Haaveena vauva 2023

Heip kaikille😊. Täällä olisi toinen lapsi toiveissa. Sain juuri keskenmenon ja siitä nyt toipuillaan parhaillaan. En ole ennen seurannut kovin tarkasti omaa kiertoa, mutta nyt varmasti kierrot menevät vähän sekaisin. Onko teillä kenelläkään ollut käytössä ovulaatiotestejä? Mikä mahtaisi olla kaikkein selkein testi, ettei tarvitsisi arvuutella viivojen vahvuuksia.
-Saana
Minä tilaan aina Sofin testejä. Muita en ole koskaan käyttänyt. 🤔
 
Heip kaikille. Täällä olisi toinen lapsi toiveissa. Sain juuri keskenmenon ja siitä nyt toipuillaan parhaillaan. En ole ennen seurannut kovin tarkasti omaa kiertoa, mutta nyt varmasti kierrot menevät vähän sekaisin. Onko teillä kenelläkään ollut käytössä ovulaatiotestejä? Mikä mahtaisi olla kaikkein selkein testi, ettei tarvitsisi arvuutella viivojen vahvuuksia.
-Saana
Digitestiä on paras ei tarvii tutkailla viivoja ☺ Tsemppiä yritykseen
 
  • Tykkää
Reactions: minttuni
vierailija
Kiitos suosituksista, täytyy vähän noita tutkia ja laittaa jo tilaukseen 😊 Nyt täytyy tosin ensin odotella reilu pariviikkoa, että saisi tehdä raskaustestista negatiivisen. Harvoimpa sitä toivoo negatiivista tulosta näin kovasti. 😅
-Saana
 
Miten muilla ovista tikuttavilla näkyy plussa? Ja kuinka kauan? Itse lopettanut testaamisen aina, kun digiin tullut hymy, mutta nyt testasinkin huvikseni vielä hymyn jälkeen.Keskiviikko aamuna oli negatiivinen,eilen positiivinen ja tänään puolen päivän aikaan negatiivinen. Eilen tunsin iltapäivällä vatsakipuja alavatsalla joka olisi voinut olla munasolun irtoamisesta johtuvaa kipua 🤔Testaan kerran päivässä ja eilen vaikka tuli hymy niin viivat eivät olleet niin vahvoja mitä yleensä saanut.Onkohan se ongelma jos lh huippu on nopea? Tässähän toki nyt selvitetään se FSH hormoonin määrä vielä.

Tällaista pohdintaa tänään 🤔
 
Miten muilla ovista tikuttavilla näkyy plussa? Ja kuinka kauan? Itse lopettanut testaamisen aina, kun digiin tullut hymy, mutta nyt testasinkin huvikseni vielä hymyn jälkeen.Keskiviikko aamuna oli negatiivinen,eilen positiivinen ja tänään puolen päivän aikaan negatiivinen. Eilen tunsin iltapäivällä vatsakipuja alavatsalla joka olisi voinut olla munasolun irtoamisesta johtuvaa kipua Testaan kerran päivässä ja eilen vaikka tuli hymy niin viivat eivät olleet niin vahvoja mitä yleensä saanut.Onkohan se ongelma jos lh huippu on nopea? Tässähän toki nyt selvitetään se FSH hormoonin määrä vielä.

Tällaista pohdintaa tänään
Mulla esikoista yrittäessä saattoi olla aamu nega iltapäivä posi ja ilta nega. Ja silti tärppäsi 😊 mulla se vaan on nopea
 
Miten muilla ovista tikuttavilla näkyy plussa? Ja kuinka kauan? Itse lopettanut testaamisen aina, kun digiin tullut hymy, mutta nyt testasinkin huvikseni vielä hymyn jälkeen.Keskiviikko aamuna oli negatiivinen,eilen positiivinen ja tänään puolen päivän aikaan negatiivinen. Eilen tunsin iltapäivällä vatsakipuja alavatsalla joka olisi voinut olla munasolun irtoamisesta johtuvaa kipua Testaan kerran päivässä ja eilen vaikka tuli hymy niin viivat eivät olleet niin vahvoja mitä yleensä saanut.Onkohan se ongelma jos lh huippu on nopea? Tässähän toki nyt selvitetään se FSH hormoonin määrä vielä.

Tällaista pohdintaa tänään
Mä yrityksen alkutaipaleella tein noita hymynaama testejä. Mä sain vaan just sillon hymynaaman kun oli oviskipuja. Eli mulla toimi vaan yhtenä päivänä nää.
 
  • Tykkää
Reactions: Fazeriina82
Mulla olikin tänään vasta kp 1. Yöllä holahti yllättäen kunnon vuodot. Eilen päivällä ei vuotanut yhtään. Jännä tuollainen yhden päivän pieni vuoto ja sitten tauko kunnes alkaa todella runsas vuoto.

Oletteko lukeneet että vuodon väristä voi päätellä estrogeenin puutokseen. Jostain joskus luin että jos on menkka vuoto hailakkaa ns puolukka mehua niin estrogeenin määrä on vähentynyt. Mulla ei kyllä sellaista ole.
 
  • Tykkää
Reactions: vauvakuume7
Jatkan vielä ,että tänä aamuna tuli vasta kananmuna limat ja nyt päivän aikana kipeytynyt rinnat, päätä särkee ja maha on turvonnut. Haastavaa on päästä makkariin heti plussan tullessa, koska testaan aamulla ja illalla lasten mentyä nukkumaan onnistuu hommat 🤔Toki tässä on niin pitkä taival jo takana, että kai se olisi tärpännyt huonommallakin ajoituksella jos kaikki olisi ok🙄

Harmittaa kun en ole aiempien lasten kohdalla tikuttanut ovista yms..ei ole mitään vertailu kohtaa milloin ollut ovis, kuinka pitkä kierto jne..

Seuraavat menkat pitäisi alkaa samoihin aikoihin ,kun ollaan menossa juhliin.

Varattiin myös miehen kanssa yhden yön reissu, ihanaa jotain mitä odottaa ❤

Mukavaa viikonloppua kaikille 💕
 
vierailija
Heip, täälläkin olisi yksi joka toivoisi vauvaa vuodelle 2023...

Mietityttää vain, kun aloitin tämän vuoden keväällä AMK-opinnot ja ensikeväänä olisi eka harjoittelu, mutta sen tarkka ajankohta ei ole vielä tiedossa... Onko kenelläkään kokemuksia että saako työharjoittelua tehdä äitiysloman alettuakin? Haluaisin oikeastaan jo alkaa yrittää, mutta toi harkka-asia mietityttää... Toki muutenkin mietityttää onko tää hyvä idea kun ennestäänkin jo löytyy 2018 & 2020 syntyneet lapset, jotka syö opiskeluaikaa (ja teen töitä tässä samalla) mutta toisaalta en haluaisi odottaa opintojen loppuunkaan, kun nyt oon 29 vuotta ja opintojen ennakoitu kesto 3,5 v... Hedelmällisyys yms riskit kuitenkin ehtii muuttua tona aikana. Plus miehellä ois hirveä vauvakuume nyt, niin olis hyvä tarttua siihen :D

Ymmärrän myös tuon maailmanahdistuksen ukrainan sodan ja ilmastonmuutoksen suhteen ja sekin välillä varjostaa tätä vauvatoivetta... Välillä on usko siihen että maailma voisi vielä olla hyvä paikka lapselle, välillä taas pelottaa tosi paljon.
 
Miten tässä jaksaa muka piinailla vielä ? Nyt kai dpo4 ei mitään tuntemuksia, eilen unohtui jo terolut ottaa aamulla mutta otin vielä iltapäivällä. En yhtään usko että olisi tärpännyt. Punaviiniä tipan aion nyt joka tapauksessa ottaa eipä siitä haittaa varmaan ole. Mietityttää mitä sivuoireita terolutista tuleekaan.

Mulla on aina aiemmin tullut limat ja oviskivut ennen ovisplussaa nyt meni täysin ilman tuntemuksia ja aiemmin irrotuspiikin kanssakin on tuntunut.
 
Mulle voi päivittää huomiselle kp2 ja poistaa piinalistalta. Se meinaan päättyi just. 😢 Nyt itkettää vaan 😭 Tää on tä yhden päivän murhe ja sitten ryhdistäydyn ja alan suunnittelee miten saadaan hoidettua hommat jos vaikka olenkin töissä ymym. No vielä olen saikulla mutta mahdollisesti jo töissä ens (työ)kierrossa.

Miehelle laitoin viestin ja pyynnön , viiniä. Ei laittanut vastaan.
 
Minulla on ovistestit näyttäneet ainakin sen pari päivää plussaa, tosin nyt en ole muutamaan viime kiertoon testaillut plussan jälkeen enää.
Täällä dpo9 ja nega testattu tänään pc:llä, luulenpa ettei enää plussaksi muutu. Nyt vasta kp22 ja ihan kuin menkkakipuja jo tuntuisi. Menkkojen pitäisi alkaa vasta viikon päästä.
 
Minulla on ovistestit näyttäneet ainakin sen pari päivää plussaa, tosin nyt en ole muutamaan viime kiertoon testaillut plussan jälkeen enää.
Täällä dpo9 ja nega testattu tänään pc:llä, luulenpa ettei enää plussaksi muutu. Nyt vasta kp22 ja ihan kuin menkkakipuja jo tuntuisi. Menkkojen pitäisi alkaa vasta viikon päästä.
Tai sitten ne on niitä kiinnittymiskipuja. Dpo9 on edelleen tosi aikaista plussata edes ja "liian aikaisin" tuntuneet menkkakivut useinkin osoittautuneet kiinnittymisoireiksi 😏 Toki ei kannata liikaa liputtaa mutta kaikki on ihan mahdollista edelleen.
 
@mamma41 ihan järkyttävän hitaat päivät. Oikeastiko vasta kolmas päivä oviksesta? Miehen kanssa juteltiin aamupalalla, että jos inssi oliskin onnistunut, meidän solut on jo aloittanut jakautumaan!! Mies koitti kysyä onko tähän vaiheeseen mitään vippaskonstia, mutta eipä taida vielä auttaa kun aika.
Niin laskeskelin kun irrotuspiikki lauantaina illalla ja 36h suunnilleen siitä..
Täällä mies ei puhu asiasta yhtään mitään ei kysele tai muutakaan, se harmittaa 🙄
 
Dpo 6, huimausta ja vihlovaa tunnetta alavatsalla pitkin päivää. En malta odottaa testaamista kun lämmötkin pysytelleet 0,5 astetta koholla (viimekierrossa nousi vain pari kymmenystä ja laski jo dpo 6) 🤭 miten pystyy itseään pidättelemään ettei testaa jo huomenna? Vai pitääkö vaan testata saadakseen mielenrauhan 🤣 ajatella kuinka friikkinä sitä etsii pieniäkin raskauteen viittaavia asioita aina vaan.

DPO 4, hirvee turvotus ja naama kukkii, yleensä tää hetki ovulaatiosta menkkojen alkuun on ollu ne ihon ja turvotuksen kannalta kivoimmat vaan ei nyt mahan juiliminen sentään loppui mistä sitten johtuikaan...
Tänään ollut kyllä taas tosi ristiriitaisia fiiliksiä koko vauvan yrittämisestä... Viime yönä valvoin ja ahdistuin ku mietin kaikkea ilmastonmuutoksesta Ukrainan sotaan ja niin edelleen ja mietin onko hiton itsekästä tehdä tähän maailmaan enää yhtäkään lasta vaan siks että on vaivakuume ei pitäis varmaan lukea uutisia kun niistä vaan ahdistuu...
Me miehen kanssa lopetettiin Ukrainen uutisten lukeminen otsikoita pidemmälle jo muutama kuukausi sitten, kun varsinkin miestä rupes pienesti ahdistamaan. Vaikka onhan se hyvä pysyä perillä asioista, niin ei kaikkea tarvitse tietää. Telkkaria nyt ei olla kesällä katsottu muutenkaan, niin ei pompi sitäkään kautta. Ja kyllä, on ollut paljon parempi mieli. Pois tuollaiset ajatukset lasten teosta ja itsekkyydestä 🤗

Heip, täälläkin olisi yksi joka toivoisi vauvaa vuodelle 2023...

Mietityttää vain, kun aloitin tämän vuoden keväällä AMK-opinnot ja ensikeväänä olisi eka harjoittelu, mutta sen tarkka ajankohta ei ole vielä tiedossa... Onko kenelläkään kokemuksia että saako työharjoittelua tehdä äitiysloman alettuakin? Haluaisin oikeastaan jo alkaa yrittää, mutta toi harkka-asia mietityttää... Toki muutenkin mietityttää onko tää hyvä idea kun ennestäänkin jo löytyy 2018 & 2020 syntyneet lapset, jotka syö opiskeluaikaa (ja teen töitä tässä samalla) mutta toisaalta en haluaisi odottaa opintojen loppuunkaan, kun nyt oon 29 vuotta ja opintojen ennakoitu kesto 3,5 v... Hedelmällisyys yms riskit kuitenkin ehtii muuttua tona aikana. Plus miehellä ois hirveä vauvakuume nyt, niin olis hyvä tarttua siihen

Ymmärrän myös tuon maailmanahdistuksen ukrainan sodan ja ilmastonmuutoksen suhteen ja sekin välillä varjostaa tätä vauvatoivetta... Välillä on usko siihen että maailma voisi vielä olla hyvä paikka lapselle, välillä taas pelottaa tosi paljon.
Jos olet huolissasi siitä että jääkö aikaa opiskelulle ja työlle, niin kannattaa ensin selvittää itselleen että onko hetki oikea 😊 opiskella ehtii myöhemminkin jos saatte vauvan kesken opintojen mutta on myös erittäin todennäköistä että vauvaa ehtii yrittää opintojen loppupuolellakin. Kuitenkin minulta ääni vauvalle 🙋‍♀️ varsinkin jos miehellä nyt virtaa niin antakaa mennä 😉
 
Nyt ostin aamuksi PregCheckin. Saapa nähdä mihin suuntaan mennyt ja miten vaikuttaa testimerkin vaihto.

Oireita: jäätävää valkovuotoa, valkoiseen pikkariin näyttänyt pari kertaa aivan haaleen rusehtavalta. Tämä ilmeisesti voi olla normaalia mutta vähän kyllä ahdistaa.
 

Yhteistyössä