Haaveena vauva 2024

Mä en yleensä mieti ollenkaan mahdollista laskettua aikaa, mutta näin joku aika sitten unta että oli joulukuu ja synnytin tyttövauvan kauhee pettymys siitä oli herätä, mut tajusin et tän kierron laskettu aika menis ihan tammikuun alkuun.........mulla tää toiveikkuus kestää yleensä viikon ovulaatiosta, sit alkaa masennus ja epätoivo ja tuo sama ajatus, miks tää kierto ois erilainen kun muut. Nyt päästään kuitenkin menkkojen alettua käymään lääkärissä niin ehkä nää asiat alkaa pikkuhiljaa rullaamaan
Noi unet on niin ihania mutta sit toisaalta hirveitä kun heräät siitä ❤ mä oon nähny mun lapsista "enneunet" ja näin viime syksynä unen, jossa mulla on pieni vauva olkapäätä vasten joskus loppusyksystä kun ulkona oli pimeää ja isommat lapset leikki lattialla siin vieressä. Tämäkin uni olisi toteutunut, jos meille olis tullut se lokakuinen 💔 tämäkin saa tuon kkm tuntumaan edelleen pahalta 😢 vaikka katseet on jo tulevaisuudessa. Toki voihan tässä pohtia, että meinasiko tuo uni ehkä syksyä 2024 😉
 
vierailija
Heippa, tänne onkin tullut kasapäin viestejä viimesen parin viikon aikana!

Toi uniasia on kiinnostava. Monessa muussakin asiassa, tuntuu toisinaan hyvin selkeeltä, että mieli pyrkii käsittelemään ajatuksia, kokemuksia ja toiveita yhdessä sumpussa.

Mulla olis kysymys: jos ootte käyttäneet hormonaalista ehkäisyä pitkään, onko mennyt kauan että kroppa löytää "oman rytminsä"? Viimeksi kun jäi 5v käytön jälkeen minipillerit pois, kroppa oli ihan sekasin pitkään. Meni jonku 3-4kk, että kuukautiset alkoi tuntua säännöllisiltä, enkä sitten tiedä yhtään, miten ovulaatio siellä poukkoili. Raskaaksi tulemisen kannalta tuommonen on aika turhauttavaa. Nyt mietin, kun tarkoitus olisi pikkuhiljaa ruveta yrittämään, että kauankohan mahtaa mennä... Viimeksi ei ollutkaan sitten hyvä hetki yllättävän elämänmuutoksen vuoksi alkaa yrittämään lasta, joten tuon kierron sekoiluvaiheen jälkeen pillerit tuli taas kuvioihin.

Kokemuksia, ajatuksia?
 
vierailija
Heippa, tänne onkin tullut kasapäin viestejä viimesen parin viikon aikana!

Toi uniasia on kiinnostava. Monessa muussakin asiassa, tuntuu toisinaan hyvin selkeeltä, että mieli pyrkii käsittelemään ajatuksia, kokemuksia ja toiveita yhdessä sumpussa.

Mulla olis kysymys: jos ootte käyttäneet hormonaalista ehkäisyä pitkään, onko mennyt kauan että kroppa löytää "oman rytminsä"? Viimeksi kun jäi 5v käytön jälkeen minipillerit pois, kroppa oli ihan sekasin pitkään. Meni jonku 3-4kk, että kuukautiset alkoi tuntua säännöllisiltä, enkä sitten tiedä yhtään, miten ovulaatio siellä poukkoili. Raskaaksi tulemisen kannalta tuommonen on aika turhauttavaa. Nyt mietin, kun tarkoitus olisi pikkuhiljaa ruveta yrittämään, että kauankohan mahtaa mennä... Viimeksi ei ollutkaan sitten hyvä hetki yllättävän elämänmuutoksen vuoksi alkaa yrittämään lasta, joten tuon kierron sekoiluvaiheen jälkeen pillerit tuli taas kuvioihin.

Kokemuksia, ajatuksia?
Minulla oli Mirena kierukka 7v, poiston jälkeen eka kierto lyhyt mutta toisesta kierrosta alkaen säännöllinen.Valitettavasti raskaus ei alkanut enkä ole vieläkään raskaana koska löytyi syitä miksi raskaus ei onnistu.
 
Heippa, tänne onkin tullut kasapäin viestejä viimesen parin viikon aikana!

Toi uniasia on kiinnostava. Monessa muussakin asiassa, tuntuu toisinaan hyvin selkeeltä, että mieli pyrkii käsittelemään ajatuksia, kokemuksia ja toiveita yhdessä sumpussa.

Mulla olis kysymys: jos ootte käyttäneet hormonaalista ehkäisyä pitkään, onko mennyt kauan että kroppa löytää "oman rytminsä"? Viimeksi kun jäi 5v käytön jälkeen minipillerit pois, kroppa oli ihan sekasin pitkään. Meni jonku 3-4kk, että kuukautiset alkoi tuntua säännöllisiltä, enkä sitten tiedä yhtään, miten ovulaatio siellä poukkoili. Raskaaksi tulemisen kannalta tuommonen on aika turhauttavaa. Nyt mietin, kun tarkoitus olisi pikkuhiljaa ruveta yrittämään, että kauankohan mahtaa mennä... Viimeksi ei ollutkaan sitten hyvä hetki yllättävän elämänmuutoksen vuoksi alkaa yrittämään lasta, joten tuon kierron sekoiluvaiheen jälkeen pillerit tuli taas kuvioihin.

Kokemuksia, ajatuksia?
Mulla palautui minipillerien jälkeen kierto heti säännölliseksi ja ovulaation olen saanut joka kierrossa tikutettua. Nää on niin yksilöllisiä että mahdoton sanoa. Toisilla kestää kuukausia ennen kuin kierto tasaantuu.
 
Täällä kp14 ja selkeiden oireiden perusteella tänään lauantaina dpo0. Vielä talletellaan tänään ja huomenna, myös eilen ja toissapäivänä on hommat hoidettu.

Mulla kans ajatukset laukkaa aivan liikaa joka kierrosta. Milloin aikaisintaan posi testi, milloin aikaisintaan varhaisultra, milloin kertoisin läheisille, milloin alkaisi maha näkyä, milloin kertoisin töissä jne. Pitäisi pitää ajatukset kurissa…
 
  • Tykkää
Reactions: Cherrymint
Yksi uusi ilmoittautuu👋 Ikää jo 35-vuotta ja vähän nyt vauvakuume yllätti vielä kerran🙈 neljättä aarretta tässä haaveillaan. Yritystä ollut nyt vähän säännöllisen epäsäännöllisesti syksyn ajan. Nyt kiertopäivä 3 ja aion nyt ovulaatiota tikuttaa tässä kierrossa että tietäis tarkemmin koska se on. Yleensä oon tullut todella nopeasti raskaaksi ihan muutamassa kuukaudessa ja nyt jo vähän lannistaa tämä yritys. Yritän nyt kuitenkin pysyä positiivisin mielin❤ Nuorimmainen täyttää jo 7v että edellisestä on jo aika pitkä aikakin 😅
 
Hei vaan kaikille! Kai se pitää minunkin pikkuhiljaa hivuttautua mukaan tuolta edellisestä ketjusta, niin kurjalta kun se tuntuukin. Ensikäynti oli ja jo tällä viikolla tuli kutsu seuraavalle käynnille, joka toukokuussa. Siihen mennessä meille on tehty hoitosuunnitelma. Kivaa että asiat etenee, vuosi sitten ei arvannut että tässä vois tosissaan kestää näin kauan 😔

Tähän kiertoon otin käyttöön vehnänalkioöljyn, kun jotkut kehunut että se on hyväksi limakalvoille. Mulla kohdun limakalvo oli viime ultrassa ohuempi mitä vuosi sitten. En tiedä auttaako, mutta ainakin nyt oviksen lähestyessä on pikkarit märkänä kaiken aikaa, mitä ei oo ollut kun viimeksi joskus teininä 😆 joten uskallan toivoa että tuosta öljystä voisi olla jotain hyötyä. Positiivisesti vaikuttanut myös ihoon, mikä on aina kuiva eikä meinaa rasvatkaan tehota.

Eli jos joku lisää haaveilijoihin, niin ekaa yritetään ja ya 3/22
 
Hei vaan kaikille! Kai se pitää minunkin pikkuhiljaa hivuttautua mukaan tuolta edellisestä ketjusta, niin kurjalta kun se tuntuukin. Ensikäynti oli ja jo tällä viikolla tuli kutsu seuraavalle käynnille, joka toukokuussa. Siihen mennessä meille on tehty hoitosuunnitelma. Kivaa että asiat etenee, vuosi sitten ei arvannut että tässä vois tosissaan kestää näin kauan

Tähän kiertoon otin käyttöön vehnänalkioöljyn, kun jotkut kehunut että se on hyväksi limakalvoille. Mulla kohdun limakalvo oli viime ultrassa ohuempi mitä vuosi sitten. En tiedä auttaako, mutta ainakin nyt oviksen lähestyessä on pikkarit märkänä kaiken aikaa, mitä ei oo ollut kun viimeksi joskus teininä joten uskallan toivoa että tuosta öljystä voisi olla jotain hyötyä. Positiivisesti vaikuttanut myös ihoon, mikä on aina kuiva eikä meinaa rasvatkaan tehota.

Eli jos joku lisää haaveilijoihin, niin ekaa yritetään ja ya 3/22
Kiva kuulla kokemuksia vehöänalkioöljystä. Mä otin samaisesta syystä tyrnikapselit kokeiluun. Löysin ihan duodecimin tieteellisen artikkelin, että tyrnin on todettu vaikuttavan positiivisesti limakalvojen kuntoon. Ja samalla kans ihoon. 😊
 
  • Tykkää
Reactions: tiipanen
vierailija
Hei, minä voerailija joka laittoi ovistestistä kuvaa muutama viikko sitten. Oon seurannut tätä keskustelua tosi ahkerasti ja kohta mietinki tekisinkö käyttiksen ni pääsis kans hakaa 🙈

Oon varma, et ei keritty hyödyntää ovista riittävästi, mut nyt onkin menkat 2pv myöhässä. En uskalla testiäkään vielä tehä kun pelkään pettymystä. Ollaan jo yli vuosi yritetty
 
Hei, yksi uusi 31-vuotias vauvakuumeilija täällä ilmoittautuu! Oon seurannut tätä teidän keskustelua jo jonkun aikaa ja nyt sain aikaiseksi tehdä käyttäjätunnuksetkin tänne :)

Meillä puolison kanssa yrittäminen alkoi 12/2022 ja nämä kuukaudet ovatkin olleet jännitystä täynnä. Yleensä mun niin säännölliset menkat ovat parina kuukautena olleet myöhässäkin, sitten on tullut rankkoja pettymyksiä kun se ei heti tarkoittanutkaan sitä, mitä toivottiin. En ollut ennen yrittämisen aloitusta käyttänyt hormonaalista ehkäisyä pitkään aikaan, koska mitkään pillerit eivät sopineet mulle aurallisen migreenin ja muiden hankalien oireiden vuoksi.

Ensimmäisesta lapsesta kummankin kohdalla haaveillaan, eli kaikki tähän liittyvä on todellakin uutta ja ihmeellistä! Mulla on justiinsa ovulaatio tältä kierrolta ohi, sitten alkaakin taas jännitys että miten käy :)
 
Täällä kp 1/?, jos joku päivittelee listaa, niin mut voi lisätä. 🤗

Hyvin noi lämmöt kyllä osaa ennustaa, tänään aamulla oli lämpö romahtanut ja tässä aamupäivän aikana alkoi tiputteluvuoto. Yleensä mulla on lämpö tippunut jo edellisenä päivänä, mutta en tiedä olisiko keskenmeno sekottanut pakkaa. Saa nähdä minkä mittasin kierron laittaa. 🤔
 
VAUVA 2024

Ilmoitathan tietosi listalle ja päivityksesi punaisella, jos väri ei toimi, voit myös @-merkitä listan kyseisen päivän päivittäjän.

Lista päivitetään kerran päivässä. Kuka vain voi päivittää listan, vaihdellaan vuoroa. Päivitä lista vastaamalla edellisen päivän viestiin, poista [ ]-sulut teksteineen alusta ja lopusta, lisää kierto- ja piinapäiviin yksi päivä lisää.

Kiertopäivä- ja piinalistalta voidaan poistaa, jos käyttäjä ei ole ollut aktiivinen vähään aikaan. Takaisin pääsee tottakai heti halutessaan!

★★★★★★★★★★★★★★★

Nimiyritys aloitettumonesko lapsi


@Kyfi ★ 01/21 ★ 5.
@Samppa40 ★ 1/21 ★ 3. (1. yhteinen)
@Mimerkki ★ 6/21 ★ 3. ( 1. yhteinen) ★ kkm x 3
@K3rttuli ★ 08/21 ★ 1.
@Eadni1992 ★ 10/21 ★ 1.
@Korkkeli ★ 02/22 ★ 1.
@cordola89 ★ 02/22 ★ 1. ★ km 09/22
@tiipanen ★ 03/22 ★ 1.
@Mollama ★ 05/22 ★ 3.
@minttuni ★ 06/22 ★ 2.
@Tiukuna ★ 08/22 ★ 2.
@heltsuli ★ 08/22 ★ 1.
@meinaas ★ 08/22 ★ 3.
@RLiisukka ★ 08/22 ★ 1. ★ ku 02/23
@vauvakuume7 ★ 8/22 ★ 7. ★ kkm 3/23
@inkeriini ★ 09/22 ★ 2.
@Peanutbuttercup ★ 09/22 ★ 1.
@Charppaliini ★ 10/22 ★ 3.
@haaveillen ★ 11/22 ★ 1.
@Samovaari ★ 12/22 ★ 4. (1. yhteinen)
@alessiina ★ 02/23 ★ 1.
@Liilja ★ 02/23 ★ 4.
@Cherrymint ★ 03/23 ★ 6. (1. yhteinen)
@ireh ★ 04/23 ★ 1.
@pikkuhaave ★ 04/23 ★ 2.
@Yöperhonen-88 ★ 05/23 ★ 3. (1. yhteinen)
@Eswe ★ 05/23 ★ 1.
@Jonna_83 ★ 08/23 ★ 4. (2.yhteinen)


★★★★★★★★★★★★★★★

16.4.2023 sunnuntai

Nimi
Kiertopäivä


@Samppa40 kp 25/26-28
@heltsuli kp 24/28-31
@Cherrymint kp 21/26
@Tiukuna kp 20/28-30
@Peanutbuttercup kp 18/28
@inkeriini kp 17/30
@ireh kp 17/28-30
@cordola89 kp 17/27-28
@minttuni kp 17/26
@meinaas kp 15/28-34
@pikkuhaave kp 13/33
@haaveillen kp 12/26-30
@Charppaliini kp 7/26
@Liilja kp 6/28-33
@vauvakuume7 kp 1/?

★★★★★★★★★★★★★★★

Piinailijat
Nimi
DPO

@heltsuli DPO 10
@Kyfi DPO 6
@Tiukuna DPO 4
@ireh DPO 3
@cordola89 DPO 3
@inkeriini DPO 3
@minttuni DPO 2
@meinaas DPO 1

★★★★★★★★★★★★★★★

Plussanneet
Nimi
yritys aloitettumonesko lapsi plussa <3

@Hattaja ★ 03/23 ★ 3. ★03/23
@Selis ★ 11/21★ 4. (1. yhteinen) ★ 04/23
@Babyhaaveissa ★ 11/22 ★ 2. ★ 04/23
 
  • Tykkää
Reactions: minttuni
Kp9 meneillään ja kohta pitäisi aloitella talletteluja. Mietin jättäiskö ovistestit ostamatta. Ostin meinaan itselleni tulkinnan vauvahaaveeseen ja talohaaveseen liittyen ja hän sanoi että mun pitäisi pitäö pieni tauko tähän liittyen jotta saisin energiat muuttumaan. Mä uskon kaikenlaisiin energia juttuihin niin tää kolahti.

Kertoi että vuoden aikana raskautuisin, jos tää paikkansa pitää niin sitä odotellessa.

Onneks nyt kevään myötä on kaikkea mihin keskittyä muutakin kuin vain tämä projekti 🥰

Kivat sunnuntait kaikille !
 
Mitäs kaikkia keinoja joko tutkittuja tai kuviteltuja teillä on käytössä että raskautuisitte? Muistelen että oon edellisten yritysten aikaan juonu greippimehua mutta onkahan siitä mitää hyötyä?
Onhan näitä:
-tumma suklaa
-vihreä tee
-punaviini oviksen jälkeen
-maca jauhe
-erilaiset vitamiinit(myös miehelle)
-sokeri tuotteet minimiin
-jooga
- vyöhyketerapia
-akupunktio
- jalat ylös seksin jälkeen, pyllyn alle tyyny
- alkoholi pois kokonaan
- aloittaa harrastuksen jota ei voi raskaana harrastaa
-varaa lomamatkan yms..

Monet näistä kokeillut, ei ollut apua🙁
 
  • Tykkää
Reactions: Rullakartiina87
Mitäs kaikkia keinoja joko tutkittuja tai kuviteltuja 🤣 teillä on käytössä että raskautuisitte? Muistelen että oon edellisten yritysten aikaan juonu greippimehua mutta onkahan siitä mitää hyötyä? 🤣
Oikeesti merkityksellisiä ja tutkittuja on lähinnä stressittömyys ja sitä kautta hormonitasapaino, stressihormonien läsnäolo sotkee raskautumiseen ja raskauden ylläpitoon vaadittavia hormoneja. Lisäks rauta-arvoilla on ilmeisesti merkitystä, eli niiden tulis olla riittävät ja jos on hiivaa/bakteeriongelmaa ne kannattaa hoitaa alta pois, koska ne vaikeuttaa siittiöiden kulkeutumista.
Ed. kommentissa yllä mainituista mm. sokeri vähentää hiivan riskiä, jooga lisää stressittömyyttä. Toi jalkojen nostaminen on käsittääkseni todistettukin tarpeettomaksi, koska siittiöt kulkee siinä limassa vaikka tekis kuperkeikkoja (vrt. esim. veren solutkin kulkee sun sisällä vaikka oisit miten päin) 😄
 
Mitäs kaikkia keinoja joko tutkittuja tai kuviteltuja teillä on käytössä että raskautuisitte? Muistelen että oon edellisten yritysten aikaan juonu greippimehua mutta onkahan siitä mitää hyötyä?
Juu ei mullakaan mikään ole auttanut. Ei kuopusta yrittäessä (lopulta raskauduin, kun söin enää foolihappoa joskus ja jouluna) eikä nytkään. 🙄
Tällä hetkellä käytössä foolihappo, tyrniöljykapselit (ihon ja limakalvojen takia), vahva d-vitsku ja kasvissyöjille suunnattu monivitamiini. Rautakuurin söin juuri. Eli aika perussetit. 😊

Muuta: Täällä tnä dpo9 ja kohdun seudulla ollut vihlasuja nyt iltapäivällä. 🤩 Toivottavasti hyvä merkki! Yritän sinnitellä testaamisen kanssa to tai pe asti jolloin olis dpo13/14. 🙈
 
Juu ei mullakaan mikään ole auttanut. Ei kuopusta yrittäessä (lopulta raskauduin, kun söin enää foolihappoa joskus ja jouluna) eikä nytkään. 🙄
Tällä hetkellä käytössä foolihappo, tyrniöljykapselit (ihon ja limakalvojen takia), vahva d-vitsku ja kasvissyöjille suunnattu monivitamiini. Rautakuurin söin juuri. Eli aika perussetit. 😊

Muuta: Täällä tnä dpo9 ja kohdun seudulla ollut vihlasuja nyt iltapäivällä. 🤩 Toivottavasti hyvä merkki! Yritän sinnitellä testaamisen kanssa to tai pe asti jolloin olis dpo13/14. 🙈
Toivotaan että hyvä merkki! 🤭 Pitkään maltat olla testaamatta, nostan hattua. 😅😁
 
  • Haha
Reactions: Mollama
Mitäs kaikkia keinoja joko tutkittuja tai kuviteltuja teillä on käytössä että raskautuisitte? Muistelen että oon edellisten yritysten aikaan juonu greippimehua mutta onkahan siitä mitää hyötyä?
Mulla ainoat poppaskonstit raskautumiseen on ihan vaan oviksen tikutus ja yhdyntöjen ajoitus 😃 Uskon että muu ei olekaan sitten mun/kumppanin käsissä. Toki sitä pyrkii tietysti syömään ja liikkumaan monipuolisesti ja säännöllisesti, mikä vähentää stressintunnetta ja pitää kropan kunnossa. Ja lisistä yritän muistaa syödä foolihappoa (vaikka ei sinänsä raskautumiseen kai vaikutakaan) ja Dvitamiinia, ja lisäksi mulla on rautalisä koko ajan käytössä korjaamaan matalaa ferritiini-arvoa. Näillä mennään, ja voi vetjales kun toivon niin paljon, että tää touhu tuottaisi hedelmää ja saisin kokea äitiyden ❤ Tänään on alkanut ovistikku vähän jo tummumaan, eletään kp 12. Veikkaan ovisplussaa parin päivän päähän 🫶
 
Täällä monella jo jännät paikat!😍

Täällä lähti kierukka, mutta nyt tosiaan vielä muutama kuukausi odotellaan yrittämisen kanssa ja mennään ”varmoilla päivillä”, koska se töihin paluu hoitovapaalta koittaa elokuussa enkä haluis alkuraskauden pahoinvointia siihen samaan rytäkkään. Vielä pitää siis malttaa hetki, mutta vaikka varmat päivät menisikin pieleen, ei olis todellakaan katastrofi❤ Jännää!
 
Mitäs kaikkia keinoja joko tutkittuja tai kuviteltuja teillä on käytössä että raskautuisitte? Muistelen että oon edellisten yritysten aikaan juonu greippimehua mutta onkahan siitä mitää hyötyä?
Gelee royalesta sanotaan näin;
"Naisten hedelmöityskyky parani ja joidenkin hedelmöityskyky palautui vaihdevuosien jälkeen"

Itse muistan ainakin syöneeni gelee royaleta ja join greippimehua alkukierron(?) ja loppukierron(?) Clipperin vadelmanlehtiteetä.

Olen ketjua taustalta jo lukenut, ja toivottavasti pääsen pian hyppäämään teidän mukaan. Mies vähän jarruttelee vielä, haaveissa kyllä toinen lapsi kummallakin mutta ajankohta ei mene meillä ihan yhteen. Itse olisin valmis heti yrittämään (etenkin kun esikoisen "tekemiseen" meni 1,5vuotta), ja esikoinen nyt 2,5v, enkä kovin suurta ikäeroa haluaisi. Mutta taustailen nyt ainakin, ja sillontällöin jotain saatan kommentoidakkin :)
 
Heippa hei.
Kävin jossain vaiheessa kirjoittamassa jotain tuonne 2023 puolelle (muistaakseni) mutta se sitten jäi kun puolison kanssa todettiin että yritys alkaa vasta touko-kesäkuussa 2023 kun elämäntilanne ja työtilanne ns normalisoituu.

Itsellä ikää jo 33v ja puoliso 35v. Ennestään meillä on 4v neitokainen jonka piti jäädä ainoaksi. Tai itse ajattelin näin kaksi vuotta kestäneen heräilyn, väsymyksen ja ahdistuksen vuoksi. Mutta niinpäs sitä vain ollaan tässä. Toivotaan kovasti että lasten ikäero olisi lähempänä 5 kuin 6 vuotta. Mutta se jää nähtäväksi.

Foolihappoa en oo vielä alkanu syömään, mutta pitäisi varmaan. Nykyisin ovulaation huomaa jo niin selvästi ettei ole tullut sitäkään tikutettua 🙈 mutta ehkäpä sitäkin voi kokeilla että pitääkö omat havainnot ja luulot paikkaansa tässä tapauksessa.
 
Täällä monella jo jännät paikat!

Täällä lähti kierukka, mutta nyt tosiaan vielä muutama kuukausi odotellaan yrittämisen kanssa ja mennään ”varmoilla päivillä”, koska se töihin paluu hoitovapaalta koittaa elokuussa enkä haluis alkuraskauden pahoinvointia siihen samaan rytäkkään. Vielä pitää siis malttaa hetki, mutta vaikka varmat päivät menisikin pieleen, ei olis todellakaan katastrofi Jännää!
Meilläpä on sama tilanne, kierukan poisto on varattu viikon päästä maanantaille eli sitten ollaan jo askel lähempänä omaa pikkuista ❤ henkilökohtaisista syistä aluksi mennään kuitenkin kumilla ja "varmoilla" päivillä, jos sattuisi raskautumaan niin se olisi vain todella onnellinen ja toivottu vahinko 😄 jönnityksellä odotan palautuuko kierto normaaliksi nopeasti vai ei, viimeksi ollut ilman hormonaalista ehkäisyä joskus 14 vuotiaana...
 

Yhteistyössä