Haaveena vauva 2023

Moi kaikki, täällä olen taustaillut. Yritystä vaan lykätty ja lykätty kokoajan. Nyt on kuitenkin vihreät valot pikkukakkoselle täysillä päällä. Esikoinen jo iso poika. Mulla paukkasi niin hirveä vauvakuume heti kun saatiin pari "estettä" pois päiväjärjestyksestä. Eilen hain ovis- ja raskaustestit (kasallinen) postista. Nyt elän loppukiertoa odotan vaan että uusi kierto käynnistyy niin pääsen ovista metsästämään.

Tuntuu taas että ajatukset pyörii vain ja ainoastaan tässä, vinkkejä miten saada ajatuksia muualle?

Tulen listoille vasta kun kierto käynnistyy, sillä välin lueskelen ketjua.
 
Mä palailen kohtapuolin tänne, käytiin ultrassa 10+2 ja ei löytynyt enää sykettä. Alkio vastas 8+6. Nyt oottelen soittoa naikkarilta ja tyhjennyslääkkeitä ja sitten kohti uutta yritystä
Voi ei, kovasti voimia!❤

PMS oireista @Hopeanopea ; mulla ne alkaa kanssa yleensä tasan viikko ennen kuukautisia! Yleensä oireena on finnit, päänsärky ja vatsan turvotus. Nyt on DPO 4 vasta tosin ja tänään on ollut hieman alavatsakipua, turvotusta ja finni ilmestyi myös naamaan että onkohan kuukautiset tulossa tässä kierrossa aikaisemmin. :unsure:
 
Ovistestissä oli aamulla tummin viiva, mitä olen saanut. Ei kuitenkaan edes lähellekään kontrollin vahvuinen.
Äsken tein uuden, vain kontrolliviiva.
Ehkä en edes ovuloi.
En tiedä missä vaiheessa kiertoa sä olet. Mut mulla yleensä kans vaihtelee ovistestien tummuus koko alkukierron ja tummuu sit kunnolla vasta ovulaatiota edeltävänä päivänä/välillä vasta ovulaatiopäivänä. On myös aivan normaalia vaikka ovuloisi esim. Kp15-21 jos kierto on 28-33 päivää (ja tällaisellakin voi tulla raskaaksi). Tsemppiä odotteluun ♥ tiedän se voi olla piinaavaa.
 
Mä palailen kohtapuolin tänne, käytiin ultrassa 10+2 ja ei löytynyt enää sykettä. Alkio vastas 8+6. Nyt oottelen soittoa naikkarilta ja tyhjennyslääkkeitä ja sitten kohti uutta yritystä
Voimia sinne ♥

En saanut ovista kiinni. Mutta viivat lähti vaalenemaan. Uskon että menkat alkaa huomenna tai jopa tänään. Sen verran kovaa menkkakipua että jouduin ottamaan Burana 800 mg. Eikä se vie edes pahinta kipua pois .
No uutta kiertoa kohti.

Minut voi laittaa kierto listalle kuumeilija40 yritys aloitettu 7/22 kolmas lapsi. Huomisesta alkaen kp 25/25
Ihmeellinen kierto. Ei ainakaan vielä vuoto alkanut vaikka aamulla luulin. Tiputteluvuoto loistaa poissa olollaan. 🤔. Nyt tuikkii vasemmalta puolelta munasarjaa. Myöhäinen ovis ehkä vai munasolu ei millään irtoa 🤔
 
  • Rakkaus
Reactions: Mirkkuli26
Ja kolmas pms-oire kun on masentunut ja huolestunut olo . Pitkä sepustus huolenaiheesta: mulle laitettiin ulkomailla aikoinaan kuparikierrukka ja sen laitto ei mennyt ihan putkeen. Se laittaminen oli super ikävän tuntuista, ei siinä mitään, mutta silloin kun se lääkäri avasi sen kierrukan (eli ne siivekkeet / teen sivut), tuntui kun puukko olisi isketty mahaan. Melkein putosin koko tuolilta, kun vaistomaisesti ponnistin niistä jalkatuista pois niin, että pää kopsahti seinään ja se kätilö (?) jäi laitteet ojossa sinne jalkopäähän. Säikähdettiin sen kätilön kanssa molemmat ja se hermostuneesti kokeili mahan päältä, että kai se kierrukka siellä on. No nyt kun keväällä poistettiin kierrukka niin alkoi oikeastaan saman tien oikella häpyluun yläpuolella ikävät vihlonnat. Ajattelin eka, että ne johtui niistä tulehduksista, mutta ne on kyl (tai niin luulen) saatu pois kiitos 8 vkon antibioottikuurin.. Ja siis ne vihlonnat jatkuu, mutta vaimeampina koko ajan. Niin nyt mietin, että onko se kierrukka voinut olla jotenkin kohdun seinämässä kiinni tms. tai että onko se voinut aiheuttaa jotain vahinkoa? Ja pitäisikö käydä gynellä vai onko se ihan hölmöä? Vai olisiko se oman mielenrauhan kannalta silti fiksua? Stressaan varmaan turhasta, mutta oon kadottanut ymmärryksen siitä, mitkä on normaaleja tuntemuksia ja mitkä ei .
Itse menisin tarkistuttamaan tilanteen ihan oman mielenrauhan vuoksi. Muutenkin hyvä välillä tarkistaa paikat!😁

@Mirkkuli26 Tsemppiä hurjasti! ❤ Tiedän valitettavasti tunteen.
 
VAUVA 2023

Ilmoitathan tietosi listalle ja päivityksesi punaisella, jos väri ei toimi, voit myös @-merkitä listan kyseisen päivän päivittäjän.

Lista päivitetään kerran päivässä. Kuka vain voi päivittää listan, vaihdellaan vuoroa. Päivitä lista vastaamalla edellisen päivän viestiin, poista [ ]-sulut teksteineen alusta ja lopusta, lisää kierto- ja piinapäiviin yksi päivä lisää.

Kiertopäivä- ja piinalistalta voidaan poistaa, jos käyttäjä ei ole ollut aktiivinen vähään aikaan. Takaisin pääsee tottakai heti halutessaan!

★★★★★★★★★★★★★★★★★


Nimi ★ yritys aloitettu ★ monesko lapsi


@Mamtobe 3/2020 1.
@SandraB 10/2020 2. (1. yhteinen)
@Sipiriina 1/2021 1.
@Owlet 2/2021 2.
@Saaga86 6/2021 2.
@Mimerkki 6/21 3.
@Laurenzia 7/2021 2.
@Millis86 7/2021 1.
@Tibitii 7/2021 2.
@K3rttuli 8/2021 1.
@Mimmimami 8/2021 5.
@Hellu__ 9/2021 2.
@mimmi92 10/2021 5.
@Eadni1992 10/2021 1.
@tätimoonika 11/2021 7.
@Kirahvi-Koo 12/2021 2. lapsi
@Selis★ 11/2021 ★4.
@Floralan ★ 1/2022 ★ 1.
@_pähkinätimantti_ ★ 1/2022 ★ 3. (1. yhteinen)
@Niisq ★ 1/2022 ★ 1.
@Mamiks 2/2022 4.
@Yksinmatkassa 3/2022 2.
@minipätkis 3/2022 1.
@Jossu_95 3/2022 2.
@Salasauma 3/2022 2.
@Unikko29 4/2022 1.
@Wintersun 4/2022 Pas 08/22(?)
@Sentonen 4/2022 2.
@Earhart 4/2022 2.
@Maicy 4/2022 4.
@Hopeanopea 5/2022 1.
@nobelius 5/2022 4. (2 yhteinen)
@JellyBee 5/2022 2. (1. yhteinen)
@Poiski 5/2022 1.
@Minttara 5/2022 3.
@tiipanen ★ 5/2022 ★ 1.
@Kvize 5/2022 1.
@eeveon 6/2022 2.
@Sanelma_ 6/2022 1.
@Kuumeilija40 7/2022 3.
@Tiukuna 8/2022 2.
@helmikorvakoru 8/2022 2.

★★★★★★★★★★★★★★★★

12.7.2022 Tiistai

Nimi ★ Kiertopäivä ★


@eeveon kp 36/27-32
@Mamtobe kp 34/25
@Hopeanopea kp 26/30
@Kuumeilija40 kp 25/25
@mimmi92 kp 24/26-32
@Sentonen kp 24/27-28
@Laurenzia kp 23/31
@Sipiriina kp 23/25
@Selis Kp 22/32
@Wintersun kp 21/25-27
@Maicy kp 20/23-26
@Poiski kp 20/36-39
@Eadni1992 kp 19/26-28
@nobelius kp 16/28-30
@Salasauma kp 15/25
@Kvize kp 12/27-29
@Sanelma_ kp 11/28
@Minttara kp 11/24-27
@Jossu_95 kp 10/28-30
@Mamiks kp 10/24-28
@tätimoonika kp 7/25-29
@Earhart kp 3/28-30

★★★★★★★★★★★★★★★★

Piinailijat

Nimi ★ DPO


@eeveon DPO 17
@Sipiriina DPO 11
@Maicy DPO 7
@Wintersun DPO 4
@Selis DPO 2

★★★★★★★★★★★★★★★★★

Plussanneet

Nimi ★ yritys aloitettu ★ monesko lapsi ★ plussa <3


@jemppu123 11/21 ★ 2. ★ 4/22
@Neeppu 11/21 2. 4/22
@Lumihiutale_ 11/21 4. 4/22
@Nemily 10/21 1. 4/22
@senya 12/21 2. 5/22
@3milia 3/22 2. 5/22
@Siikli 4/22 4. 5/22
@Tähti123 3/22 2. 5/22
@Keltasahrami 5/22 2. 5/22
@jjanni 2/22 2. 5/22
@Marilainen 2/22 2. 5/22
@Mirkkuli26 5/22 2. 5/22
@Kirahvi-Koo 12/21 2. 6/22
@Kyfi 1/21 5. 6/22
@Mmohini 5/22 2. 6/22
@VeijariLaama 7/21 1. 6/22
@Oliivi3 4/22 4. 7/22
@Jenn-a 6/22 2. 7/22
 
  • Tykkää
Reactions: nobelius
Onko täällä muilla painonpudotus tavoitteena raskauden edistämiseksi/helpottamiseksi? Minulla on n. 20kiloa ylipainoa jota vielä tässä tiputtelen, melkein 10kg jo takana. Itsellä huomattavia PCOS:iin viittaavia oireita, kuten huomattava karvoitus siellä missä ei kuuluisi jne. Toivon että painonpudotus tätä helpottaa, jos ei niin sitten toki lääkäriin.
Vähän huolettaa juuri tämä että jos joutuu kauankin raskautumista odottelemaan jos minulla se PCOS löytyisikin. Monilla toki oireisto helpottaa kun paino putoaa, eikä kyseinen ole mikään varsinainen lapsettomuustuomiokaan käsittääkseni.
 
Nyt on talleteltu kp 13, 14 ja 15. Ovulaatio vois olla laskurin mukaan tänään tai 29 päivän kierrolla huomenna, saa nähdä, oireita ei just nyt oo. Tehtiin talletukset eilen illalla, että säilyisi keskiviikkoon asti mahikset. Tänään ei ehkä jaksa illasta enää kyläily reissun jälkeen alkaa puuhailemaan. Keskiviikko iltapäivä on seuraava mahdollisuus, jos ei tänään ruveta hommiin.
Mieskin eilen sanoi, että enemmän on seksiä kun mitä ehtii panettaa 😆 Sanoin, että mun korvaan kuulostaa hyväksikäytöltä... Mut mies oli tyytyväinen vaan 😅

Meillä mies on arvioinut mun limoja tässä kierrossa ja eilen illalla oli muuttunut vetisestä limaisempaan kuulemma 👍

Painon pudotuksesta joku kysyi. Minä painan ehkä 78-80kg, en käy vaa'alla (175cm) ja nyt oon tarkoituksella keventänyt ruokavalioo. Uskon, että 2-5kg pudottaminen avittais raskaaksi tulemista. Silmämääräisesti meen, kun vaatteet istuu paremmin ja vyötärö erottuu hyvin niin sit alkaa olla hyvä 😊
 
Onko täällä muilla painonpudotus tavoitteena raskauden edistämiseksi/helpottamiseksi? Minulla on n. 20kiloa ylipainoa jota vielä tässä tiputtelen, melkein 10kg jo takana. Itsellä huomattavia PCOS:iin viittaavia oireita, kuten huomattava karvoitus siellä missä ei kuuluisi jne. Toivon että painonpudotus tätä helpottaa, jos ei niin sitten toki lääkäriin.
Vähän huolettaa juuri tämä että jos joutuu kauankin raskautumista odottelemaan jos minulla se PCOS löytyisikin. Monilla toki oireisto helpottaa kun paino putoaa, eikä kyseinen ole mikään varsinainen lapsettomuustuomiokaan käsittääkseni.
Mulla ei sinänsä ole kierron tai muunkaan kanssa ongelmaa, syön monipuolisesti ja liikun useamman kerran viikossa. Painoa kuitenkin tuli ehkäisykapselin aikana 10kg ja ne kilot ei tunnu tippuvan pienillä kevennyksillä. Vaatisi siis varmasti jonkun rajumman dietin ja en usko sen olevan nyt hyväksi.

Toki tässä jälleen tuntuu, että menkat alkaa eli ei tärppiä tässäkään kierrossa. Voisi siis painonpudotus olla seuraava steppi..
 
  • Tykkää
Reactions: Kiemura
Onko täällä muilla painonpudotus tavoitteena raskauden edistämiseksi/helpottamiseksi? Minulla on n. 20kiloa ylipainoa jota vielä tässä tiputtelen, melkein 10kg jo takana. Itsellä huomattavia PCOS:iin viittaavia oireita, kuten huomattava karvoitus siellä missä ei kuuluisi jne. Toivon että painonpudotus tätä helpottaa, jos ei niin sitten toki lääkäriin.
Vähän huolettaa juuri tämä että jos joutuu kauankin raskautumista odottelemaan jos minulla se PCOS löytyisikin. Monilla toki oireisto helpottaa kun paino putoaa, eikä kyseinen ole mikään varsinainen lapsettomuustuomiokaan käsittääkseni.
Täällä myös painonpudotus menossa. Takana 20 kg, edessä vielä toinen 20 kg, jotta olen normaalipsinoinen.
Itselläni on PCOS diagnosoitu ja ensimmäinen lapsi sai alkunsa Clomifeneilla.
Nyt mietinnässä, haenko vielä näinkin iäkkäänä gyneltä apua raskautumiseen. Ikää on jo 40.
 
Onko täällä muilla painonpudotus tavoitteena raskauden edistämiseksi/helpottamiseksi? Minulla on n. 20kiloa ylipainoa jota vielä tässä tiputtelen, melkein 10kg jo takana. Itsellä huomattavia PCOS:iin viittaavia oireita, kuten huomattava karvoitus siellä missä ei kuuluisi jne. Toivon että painonpudotus tätä helpottaa, jos ei niin sitten toki lääkäriin.
Vähän huolettaa juuri tämä että jos joutuu kauankin raskautumista odottelemaan jos minulla se PCOS löytyisikin. Monilla toki oireisto helpottaa kun paino putoaa, eikä kyseinen ole mikään varsinainen lapsettomuustuomiokaan käsittääkseni.
Mulla ei painon pudotus onnistu millään. Mun kroppa pitää kiloista kiinni niin kauan kuin imetän. Esikoisesta oli sama juttu raskauskilot lähti vasta kun lopetin imetyksen. 😞. Nyt on sen verran paljon ylipainoa että hiukan mahdollinen raskaus pelottaa. Mahtaako edes plussa sen takia onnistua.

Omaa napaa: menkat pitäisi alkaa tänään tai huomenna mutta ei näy vielä alkavan. Pieni paineen tunne alavatsalla mutta ei menkkakipua kuten eilen aamulla tai illalla. Lonkat ehkä aavistuksen kipeät samoin rinnat.

Testaan viikonloppuna jos menkat ei ala ennen sitä.
 
Tää loppukierto on tätä oireiden ihmettelyä.. Mutta siis mitä ihmettä, mulla alkoi eilen iltapäivästä jatkuva alavatsakipu, joka siis jatkuu vieläkin. Aaltoilee kuinka kipeä ja vasemmalta oikealle. En tiedä onko keltarauhanen / munasarjat seonneet lopullisesti 😆. Mut jos tää meno jatkuu niin tää nainen ainakin sekoaa 🤣😆. Voihan tää olla suolistoperäistä myös. Mut täytyy sanoa, että nyt kun tuli uusi oire (joka ei tuttu aikaisemmista kierroista) niin toki sitä alkoi taas toivoa, että entä jos sittenkin vaikka muuten oireet ihan samat kuin aina ennen menkkoja. Että jos menkat alkaa (johon kyl edelleen uskon enemmän) niin yksi oire, joka tarkoittaa vaan menkkoja on taas ilmennyt 🙈.

@Sipiriina mites siellä menee, kuumotteleeko testaaminen :)?

Entä @kANaNdA , ajattelitko testata :)?

@Mamiks Tsemppiä huomiseen siemennesteanalyysiin!
 
Onko täällä muilla painonpudotus tavoitteena raskauden edistämiseksi/helpottamiseksi? Minulla on n. 20kiloa ylipainoa jota vielä tässä tiputtelen, melkein 10kg jo takana. Itsellä huomattavia PCOS:iin viittaavia oireita, kuten huomattava karvoitus siellä missä ei kuuluisi jne. Toivon että painonpudotus tätä helpottaa, jos ei niin sitten toki lääkäriin.
Vähän huolettaa juuri tämä että jos joutuu kauankin raskautumista odottelemaan jos minulla se PCOS löytyisikin. Monilla toki oireisto helpottaa kun paino putoaa, eikä kyseinen ole mikään varsinainen lapsettomuustuomiokaan käsittääkseni.
Mulla myös painonpudotus menossa, raskauskilot saanut oon aina pois.. Kun on paksu jo ennestään niin sama tässä yrittää laihduttaa, kun meillä ei vielä oo yritys käynnissä.. Josko se edesauttaisi sitten ja muutenkin helpottaa elämää ja onpa joku "projekti" viemässä ajatuksia ja kuluttamassa aikaa. Vaikkas ei olekkaan hurjasti ylipainoa. Sen verta kuitenkin, että itseäni ahdistaa.
Näin toissa yönä unta, että tein positiivisen raskaustestin ja laitoin vahingossa pomolle whatsappiin kuvan siitä, kun piti miehelle laittaa. Ilon ja paniikintäyteinen uni oli 😂😱

Tsemppiä kaikille ❤☀
 
Tää loppukierto on tätä oireiden ihmettelyä.. Mutta siis mitä ihmettä, mulla alkoi eilen iltapäivästä jatkuva alavatsakipu, joka siis jatkuu vieläkin. Aaltoilee kuinka kipeä ja vasemmalta oikealle. En tiedä onko keltarauhanen / munasarjat seonneet lopullisesti . Mut jos tää meno jatkuu niin tää nainen ainakin sekoaa . Voihan tää olla suolistoperäistä myös. Mut täytyy sanoa, että nyt kun tuli uusi oire (joka ei tuttu aikaisemmista kierroista) niin toki sitä alkoi taas toivoa, että entä jos sittenkin vaikka muuten oireet ihan samat kuin aina ennen menkkoja. Että jos menkat alkaa (johon kyl edelleen uskon enemmän) niin yksi oire, joka tarkoittaa vaan menkkoja on taas ilmennyt .

@Sipiriina mites siellä menee, kuumotteleeko testaaminen ?

Entä @kANaNdA , ajattelitko testata ?

@Mamiks Tsemppiä huomiseen siemennesteanalyysiin!
Mulla oli samanlaista. Mutta nyt ei mitään oireita 🤔. Ainoa että saa juosta vessassa koko ajan. Menkat pitäisi alkaa tänään ja mitään siihen viittaavaa ei ole. 😳. Otin varoiksi jo kuukupin esille no eihän ne silloin ala. Taatusti kun lähtee äidin luokse kylään niin sitten holahtaa kierto käyntiin 😂
 
  • Tykkää
Reactions: Hopeanopea

Yhteistyössä