Haaveena vauva 2023

Onko täällä muita ketkä vielä imettää vanhempaa lasta? Mietin, että miten vaikuttaa raskaushaaveisiin. Yöimetykset loppuivat jo joulukuussa ja päivisin käy noin 5-7 kertaa rinnalla. Menkat palasi minipillerien lopetuksen jälkeen ja nyt kahdessa kierrossa rinnat olleet arkoina keskellä kiertoa (ovulaation aikaan?), eli sen suhteen vaikuttaisi lupaavalta
Mä imetän vielä, yöimetykset jätettiin reilu viikko sit pois, mut päivällä/illalla käy n. 3 kertaa rinnalla. Mut siis menkat alkoi joulukuussa ja ollut suht säännölliset ja luulen tuntevani ovulaation oireiden perusteella, niin ei kai sen imetyksen pitäis vaikuttaa, kun/jos on säännöllinen kierto ja ovulaatio tapahtuu ☺ Vai?:unsure:
 
  • Tykkää
Reactions: Sentonen
Pahoittelut :( ❤
Lisäsin listalle!
En tiedä paljonko poikkeaa eri paikoissa, mutta meillä käytiin läpi just tulokset, ultrattiin ja keskusteltiin mitkä on meidän hoitomuodot. Sit sain lähetteen vielä verikokeisiin (amh ja fsh). Lääkäri soitti n. Viikon päästä niiden tuloksista ja sit varattiin aika hoidonsuunnitteluun (meni n. 3kk päähän se aika). Oon kyllä lukenut et joillain on esim. Ollut se hoidonsuunnittelu samalla ja päästy jo esim seuraavassa kierrossa aloittamaan. Varmaan riippuu paljon mikä se hoitomuoto sit on! Tsemppiä odotteluun! ❤

@Pirpanen mä en nyt tästä tiedä kun eka kierto menossa, mutta ennen mulla alkoi dpo 7 aikoihin tiputtelu(joskus jo dpo 6).

@Mirkkuli26 toivottavasti nyt sit pian kierto käynnistyy (ellei se ovis nyt tulis ennen sitä..). Meinaatko nyt odotella vai testailetko vielä ovista?
Kyl mä meinasin jäädä odottelukannalle, jos ovis on ollu ees ni kyl se varmasti on jo ollu :)

Mietin ylipäänsä, että kun menkat alkaa et tikutanko ovista vai oisko vaan helpompaa olla tietämättä tarkkoja päiviä kun on muutenkin niin malttamaton. Mut veikkaan kyl et uteliaisuus vie voiton :D
 
  • Tykkää
Reactions: Wintersun
Nyt ku raskaus on tässä kiikarissa ni nyt täytyy kyl oikeesti alkaa tekee noita lantionpohjan lihaksia ja toinen mikä on nyt jäänyt liian vähälle, niin veden juominen.

Mamavitaa oon syöny nyt pari kk muistaakseni (tai no varmaan 4kk vähän epäsäännöllisesti)

Hammaslääkäriin meen tarkastaa hampit kesäkuussa (viimeks käyny ku esikoinen oli 5kk) et ei pitäis olla mitään kyllä.


Hmm, mitäs vielä :D en kai oikee tässä vaiheessa voi muuta raskauden hyväks tehdä
 
  • Tykkää
Reactions: nobelius
Tänään kp1 voisin tulla taas kiertolistalle, menkat alkoi 2 päivää myöhässä 😔
Parin viikon päästä on se ensikäynti polille, jännittää jo huomattavasti 😆 osaako kukaan kertoa mitä kaikkea tuo käynti pitää sisällään, muuta kuin ne kaikkien koevastausten katsominen?
Meillä haastateltiin ihan parisuhteesta ja elämäntilanteesta, kierrosta, ovuloinnista, miten suvussa vaihdevuodet, miehellä murrosiän vaiheet. Naisella sisätutkimus ja miehellä kivekset tunnustettiin. Sitten ne tutkimuksen läpi. Meillä ei voitu suunnitella eteenpäin kun tarvittiin lisätutkimuksia.
 
Onko täällä muita ketkä vielä imettää vanhempaa lasta? Mietin, että miten vaikuttaa raskaushaaveisiin. Yöimetykset loppuivat jo joulukuussa ja päivisin käy noin 5-7 kertaa rinnalla. Menkat palasi minipillerien lopetuksen jälkeen ja nyt kahdessa kierrossa rinnat olleet arkoina keskellä kiertoa (ovulaation aikaan?), eli sen suhteen vaikuttaisi lupaavalta
Mä imetän vielä kuopusta päivin ja öin. Vähenemään päin on kyllä päivisin imetykset, kun syö kiinteitä jo niin hyvin. Öisin heräilee 1-3krt mammille.

Menkkakivut ja päänsärky on täällä, sunnuntaille odottelen siis menkkoja saapuvaksi. Ei haittaa vaikka alkais jo.
 
Onko täällä muita ketkä vielä imettää vanhempaa lasta? Mietin, että miten vaikuttaa raskaushaaveisiin. Yöimetykset loppuivat jo joulukuussa ja päivisin käy noin 5-7 kertaa rinnalla. Menkat palasi minipillerien lopetuksen jälkeen ja nyt kahdessa kierrossa rinnat olleet arkoina keskellä kiertoa (ovulaation aikaan?), eli sen suhteen vaikuttaisi lupaavalta 🤔
Mä imetän enää vain iltaisin ja yöllä myös 3/21 syntynyttä. Viikonloppuisin myös aamulla ja päivällä. Luteaali ollut koko ajan syksystä mulle normaalin 10-12 päivää, että ei taida vaikuttaa imetys mitenkään. Ei muuten vaan vielä tärppää. Ehkäisyä ei ole ollut käytössä ollenkaan.
Tokan jälkeen raskaus onnistui heti yöimetysten loputtua edellisen vauvan ollessa 10kk, silloin yöimetysten aikana luteaali oli vain 7pv.
 
Kiva kun tänne on ilmaantunut uusia, tervetuloa! ☺

Mulle saa vihdoin päivittää kp 1 tälle päivälle!
Tottakai harmittaa ettei plussaa tullut tästä kierrosta, mutta oli niin pitkä kierto, että tääkin on jo kiva että tapahtuu jotakin. Toivottavasti pian tulisi tilatut ovistestit, että saa tikutettua tän kierron. Missähän kohtaa kannattaisi aloittaa..?
 
Taitaa olla aika haudata haaveet plussasta tämän kierron suhteen. Ihan samaa menkkamaista polttelua kuin aina ennenkin eli todennäköisesti huomenna tai lauantaina ne menkat sitten alkaa. Lisäksi nännien arkuus on käytännössä tiessään. Mitenköhän sitä oppisi olemaan oikeasti tarkkailematta kaikkia oireita… erikoista tässä kierrossa oli se, että rinnat ei ollu yhtään kipeät, mutta nännit olivat. Mulla ei ole vielä ikinä ollut tällaista, että rintojen arkuus jäisi pois. Mutta nyt jäädään siis odottelemaan vuodon alkua…
 
Mieki hyppäilen tänne linjoille jännittelemään! Itsellisenä yritän toista lasta, ensimmäinen lapsi on jo koululainen. Oliko täällä muita itsellisiä? En ainakaan äkkiseltään bongannut tuolta keskustelusta.. 🙈

Nyt siis kp3/29, yk 2 (tai miten sen nyt laskee mun tilanteessa, kun hoitoihin olen lähtenyt 07/20 ja helmikuussa ensimmäinen inssi ja tässä kierrossa nyt tarkoitus koittaa toisen kerran)

Tsemppiä kaikille yrityksiin! ❤
 
Pahoittelut!
Kuinka lyhyt sun lyhin kierto on ollut? Jos sen perusteella voisi arvioida testaamisen aloituspäivän!
Mä en yhtään tiedä millaiseksi oma kierto muodostuu, niin oon jo aloittanut testaamisen
Onneksi on noita halpoja liuskoja!

@Mardolly mulla ainakin raskaanakin oli ihan menkkamaisia kipuja! Toivottavasti kuitenkin plussa tulisi!
Lyhimmillään taitaa olla sen noin 27. Ja viime kierto tosiaan kammottava 41 olisl. Toivottavasti alkaisi jo tasaantua.
 
  • Tykkää
Reactions: Wintersun
@Fazeriina82 pahoittelut Toivottavasti seuraava kierto olisi sitten +! ! Paljon plussatuulia!

Onko täällä muita joilla loppukierto on yhtä välivuotoa/ tuhruttelua ja migreeniä?
Yleensä dpo 5 alkaa tiputtelu/ tuhruttelu ja parit kunnon auralliset migreenit päälle. Joku hormoni siellä sekoilee omiaan? Oliskohan se taas mentävä gynelle vaikka 6kk sitten kaikki oli gynen ultran perusteella ihan kunnossa. Myös sekavat yöt (hikoilua, vilkkaita unia) on tälleen loppukierrosta riesana. Oon oikea päivänsäde ollut viimepäivinä. NOT

Tervetuloa uusille! Hauska miten samassa tilanteessa olevia täällä on
Mulla on myös tota tiputtelua ollut nyt jo melkein puol vuotta ja tiputtelu alkaa jo dpo 4. Kävin alkuvuodesta gynellä tiputtelun takia ja hän ultras ja kaikki näytti hyvältä. Sain terolutit eli progesteronia apuun tohon tiputteluun. Terolutit oon alottanu kaks päivää ovulaation jälkeen ja syöny 10tablettia. Ei oo vaan mulla valitettavasti auttanut tohon tiputteluun, vaikka kolme kiertoa nyt jo niitä syöny.😕

Mulla on myös tänään kp1 eli mulle voi päivittää huomiselle kp2.
Oli kyllä arvattavissa ettei tärpännyt taaskaan, kun tiputtelu alkoi taas jo niin aikasin..😞
 
  • Surullinen
Reactions: Wintersun
Toivottavasti alkaa tasaantumaan! Minä ehkä aloittaisin testailin kp 10 aikoihin



Pahoittelut
Terolut voi olla liian mieto valmiste. Mulla lugesteron emättimeen laitettuna piti tiputtelun poissa! Mulla tiputteli ilman sitä ~dpo 7 lähtien ja luteaali oli 9 päivää, mutta lugesteronilla se oli 16 päivää.
Tsemppiä tähän kiertoon
Pitääkin seuraavaks pyytää lugesteroneja. Niistä kuullut muiltakin hyviä kokemuksia. Gyne määräs noita teroluteja heinäkuulle asti, jolloin meillä tulee vuos täyteen yritystä. Saa nähä malttaako mennä nyt näitten terolutien kanssa sinne asti, kun gyne puhui, että kirjottaa lähetteen lapsettomuustutkimuksiin sitten, jos heinäkuun loppuun mennessä ei oo tärpännyt.
 
Taitaa olla aika haudata haaveet plussasta tämän kierron suhteen. Ihan samaa menkkamaista polttelua kuin aina ennenkin eli todennäköisesti huomenna tai lauantaina ne menkat sitten alkaa. Lisäksi nännien arkuus on käytännössä tiessään. Mitenköhän sitä oppisi olemaan oikeasti tarkkailematta kaikkia oireita… erikoista tässä kierrossa oli se, että rinnat ei ollu yhtään kipeät, mutta nännit olivat. Mulla ei ole vielä ikinä ollut tällaista, että rintojen arkuus jäisi pois. Mutta nyt jäädään siis odottelemaan vuodon alkua…
Tämä. Kävin itseäni kiusaamassa ja luin tammikuiset-palstaa ja naurahdin kun tajusin, että siellä kaikki raskaana olevat on oireettomia ja täällä kaikki piinailijat ehdottomasti varustettu aina miljoonalla eri rasahduksella, mitkä varmasti voisi olla merkki raskaudesta 😂😂😂

Ihan psyykkausta oman pään sisällä ainakin nämä viimeiset kolme oletettu päivää ennen menkkoja. Nyt nukkumaan mantralla pms-oireilee, raskaus ei ja pari päivää ihan rennosti täysin ignooraten kaikki "tuntemukset".
 
Tervetuloa! Mun mielestä täällä on ainakin itsellistä et siis ole ainoa!
Laitoin sut listalle sen helmikuun inssin mukaan, jos haluat et laitan sen milloin oot hoitoihin lähtenyt niin sano, muokkaan sitten!
Tsemppiä tähän kiertoon! Onko sulla inssi luomukiertoon vai onko jotain lääkkeitä?
Kiitos! 😍 Helmikuun kierron mukainen on oikein hyvä. Ei sitä oikein osaa itsekään määritellä sen kummemmin 🙈

Luomukiertoon on tehty ja tehdään nyt ainakin vielä. Sen verran oli lääkkeellistä "avustusta", että irroituspiikin kävin hakemassa heti ensimmäisen inssin jälkeen, ihan varmuuden vuoksi. Mutta siitä kierrosta ei tärpännyt kuitenkaan. Jospa tällä kertaa sitten toisenlaisella tuloksella 😊
 
Tämä. Kävin itseäni kiusaamassa ja luin tammikuiset-palstaa ja naurahdin kun tajusin, että siellä kaikki raskaana olevat on oireettomia ja täällä kaikki piinailijat ehdottomasti varustettu aina miljoonalla eri rasahduksella, mitkä varmasti voisi olla merkki raskaudesta

Ihan psyykkausta oman pään sisällä ainakin nämä viimeiset kolme oletettu päivää ennen menkkoja. Nyt nukkumaan mantralla pms-oireilee, raskaus ei ja pari päivää ihan rennosti täysin ignooraten kaikki "tuntemukset".
Tätä tää on :LOL:
Kaveri kysy joku aika sitten, että millasia alkuraskauden oireita mulla on ollut ja totesin, että oon aina tosi oireeton. Silti aina tässä ku yrittää raskautta, niin keksii kyllä kaikenlaista. :D
 
Pahoittelut!
Kuinka lyhyt sun lyhin kierto on ollut? Jos sen perusteella voisi arvioida testaamisen aloituspäivän!
Mä en yhtään tiedä millaiseksi oma kierto muodostuu, niin oon jo aloittanut testaamisen
Onneksi on noita halpoja liuskoja!

@Mardolly mulla ainakin raskaanakin oli ihan menkkamaisia kipuja! Toivottavasti kuitenkin plussa tulisi!
Kiitos tsempeistä 😊 ajattelin huomenna aamulla tehdä testin, vaikka onkin ihan sellainen olo, että kyse on tulevista menkoista. Mutta eihän sitä tiedä! Jos on kyse niistä, niin luulen et huomenna alkaa vuoto kipujen perusteella. Hieman malttamaton olo, joten ehkä se testin tekeminen rauhoittaa (ehkä 😁).
 
Tämä. Kävin itseäni kiusaamassa ja luin tammikuiset-palstaa ja naurahdin kun tajusin, että siellä kaikki raskaana olevat on oireettomia ja täällä kaikki piinailijat ehdottomasti varustettu aina miljoonalla eri rasahduksella, mitkä varmasti voisi olla merkki raskaudesta

Ihan psyykkausta oman pään sisällä ainakin nämä viimeiset kolme oletettu päivää ennen menkkoja. Nyt nukkumaan mantralla pms-oireilee, raskaus ei ja pari päivää ihan rennosti täysin ignooraten kaikki "tuntemukset".
Niin totta! Kierroissa, joissa on ollut ehkäisy käytössä eikä ajatukset ole ollut mahdollisessa tulevassa raskaudessa, niin en edes muista sen liiemmin mitään ”oireita”. Ehkä selvemmät on rintojen kipuilu ja 2-3 päivää ennen menkkoja sellainen jomotus. Mutta sitten, kun yrittää vauvaa, niin johan tuntuu koko ajan, joka ovulaation jälkeen, jonkinlaista nippailua, nipistelyä, huonoa oloa, huimausta jo oviksesta lähtien 😄 ja aina sitä on yhtä varma, että nyt olen raskaana 🙈 toisaalta varmaan luonnollista, mutta pakko varmaan oman hyvinvoinnin vuoksi yrittää vähän rajoittaa tätä! Toivottavasti onnistuu jo paremmin ensi kierrossa 😄
 
Onko täällä muita ketkä vielä imettää vanhempaa lasta? Mietin, että miten vaikuttaa raskaushaaveisiin. Yöimetykset loppuivat jo joulukuussa ja päivisin käy noin 5-7 kertaa rinnalla. Menkat palasi minipillerien lopetuksen jälkeen ja nyt kahdessa kierrossa rinnat olleet arkoina keskellä kiertoa (ovulaation aikaan?), eli sen suhteen vaikuttaisi lupaavalta 🤔
Minäkin imetän vielä, päivällä 1-3krt, öisin en ollenkaan ☺
 
Täällä herättiin tänään kunnon hikipuuskaan :( 2 edellistä kiertoa uupui täysin ja olin varma että oli vitexin ansiota tämä :/

Kovasti miettinyt jotain apua hakevani, jotain kevyitä hoitoja mutta kun ei ole mahdollisuutta niihin:(
Ongelma ei ole tiputtelu eikä epäsäännöllisyys vaan se ettei tärppää eli saattaisi olla ettei munasolu irtoa kunnolla omin avuin :(
Kyllähän niitä luomu ihmeitäkin tapahtuu jos on someen uskominen mm. Laura Malmivaara.

On tämä niin ihmeellinen juttu että kun et halua lasta niin pakko ehkäistä monen monta vuotta ja välillä pelko ,että vahinko tapahtuu ja sitten kun olet ilman ehkäisyä niin plussaa ei kuulukaan :(
Itsellä ei ole oikein mitään selvää ajatusta milloin vaan lopetettava yrittäminen:/ En halauaisi enää mitään hormonaalista ehkäisyä kun mikään ole aiemmin sopinut.

Pahoittelut niille joilla alkoi uusi kierto:(

Ja tsempit vielä piinaileville ❤

Mukavaa viikonloppua ja vappua :)
 
VAUVA 2023

Ilmoitathan tietosi listalle ja päivityksesi punaisella, jos väri ei toimi, voit myös @-merkitä listan kyseisen päivän päivittäjän.

Lista päivitetään kerran päivässä. Kuka vain voi päivittää listan, vaihdellaan vuoroa. Päivitä lista vastaamalla edellisen päivän viestiin, poista [ ]-sulut teksteineen alusta ja lopusta, lisää kierto- ja piinapäiviin yksi päivä lisää.

Kiertopäivä- ja piinalistalta voidaan poistaa, jos käyttäjä ei ole ollut aktiivinen vähään aikaan. Takaisin pääsee tottakai heti halutessaan!

★★★★★★★★★★★★★★★★★

29.4.2022 Perjantai

Nimi ★ yritys aloitettu ★ monesko lapsi

@SandraB 10/2020 2. (1. yhteinen)
@Sipiriina 1/2021 1.
@Owlet 2/2021 2.
@Saaga86 6/2021 2.
@Laurenzia 7/2021 2.
@Millis86 7/2021 1.
@Tibitii 7/2021 2.
@K3rttuli 8/2021 1.
@mimmi92 10/2021 5.
@Eadni1992 10/2021 1.
@Nemily 10/2021 1.
@tätimoonika 11/2021 7.
@Selis 11/2021 4. (miehen 1.)
@senya 12/2021 2. lapsi (miehen 1.)
@Kirahvi-Koo 12/2021 2. lapsi
@Floralan ★ 1/2022 ★ 1.
@_pähkinätimantti_ ★ 1/2022 ★ 3. (1. yhteinen)
@Marilainen 2/2022 2. lapsi
@Mamiks 2/2022 4.
@jjanni 2/2022 2.
@3milia 3/2022 2.
@Yksinmatkassa 3/2022 2.
@Siikli 3/2022 4.
@vauvakuume7 3/2022 7.
@minipätkis 3/2022 1.
@Tähti123 3/2022 2.
@Unikko29 4/2022 1.
@Meimierika 4/2022 1.
@Wintersun 4/2022 syksyllä PAS?
@Sentonen 4/2022 2.
@Hopeanopea 5/2022 1.
@Mirkkuli26 5/2022 2.
@nobelius 5/2022 4. (2 yhteinen)

★★★★★★★★★★★★★★★★

Nimi ★ Kiertopäivä ★
@vauvakuume7 kp 51/?
@Kirahvi-Koo kp 29/30
@Nemily kp 28/29
@nobelius kp 26/28-30
@_pähkinätimantti_ kp 26/28-30
@Eadni1992 kp 24/26-28
@tätimoonika kp 22/25-29
@3milia kp 20/27-28
@Mamiks kp 18/24-28
@Meimierika kp 17/27-31
@Selis kp 14/28
@Yksinmatkassa kp 14/32
@Laurenzia kp 13/31
@Hopeanopea kp 11/30
@Wintersun kp 9/?
@mimmi92 kp 9/26-32
@Tähti123 kp 8/30-32
@Marilainen kp 4/30-31
@jjanni kp 4/29
@SandraB kp 2/?
@senya kp 2/28-30
@K3rttuli kp 2/28-35
★★★★★★★★★★★★★★★★

Piinailijat

Nimi ★ DPO

@vauvakuume7 DPO 12
@_pähkinätimantti_ DPO 12
@Kirahvi-Koo DPO 10
@Sipiriina DPO 10
@tätimoonika DPO 8
@Sentonen DPO 8
@3milia DPO 6
@Mamiks DPO 3

★★★★★★★★★★★★★★★★★

Plussanneet

Nimi ★ yritys aloitettu ★ monesko lapsi ★ plussa <3


@jemppu123 11/2021 ★ 2. ★ 4/2022
@Neeppu 11/2021 2. 4/2022
@Mimerkki 6/2021 3. (1. yhteinen) 4/2022
@Lumihiutale_ 11/2021 4. 4/2022
 
  • Tykkää
Reactions: Wintersun
Kookos30
Onko täällä muita ketkä vielä imettää vanhempaa lasta? Mietin, että miten vaikuttaa raskaushaaveisiin. Yöimetykset loppuivat jo joulukuussa ja päivisin käy noin 5-7 kertaa rinnalla. Menkat palasi minipillerien lopetuksen jälkeen ja nyt kahdessa kierrossa rinnat olleet arkoina keskellä kiertoa (ovulaation aikaan?), eli sen suhteen vaikuttaisi lupaavalta
Mä imetän. Esikoinen täyttää tänä vuonna 2 ja menkat ei oo vieläkään palanneet. Yöimetykset on saatu loppumaan. Mut pakko varmaan lopettaa kokonaan, en usko että raskauden ilman kun ei menkkojakaan tuu.
 
@jjanni toivottavasti tää kierto toisi plussan!

@Mardolly Teitkö testiä? Toivottavasti olisi plussaa!

@Fazeriina82 mitä toi vitex on?
Oot varmaan kertonutkin, mutta menikö aiempiin pussiin kauan? Välillä siinä tuntuu menevän kauan ilman syytäkin, toivottavasti teillä pian plussaa tulisi

Mulla ainakin imetys vaikutti kiertoon! En ovuloinut ollenkaan imetysaikana ja eka ovis tuli heti kun imetys oli vähentynyt/lähes loppu.

Kp 9, täytyy tänään testailla taas ovistestillä.. Joskus päivällä kunhan saa pidätettyä väh. Pari tuntia.
Negaa näytti. Mutta ihan hyvillä mielin uuteen kiertoon. 😊 jospa se olisi ens kierto se tärppikierto!
Tsemppiä kaikille tänne!
 

Yhteistyössä