Haaveena vauva 2024

Kp 1 täällä! Ei onneks tarvinnut pidempään miettiä, mitä tapahtuu ja nyt tästä kierrosta sitten tosiaan la olis jo vahvasti 2024 puolella 🥳

@ireh heh joo, täältä ainakin vahva suositus mielummin vähän liian aikaiselle tikuttamiselle ja varsinkin, kun sulla ei vielä tietoa omasta kierrosta. Ja ihana kuulla, että ootte molemmat noin innoissaan.
 
  • Tykkää
Reactions: nobelius
Pitää jo vähän hivuttaa jalkaa tämän ryhmän puolelle. Olen kyllä seurannut tätä keskustelua alusta asti. Aluksi meilläkin oli tarkoitus aloittaa yritys vasta niin, että vauva syntyisi vuodelle 2024. Kuitenkin jätettiin ehkäisyä osittain pois jo helmikuussa ja nyt tässä kierrossa kokonaan pois ja näin ollen annettu mahdollisuus vielä vuoden -23 jouluvauvelille (nimenomaan joulu, koska LA olisi sattunut aika lähelle aattoa🙈).

Kierto heittelee 28-33 päivän välillä ja nyt on kp 29. Menkkajomot on ollu pari pv niin tuntuvat, että en ole eilen enkä tänään tehnyt edes testejä, kun la aamuna vielä näytti ihan negaa. Ja on vaan ihan sellanen olo, että sieltä ne menkat nyt alkaa ja pyyhkiessä eilen tulikin hieman punaista. Jos ei nyt tässä aamupäivöstä ala, niin ehkä teen päiväpissasta testin. On nimittäin useammankin kerran käynyt niin, että sen negatestin jälkeen kuukautiset alkaa samantien. Ikäänkuin keho epätoivoisena panttais menkkoja raskauden toivossa ja testin jälkeen mieli "luovuttaa", keho rentoutuu ja kuukautiset tulee 🤣

Hyppään listoille sitten kun uusi kierto alkaa, eli luultavasti ihan lähipäivinä.

Toivotan onnea kaikille kuumeileville, olkoon vuosi 2024 mahdollisimman monelle Se vuosi kun saa oman vauvan syliin. ❤
 
Täällä jännittää ensi kertaa uuden kierron alku joka olisi noin viikon päästä. Alkuvuoden huonot uutiset ja lapsettomuustutkimukset veivät pariksi kuukaudeksi ilon tästä "projektista", mutta nyt vihdoin päästään aloittamaan hoidot.
Jännittää hirveesti miten kaikki menee ja miten kroppa reagoi hoitoon mutta samaan aikaa tuntuu niin uskomattomalta että saattaisi olla oikeakin mahdollisuus tulla seuraavan kuun aikana raskaaksi.

Oon vältellyt kaikkea raskauteen liittyvää tavaraa ja lastenosastoja, mutta viime viikolla ensi kertaa uskalsin käydä vähän kurkkaamassa pehmoisia pikkutavaroita

Ihana nähdä että täällä on tullut jo useita plussia, onnea plussanneille!
 
VAUVA 2024

Ilmoitathan tietosi listalle ja päivityksesi punaisella, jos väri ei toimi, voit myös @-merkitä listan kyseisen päivän päivittäjän.

Lista päivitetään kerran päivässä. Kuka vain voi päivittää listan, vaihdellaan vuoroa. Päivitä lista vastaamalla edellisen päivän viestiin, poista [ ]-sulut teksteineen alusta ja lopusta, lisää kierto- ja piinapäiviin yksi päivä lisää.

Kiertopäivä- ja piinalistalta voidaan poistaa, jos käyttäjä ei ole ollut aktiivinen vähään aikaan. Takaisin pääsee tottakai heti halutessaan!

★★★★★★★★★★★★★★★

10.4.2023 maanantai

Nimi
yritys aloitettumonesko lapsi


@Kyfi ★ 01/21 ★ 5.
@Samppa40 ★ 1/21 ★ 3. (1. yhteinen)
@Mimerkki ★ 6/21 ★ 3. ( 1. yhteinen) ★ kkm x 3
@K3rttuli ★ 08/21 ★ 1.
@Eadni1992 ★ 10/21 ★ 1.
@Korkkeli ★ 02/22 ★ 1.
@cordola89 ★ 02/22 ★ 1. ★ km 09/22
@Mollama ★ 05/22 ★ 3
@minttuni ★ 06/22 ★ 2.
@Tiukuna ★ 08/22 ★ 2.
@heltsuli ★ 08/22 ★ 1.
@meinaas ★ 08/22 ★ 3.
@inkeriini ★ 09/22 ★ 2.
@Peanutbuttercup ★ 09/22 ★ 1.
@haaveillen ★ 11/22 ★ 1.
@Samovaari ★ 12/22 ★ 4. (1. yhteinen)
@alessiina ★ 02/23 ★ 1.
@Hattaja ★ 03/23 ★ 3.
@Cherrymint ★ 03/23 ★ 6. (1. yhteinen)
@ireh ★ 04/23 ★ 1.
@pikkuhaave ★ 04/23 ★ 2.
@Yöperhonen-88 ★ 05/23 ★ 3. (1. yhteinen)
@Eswe ★ 05/23 ★ 1.
@Jonna_83 ★ 08/23 ★ 4. (2.yhteinen)


★★★★★★★★★★★★★★★

Nimi Kiertopäivä

@Samppa40 kp 19/26-28
@heltsuli kp 18/28-31
@Cherrymint kp 15/26
@inkeriini kp 14/30
@Tiukuna kp 14/28-30
@Peanutbuttercup kp 12/28
@ireh kp 11/28-30
@cordola89 kp 11/27-28
@minttuni kp 11/26
@meinaas kp 9/28-34
@pikkuhaave kp 7/33
@haaveillen kp 6/26-30

★★★★★★★★★★★★★★★

Piinailijat
Nimi
DPO

@heltsuli DPO 4
@Kyfi DPO 0

★★★★★★★★★★★★★★★

Plussanneet
Nimi
yritys aloitettumonesko lapsi plussa <3

@Hattaja ★ 03/23 ★ 3. ★03/23
@Selis ★ 11/21★ 4. (1. yhteinen) ★ 04/23
@Babyhaaveissa ★ 11/22 ★ 2. ★ 04/23
 
Hei kaikille🤗meni hetki lukiessa ketjua tauon jälkeen, isot onnittelut plussanneille ja voimia menetyksen kokeneille, itselläni takana kkm vuonna 2020 e ja se on vieläkin hyvin muistissa🥺tosin erokin tuli sen jälkeen silloisen kumppanin kanssa muista syistä, mutta elämä kantaa🫶🏻 yritys aloitettu ovista en testannut mutta kierronseuranta appi käytössä ja pääsiäinen ja hedelmällisyysjakso hyödynnetty tänään viimeinen päivä kp15/26 ja siirryn piinailemaan😅 ajattelin alkaa herkällä raskaus testillä testaamaan lähempänä kuukautisten alkamisajankohtaa😜koska malttamaton fiilis asian suhteen😅
 
Uusi kierto, ja näin siirrytään haaveissa uudelle vuodelle tulevan vauvan lasketun suhteen.

Minä kun tykkään keskittyä positiivisiin puoliin, niin hyvää on se, että nyt ei tarvi jännittää onko jouluna synnyttämässä. Lisäksi nyt kerkeän syödä foolihappoa tarpeeksi kauan. Olen myös kerennyt käydä kampaajalla, jottei tarvitsisi raskausaikana värjäillä tukkaa. Ja olen jo investoinut synnytysvalmennuskurssiin. Asiat on jo siis hyvällä mallilla tässä kun on pari kk ajatuksissa sulatellut tätä meille neljättä muksua. 🥰

Voisin tulla listalle mukaan.

Liilja / 2/23 / 4.

kp 1/28-33
 
VAUVA 2024

Ilmoitathan tietosi listalle ja päivityksesi punaisella, jos väri ei toimi, voit myös @-merkitä listan kyseisen päivän päivittäjän.

Lista päivitetään kerran päivässä. Kuka vain voi päivittää listan, vaihdellaan vuoroa. Päivitä lista vastaamalla edellisen päivän viestiin, poista [ ]-sulut teksteineen alusta ja lopusta, lisää kierto- ja piinapäiviin yksi päivä lisää.

Kiertopäivä- ja piinalistalta voidaan poistaa, jos käyttäjä ei ole ollut aktiivinen vähään aikaan. Takaisin pääsee tottakai heti halutessaan!

★★★★★★★★★★★★★★★

11.4.2023 tiistai

Nimi
yritys aloitettumonesko lapsi


@Kyfi ★ 01/21 ★ 5.
@Samppa40 ★ 1/21 ★ 3. (1. yhteinen)
@Mimerkki ★ 6/21 ★ 3. ( 1. yhteinen) ★ kkm x 3
@K3rttuli ★ 08/21 ★ 1.
@Eadni1992 ★ 10/21 ★ 1.
@Korkkeli ★ 02/22 ★ 1.
@cordola89 ★ 02/22 ★ 1. ★ km 09/22
@Mollama ★ 05/22 ★ 3
@minttuni ★ 06/22 ★ 2.
@Tiukuna ★ 08/22 ★ 2.
@heltsuli ★ 08/22 ★ 1.
@meinaas ★ 08/22 ★ 3.
@inkeriini ★ 09/22 ★ 2.
@Peanutbuttercup ★ 09/22 ★ 1.
@haaveillen ★ 11/22 ★ 1.
@Samovaari ★ 12/22 ★ 4. (1. yhteinen)
@alessiina ★ 02/23 ★ 1.
@Liilja ★ 02/23 ★ 4.
@Hattaja ★ 03/23 ★ 3.
@Cherrymint ★ 03/23 ★ 6. (1. yhteinen)
@ireh ★ 04/23 ★ 1.
@pikkuhaave ★ 04/23 ★ 2.
@Yöperhonen-88 ★ 05/23 ★ 3. (1. yhteinen)
@Eswe ★ 05/23 ★ 1.
@Jonna_83 ★ 08/23 ★ 4. (2.yhteinen)


★★★★★★★★★★★★★★★

Nimi Kiertopäivä

@Samppa40 kp 20/26-28
@heltsuli kp 19/28-31
@Cherrymint kp 16/26
@inkeriini kp 15/30
@Tiukuna kp 15/28-30
@Peanutbuttercup kp 13/28
@ireh kp 12/28-30
@cordola89 kp 12/27-28
@minttuni kp 12/26
@meinaas kp 10/28-34
@pikkuhaave kp 8/33
@haaveillen kp 5/26-30
@Liilja kp 1/28-33

★★★★★★★★★★★★★★★

Piinailijat
Nimi
DPO

@heltsuli DPO 5
@Kyfi DPO 1

★★★★★★★★★★★★★★★

Plussanneet
Nimi
yritys aloitettumonesko lapsi plussa <3

@Hattaja ★ 03/23 ★ 3. ★03/23
@Selis ★ 11/21★ 4. (1. yhteinen) ★ 04/23
@Babyhaaveissa ★ 11/22 ★ 2. ★ 04/23
 
Kyllä on yhtä piinaa, kun ei kierto ala ehkäisyn lopetettua. Minimaalista tiputtelua ollut kolme päivää, muttei ala kunnolla menkat. On tämä älytöntä, kun normaalisti toivonut, ettei menkkoja oliskaan, kun mulla ne on aina ilman ehkäisyä olleet todella runsaat ja kivuliaat, niin nyt sitten ärsyttää, kun ne ei ala 🙈
 
Kyllä on yhtä piinaa, kun ei kierto ala ehkäisyn lopetettua. Minimaalista tiputtelua ollut kolme päivää, muttei ala kunnolla menkat. On tämä älytöntä, kun normaalisti toivonut, ettei menkkoja oliskaan, kun mulla ne on aina ilman ehkäisyä olleet todella runsaat ja kivuliaat, niin nyt sitten ärsyttää, kun ne ei ala
Ehkäisyn jälkeen menkkojen odottaminen on kyllä piinallista. Niitä harvoja kertoja, kun menkkojen haluaisi alkavan! Jospa ne sieltä pian alkaisi
 
Täällä alkoi tänään menkat, joten tästä alkaa virallisesti yritys🙈 mies saa todennäköisesti tänään tietää löytyykö liikkuvia uimareita niin pystytään sit pohtimaan lääkityksen tauottamista. Inhottavaa, jos se joutuu jättämään lääkityksen pois, kun vaikuttaa hänen omaan jaksamiseen ja mielentilaan mutta on valmis uhraamaan itsensä😂 mähän se kärsin kaikki raskausvaivat ni saa kantaa kortensa kekoon😂

Tuolla oli pohdintaa elämäntilanteesta ja vauvan syntymästä. Mä ite ylianalysoin ja pohdin paljon aina tulevaisuutta ja päätöksiä jne mut mun lähipiiri kannustaa et asioilla on tapana järjestyä, ja niinhän ne asiat on tähänki asti järjestyny vaikka kaikki lapsista ei oo ehkä syntyny ”parhaimpaan tilanteeseen”. Meillä esim kolmonen ilmotti itsestään, kun oltiin jo sovittu yrittämisen lopettamisesta ja itellä alko uus vaihe elämässä. Sit piti vähän järjestää omaa elämää uudestaan🤷🏼‍♀️ toki hyvä on pitää järki päässä ja tiedostaa omat resurssit ja voimavarat mut aina ei pidä kuunnella pelkästään järjen ääntä😂
 

Eilen oli aivan haalea viiva, että just ja just erotti ja nyt jo näin tumma. Ovista varmaan voi lähipäiville ennustaa vai mitä ootte mieltä? Flon mukaan olisi torstaina.
Mulla on noin vahvoilla viivoilla tullut jo CB:n digitestiin hymynaama. Varmistan siis yleensä PC:n tikun digillä jos on vahvat viivat. Melkein veikkaisin että ovis on jo huomenna mutta vaikea sanoa… Voi mennä sinne torstaillekin. No niin, eipä ollut tästä vastauksesta juuri apua 😁
 
  • Tykkää
Reactions: minttuni ja ireh

Eilen oli aivan haalea viiva, että just ja just erotti ja nyt jo näin tumma. Ovista varmaan voi lähipäiville ennustaa vai mitä ootte mieltä? Flon mukaan olisi torstaina.
Eiköhän tuo huomenna ole + ja siitä päivä niin ovis eli varmaan juurikin tuolloin torstaina 😊


Mä aina puhun mun nopeasta ovispiikistä mut nyt oli kyl nii hullun nopea et huhhuh. Mulla aamulla 6:30 testi oli ihan haalea. Testasin sit ku oli nii sellai olo et kyl luulis jo plussan tulevan nii 8;50 uudelleen ja sieltähän se plussa tuli 😊 sekä liuska että Digi oli tummunut ihan tasavahvoiksi plussiksi ja digissä hymy. En oo nyt sen jälkeen testannut mut esikoista yrittäessä usein ei seuraavana päivänä enää plussaa ollut. (ovis todennetusti tapahtuu). Näinkin voi siis käydä!
 
  • Tykkää
Reactions: minttuni ja ireh
Okei no tulee onneksi talleteltua tässä joka tapauksessa päivittäin, että enemmän mielenkiinnosta nyt testailen. Ehkä kamera ehkä hieman tummentaa viivaa, mutta testaan uudestaan huomenna ja katotaan onko tummunut vai oliko tää sit piikki! :)
 
Täällä elellään kp 12 ja ovisplussaa odottelen torstaille, oireita ollut jo eilisestä, liekö greippimehusta hyötyä ja ubikinoniakin nyt reilun kuukauden syönyt🤭 torstai jää välistä tallettelujen suhteen töiden takia mut eiköhän tässä muuten hyvin onnistu🤗 tää yritys vielä ennen ensikäyntiä, lohduttaa ainakin se jos kun ne menkat sieltä taas alkaa...
Tsemppiä kaikille piinailuun ja odotteluun, toivotaan et tää on se meidän kaikkien vuosi🥰
 
@Mamiks ★ 02/22 ★ 4.

Hyppäisin listoille mukaan 23 ryhmästä, kp4/30
Yli vuosi on tahkottu menemään.
Me päätettiin jouluna 21 ruveta iltatähteä tekemään. Piti siis varata aikoja sekä miehelle(korvaushoidon lopetus, päällä vuodesta 14 asti) sekä mulle kierukan poisto. Saatiin samalle päivälle ajat helmikuussa 22 ja miehelle aloitettiin istukkahormonin piikiittäminen(oman tuotannon alkamisen boostaus). Siitä kaksi viikkoa piti jättää testosteroni pois ja 2kk päähän siemennesteanalyysi. Ensimmäinen, toinen ja kolmas analyysi, joista viimeisin marraskuussa 22 olleet puhdas nolla. Lääkkeet vaihtunut tässä vuoden aikana, ensin pregnylin valmistus lopetettiin, no letrot käyttöön. Ei voinut käyttää koska liikaa sivaroita. Hetki pregnylillä koska niitä jäi vielä meille jääkaappiin. Sitten tamoksifeeni, ne romahdutti testot taas. Letroja hetki, mutta pakko oli taas lopettaa . Siihen sitten ovitrelle kokeiluun ja päätimme siirtyä urologin/andrologin hoidosta ovumiaan kokonaan hoitoon. Siellä käytiin viime kuussa, ultrattiin mut ja mies. mulla oli kaikki Ok, ja miehellä myös. Edellinen lääkäri kirjoitti vielä b lausunnon miehelle, ei ole kela vielä hyväksynyt. Tällä vi8kolla pitäisi tulla toivon mukaan. B lausunnolla pystyisimme aloittamaan gonal f lääkkeen joka nostaa siittiöiden muodostusta. Muuten ei, koska maksaa Ihan älyttömän paljon. Nytkin tämä ovitrelle on 200€ kk ja on siihen nyt just ja just varaa. Kaikkiaan mennyt noin 2000€ tässä vuoden aikana lääkärikäynnit, analyysit, labrat ja lääkkeet, jollei enemmän kun tarkkaa summaa ei ole ylhäällä. Pelkät lääkärit jokatapauksessa reilusti yli tonnin.

Täällä oli joku muukin kenen miehellä vastaavaa , ei kannata kyllä ilman signaalilääkettä jäädä, tarkoitan siis että sen oman tuotannon voi saada signaalilääkkeellä käyntiin, jos on lähteäkseen. Siihen yleensä syy miksi korvaushoito aloitettu, testot alhaalla, niin ei ne itsekseen ulkopuolisen jälkeen yleensä nouse. Ja ne olotilat vähillä testoarvoilla ei mitään herkkua ole. Eikä se ole terveellistäkään.
jos oma lääkäri ei ole asiantunteva niin suosittelen ottamaan yhteyttä hedelmällisyysklinikkaan tai osaavaan urologiin.

Vähän on tähän kiertoon väsähtänyt olo. Ehkä se tästä kun pääsee lähemmäs ovista.

Tulipas pitkä rallatus🤭
 
Tervetuloa uusille ❤

@Kyfi ihailtavaa omistautumista asialle 🤭 😁

@zatzat olen itse sitä mieltä, että täydellistä hetkeä ei koskaan ole. Toki taloudellista tukea saa intinkin aikana, mutta onhan se aika erilainen tilanne vs. molemmat palkkatöissä. Kannattaa myös tsekata mm. erityisavustus Kelalta sotilasavustukseen liittyen. Rahallisesti hankalin on ehkä se intistä pois jäämisen kuukausi, toki jos vakkari työsuhde niin sehän jatkuu suoraan, mutta siinä voi tulla n. kk ilman tuloja ja tukia. Oon myös sitä mieltä, että alkuun pärjää vauvan kanssa vähemmälläkin, vauvavakuutus + ihan perussetit, käytettynä voi ostaa suunnilleen kaiken paitsi turvakaukalon, mutta tässä varmasti jokainen tekee tavallaan 😊

@ireh Ihanaa, kun mieskin jo enemmän mukana! Oon käsittänyt en nois viivoissa voi tummuus vaihdellakin ennen ovista, tikutatko kaks kertaa päivässä? Mä ehkä tossa tilanteessa tekisin vielä illasta, klo 18-21 vois ehkä tulla jo vahvempi, LH-piikkihän raskaustestistä poiketen on yleensä illasta selkeemmin tikussa näkyvissä.

@Tiukuna kovasti onnea matkaan ❤

Sitten omasta tilanteesta; pillerit loppui ja menkkojen aka viimeisen tyhjennysvuodon ois pitäny alkaa oletettavasti sunnuntaina. Yleensä ollut aika tasaista. No eilen aamulla tein sit raskaustestin ihan koska ahdistuin (nega oli tietysti), kun menkkoja ei näkynyt. Viime kierrossa 1 pilleri unohtui alle 12h eli ehkäisytehon ois pitäny säilyä, mutta tein testin varuiksi. Siitä testistä noin 1h niin tulikin verta, mutta ihan älyttömän vähän. Sen jälkeen vaan pientä tuhrua tullut, tänäänkin?! Ikinä ei oo aiemmin musta tämmöstä ollut pillereiden kanssa, oon nyt myös ollu flunssassa, että mietin saattasko se vaikuttaa... Tässä kierrossa ei siis ollu vielä tarkotus yrittää, vaan vasta seuraavasta mutta en kyllä tajua mitä ihmettä kropassa nyt tapahtuu 😂
 
  • Tykkää
Reactions: minttuni ja Tiukuna
Tervetuloa uusille

@Kyfi ihailtavaa omistautumista asialle

@zatzat olen itse sitä mieltä, että täydellistä hetkeä ei koskaan ole. Toki taloudellista tukea saa intinkin aikana, mutta onhan se aika erilainen tilanne vs. molemmat palkkatöissä. Kannattaa myös tsekata mm. erityisavustus Kelalta sotilasavustukseen liittyen. Rahallisesti hankalin on ehkä se intistä pois jäämisen kuukausi, toki jos vakkari työsuhde niin sehän jatkuu suoraan, mutta siinä voi tulla n. kk ilman tuloja ja tukia. Oon myös sitä mieltä, että alkuun pärjää vauvan kanssa vähemmälläkin, vauvavakuutus + ihan perussetit, käytettynä voi ostaa suunnilleen kaiken paitsi turvakaukalon, mutta tässä varmasti jokainen tekee tavallaan

@ireh Ihanaa, kun mieskin jo enemmän mukana! Oon käsittänyt en nois viivoissa voi tummuus vaihdellakin ennen ovista, tikutatko kaks kertaa päivässä? Mä ehkä tossa tilanteessa tekisin vielä illasta, klo 18-21 vois ehkä tulla jo vahvempi, LH-piikkihän raskaustestistä poiketen on yleensä illasta selkeemmin tikussa näkyvissä.

@Tiukuna kovasti onnea matkaan

Sitten omasta tilanteesta; pillerit loppui ja menkkojen aka viimeisen tyhjennysvuodon ois pitäny alkaa oletettavasti sunnuntaina. Yleensä ollut aika tasaista. No eilen aamulla tein sit raskaustestin ihan koska ahdistuin (nega oli tietysti), kun menkkoja ei näkynyt. Viime kierrossa 1 pilleri unohtui alle 12h eli ehkäisytehon ois pitäny säilyä, mutta tein testin varuiksi. Siitä testistä noin 1h niin tulikin verta, mutta ihan älyttömän vähän. Sen jälkeen vaan pientä tuhrua tullut, tänäänkin?! Ikinä ei oo aiemmin musta tämmöstä ollut pillereiden kanssa, oon nyt myös ollu flunssassa, että mietin saattasko se vaikuttaa... Tässä kierrossa ei siis ollu vielä tarkotus yrittää, vaan vasta seuraavasta mutta en kyllä tajua mitä ihmettä kropassa nyt tapahtuu
Varmaan se kannattaisi tosiaan illasta vielä tikuttaa. Ajattelin ensin jos selviäisi yhdellä tikutuksella iltapäivästä, mutta onhan noita testejä käytettävänä, ettät turhaan kai niitä säästelee :D
 
Varmaan se kannattaisi tosiaan illasta vielä tikuttaa. Ajattelin ensin jos selviäisi yhdellä tikutuksella iltapäivästä, mutta onhan noita testejä käytettävänä, ettät turhaan kai niitä säästelee
Joo siis katoin just jotain youtube-videota (oman arvion mukaan aika luotettavaa), jossa puhuttiin siitä, että LH näkyy testeissä usein just ilta-aikaan paremmin. Et jo se ovis onkin tänään, kun on tommosta tummempaa, niin tikuttas kahesti päivässä just vaikka iltapäivällä ja illalla nii ei ainakaan mee sit ohi 😊 Muutenhan varmasti riittää se yksikin ja sit ku vakiintuu vähän se tikuttaminen niin tietää paremmin millon testailla (toivottavasti ei pääsisi vakiintumaan vaan tärppäis nopsaan, mutta kuitenkin 😁 )
 
Kiitos tsempeistä ❤ ollaan kyllä puhuttu, että mitä jos vaan kävisinkin nyt jo poistamassa kierukan, kai sitä aina jotenkin selviää? Lähinnä meillä on sen verran lainoja (asuntolaina, kahden auton rahoitus, kahden ihmisen opintolainat), kaikessa on hinta noussut, ja lainojen korot varsinkin... mut mitä sitä kahdella autolla edes tekee jos toinen on intissä ja toinen kotona? Mies ei varmasti luovu omastaan, se on hänelle niin tärkeä 😂 mut jos saisin välissä lainata sitä niin voisin omani myydä pois. Sellaista pohdintaa..
Oon kuunnellut Spotify kaikki mahdolliset vauva podcastit. Pelottaa kun missään ihan lähipiirissä ei ole lapsia, ja kumpikaan meistä ei osaa niitä käsitellä. Mun tapa suhtautua tähän vauvakuumeeseen, on imeä kaikki mahdollinen tieto internetistä 😄

Muokkaus vielä...
Kun voihan se olla että vaikka nyt kierukan poistaa, siihen menee aikaa ennen kuin mahdollisesti tulen raskaaksi, jos edes tulen 🥺
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: minttuni
Kiitos tsempeistä ❤ ollaan kyllä puhuttu, että mitä jos vaan kävisinkin nyt jo poistamassa kierukan, kai sitä aina jotenkin selviää? Lähinnä meillä on sen verran lainoja (asuntolaina, kahden auton rahoitus, kahden ihmisen opintolainat), kaikessa on hinta noussut, ja lainojen korot varsinkin... mut mitä sitä kahdella autolla edes tekee jos toinen on intissä ja toinen kotona? Mies ei varmasti luovu omastaan, se on hänelle niin tärkeä 😂 mut jos saisin välissä lainata sitä niin voisin omani myydä pois. Sellaista pohdintaa..
Oon kuunnellut Spotify kaikki mahdolliset vauva podcastit. Pelottaa kun missään ihan lähipiirissä ei ole lapsia, ja kumpikaan meistä ei osaa niitä käsitellä. Mun tapa suhtautua tähän vauvakuumeeseen, on imeä kaikki mahdollinen tieto internetistä 😄

Muokkaus vielä...
Kun voihan se olla että vaikka nyt kierukan poistaa, siihen menee aikaa ennen kuin mahdollisesti tulen raskaaksi, jos edes tulen 🥺
Mäkin olen kuluttanut podcasteja ja viimeisimpänä youtubesta mm. synnytysvideoita monia tunteja, joten samaistun 😂
Vähän omia pohdintoja vielä tilanteeseesi;
On järkevää miettiä taloudellista puolta, toki myös säästöt ym. vaikuttaa. Yleensä mun käsityksen mukaan lainojen lyhennyksiäkin saa kyllä sovittua jos tilanne sitä vaatii. Kuitenkin sotilasavustukseen kuuluu myös omistusasunnon kulujen korvaamista ja samalla pieni osa kuluista tippuu (esim. kuukauden ruokakulut). Tilanteeseen vaikuttaa kyllä sekin, oletteko naimisissa. Ja toki voi olla mahdollista ettei lähtöä tulekaan. 😊

Joillain kestää kierron palautumisessa kuukausiakin. Päätös on toki teidän oma, mutta jos haave on suuri niin kyllä asiat saa järjestettyä. Hedelmällisyys alkaa laskea joillain jo aikaisemmin, eli jos ette vielä aloita niin suosittelisin satsaamaan sen selvittämiseen. Tarvittaessa munasoluja voi vaikka sitten pakastaa. Itse ajattelen, että pahempaa on myöhemmin katua, että jotain ei tullut tehtyä, kun toisin päin 😊❤
 

Yhteistyössä