdi. Suurimmaksi osaksi asia on taka-alalla. Pari päivää ennen kuukautisia on ne pahimmat hetket, kun tajuaa, ettei tärppiä taaskaan tullut.
 
vierailija
Omalla kohdalla kun vuosi jo yritetty, niin ajattelen että asiat menevät niinkuin on tarkoitettu. Jos en tule raskaaksi, niin se on vain hyväksyttävä ja jatkettava elämää eteenpäin. En halua hoidoilla ”tehtyä” lasta. Joko onnistuu luonnollisin keinoin tai sitten ei.

Näin täälläkin ajatellaan, ettei haluta hoitoja. Ajatukset olisi varmasti erilaisia, jos lapsia ei olisi jo entuudestaan.
 
vierailija
Täällä on muillakin samanlaisia ajatuksia, kuin itselläkin on ollut. Ja vertaistuki on kyllä ihan Best!

Paljon eri tuntemuksia sitä nainen käy läpi. Vaikka mies on mukana raskaushommeleissa parhaansa mukaan, pystytään keskustelee kaikesta.. ei mies tule koskaan täysin ymmärtämään, millaista vuoristorataa nainen käy läpi. Niin hyviä ja huonoja hetkiä. Ja ei mun mielestä sitä voi olettaakkaan.

On: Itsekin joskus miettiny, voinko olla surullinen, kun yk4 lähteny aikanaan käyntiin ja vasta yk6 tärppäsi, kun aikasemmkn tärppäs jo yk3. Ja kyllä, VOIN ja SAAN tuntea tasan sitä, mitä tunnen. Ja vaikka on jo 5 lasta jos nyt kestää ja kestää tärppi, saan tuntea surua tai harmitusta siitäkin. Vaikka vielä ei sellaista tunnetta ole ja yritys ei ole vielä kauan kestänytkään. Ainahan sitä jollakin kn asiat huonommin ja vois itse miettii, että minulla ei ole oikeutta tuntea näin. KYLLÄ! VOIN JA SAAN TUNTEA SEN, MITÄ TUNNEN!

Vähän menkkojen tulo harmittaa aina, mutta harmitus on muutamassa minuutissa ohi. Ja samantien näen positiiviset asiat, kun ei tärpänny. Mm.Voin ottaa pari sidukkaa ja valvoo kaksin miehen kanssa. Saan nautiskella salmiakkia. Vielä on ed.raskaudesta jääny 4kg, mahdollisesti kk:n päästä olen 1kg kevyempi. Ja kevätvauva on kivempi, kun talvivauva🩵, alkukesän vauva kivempi, kun kevät.. jne.
Tällä harmitusta saan "muutettuu", mutta nää on mulle tosi asioita ja aidosti näistä myös nautin.

Tottakai tässä(kin) iässä haluis raskautua nopeasti, tiedostaa oman iän, riskit jne. Mutta kaikki ajallaan.

(Tätä yritystä aikasemmin) Aikasemmin jo mies sanoi, että meidän lapset on jo tehty ja itse yritin siihen sopeutuu.. Ja hyväksyä asian. Jossain vaiheessa tuli vaan älytön vauvakuume ja sen miehelle sanoin. Ja ihanasti hän jossain vaiheessa näytti vihreetä valoa. Ja mä olin niin happy. Toivottavasti meidän haave vielä toteutuu.🫶

Isot tsempit jokaiselle ja plussatuulia ISOSTI tänne!

Samaa mieltä, ettei mies ymmärrä, mitä nainen käy läpi. Vaikka yhdessä siis vauvaa toivotaankin.

Sinulla on ihanan positiivinen asenne!

Hauskaa, miten erilailla ihmiset ajattelee toiveita syntymisen ajankohdasta. Meillä, kun yritys alkoi viime vuoden lopulla, niin maaliskuussa tuli välikierto, kun jouluna en halua synnyttää, eikä minusta ole kiva, että synttäreitä vietetään aina niin lähellä joulua. Alkuvuoden ja kevään vauva olisi kiva, mutta sitten kesävauvaa en haluaisi, koska isommat sisarukset ovat kouluista pitkällä lomalla samaan aikaan ja se on omanlaista hulabaloota aina. Olisi kiva, että saisi ainakin pari kuukautta "pesiä" vauvan kanssa rauhassa. Syksyn vauva olisi myös kiva. Mutta eipä näitä itse valita voi, mutta aina voi haaveilla 😄
 
Täällä yk1 dpo 12 ja testit puhdasta negaa, vaikka kuinka olin kuvittelevani itselläni jos jonkinmoista raskausoiretta. Mieli aivan maassa ja itku tulee jokaisen negatiivisen testin perään. Jotenkin hävettää jopa kirjoittaa sitä tänne, koska tämä oli tosiaan vasta eka yrityskierto. En voi edes kuvitella, miten raastavalta tämä tuntuu pitkän yrittämisen jälkeen. Ja tiedän varsin hyvin, että raskautumiseen voi mennä pitkäkin aika eikä todella ole edes yleistä että ekaan kiertoon tärppäisi. Ja olin tähän mielestäni ihan realistisesti valmistautunut, silti vain jotenkin tunteet nappasi vallan.
Ei tarvii hävetä tuommosen kirjottamista, kyllähän sitä iskee alakulo kun kasaantuu piinapäivillä ne toiveet, ja etenkin jos on jo ennen yritystä kovasti ja hartaasti toivonut lasta. ❤
 
Täällä yk1 dpo 12 ja testit puhdasta negaa, vaikka kuinka olin kuvittelevani itselläni jos jonkinmoista raskausoiretta. Mieli aivan maassa ja itku tulee jokaisen negatiivisen testin perään. Jotenkin hävettää jopa kirjoittaa sitä tänne, koska tämä oli tosiaan vasta eka yrityskierto. En voi edes kuvitella, miten raastavalta tämä tuntuu pitkän yrittämisen jälkeen. Ja tiedän varsin hyvin, että raskautumiseen voi mennä pitkäkin aika eikä todella ole edes yleistä että ekaan kiertoon tärppäisi. Ja olin tähän mielestäni ihan realistisesti valmistautunut, silti vain jotenkin tunteet nappasi vallan.
Tiiätkö mulla oli samat fiilikset ekan yk jälkeen muutama kuukausi takaperin. Jotenkin se itketti ja suretti kauheesti. Ite olin odottanu tätä nii kauan ja niin innoissaan, että ehkä odotukset oli sitten niin korkealla. Nyt yk 4 ja voin sanoa, että vähän helpottanu reaktio negatiivisen tuloksen tultua, mutta toki edelleen harmittaahan se aina. Tsemppiä!
 

Yhteistyössä