Haaveena vauva 2023

vierailija
En jaksa enää kirjautua, kun alan pikku hiljaa luopumaan toivosta. Puolitoistavuotta ollaan oltu ilman ehkäisyä, mutta ei kerran kuussa riitä. Joskus jos on useammin, niin ne on sitten juuri ennen menkkoja. Syy on, kun "väsyttää". Olen yrittänyt kysellä, että eikö mies enää haluakaan lasta, mutta kuulemma haluaa. Toki voi olla, etten edes voi saada lapsia, mutta tämmösellä yrityksellä ei kyllä kehtaa tutkimuksiin mennä.

No, onpahan nyt sanottu "ääneen" ja voi haudata tämänkin haaveen.

T. Kehänkiertäjä
Eikös se kerran kuussa riitä kunhan vaan ajoittaa sen ovulaation aikaan?
Meilläkin on vain kerran kuussa, kun ovulaatio-testi näyttää plussaa. Näin on useampi raskaus alkanut. 👍
 
Eilen käväsin ottaa pikatestin ja viljelyn ku kurkku edelleen kipeenä ja pikatesti näytti positiivista ni sain onneksi heti yhteyden työterveyteen ja vielä sieltä lääkäri kerkesi kirjoittaa samantien v penit. Nyt vaan paljon maitohappoja jos välttyis hiivalta. ettei haittaa ens kierron yrityksiä. Juu täällä vasta dpo6 ja ens kierto jo mielessäni.
Täällä olikin paljon vinkkejä miten saa aikaa kulumaan. Oli kyllä hyviä noi siivousjutut, mutta hitto kun ei yhtään huvita, mikä avuksi? Pitäis katsella siivous videoita tiktokissa ni sais vähän inspiraatiota 😂 Mutta tänään on niin kaunis ilma että pakkaan koiran autoon ja mennään kävelemään tonne meren rannalle. En pysty mitään kunnollista liikuntaa harrastaa koska kurkku edelleen kipeä niin ihan kevyttä vaan.
 
  • Tykkää
Reactions: vauvakuume7
Heips! Olen seurannut palstaa kesästä asti, jolloin aloitettiin aktiivinen yritys. Meillä siis esikoinen kohta 2v ja toinen lapsi oli toiveissa pienellä ikäerolla (no ei tämä ikäero enää pieni tule olemaan). Ei siis olla käytetty ehkäisyä esikoisen syntymän jälkeen, mutta kesällä vasta aloin tikuttamaan ovulaatiota ja muutenkin ajoittamaan petipuuhat oikeille päiville. Tällä hetkellä mennään kevyillä hormonihoidoilla ja inseminaatiot tiedossa sitten varmaan kesällä/syksyllä. Esikoinen sai alkunsa ovulaatioinduktio-hoidoilla ja silloin aktiivinen yritys oli n. 1,5v. Ilman ehkäisyä oltiin kyllä jo useampi vuosi ennen kuin alettiin kunnolla yrittää. Meillä lapsettomuuden syy on selittämätön, mutta itse epäilen syyksi omien munasolujen heikkoa laatua. Ikää tulee pian 35v. En varmaan listoille tule tähän ketjuun, jos sitten vauva vuodelle 2024.

Tänään on masentanut taas tämä yritys ja siksi koin nyt tarvetta tulla palstalle mukaan kirjoittelemaan. Varmaan pms-oireet puskee. Uusi kierto pitäisi alkaa perjantaina. Tsemppiä kaikille omiin kiertovaiheisiin! Erityisesti keskenmenon kokeneille ja pitkään yrittäneille paljon voimia ❤
 
Heips! Olen seurannut palstaa kesästä asti, jolloin aloitettiin aktiivinen yritys. Meillä siis esikoinen kohta 2v ja toinen lapsi oli toiveissa pienellä ikäerolla (no ei tämä ikäero enää pieni tule olemaan). Ei siis olla käytetty ehkäisyä esikoisen syntymän jälkeen, mutta kesällä vasta aloin tikuttamaan ovulaatiota ja muutenkin ajoittamaan petipuuhat oikeille päiville. Tällä hetkellä mennään kevyillä hormonihoidoilla ja inseminaatiot tiedossa sitten varmaan kesällä/syksyllä. Esikoinen sai alkunsa ovulaatioinduktio-hoidoilla ja silloin aktiivinen yritys oli n. 1,5v. Ilman ehkäisyä oltiin kyllä jo useampi vuosi ennen kuin alettiin kunnolla yrittää. Meillä lapsettomuuden syy on selittämätön, mutta itse epäilen syyksi omien munasolujen heikkoa laatua. Ikää tulee pian 35v. En varmaan listoille tule tähän ketjuun, jos sitten vauva vuodelle 2024.

Tänään on masentanut taas tämä yritys ja siksi koin nyt tarvetta tulla palstalle mukaan kirjoittelemaan. Varmaan pms-oireet puskee. Uusi kierto pitäisi alkaa perjantaina. Tsemppiä kaikille omiin kiertovaiheisiin! Erityisesti keskenmenon kokeneille ja pitkään yrittäneille paljon voimia
Mäkin tulin tänne vasta tammikuussa kun koin kanssa avautumisen tarvetta. Kummasti lohduttaa kun tajuaa ettei ole ainut henkilö kamppailemassa näiden asioiden kanssa 😊 kierron alkukin helpottaa heti kun pääsee tänne valittamaan🙄
 
Käytiin polilla, menopur pistoksista huolimatta limiksen tilanne yhtä huono (4,6mm) mutta follikkeli jo 17mm (kp 11, normaalisti ovis+ kp18) Eli lääkkeet aikaisti ovista muttei parantaneet limakalvoa 🙄 Syksyn tärpissä limis oli myös 4,6mm kp 13 mutta folli silloin vasta 9mm joten nyt ei ole samaa aikaa sillä enää kasvaa.
Yritetään nyt mutta turhapa varmaan toivoa mitään... Ja jos tärppäisikin on lähtötilanne taas ihan yhtä huono, ajatuksena siis että huono limis yksi syy keakenmenoihin....
 
Taustalta vähän oma napa-kuulumisia, viime viikolla alkoi itselläni lääkitys, jonka aikana ei saa tulla eikä olla raskaana eikä yrittää raskautta. Kestää tämä lääkitys kolme kuukautta nyt alkuun, jatko avoin..
Mutta ei olla yritetty edes, vaikka joka kk siitä miehelleni puhun. Kerran kaksi kuukaudessa on seksiä, kumin kanssa. Ja syy juurikin, että miestä väsyttää.

En varmaan saa koskaan sitä kolmatta pientä, alkaa näyttää vahvasti siltä 😭😭

Halaukset kaikille menetyksen kohdanneille ja onnea plussanneet ❤
 
@Hipsukas, testailitko uudelleen? Eikös sulla näkynyt jotain pari päivää sitten?

@minttuni mikä sulla on tilanne? Itse testasin aamulla negan (dpo 12), eipä ollut yllätys. Pientä tiputtelua on jo ja se on yleensä enteillyt menkkoja. Testaan huomenna uusiksi jos ei kunnon vuoto ala ennen.
Olin eilen niin masentunut, ettei tännekään huvittanut kirjoittaa😔 Eilinen testi oli selvä nega, jota kyllä osasin odottaakin. Tokihan ne toiveet väkisin tuosta haaluraisesta nousi. Tänään parempi mieli jo😀 Menkkoja odotellessa. Oletko vielä testannut?

Voimia sulle vauvakuume, todella surullista❤

Sekä onnea jessihan ja malanen😍
 
  • Surullinen
Reactions: vauvakuume7
Olin eilen niin masentunut, ettei tännekään huvittanut kirjoittaa Eilinen testi oli selvä nega, jota kyllä osasin odottaakin. Tokihan ne toiveet väkisin tuosta haaluraisesta nousi. Tänään parempi mieli jo Menkkoja odotellessa. Oletko vielä testannut?

Voimia sulle vauvakuume, todella surullista

Sekä onnea jessihan ja malanen
Kurjaa ettet saanut plussaa 😕 Itelläkin aika synkeät fiilikset, mutta ei muuta kun uutta kiertoa ajattelemaan pikkuhiljaa.
 
Mäkin tulin tänne vasta tammikuussa kun koin kanssa avautumisen tarvetta. Kummasti lohduttaa kun tajuaa ettei ole ainut henkilö kamppailemassa näiden asioiden kanssa kierron alkukin helpottaa heti kun pääsee tänne valittamaan
Juurikin näin! Itsellä ei ole lähipiirissä oikein ketään kohtalotoveria, niin ei jaksa marmattaa muille kuin miehelle 😄 Tällä kertaa ollaan kyllä kerrottu avoimesti, et yritys on päällä. Esikoista yrittäessä uin välillä aika syvissä vesissä, kun oli niin kova pelko siitä, ettei koskaan saa kokea raskautta ja äitiyttä, eikä kerrottu yrityksestä kenellekään. Tän toisen yritys ei oo tuntunu läheskään niin pahalta kun on yhden kultakimpaleen saanut maailmaan. Mutta en ookkaan vielä käsitellyt asiaa, et on mahdollista ettei toista tulekaan.. Juuh, ehkä ens viikolla taas positiivisempi mieli kaikkeen 😝
 
@vauvakuume7 Eikä 😭 Otan osaa 💔

Mitä ihmettä kun pc liuska näyttää kastuessaan v.punaista haamua, mutta haalenee sitä mukaa kun kuivuu? Nyt puol tuntia testaamisesta voisin sanoa että viivanpaikka missä vähän v.punaista yläreunassa. Antaako pc viivanpaikkoja? Oon testannut yleensä one step ja monta kiertoa ollut testit ihan blankoja. Vaikka eipä mulla selkeätkään haamut ole raskautta tarkoittaneet, että ota näistä nyt selvää. Kunhan pohdin, huomenna dpo12 ja menkat pitäis alkaa. Oireet loistaa edelleen poissaolollaan, eilen ainokaisena pientä menkkajuilintaa mutta se on normaalia.
Joo tämä on aika normaali PC:n virhe. Ei kannata tutkailla sitä tikkua ennen kuin muutaman minuutin päästä vasta, jolloin nämä liikkuvat värirajat on poistuneet hämäämästä. Muuten en ole ikinä kuivana saanut PC:llä viivanpaikkaa tai vääriä haamuja. Vain tuo märän testin liikkuva väriraja/valkoinen viivanpaikka.
 
@Hipsukas, testailitko uudelleen? Eikös sulla näkynyt jotain pari päivää sitten?

@minttuni mikä sulla on tilanne? Itse testasin aamulla negan (dpo 12), eipä ollut yllätys. Pientä tiputtelua on jo ja se on yleensä enteillyt menkkoja. Testaan huomenna uusiksi jos ei kunnon vuoto ala ennen.
Pahoittelut negasta :/ kiitos kysymästä, vuoto ei ole alkanut, eikä oikein oloja suuntaan tai toiseen. Kirkasta vuotoa ja vähän huono olo oli eilen. Tämmöisiä pms-oireita ennenkin ollut. Olen ollut vain kerran raskaana, ivf-hoitokierrosta tuoresiirto, niin en tiedä millaiset oireet "normaalisti" ilman kaikkia lääkkeitä ja toimenpiteitä olisi. Olisi kyllä hyvin erikoista tulla raskaaksi ns. luomuna. Joka kuukausi silti jännitän ja toivon. Mies vain toivoo, häntä ei jännitä :D
 
  • Tykkää
Reactions: Peanutbuttercup
Pahoittelut negasta :/ kiitos kysymästä, vuoto ei ole alkanut, eikä oikein oloja suuntaan tai toiseen. Kirkasta vuotoa ja vähän huono olo oli eilen. Tämmöisiä pms-oireita ennenkin ollut. Olen ollut vain kerran raskaana, ivf-hoitokierrosta tuoresiirto, niin en tiedä millaiset oireet "normaalisti" ilman kaikkia lääkkeitä ja toimenpiteitä olisi. Olisi kyllä hyvin erikoista tulla raskaaksi ns. luomuna. Joka kuukausi silti jännitän ja toivon. Mies vain toivoo, häntä ei jännitä
Vielä on siis sulla toivoa tässä kierrossa😊
 
  • Tykkää
Reactions: minttuni

Yhteistyössä