Haaveena vauva 2023

@Mirkkuli26

onpas kiva kun siellä melkein sama tilanne. Meidän piti myös kesäkuussa jättää vasta ehkäisy, mutta eipä sillä parilla kk nii väliä ole ainakaan meille 😁

@Selis en osaa päivittää tuota listaa.
Meillä siis yritys aloitettu 3/22 (menkkojen jälkeen) ja toista lasta yritetään ja tänään kp2/ 30-32. Ensimmäisen yrityskierto siis takana.
 
  • Tykkää
Reactions: Selis
Täällä taitaakin olla ovis vasta nyt tänään eli huomiselle ei tarvi mulle vaihtaa piinailupäivää. Edelleen tulee nimittäin valkuaismaista valkovuotoa ja nyt tuntuu itseasiassa vähän sitä ovisjomotteluakin. Jäi tallettelu vähän kauas, kun oli sit dpo -3. Noh, ens kierrossa sit taas 🙏

Tunnetteko te muut selvästi oviksen? ☺
 
  • Tykkää
Reactions: Tähti123
Onnea plussanneille! ❤

Täällä ilmeisesti ovuloimaton kierto, nyt kp22 menossa eikä mitään ovis oireita ole ollut, mulla sattui olemaan 2 ovistestistiä. Tein ne siinä kohtaa kun oviksen olisi pitänyt olla, mutta sain vain haalean viivan näkyviin. Alkoi vaivaamaan, että onkohan useinkin ovuloimattomia kiertoja. Täytynee varmaan hankkia ovistestejä ja alkaa seuraamaan.

Aurinkoista viikonloppua! ☀
 
Täällä taitaakin olla ovis vasta nyt tänään eli huomiselle ei tarvi mulle vaihtaa piinailupäivää. Edelleen tulee nimittäin valkuaismaista valkovuotoa ja nyt tuntuu itseasiassa vähän sitä ovisjomotteluakin. Jäi tallettelu vähän kauas, kun oli sit dpo -3. Noh, ens kierrossa sit taas

Tunnetteko te muut selvästi oviksen?
Mä tunnen, paitsi tärppikierrossa en Mulla on sellaista jomottelua ovista ennen ja oviksen aikaan tuntuu kuin kohtu olisi kivi, sellainen painon tunne alavatsalla. Tosiaan tärppikierrossa en tuntenut jomotuksia ennen ovisplussaa, plussa oli nopea yhden illan piikki enkä tuntenut tuota oviskipuakaan, olin siis varma etten ovuloinut ollenkaan. Ei siis ollut yhtään ovisolo. Ja limojakin tuli vielä ovisplussan jälkeen.

Ovisplussan jälkeen muutamana päivänä tuntui jomotuksia ja 6pv myöhemmin tuollainen kohdun supistelu illalla, luulin ovikseksi mutya jomotukset kai olikin keltarauhasesta ja kipuilu sitten kiinnittymisestä. Eli mun tarkat tuntemukset menikin ihan pieleen, hyvällä tavalls.
 
  • Tykkää
Reactions: 3milia
@Mirkkuli26

onpas kiva kun siellä melkein sama tilanne. Meidän piti myös kesäkuussa jättää vasta ehkäisy, mutta eipä sillä parilla kk nii väliä ole ainakaan meille

@Selis en osaa päivittää tuota listaa.
Meillä siis yritys aloitettu 3/22 (menkkojen jälkeen) ja toista lasta yritetään ja tänään kp2/ 30-32. Ensimmäisen yrityskierto siis takana.
Mäki oon yrittäny tässä puhua miestä aloittamaan jo nyt ku sanoin kans et eihän 4 viikolla oo mitään merkitystä ni totes siihen et noh, sit sä voit oottaa viel kuukauden siihen päällekin :D totesin et ei tää nyt ihan näin toimi :D mies naureskeli ja sano et mee sinne vauvapalstalle, eiköhän siellä joku lohduta :D
 
@maloon millaisen paketin otit puhdista? Oliko se joku naisen hedelmällisyys tms.?
Raskautta suunnittelevan terveystarkastus. Siinä oli aika laajasti noita yleisimpiä kokeita, mitä muissakin testipaketeissa, mutta sitten extrana vielä tuo foolihappo :)
Mun on pitänyt jo pitkään käydä mittaamassa ferritiini, kun viime raskaudessa se oli alimmillaan 7, mutta raskauden jälkeen ei oo kertaakaan seurattu, muuta kuin että hemoglobiini on ollu hyvä. Tää tuleva yritys sai sitte vihdoin motivoitua käymään testeissä!
 
  • Tykkää
Reactions: 3milia ja Wintersun
Okei, miksi olisi ollut väärä plussa? Vai meinaatko että jos irrotuspiikki olisi vielä näkynyt plussana?

Mä itse testasin irrotuspiikistä lähtien joka toinen päivä, et näin miten haalistui ja sit milloin alkoi raskaudesta johtuva viiva vahvistumaan. Tsemppiä

Hyvä juttu @Lumihiutale_

Onko sulla @senya ollut aiemmin pitkiä kiertoja? Olitko testaillut ovista tms?

Tervetuloa @Tähti123 Toivottavasti tärppää pian!

@maloon millaisen paketin otit puhdista? Oliko se joku naisen hedelmällisyys tms.?
Juu sitä kysyn lääkäriltä olisiko voinut johtua vielä irrotuspiikistä mutta se oli vielä niin paljo yli sen varojaan etten oikein usko ja mulla oli selkeitä oireitakin voihan se piikki niitä valeoireita tehdä mutta ei pitäisi niin myöhään, toivon että oli oikea plussa koska muuten piikit ei olisi tehonneet vielä ollenkaan
 
Kiitos kaikille tsemppaavista ja lohduttavista viesteistä ❤❤

Tässä miettinyt onko minulla edes oikeutta olla surullinen siitä etten ole enää plussaa saanut,kun en kärsi lapsettomuudesta, enkä oikein sekundaarisestakaan kun lapsia enemmän kun 2.Jos lapsiluku ei tule täyteen niin onhan se surullista.Jokaisella kun on omat toiveet ja ajatukset lapsiluvusta.Toiset tietää ,että haluaisi vain yhden ja toinen toivoisi suurperhettä ❤❤

Tämä kierto jälleen kummallinen, rinnat ei ole kipeytynyt oletetun oviksen jälkeen ninkuin joka aiempi kierto :/ Rinnat on arat ,mutta yleensä ovat niin kipeät että ei tiedä miten olla, ihan kun maito nousisi.Joko on ovuloimaton kierto tai sitten käyttämäni vitex ja uutena gelee royal vaikuttaa :/ Vielä ei ole iskenyt myöskään kuivat limakalvot . Todella raastavaa tämmönen kun niin kovasti plussaa toivoo ja sitten kumminkin pettyy:(

Mukavaa viikonloppua kaikille:)
 
Juu sitä kysyn lääkäriltä olisiko voinut johtua vielä irrotuspiikistä mutta se oli vielä niin paljo yli sen varojaan etten oikein usko ja mulla oli selkeitä oireitakin voihan se piikki niitä valeoireita tehdä mutta ei pitäisi niin myöhään, toivon että oli oikea plussa koska muuten piikit ei olisi tehonneet vielä ollenkaan
Kävitkö plussan saadessasi hcg mittauksessa? Kuulostaa oudolta että olisi ollut väärä plussa kun useamman testinkin teit :/
 
@Fazeriina82 eiköhän se lapsenkaipuu kaikilla ole yhtä kipeä, ihan oikeutettua on sinunkin suru. Itse syyllistyn kyllä päässäni ärtymään henkilöille, joilla on jo yksi lapsi ja hoppuilee lisää, meillä kun ei olla ikinä nähty edes plussaa. Sitten koittaa hengitellä ja muistaa, että toive on kaikille aito ja odotus aina yhtä piinaavaa.

Huomaan kyllä itse, että suhtaudun palstaan aika ristiriitaisesti, toisaalta kaipaa vertaistukea ja toivoa muista onnistumisista, mutta samalla ne käy kyllä todella kipeästi ja lisää yksin tilanteessa oloa.
 
Mäki oon yrittäny tässä puhua miestä aloittamaan jo nyt ku sanoin kans et eihän 4 viikolla oo mitään merkitystä ni totes siihen et noh, sit sä voit oottaa viel kuukauden siihen päällekin :D totesin et ei tää nyt ihan näin toimi :D mies naureskeli ja sano et mee sinne vauvapalstalle, eiköhän siellä joku lohduta :D
Me venytettiin aloitusaikaa laskennallisesti sen takia 5 kk, että äitiyspäiväraha olisi järkevä (olin lomautettu ja työtön koronan aikana). Tein myös ihan hulluna lisätöitä, että edelliset 12 kk kokonaistulot olis paremmat. Vähänpä tiesin, että yritys venyy ja venyy. Eli suosittelisin aloittamaan heti kun ajatus on edes vähän kypsä, ei aina tartu heti matkaan.
 
Me venytettiin aloitusaikaa laskennallisesti sen takia 5 kk, että äitiyspäiväraha olisi järkevä (olin lomautettu ja työtön koronan aikana). Tein myös ihan hulluna lisätöitä, että edelliset 12 kk kokonaistulot olis paremmat. Vähänpä tiesin, että yritys venyy ja venyy. Eli suosittelisin aloittamaan heti kun ajatus on edes vähän kypsä, ei aina tartu heti matkaan.
Täällä kans venyteltiin viime keväästä kesän loppuun aloitusaikaa kesävauvan toiveissa mut eipä sitä tullut eikä vielä talvivauvakaan ole tarttunut matkaan. 🙈 Eli samaa mieltä että ei liikaa kannata suunnitella/venyttää aloitusta.
 
Me venytettiin aloitusaikaa laskennallisesti sen takia 5 kk, että äitiyspäiväraha olisi järkevä (olin lomautettu ja työtön koronan aikana). Tein myös ihan hulluna lisätöitä, että edelliset 12 kk kokonaistulot olis paremmat. Vähänpä tiesin, että yritys venyy ja venyy. Eli suosittelisin aloittamaan heti kun ajatus on edes vähän kypsä, ei aina tartu heti matkaan.
Samaa mieltä, mut mies on täysin vakuuttunu et tuun heti raskaaks :D ei se osaa aatella et menis mitenkään kauaa. Ja hän nyt haluu on kuukauden viel ku raukkaa taas jännittää mahdollisen vauvan tulo :D
 
Olipas tullut paljon viestejä! Aikamoinen kahlaaminen oli ja unohtuipa osa mihin piti kommentoida !😅

@Wintersun heinäkuun menkoista (jos loppukuusta) ajattelin suunnata inssiin 😍 täytyy kyllä varmistaa ensin että lääkäri on paikalla silloin 😄 sydäntä viiltää venyttää sinne asti, mutta yritän hakea positiivisia puolia: jos tärppäisi heti tai 4kk sisään niin tulisi kevät/kesävauva taas 🥰 silloin on myös helpompi liikkua lasten kanssa kun ei tarvitse jokaista pukea 😀

Oon puhunut lapsille mahdollisesta pikkusisaruksesta. Pidän sitä tärkeänä asiana että varsinkin nuorempi ehtii sulatella asiaa 😄 häneltä on taidettu unohtaa katkaista napanuora synnärillä😄 nuorimmainen täyttää siis 5 kesällä ja kun kyseli että milloinhan sellasen pikkusisaruksen saisi niin heitin että varmaan sitten kun oot 6-vuotias. Kuulema siihen menee liian kauan 😂

Ja @Lumihiutale_ ISOSTI ONNEA PLUSSASTA!! 😍😍😍
 
  • Rakkaus
Reactions: Lumihiutale_
Olipas tullut paljon viestejä! Aikamoinen kahlaaminen oli ja unohtuipa osa mihin piti kommentoida !

@Wintersun heinäkuun menkoista (jos loppukuusta) ajattelin suunnata inssiin täytyy kyllä varmistaa ensin että lääkäri on paikalla silloin sydäntä viiltää venyttää sinne asti, mutta yritän hakea positiivisia puolia: jos tärppäisi heti tai 4kk sisään niin tulisi kevät/kesävauva taas silloin on myös helpompi liikkua lasten kanssa kun ei tarvitse jokaista pukea

Oon puhunut lapsille mahdollisesta pikkusisaruksesta. Pidän sitä tärkeänä asiana että varsinkin nuorempi ehtii sulatella asiaa häneltä on taidettu unohtaa katkaista napanuora synnärillä nuorimmainen täyttää siis 5 kesällä ja kun kyseli että milloinhan sellasen pikkusisaruksen saisi niin heitin että varmaan sitten kun oot 6-vuotias. Kuulema siihen menee liian kauan

Ja @Lumihiutale_ ISOSTI ONNEA PLUSSASTA!!
Mulla kun lapset oli pieniä, tarhaikäisiä, aika vauhdikkaita ja äitiä vähän väsytti niin kun kyselivät että tuleeko meille vielä vauva mä vastasin että ei ainakaan ennen kun olette koululaisia jotka osaa käyttäytyä! Kertoivat sitten mummille ja tarhassa että meille tulee vauva sit kun me mennään kouluun! Jäi se yks kriteeri mainitsematta 🤭 tosin ei meille tullut vauvaa joten jäiköhän se käyttäytyminen kokonaan siis oppimatta 🤔
 
Täällä taitaakin olla ovis vasta nyt tänään eli huomiselle ei tarvi mulle vaihtaa piinailupäivää. Edelleen tulee nimittäin valkuaismaista valkovuotoa ja nyt tuntuu itseasiassa vähän sitä ovisjomotteluakin. Jäi tallettelu vähän kauas, kun oli sit dpo -3. Noh, ens kierrossa sit taas

Tunnetteko te muut selvästi oviksen?
Tunnen selvästi. Muutaman tunnin kova juiliminen. Joskus herään jopa yöllä siihen. Oon silti testaillut ovista ja saan sen jokakerta selkeesti kiinni. En muista että olis kertaakaan jääny välistä. Oon tässä kyllä tosi onnekas 🙏🏻

@Tähti123 päivittelin sun tiedot nyt oikein ✌🏻

@Fazeriina82 mä ymmärrän hyvin sun tuskan. Luulin esikoisen jälkeen ettei meille toista lasta suoda kun kuukautta vajaa 2 vuotta meni ennen plussaa.
 
  • Tykkää
Reactions: Tähti123 ja 3milia
Kävitkö plussan saadessasi hcg mittauksessa? Kuulostaa oudolta että olisi ollut väärä plussa kun useamman testinkin teit :/
Silloin en käynyt ja testi tosiaan oli plussaa kolmessa eri testissä viiden päivän sisällä. Vuodon loppumisen aikaan mitattiin se ja oli ihan nollissa siitä lääkäri arveli oliko raskautta ollutkaan, en tiedä nouseeko hcg kemiallisessa.
 
Paljon onnea @Lumihiutale_ :love:

Oviksesta, mä oon raskauksien jälkeen tuntenut aina vaan vahvemmin oviksen. Viime raskautta yrittäessä ne kivut oli aivan jäätävät, seksikin sattui, mutta silti oli pakko. :D
Nyt en tuntenut kun pientä vihlontaa, mutta vv kerto ovulaatiosta paremmin.

Tänään dpo 6, ehkä. En oo mittaillut lämpöä, mutta tuntuu että nyt vasta nousi lämmöt ja on sellanen kökkö olo. Eli saa nähä oliko tääkin kierto vähän plääh. On niin super pitkäkin.
 
Viimeksi muokattu:
Onko sulla @senya ollut aiemmin pitkiä kiertoja? Olitko testaillut ovista tms?
Mulla tammikuun puoliväliltä takana keskenmeno ja korona, niiden jälkeen kesti 9 viikkoa menkkojen alkaa. Ja tää on nyt siitä alkanut kierto mikä nyt päällä. Kesken mennyt raskaus alkoi suoraan kierukan poiston jälkeisestä kierrosta. Että sinäänsä mulla ei ole takana ns. normaalikiertoja pitkältä ajalta juurikaan ja kroppa voi oikeasti olla sekaisin kaikesta tapahtuneesta. En testannut ovista. Seuraavaan kiertoon oon kyllä nyt harkinnut niitäkin, kun tääkin kierto oli näin pitkä.
 
Onnea plussanneille!


Eilen uhmasin mahdollista pahaa oloa ja kävin esikoisen kanssa lapsimessuilla. Vähän jännitti miltä tuntuu nähdä paljon vauvoja ja vauva tavaroita, mutta hyvin meni! Positiivinen yllätys, että pysyi aika neutraalina olo enkä edes eksynyt hypistelemään vauva juttuja.

Oli taas niin paljon viestejä, että en enää muista mitä piti sanoa 😅
 
  • Tykkää
Reactions: Wintersun
Mäki oon yrittäny tässä puhua miestä aloittamaan jo nyt ku sanoin kans et eihän 4 viikolla oo mitään merkitystä ni totes siihen et noh, sit sä voit oottaa viel kuukauden siihen päällekin totesin et ei tää nyt ihan näin toimi mies naureskeli ja sano et mee sinne vauvapalstalle, eiköhän siellä joku lohduta
Haha perus miehet, no mutta onneks kuukausi menee nopeasti kun kevät ☀
 
  • Tykkää
Reactions: Mirkkuli26

Yhteistyössä