Haaveena vauva 2024

Tervetuloa uusille

@Kyfi ihailtavaa omistautumista asialle

@zatzat olen itse sitä mieltä, että täydellistä hetkeä ei koskaan ole. Toki taloudellista tukea saa intinkin aikana, mutta onhan se aika erilainen tilanne vs. molemmat palkkatöissä. Kannattaa myös tsekata mm. erityisavustus Kelalta sotilasavustukseen liittyen. Rahallisesti hankalin on ehkä se intistä pois jäämisen kuukausi, toki jos vakkari työsuhde niin sehän jatkuu suoraan, mutta siinä voi tulla n. kk ilman tuloja ja tukia. Oon myös sitä mieltä, että alkuun pärjää vauvan kanssa vähemmälläkin, vauvavakuutus + ihan perussetit, käytettynä voi ostaa suunnilleen kaiken paitsi turvakaukalon, mutta tässä varmasti jokainen tekee tavallaan

@ireh Ihanaa, kun mieskin jo enemmän mukana! Oon käsittänyt en nois viivoissa voi tummuus vaihdellakin ennen ovista, tikutatko kaks kertaa päivässä? Mä ehkä tossa tilanteessa tekisin vielä illasta, klo 18-21 vois ehkä tulla jo vahvempi, LH-piikkihän raskaustestistä poiketen on yleensä illasta selkeemmin tikussa näkyvissä.

@Tiukuna kovasti onnea matkaan

Sitten omasta tilanteesta; pillerit loppui ja menkkojen aka viimeisen tyhjennysvuodon ois pitäny alkaa oletettavasti sunnuntaina. Yleensä ollut aika tasaista. No eilen aamulla tein sit raskaustestin ihan koska ahdistuin (nega oli tietysti), kun menkkoja ei näkynyt. Viime kierrossa 1 pilleri unohtui alle 12h eli ehkäisytehon ois pitäny säilyä, mutta tein testin varuiksi. Siitä testistä noin 1h niin tulikin verta, mutta ihan älyttömän vähän. Sen jälkeen vaan pientä tuhrua tullut, tänäänkin?! Ikinä ei oo aiemmin musta tämmöstä ollut pillereiden kanssa, oon nyt myös ollu flunssassa, että mietin saattasko se vaikuttaa... Tässä kierrossa ei siis ollu vielä tarkotus yrittää, vaan vasta seuraavasta mutta en kyllä tajua mitä ihmettä kropassa nyt tapahtuu
No itse mietin juuri samaa tämän minitiputtelun jatkuessa, että vaikuttaakohan se, kun olen flunssassa. Tiputtelu sellaista etten oikein tiedä voiko sanoa kierron alkaneeksi vai ei. Normaalisti kun holvaisi reisiä myöten. 🙄
 
Täällä myös yksi esikoisesta haaveilija! En halua liittyä listalle vielä, kun varsinaisesti emme yritä vielä, koska e-pillereitä laatta jäljellä.
Halusin tulla ketjuun jo fiilistelemään kuitenkin ja kertomaan nykytilanteestani että kuvittelenko vain vai voisinko olla tullut raskaaksi pillereistä huolimatta.
Eli tilanne se, että söin laatan viimeisen pillerin ma ja menkat pitäisi alkaa pe-la. Unohdin kuitenkin yhden pillerin syödä viimeisellä viikolla ja otin sen samaan aikaan seuraavan päivän kanssa. Olen alkannut nyt tuntea outoja oireita: nipistelyä vatsalla, mielialojen nopeaa muuttumista, väsymystä, pientä närästystä. Minulla ei pillerien vuoksi ole ollut mitään oireita ennen menkkojen alkua, mutta voisiko tuosta pillerisekoilusta johtuen nyt olla vai voisinko olla jopa raskaana? Testin tein hätäisenä jo eilen ja näytti puhdasta negaa. Testaan kyllä uusiksi jos menkkoja ei pe-la näy.
 
  • Tykkää
Reactions: minttuni
No itse mietin juuri samaa tämän minitiputtelun jatkuessa, että vaikuttaakohan se, kun olen flunssassa. Tiputtelu sellaista etten oikein tiedä voiko sanoa kierron alkaneeksi vai ei. Normaalisti kun holvaisi reisiä myöten. 🙄
Siis mulla ei oo käytännössä tullut mitään, ihan pikkunen pyyhkäsy, jonka jälkeen ei mitään, ei ees tiputtelua?? Käytän kuukuppia ja normaalisti kyllä on ihan tavallinen määrä heti ekan päivän jälkeen. Mut sormet ristissä etteu nyt sotke koko kroppaa...

Ovistesti kp 12 ilta (yllä) ja kp13 aamu. Nyt näyttää kyllä vahvalta!

Jee selkeä ovisplussa! 🤩
 
Mäkin olen kuluttanut podcasteja ja viimeisimpänä youtubesta mm. synnytysvideoita monia tunteja, joten samaistun
Vähän omia pohdintoja vielä tilanteeseesi;
On järkevää miettiä taloudellista puolta, toki myös säästöt ym. vaikuttaa. Yleensä mun käsityksen mukaan lainojen lyhennyksiäkin saa kyllä sovittua jos tilanne sitä vaatii. Kuitenkin sotilasavustukseen kuuluu myös omistusasunnon kulujen korvaamista ja samalla pieni osa kuluista tippuu (esim. kuukauden ruokakulut). Tilanteeseen vaikuttaa kyllä sekin, oletteko naimisissa. Ja toki voi olla mahdollista ettei lähtöä tulekaan.

Joillain kestää kierron palautumisessa kuukausiakin. Päätös on toki teidän oma, mutta jos haave on suuri niin kyllä asiat saa järjestettyä. Hedelmällisyys alkaa laskea joillain jo aikaisemmin, eli jos ette vielä aloita niin suosittelisin satsaamaan sen selvittämiseen. Tarvittaessa munasoluja voi vaikka sitten pakastaa. Itse ajattelen, että pahempaa on myöhemmin katua, että jotain ei tullut tehtyä, kun toisin päin
Tultiin eilen illalla keskustelussa siihen tulokseen, että voisin poistaa kierukan nyt heti juurikin sen takia, että kierto palautuksi normaaliksi. Mutta sitten voisi hetkisen vielä käyttää kumia tai miksei jotain ulosveto tekniikkaa, koska se ei oikeastaan haittaisi jos "vahinko" kävisi 😄 hyvä fiilis kun tuntuu että nyt ollaan jo niin paljon lähempänä ❤
 
Hello! Mä siirryn myös edellisen vuoden ketjusta tänne. 🤗 viime kierto jäi yrityksen kannalta välistä, kun oltiin niin paljon eri paikkakunnilla. Samalla pidin pienen hengähdystauon palstalta, mutta nyt taas täällä. 😊

Aloitettiin kolmannen lapsen yritys viime lokakuussa. ollaan miehen kanssa päälle 30-vuotiaita ja meidän aikaisemmat lapset on jo 9 ja 11 eli uuden äärellä tässä taas ollaan. Mä sairastan endometrioosia, mikä saattaa vaikeuttaa raskaaksi tulemista, mutta toivotaan nyt vielä parasta. 🥰 Endon takia saatiin jo nyt lähete lapsettomuustutkimuksiin. Odotellaan siis sinne aikaa.

Toivotaan plussatuulia kaikille! ❤

Voisin tulla myös listoille eli ya 10/22, 3. lapsi. Kp 3/26
 
Tosiaan eilen tuli miehen siemennesteanalyysin tulokset ja yllättävää ei ollut, että näytteessä ei yhtään siittiötä. Toki kyllä se silti hieman oli järkytys itelle🤷🏼‍♀️ omatkaan menkat ei sit kuitenkaan alkaneet eilisen aamun tiputtelun jälkeen.

Hitsi, kun ei tiedä millaset siittiötasot oli viimeks kun läökitys jätettiin lääkärin toimesta tauolle. Samasta kierrosta raskauduin heti, kun mies jätti teston pois niin jotenkin sitä on sellanen pieni toivo et mies olis jotenki ”supertuottaja” ja oma tuotanto lähtis heti taas käyntiin😂 mies oli sillon viimeks ilman testoa varuiks rv12 ultraan asti. Toki nyt on lääkettä käytetty pidempi aika niin tilanne voi olla eri ja ikää molemmilla taas enemmän. Noh, tulee jos tulee, ei meillä oo ajatus lähteä hoitoihin, neljä lasta on sit meille sopiva määrä❤ Oon nyt pienimmän kanssa vuoden vielä kotona niin saa vauva ilmottaa itsestään, jos niin on tarkotettu😊
 
Tosiaan eilen tuli miehen siemennesteanalyysin tulokset ja yllättävää ei ollut, että näytteessä ei yhtään siittiötä. Toki kyllä se silti hieman oli järkytys itelle omatkaan menkat ei sit kuitenkaan alkaneet eilisen aamun tiputtelun jälkeen.

Hitsi, kun ei tiedä millaset siittiötasot oli viimeks kun läökitys jätettiin lääkärin toimesta tauolle. Samasta kierrosta raskauduin heti, kun mies jätti teston pois niin jotenkin sitä on sellanen pieni toivo et mies olis jotenki ”supertuottaja” ja oma tuotanto lähtis heti taas käyntiin mies oli sillon viimeks ilman testoa varuiks rv12 ultraan asti. Toki nyt on lääkettä käytetty pidempi aika niin tilanne voi olla eri ja ikää molemmilla taas enemmän. Noh, tulee jos tulee, ei meillä oo ajatus lähteä hoitoihin, neljä lasta on sit meille sopiva määrä Oon nyt pienimmän kanssa vuoden vielä kotona niin saa vauva ilmottaa itsestään, jos niin on tarkotettu
Saanko ihan mielenkiinnosta kysyä, minkä takia sun miehellä on tällainen lääkitys? Tai mitä syitä siihen ylipäänsä on? 😊

Ja tsemppiä teille. Toivottavasti pian sais siittiöiden tuotannon vauhtiin! 🙏🏼
 
  • Tykkää
Reactions: laikkuvehka
Saanko ihan mielenkiinnosta kysyä, minkä takia sun miehellä on tällainen lääkitys? Tai mitä syitä siihen ylipäänsä on?

Ja tsemppiä teille. Toivottavasti pian sais siittiöiden tuotannon vauhtiin!
Joo saa kysyä😁 hänellä on ns. ”selittämätön” testosteronivaje, ei siis kyse mistään kasvaimista tms. Toki ainahan sille on joku syy, häiriö kiveksissä, aivolisäkkeessä, sairaus yms. Oireina oli mielialan laskua, väsymys ja voimattomuus. Ensin pistivät masennuksen piikkiin mutta yks työterveyslääkäri halus verikokeet ja sieltä sit huomattiin matalat arvot. Taitaa olla tosi yleistä miehillä ja harmi onkin, ettei näitä tutkita tai hoideta samalla tavalla ku naisten hormonaalisia muutoksia ja vaivoja😕 miehenki piti ettiä urologi, joka hoitaa ”näin nuoria”, kun usealla luki tiedoissa, ettei hoida alle 30-vuotiaalla testosteroni vajausta.
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: minttuni ja Mollama
Joo saa kysyä hänellä on ns. ”selittämätön” testosteronivaje, ei siis kyse mistään kasvaimista tms. Toki ainahan sille on joku syy, häiriö kiveksissä, aivolisäkkeessä, sairaus yms. Oireina oli mielialan laskua, väsymys ja voimattomuus. Ensin pistivät masennuksen piikkiin mutta yks työterveyslääkäri halus verikokeet ja sieltä sit huomattiin matalat arvot. Taitaa olla tosi yleistä miehillä ja harmi onkin, ettei näitä tutkita tai hoideta samalla tavalla ku naisten hormonaalisia muutoksia ja vaivoja miehenki piti ettiä urologi, joka hoitaa ”näin nuoria”, kun usealla luki tiedoissa, ettei hoida alle 30-vuotiaalla testosteroni vajausta.
Okei kiitos, kiinnostavaa. Ja onko se sit niin, että se lääkitys laittaa siittiöiden tuotannon tauolle?
Miten mä kuvittelisin et nimenomaan ilman testoa niitä siittiöitä ei olis ja sit lääkityksen kanssa olis. Jännää, miten menee tollain nurinkurin. 🙈
 
Okei kiitos, kiinnostavaa. Ja onko se sit niin, että se lääkitys laittaa siittiöiden tuotannon tauolle?
Miten mä kuvittelisin et nimenomaan ilman testoa niitä siittiöitä ei olis ja sit lääkityksen kanssa olis. Jännää, miten menee tollain nurinkurin.
En oo ammattilainen mutta ymmärtänyt, että testosteronilääkitys korvaa oman kehon testotuotannon ja ajaa siittiöiden tuotannon alas. Eli ku kiveksien ei tartte tuottaa testoa ite ni ei kehity siittiöitäkään. Jotenki näin vissiin😂
 
  • Tykkää
Reactions: Mollama
VAUVA 2024

Ilmoitathan tietosi listalle ja päivityksesi punaisella, jos väri ei toimi, voit myös @-merkitä listan kyseisen päivän päivittäjän.

Lista päivitetään kerran päivässä. Kuka vain voi päivittää listan, vaihdellaan vuoroa. Päivitä lista vastaamalla edellisen päivän viestiin, poista [ ]-sulut teksteineen alusta ja lopusta, lisää kierto- ja piinapäiviin yksi päivä lisää.

Kiertopäivä- ja piinalistalta voidaan poistaa, jos käyttäjä ei ole ollut aktiivinen vähään aikaan. Takaisin pääsee tottakai heti halutessaan!

★★★★★★★★★★★★★★★

12.4.2023 keskiviikko

Nimi
yritys aloitettumonesko lapsi


@Kyfi ★ 01/21 ★ 5.
@Samppa40 ★ 1/21 ★ 3. (1. yhteinen)
@Mimerkki ★ 6/21 ★ 3. ( 1. yhteinen) ★ kkm x 3
@K3rttuli ★ 08/21 ★ 1.
@Eadni1992 ★ 10/21 ★ 1.
@Korkkeli ★ 02/22 ★ 1.
@cordola89 ★ 02/22 ★ 1. ★ km 09/22
@Mollama ★ 05/22 ★ 3
@minttuni ★ 06/22 ★ 2.
@Tiukuna ★ 08/22 ★ 2.
@heltsuli ★ 08/22 ★ 1.
@meinaas ★ 08/22 ★ 3.
@inkeriini ★ 09/22 ★ 2.
@Peanutbuttercup ★ 09/22 ★ 1.
@Charppaliini ★ 10/22 ★ 3.
@haaveillen ★ 11/22 ★ 1.
@Samovaari ★ 12/22 ★ 4. (1. yhteinen)
@alessiina ★ 02/23 ★ 1.
@Liilja ★ 02/23 ★ 4.
@Hattaja ★ 03/23 ★ 3.
@Cherrymint ★ 03/23 ★ 6. (1. yhteinen)
@ireh ★ 04/23 ★ 1.
@pikkuhaave ★ 04/23 ★ 2.
@Yöperhonen-88 ★ 05/23 ★ 3. (1. yhteinen)
@Eswe ★ 05/23 ★ 1.
@Jonna_83 ★ 08/23 ★ 4. (2.yhteinen)


★★★★★★★★★★★★★★★

Nimi Kiertopäivä

@Samppa40 kp 21/26-28
@heltsuli kp 20/28-31
@Cherrymint kp 17/26
@inkeriini kp 16/30
@Tiukuna kp 16/28-30
@Peanutbuttercup kp 14/28
@ireh kp 13/28-30
@cordola89 kp 13/27-28
@minttuni kp 13/26
@meinaas kp 11/28-34
@pikkuhaave kp 9/33
@haaveillen kp 8/26-30
@Charppaliini kp 3/26
@Liilja kp 2/28-33

★★★★★★★★★★★★★★★

Piinailijat
Nimi
DPO

@heltsuli DPO 6
@Kyfi DPO 2
@Tiukuna DPO 0
@ireh DPO -1
@cordola89 DPO -1

★★★★★★★★★★★★★★★

Plussanneet
Nimi
yritys aloitettumonesko lapsi plussa <3

@Hattaja ★ 03/23 ★ 3. ★03/23
@Selis ★ 11/21★ 4. (1. yhteinen) ★ 04/23
@Babyhaaveissa ★ 11/22 ★ 2. ★ 04/23
 
Viimeksi muokattu:
Täällä tuli ovis ekana ja sitten vasta limat.. yleensä tulee ekana limat ja pari päivää sen jälkeen vasta ovis+ . Ajattelin etten paljoa ajattele nyt tätä kiertoa mutta on se ihmis mieli vaan ihmeellinen! Nyt siis dpo2 ja ihme nippailua tänään, olisin voinut oviksen luulla olevan tänään, mutta ovis testi (varuiksi tehty) oli niin nega kun olla ja voi. Silti näin aikaisilla päivillä mieli alkaa miettiä että entäpäs jos sittenkin tuo nippailu oli sitä ja sitä.. pitkät viikot odotella. 😅
 
  • Tykkää
Reactions: cordola89
Tosiaan eilen tuli miehen siemennesteanalyysin tulokset ja yllättävää ei ollut, että näytteessä ei yhtään siittiötä. Toki kyllä se silti hieman oli järkytys itelle omatkaan menkat ei sit kuitenkaan alkaneet eilisen aamun tiputtelun jälkeen.

Hitsi, kun ei tiedä millaset siittiötasot oli viimeks kun läökitys jätettiin lääkärin toimesta tauolle. Samasta kierrosta raskauduin heti, kun mies jätti teston pois niin jotenkin sitä on sellanen pieni toivo et mies olis jotenki ”supertuottaja” ja oma tuotanto lähtis heti taas käyntiin mies oli sillon viimeks ilman testoa varuiks rv12 ultraan asti. Toki nyt on lääkettä käytetty pidempi aika niin tilanne voi olla eri ja ikää molemmilla taas enemmän. Noh, tulee jos tulee, ei meillä oo ajatus lähteä hoitoihin, neljä lasta on sit meille sopiva määrä Oon nyt pienimmän kanssa vuoden vielä kotona niin saa vauva ilmottaa itsestään, jos niin on tarkotettu
Kirjoitin tuolla aikaisemmin tavallaan sulle, jos haluat lukaista. Meillä on sama tilanne miehen kanssa.

Järkytys oli suuri, kun selvisi ettei ole siittiöitä. En ollut kunnolla tajunnut mitä se korvaushoito tekee.

Toivotaan että oma testotuotanto käynnistyis miehelläsi pian ja sitämyöden siittiötuotanto. 3kk menee uusiutumiseen, ja sitähän ei tiedetä että Koska se 3kk aina alkaa. kuinka Kauan sun mies kerkesi olla hoidolla ennenku jätti pois ekan kerran?
 
Kiitos tsempeistä ollaan kyllä puhuttu, että mitä jos vaan kävisinkin nyt jo poistamassa kierukan, kai sitä aina jotenkin selviää? Lähinnä meillä on sen verran lainoja (asuntolaina, kahden auton rahoitus, kahden ihmisen opintolainat), kaikessa on hinta noussut, ja lainojen korot varsinkin... mut mitä sitä kahdella autolla edes tekee jos toinen on intissä ja toinen kotona? Mies ei varmasti luovu omastaan, se on hänelle niin tärkeä mut jos saisin välissä lainata sitä niin voisin omani myydä pois. Sellaista pohdintaa..
Oon kuunnellut Spotify kaikki mahdolliset vauva podcastit. Pelottaa kun missään ihan lähipiirissä ei ole lapsia, ja kumpikaan meistä ei osaa niitä käsitellä. Mun tapa suhtautua tähän vauvakuumeeseen, on imeä kaikki mahdollinen tieto internetistä

Muokkaus vielä...
Kun voihan se olla että vaikka nyt kierukan poistaa, siihen menee aikaa ennen kuin mahdollisesti tulen raskaaksi, jos edes tulen
Älä ole mikseekään, itselläni on sama tilanne, Suvussa eikä lähipiirissä ole vauvoja. Itse en ole koskaan edes pitänyt vauvaa sylissä. En uskalla vielä noihin podcasteihin tarrautua jos ei onnista. Vauva kuumetta en pode vaan lähinnä maltillisin mielin etenen. Onneksi puolisolta sitten löytyykin kaikki osaaminen ja muu tietoa. Hän on katsonut veljensä ja serkkujensa perään, joten vaipan vaihto yms muut sujuu.

Oma napa… En tiiä oisko niihin letrozolleihin liitännäinen vaiva vai jotain ihan muuta, mutta vatsaan vihlaisee välillä hyvin voimakkaasti. En muista tämmöisestä kärsineeni. Toki välillä vihlaisu muistuttaa et menisi pötsi sekaisin ja vessaan olisi kiire, mutta ei nytten. Ei mene vatsa ripulille. Hyvin hämmentävää..
 
Kirjoitin tuolla aikaisemmin tavallaan sulle, jos haluat lukaista. Meillä on sama tilanne miehen kanssa.

Järkytys oli suuri, kun selvisi ettei ole siittiöitä. En ollut kunnolla tajunnut mitä se korvaushoito tekee.

Toivotaan että oma testotuotanto käynnistyis miehelläsi pian ja sitämyöden siittiötuotanto. 3kk menee uusiutumiseen, ja sitähän ei tiedetä että Koska se 3kk aina alkaa. kuinka Kauan sun mies kerkesi olla hoidolla ennenku jätti pois ekan kerran?
Joo näin mä aattelin et oli mulle suunnattu, en viitsinyt sua ”tägää” omaan vastaukseeni ni vähä ympäripyöreesti niistä hoidostakin mainitsin, ettei olla niihin ajateltu lähteä😁 opettelen vielä käyttää tätä palstaa vaikka täällä tullu aikoinaan eri nimimerkin takaa kirjoteltua😂 öö oiskohan sillä ollu joku 6kk testijakso ennen sit taukoa ku halusivat mittailla niitä veriarvoja lääkityksen kanssa ja ilman lääkitystä eli ei kovin pitkään ollu käyttäny. Tilanne on nyt toki eri, kun on ehtinyt tässä välissä käyttää about 1,5v😅

Toivon myös, että teillä tilanne helppottais ja saisitte vauvan syliin❤
 
Viimeksi muokattu:
Mä oon seurannut tänne tuolta 2023 ketjusta 😊 Jätettiin viime kuun yritys välistä ja nyt taas jatkettu.
Meillä siis ya 7/22 ja nuorin lapsi 1,5v, tää ois nyt sitten toinen yhteinen ❤

Eilen testasin ovista, koska on ollut niin jäätävä panetus, oon kiivennyt miehen reittä pitkin... 😂
Ja ovis+ sieltä pamahti kp13/28. Talleteltiin sopivasti kp 11 ja 13. Nyt tuskin päästään enää hommiin, mies yövuoroissa enkä kehtaa väsyneenä häiritä.

En jostain syystä usko tärppiin enää... Tää yritys on kestänyt kaikista pisimpään nyt ja ei aiota loputtomiin yrittää eikä mihinkään tutkimuksiin/hoitoihin mennä. Nyt tärppää määräajassa tai sitten ei ja sillä mennään 🫶🏻
 

Yhteistyössä