Haaveena vauva 2023

Mä päivin listan, toivottavasti ei haittaa hyppäsin mukaan kp-listalle myös

Ovistestit/lämmön mittaus ym.
Jos testaatte niin millä? Mitkä on teidän ns. Luottotestit?
Pregcheck on ennen ollut itellä se Luottotesti, mutta vuosi sitten kun mittailin niin sillä tuli tosi vahvaa viivaa/ lähes plussaa n. Viikon ennen ovisplussaa. Rinnalla tein muun merkkistä ja se oli ihan puhdas nega kunnes sit tuli ovisplussa.
Kyllähän niillä sen plussan sit sai, mut ärsyttävää tehdä viikkotolkulla 2 päivässä kun näytti kokoajan siltä et Ihan just..
Nyt on tulossa liuskoja kasa postissa. Saa nähdä miten ne toimii.
Mul on toiminu ne rfsu :)
 
  • Tykkää
Reactions: Wintersun
Onko täällä muita siitepöly allergisia? Mitä lääkettä uskaltaa käyttää kun yrittää raskautta/ on raskaana? Alkaa vaikuttamaan siltä että täytyisi aloittaa jokin allergialääke mutta pikaisesti googlaamalla sain tietoa että saisi käytttää ainakin heinixiä tai zyrteciä.

Ovistestesteinä käyttänyt eniten pinkkiä digiä.On hintava mutta sama digi riittänyt monta kiertoa kun aika hyvin joka kuukausi samoina kierron päivinä (10-13) tullut hymy testiin :)
 
Onko täällä muita siitepöly allergisia? Mitä lääkettä uskaltaa käyttää kun yrittää raskautta/ on raskaana? Alkaa vaikuttamaan siltä että täytyisi aloittaa jokin allergialääke mutta pikaisesti googlaamalla sain tietoa että saisi käytttää ainakin heinixiä tai zyrteciä.

Ovistestesteinä käyttänyt eniten pinkkiä digiä.On hintava mutta sama digi riittänyt monta kiertoa kun aika hyvin joka kuukausi samoina kierron päivinä (10-13) tullut hymy testiin
Täällä yks allerginen! Ite käytin viime keväänä raskaanaollessa ja imettäessä (edelleen) Desloxia. Eli desloratadiinia voi ainakin käyttää ☺

Kerettiinkin vielä eilen talletella🤭 Mulla on kyl niin hämmentävän ristiriitaiset fiilikset, tai vaihtelee fiilikset koko ajan. Välillä on olo, et olis ihana olla raskaana ja saada toinen vauva/lapsi ja meidän esikoisesta tulis niin ihana isoveli ja kaikki lutviutuis hyvin. Sit taas välillä iskee sellanen, et ei hitto, oltiin ilman ehkäisyä ja on oikeesti mahdollista, että tulisin raskaaksi ja meille oikeesti vois tulla toinen, jos kaikki menis hyvin. Tulis tosi pieni ikäero, esikoinen ei sais olla enää se meidän vauva ja silmäterä, mitä jos toisen vauva-aika oliskin ihan hirveän rankkaa ja haluan vaan tän yhden. Vaihtelee siis tosi paljon.o_O Onko muilla tällaista? Tiiän kyllä, et varmasti oon todella onnellinen, jos se plussa jossain kohtaa tulee ja onhan se raskaus-/odotusaika sen 9 kk ja kerkee hyvin valmistautua❤

Edit. Tosi samanlaisia ajatuksia pyöri välillä mielessä myös ennen esikoisesta plussausta. Välillä just se, et haluaako sittenkään lasta, kaikki muuttuu, ei olla enää kahdestaan. Ja sit taas tosi kova vauvakuume oli silti ❤ Ja raskausaikana ei kyl kaduttanut kertaakaan, eikä nytkään🥰
 
Tuttuvierailija
Käyn täällä edelleen lukemassa, vaikka oma haaveilu tässä jäikin tosi lyhyeksi 😅 Mutta pakko kommentoida, että @3milia mulla noita ajatuksia koko ajan, vaikka olen raskaana. Välillä onnellinen ja välillä et ei hitto, mitä tuli tehtyä, voiko perua? 😬 Mä en ymmärrä miksi nämä tunteen näin heittelee ja se ahdistaa. Eikö voisi hitto vain olla onnellinen, että on raskaana, eikä tarvinnut pettyä kuukaudesta toiseen, niin kuin edellisen kanssa 🤦‍♀️ Kaikki pelottaa, oma jaksaminen ja suht pieni tuleva ikäero. Nyt menossa rv12+1 ja kuopus täyttää parin viikon päästä 1v.
 
Mä voin ainakin myöntää, että tuttuja nuo @3milia pohdinnat. Toki meidän lähtökohta on eri, kun esikoinen täyttää pian jo 8. Mutta siinä se onkin, kun elämä on niiltä osin aika "helppoa" kun pikkulapsi aika on takana ja lapsi on jo osin itsenäinen ja pärjäävä, ei vaadi samalla tavalla ihan jatkuvaa huomiota ja oon saanut jo monta vuotta nukkua yöni hyvin ja nyt ei tarvitse aamulla edes nousta silmät ristissä vahtimaan vaan toinen viihtyy omissa leikeissä ja puuhissa herättyään.
Välillä on just sellanen olo, että hulluko tässä on kun toivoo pääsevänsä takaisin siihen vauva- ja taaperoarkeen. :D Mut onneksi enemmän on se olo, että olisi ihana päästä siihen. En ole koskaa nähnyt itseäni vain yhden lapsen äitinä, ja mun esikoinen on edellisestä suhteesta eikä miehellä ole vielä omia.

Tilasin nyt ovistestejäkin, ehkä tikutan ensi kiertoa sitten. Näkee vähän mitä tapahtuu vai tapahtuuko mitään. Toivottavasti ensi kierto olisi jo normaalimpi. En tän kierron varaan enää laske mitään. Pitää nyt vaan koittaa niellä harmistus ja alkaa toivoa lähempänä kevättä syntyvää vauvaa. 🥰
 
  • Tykkää
  • Rakkaus
Reactions: nobelius ja 3milia
Mulla on sellainen muistikuva, että heinixiä käytin raskausaikana! Nyt en enää nää reseptejä siltä ajalta kun on jo 2v+. Apteekista tietenkin saa neuvoa ja teratologinen vastaa chatissa arkisin jos mietityttää (lähinnä siis raskausajan/imetysajan lääkityksiin).

Noi digit tulee käyttöön syksyllä sitten kun hoidot alkaa! Niistä oon tykännyt kyllä!

@Mirkkuli26 saatko niillä selkeän plussan? Mulla ne on toiminut muuten, mutten ole saanut yhtä vahvaa viivaa kuin testiviiva (samaan aikaan kyllä toinen testi selkeä plussa, digi tai pc).
Joo saan! Tässä kuva https://aijaa.com/TPbLoA
 
  • Tykkää
Reactions: Wintersun
Siis kysymys vielä ovikseen liittyen. Kun tulee tota "ovislimaa", niin jatkuuko se valkuaismainen vielä oviksen jälkeen vai onko ovis sinä päivänä, kun sitä tulee vikaa kertaa?
Mä en (pcos vuoksi) käytä ovitestejä, mutta merkkaan oireita sovellukseen ja piirrän lämmöistä käyrää, niin menee näin: lämpödippi ja valkuaislima, seuraava päivä ovulaatio( kp 16), dpo 5-6 lämmöt nousee ja rinnat kipeytyy jos ovis onnistui. (Tää omaa tulkintaa, tässä kierrossa yritti ovista toiseenkin kertaan ja ei tullut lämmönnousua, eikä rinnat kipeytyneet, plussakierroissa aina) Mulla kierto 30pv.
 
  • Tykkää
Reactions: 3milia
Meillä oli ajatus vasta ens kierrossa aloittaa yritys mutta mielenkiinnosta seurasin menkkasovelluksesta ovulaation ajankohtaa, näytti perjantaille ovulaation. Keskiviikkona tein ovulaatiotestin, näytti negatiivista ja perjantaina sitten positiivista. Kokeiltiin nyt sitten perjantaina harrastaa, nyt sitten vaan jännätään🙈 hassu fiilis, ei olla siis koskaan aiemmin yritetty. Jotenkin tiedostaa ettei oo kovin hyvät mahdollisuudet kun vaan kerran yhdyntä ja ensimmäinen kerta kun yritetään mutta silti pieni toivonkipinä, mitenkäs tässä nyt sitten malttaa odotella😅
 
Täällä alkoi tänään menkat eli kp1 on nyt menossa. Toki pikkusen pettynyt olo vaikka vasta yk1 takana, mutta toisaalta kerkeää taas tankata rautaa hieman lisää. Minullakin ollu ferritiini viimevuonna 12 josta noustu nyt 35. Ensin en ajatellut tikutella ovista ollenkaan, mutta ehkä sittenkin täytyy perehtyä ovistesteihin hiukan. Haluttasi ihan mielenkiinnosta tikutella🙈

@3milia sun teksti nuista ristiriitaisista ajatuksista oli tosi lohduttava! Itekin pohtinu välillä, että haluanko nyt vauvaa varmasti sataprosenttisesti, koska pelottaa ajatus siitä kuinka elämä muuttuu ja ei olla miehen kanssa kahdestaan eikä voida tehdä kaikkea sitä mitä on ennen voitu. Myös vartalonmuutokset on mietityttäny☹ Mutta sitten taas se oma pikku perhe ois se mitä haluaa tosi kovasti!
 
  • Rakkaus
Reactions: 3milia
Täällä alkoi tänään menkat eli kp1 on nyt menossa. Toki pikkusen pettynyt olo vaikka vasta yk1 takana, mutta toisaalta kerkeää taas tankata rautaa hieman lisää. Minullakin ollu ferritiini viimevuonna 12 josta noustu nyt 35. Ensin en ajatellut tikutella ovista ollenkaan, mutta ehkä sittenkin täytyy perehtyä ovistesteihin hiukan. Haluttasi ihan mielenkiinnosta tikutella

@3milia sun teksti nuista ristiriitaisista ajatuksista oli tosi lohduttava! Itekin pohtinu välillä, että haluanko nyt vauvaa varmasti sataprosenttisesti, koska pelottaa ajatus siitä kuinka elämä muuttuu ja ei olla miehen kanssa kahdestaan eikä voida tehdä kaikkea sitä mitä on ennen voitu. Myös vartalonmuutokset on mietityttäny Mutta sitten taas se oma pikku perhe ois se mitä haluaa tosi kovasti!
Ihana, että lohdutti 🙏 Kyllähän se mietitytti ja mietityttää välillä edelleen, mutta nyt jo huomaa, kun on vauvavuosi ohi, et kyl me saadaan sitä yhteistä aikaa ja omaa aikaa taas☺ Ja kyl toi pieni niin paljon enemmän antaa kuin ottaa❤ Ite rakastin raskausmahaa ja ei yhtään ahdistanut arvet ym., mutta kieltämättä kun odotti, että imetyksellä ne kilot lähtee ja kun ei lähtenytkään, vaan tulikin vähän lisää tässä vauvavuoden aikana, niin siitä vähän tuli ahdistus. Mutta eiköhän se tästä taas, kun tulee keväällä ja kesällä ulkoiltua ja aloittanut muutenkin liikuntaharrastuksen taas💪 Paitsi jos tulee uusiks raskaaks, mutta jotenkin sekin ihanaa, kun nyt aion kyl jatkaa liikuntaa raskausaikana, viimeks jotenkin jäi, kun korona pelotti niin paljon😟 Kävin sit vaan rauhallisilla lyhyillä kävelyillä. Tosin sillon jäin myös saikulle rv 28+ kovien liitoskipujen takia, mikä vähän myös vaikutti ja pelottaa, et alkaako ne seuraavassa vielä aiemmin😬
 
  • Rakkaus
Reactions: minipätkis
@minipätkis lohdutuksena vielä sekin, että sillon kun aloitettiin ekan yrittäminen, niin itelle ekat menkat oli kaikista kovin paikka. Jotenkin naiivina aattelin, et kun osu ihan kohdalleen, niin tärppää ekasta ja sit tippu korkeelta, kun menkat alkoikin. Ja siihen päälle pms, niin muistan kun vaan makasin olkkarin lattialla ja itkin, ettei ikinä saada vauvaa 😅
 
  • Rakkaus
Reactions: minipätkis
@3milia kiitos sinun sanoista❤ Olen yrittänyt olla yliajattelematta ja stressaamatta liikaa. Saako kysyä olitko raskauden loppuun saakka sairaslomalla?

@Wintersun kiitos❤ syön Ferrodania 100mg päivässä ja pari kertaa viikossa 200mg päivässä. Piti aloittaa puolikkaalla tabletilla alussa, että vatsa alkoi tätä valmistetta sietää.
 
  • Tykkää
Reactions: Wintersun
Me saatiin tällä viikolla siemennesteanalyysin tulokset. Olin ihan shokissa sen päivän. Nolla siittiötä. Olin ajatellut että laatu olis ollut vähän heikompaa (vuosien teston käytöstä, lääkärin määräyksestä). Mutta en ajatellut nolla tulosta.
seuraavana päivänä jo rauhallisemmin ja tietenkin yritys päällä kuitenkin. Odotukset ei vaan kovin korkealla nyt ole, mutta ehkä se on vain hyvä. Mieshän on piikittänyt hcg:ta nyt 2,5kk jotta oma tuotanto käynnistyis. Lääkärille soittoaika ens viikolla, että miten mennyt ja sitten tulokset. Täytyy kysyä voiko tuohon rinnalle ottaa vielä jonkun muun valmisteenja milloin testi otetaan uudestaan. Onneksi siemenneste uusiutuu noin 3kk välein. Tiedä vaikka siellä jo jotain olis tulossa. Mulla just ovulaatio, joten toivotaan kovasti.
Mulle vois siis päivittää Dpo 0 tänään. Talletukset dpo -2 ja tänään koitan kellistää herran 🥰

Mulla on allergialääke käytössä, @Fazeriina82 , se on deslorotadin, reseptillä siis.
 
  • Tykkää
Reactions: Nemily
@3milia kiitos sinun sanoista Olen yrittänyt olla yliajattelematta ja stressaamatta liikaa. Saako kysyä olitko raskauden loppuun saakka sairaslomalla?

@Wintersun kiitos syön Ferrodania 100mg päivässä ja pari kertaa viikossa 200mg päivässä. Piti aloittaa puolikkaalla tabletilla alussa, että vatsa alkoi tätä valmistetta sietää.
Joo olin tosta äitiysloman alkuun asti saikulla. Ei mun kivut sit siinä ollut pahoja, kun teki tosiaan vaan pieniä rauhallisia lenkkejä ja muutenkin lepäili paljon. Mut sillon sitä ennen töissä kun seiso ja käveli koko päivän ja vielä bussipysäkille ja pysäkiltä kotiin, niin kotona en pystynyt tehdä mitään ilman kipuja ja makasin sängyssä ja itkin. Yhden kerran juoksin bussiin ja itkin bussimatkan, kun sattu😭 Yöunet oli myös tosi huonoja sillon ja ihan rikki niidenkin takia, kun työt alkoi pääosin 6.30.

@Mamiks olipa kyl ikävä tulos🥺 Toivottavasti siellä nyt uusia kehittyy ja joku pääsee perille😉
 
Kuulostaapa inhottavalta! Toivottavasti ensikerralla ei ole tuota vaivaa Mä jäin kans rv 27 tienoilla saikulle supistusten takia loppuajaksi.
Toivotaan! Vähän kyl pelottaa, kun kaikki aina sanoo et seuraavassa aina pahemmat liitoskivut ja aiemmin😬 No on sielläkin ollut sit vaivaa hyvissä ajoin😕 Mulla taas ei ollut supistuksia paljon ollenkaan ennen synnytystä. Yhtenä yönä jonkun parin tunnin ajan joskus rv 36-37 ja pari kertaa kohtu sillein kovettu lenkillä, mut en tajunnu et se ois ehkä harjoitussupistus😅
 
Mä en (pcos vuoksi) käytä ovitestejä, mutta merkkaan oireita sovellukseen ja piirrän lämmöistä käyrää, niin menee näin: lämpödippi ja valkuaislima, seuraava päivä ovulaatio( kp 16), dpo 5-6 lämmöt nousee ja rinnat kipeytyy jos ovis onnistui. (Tää omaa tulkintaa, tässä kierrossa yritti ovista toiseenkin kertaan ja ei tullut lämmönnousua, eikä rinnat kipeytyneet, plussakierroissa aina) Mulla kierto 30pv.

Ihan uteliaana kysyn miksi et pcos vuoksi tee ovistestejä?
 
Onnea plussista ja pahoittelut uusista kierroista!
mulle pahin menkkojen alku oli ehkä yk 3:n jälkeen jouluna, menin siitä tosi maahan, nyt taas paremmalla ja rennommalla mielellä.

Mitä koulukuntaa ootte arvon kanssayrittäjät, testaatteko mahdollista raskautta heti kun se on järkevää vai odotatteko arvioituun menkkojen alkamispäivään?

itse oon testannut sen pari kertaa ja parin negan jälkeen ollut silleen että antaapa olla taas.. eli odotan aina menkat alkavaksi. Mulla on nyt ehkä dpo 10jamietin josko ensi viikolla testaisi vaikka huvin vuoksi😀
 
Onnea plussista ja pahoittelut uusista kierroista!
mulle pahin menkkojen alku oli ehkä yk 3:n jälkeen jouluna, menin siitä tosi maahan, nyt taas paremmalla ja rennommalla mielellä.

Mitä koulukuntaa ootte arvon kanssayrittäjät, testaatteko mahdollista raskautta heti kun se on järkevää vai odotatteko arvioituun menkkojen alkamispäivään?

itse oon testannut sen pari kertaa ja parin negan jälkeen ollut silleen että antaapa olla taas.. eli odotan aina menkat alkavaksi. Mulla on nyt ehkä dpo 10jamietin josko ensi viikolla testaisi vaikka huvin vuoksi

Mä testaan ite vasta, kun menkkojen pitäis alkaa eli sit siinä dpo 14, jos ei oo alkanut ☺
 
@3milia tuttuja pohdintoja nuo ristiriitaiset fiilikset! Täälä tosiaan tulossa neljäs ja me silloin ennen keskenmenoa pohdittiin pitkään että riittääkö meidän voimavarat neljänteen, nytkin arki sellaista hulabaloota välillä että huh 😅 mutta sitten annettiin lupa tulla ja alkoikin mutta meni sitten kesken... Tuo keskenmeno vahvisti että kyllä me halutaan se neljäs, mutta nyt kun tuli plussa niin iski myös silti ajatukset että apua, nyt tosiaan oon raskaana ja mitä meidän arjesta tulee ja miten pärjätään rahallisesti ja että kuinka jaksetaan. Mutta eiköhän kaikki järjesty omalla painollaan, siihen luotan ❤ Esikoinen täyttää marraskuussa 9 ja keskimmäinen kesällä 7 eli heidän kanssa jo pärjää silleen vähän "helpommalla" omalla tavallaan, että ovat omatoimisia ym. 🙂
 
  • Rakkaus
Reactions: Wintersun ja 3milia
Onko täällä muita siitepöly allergisia? Mitä lääkettä uskaltaa käyttää kun yrittää raskautta/ on raskaana? Alkaa vaikuttamaan siltä että täytyisi aloittaa jokin allergialääke mutta pikaisesti googlaamalla sain tietoa että saisi käytttää ainakin heinixiä tai zyrteciä.

Ovistestesteinä käyttänyt eniten pinkkiä digiä.On hintava mutta sama digi riittänyt monta kiertoa kun aika hyvin joka kuukausi samoina kierron päivinä (10-13) tullut hymy testiin
Kun imetin vielä niin neuvolasta sanottiin että Loratadinia voi käyttää, saa ilman reseptiä. Mulla tosin on ongelmana aurinkoihottuma, auttaisko tuo myös muihin allergioihin 🤔 Ajattelin siis että jos imetyksen aikana voi käyttää niin olisko haittaa yrittäessäkään🤔
 
  • Tykkää
Reactions: Wintersun
@Mamiks Voi mitä uutisia ootte saanut! :( toivottavasti tilanne korjaantuu pian. ❤

Mä testaan yleensä jo dpo 9 alkaen, en todellakaan jaksa odottaa sitä päivää, kun menkkojen pitäis alkaa. :D

ON: Mullahan on siis nyt kp ehkä 46, kuvittelin oviksen viime viikolle, eli nyt ois dpo 7-8. Eilen alko selvät menkkakivut, jotka jatkuu tänään. Pari päivää tullut runsasta vv:ta. Aamupäivällä pyyhkiessä tuli "ovis"limojen kera verta hieman ja sen jälkeen ei taas mitään. Ramppaan vessassa, kun tuntuu et kokoaika alkais menkat, mutta se on sitä valkkaria...
 
  • Tykkää
Reactions: Wintersun
@Mamiks Voi mitä uutisia ootte saanut! toivottavasti tilanne korjaantuu pian.

Mä testaan yleensä jo dpo 9 alkaen, en todellakaan jaksa odottaa sitä päivää, kun menkkojen pitäis alkaa.

ON: Mullahan on siis nyt kp ehkä 46, kuvittelin oviksen viime viikolle, eli nyt ois dpo 7-8. Eilen alko selvät menkkakivut, jotka jatkuu tänään. Pari päivää tullut runsasta vv:ta. Aamupäivällä pyyhkiessä tuli "ovis"limojen kera verta hieman ja sen jälkeen ei taas mitään. Ramppaan vessassa, kun tuntuu et kokoaika alkais menkat, mutta se on sitä valkkaria...
Eiks toi kuulosta aika lupaavalta?🤭 Tai kuulostais ainakin mun korvaan kiinnittymisvuodolta ja sopis noihin päiviin ja sit noi kipuilutkin ja runsas vv 🤩
 
  • Tykkää
Reactions: Wintersun

Yhteistyössä