Haaveena vauva 2023

Okei, jos aivastelu ja heräily on yleisiäkin raskausoireita niin suhtautumiseni huomiseen testailuun on paljon positiivisempi. Aivan karmeita olleet viime yöt - heräsin monta kertaa ihan pirteänä! Siis minä joka nukun muuten kun tukki! Silti edelleen menkkamaista tuntemusta alavatsalla ja vv aika valkoista ja kiinteää. Miten pitää hullua jännityksessä - noh, huomenna se selviää! Ihanaa, että on muita samassa tilanteessa ja vertaistukea!
Tässähän alkaa jo jännittämään sun testiä 😍!
 
  • Tykkää
Reactions: Wintersun
Hupsista mun pitkä kierto ei oo näköjään mahtunut enää kiertolistalle. Ei oo edelleenkään menkkoja kuulunut, vaikka jo ties miten monta päivää sellanen fiilis että vois alkaa. Testasinkin vielä tänään varoiksi, mutta nega sieltä taas tuli.
 
  • Tykkää
Reactions: Hopeanopea
Ketään ei varmaan kiinnosta nää mun jatkuvat oirepäivitykset (saa siis skipata 😅), mutta mitä ihmettä, rintojen kivut selkeästi vähenemään päin. Yleensä vähenee maks päivää ennen menkkoja, usein vasta samana päivänä ja kipu lisääntyy päivä päivältä menkkoja kohti mennessä (ja en usko, että menkat vielä alkaa, vv esim. maltillista edelleen). Ei voi kun sanoa, että tuntemattomia ovat rintojen tiet 😆. Mä kirjoitin päiväkirjaan aikaisemmin kaikki luteaalivaiheen oireet, joita voisi (ja joita olen 😳) höyrypäissään miettiä raskausoireiksi. Miten musta tuntuu, että tän kierron jälkeen mulla on taas "pari" ranskalaista viivaa sinne lisättäväksi 😉😆 . Mä todella toivon, että joskus sen lapsen saa ja voi omille sekoiluilleen naureskella sillei hyväntahtoisesti 😊
 
Miten muuten muut - mitä tapoja teillä on "käsitellä" vauvakuumetta? Mä itse tosiaan tänne kirjoittelun lisäksi (tai tän päivän perusteella spammailun..🙈) lueskelen muita foorumeja. Silloin tällöin oon jotain kirjoittanut päiväkirjaan, mutta yllättävän vähän. Viimeisimpänä löysin podcastit, niitä oon kuunnellut esim. puutarhatöitä tehdessä. Sit oon jutellut yhden kaverin kanssa, jolla on jo lapsia ja paljon hänen kokemuksistaan. Yllättävän vähän on tullut irl juteltua tästä ja ehkä vähän kaipaisinkin sitä. Pari kaveria ja ystävää tietää, että ehkäisy on jätetty pois, mutta heistäkään kukaan ei ole oikeastaan kysynyt / kommentoinut mitään. Ehkä se on vaikea aloittaa keskustelua tästä aiheesta kaikille osapuolille. Ehkä sit jos joku kaveri alkaa yrittämään kanssa :) .Onneksi on tää palsta ja te kaikki 🤗.
 
@Hopeanopea @Wintersun ollaan puhuttu aiheesta ja oon koittanut kovin selventää mitä kierrossa tapahtuu milloinkin ja milloin pitäis olla aktiivinen jne. Vaatii varmaan sitten vaan lisää rautalankaa😀

Tästä nettiavautumisesta taisi olla hyötyä kun tulin kaupoilta hetki sitten kotiin ja mies jostain sai päähänsä kysellä oonko lähiaikoina pissaillu tikkuun (oli varmaan nähny ovistestit). Sanoin että ne on ovistikkuja ja selitin että mikä on se ottollisin aikaväli jne.

Mies sitten tokas että ”meidänhän pitäis sitten olla nyt hommissa” ja niin oltiinkin😂
 
Miten muuten muut - mitä tapoja teillä on "käsitellä" vauvakuumetta? Mä itse tosiaan tänne kirjoittelun lisäksi (tai tän päivän perusteella spammailun..) lueskelen muita foorumeja. Silloin tällöin oon jotain kirjoittanut päiväkirjaan, mutta yllättävän vähän. Viimeisimpänä löysin podcastit, niitä oon kuunnellut esim. puutarhatöitä tehdessä. Sit oon jutellut yhden kaverin kanssa, jolla on jo lapsia ja paljon hänen kokemuksistaan. Yllättävän vähän on tullut irl juteltua tästä ja ehkä vähän kaipaisinkin sitä. Pari kaveria ja ystävää tietää, että ehkäisy on jätetty pois, mutta heistäkään kukaan ei ole oikeastaan kysynyt / kommentoinut mitään. Ehkä se on vaikea aloittaa keskustelua tästä aiheesta kaikille osapuolille. Ehkä sit jos joku kaveri alkaa yrittämään kanssa .Onneksi on tää palsta ja te kaikki .
Itsellä on kans keskustelupalstat ja blogit kovassa kulutuksessa. Ja sit jonkun verran tulee katteltua videoita/dokumentteja aiheesta. Podcastit pitää varmaan seuraavaks ottaa tutkintaan kun tykkään kuunnella äänikirjojakin!🙂

Mulla hyvä ystävä sai juuri vauvan niin hänen kanssa on kiva keskustella kun raskauden yrittäminen ja raskaus on vielä kirkkaana mielessä. Mutta muuten tulee aika vähän juteltua irl kun ei miehellekään jaksa koko ajan hössöttää😀
 
Miten muuten muut - mitä tapoja teillä on "käsitellä" vauvakuumetta? Mä itse tosiaan tänne kirjoittelun lisäksi (tai tän päivän perusteella spammailun..) lueskelen muita foorumeja. Silloin tällöin oon jotain kirjoittanut päiväkirjaan, mutta yllättävän vähän. Viimeisimpänä löysin podcastit, niitä oon kuunnellut esim. puutarhatöitä tehdessä. Sit oon jutellut yhden kaverin kanssa, jolla on jo lapsia ja paljon hänen kokemuksistaan. Yllättävän vähän on tullut irl juteltua tästä ja ehkä vähän kaipaisinkin sitä. Pari kaveria ja ystävää tietää, että ehkäisy on jätetty pois, mutta heistäkään kukaan ei ole oikeastaan kysynyt / kommentoinut mitään. Ehkä se on vaikea aloittaa keskustelua tästä aiheesta kaikille osapuolille. Ehkä sit jos joku kaveri alkaa yrittämään kanssa .Onneksi on tää palsta ja te kaikki .
Podcasteja on kiva kuunnella 😊 oon sitä Onnen kuplia -podcastia kuunnellut muutaman jakson.

Mä en ole vielä kenenkään kaverin kanssa jutellut siitä, että ollaan jätetty ehkäisy pois. Muutama tietää, että ylipäätään ollaan mietitty toisen lapsen mahdollisuutta. Ja sit ollaan hankkimassa isompaa asuntoa, siinähän on sitten joillekin ihmettelemistä kun ei tiedä meidän muita suunnitelmia 🤭😆 toki tähän asuntohommaan on muitakin syitä, eihän voi koskaan tietää mitä tän lapsitoiveen kanssa käy. Mahtaako kierto venyä kun on ollut niin jännittäviä muita juttuja viime aikoina 🤔 se ainakin auttaa vauvakuumeeseen, että on kaikkea muutakin puuhaa 😂
 
Pahoittelut @Mirkkuli26 keskenmenosta:(

@Hopeanopea täällä rinnat elää ihan omaa elämää, pitkin kiertoa kipuilua ja oviksen jälkeen todella kivuliaat:/ Voi olla lähes kivuttomia päiviä tai aalloilla kivut sitten taas tosi kipeät. Oletan että kertoisi munasolun irtonneen mutta tiedä sitten, koska tuleehan menkatkin vaikkei ovuloisi.Kävin jopa mammografiassa ja ultrassa kun huoletti.Onneksi kaikki ok :)

Kaikki mahdolliset PMS oireet jälleen ilmaantunut :( No hikipuuskat vielä puuttuu.Otin kyllä taas käyttöön vitexin joka saattaa helpottaa tai sitten pahentaa oireita :/

Plussa tuulia ihan jokaiselle ❤
Ja pahoittelut uuteen kiertoon joutuneille ❤❤
 
Ketään ei varmaan kiinnosta nää mun jatkuvat oirepäivitykset (saa siis skipata ), mutta mitä ihmettä, rintojen kivut selkeästi vähenemään päin. Yleensä vähenee maks päivää ennen menkkoja, usein vasta samana päivänä ja kipu lisääntyy päivä päivältä menkkoja kohti mennessä (ja en usko, että menkat vielä alkaa, vv esim. maltillista edelleen). Ei voi kun sanoa, että tuntemattomia ovat rintojen tiet . Mä kirjoitin päiväkirjaan aikaisemmin kaikki luteaalivaiheen oireet, joita voisi (ja joita olen ) höyrypäissään miettiä raskausoireiksi. Miten musta tuntuu, että tän kierron jälkeen mulla on taas "pari" ranskalaista viivaa sinne lisättäväksi . Mä todella toivon, että joskus sen lapsen saa ja voi omille sekoiluilleen naureskella sillei hyväntahtoisesti
Älä huoli, ainakin musta on mielenkiintoista kun muillakin on jos jonkinlaista oiretta, kuten mulla on ollut. :LOL: Nyt on tosin ollut vain PMS-oireita kun isoja finnejä päätti jo puskea naamaan. Turvotuskin on hieman turhan aikaisessa mutta ehkä tässä on tullut liikaa herkkuja syötyä ja suolisto ärtynyt. DPO 6 täällä siis ja ilman noita PMS-oireita jännittäisin mutta nyt on jotekin sellainen olo että turha jännittää.

Mitä tulee lapsen hankinnasta kertomiseen ja ajan kuluttamiseen niin en ole kanssa kertonut kenellekään. Useammat kyllä tietävät että lapsia saatetaan jossain vaiheessa yrittää, mutta ei sen enempää. Eipä tässä kyllä ole ollut mitään kertomistakaan... Kun en ole kenenkään kanssa keskustellut niin täällähän sitä on tultu roikuttua.:)
 
Miten muuten muut - mitä tapoja teillä on "käsitellä" vauvakuumetta? Mä itse tosiaan tänne kirjoittelun lisäksi (tai tän päivän perusteella spammailun..) lueskelen muita foorumeja. Silloin tällöin oon jotain kirjoittanut päiväkirjaan, mutta yllättävän vähän. Viimeisimpänä löysin podcastit, niitä oon kuunnellut esim. puutarhatöitä tehdessä. Sit oon jutellut yhden kaverin kanssa, jolla on jo lapsia ja paljon hänen kokemuksistaan. Yllättävän vähän on tullut irl juteltua tästä ja ehkä vähän kaipaisinkin sitä. Pari kaveria ja ystävää tietää, että ehkäisy on jätetty pois, mutta heistäkään kukaan ei ole oikeastaan kysynyt / kommentoinut mitään. Ehkä se on vaikea aloittaa keskustelua tästä aiheesta kaikille osapuolille. Ehkä sit jos joku kaveri alkaa yrittämään kanssa .Onneksi on tää palsta ja te kaikki .

Lueskelen tätä keskustelua ja olen facebookissa yhdessä ryhmässä.

Meidän haaveesta ei tiedä kukaan muu ja jos haave joskus toteutuu, raskaudesta kerrotaan vasta rakenneultran jälkeen.
 
Meihän haaveista olen kertonut läheisimmille ystäville. Mutta esim oma äiti ei tiedä. Tilanne kuitenkin se että molemmat ollaan 38v ja jos ei enää onnistuta niin ihan hyvä ettei kaikki tiedä. Ja olisihan se kiva yllättää koska ei kukaan enää kuvittele että me tehtäis lisää lapsia.

Hei käytiin näytteenotosaa tänään, hienosti meni. Miestä alkoi jännittää ja sanoi ettei se kivaa kyllä ollut. Kehuin kuitenkin että, hyvin sä vedit(en kuitenkaan tota sanaa käyttänyt🙈) vaikka sua hermostutti, näin että sua alkoi jännittää ja silti pystyit siihen. Hyvä kulta ❤
Huomenissa pitäisi tulla tulokset, viimeistään perjantaina. Sähköpostiin pitäisi tulla ne . Oon silti jo käynyt sata kertaa päivittämässä postia. Ei auta 🤣

Verikokeet tuli ja ne mitä kovin jännätään on ne maksa arvot. Nyt oli 65 eli pudonnut 95:stä hyvin alas. 50 alle pitäis päästä. En usko että lääkäri kirjoittaa letroja jos on vähänkään koholla. Myös testot vähän noussut joten toivotaan että sielä jotain uimareita olisi.
 
Meihän haaveista olen kertonut läheisimmille ystäville. Mutta esim oma äiti ei tiedä. Tilanne kuitenkin se että molemmat ollaan 38v ja jos ei enää onnistuta niin ihan hyvä ettei kaikki tiedä. Ja olisihan se kiva yllättää koska ei kukaan enää kuvittele että me tehtäis lisää lapsia.

Hei käytiin näytteenotosaa tänään, hienosti meni. Miestä alkoi jännittää ja sanoi ettei se kivaa kyllä ollut. Kehuin kuitenkin että, hyvin sä vedit(en kuitenkaan tota sanaa käyttänyt) vaikka sua hermostutti, näin että sua alkoi jännittää ja silti pystyit siihen. Hyvä kulta
Huomenissa pitäisi tulla tulokset, viimeistään perjantaina. Sähköpostiin pitäisi tulla ne . Oon silti jo käynyt sata kertaa päivittämässä postia. Ei auta

Verikokeet tuli ja ne mitä kovin jännätään on ne maksa arvot. Nyt oli 65 eli pudonnut 95:stä hyvin alas. 50 alle pitäis päästä. En usko että lääkäri kirjoittaa letroja jos on vähänkään koholla. Myös testot vähän noussut joten toivotaan että sielä jotain uimareita olisi.
@Mamiks oikea suunta selkeästi siellä :). Toivottavasti sama hyvä trendi näkyy analyysin tuloksissa! Varmasti jännittää, tsemppiä!
 
  • Tykkää
Reactions: Mamiks
Ensin olin varma, että nega on..


Sitten kuitenkin, hento viiva! Ehkä viivanpaikka? 😮🤭 Kuinka nopeasti lasketaan kuivuneeksi tai roskiks haamuksi? Mies herää kuudelta 😅 Hullu nainen on täällä valmiiksi vastassa ja käskee tihrustamaan tikkua! 😂
Haamua näkyy ja hyvin selvästi! ❤ PC näytti mulla aina ensin tyhjää ja hitaasti tuli plussa näkyviin alussa 😊 tuliko kuitenkin testiajalla?

Huutelen täältä sivusta, selailen tätä ketjua yhäkin ❤
 
  • Rakkaus
Reactions: kANaNdA
Ei
Ensin olin varma, että nega on..


Sitten kuitenkin, hento viiva! Ehkä viivanpaikka? Kuinka nopeasti lasketaan kuivuneeksi tai roskiks haamuksi? Mies herää kuudelta Hullu nainen on täällä valmiiksi vastassa ja käskee tihrustamaan tikkua!
Siis mä lasken roskis haamuksi jos viiva tulee puoli tuntia myöhemmin 😊.
Toivottavasti sulla viivat vahvistuu. ♥.

Itselläni ei vieläkään menkkoja. Nyt ei ole edes sellainen olo että ne alkaa mutta ei myöskään raskaudesta merkkiä 😞. Ainoa että ihan törkeää kirkasta valkovuotoa edelleen ja nyt hikoillut koko yön ja edelleen hikinen olo. Todella outoa tässä kierrossa.
 
Ensin olin varma, että nega on..


Sitten kuitenkin, hento viiva! Ehkä viivanpaikka? Kuinka nopeasti lasketaan kuivuneeksi tai roskiks haamuksi? Mies herää kuudelta Hullu nainen on täällä valmiiksi vastassa ja käskee tihrustamaan tikkua!

Onhan siellä selvä plussaviiva 😍


ON; Aamuyöllä taas herätty kolmen aikaan ja testi tehty. Negahan se 🙈 Jos vaan malttais niin tekis testin vasta sunnuntaina tai jopa ensi viikolla, vaan kun ei malta. Usko raskauteen kuitenkin alkaa hiipumaan, että eiköhän täälläkin jouduta uuteen kiertoon muutaman päivän päästä.
 

Yhteistyössä