Haaveena vauva 2024

Se täytyy vielä mainita, että NaturalCycles laski viime raskaudessa päivän jolloin hedelmöittyminen tapahtui, se oli hauska tietää😅 Ja laskettuaika erosi pari päivää neuvolan ennusteesta (neuvolan laskukaava on kaikille sama eikä huomio yksillöllistä kiertoa) ja synnytys alkoi just sinä päivänä kun Naturalcycles sen ennusti. Sattuumaa vai ei.. Sovelluksen voi jakaa myös kunppanille niin projektista tulee yhteinen! Välillä mies tsekkaa että jaa menkat tuloillaa, kun vähän äksyilenxD On ne hormoonit ihmeellisiä..
 
  • Tykkää
Reactions: syksynsävel_
Oliko jollain jotakin sovellusta käytössä kierron seurantaan? Moona on tiedossa, mutta mietin, onko jotakin paremmin soveltuvaa tähän yritysvaiheeseen.
Itselläni on kolme sovellusta. Flo on minun mielestäni paras. Kaikkein tarkin näistä kolmesta. Käytän ilmaisversiota. Hyvänä kakkosena tulee P.C.. Womanlog kaikkein surkein, ei kulje millään tapaa mukana. Ennusteet pysyy aina samoissa päivissä.

Havahduin eilen, et hitto et kohta on kesäloma ja se suunniteltiin siten alkamaan et mahdollisesti olisi ollut sen perään jäämässä äitiyslomalle. Kuukausien valuessa hukkaan laskeskelin alkuun et miten monta kuukautta joudun kesäloman jälkeen vielä olla töissä, jossain vaiheessa se sit loppui ja eilen asiaan havahduin ja mainitsin asiasta puolisollekkin. Ei mennyt niin kuin suunniteltiin. Kohta on vuosi yritystä, eikä ainummaistakaan positiivista raskaustestiä ole tehtynä, mut toisaalta en myöskään haluaisi kokea keskenmenoa tai tuhkamunaa… Kerralla olisi tartuttava kyytiin ja kestettävä mukana. ❤

Ihan käy ahdistaa ajatusta ottaa kunnalliseen yhteyttä. Houkuttaisi enemmän yksityinen henkilökohtaisista syistä, mutta rahallisesti ei. Tapaan työssäni neuvolan ja muun sairaalanhenkilökuntaa, joten mieli lähtee laukalle. Tiedän että on vaitiolovelvollisuudet mut päteekö ne kuitenkaan kaikkiin, osaako kaikki pitää suunsa supussa.. Pelkään et alkaa supina selän takana ettei hän ole raskautunut ja nyt hän on hakemassa siihen apua. Tai vastaavasti joku tulee kasvokkain arvostelemaan. Mulle tässä kaikessa on kyse äärimmäisen yksityisestä asiasta, en haluaisi kenenkään tulevan kertomaan miltä mä näytän tai joko olen raskaana yms… Mietin taas liikaa asioita. 🙈 Tiedän, että joudun TAAS uuteen kierroksee jo kolmatta päivää koskee sietämättömästI vatsaan. Vielä ois muutama päivä menkkojen alkuun. Mitä enemmän kuluu aikaa viimeisestä pillristä sitä kivuliaamiksi on muuttunut menkkakivut. Viime kierrossa ne oli myös äärimmäisen runsaat, vähän väliä sai vaihdella sidettä.

Kiinnostaisi vielä näin lopuksi missä vaiheessa olette olleet kunnalliselle yhteydessä? Vasta kun yritystä on ollut vuosi täynnä vai jo aiemmin? Kunnalisen pompotus lähtee liikkeelle neuvolasta? Niin ja mites te jotka ette ole hakeneet kunnalliselta apua niin oletteko vain odottaneet tärppiä? Meillä lähtisi sitten seuraavaksi 11 yritys kierto.
 
Viimeksi muokattu:
Tänään voi vielä yrittää talletella illalla kun dpo1 ja toivoa että tän kierron ahkerointi tuottais tulosta.
Oliko muilla juhannuksena testailuja edessä? Sinne onkin vielä pitkä matka kun vasta dpo1 menossa

Ei kait siinä muuta kuin et kivaa alkavaa viikkoa ja eikun piinailut käyntiin. Mä kyllä yritän unohtaa koko asian tekemällä pihahommia jos jonkinnäköistä
Täälläkin juhannusta odotellaan, silloin pitäisi joko uusi kierto alkaa tai sitten saisi testailla 😁 ...pitkän ajan saa vielä odottaa 🙈 toivotaan meille kummallekin parasta! ☺
 
  • Tykkää
Reactions: Mamiks
VAUVA 2024

Ilmoitathan tietosi listalle ja päivityksesi punaisella, jos väri ei toimi, voit myös @-merkitä listan kyseisen päivän päivittäjän.

Lista päivitetään kerran päivässä. Kuka vain voi päivittää listan, vaihdellaan vuoroa. Päivitä lista vastaamalla edellisen päivän viestiin, poista [ ]-sulut teksteineen alusta ja lopusta, lisää kierto- ja piinapäiviin yksi päivä lisää.

Kiertopäivä- ja piinalistalta voidaan poistaa, jos käyttäjä ei ole ollut aktiivinen vähään aikaan. Takaisin pääsee tottakai heti halutessaan!

★★★★★★★★★★★★★★★

Nimi ★ yritys aloitettu ★ monesko lapsi

@pieni_toive ★ 01/14 ★ 3. ★ ku 5/14, km 9/14, rk 4/23
@W.we ★ 11/15 ★ 1.
@Samppa40 ★ 01/21 ★ 3. (1. yhteinen)
@K3rttuli ★ 08/21 ★ 1.
@Eadni1992 ★ 10/21 ★ 1.
@hermoilija_ ★ 12/21 ★ 1.
@Korkkeli ★ 02/22 ★ 1.
@Mamiks ★ 02/22 ★ 4.
@tiipanen ★ 03/22 ★ 1.
@Tiukuna ★ 08/22 ★ 2. ★ ku+km 10/22
@heltsuli ★ 08/22 ★ 1.
@meinaas ★ 08/22 ★ 3.
@RLiisukka ★ 08/22 ★ 1. ★ ku 02/23
@vauvakuume7 ★ 08/22 ★ 7. ★ kkm 03/23
@Peanutbuttercup ★ 09/22 ★ 1.
@Charppaliini ★ 10/22 ★ 3.
@haaveillen ★ 11/22 ★ 1.
@Samovaari ★ 12/22 ★ 4. (1. yhteinen)
@lenkkitossut ★ 12/22 ★ 1.
@alessiina ★ 02/23 ★ 1.
@Liilja ★ 02/23 ★ 4.
@Cherrymint ★ 03/23 ★ 6. (1. yhteinen)
@suunnaton lentäjä ★ 03/23 ★ 1.
@ireh ★ 04/23 ★ 1.
@pikkuhaave ★ 04/23 ★ 2.
@Vohvelitohveli ★ 04/23 ★ 2.
@Eswe ★ 05/23 ★ 1.
@zatzat ★ 05/23 ★ 1. ★
@burkei ★ 05/23★ 1. yhteinen
@Päivänsäde84 ★ 05/23 ★ 6.
@Naatuska90 ★ 06/23 ★ 2.
@esparsetti ★ 06/23 ★ 3.
@Haavejuttu ★ 06/23 ★ 2.
@syksynsävel_ ★ 6/23 ★ 1
@Jonna_83 ★ 08/23 ★ 4. (2.yhteinen)

★★★★★★★★★★★★★★★

12.6.2023 Maanantai

Nimi ★ Kiertopäivä ★

@pikkuhaave kp 34/35
@RLiisukka kp 27/28
@heltsuli kp 26/28
@Päivänsäde84 kp 25/25-28
@ireh kp 21/28
@esparsetti kp 21/28
@meinaas kp 16/28-34
@Charppaliini kp 13/26
@Eswe kp 7/27-30
@Samppa40 kp 3/25
@Cherrymint kp 2/24-27
@hermoilija_ kp 2/23-27

★★★★★★★★★★★★★★★

Piinailijat
Nimi ★ DPO


@heltsuli DPO 9
@ireh DPO 3
@Mamiks DPO 1


★★★★★★★★★★★★★★★

Plussanneet
Nimi ★ yritys aloitettu ★ monesko lapsi ★ plussa <3


@Hattaja ★ 03/23 ★ 3. ★03/23
@Selis ★ 11/21★ 4. (1. yhteinen) ★ 04/23
@Babyhaaveissa ★ 11/22 ★ 2. ★ 04/23
@Mollama ★ 05/22 ★ 3. ★ 04/23
@pikkukirppu15 ★ 01/23 ★ 3. ★ 04/23
@Summer2 ★ 05/23 ★ 3. ★ 05/23
@cordola89 ★ 02/22 ★ 1. ★ 05/23
@Mimerkki ★ 06/21★3. (1.yht)★ kkm x3★ 05/23
@ekapikkunen ★ 01/23 ★ 1. ★ km 02/23★ 05/23
@minttuni ★ 06/22 ★ 2.★ 05/23
@Kyfi ★ 01/21 ★ 5. ★ 05/23
@Dinaas ★ 03/22 ★ 1. ★ 05/23
@vauvakuume7 ★ 08/22 ★ 7.★ kkm 03/23 ★ 06/23
 
Viimeksi muokattu:
Mulla on käytössä woman log seurantaan. On simppeli ja tykkään kun sinne pystyy merkkaamaan ylös vaikka mitä. Miinusta sen ennustelaskelmista. Tarvii monta suht ok kiertoa kun alkaa taas ennusteet osua kohdilleen. Mul ennustaa esim nyt miten sattuu ovista ja seuraavia kuukautisia kun oli ne kmt tos välissä, vaikka myös normi menkkojakin jo ollut. Muihin en ole jaksanu perehtyä.

Vaikka viime viikolla ei talletuksia niin hyvin ollu kuin ois toivonut niin mul oli loppuviikosta jotenkin tosi toiveikas olo tän kierron suhteen. Märkää venyvää valkovuotoa riitti tosi pitkälle ja muistelin että onnistuneissa raskauksissa oli sama homma, ettei sitä kuivaa kautta tullut oviksen jälkeen. Mut nyt on kyllä taas niin masentava olotila, kun eilisestä alkaen on paikat alkaneet kuivua pikkuhiljaa. Yleensä mulla kuivakausi alkaa heti oviksen jälkeen.

Menkkojen pitäisi alkaa joskus ensi viikon aikana. Ma/ti lyhyimmän mukaan ja to-la pidemmän kaavan mukaan. Turhauttavia nämä päivät odotella ja vaikka sitä yrittää olla keskittymättä kaikkiin oireisiin niin kummasti sitä silti kuulostelee kroppaansa 😏🫣
 
  • Tykkää
Reactions: syksynsävel_
Onko teillä haave tytöstä tai pojasta? Vai onko ihan sama?
Monet sanoo "ihan sama" vaikka niin ei olekkaan.🤭 Perään jos kysytään "kumman haluaisit?" Siihen osataan vastata ja eihän se ole sitten ihan sama.🫠 Ja ymmärrän täysin, kuulostaahan se toisaalta hurjalta "toivon tyttöö."
Me toivotaan siis poikaa, mutta ei sitä uskalla kaikille ääneen sanoo. Toki uskallan läheisille, mutta onhan se tavallaan "kielletty" ääneen sanoa.🤫
Ja tytöt on todella ihania ja en silti pety, jos tyttö tulee. Meidän tyttöpesua sitten kasvaisi.💞 Ja osaan olla tyttöjen kans paremmin, kun poikien😁

Ihanaa viikkoa kaikille!🌹🙋‍♀️
 
  • Tykkää
Reactions: ireh
Jos vielä kolmannen saan, niin tavallaan toivon vähän enemmän tyttöä. Vanhempi lapsi (tyttö) kovasti haluaisi pikkusiskon, kun nyt on pikkuveli. Vaikka kumpi vain on tervetullut niin saa sitä haaveilla 😊 Ja mun mielestä ei ole väärin että toivoo toista enemmän kuin toista, kunhan se ei sitten heijastu myöhemmin siihen lapseen mitenkään, vaan että häntä rakastaa ehdoitta.

Itselle oli tärkeää esim saada etukäteen tietää kumpi on tulossa, että pystyin jo siinä raskauden aikana rakentaa sitä suhdetta helpommin tulevaan vauvaan.
 
  • Tykkää
Reactions: Päivänsäde84
Huh, olipa monta sivua luettavaa, kun jotenkin hurahti tässä monta päivää ohi etten käynyt lukemassa!

Onnittelut @vauvakuume7 🧡 Ja tervetuloa kaikille uusille!

Oviksen tikuttelusta niin sillon kun aloitettiin yritys niin en tiennyt haluunko lähteä tikuttamaan/ajattelin, että kokeilisin kerran, mutta huomasinkin, että se olikin mulle vaan hyvin mielekästä hommaa. Samoin raskaustestien kanssa oon tässä nyt hakenut omaa tapaani ja oon todennut, että mulle mieluisinta on testata vähän ajoissa ja nähdä se puhdas nega siinä testissä vs. se, että pitää toiveita yllä ja sitten mun menkat usein alkaa keskellä yötä kovilla kivuilla niin en haluu siinä kohtaa enää käsitellä samalla sitä, kuinka paskalta tuntuu henkisesti. Jos puolisolta kysyttäisiin niin luultavasti hänen mielestään olisi ainoastaan järkevää testata vasta, kun menkat myöhässä. Mut häneltä ei tietty kysytä 😄

On tää lapsen yrittäminen kyllä melkonen matka, joten kaikki valitkoon sen tavan, millä sitä on mieluisinta kulkea. Mua siis joskus vaan hetkellisesti jotenkin nolotti, että oonko liian jotenkin innokas noiden raskaustestien kanssa niin siitä tälläinen ajatuskela.
 
Eipä alkanutkaan menkat viime viikolla kun pillerit lopetin, yhden päivän pientä tiputtelua oli. Miten pian teillä on vuoto alkanut, kun olette (mini)pillerit lopettanut?

Nyt menossa kp 58. Luulin, että vuoto alkaisi heti kun pillerit lopetan, kuten edellisellä kerralla. Tosin silloin käytössä oli yaz e-pillerit, nyt desogestrel minipillerit.

Ovulaatiotestejä jo ostin, mutta tuntuisi nyt vähän turhalta testata kun ei mitään tietoa kierrosta.
 
Onko teillä haave tytöstä tai pojasta? Vai onko ihan sama?
Monet sanoo "ihan sama" vaikka niin ei olekkaan. Perään jos kysytään "kumman haluaisit?" Siihen osataan vastata ja eihän se ole sitten ihan sama.🫠 Ja ymmärrän täysin, kuulostaahan se toisaalta hurjalta "toivon tyttöö."
Me toivotaan siis poikaa, mutta ei sitä uskalla kaikille ääneen sanoo. Toki uskallan läheisille, mutta onhan se tavallaan "kielletty" ääneen sanoa.
Ja tytöt on todella ihania ja en silti pety, jos tyttö tulee. Meidän tyttöpesua sitten kasvaisi. Ja osaan olla tyttöjen kans paremmin, kun poikien

Ihanaa viikkoa kaikille!
Tää on hassua kun tästä on tosiaan vähän sellai tunne et näin ei saisi ajatella. Ehkä tyttöä siksi et esikoinen on poika. Olisi mukavaa kokea myös tämä, mutta toisaalta meillä pyritään mahdollisimman vähään sukupuolittamiseen muutenkin ja ihminenhän itse voi sit sopivan ikäisenä määritellä oman sukupuolensa et siinäkin mielessä tuntuu väärältä toivoa ja määrittää toisen puolesta hänen sukupuoltaan.

Loppupelissä kumpi vain ei oikeasti ole mitenkään suurta toivetta suuntaan tai toiseen❤
 
Eipä alkanutkaan menkat viime viikolla kun pillerit lopetin, yhden päivän pientä tiputtelua oli. Miten pian teillä on vuoto alkanut, kun olette (mini)pillerit lopettanut?

Nyt menossa kp 58. Luulin, että vuoto alkaisi heti kun pillerit lopetan, kuten edellisellä kerralla. Tosin silloin käytössä oli yaz e-pillerit, nyt desogestrel minipillerit.

Ovulaatiotestejä jo ostin, mutta tuntuisi nyt vähän turhalta testata kun ei mitään tietoa kierrosta.
Mulla kävi niin että kun lopetin minipillerit kesken kierron (puolen välin jälkeen), niin menkat alkoi ns. normaalisti. Eli seuraavana päivänä siitä kun sen keskenjääneen kierron vika pilleri olisi ollut. Nää on tosi yksilöllisiä 🤔
 
Täälläkin tyttöä toivoisin ensimmäiseksi. Yksi molempia olisi kiva, vaikka itsekin haluaisin pyrkiä sitten sukupuolisensitiiviseen kasvatukseen. Mutta en todellakaan valita kummastakaan, kunhan saisi vain pienen syliin <3 Vauvakuume vain kasvoi, kun pidin töissä alle vuosikasta sylissä 😭

ON: Iski epävarmuus oviksen ajankohdasta. Kivut oli niin kovat torstaina, että ei kauheesti epäilystä sen perusteella, mutta silloin ei limoja. Eilisestä asti ollut paikat todella kosteana, mutta enemmänki vetistä ja flon mukaan johtuisi estrogeenin hetkellisestä noususta ovulaation jälkeen. No talleteltiin vielä varuiksi tänään, jos ovis oiskin ollut myöhemmin. Jotenkin on luottavainen fiilis tähän kiertoon, mutta ei silti uskalla liikaa toivoo🤞
 
  • Tykkää
Reactions: vauvakuume7
Mää oon aina nähäny itteni pojan äitinä helpommin kuin tytön, mutta olisi se sitten kumpi vain niin rakastaisin aivan yhtä paljon molempia🥰

Päästiin tänää ensikäynnille ja miehen näytteet sekä verikokeet hyvät, mulla kaikki verikokeet muuten hyvät mutta joku arvo mikä viittasi munrakkuloihin oli alhainen, viiterajojen sisällä mutta alhainen silti. Ultrassa näkyi vissiin 6-8 munarakkulaa per puoli ja lääkäri meinasi että aika vähän on🤔🥺 Kesätauon jälkeen ekasta kierrosta pääseenkin suoraa aukiolotutkimuksiin ja aletaan suunnittelemaan inseminaatiota. Vähän kyllä masensi kun vaikuttais että syy miksei onnistu on löytyy musta aika suurella todennäkösyydellä. 😐

Onko kellekkään tehty sitä aukiolotutkimusta? Lääkäri suositteli ottamaan puranaa ja panadolia ennen sitä että ei satu niin paljoa niin aloin tietenkin miettimään että onko mitenkä verrattavissa menkkakipuihin vai pahempi😅

Tsemppiä kaikille joilla alkaa piinaviikot olla käsillä ja jotka ovista metsästää! 😊
 
vierailija
Oletteko tilanneet puhdin kautta labroja? Oma tk lääkäri ei suostu määräämään prolaktiinia tai fsh. Kävin valittamassa taas esivaihde vuosi oireista. Mutta kun on säännöllinen kierto niin ei määrätä.

T. Kuumeilija40
 
On: Tällä viikolla menkkojen pitäis alkaa. Jos alkaa, niin vois alkaa vaik tänään tai huomenna, niin sais lusittua ne alta pois, kun ensi viikolla lähdemme reissuun.🥰
Nyt mä tietenkin ressaan vähän ja ne sit alkaa vähän myöhemmin ja mahd.reissun alussa on vielä sitten.😔 Noh, saas nähä. Parasta tietenkin, että ei alkais ollenkaan.❤ Vaikka en pahastu, jos kesällä saisin vähän...🥂🍹🤭 Kun pari kesää pitäny mennä ilman drinksui.🤰👶
 
Oletteko tilanneet puhdin kautta labroja? Oma tk lääkäri ei suostu määräämään prolaktiinia tai fsh. Kävin valittamassa taas esivaihde vuosi oireista. Mutta kun on säännöllinen kierto niin ei määrätä.

T. Kuumeilija40
Me otetaan puhdin kautta kaikki melkein. No ne perus mitä tk ssa suostuvat ottaa niin niitä ei. Ei jaksa lääkäreiden kans vaan vääntää mistään. Nää mitä ovumialta pyydetään niin nekin puhdista.
 
Mää oon aina nähäny itteni pojan äitinä helpommin kuin tytön, mutta olisi se sitten kumpi vain niin rakastaisin aivan yhtä paljon molempia

Päästiin tänää ensikäynnille ja miehen näytteet sekä verikokeet hyvät, mulla kaikki verikokeet muuten hyvät mutta joku arvo mikä viittasi munrakkuloihin oli alhainen, viiterajojen sisällä mutta alhainen silti. Ultrassa näkyi vissiin 6-8 munarakkulaa per puoli ja lääkäri meinasi että aika vähän on Kesätauon jälkeen ekasta kierrosta pääseenkin suoraa aukiolotutkimuksiin ja aletaan suunnittelemaan inseminaatiota. Vähän kyllä masensi kun vaikuttais että syy miksei onnistu on löytyy musta aika suurella todennäkösyydellä.

Onko kellekkään tehty sitä aukiolotutkimusta? Lääkäri suositteli ottamaan puranaa ja panadolia ennen sitä että ei satu niin paljoa niin aloin tietenkin miettimään että onko mitenkä verrattavissa menkkakipuihin vai pahempi

Tsemppiä kaikille joilla alkaa piinaviikot olla käsillä ja jotka ovista metsästää!
Mulle on tehty aukkari ja ei tuntunut yhtään miltään. Ilmeisesti jos on jotain tukossa niin silloin saattaa tuntua sitten enemmän mutta ei se hirvittävää kipua kuitenkaan ole.
 

Yhteistyössä