Haaveena vauva 2024

Kumman haluaa, meillä on jo kaksi poikaa ja yksi tyttö. Eroavaisuuksia ei oo juurikaan jos sukupuolta ajatellaan. Tyttö sopinut meidän jengiin ihan yhtä hyvin ku pojatkin aikoinaan🙈.. Itse henkilökohtaisesti mulle ei oo väliä, varsinkin ku molemmat löytyy ja sukupuolellisia eroavaisuuksia en oo huomannut, enkä oikeastaan luonteenpiirteissäkään😂.


Mä oisin menossa terdelle yksille tai kaksille perjantaina. Hmm, mietin onko järkevää, uskaltaako, voiko kun jos juhannuksena saiski plussan🙄. Mut toisaalta se ois rentoutusta et ehkä mä vaan meen sen enempää miettimättä mitä jos✌🏻😂.
 
Mä oisin menossa terdelle yksille tai kaksille perjantaina. Hmm, mietin onko järkevää, uskaltaako, voiko kun jos juhannuksena saiski plussan. Mut toisaalta se ois rentoutusta et ehkä mä vaan meen sen enempää miettimättä mitä jos.
Nythän se just kannattaa mennäkin, koska vasta viidennellä viikolla olisi edes mahdollista käyttämiesi aineiden kulku istukan kautta, niin kippis!🍻
 
Kumman haluaa, meillä on jo kaksi poikaa ja yksi tyttö. Eroavaisuuksia ei oo juurikaan jos sukupuolta ajatellaan. Tyttö sopinut meidän jengiin ihan yhtä hyvin ku pojatkin aikoinaan.. Itse henkilökohtaisesti mulle ei oo väliä, varsinkin ku molemmat löytyy ja sukupuolellisia eroavaisuuksia en oo huomannut, enkä oikeastaan luonteenpiirteissäkään.


Mä oisin menossa terdelle yksille tai kaksille perjantaina. Hmm, mietin onko järkevää, uskaltaako, voiko kun jos juhannuksena saiski plussan. Mut toisaalta se ois rentoutusta et ehkä mä vaan meen sen enempää miettimättä mitä jos.
Sitten, kun testissä plussa, riittää että elää pienen mukaan.🥰 Näin minä ajattelen..😁
 
  • Tykkää
Reactions: Mamiks ja tähkä94
Sukupuolesta...meillä myös molempia ja erot kyllä huomaa. Kiinnostuksen kohteet, luonteet jne.😃 Tytöt hoivaa ja on kotiaskareissa mielellään mukana, pojat ei..
Ja tähän asti olen huomannut erot myös kouluissa ja päiväkodeissa. Pojat kiusaa päiväkoti iässä, tytöt ei. Koulussa kyllä molemmat. Toki päiväkodissa myös tytötkin, mutta huomattavasti vähemmän. Tytöt on rauhallisempia.😊
Osaavat meillä riehua, mutta kylässä, päiväkodissa jne.ovat rauhallisempia kuin pojat. Ja nämä on MINUN kokemuksia ja on kyllä sukupuolissa eroja.
Vaikka moni sanoo että kasvattaa neutraalisti jne. Niin aika moni kuitenkin suuntaa asiat sen mukaan Onko tyttö vai poika. mm.lakkaa TYTÖN kynsiä, kasvattaa pitkät hiukset, ostaa tyttöjen vaatteita jne. Suurimmasta osasta lapsista näkee ulkoapäin kumpi on, vaik jos kasvatat niin, niin miksi ostat tytölle pinkkii ja pojalle sinistä.😅 Poika saa autoja, tyttö nukkeja. Nää on mielenkiintoisia asioita.😃

Ja kuinka monta päiväkoti setää olet nähnyt elämässäsi? Mä yhden!🤭
Kuinka monta rekkanaista tai putkinaista olet nähnyt? Mä en yhtään. Tottaki niitäkin on!😅
Entä kätilömiestä?
Noh, kyllä vaan elämässä sukupuolen mukaan menee kiinostuksen kohteet aika pitkälti..Ja yleensä naiset on tunteellisempia ym ym. Se on vaan biologinen juttukin, mitä sitten?
En ymmärrä myös sitä, että tyrkytetään kaikkee lapselle, koskaet haluu mihinkään muottiin. Kyllä lapsi isompana viimeistään kertoo, mikä kiinnostaa.🤭

Ja alkoholista ym. Itse mietin tosiaan, että voi elää niin kauan vapaasti, kunnes on r-testissä plussa. Sitten elää sen mukaan.😇
 
  • Tykkää
Reactions: Mamiks ja tähkä94
VAUVA 2024

Ilmoitathan tietosi listalle ja päivityksesi punaisella, jos väri ei toimi, voit myös @-merkitä listan kyseisen päivän päivittäjän.

Lista päivitetään kerran päivässä. Kuka vain voi päivittää listan, vaihdellaan vuoroa. Päivitä lista vastaamalla edellisen päivän viestiin, poista [ ]-sulut teksteineen alusta ja lopusta, lisää kierto- ja piinapäiviin yksi päivä lisää.

Kiertopäivä- ja piinalistalta voidaan poistaa, jos käyttäjä ei ole ollut aktiivinen vähään aikaan. Takaisin pääsee tottakai heti halutessaan!

★★★★★★★★★★★★★★★

Nimi ★ yritys aloitettu ★ monesko lapsi

@pieni_toive ★ 01/14 ★ 3. ★ ku 5/14, km 9/14, rk 4/23
@W.we ★ 11/15 ★ 1.
@Samppa40 ★ 01/21 ★ 3. (1. yhteinen)
@K3rttuli ★ 08/21 ★ 1.
@Eadni1992 ★ 10/21 ★ 1.
@hermoilija_ ★ 12/21 ★ 1.
@Korkkeli ★ 02/22 ★ 1.
@Mamiks ★ 02/22 ★ 4.
@tiipanen ★ 03/22 ★ 1.
@Tiukuna ★ 08/22 ★ 2. ★ ku+km 10/22
@heltsuli ★ 08/22 ★ 1.
@meinaas ★ 08/22 ★ 3.
@RLiisukka ★ 08/22 ★ 1. ★ ku 02/23
@vauvakuume7 ★ 08/22 ★ 7. ★ kkm 03/23
@Peanutbuttercup ★ 09/22 ★ 1.
@Charppaliini ★ 10/22 ★ 3.
@haaveillen ★ 11/22 ★ 1.
@Samovaari ★ 12/22 ★ 4. (1. yhteinen)
@lenkkitossut ★ 12/22 ★ 1.
@alessiina ★ 02/23 ★ 1.
@Liilja ★ 02/23 ★ 4.
@Cherrymint ★ 03/23 ★ 6. (1. yhteinen)
@suunnaton lentäjä ★ 03/23 ★ 1.
@ireh ★ 04/23 ★ 1.
@pikkuhaave ★ 04/23 ★ 2.
@Vohvelitohveli ★ 04/23 ★ 2.
@Eswe ★ 05/23 ★ 1.
@zatzat ★ 05/23 ★ 1. ★
@burkei ★ 05/23★ 1. yhteinen
@Päivänsäde84 ★ 05/23 ★ 6.
@Naatuska90 ★ 06/23 ★ 2.
@esparsetti ★ 06/23 ★ 3.
@Haavejuttu ★ 06/23 ★ 2.
@syksynsävel_ ★ 6/23 ★ 1
@Jonna_83 ★ 08/23 ★ 4. (2.yhteinen)

★★★★★★★★★★★★★★★

13.6.2023 tiistai

Nimi ★ Kiertopäivä ★

@pikkuhaave kp 35/35
@RLiisukka kp 28/28
@heltsuli kp 27/28
@Päivänsäde84 kp 26/25-28
@ireh kp 22/28
@esparsetti kp 22/28
@meinaas kp 17/28-34
@Charppaliini kp 14/26
@Eswe kp 8/27-30
@Samppa40 kp 4/25
@Cherrymint kp 3/24-27
@hermoilija_ kp 3/23-27

★★★★★★★★★★★★★★★

Piinailijat
Nimi ★ DPO


@heltsuli DPO 10
@ireh DPO 4
@Mamiks DPO 2


★★★★★★★★★★★★★★★

Plussanneet
Nimi ★ yritys aloitettu ★ monesko lapsi ★ plussa <3


@Hattaja ★ 03/23 ★ 3. ★03/23
@Selis ★ 11/21★ 4. (1. yhteinen) ★ 04/23
@Babyhaaveissa ★ 11/22 ★ 2. ★ 04/23
@Mollama ★ 05/22 ★ 3. ★ 04/23
@pikkukirppu15 ★ 01/23 ★ 3. ★ 04/23
@Summer2 ★ 05/23 ★ 3. ★ 05/23
@cordola89 ★ 02/22 ★ 1. ★ 05/23
@Mimerkki ★ 06/21★3. (1.yht)★ kkm x3★ 05/23
@ekapikkunen ★ 01/23 ★ 1. ★ km 02/23★ 05/23
@minttuni ★ 06/22 ★ 2.★ 05/23
@Kyfi ★ 01/21 ★ 5. ★ 05/23
@Dinaas ★ 03/22 ★ 1. ★ 05/23
@vauvakuume7 ★ 08/22 ★ 7.★ kkm 03/23 ★ 06/23
 
Oletteko tilanneet puhdin kautta labroja? Oma tk lääkäri ei suostu määräämään prolaktiinia tai fsh. Kävin valittamassa taas esivaihde vuosi oireista. Mutta kun on säännöllinen kierto niin ei määrätä.

T. Kuumeilija40
Minä sain neuvolan terkan kautta lähetteen FSH kokeeseen.Ovumiasta tuli lähete AMH arvon mittaukseen.

Minkälaisia oireesi ovat?
 
Minä sain neuvolan terkan kautta lähetteen FSH kokeeseen.Ovumiasta tuli lähete AMH arvon mittaukseen.

Minkälaisia oireesi ovat?
Yöhikoilu ja unettomuus. Lisäksi mieliala vaihtelua. Tk lääkäri ei suostunut tosiaan kokeita määräämään. Konsultoi vielä tk n ylilääkäriä. Ja kielsi määräämästä niitä.
No nyt tunnukset toimii.

Lisäksi vielä lämmöt ei nouse enää sillä tavalla kuin ennen. Lämmöt pysyy koko kierron 36.3-36.4. Ennen ne on noussut loppukierrossa 36.9-37.4. Kunnes menkka päivänä putoaa.
 
On: Täällä alkoi menkat tänä aamuna. Just sunnuntaina loppuu ja ma lähdemme reissuun.👍😊 Ja kesäjuomaa saan nyt ottaa kans..🍹😎💃 Eipä tuota paljoo tule otettuu, mut kuitenkin.😃
...suositushan ois, että yritysaikana molemmat jättäis minimiin alkon, myös mies..😉

Kuinka teillä miehet on ottaneet yritysjutut? Rennosti vai..? Onko alkaneet vitskuja syömään? Tai jotain muuta tapoja muuttaneet?
Meillä rennosti, niinkuin minäkin.☺
 
Kuinka teillä miehet on ottaneet yritysjutut? Rennosti vai..? Onko alkaneet vitskuja syömään? Tai jotain muuta tapoja muuttaneet?
Meillä rennosti, niinkuin minäkin.
Mä oon syöttänyt tästä kierrosta miehelle monivitskuu ja geleetä ja vehnänalkioöljyy, öljyy tosin ei suostunut enää ottaa koska onhan se maku jotain iha järkyttävää😂. Miehen kans aina nauretaa kun se ottaa kyselemättä kaikki pillerit mitä eteen lykkään😂😂. Mutjoo muuten meillä on iha rento meininki ja saa halutessaan tietty olla ottamatta eli ei tääl väkisin mitään syötetä🫶🏼🤗.
 
  • Tykkää
Reactions: Päivänsäde84
On: Täällä alkoi menkat tänä aamuna. Just sunnuntaina loppuu ja ma lähdemme reissuun. Ja kesäjuomaa saan nyt ottaa kans.. Eipä tuota paljoo tule otettuu, mut kuitenkin.
...suositushan ois, että yritysaikana molemmat jättäis minimiin alkon, myös mies..

Kuinka teillä miehet on ottaneet yritysjutut? Rennosti vai..? Onko alkaneet vitskuja syömään? Tai jotain muuta tapoja muuttaneet?
Meillä rennosti, niinkuin minäkin.
Rennosti ottaa mies. Vitamiineja on popsinu hyvin jo ennen yritystäkin. Hoitaa velvollisuutensa kun on sen aika :D hän on aina ihanan luottavainen ja kuuntelee, jos on mulla jotakin töstä asiasta mielenpäällä. Sanoisin, että osallistuu just sopivasti omalla tavallaan <3
 
  • Tykkää
Reactions: Päivänsäde84
vierailija
Pitäisi ottaa rennosti nämä piinapäivät, mutta miten?! Viime kierrossa olin täysin varma, että olen raskaana mutta sieltä ne menkat vaan alkoivat. Oireita oli vaikka kuinka paljon; menkkakivut dpo 6 eteenpäin, paineen tunne vatsassa, kuvotus, nälkä, väsymys… Lopulta valtava pettymys menkkojen alkaessa! Hulluksihan tässä kohta tulee, jos joka kk sama juttu!
 
  • Tykkää
Reactions: ireh
VAUVA 2024

Ilmoitathan tietosi listalle ja päivityksesi punaisella, jos väri ei toimi, voit myös @-merkitä listan kyseisen päivän päivittäjän.

Lista päivitetään kerran päivässä. Kuka vain voi päivittää listan, vaihdellaan vuoroa. Päivitä lista vastaamalla edellisen päivän viestiin, poista [ ]-sulut teksteineen alusta ja lopusta, lisää kierto- ja piinapäiviin yksi päivä lisää.

Kiertopäivä- ja piinalistalta voidaan poistaa, jos käyttäjä ei ole ollut aktiivinen vähään aikaan. Takaisin pääsee tottakai heti halutessaan!

★★★★★★★★★★★★★★★

Nimi ★ yritys aloitettu ★ monesko lapsi

@pieni_toive ★ 01/14 ★ 3. ★ ku 5/14, km 9/14, rk 4/23
@W.we ★ 11/15 ★ 1.
@Samppa40 ★ 01/21 ★ 3. (1. yhteinen)
@K3rttuli ★ 08/21 ★ 1.
@Eadni1992 ★ 10/21 ★ 1.
@hermoilija_ ★ 12/21 ★ 1.
@Korkkeli ★ 02/22 ★ 1.
@Mamiks ★ 02/22 ★ 4.
@tiipanen ★ 03/22 ★ 1.
@Tiukuna ★ 08/22 ★ 2. ★ ku+km 10/22
@heltsuli ★ 08/22 ★ 1.
@meinaas ★ 08/22 ★ 3.
@RLiisukka ★ 08/22 ★ 1. ★ ku 02/23
@vauvakuume7 ★ 08/22 ★ 7. ★ kkm 03/23
@Peanutbuttercup ★ 09/22 ★ 1.
@Charppaliini ★ 10/22 ★ 3.
@haaveillen ★ 11/22 ★ 1.
@Samovaari ★ 12/22 ★ 4. (1. yhteinen)
@lenkkitossut ★ 12/22 ★ 1.
@alessiina ★ 02/23 ★ 1.
@Liilja ★ 02/23 ★ 4.
@Cherrymint ★ 03/23 ★ 6. (1. yhteinen)
@suunnaton lentäjä ★ 03/23 ★ 1.
@ireh ★ 04/23 ★ 1.
@pikkuhaave ★ 04/23 ★ 2.
@Vohvelitohveli ★ 04/23 ★ 2.
@Eswe ★ 05/23 ★ 1.
@zatzat ★ 05/23 ★ 1. ★
@burkei ★ 05/23★ 1. yhteinen
@Päivänsäde84 ★ 05/23 ★ 6.
@Naatuska90 ★ 06/23 ★ 2.
@esparsetti ★ 06/23 ★ 3.
@Haavejuttu ★ 06/23 ★ 2.
@syksynsävel_ ★ 6/23 ★ 1
@Jonna_83 ★ 08/23 ★ 4. (2.yhteinen)

★★★★★★★★★★★★★★★

14.6.2023 keskiviikko

Nimi ★ Kiertopäivä ★

@pikkuhaave kp 36/35
@heltsuli kp 28/28
@ireh kp 23/28
@esparsetti kp 23/28
@meinaas kp 18/28-34
@Charppaliini kp 15/26
@Eswe kp 9/27-30
@Samppa40 kp 5/25
@Cherrymint kp 4/24-27
@hermoilija_ kp 4/23-27
@Päivänsäde84 kp 1/25-28
@RLiisukka kp 1/28
★★★★★★★★★★★★★★★

Piinailijat
Nimi ★ DPO


@heltsuli DPO 11
@ireh DPO 5
@Mamiks DPO 3


★★★★★★★★★★★★★★★

Plussanneet
Nimi ★ yritys aloitettu ★ monesko lapsi ★ plussa <3


@Hattaja ★ 03/23 ★ 3. ★03/23
@Selis ★ 11/21★ 4. (1. yhteinen) ★ 04/23
@Babyhaaveissa ★ 11/22 ★ 2. ★ 04/23
@Mollama ★ 05/22 ★ 3. ★ 04/23
@pikkukirppu15 ★ 01/23 ★ 3. ★ 04/23
@Summer2 ★ 05/23 ★ 3. ★ 05/23
@cordola89 ★ 02/22 ★ 1. ★ 05/23
@Mimerkki ★ 06/21★3. (1.yht)★ kkm x3★ 05/23
@ekapikkunen ★ 01/23 ★ 1. ★ km 02/23★ 05/23
@minttuni ★ 06/22 ★ 2.★ 05/23
@Kyfi ★ 01/21 ★ 5. ★ 05/23
@Dinaas ★ 03/22 ★ 1. ★ 05/23
@vauvakuume7 ★ 08/22 ★ 7.★ kkm 03/23 ★ 06/23
 
Viimeksi muokattu:
Pitäisi ottaa rennosti nämä piinapäivät, mutta miten?! Viime kierrossa olin täysin varma, että olen raskaana mutta sieltä ne menkat vaan alkoivat. Oireita oli vaikka kuinka paljon; menkkakivut dpo 6 eteenpäin, paineen tunne vatsassa, kuvotus, nälkä, väsymys… Lopulta valtava pettymys menkkojen alkaessa! Hulluksihan tässä kohta tulee, jos joka kk sama juttu!
Olethan voinut ollakin jo raskaana, mutta ei ole vain pysynyt matkassa❤
 
vierailija
Pitäisi ottaa rennosti nämä piinapäivät, mutta miten?! Viime kierrossa olin täysin varma, että olen raskaana mutta sieltä ne menkat vaan alkoivat. Oireita oli vaikka kuinka paljon; menkkakivut dpo 6 eteenpäin, paineen tunne vatsassa, kuvotus, nälkä, väsymys… Lopulta valtava pettymys menkkojen alkaessa! Hulluksihan tässä kohta tulee, jos joka kk sama juttu!
Niinhän sitä meinaa kun useamman vuoden yrittää ja joka kuukausi sama homma 💔
 
vierailija
Niinhän sitä meinaa kun useamman vuoden yrittää ja joka kuukausi sama homma
Vuoden verran yritystä takana ja nyt alkaa epätoivo iskeä. :( Olisi edes oireetonta, ettei ehtisi toivo raskaudesta nousta. En ymmärrä mikä tässä nyt kestää, kun aiemmin tärpännyt 3-9 kk aikana.
Voiko olla kemiallinen raskaus, vaikka kierto on säännöllinen (n. 30 pv)? Luteaalivaihe on mulla aina ollut 14 päivää..
 
vierailija
Vuoden verran yritystä takana ja nyt alkaa epätoivo iskeä. Olisi edes oireetonta, ettei ehtisi toivo raskaudesta nousta. En ymmärrä mikä tässä nyt kestää, kun aiemmin tärpännyt 3-9 kk aikana.
Voiko olla kemiallinen raskaus, vaikka kierto on säännöllinen (n. 30 pv)? Luteaalivaihe on mulla aina ollut 14 päivää..
Oletko minkä ikäinen? Voisiko ikä vaikuttaa että mennyt kauemmin aikaa?
 
Itselläni on kolme sovellusta. Flo on minun mielestäni paras. Kaikkein tarkin näistä kolmesta. Käytän ilmaisversiota. Hyvänä kakkosena tulee P.C.. Womanlog kaikkein surkein, ei kulje millään tapaa mukana. Ennusteet pysyy aina samoissa päivissä.

Havahduin eilen, et hitto et kohta on kesäloma ja se suunniteltiin siten alkamaan et mahdollisesti olisi ollut sen perään jäämässä äitiyslomalle. Kuukausien valuessa hukkaan laskeskelin alkuun et miten monta kuukautta joudun kesäloman jälkeen vielä olla töissä, jossain vaiheessa se sit loppui ja eilen asiaan havahduin ja mainitsin asiasta puolisollekkin. Ei mennyt niin kuin suunniteltiin. Kohta on vuosi yritystä, eikä ainummaistakaan positiivista raskaustestiä ole tehtynä, mut toisaalta en myöskään haluaisi kokea keskenmenoa tai tuhkamunaa… Kerralla olisi tartuttava kyytiin ja kestettävä mukana.

Ihan käy ahdistaa ajatusta ottaa kunnalliseen yhteyttä. Houkuttaisi enemmän yksityinen henkilökohtaisista syistä, mutta rahallisesti ei. Tapaan työssäni neuvolan ja muun sairaalanhenkilökuntaa, joten mieli lähtee laukalle. Tiedän että on vaitiolovelvollisuudet mut päteekö ne kuitenkaan kaikkiin, osaako kaikki pitää suunsa supussa.. Pelkään et alkaa supina selän takana ettei hän ole raskautunut ja nyt hän on hakemassa siihen apua. Tai vastaavasti joku tulee kasvokkain arvostelemaan. Mulle tässä kaikessa on kyse äärimmäisen yksityisestä asiasta, en haluaisi kenenkään tulevan kertomaan miltä mä näytän tai joko olen raskaana yms… Mietin taas liikaa asioita. Tiedän, että joudun TAAS uuteen kierroksee jo kolmatta päivää koskee sietämättömästI vatsaan. Vielä ois muutama päivä menkkojen alkuun. Mitä enemmän kuluu aikaa viimeisestä pillristä sitä kivuliaamiksi on muuttunut menkkakivut. Viime kierrossa ne oli myös äärimmäisen runsaat, vähän väliä sai vaihdella sidettä.

Kiinnostaisi vielä näin lopuksi missä vaiheessa olette olleet kunnalliselle yhteydessä? Vasta kun yritystä on ollut vuosi täynnä vai jo aiemmin? Kunnalisen pompotus lähtee liikkeelle neuvolasta? Niin ja mites te jotka ette ole hakeneet kunnalliselta apua niin oletteko vain odottaneet tärppiä? Meillä lähtisi sitten seuraavaksi 11 yritys kierto.
Itse otin yhteyttä kunnalliseen vähän ennenkuin oli vuosiyritystä takana. Ensimmäinen aika ehkäisyneuvolaan tuli kun yk13 oli menossa. Siitä sitten lähetettiin lähete ja parin päivän päästä lähete hyväksyttiin (se voidaan myös hylätä). Toukokuun alussa oli ensimmäinen käynti lapsettomuushoitoihin ja ennen sitä piti käydä labrassa (myös mies kävi antamassa siemen näytteen). Kaikki oli ok joten suosittelivat yrittämään vielä vuoden luomusti. Noh samana kuukautena tein sitten positiivisen raskaustestin. ☺
 

Yhteistyössä