Haaveena vauva 2024

Tylsähkö alkukierto menossa. Tallettelut toki aloitettu :D minulla jäi viime kierrossa luteaalivaihe lyhyeksi, vain 8 vrk. No eipä koskaan kovin pitkä olekaan (10vrk), mutta edellisessä kyllä kovin lyhyt. Katsotaanpa miten tässä kierrossa on. Ellei raskaus ala.

Miten muilla menee? Onko pääsiäiselle suunnitelmia?
 
  • Tykkää
Reactions: cordola89
Voi kumpa itekin pääsis jo eteenpäin ja pikkuhiljaa voisi siirtää ajatukset yrittämisestä tosi hommiin.

Aika vaan menee niin hitaasti, tyhjennyksestä vasta vähän vajaa pari viikkoa. Jälkivuoto kkm:sta loppui jo viikonloppuna, toki oli muutenkin niukkaa heti tyhjennyksen jälkeen. Tarkistusultrassa kuitenkin kohdun limakalvo oli hyvinkin paksu joten odotettavissa niagara menkat. Ja nuo yhdet kuukautiset on tarkoitus odottaa. Ja tietty rtesti näyttää tässä vaiheessa vielä positiivista.

Huoh, odottelen menkkoja ehkä alkavaksi joskus huhtikuun loppupuolella vasta.
 
Huomenna jännä päivä. On ultra ja nähdään et onko follikkelit tarpeeksi pieniä et ovis venyisi pääsiäisen yli. Ei pääsyä yrittää jos ne on liian isoja. Kaikki toivo siis et olis tarpeeksi pieniä 🤞🏻 muuten menee lääkkeet ja 200€ ultra hukkaan
Voi että tuo on kyllä hurjaa että tuollanen summa hukkaan menee. Peukut pystyssä täällä et riittävän pieniä ovat. 😘
 
  • Tykkää
Reactions: Tiukuna
Huomenna jännä päivä. On ultra ja nähdään et onko follikkelit tarpeeksi pieniä et ovis venyisi pääsiäisen yli. Ei pääsyä yrittää jos ne on liian isoja. Kaikki toivo siis et olis tarpeeksi pieniä muuten menee lääkkeet ja 200€ ultra hukkaan
En yhtään muista paljonko kasvaa päivässä, toivotaan et on tarpeeksi pieniä..onko tiistaina inssi jos onnistuu😍
 
  • Tykkää
Reactions: Tiukuna
Oi ihanaa onnea plussista! Ja tervetuloa kaikki uudet mukaan 😊

@Tiukuna peukut pystyssä täällä sulle!

Täällä ehkä pientä malttamattomuutta ilmassa. Et vaikka ei jotenkin oo yhtään toiveikas olo tälle kierrolle niin mitä jos sitten kuitenkin tärppäisi? Luulen, että selviää kyllä ihan parin päivän sisällä.
 
  • Tykkää
Reactions: minttuni ja Tiukuna
Tylsähkö alkukierto menossa. Tallettelut toki aloitettu minulla jäi viime kierrossa luteaalivaihe lyhyeksi, vain 8 vrk. No eipä koskaan kovin pitkä olekaan (10vrk), mutta edellisessä kyllä kovin lyhyt. Katsotaanpa miten tässä kierrossa on. Ellei raskaus ala.

Miten muilla menee? Onko pääsiäiselle suunnitelmia?
Täällä alkukierto menny yllättävän nopeesti. Eilen loppu menkat. Huomenna ollaan lähdössä reissuun ulkomaille ja palataan sopivasti takaisin niin, että pääsee heti tikuttaa ovista! Kiva, että on tekemistä nii ei mee vaa ovista ootellessa :D

@cordola89 ja @Peanutbuttercup lisäsin teidät listoille! Varmasti vaikeaa siirtyä seuraavan vuoden ryhmään, mutta toivotaan paljon vauvapölyä teille ja kaikille muillekin tänne löytäneille! <3
 
Viimeksi muokattu:
Täällä alkukierto menny yllättävän nopeesti. Eilen loppu menkat. Huomenna ollaan lähdössä reissuun ulkomaille ja palataan sopivasti takaisin niin, että pääsee heti tikuttaa ovista! Kiva, että on tekemistä nii ei mee vaa ovista ootellessa

@cordola89 ja @Peanutbuttercup lisäsin teidät listoille! Varmasti vaikeaa siirtyä seuraavan vuoden ryhmään, mutta toivotaan paljon vauvapölyä teille ja kaikille muillekin tänne löytäneille! <3
Kiitos @ireh ja kivaa reissua!
 
  • Tykkää
Reactions: ireh
Mulle voi lisätä yhden päivän lisää kiertopäiviin, eli huomenna torstaina on jo kp5.

Kaikkialla ympärillä on nyt vauvoja tai mahoja! Lähisukulaisia kolme raskaana, kahdella ystävällä vauvat, läheisistä ystävistä kolme raskaana. On aivan ulkopuolinen olo! Yritän ajatella, ettei se ole multa pois, mutta kuitenkin kirpaisee valtavasti tämä oma tyhjä kohtu.

Mies ottaa asian aivan tyynesti, mutta minä olen aivan hermoheikko ja vellon epätoivossa ja ahdistuksessa… Ajattelin mennä tässä kierrossa gynelle tarkistamaan, että onhan kaikki ok, ettei nyt ainakaan mistään sellaisesta ole kiinni.

Minkä ikäistä porukkaa täällä on ja mistä päin? Itse olen -89 ja pk-seudulta.
 
  • Tykkää
Reactions: Babyhaaveissa
En yhtään muista paljonko kasvaa päivässä, toivotaan et on tarpeeksi pieniä..onko tiistaina inssi jos onnistuu
Joo keskimäärin 2mm kasvaa päivässä. On tosi yksilöllistä koska ovis tulee 18-25mm mitassa suunnilleen. Mulla yleensä siel 24-25mm. Tiistai inssiä toivotaan.

Eniten harmittaa jos huomisessa uktrassa näkyisi et ovis olis ylihuomenna (mulla ovis+ tulee testiin yleensä iltapäivällä/illalla ei näy aamuisin) ja klinikka ku menee kii jo klo12 huomenna nii inssiä ei kerkeäisi tehdä huomennakaan. Ei yleensä oo siis ovis näin aikaisin vaan kp14-15 letroilla mut vaikea täysin arvioida tuon lääkkeen kanssa et koska. Mulla ti on kp15
 
Joo keskimäärin 2mm kasvaa päivässä. On tosi yksilöllistä koska ovis tulee 18-25mm mitassa suunnilleen. Mulla yleensä siel 24-25mm. Tiistai inssiä toivotaan.

Eniten harmittaa jos huomisessa uktrassa näkyisi et ovis olis ylihuomenna (mulla ovis+ tulee testiin yleensä iltapäivällä/illalla ei näy aamuisin) ja klinikka ku menee kii jo klo12 huomenna nii inssiä ei kerkeäisi tehdä huomennakaan. Ei yleensä oo siis ovis näin aikaisin vaan kp14-15 letroilla mut vaikea täysin arvioida tuon lääkkeen kanssa et koska. Mulla ti on kp15
Inhottava pääsiäinen kun sotkee nyt täysin 😟 voisin kuvitella et maanantai ois muuten ollut just se täydellinen päivä🙄
 
  • Tykkää
Reactions: Tiukuna
Mulle voi lisätä yhden päivän lisää kiertopäiviin, eli huomenna torstaina on jo kp5.

Kaikkialla ympärillä on nyt vauvoja tai mahoja! Lähisukulaisia kolme raskaana, kahdella ystävällä vauvat, läheisistä ystävistä kolme raskaana. On aivan ulkopuolinen olo! Yritän ajatella, ettei se ole multa pois, mutta kuitenkin kirpaisee valtavasti tämä oma tyhjä kohtu.

Mies ottaa asian aivan tyynesti, mutta minä olen aivan hermoheikko ja vellon epätoivossa ja ahdistuksessa… Ajattelin mennä tässä kierrossa gynelle tarkistamaan, että onhan kaikki ok, ettei nyt ainakaan mistään sellaisesta ole kiinni.

Minkä ikäistä porukkaa täällä on ja mistä päin? Itse olen -89 ja pk-seudulta.
Mä -93 ja pk seudulta myös ☺
 
  • Tykkää
Reactions: meinaas
Mulle voi lisätä yhden päivän lisää kiertopäiviin, eli huomenna torstaina on jo kp5.

Kaikkialla ympärillä on nyt vauvoja tai mahoja! Lähisukulaisia kolme raskaana, kahdella ystävällä vauvat, läheisistä ystävistä kolme raskaana. On aivan ulkopuolinen olo! Yritän ajatella, ettei se ole multa pois, mutta kuitenkin kirpaisee valtavasti tämä oma tyhjä kohtu.

Mies ottaa asian aivan tyynesti, mutta minä olen aivan hermoheikko ja vellon epätoivossa ja ahdistuksessa… Ajattelin mennä tässä kierrossa gynelle tarkistamaan, että onhan kaikki ok, ettei nyt ainakaan mistään sellaisesta ole kiinni.

Minkä ikäistä porukkaa täällä on ja mistä päin? Itse olen -89 ja pk-seudulta.
-95 ja pk-seudulta
 
  • Tykkää
Reactions: meinaas
Mulle voi lisätä yhden päivän lisää kiertopäiviin, eli huomenna torstaina on jo kp5.

Kaikkialla ympärillä on nyt vauvoja tai mahoja! Lähisukulaisia kolme raskaana, kahdella ystävällä vauvat, läheisistä ystävistä kolme raskaana. On aivan ulkopuolinen olo! Yritän ajatella, ettei se ole multa pois, mutta kuitenkin kirpaisee valtavasti tämä oma tyhjä kohtu.

Mies ottaa asian aivan tyynesti, mutta minä olen aivan hermoheikko ja vellon epätoivossa ja ahdistuksessa… Ajattelin mennä tässä kierrossa gynelle tarkistamaan, että onhan kaikki ok, ettei nyt ainakaan mistään sellaisesta ole kiinni.

Minkä ikäistä porukkaa täällä on ja mistä päin? Itse olen -89 ja pk-seudulta.
Mä olen -97 itä-Suomesta 😁
 
  • Tykkää
Reactions: ireh ja meinaas
Omg… Nyt tää menee ihan jahkailuksi arvailemiseksi. 🙈 Aina on ollu aamupissa luotettava. Tiistai aamulla ei vielä näkynyt mitään clearbluessa, mutta liuska oli illalla reilun kahden tunnin pidätyksestä äärimmäisen vahva. Eilen eli keskiviikkona hymiö pärähti näyttöön, osasin odottaa liuskan jäljiltä. Illalla en tehnyt liuskaa, mutta nyt aamulla clearblue ja liuska toki toisten päin. Haamu oli liuskassa enkä saanut enää hymynaamaakaan. Olikohan pääpäivä sitten jo tiistaina? Sotkeekohan nämä letrozollit enemmänkin? Sittenhän jos näin on niin menetettiin kaksikin hedelmällistä päivää…😢
 
Omg… Nyt tää menee ihan jahkailuksi arvailemiseksi. 🙈 Aina on ollu aamupissa luotettava. Tiistai aamulla ei vielä näkynyt mitään clearbluessa, mutta liuska oli illalla reilun kahden tunnin pidätyksestä äärimmäisen vahva. Eilen eli keskiviikkona hymiö pärähti näyttöön, osasin odottaa liuskan jäljiltä. Illalla en tehnyt liuskaa, mutta nyt aamulla clearblue ja liuska toki toisten päin. Haamu oli liuskassa enkä saanut enää hymynaamaakaan. Olikohan pääpäivä sitten jo tiistaina? Sotkeekohan nämä letrozollit enemmänkin? Sittenhän jos näin on niin menetettiin kaksikin hedelmällistä päivää…😢
Kuulostas siltä, että sulla on ollu se LH-piikki tiistai-keskiviikko. Se hormonitasohan voi nousta tosi nopsaan, noussut tiistaina iltapäivästä tms. ja laskenut ke-to yönä viimeistään todennäkösesti. Ovulaatiohan tapahtuu tosta huipusta vasta 12-48h, eli kannattaa siis talletella nyt vielä, jos vaan pystyy 😊 Jos mun selitys oli epäselvä niin kysäse, koitan selventää sit vielä 😁
 
  • Tykkää
Reactions: heltsuli
Mulle voi lisätä yhden päivän lisää kiertopäiviin, eli huomenna torstaina on jo kp5.

Kaikkialla ympärillä on nyt vauvoja tai mahoja! Lähisukulaisia kolme raskaana, kahdella ystävällä vauvat, läheisistä ystävistä kolme raskaana. On aivan ulkopuolinen olo! Yritän ajatella, ettei se ole multa pois, mutta kuitenkin kirpaisee valtavasti tämä oma tyhjä kohtu.

Mies ottaa asian aivan tyynesti, mutta minä olen aivan hermoheikko ja vellon epätoivossa ja ahdistuksessa… Ajattelin mennä tässä kierrossa gynelle tarkistamaan, että onhan kaikki ok, ettei nyt ainakaan mistään sellaisesta ole kiinni.

Minkä ikäistä porukkaa täällä on ja mistä päin? Itse olen -89 ja pk-seudulta.
-95 ja Itä-Suomi (pk-seudulla tulee kyllä myös usein käytyä) 😊

Mulla myös samoja fiiliksiä ympärillä olevista vauvoista ja raskauksista. Eniten stressaa se, että ihan lähisukuun syntyy kohta vauva, ja jos meillä kestääkin tärpin kanssa niin joutuu sitten seuraamaan vauva-arkea melko vierestä... Toivotaan et on onnea matkassa.
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: meinaas
Voi kumpa itekin pääsis jo eteenpäin ja pikkuhiljaa voisi siirtää ajatukset yrittämisestä tosi hommiin.

Aika vaan menee niin hitaasti, tyhjennyksestä vasta vähän vajaa pari viikkoa. Jälkivuoto kkm:sta loppui jo viikonloppuna, toki oli muutenkin niukkaa heti tyhjennyksen jälkeen. Tarkistusultrassa kuitenkin kohdun limakalvo oli hyvinkin paksu joten odotettavissa niagara menkat. Ja nuo yhdet kuukautiset on tarkoitus odottaa. Ja tietty rtesti näyttää tässä vaiheessa vielä positiivista.

Huoh, odottelen menkkoja ehkä alkavaksi joskus huhtikuun loppupuolella vasta.
no tämäpä. I feel you. Mulla meni edellisestä keskenmenosta neljä kuukautta seuraavaan plussaan, siinä välissä ehti olla kahdet kuukautiset, eli se jälkivuoto keskenmenon jälkeen mulla ainakin viimeksi kesti tosi pitkään ennen ku kierto taas pääsi alkamaan. Nyt odottelen taas kkm:n jälkeistä tyhjennystä, eli menee varmaan kesäkuulle, ennen kuin voi edes alkaa kuvittelemaan mitään raskauteen liittyvää. Tää on ollu tosi pitkä vuosi, mut sit ku omaa ikää katsoo, ni tuntuu et aika vaan juoksee eteenpäin ku kaikki muu junnaa paikallaan.
 
no tämäpä. I feel you. Mulla meni edellisestä keskenmenosta neljä kuukautta seuraavaan plussaan, siinä välissä ehti olla kahdet kuukautiset, eli se jälkivuoto keskenmenon jälkeen mulla ainakin viimeksi kesti tosi pitkään ennen ku kierto taas pääsi alkamaan. Nyt odottelen taas kkm:n jälkeistä tyhjennystä, eli menee varmaan kesäkuulle, ennen kuin voi edes alkaa kuvittelemaan mitään raskauteen liittyvää. Tää on ollu tosi pitkä vuosi, mut sit ku omaa ikää katsoo, ni tuntuu et aika vaan juoksee eteenpäin ku kaikki muu junnaa paikallaan.
Samoja ajatuksia. Mulla meni ekan km jälkeen 6 kiertoa uuteen raskauteen, toisen km jälkeen 4 kiertoa, nyt kolmannen jälkeen ollaan viidennessä kierrossa menossa 🙄 Kaikki keskeytyneitä keskenmenoja jotka on ensin yritetty lääkkeellisesti hoitaa ja lopulta kaavittu kuitenkin. Sinänsä olen tullut "helposti" raskaaksi koska mun kohdunlimakalvo on ollut kaavintojen jälkeen siinä kunnossa että nuo raskautumiskierrot on käytännössä olleet ensimmäiset joissa raskaus on ollut edes mahdollinen. Mutta on nuo pitkiä kuukausia odottaa ja toivoa että jos samalla kun tietää että todennäköisesti ei vielä voi onnistua, tietää viankin mutta vasta nyt kolmannen km jälkeen siihen ollaan saatu hoitoa. Vaikka siis tiesin ongelman ja se oli ultrallakin tutkittu jo vuosi sitten ekan km jälkeen.

Tää aika on ollut tosi rankkaa ja nyt kun meillä on vihdoin (taas) mahdollisuus onnistua tässä kierrossa, mieli sanoo että ei siitä mitään tule, jos tärppää niin kesken se menee kuitenkin. Mä olen hävittänyt itseni täysin tässä yrityksessä, mun kroppa on viimeiset melkein 2v vain ollut odottamassa raskautta ja sen jälkeen toipumista keskenmenosta. Olen syönyt ties mitä vitamiinia ja lisäravinnetta, joista osa onneksi jotain on auttanutkin, työntänyt itseeni keltarauhashormonia kaksi viikkoa kuusta ja nyt kaksi kuukautta pistänyt ne toiset 2 viikkoa kuusta hormoneja. Puhumattakaan siitä mitä tää kaikki on mahdanut. Viime vuonna meni sairaalan maksukatto täyteen, tänä vuonna on kohta jo lääkkeiden maksukatto täynnä. Eikä vielä olla missään raskaissa hoidoissa.

Ehdin ekan raskauden aikana (nt ultrassa todettiin km) ostaa pari raskauspaitaa ja housut, ne on työntönyt syvälle ullakolle jo. Jos raskaaksi tulen, ainuttakaan asiaa vauvalle en uskalla ostaa ennen rakenneultraa, jos silloinkaan. Lähipiiri on onneksi niin pieni (ja vanha) että raskauksia ei ole paljon, mutta yksi läheinen on jo toisella kierroksella kun samoihin aikoihin yritys alettiin. Se korpeaa paljon.. Yksi ystävä sai yllätysvauvan, se taas ei harmita yhtään koska heillä lapsettomuuspolku alusta loppuun käyty ilman tulosta ja siksi siis yllätys. Mutta töissä tällä hetkellä ainakin neljä raskaana ja kolme on jo jäänyt äitiyslomalle tänä aikana. Jos meidän ensimmäinen olisi saanut kasvaa ja syntyä, kohta vietettäisiin 1v synttäreitä 🙄

Tällainen räntti nyt sitten tähän alkuun tuli, pahoittelut 🙄 Että heipä hei, olen Mimerkki, yritys alkanut 6/21, kkm x 3, 3.lapsi, 1.yhteinen.
Kaksi lapsistani on edellisestä suhteesta ja jo lähes aikuisia, heitä ennen oli myös yksi keskenmeno ja toisen raskaudessa osittainen keskenmeno. Puolisollani ei ole lapsia joten siksikin tämä asia on aika hankala ja kipeä. Ikää mulla 37v ja asun Kaakkois-Suomessa.
 

Yhteistyössä