Haaveena vauva 2023

Niin laskeskelin kun irrotuspiikki lauantaina illalla ja 36h suunnilleen siitä..
Täällä mies ei puhu asiasta yhtään mitään ei kysele tai muutakaan, se harmittaa 🙄
On varmasti oikein laskettu päivät kummallakin, jännitys vaan hidastaa ajan ja tuntuu jo, että ainakin kymmenen päivää jo piinaillut 😆

@Fazeriina82 ja @mamma41 Meillä tosiaan kyseessä kummallekin ensimmäinen (ja vielä miehen aloitteesta) niin on ehkä tietyllä tapaa ymmärrettävämpää, miksi on niin aktiivisesti mukana meidän arjessa ja keskusteluissa. Sovittiin heti alusta, että r-testit tehdään aina vaan yhdessä, koska se on yhteinen onni ja mies haluaa tietää heti.

Ja tällä en halua sanoa, että kenenkään muun tapa olis väärin, tykkään kyllä elää hengessä mukana, vaikka etukäteinen himotestaus ei oo mun juttu. Tää palsta on mun "seiska-pahe", en tilais lehteä itselleni, mutta saletisti aina kampaajalla luen 😂😆
 
  • Tykkää
Reactions: Kyfi ja eeveon
Tänään tuntu hetken mahassa pientä vihlivaa kipua, nyt dpo 5 🤔 ei pitäis lukea mitään kiinnittymisoireista ku alkaa nii suurennuslasilla tutkia itteään, on kanssa enempi valkovuotoa kun normaalisti, yleensä ollu tosi kuivaa oviksen jälkeen ennen menkkoja🤣 tietäisi vaan että mitkä nyt johtuu imetyksen lopetuksessa ku sekin varmasti aiheuttaa jotain oireita... Oon Kahen viikon sisällä imettänyt kerran ja aattelin jo että taapero olis sen unohtanut mut nyt on joka päivä tullut repimään paitaa ja itkemään sydäntä raastavasti 💔 tänään sorruin antamaan ja hän niin onnellisena latki menemään ja huomenna sitten taas taistellaan🤦‍♀️ pitää ruveta pitämään peittävämpiä paitoja ettei tolla tulis tissit mieleen....
 
VAUVA 2023

Ilmoitathan tietosi listalle ja päivityksesi punaisella, jos väri ei toimi, voit myös @-merkitä listan kyseisen päivän päivittäjän.

Lista päivitetään kerran päivässä. Kuka vain voi päivittää listan, vaihdellaan vuoroa. Päivitä lista vastaamalla edellisen päivän viestiin, poista [ ]-sulut teksteineen alusta ja lopusta, lisää kierto- ja piinapäiviin yksi päivä lisää.

Kiertopäivä- ja piinalistalta voidaan poistaa, jos käyttäjä ei ole ollut aktiivinen vähään aikaan. Takaisin pääsee tottakai heti halutessaan!

★★★★★★★★★★★★★★★★★


Nimi ★ yritys aloitettu ★ monesko lapsi


@~SeaWind 4/2015 1.
@Mamtobe 3/2020 1.
@SandraB 10/2020 2. (1. yhteinen)
@Sipiriina 1/2021 1.
@Saaga86 6/2021 2.
@Mimerkki 6/21 3. ★ kkm x 2
@Laurenzia 7/2021 2.
@Millis86 7/2021 1.
@Tibitii 7/2021 2.
@K3rttuli 8/2021 1.
@Mimmimami 8/2021 5.
@Hellu__ 9/2021 2.
@jekkis87 9/2021 3.
@mimmi92 10/2021 5.
@Eadni1992 10/2021 1.
@tätimoonika 11/2021 7.
@Selis★ 11/2021 ★4.
@_pähkinätimantti_ ★ 1/2022 ★ 3. (1. yhteinen)
@Niisq ★ 1/2022 ★ 1.
@Mamiks 2/2022 4.
@Yksinmatkassa 3/2022 2.
@minipätkis 3/2022 1.
@Jossu_95 3/2022 2.
@Salasauma 3/2022 2.
@Unikko29 4/2022 1.
@Wintersun 4/2022 PAS tulossa
@Earhart 4/2022 2.
@Mammuzka 4/2022 1.yhteinen
@nobelius 5/2022 4. (2 yhteinen)
@JellyBee 5/2022 2. (1. yhteinen)
@Poiski 5/2022 1.
@tiipanen ★ 5/2022 ★ 1.
@Kvize 5/2022 1.
@Emzy 5/2022 1.
@eeveon 6/2022 2.
@Sanelma_ 6/2022 1.
@minttuni 6/2022 2.
@Kuumeilija40 7/2022 3.
@Milaas 7/2022 1.
@Kiemura ★ 7/2022 2.
@Rönsyleinikki 7/2022 5.
@peanut_butter 7/2022 2.
@Rasberry_jam 7/2022 1.
@ansi91 7/2022 2.
@Tiukuna 8/2022 2.
@helmikorvakoru 8/2022 2.
@KKatariina 8/2022 2.
@Tiutau13 8/2022 jatkuu
@vauvakuume78/2022 7.
@jempppis 8/2022 4.
@Nokare 8/2022 2.

★★★★★★★★★★★★★★★★

27.8.2022 Lauantai

Nimi ★ Kiertopäivä ★


@~SeaWind KP 48/29-31
@Quesadilla kp 43/30
@Salasauma kp 34/25
@Tiukuna 32/28-30
@Sanelma_ kp 28/28
@Jossu_95 kp 27/28-30
@Poiski kp 25/36-39
@tätimoonika kp 23/29-31
@peanut_butter kp 21/28-30
@Earhart kp 20/28-30
@vauvakuume7 kp 19/28
@Selis kp 17/28
@Sipiriina kp 16/25
@eeveon kp 14/32
@Mirkkuli26 kp 13/22-25
@Laurenzia kp 11/31
@Millis86 kp 9/28
@Eadni1992 kp 9/26-28
@nobelius kp 8/28-30
@ansi91 kp 5/28-31
@Mammuzka kp 4/?
@Niisq kp 3/25
@Mamiks kp 2/24-28
★★★★★★★★★★★★★★★★

Piinailijat

Nimi ★ DPO


@Sanelma DPO 16
@Tiukuna DPO 15
@Jossu_95 DPO 11
@tätimoonika DPO 10
@peanut_butter DPO 9
@Earhart DPO 8
@Poiski DPO 6
@jempppis DPO 6
@Sipiriina DPO 4
@Selis DPO 3
@Mirkkuli26 DPO 0
★★★★★★★★★★★★★★★★★
★★★★★★★★★★★★★★★★★

Plussanneet

Nimi ★ yritys aloitettu ★ monesko lapsi ★ plussa <3


@jemppu123 11/21 ★ 2. ★ 4/22
@Neeppu 11/21 2. 4/22
@Lumihiutale_ 11/21 4. 4/22
@Nemily 10/21 1. 4/22
@senya 12/21 2. 5/22
@3milia 3/22 2. 5/22
@Siikli 4/22 4. 5/22
@Tähti123 3/22 2. 5/22
@Keltasahrami 5/22 2. 5/22
@jjanni 2/22 2. 5/22
@Marilainen 2/22 2. 5/22
@Mirkkuli26 5/22 2. 5/22 kkm 8+6
@Kirahvi-Koo 12/21 2. 6/22
@Kyfi 1/21 5. 6/22
@Mmohini 5/22 2. 6/22
@VeijariLaama 7/21 1. 6/22
@Oliivi3 4/22 4. 7/22
@Jenn-a 6/22 2. 7/22
@Hopeanopea 5/22 1. 7/22
@Maicy 4/22 4. 7/22
@Floralan 1/22 1. 7/22
@Owlet 2/21 2. 7/22
@Sentonen 4/22 2. 7/22
@Kvize 5/22 1. 7/22
@Quesadilla 7/22 1.8/22
@Tiutau13 ★ 1/22 3. 8/22
@liebling ★ 7/22 1. 8/22
@Milaas ★ 7/22 ★ 1. ★ 8/22
@Kiemura ★ 7/22 ★ 2. ★ 8/22
 
Lista päivitetty ☺

@Fazeriina82 Mä tikutan one step mallisella, en oo vielä diGeneä kokeillut kun näkyy tikuilla niin hyvin. Eli siis kun plussa tulee niin saattaa vielä seuraavana päivämä olla plus, mutta sitten alkaa jo haalistua sen jälkeen. En usko että olis ongelma että se lh huippu nopea. Pitää vain tiedostaa se ja olis tietty hyvä että siellä olis siinä tapauksessa kavereita valmiina odottamassa.

@Kuumeilija40 en löytänyt pitikö sun olla listalla mukana, let me know niin laitan sut sit🥰

@Sipiriina eilen pidettiin leffailta ja lapset tykkäs tosi paljon kun yllätin ne. Sain siis muuta mietittävää. Tänään jos mies veisi mut shoppaileen(siivousaineita 😆) niin olisin hyvin iloinen.

@tätimoonika Toivotaan että olis jonkun pienen kiinnittymiskipuja sulla. Onko jatkuneet? 😍

@Mirkkuli26 Tallettelut kuulostaa osuneen tosi hyvin kohdille! 😘

@tiipanen Mun vastaus testauskysymyksiin on aina: TESTAA 😆

@Kiemura tervemenoa toukokuisiin ja nappaa täältä mahdollisimman moni mukaan 🥰

@Mimerkki Milloin menkat pitäis alkaa? Ei luovuteta ennen niitä, vielä kerkee plussaksi muuttua ❤

Täällä tosiaan sain muuta mietittävää eilisen leffa illan johdosta. Ja hyvillään olen myös kunnon menkoista, viimeksi oli vähän maltilliset, mutta nyt tulee normaali määrä. Jotenkin vähempi vuoti sai viime kierrossa miettimään onko kaikki hyvin? Noin niinku hormonaalisesti.

Ja jee, mies vie shoppailee siivousaineita ❤ Oon ihan koukussa bonia siivous kanavaan, oon saanu tosi paljon motivaatiota sieltä. Tilasin 10l tonkan etikkaa kun sitä kuuluu mun kohteissa melkoisen paljon 😅
 
@Kiemura onnea onnea ja ihanaa toukokuisen odotusta! :love:

Täällä dpo 8, ei mitään mainittavaa. Alavatsa oli kyllä eilen tai toissapäivänä vähän ”painavan” tuntuinen mutta meni ohi, että tuskinpa mitään erityistä. Rinnat taisi kipeytyä dpo 5 ja on edelleen, samalla tavalla kuin ennen menkkoja, joten ei ole toiveet kovin korkealla.

Tänään olisi juhlia tiedossa, mutta niin on aikaista että testaamalla tuskin mitään selviäisi. Tilasin raskauskeijulta niitä ovistestejä ja tarjoukseen kuului myös raskaustestejä, niissä näkyy olevan herkkyys 10. Kuinkahan monta päivää oviksesta niillä on järkevää testata? Tai toisinpäin, kuinka monta päivää ennen menkkojen odotettua alkamispäivää voi saada edes kohtuullisen luotettavaa tulosta?
 
@Kiemura onnea onnea ja ihanaa toukokuisen odotusta!

Täällä dpo 8, ei mitään mainittavaa. Alavatsa oli kyllä eilen tai toissapäivänä vähän ”painavan” tuntuinen mutta meni ohi, että tuskinpa mitään erityistä. Rinnat taisi kipeytyä dpo 5 ja on edelleen, samalla tavalla kuin ennen menkkoja, joten ei ole toiveet kovin korkealla.

Tänään olisi juhlia tiedossa, mutta niin on aikaista että testaamalla tuskin mitään selviäisi. Tilasin raskauskeijulta niitä ovistestejä ja tarjoukseen kuului myös raskaustestejä, niissä näkyy olevan herkkyys 10. Kuinkahan monta päivää oviksesta niillä on järkevää testata? Tai toisinpäin, kuinka monta päivää ennen menkkojen odotettua alkamispäivää voi saada edes kohtuullisen luotettavaa tulosta?
Onko se se tarjouspaketti missä on x määrä raskaustestejä ja x määrä ovistestejä? Jos ne on niitä one+step -merkkisiä, niin apteekin herkkä on herkempi (raskaustestissä siis). Mulla nuo one+stepin rtestit ja tulokset oli verrannollisia pc:hen 😊
 
  • Tykkää
Reactions: Earhart
Onko se se tarjouspaketti missä on x määrä raskaustestejä ja x määrä ovistestejä? Jos ne on niitä one+step -merkkisiä, niin apteekin herkkä on herkempi (raskaustestissä siis). Mulla nuo one+stepin rtestit ja tulokset oli verrannollisia pc:hen
Just niitä, paketissa oli paljon ovistestejä ja oliko 5 raskaustestiä ehkä. Jos ne vertautuu pc:n testiin niin sit varmaan kannattaa kyllä odotella vielä testausta täällä. Pc antoi haalean plussan edellisessä raskaudessa dpo 11. Silloin oli aika selviä oireitakin, näin jälkikäteen ajateltuna, nyt ei samoja ole tuntunut.
 
En tiedä onko ihan oikea ketju, mutta uuden keskustelun aloituksessa en saanut vastauksia 😔
Kaipailisin kokemuksia aiheesta..Toisen lapsen hankinta on ollut ajatuksista, ajankohta ei vielä olisi lähiaikoina. Esikoinen on vasta 6kk ikäinen. Mutta tosiaan tämä ensimmäinen raskaus oli alussa helppo ja tuntui, että kaikki sujuisi hyvin. Vähän olin epäileväinen, kun viikkoja rupesi tulemaan reilusti eikä mahastani näkynyt raskaus lähes laisinkaan, neuvolassa sanottiin aina vaan että ihan normaalia kaikki, silti myös verenpaineeni olivat korkealla sekä proteiina virtsassa eikä siihenkään otettu pahemmin kantaa, enkä itse silloin tajunnut/tiennyt että voi olla jotain pielessä.. viikoilla 34 rupesi tulemaan todella paljon supistuksia ja tuntui, että nyt ei kaikki ole normaalisti. Lähdin polille tarkastukseen, kun supistuksia tuli,niin vauvan syke laski ja päädyttiin hetisektioon ja vauvani syntyi erittäin pienenä sga keskosena, vauvalla oli alusta asti kaikki todella hyvin, ainut vain että hän oli erittäin pieni. Minulla sitten todettiin paha raskausmyrkytys, joka vain paheni sektion jälkeen, vaikka olisi synnytykseen pitänyt normaalisti loppua. Verenpaineeni eivät moneen viikkoon lähtenyt laskuun vahvoista lääkkeistä huolimatta, istukassa oli myös monia vikoja mm. Infarkti, tukoksia ja kalkkeumia. Olin monta viikkoa Tehohoidossa sekä magnesium hoidossa ja jouduin myös tehovalvonta osastolle sain myös kohtutulehduksen kaiken tämän lisäksi, se kyllä nopeasti lähti antibiooteilla ja sektio haava oli koko ajan todella siisti ja parantui nopeasti. Minulla ei ollut mahdollista nähdä vauvaani, vasta kun verenpaineeni saatiin edes vähän tasaantumaan, heitteli meinaan monia kuukausia vielä kotiutumisen jälkeen. Hoitajat aina sanoivat että onneksi selvisin, olisin voinut todella kuolla. Nyt verenpaineet ja muut ongelmat ovat aika lailla parantuneet, vielä on verenpaine lääkitys käytössä, mutta ovat pysyneet normaalissa/ alhaisissa lukemissa. Nyt vain mietityttää, kun näin paljon tapahtui, että uskaltaako sitä enään edes yrittää toista lasta, vaikka siitä olen haaveilut ja haluasin esikoiselleni sisaruksen myös. Ja ikääkin on jo 30 mikä myös mietityttää.. Lääkäri ei missään vaiheessa sanonut etten voisi enään töistä lasta tehdä, päinvastoin,silti tilanne oli pelottava mitä koin ja silloin ajattelin, ettei enään ikinä, mutta nyt tullut toiset aatokset, vaikkakin olisi vasta muutamien vuosien päästä ajankohtaista. Ja vaivaa myös se, etten jotenkin päässyt nauttimaan normaalista raskaudesta sekä synnytyksestä enkä saanut heti lastani luokseni, jotenkin kaikki jäi kokematta vaikka maailman rakkain vaùva nyt minulla tässä on ❤
 
Roskishaamu😳 vissiin tää on tän kierron teema tässä ryhmässä, just kun heität kirveen kaivoon niin saatkin haamun. Siihen aamuiseen negaan oli ilmestynyt roskishaamu. Ja edellisenä päivänä tehtyyn ihan samanlaiseen testiin ei. Ei saa kuvaan mutta silmälle ihan selvä ero, kaverikin katsoi samaa.
Nyt siis dpo välillä 11-13, ovistikut ja tuntemukset meni vähän ristiin, periaatteessa dpo10 mahdollinen mutta varmaan dpo11 lähinnä oikeaa.
 
Viimeksi muokattu:
@Tiukuna pahoittelut :(

@Mimerkki Oi kun jännää, laita tänne kuvaa testistä? :)

Täällä dpo9 ja todelliset piinapäivät on käsillä. Olo on tosi oireeton ja vahva olo siitä ettei ole tärpännyt. Toisaalta tiedän, että oikeesti tässä vaiheessa oireista ei pysty päättelemään oikein mitään ja viime kerrallakin olin oireeton johonkin dpo13 asti. Tekis mieli testata illalla, mutta ahdistaa kohdata se todennäköisin skenaario että siinä testissä ei tuu näkymään yhtään mitään :(
 
Lista päivitetty

@Fazeriina82 Mä tikutan one step mallisella, en oo vielä diGeneä kokeillut kun näkyy tikuilla niin hyvin. Eli siis kun plussa tulee niin saattaa vielä seuraavana päivämä olla plus, mutta sitten alkaa jo haalistua sen jälkeen. En usko että olis ongelma että se lh huippu nopea. Pitää vain tiedostaa se ja olis tietty hyvä että siellä olis siinä tapauksessa kavereita valmiina odottamassa.

@Kuumeilija40 en löytänyt pitikö sun olla listalla mukana, let me know niin laitan sut sit

@Sipiriina eilen pidettiin leffailta ja lapset tykkäs tosi paljon kun yllätin ne. Sain siis muuta mietittävää. Tänään jos mies veisi mut shoppaileen(siivousaineita ) niin olisin hyvin iloinen.

@tätimoonika Toivotaan että olis jonkun pienen kiinnittymiskipuja sulla. Onko jatkuneet?

@Mirkkuli26 Tallettelut kuulostaa osuneen tosi hyvin kohdille!

@tiipanen Mun vastaus testauskysymyksiin on aina: TESTAA

@Kiemura tervemenoa toukokuisiin ja nappaa täältä mahdollisimman moni mukaan

@Mimerkki Milloin menkat pitäis alkaa? Ei luovuteta ennen niitä, vielä kerkee plussaksi muuttua

Täällä tosiaan sain muuta mietittävää eilisen leffa illan johdosta. Ja hyvillään olen myös kunnon menkoista, viimeksi oli vähän maltilliset, mutta nyt tulee normaali määrä. Jotenkin vähempi vuoti sai viime kierrossa miettimään onko kaikki hyvin? Noin niinku hormonaalisesti.

Ja jee, mies vie shoppailee siivousaineita Oon ihan koukussa bonia siivous kanavaan, oon saanu tosi paljon motivaatiota sieltä. Tilasin 10l tonkan etikkaa kun sitä kuuluu mun kohteissa melkoisen paljon
En tule vielä listoille. Kun en tiedä minkälainen kierto tämä nyt alkava on 😊. Tuossa kyllä katselin että jos tässä kierrossa tärppää niin tulisi kesäkuinen 😍. Esikoinen on kesäkuussa syntynyt. Olisi taas laskettu aika liputus päivä niin kuin esikoisellani. 😄.
 
@Tiukuna 😓😓😓💔 onhan sitä kuullut, että km jälkeen olisi paremmat tsäänssit raskautua, mutta onko se totta - en tiedä.. 😓

@Bumba21 onpa melko traumaattinen kokemus mitä olet joutunut käymään läpi! Suosittelen keskusteluapua asian käsittelyyn, oikeasti! Auttaa, voin sanoa.
Seuraavaa raskauttasi varmasti kontrolloitaisi alusta asti tarkemmin ja tukoksien ehkäisyyn todennäköisesti saisit ohennuslääkkeen käyttöön (klexane / miniASA esim). Jaksamista ja hyviä vointeja sinne! ❤
 
@Tiukuna Pahoittelut ja voimia sulle 😔 Multakin mennyt ohi että miksi julkinen ei oo vaihtoehto? Koska on ennestään lapsia, vai?

Mä en vaan pystyny oottaa testien kans huomiseen. Tein one stepin puikon nyt dpo9 iltapäivällä ja kuivuttuaan mä nään siinä viivan, siis varmasti viivanpaikka kyllä. En muista tuleeks noihin herkästi viivanpaikkaa, osaako joku sanoa? Tää on siis puikko, ei liuska.
 
  • Tykkää
Reactions: vauvakuume7
@Tiukuna onhan sitä kuullut, että km jälkeen olisi paremmat tsäänssit raskautua, mutta onko se totta - en tiedä..

@Bumba21 onpa melko traumaattinen kokemus mitä olet joutunut käymään läpi! Suosittelen keskusteluapua asian käsittelyyn, oikeasti! Auttaa, voin sanoa.
Seuraavaa raskauttasi varmasti kontrolloitaisi alusta asti tarkemmin ja tukoksien ehkäisyyn todennäköisesti saisit ohennuslääkkeen käyttöön (klexane / miniASA esim). Jaksamista ja hyviä vointeja sinne!
Kiitos ❤ ehdottomasti olisi parempi seuranta varmasti. Pitää asiasta enemmän ottaa neuvolassa puhetta, olen muutamia kertoja päässyt ammattilaiselle asiasta keskustelemaan, tilanne todella vaikutti minuun pahasti.. onneksi nyt jo paljon parempi
 
Sori kun omanapailen nyt mutta tein äsken myös pc:n ja ei hitto, haamua siihen tulee, ihan testiajalla. Ja toi one step on kuivuttuaan jo ihan selkeä. Koitin ottaa kuvan mun suhmukameralla:


Tästä alkaa hirveä jännitys vahvistuuko viivat, kun kokemusta on niin monesta kerrasta kun ei vahvistu. Ainakin nyt on aikainen haamu. Käsittämätöntä
Mä oon saanut noihin one step testeihin just niiden kuivuttua ihan törkeitä viivoja. Olematta kuitenkaan raskaana. Mä en luota niihin enään
 

Yhteistyössä