Ehkä sitä seuraavan vuoden listalle uskaltaa, jos ei sitä ennen onnistu.
Päättelen ovuloimattomuuden ovulaatiotesteistä ja oireiden puutteesta. Joka toisessa kierrossa, kun ovulaatio tapahtuu kp 15-17, niin tissit tulevat kipeiksi ovulaatiopäivänä tai sitä seuraavana ja ovulaatiotestit toimivat, siten kun ne ovat suunniteltu. Joka toisessa kierrossa, jossa on ovulaation kanssa ongelmia, testit rupeavat aluksi vahvistumaan oikein, mutta 2 tasapaksua viivaa ei tule, jää hieman haaleammaksi ja testi pysyy samanlaisena usean päivän, joissakin kierrossa jopa viikkoja, eikä digi hymyile, eikä tissit kipeydy. Ja mulle on siis käynyt sellainen, että kp 12-15 tuli ovulaatiolimaa ja sitten loppui, ei kipeytynyt tissit. Samassa kierrossa ovulaatiolima alkoi uudestaan kp 24 ja ovulaatio tapahtui kp 27 ja tissit kipeytyi. Sit on yksi kierto, jossa ovulaatiota ei tapahtunut, mutta limat tuli kp 12-14. Ovuloimattomassa kierrossa ovulaatiotesti pysyi monta viikkoa melkein yhtä vahvoina viivoina, tissit ei kipeytynyt, siitä tuli pitkä kierto kp 39 ja siinä tiputtelu/verenvuoto kesti 18 päivää. Alkuun todella vähäistä ja lopuksi kuin 6 päivää olis ollu menkat.
Mutta se mua ihmetyttää, kun kaikissa kierrossa ensimmäiset ovulaatiolimat alkaa n. kp 12 ja joka toisessa kierrossa ovulaatio tapahtuu, mutta joka toisessa limat loppuu ja ovulaatio ei tapahdu silloin. Sit limat voi tulla samassa kierrossa myöhemmin ja ovulaatio tapahtuu tai sit ei vaa koko kierrossa tapahdu. Ovuloimattomia kiertoja olen bongannut yhden, mutta noita useamman, jossa tulevat myöhemmin.
Oletettavasti oikealla puolella on ongelmia, jos ovulaatio tapahtuu vuorotellen. Kävin syksyllä gynekologilla hyvän/normaalin kierron aikana ja mainitsi, että silloin olin ovuloimassa vasemmalta puolelta.