Haaveena vauva 2023

Hei, kiva et täällä on niin aktiivista keskustelua!

Itsekin ovulaatiota nyt testaillut kp10 alkaen, välissä vaihdoin merkin. Odottelen edelleen milloin ovis tulisi (vai menikö jo?). Kp13 sain kohtuullisen selkeän viivan, mutta testiviiva oli edelleen selkeämpi :) nyt menossa kp15 ja haaleita enää tullut. Vaihdoin juuri silloin 13pv merkkiä, kun vahvempi tuli eli voi varmaan johtua siitäkin.. pregcheck nyt käytössä. Testaillut oon aamulla + illalla ja ajattelin jatkaa vielä muutaman päivän 🙂
 
  • Tykkää
Reactions: Hopeanopea
Tätä jäänyt ite just miettii, että tikuttaa edellisenä aamuna puhtaan ympyrän ja sit seuraavana aamuna pysyvän hymynaaman ja talletukset osuu illalle,ni onko ollut jo myöhästä. Että oisko pysyvä naama tullut jo edellisenä iltana esim. Nyt vaihdoinkin tähän kiertoon cb:n liilat.

Täytyy ehkä harkita liuskoihin menemistä, jotta kärsii bongailla aamuin illoin. Tai sit pitäis vaan pupuilla ahkerammin oviksen aikoihin, kävis mulle seki
Mulla on käynyt tasan samoin eli ensin tyhjä ja heti seuraavana aamuna täys hymy. Varmaan pitäis ennen arvioitua ovista sit puuhailla enemmän. Tosin Flowhun kun merkkaan positiivisen ovistestin, niin sen mukaan arvio on, että ovis ajoittuu seuraavaan päivään eli periaatteessa ehtis vielä. Mystisiä juttuja, mutta pidän silti selkeistä testeistä vrt. viivojen tulkinta! 😬 Toisaalta mulla on mennyt aina joku 2 testiä/kk, koska sovellus ennustaa sen verran kohilleen jo valmiiks.

En oo raskaustestejä juuri käyttänyt (paitsi ennen uv-juhlia) eli oon vaan kiltisti ootellu menkkoja. Syksyllä testasin plussan jollain Sofin perustestillä eli viivojen tulkinnasta ei sinänsä oo kokemusta.
 
Gynellä käyty ja uudet tropit saatu :). Gyne sanoi, että tulehdus ei todennäköisesti vaikuta raskautumiseen. Mutta sanoi, että ferritiini joka oli vain 18 (helmikuussa) voi hyvinkin hidastaa menoa. Onneksi täälläkin oli viestejä, että on raskaus alkanut matalallakin ferritiinillä. Ja sen nostamiseksi syön rautaa. Mies vitsailee, että oon ihan mummo, kun vedän miljoonaa pilleriä päivässä 😆 . Ja nyt se määrä vaan lisäänty 😅
 
Moi, liityn mukaan keskusteluun Meillä menossa yk1 ja toista lasta yritetään. Oon 27-vuotias ja esikoinen syntyi 3/21. En ainakaan toistaiseksi tikuttele ovista, joten dpo perustuu omiin tuntemuksiin. Niiden mukaan nyt olisi menossa dpo 6, saa lisätä listalle
Tervetuloa! Meillä tosi sama tilanne☺ Meillä kans esikoinen 3/21 ja just viime kuussa aloitettu yritys ja vielä melkein samoilla päivillä päästään piinaileenkin, kun mulla nyt dpo 4🤭🤩
 
Meillä tilanne nyt se, että söin eilen vikan minipillin, mies haluaa jättää ehkäisyn jo pois <3 ihanaa kun ei tarvitse sitä reilua kuukautta odottaa :) ovis on kyllä tästä kierrosta jo mennyt jos on ollut kun nyt kp18. Vai voikohan minipillien lopetus aiheuttaa sen, että ovis tulisi vaikka n. viikon päästä tästä kun on lopettanut pillerit?

Onpa jännää kuitenkin :)
 
Sain tänään vihdoin loputkin labratulokset ja odotetusti ferritiini oli alhainen (17), mutta myös d-vitamiini oli punasen puolella. Ilonen yllätys oli se, että folaattia näky olevan ihan hyvin varastossa eli sen puolesta ei tarvi huolestua, jos raskautuis jo lähiaikoina. Toki tässä ny vielä odotetaan mieheltä lopullista vihreäö valoa 🙏

Kovasti yritän olla piinailematta tässä kierrossa, vaikka heti menkkojen jälkeen olikin parina päivänä suojaamatonta seksiä, mutta mulla on sen verran säännöllinen kierto, että oon uskaltanu luottaa flo:n arvioon ovulaatiosta ja sikäli, kun ovis ei yhtäkkiä oo ollu 3pv tavallista aiemmin, niin mahollisuuksia raskauteen ei pitäis olla. Siitä huolimatta tottakai oon tänään(kin) analysoinu tissikipuja sun muuta...
 
Mä ostin kanssa eilen ekaa kertaa ovistestejä, kun olin muutenkin asioilla ja apteekki vieressä. Jännää :) . Täällä pienellä kylällä kaupoissa ei ole ovistestejä niin ostin sitten apteekin omia. Onko niistä kokemuksia, että miten toimivat vai toimivatko ollenkaan :) ? Ja sellainen kysymys oviksen metsästäjille, että koitatteko testata aina samaan aikaan päivästä vai silloin kuin sattuu päivän aikana ehtimään?
Mulla sellainen apteekin valkovihreä paketti toimii ainakin tosi hyvin. Ensin tummenee ja sit oviksessa selvästi kontrollia tummempi viiva.
 
Ompas jännä kun kaksi edellistä melkein samassa tilanteessa kuin itse. Täällä siis kirjoittelee 26-vuotias Ja siis meilläkin esikoinen syntyi 3/21 ja nyt ensimmäinen kierto kun yritämme vauva saada aluille.
Tässä kierrossa en saanut rfsu ovulaatiotesteillä yhtä tummia viivoja missään vaiheessa. Viivat vahvistui, mutta ei missään vaiheessa tullut selvää huippua. Sitte alkoi testit taas haaleta. Siitä nyt kuitenkin oletan että menossa on dpo2. Onkohan muilla rfsu testit pysyneet koko ajan aika haaleana vaikka ovulaatio olisi tapahtunut
 
  • Tykkää
Reactions: 3milia ja Sentonen
Pregcheck taitaa olla herkimpiä noista ovistesteistä, itse käytin sitä ja käytännössä aina testatessa tuli jonkinlaiset kaksi viivaa, mutta ovis oli selkeästi kuitenkin tosi tumma sitten ja selkeä erottaa. Mutta kierroissakin on eroja. Yksi kierto mulle tuli viivat niin että aamulla oli vielä vaalea, illalla lähes plussa, seuraavana aamuna tumma ovisplussa ja sitä seuraavana vielä tummempi, tämä oli myös ovis päivä kivuista päätellen, seuraavana päivänä oli jo haalistunut.
Tärppikierrossa taas oli aamulla hieman tummentunut, päivällä puolitumma muttei vielä plussa, illalla tosi tumma plussa ja seuraavana aamuna taas jo haalea.

Ite suosittelisin noita pregcheckejä kokeilemaan ekaksi (n.6e/10kpl) ja testaamaan plussan yli ekaan vaalenevaan testiin, mahdollisesti 2krt pöivässä kun testi alkaa tummua. Jos tuntuu että tummia viivoja on turhan monta päivää kerralla niin sitten kokeilisi jotain vähemmän herkkää testiä kuten vaikka toi rfsu.
Ite koin myös hyvänä semmosen kuin premom appin johon tikut voi kuvata ja se antaa ihan numeerisen arvon viiva tummuudesta. On vertailukelpoinen kunhan kuvaa aina samassa paikassa ja samassa valossa. Suosittelen 👍
 
  • Tykkää
Reactions: Wintersun
Minipill:it ei estä ovulaatiota, joten se voi olla jo mennyt. Vuoto voi alkaa melko piankin. Toivottavasti sulla heti palautuu kierto normaaliin!

Tuo @Mimerkki n mainitsema premom on kyllä kätevä!

@Tähti123 Tsemppiä tähän kiertoon!

@Fazeriina82 Tsempit piinapäiviin! Toivottavasti olisi vihdoin teidän vuoro ❤
Jep, niin se varmaan on. Tänään jo alavatsassa välillä kirvellyt menkkamaisesti, et toivottavasti alkais lähipäivinä :p
 
  • Tykkää
Reactions: Wintersun
Sulla on kierto pyörinyt pillereiden kanssa normaalisti, onko ollut kuinka pitkiä kiertoja?
No nyt ihan mutulla ja huvikseen testasin ovista neljänä päivänä, mut ei kyllä tullut posia vaikka oli ihan ovisoireet. Mut oletan et ovulaatioita on tullu, ainaki useimmiten. Kierrot ~25pv ja menkat aina ihan kunnolliset, ei mitään tiputtelu. Muutama kierto ollu tuon tyylii 21-23
 
Teillä kun on kokemusta noista ovistesteistä, niin onkohan noilla Raskauskeijun (ilmeisesti one step) liuskoilla ja kotitesti.fin Sofi liuskoilla kauheesti eroa? Hinnassa ei näytä juurikaan eroa olevan. Mietin että jos tilaisin ne avuksi, jos ja kun kierto taas käynnistyy.
Synnytyksen jäljiltä edelleen tosi hukassa kaikki ja kierto on älyttömän pitkä. Oviksen nyt kuitenkin bongasin limoista ja oireista päätellen.
 
  • Tykkää
Reactions: Wintersun
Kotitestin on mun mielestä ollut parempia. Raskauskeijun on muistaakseni tosi ohuita (en tiedä onko muuttuneet) ja ne ei itsellä ole toiminut kunnolla.
Pahoittelut negasta❤

@Mirkkuli26 okei! Ovuloimattomat kierrot voi kyllä olla lyhyitä ja kunnon vuodolla (mulla on ollut). Mahtaakohan se progesteroni mikä pillereissä on, vaikuttaa lh:n erittymiseen jotenkin, ettei ovistestiin tulisi vahvaa viivaa. En siis tiedä, mietin vain, kun sehän on loppukierron hormoni.
Hmm, en kyllä tiiä o_O tylsää ku toi hymiölista ei aukee
 
Tänään kp1 voisin tulla taas kiertolistalle, menkat alkoi 2 päivää myöhässä 😔
Parin viikon päästä on se ensikäynti polille, jännittää jo huomattavasti 😆 osaako kukaan kertoa mitä kaikkea tuo käynti pitää sisällään, muuta kuin ne kaikkien koevastausten katsominen?
 
  • Surullinen
Reactions: Hopeanopea
@Fazeriina82 pahoittelut :( Toivottavasti seuraava kierto olisi sitten +! ! Paljon plussatuulia!

Onko täällä muita joilla loppukierto on yhtä välivuotoa/ tuhruttelua ja migreeniä?
Yleensä dpo 5 alkaa tiputtelu/ tuhruttelu ja parit kunnon auralliset migreenit päälle. Joku hormoni siellä sekoilee omiaan? Oliskohan se taas mentävä gynelle vaikka 6kk sitten kaikki oli gynen ultran perusteella ihan kunnossa. Myös sekavat yöt (hikoilua, vilkkaita unia) on tälleen loppukierrosta riesana. Oon oikea päivänsäde ollut viimepäivinä. NOT:ROFLMAO:

Tervetuloa uusille! Hauska miten samassa tilanteessa olevia täällä on :)
 
  • Tykkää
Reactions: 3milia
vierailija
Sain tänään vihdoin loputkin labratulokset ja odotetusti ferritiini oli alhainen (17), mutta myös d-vitamiini oli punasen puolella. Ilonen yllätys oli se, että folaattia näky olevan ihan hyvin varastossa eli sen puolesta ei tarvi huolestua, jos raskautuis jo lähiaikoina. Toki tässä ny vielä odotetaan mieheltä lopullista vihreäö valoa

Kovasti yritän olla piinailematta tässä kierrossa, vaikka heti menkkojen jälkeen olikin parina päivänä suojaamatonta seksiä, mutta mulla on sen verran säännöllinen kierto, että oon uskaltanu luottaa flo:n arvioon ovulaatiosta ja sikäli, kun ovis ei yhtäkkiä oo ollu 3pv tavallista aiemmin, niin mahollisuuksia raskauteen ei pitäis olla. Siitä huolimatta tottakai oon tänään(kin) analysoinu tissikipuja sun muuta...
Meillä oli "varmoina päivinä" yhden kerran suojaamatonta seksiä. Siis yksi ainoa kerta heti, kun menkat loppu. Tulin siitä raskaaksi. Josta tosin tuli km. Mutta sen jälkeen tuli ihana ylläri, kun mies ilmoitti, että jätetään ehkäisy pois. Ja sitten yk3 tulin raskaaksi ja nyt siitä 1v pienokainen.❤

Nyt odotan viidettä ja menossa rv 16.❤

Tsemppiä kaikille eri tilanteisiin.🙏🤗
 
  • Tykkää
Reactions: Saaga86 ja maloon
Onko täällä muita ketkä vielä imettää vanhempaa lasta? Mietin, että miten vaikuttaa raskaushaaveisiin. Yöimetykset loppuivat jo joulukuussa ja päivisin käy noin 5-7 kertaa rinnalla. Menkat palasi minipillerien lopetuksen jälkeen ja nyt kahdessa kierrossa rinnat olleet arkoina keskellä kiertoa (ovulaation aikaan?), eli sen suhteen vaikuttaisi lupaavalta 🤔
 

Yhteistyössä