Haaveena vauva 2023

Mulla kyllä ovis oireet tulee muutama päivä ennen kun testiin näkyy joten sen mukaan en osaa laskea yhtään, en tiedä sitten onko yleensä näin. Mulla on ollut aina ovis n 17kp tai ainakin viimeisen raskautumisen kohdalla oli. Vaikeaa tämä on, nyt on tarkoitus yrittää jaksaa talletteluja pidemmälle jos onkin vasta testistä kolmen päivän päästä, paljon pidemmälle ei kai voi mennä
 
Mulla kyllä ovis oireet tulee muutama päivä ennen kun testiin näkyy joten sen mukaan en osaa laskea yhtään, en tiedä sitten onko yleensä näin. Mulla on ollut aina ovis n 17kp tai ainakin viimeisen raskautumisen kohdalla oli. Vaikeaa tämä on, nyt on tarkoitus yrittää jaksaa talletteluja pidemmälle jos onkin vasta testistä kolmen päivän päästä, paljon pidemmälle ei kai voi mennä
Mulla oli tuossa kevään tärppikierrossa niin että nopea, selkeä ja tumma ovisplussa tuli kp 13 illalla, kp14 oli jo haalistunut mutta oviskipuja ei tullut joten jatkoin testaamista ja kp18 tuli "ovis melkein plus" ja oviskivut sitten kp19. Eli ekalla plussalla ei irronnut vaan tuli toinen lh piikki joka vasta irroitti.

Välillä mulla lh piikki on lyhyt ja nopea, päivän verran, pisimmillään ollut kolme päivää plussalla ja tummentuen joka päivä, oviskivut tuli kolmantena päivänä. Tän takia mä testaan aina kunnes viiva alkaa vaalentua ja tunnustelen oloja.
 
  • Tykkää
Reactions: Wintersun
Ainakin liiallista alapääpesua kannattaa välttää tai sitten ainakin käyttää pesuöljyä. Ootko kokeillu Vagisania puikkona? Ja jos hoitovoiteet polttelee niin tosiaan hoitoöljy on varmaan ainut vastaus, ja useampi kerta viikkoon säännöllisesti. Jos ei tunnu itsehoitovalmisteet auttavan niin ehkä lääkäri osaa tutkia onko jokin tulehdus joka pitää limakalvoa huonossa kunnossa? (tai onko tosiaan estrogeenivajaus ja siitä en tiedä miten sitä hoidetaan jos haluaa vielä lapsia)


Paitsi että "Vagifem-emätinpuikot on tarkoitettu vain naisille, joiden kuukautiset ovat loppuneet ". Raskausaikana niitä ei ainakaan saa käyttää.

Toivottavasti jokin sopiva valmiste löytyy! Itselläkin ollut välillä kuivuusongelmia.
Ei varmastikaan ole, mä käytin vuosia vagifemiä gynen määräyksestä juurikin kuiviin limakalvoihin ja sanoi ettei raskautta estä. Joten ei ole vain vaihdevuosi ikäisille jos sitä tarkoitit
 
vierailija
Ei varmastikaan ole, mä käytin vuosia vagifemiä gynen määräyksestä juurikin kuiviin limakalvoihin ja sanoi ettei raskautta estä. Joten ei ole vain vaihdevuosi ikäisille jos sitä tarkoitit
Siinä on estrogeeniä. Se ei sovi tilanteisiin, joissa naisella on estrogeeniä normaalimäärä tai liikaa vaan on tarkoitettu hormonikorvaushoidoiksi naisille jotka kärsii vaihdevuosien (estrogeenin vähyyden) aiheuttamasta kuivasta limakalvosta.

"Sitä käytetään lievittämään emättimen vaihdevuosioireita, kuten emättimen kuivuutta ja ärsytystä. Lääketieteellinen nimi näille oireille on ‘emättimen atrofia’. Se johtuu elimistön luonnollisesta estrogeenipitoisuuksien vähenemisestä vaihdevuosi-iässä."

Se ei ole ehkäisy, eli ei tietenkään estä raskautta, mutta raskauden aikana ei saa käyttää.

Muissa tapauksissa pitää selvittää miksi limakalvot ovat kuivat tai ärtyneet.
 
  • Tykkää
Reactions: Millis86
Huomenta kaikille.

Yö mennyt taas heräillen syystä tai toisesta. Illalla iski vielä pahaolo kaupan päälle, eli olipa makia yö.
Yöllä ja aamulla ei vessakäynnin yhteydessä tullut tuhruakaan. Nyt aamulla kuitenkin mahaa juilii sen verran ikävästi, että luulisin menkkojen kyllä alkavan.

Aamun r-testinä oli cb digi, se vilkkuversio. Tuloksena "Ei raskaana". Nyt siis kp25/23-26, ja oletettu dpo 12. 😑

Mitähän tässä nyt sitten ajattelis.. varmaan odottelen nyt vain niitä kuukautisia ja pyrin nauttimaan ensi viikosta vielä, kun lomapäivät loppuu..

Ihanaa sunnuntai päivää kuitenkin kaikille 🤗
 
Jatketaanpa hieman vielä.

Tutkailin edellisen lapsen osalta plussakiertoa ja olin merkinnyt vasta kp19, että mahaa juilinut eli olisiko ovis ollut silloin. Siitä tasan 2 vkoa ja plussa testiin, eli kierto venyi ns. Kp 33 asti, kun tuli se plussa. Tuhruttelua merkinnyt myös tuossa mutta ennen r-testin tekoa ja nyt tässä kierrossa tuhrua tuli jo eilen.

Noh, tähän kiertoon palatakseni olen merkinnyt kp 17, että mahaa juilinut ja pohtinut ovista tuolle pvlle tai seuraavalle. Nyt oletettu ovis on laskettu kp13 kohdalle.
JOS ovis olisikin ollut vasta kp17 paikkeilla, niin tällöin ei r-testeissä vielä mitään näykkään, sillä olisi vasta dpo 7-8... 🙈 Tämä vain tällaista spekulaatiota, kun sitä haluaa keksiä syitä oireilulle ja sille miksi ei r-testeihin mitään piirry eikä menkat ala... 😂

Mielenkiinnolla nyt uutta viikkoa kohti, alkaako menkat vai piinaillaanko vielä abt. Viikko vai mitä tapahtuu... jää nähtäväksi 🥸
 
No tässä kun nyt kuitenkin yritetään enkä mä aio tätä kiertoa luovuttaa ennenku menkat alkaa niin eilen oli ovulaatio, edellinen tallettelu ovisplussa päivänä ja meni mönkään sillä tavalla että mies ei tajunnut että nyt on ovisaika ja talletukset suunnattiin väärään paikkaan 😂 Enkä siinä kiihkon keskellä viitsinyt pilata sitä huutamalla ei siihen 😂😂 Mies harmitteli sit eilen kun pyysin kuppiin koska lapset ja mulla aikainen herätys eikö mahista valvoa niin pitkään että oikeat talletukset tehty, mies niin väsynyt ettei jaksanut. Täytyy tänään päivällä vielä koittaa. Toivoa ettämunasolu vielä odottais.
Edelleen saa se munasolu sielä odottaa näkymättömiä uimareita mutta hitto ku mä vaan aina toivon että nyt niitä varmaan olis 🙈

Lokakuussa ajateltiin seuraava analyysi käydä tekemässä. En tiedä jotenkin se vaan on helpompi että tietää mitä on ja mitä ei. Vaikka tosi pahalta tuntunut molempien testien jälkeen ja tuntunut että multa viety samalla jotain pois. Mutta tässä mä taas jo odotan silti josko jotain tapahtuisi 🥰
Oviskipuja on edelleen kolmatta päivää joten ei voi tietää varmaksi onko tää kierto menetetty. Edellinen talletus oli Dpo-3.
 
@Mamiks mistä sitä ikinä tietää! Eihän hedelmöitykseen tarvita kuin yksi pätevä uimari! 👍 Hyvä ja oikea asenne sulla. ❤

Täällä menkat odotuttaa, nyt kehittelen jo raskausoireita vaikka raskaus hyvin epätodennäköinen.... Voisiko ne menkat nyt vaan alkaa niin pääsis oikeasti yrityskiertoon. 🙄
 
  • Tykkää
Reactions: Mamiks
Hyvinkin voi ovis olla myöhemmin. Jos nyt ei tärppää, niin ehkä kannattaa testillä testata osuuko tuntemukset oikeaan! Mö ovuloin myöhään (+lyhyt luteaali).
Jos tiputtelua ei enää tuu ni menis sulla hyvin kiinnittymisen piikkiin :)

Onko @Floralan tehnyt tänään testiä?

@Mamiks kyllä sinne joskus niitä siittiöitä varmasti alkaa tulemaan ❤

Dpo 9, tänään suurella todennäköisyydellä muuttuu kp 1, vuoto lisääntynyt, muttei vielä kp1 lasketa.
Maha ihan kipeä..
Ei mikään näytä muuttuneen, tämmöistä se oli monta vuotta aiemminkin. Tuntuu taas ihan turhalta koko yritys ilman hoitoja. Ja nyt nekin siirtyy 😞 jos oon oikein optimistinen niin ehkä loppuvuonna..
Viivästyttääkö kesä hoitoja? Jonoa paljon? Toivottavasti pääsisitte pian🥰
 
  • Tykkää
Reactions: Wintersun
Tsemppiä @Wintersun ❤
Papa koe otettu n. 2-viikkoa sitten, tulosta vielä odottelen.

@Mamiks oikea asenne :) Tsemppiä sinullekin ❤

Kiitos kaikille vinkeistä kuivuuteen :)

Täällä kipeytyi ihan alaselkä/pakaran seutu, joten eiköhän uusi kierto ala alku viikosta:( Finnejä puskee ihan mahdottomasti otsaan ja ohimoiden alueelle.

Mukavaa uutta viikkoa kaikille :)
 
  • Tykkää
Reactions: Wintersun
No tässä kun nyt kuitenkin yritetään enkä mä aio tätä kiertoa luovuttaa ennenku menkat alkaa niin eilen oli ovulaatio, edellinen tallettelu ovisplussa päivänä ja meni mönkään sillä tavalla että mies ei tajunnut että nyt on ovisaika ja talletukset suunnattiin väärään paikkaan Enkä siinä kiihkon keskellä viitsinyt pilata sitä huutamalla ei siihen Mies harmitteli sit eilen kun pyysin kuppiin koska lapset ja mulla aikainen herätys eikö mahista valvoa niin pitkään että oikeat talletukset tehty, mies niin väsynyt ettei jaksanut. Täytyy tänään päivällä vielä koittaa. Toivoa ettämunasolu vielä odottais.
Edelleen saa se munasolu sielä odottaa näkymättömiä uimareita mutta hitto ku mä vaan aina toivon että nyt niitä varmaan olis

Lokakuussa ajateltiin seuraava analyysi käydä tekemässä. En tiedä jotenkin se vaan on helpompi että tietää mitä on ja mitä ei. Vaikka tosi pahalta tuntunut molempien testien jälkeen ja tuntunut että multa viety samalla jotain pois. Mutta tässä mä taas jo odotan silti josko jotain tapahtuisi
Oviskipuja on edelleen kolmatta päivää joten ei voi tietää varmaksi onko tää kierto menetetty. Edellinen talletus oli Dpo-3.
Joo ei kannata luovuttaa kun eihän sitä heti tiedä milloin ne uimarit sinne ilmestyvät. Ei niitä varsinaisesti tarvita kuin se yksi vauhdikkain.🏃‍♂️


Tsemppiä @Wintersun , toivottavasti kävisi onni jo ennen hoitoja, tai että hoidot ei ainakaan enempää viivästyisi.❤
 
Siinä on estrogeeniä. Se ei sovi tilanteisiin, joissa naisella on estrogeeniä normaalimäärä tai liikaa vaan on tarkoitettu hormonikorvaushoidoiksi naisille jotka kärsii vaihdevuosien (estrogeenin vähyyden) aiheuttamasta kuivasta limakalvosta.

"Sitä käytetään lievittämään emättimen vaihdevuosioireita, kuten emättimen kuivuutta ja ärsytystä. Lääketieteellinen nimi näille oireille on ‘emättimen atrofia’. Se johtuu elimistön luonnollisesta estrogeenipitoisuuksien vähenemisestä vaihdevuosi-iässä."

Se ei ole ehkäisy, eli ei tietenkään estä raskautta, mutta raskauden aikana ei saa käyttää.

Muissa tapauksissa pitää selvittää miksi limakalvot ovat kuivat tai ärtyneet.
Mä uskon kuitenkin gyneä🙂 ja vuosia olen sitä käyttänyt estrogeenin vajausta varmaankin on mutta raskaaksi tulin aiemmin siitä huolimatta mutta tietysti jokainen tekee miten oma lääkäri neuvoo
 
  • Tykkää
Reactions: eeveon
Kp 30 ei vuotoa näkyvissä. Ei edes menkkakipuja tänään. Huomenna viimeistään pitäisi menkat alkaa. Ei minkäänlaisia oloja menkoista tänään. Ainoa että on julmetun kokoinen finni pakarassa 😂. Mikään ei viittaa myöskään raskauteen. Alkaisi jo menkat että voi siirtyä uuteen kiertoon. 😡.
 
vierailija
Olen teidän juttuja taustalla lukenut jo pitkään, vauva on 10 kk ja seuraavaa on kuumeiltu pienellä ikäerolla jo puolivuotta 😁 kesän aikana olen tehnyt huvikseni ovistestejä kun jos jonkinmoista nippailua on, mutta kierto ei ole vielä käynnistynyt, haaleita on enimmäkseen ollut mutta nyt! Kuvassa eilinen testi kuivuneena, ja alhaalla tämänpäiväinen , apua, onpa jännää kun jo tummempi viiva! Joko lasketaan plussaksi? Olispa illalla tai huomenna kirkuvan punainen niin vois olla toivoa että synnytyksen jälkeen eka ovulaatio olisi täällä 😍 kevätvauva niin kovasti toiveissa!
 
Vitsit mitä oloja ollut pari päivää. Seuraava kierto pitäisi alkaa vasta ei tulevalla, mutta sitä seuraavalla viikolla. Olo on kyllä kovin samanlainen kuin PMS, järjetön väsymys ja vetämättömyys, makeanhimo ja uutena päänsärky. Lieneekö sitten sitä että keho hakee vielä tasapainoaan ehkäisyn poisjättämisen jälkeen; Microluton oli aiemmin käytössä. Toki myös tässä vietetään viimeistä lomapäivää ennen töihinpaluuta, saattaa olla stressiäkin 😁
Oletettu ovis oli alkuviikosta (en tikuttanut, tuntemuksien perusteella), joten nyt olisi dpo 5 tai 6.
 
  • Tykkää
Reactions: eeveon
Täällä arviolta 4 päivää uuteen kiertoon.Olen ihan tuskainen näiden kuivien limakalvojen kanssa estrogeenin puutetta luullakseni. Olen laittanut kosteuttavaa hoitoöljyä, vagisania kokeillut, mutta se polttaa Laitoin jopa estrogeeni voidetta muttei sekään ainakaan heti auttanut .Jo jonkin aikaa ollut limakalvo ongelmaa, mutta helteiden aikana oikein paheni selvästi.Koko kierros mennyt tässä vaivassa, hiivaa en usko olevan, kun muut oireet puuttuu.Olen nyt laittanut jotain tasapainottavaa geeliäkin kokeeksi.Yöt nukun ilman housuja jottei hierrä, enkä käytä pikku housun suojia.

Vinkkejä millä auttaa kuivia limakalvoja?
Noista kuivien limakalvojen tuotteista, Vagisanista olen kuullut töissä useammaltakin, että saattaa kirvellä. Ilmeisesti siinä on joku ainesosa, mikä voi toisilla kirvelyä aiheuttaa. Voisin suositella kokeilemaan joko Femisan Vital -geeliä tai puikoista esim. Vagimoist ratiopharm tai Repadina. Femisan vitalissa on asetin mukana ja se ei tahraa kovin helposti. Toki kirvely on varmasti mahdollista näissäkin kun limakalvot ovat oikein kuivat, mutta noi on mielestäni kokeilemisen arvoisia tuotteita, tai yhdestä kerrallaan kannattaa aloittaa. Nämä on kaikki hormonittomia. Ja tarpeen mukaan voi aina kysyä apteekista lisävinkkiä.
 
  • Tykkää
Reactions: Wintersun
Mä tein jo hätäpäissäni raskaustestin mikä oli tietysti negatiivinen. Virtsakin oli kyllä joku 30min ollut nyt illalla rakossa ja yhtä laimean näköistä kuin vesi... Joku päähänpisto oli että nyt on tehtävä testi. 😂😂😂🤭 Nyt siis kp 32. Keskimääräinen vaihtelu ollut 27-31, mutta katsoin juuri että esim maaliskuussa ollut 34pv kierto, mutta tämä aika poikkeuksellista. Mutta kuten sanottu, raskaus tässä kierrossa muutenkin epätodennäköinen.
 
Myöskin painoasioista, itse olen ollut ”aina” ylipainoinen ja painon kanssa on ollut vaikeaa.
Tällä hetkellä paino saisi pudota noin 10-20kg. Keväällä saatu lievä pcos-diagnoosi varmaan osittain selittää sitä miksi painoa tulee helposti ja sen pois saaminen tuntuu äärettömän työläältä (mikä tarkoittaa sitä että töitä on tehtävä entistä kovemmin).
Talven aikana sain korjattua kolesterolin, rasva-arvot yms. hyviin lukemiin mutta painonpudotus varmasti helpottaisi myös raskautumista.
Itseä jännittää jo etukäteen neuvolakäynnit ja jos siellä tulee kovin noottia painosta
Tähän vielä piti vastata, että sehän on aivan mahtavaa, että oot saanu esim rasva-arvoihin muutosta. Sillä on varmasti jo hyvä vaikutus raskauden alkamisenkin kannalta ❤ Painon muutos on joka tapauksessa hidas prosessi, tai ainakin kannattaisi olla, että saisi pysyvää muutosta aikaan ja että lihakset säilyisivät.

Toivottavasti neuvolassa olisi aikanaan asiallisesti viestivä terveydenhoitaja, jonka kanssa voisi turvallisesti keskustella painoonkin liittyvistä asioista, jos siihen on tarvetta ❤
 
Hei! Itse olin tuola -21 ja -22 ryhmässä aijemmin ja baby syntymäs nyt kuukauden sisällä. :)

Mulla on jääny kaappiin Clearblue digi ovispaketti, avaamaton, päiväystä 30.11.2022 saakka jäljellä.
Just kaappeja siivotes tuli vastaan.

Jos joku teistä on kiinnostunu niin voin myydä 10€+postikulut. :)
 
  • Rakkaus
Reactions: Saaga86 ja Mamiks
Mulla onkin tänään kp1, eilinen vuoto oli vaan yhden kerran, mut sit taas loppui. Lämmötkin oli nyt aamulla alle luteaalirajan.

Alkoiko menkat @Kuumeilija40 ?

Pahoittelut negasta @Kiemura
Ja pahoittelut kp 1 @Sipiriina

@Hopeanopea kiitos

@Mamiks enpä oo tuollaisesta koskaan kuullut! Onko mitään tietoa paljonko ko tuotteesta on rautaa? Yritin lukea mutten nähnyt mainintaa.
Ei ole alkanut vielä menkat. Mikä on outoa 😳. Kohdunsuu korkealla ja kiinteä. Ei merkkejä vuodosta tai menkkakivuista. Mulla on yleensä ihan törkeää menkkakipua kun menkat alkaa. Mietin just että pitääkö testata tänään jos kuitenkin oon raskaana 🤔. Mitään raskaus oireita ei ole. Mulla on kyllä ollut molemmat raskaudet helpot ei pahoinvointia tms. Joten voi ollakin ettei mitään oireita edes tule ja edellisestä niin vähän aikaa. Kroppa muistaa että ei ole vieras loinen kasvamassa. Epäilen kuitenkin että oli ovuloimaton kierto siksi ei vuoto ala 😞
 
  • Tykkää
Reactions: vauvakuume7

Yhteistyössä