Haaveena vauva 2023

Testasitko tänään?
Ainakin lupaavia oireita sulla!
Testasin tuolloin aamuyöllä, pc tyylipuhdas nega. Ajattelin olla hullu ja malttaa nyt pidätellä pissaa tuonne klo 12 asti ja tuhlata cb digin, ei vko näytöllistä vaan sen perus "raskaana/ei raskaana". Luin, että moni saanut sillä plussat vaikka liuskatesteillä puhdas nega... 😜
 
Uutta kiertoa taas mennään, KP 11 ja eipä suurta luottamusta ole onnistumiseen.
Miten teette flown tai muun sovelluksen kanssa jos kierron pituus vaihtelee? Laitatteko keskiarvon vai miten?
Mulla oli viime 34pv ja sitä edellinen 25pv joka tosin oli hoidoissa
 
Täällä arviolta 4 päivää uuteen kiertoon.Olen ihan tuskainen näiden kuivien limakalvojen kanssa :( estrogeenin puutetta luullakseni. Olen laittanut kosteuttavaa hoitoöljyä, vagisania kokeillut, mutta se polttaa :( Laitoin jopa estrogeeni voidetta muttei sekään ainakaan heti auttanut .Jo jonkin aikaa ollut limakalvo ongelmaa, mutta helteiden aikana oikein paheni selvästi.Koko kierros mennyt tässä vaivassa, hiivaa en usko olevan, kun muut oireet puuttuu.Olen nyt laittanut jotain tasapainottavaa geeliäkin kokeeksi.Yöt nukun ilman housuja jottei hierrä, enkä käytä pikku housun suojia.

Vinkkejä millä auttaa kuivia limakalvoja?
 
Täällä arviolta 4 päivää uuteen kiertoon.Olen ihan tuskainen näiden kuivien limakalvojen kanssa estrogeenin puutetta luullakseni. Olen laittanut kosteuttavaa hoitoöljyä, vagisania kokeillut, mutta se polttaa Laitoin jopa estrogeeni voidetta muttei sekään ainakaan heti auttanut .Jo jonkin aikaa ollut limakalvo ongelmaa, mutta helteiden aikana oikein paheni selvästi.Koko kierros mennyt tässä vaivassa, hiivaa en usko olevan, kun muut oireet puuttuu.Olen nyt laittanut jotain tasapainottavaa geeliäkin kokeeksi.Yöt nukun ilman housuja jottei hierrä, enkä käytä pikku housun suojia.

Vinkkejä millä auttaa kuivia limakalvoja?
Suosittelen vagifemiä tai sitten hormonitonta ei pelkät voiteet riitä, tää vaan mun luulo mutta vagifemiä suositeltu mulle tosin en nyt yrittäessä käytä sitä
 
Täällä mennään kp17 ja dpo 3, eggiksiä oli ma-to, ovisplussaa tuli ti, ke ja to vielä ja oviskivut oli ke JA myös to 😲 ke oli aamupäivällä "perinteisemmät" tuntemukset ja torstaina iltapäivällä ne iski vielä tuplasti kovempina uudelleen,ä. Lugesteronin aloitin tänään ja testata täytyy ensi viikolla sunnuntaina että näkee jatkaako lugeja vai lopettaa.



Mulla varmaan joku suoni vielä kohdussa tihkuttelee kun pyyhkiessä tulee ajoittain pientä vuotoa, on tullut kokonajan menkoista asti. Mustelmia tulee kanssa aika herkästi ja luulen että sen tekee tuo aspiriini ja e-vitamiinilisä. Toivottavasti se lakkaisi että jos tästä raskautuisi niin ei siitä tarvitsisi olla sitten huolissaan koko ajan. Sitten kun mukaan tulee myös hepariinipistokset niin vuotoja ja mustelmia tulee viekäkin herkemmin.

Toivoa kyllä pidättelen kovasti ettei ala taas turhaan käymään henkisesti liian raskaaksi. Koetan keskittyä siihen ajatukseen että joulun jälkeen päästään jatkohoitoihin jos ei raskautta kuulu. Onnistunut raskaus sitä ennen on sitten mukava, joskin onneksi myös ihan mahdollinen yllätys.



Ja onnea plussanneille @Hopeanopea ja @kANaNdA 🤗
 
Flossa ainakin ottaa huomioon merkatut kierrot, kun on tarpeeksi kauan merkannut kiertoja ylös. Itse oon muuttanut vaan luteaalin pituuden ehkä joskus laittanut kierron pituuden, mut se heittelee kun oviksen ajankohta muuttuu.
Luteaalin pituus vaihtelee niin paljon etten sitä koskaan laita, en tiedä onko flow oppinut kun poistan kierron loppuessa aina sen, en vaan pysty sitä pettymyksen tulessa pitämään ☹
 
Tervetuloa @Milaas

@Sipiriina pahoittelut negasta

Teitkö @Maicy sen digin?

En testannutkaan. Lähdettiin liikenteeseen n. Klo 11.30, joten kävin pissalla silloin ja sieltäpä se perinteinen tuhru alkoikin. Vain pyyhittäessä tullee ja lähinnä vv, joka pinkihtää. Nyt on kaks vaihtoehtoa, joko tuo enteilee kuukautisia, eli ne alkaa huomenna tai maanantaina TAI tuhrua tulee muutama päivä ja r-testi on positiivinen. Kolmen aiemman kohdalla on tuhruillut myös, eli en vieläkään tiedä tämän kierron lopputulemaa. 🥴🥴

Tervetuloa uusille ❤🤗
 
Täällä arviolta 4 päivää uuteen kiertoon.Olen ihan tuskainen näiden kuivien limakalvojen kanssa estrogeenin puutetta luullakseni. Olen laittanut kosteuttavaa hoitoöljyä, vagisania kokeillut, mutta se polttaa Laitoin jopa estrogeeni voidetta muttei sekään ainakaan heti auttanut .Jo jonkin aikaa ollut limakalvo ongelmaa, mutta helteiden aikana oikein paheni selvästi.Koko kierros mennyt tässä vaivassa, hiivaa en usko olevan, kun muut oireet puuttuu.Olen nyt laittanut jotain tasapainottavaa geeliäkin kokeeksi.Yöt nukun ilman housuja jottei hierrä, enkä käytä pikku housun suojia.

Vinkkejä millä auttaa kuivia limakalvoja?
Ainakin liiallista alapääpesua kannattaa välttää tai sitten ainakin käyttää pesuöljyä. Ootko kokeillu Vagisania puikkona? Ja jos hoitovoiteet polttelee niin tosiaan hoitoöljy on varmaan ainut vastaus, ja useampi kerta viikkoon säännöllisesti. Jos ei tunnu itsehoitovalmisteet auttavan niin ehkä lääkäri osaa tutkia onko jokin tulehdus joka pitää limakalvoa huonossa kunnossa? (tai onko tosiaan estrogeenivajaus ja siitä en tiedä miten sitä hoidetaan jos haluaa vielä lapsia)

Suosittelen vagifemiä tai sitten hormonitonta ei pelkät voiteet riitä, tää vaan mun luulo mutta vagifemiä suositeltu mulle tosin en nyt yrittäessä käytä sitä
Paitsi että "Vagifem-emätinpuikot on tarkoitettu vain naisille, joiden kuukautiset ovat loppuneet ". Raskausaikana niitä ei ainakaan saa käyttää.

Toivottavasti jokin sopiva valmiste löytyy! Itselläkin ollut välillä kuivuusongelmia.
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Wintersun
Ainakin liiallista alapääpesua kannattaa välttää tai sitten ainakin käyttää pesuöljyä. Ootko kokeillu Vagisania puikkona? Ja jos hoitovoiteet polttelee niin tosiaan hoitoöljy on varmaan ainut vastaus, ja useampi kerta viikkoon säännöllisesti. Jos ei tunnu itsehoitovalmisteet auttavan niin ehkä lääkäri osaa tutkia onko jokin tulehdus joka pitää limakalvoa huonossa kunnossa? (tai onko tosiaan estrogeenivajaus ja siitä en tiedä miten sitä hoidetaan jos haluaa vielä lapsia)


Paitsi että "Vagifem-emätinpuikot on tarkoitettu vain naisille, joiden kuukautiset ovat loppuneet ". Raskausaikana niitä ei ainakaan saa käyttää.

Toivottavasti jokin sopiva valmiste löytyy! Itselläkin ollut välillä kuivuusongelmia.
Joulukuussa kävin gynellä (julkinen) tuosta kuivuus ongelmasta, totesi tutkittuaan että limakalvot ei vaikuta vaihdevuosien limakalvoilta että tuskin hyötyisin estrogeeni voiteista :/ Oikein mitään apua sieltä en saanut, liukkaria käski käyttää ja kosteuttavia tuotteita.Suihkussa käyn joka päivä,mutten pese alapäätä pesuaineilla.Vagisan puikot on kokeilematta. Ei paljon tee mieli seksiä harrastaa kun kuivuus vaivaa :(
 
Uutta kiertoa taas mennään, KP 11 ja eipä suurta luottamusta ole onnistumiseen.
Miten teette flown tai muun sovelluksen kanssa jos kierron pituus vaihtelee? Laitatteko keskiarvon vai miten?
Mulla oli viime 34pv ja sitä edellinen 25pv joka tosin oli hoidoissa
Mulla kierron pituus määräytyy oviksesta jota tikuttamalla seuraan. Luteaali ollut aina sama mutta ovis vaihtelee kp11-14 välillä.
 
  • Tykkää
Reactions: Wintersun
Täällä arviolta 4 päivää uuteen kiertoon.Olen ihan tuskainen näiden kuivien limakalvojen kanssa estrogeenin puutetta luullakseni. Olen laittanut kosteuttavaa hoitoöljyä, vagisania kokeillut, mutta se polttaa Laitoin jopa estrogeeni voidetta muttei sekään ainakaan heti auttanut .Jo jonkin aikaa ollut limakalvo ongelmaa, mutta helteiden aikana oikein paheni selvästi.Koko kierros mennyt tässä vaivassa, hiivaa en usko olevan, kun muut oireet puuttuu.Olen nyt laittanut jotain tasapainottavaa geeliäkin kokeeksi.Yöt nukun ilman housuja jottei hierrä, enkä käytä pikku housun suojia.

Vinkkejä millä auttaa kuivia limakalvoja?
Ihoöljyt esim. Ceridal, Ceraderm kuulemma hyviä. Joku tuttu sanoi oliiviöljyn olleen paras, mutta noi ihoöljyt on vähön neutraalimman hajuisia. :D Ja tosiaan liiallista pesua ja pesuaineita kannattaa välttää.
 
Joulukuussa kävin gynellä (julkinen) tuosta kuivuus ongelmasta, totesi tutkittuaan että limakalvot ei vaikuta vaihdevuosien limakalvoilta että tuskin hyötyisin estrogeeni voiteista :/ Oikein mitään apua sieltä en saanut, liukkaria käski käyttää ja kosteuttavia tuotteita.Suihkussa käyn joka päivä,mutten pese alapäätä pesuaineilla.Vagisan puikot on kokeilematta. Ei paljon tee mieli seksiä harrastaa kun kuivuus vaivaa
No onpa tylsää että ei sen parempia tutkimuksia tehnyt tai muita vinkkejä antanut. Hyvä kuitenkin jos ei uskonut olevan vaihdevuosista johtuvaa. (y)
 
Uutta kiertoa taas mennään, KP 11 ja eipä suurta luottamusta ole onnistumiseen.
Miten teette flown tai muun sovelluksen kanssa jos kierron pituus vaihtelee? Laitatteko keskiarvon vai miten?
Mulla oli viime 34pv ja sitä edellinen 25pv joka tosin oli hoidoissa
Mulla myös luteaali aikalailla saman n.13pv aina, ovis on vaihdellut kp 14-21 ja oviksesta sitten menkkoihin säännöllisesti tuo 13pv. Kierto siis ollut 28-34pv.

Flo tai muutkaan sovellukset ei osaa laskea jos kiertoja ei ole merkattuna tai jos ne poistaa. Osaa sovelluksista voi ite lisäksi säätää tai merkata kierron jota sovellus ei huomioi jos vaikka hoitojen vuoksi se ei ole omasta mielestä riittävän normaali.
Eli jos kierrot poistaa niin sovellus antaa vain sattumanvaraisia ennustuksia valitettavasti. Jos kierto on kovin epäsäännöllinen, kuten mulla niin ilman ovistikkuja ei niillä ennustuksillakaan tee mitään. Tässä kierrossa oltaisiin tallettelemassa ihan myöhässä ja edellisessä tärppikierrossa oltaisiin lopetettu liian aikaisin 🤷🏻‍♀️
 
  • Tykkää
Reactions: Wintersun
@Fazeriina82 Voisko tollaseen auttaa kookosöljy? Mä oon tunkenut sitä joka vaivaan, en sitten tiedö miten limakalvoilla toimii. Jää ainakin hyvä tuoksu. 🤭

Sain eilen lääkäriltä tiedon, että ehkäisyä ei tarvitse tässä välissä ottaa käyttöön. Mun kilpirauhasarvot oli suht maltilliset, joten nyt kun lääkitys on aloitettu ja kp vasta 6, niin voidaan olettaa että arvot on kerinnyt jo hyvin paranemaan ennen mahdollista raskautta. Ja jos nyt tulisin raskaaksi pian, niin sitten joudutaan kuitenkin taas lääkitystä uudelleen katsomaan. 🤩
 

Yhteistyössä