Haaveena vauva 2023

Vähän ehkä tyhmä kysymys. Mutta te joilla ovis aiheuttaa kipua, niin tietääkö joku onko kipua koko oviksen aikaan, oviksen alussa (sillon kun munasolu lähtee vasta liikkeelle) vai jopa lopussa, kun alkaa olla jo myöhäistä?
Olin reissussa viime viikolla pidennetyn viikonlopun ja sunnuntaina ovis jomotteli aamupäivän ja päivän. Illalla päästiin hommiin sit miehen kanssa. Mietin vaan, että onko edes mahdollista että tässä kierrossa olisi jo tärpännyt vai suuntaanko katseen suosiolla seuraavaan? Ed kerta oli ke illalla eli 3,5vrk aikaisemmin, johon en ainakaan uskalla nojautua et olis riittänyt..
Mulla kävi esikoisen kohdalla niin että oli 2 kipupäivää joista jälkimmäisenä päivänä oli ilmeisesti tapahtunut jo hedelmöitys. Eli oliko munasolu irronnut silloin ensimmäisenä kipupäivänä🤔 LA määräytyi siis sen mukaan ja se pysyi koko raskauden samana.
 
@Wintersun täällä sama, ei vieläkään ovista. Viime kierrossa ovis oli just kp 15 (mikä tänään). Normaalisti tosin kierto 1-2 päivää pidempi. Mutta vähän mietityttää, että tuleeko ovista edes tässä kierrossa, kun ovistikut tasaisen keskivahvaa ja tein ekaa kertaa digitestin (sen vilkkuvan) ja se ei kyllä edes vilkuttanut. Onkohan mitään mahdollisuuksia, että ovulaatio tulisi parin päivän sisään, kun digi ei tosiaan vilkkunut 🤔? Valkovuoto on kyllä lisääntynyt ja seksiä tekee mieli. Mutta jos ei ovista tule niin onhan sitä seksiä kiva harrastaa muutenkin ☺. Ja onpa mahtavaa, kun huomasin, että piiiitkästä aikaa pystyi harrastamaan seksiä huolettomasti ilman kipuja tai seksin jälkeisiä vuotoja.
 
Viimeksi muokattu:
vierailija
Piinapäivät menossa, kp26/27-29, yk1, miten muut on malttaneet olla testaamatta ennen menkkojen poisjäämistä? olin luvannut itselleni etten osta raskaustestejä ennen jos/kun menkat on myöhässä, mutta tänään kävin ostamassa apteekin ultran ja cb viikkonäytöllisen (jota käytän vasta jos tavallisesta +)
Kannattaako mun muutama päivä vielä piinailla vai tehdä jo testi?

Täältä saanut paljon muut vertaistukea niin laitan siksi tänne viestiä..
Tein nyt aamulla testin ja tälläseltähän se sit näytti..

Täysin tyylipuhdas nega! 😭

Miten voikin harmittaa näin paljon, vaikka tiedän hyvin että yk1 on vasta yk1. Taidan tehdä tunnukset ja tulla ihan kunnolla keskusteluun mukaan... Nyt sit vaan odottelemaan menkkojen alkamista..
 
Kiitos vastauksista. Itelläni ovis yleensä tuntuu voimakkaana kipuna pari tuntia, mutta nyt oli vaan jomotusta ja koko aamupäivän. Yritän pitää järjen kädessä, kun kakkosta tehtiin tosiaan yli vuosi, mutta jotenkin sitä on taas toiveikkaana laskee päiviä testipäivään. Tarkotus oli ilman stressiä olla ja kattoa miten käy, mutta yritä nyt tässä rentona olla. :D
 
@Wintersun me mennään kyllä niin samoissa, toivottavasti päästäisiin molemmat piinailemaan samaan aikaan 😍. Aloititko lääkkeitä vielä tähän kiertoon?

Joo mä en viitsinyt matkalle ottaa digiä mukaan ja käytin siellä vaan halppistikkuja. Tossa digissä on kyllä vähän opettelemista, en ees tajunnut, että se pitäisi aloittaa niin aikasin! Tänään kun katsoin ohjetta niin olisi pitänyt aloittaa jo kp 8 tms. Ja sit poistin sen tikun vetämällä, kun en tajunnut, että siinä on se nappikin ja ainakin yksi pikseli meni rikki näytössä 😅. Et saa nähdä toimiiko enää. Mut kiva kuulla, että vilkkunaaman puuttuminen ei välttämättä suoraan tarkoita, että ovis ei voisi tulla tässä kohta :).
 
  • Tykkää
Reactions: Wintersun
Joo, mä luulen kanssa, että jos seuraavaan kiertoon joudutaan niin teen saman! Ostan niitä pinkkejä, halvempia digejä. Toivottavasti ei toki joutuisi seuraavaan kiertoon, mutta en ole kyllä elellyt mitenkään hedelmällisyyttä edistävästi. Ihan hirmuisia stressipiikkejä (sillei, että olen yöllä herännyt 2-3 h unien jälkeen murehtimaan) ja lomalla join alkoholia kaikkina paitsi vikana päivänä ja kruunasin tän kaiken vielä suht rankalla urheilusuorituksella 🙈. Ens kierrossa oon sit kiltisti 😇
 
  • Tykkää
Reactions: Wintersun
vierailija
Osaisiko konkarit auttaa:

Yritämme lasta ja e-pillereiden jälkeen kierto on ollut melko epäsäännöllinen.
Viikon ajan oli oikealla puolella muniksissa paineen tunnetta ja välillä epämääräistä juilimista, lauantaina tuli isommat kirkkaat limat (tätä ennen ei erikoisemmin limoja ollut) ja sunnuntaina paine ja juilinta oli ohitse. Onkohan tuossa mahdollisesti ollut ovulaatio?

Ei ole aiemmin ollut tälläistä pidempään kestänyttä paineen tunnetta, joten mietityttää että liittyykö jotenkin ovulaatioon.
 
Tervetuloa @Mollama 😊🤗. Mulla kans alkanut raskaudet ihan eri tahdilla. Eka nelisen kuukautta, tokas tehtiinki melkein kaks vuotta ja kolmas tärppäs heti. Nyt neljättä tehty puoli vuotta. Tulin yk3 raskaaks, mutta meni kesken.

@Wintersun & @Hopeanopea, täällä mennään samoissa. Oviksen pitäis ihan just olla käsillä. Luultavasti torstaina. Mutta viime kierto oli pidempi mitä yleensä ja jos nyt pidempi taas niin voi mennä ovis viikonlopulle.
 
Osaisiko konkarit auttaa:

Yritämme lasta ja e-pillereiden jälkeen kierto on ollut melko epäsäännöllinen.
Viikon ajan oli oikealla puolella muniksissa paineen tunnetta ja välillä epämääräistä juilimista, lauantaina tuli isommat kirkkaat limat (tätä ennen ei erikoisemmin limoja ollut) ja sunnuntaina paine ja juilinta oli ohitse. Onkohan tuossa mahdollisesti ollut ovulaatio?

Ei ole aiemmin ollut tälläistä pidempään kestänyttä paineen tunnetta, joten mietityttää että liittyykö jotenkin ovulaatioon.
Kuulostaa että voi hyvinkin olla 🙂
 
Tein nyt aamulla testin ja tälläseltähän se sit näytti..

Täysin tyylipuhdas nega!

Miten voikin harmittaa näin paljon, vaikka tiedän hyvin että yk1 on vasta yk1. Taidan tehdä tunnukset ja tulla ihan kunnolla keskusteluun mukaan... Nyt sit vaan odottelemaan menkkojen alkamista..
Tiedän miltä toi nega tuntuu. Ei sillä ole merkitystä monesko yritys, pahalta se tuntuu aina kun jotain niin kovasti toivoo ❤
 
  • Tykkää
Reactions: Floralan ja Kvize
Onnea plussanneille ja plussan vahvistumista odotteleville 😍😍
Pahoittelut myös niille jotka joutuneet pettymään 😔

Täällä piinailut menossa DOP11. Oireina pari päivää sitten oli ruskehtavaa vuotoa vähän ja tissit kipeet. Eli täysin sama setti kuin aikaisemmissakin kierroissa samaan aikaan. Flon mukaan menkat alkais sunnuntaina joka on KP30. Luulen että tämä pitää suunnilleen paikkansa koska ovis oli KP14. Mut voihan olla että tämäki kierto on pidempi niin kuin aikaisemmatkin (35-36pvä)

Testailla ajattelin vasta viikonloppuna 😬 jos maltan oottaa sinne asti 🙊
Aikaisemmin oon malttanu olla testaamatta aina siihen asti kun menkkojen on ollut tarkoitus alkaa, mut nyt kun on täällä keskustelussa mukana niin on tullu itellekin "tarve" alkaa testailla jo aikaisemmin. Tosin ne tyhjät testit on ollu mulle aina jotenkin kova paikka, kun toive vauvasta on suuri.
 
Tein nyt aamulla testin ja tälläseltähän se sit näytti..

Täysin tyylipuhdas nega!

Miten voikin harmittaa näin paljon, vaikka tiedän hyvin että yk1 on vasta yk1. Taidan tehdä tunnukset ja tulla ihan kunnolla keskusteluun mukaan... Nyt sit vaan odottelemaan menkkojen alkamista..
Tein tunnukset niin helpompi osallistua keskusteluun :) mitäs kaikkea piti tähän alkuun ilmoittaa.. meillä siis yritys aloitettu 5/2022, yk1 (vielä ennen kun menkat alkaa) nyt mulla menossa kp 27/27-29, eikä menkkoja vielä kuulu.. Ainiin ja 1. lapsi toiveissa.
Kiitos paljon ymmärryksestä jo nyt!
 
Tein nyt aamulla testin ja tälläseltähän se sit näytti..

Täysin tyylipuhdas nega!

Miten voikin harmittaa näin paljon, vaikka tiedän hyvin että yk1 on vasta yk1. Taidan tehdä tunnukset ja tulla ihan kunnolla keskusteluun mukaan... Nyt sit vaan odottelemaan menkkojen alkamista..
Tein itse viime kierrossa, eli yk1, yhden haalean viivan rfsu:n 6 päivää aiemmin testillä, mutta olikin vain viivan paikka. Varmistin vielä varhaisella digillä tästä pari päivää myöhemmin "ei raskaana". Oli kyllä pettymys vaikka tosiaan vasta ensimmäinen yritys 😭 Tähän kiertoon tilasin sitten raskauskeijun testejä, myös digi odottaa jos taas tulee epämääräisiä viivoja.
Nyt menossa dpo 6. Viikonloppuna varmaan joudun jo testaamaan.. 😊
 
  • Rakkaus
Reactions: Mamiks
Tsemppiä vuodon kanssa @Mimerkki ! Kyllä mä uskon että teidän vuoro tulee vielä. ❤

Sormet ristissä @Mamiks puolesta että kiinnittyminen onnnistuisi ja tarraisi mukaankin!

@Wintersun täällä sama, ei vieläkään ovista. Viime kierrossa ovis oli just kp 15 (mikä tänään). Normaalisti tosin kierto 1-2 päivää pidempi. Mutta vähän mietityttää, että tuleeko ovista edes tässä kierrossa, kun ovistikut tasaisen keskivahvaa ja tein ekaa kertaa digitestin (sen vilkkuvan) ja se ei kyllä edes vilkuttanut. Onkohan mitään mahdollisuuksia, että ovulaatio tulisi parin päivän sisään, kun digi ei tosiaan vilkkunut ? Valkovuoto on kyllä lisääntynyt ja seksiä tekee mieli. Mutta jos ei ovista tule niin onhan sitä seksiä kiva harrastaa muutenkin . Ja onpa mahtavaa, kun huomasin, että piiiitkästä aikaa pystyi harrastamaan seksiä huolettomasti ilman kipuja tai seksin jälkeisiä vuotoja.
Mitä oon ite tässä melkein vuoden aikana seurannut niin ovis on kyllä päässyt myöhäisyydellään yllättään just siinä kp 16. Itsekin olin ihan tuskastunut että eikö tule ollenkaan mutta tuli sitten kuitenkin.

Viime kierto oli ja meni. Kierto venyi ja en saanut ovista kiinni vaikka hieman laiskasti jaksoinkin tikuttaa, joten varmaan meni vain ohi. Hyviä uutisia oli kuitenkin että miehen tavara on nyt tutkittu ja oli kunnossa! Ainakin yksi mahdollinen ongelma pois laskuista. Eli syy on siis oltava minussa.😅
 
  • Tykkää
Reactions: Hopeanopea
Kävin tänään ultrassa. Letroilla ei oikein mitään vastetta Nyt sitten piikitän muutaman päivän Gonal F ja katsotaan torstaina mikä on tilanne. Enpä ajatellut, että tarvitsen näin paljon lääkkeitä yhden ovulaation aikaansaamiseksi
Mulla oli aikanaan ovulaation induktiossa sama tilanne. Letroilla ei ollut juurikaan vastetta ja limakalvo jäi ohueksi. Gonal F:llä ja Bemfolalla saatiin kuitenkin hyvin sekä limakalvo että johtofollikkeli kasvamaan (y) Toisella hoitokiekalla sitten tärppäsi :giggle:

Täällä vihdoin ovulaatio tuloillaan :LOL: Mahdollisesti :rolleyes: Viimeksi yrittäessä sain monesti ovilaatiotestiin plussan, mutta ovulaatioita ei välttämättä edes tapahtunut :confused: Monirakkulaisilla munasarjoilla ei ole noihin testeihin luottamista
 
Hei! Tulen hieman kurkkimaan tänne. Meillä alkaa muutaman kuukauden päästä 2. lapsen yrittäminen, mutta ollaan menossa ensikäynnille muutaman viikon päästä ja kaipaan jo hieman näitä lapsihaaveilun tunnelmia.

Ollaan naispari ja meillä ennestään 1v parin viikon päästä täyttävä mini. Oon palstalla ollut aiemmin haaveilemassa vauvasta -21 ja nyt ehkä pikkuhiljaa palailen haaveilemaan vauvasta -23.

Meillä hieman vaiheessa vielä tämä projekti "päästä yrittämään", koska imetys sotkee vielä kiertoa. Muutaman viikon sisällä olen lopettamassa sitä. Mutta haave toisesta on jo kova ja jos oltaisiin heteropari (ja kierto toimisi) oltaisiin yritys jo aloitettu. 😊

Edit. Mut voi lisätä tuonne listalle Yritys aloitettu (aloitetaan) 8/22 ja 2. Lapsi 😊. Kiertopäivälistalle mua ei kannata lisätö, kun eletään joko kiertopäivää 100 (tai 11. Riippuu mistä laskee) 😂 PMS oireita tulee hyvinkin säännöllisesti, mut vuoto uupuu. Nyt viimeksi kun tuli pmsoireet, tuli vuotoa jopa 😂 yhdellä vessakäynnillä, joten en tiedä laskenko niitä menkoiksi
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä