Haaveena vauva 2022

VAUVA 2022

Ilmoitathan tietosi listalle ja päivityksesi punaisella, jos väri ei toimi, voit myös @-merkitä listan kyseisen päivän päivittäjän.

Lista päivitetään kerran päivässä. Kuka vain voi päivittää listan, vaihdellaan vuoroa. Päivitä lista vastaamalla edellisen päivän viestiin, poista [ ]-sulut teksteineen alusta ja lopusta, lisää kierto- ja piinapäiviin yksi päivä lisää.

Kiertopäivä- ja piinalistalta voidaan poistaa, jos käyttäjä ei ole ollut aktiivinen vähään aikaan. Takaisin pääsee tottakai heti halutessaan!

★★★★★★★★★★★★★★

20.3.2022 Sunnuntai

Nimi yritys aloitettu monesko lapsi


Myytta, 12/17, 2. lapsi
+83Keiju, 3/18, 1. lapsi
Aisha87, 12/18, 3. yhteinen lapsi
+ Minttuni, 2/19, 1. lapsi
+ Alinna86, 6/19, 3. lapsi (miehen 1.)
+ Kirjoh89, 6/19, 1. lapsi
Eeva650, 7/19, 2. lapsi (miehen 1.)
+ Töppönen, 9/19, 4. lapsi
+ Irtokehys, 9/19, 1. yhteinen lapsi
Karen99, 10/19, 1. lapsi
Krippis, 11/19, 1. lapsi
+ Piipaa93, 11/19, 1. lapsi
Sinisilmät, 1/20, 1. lapsi
Mamtobe, 3/20
Fazeriina82, 4/20, 5. lapsi
+ Wbä, 4/20, 3. lapsi
Iinanen, 4/20, 2. lapsi
Esikoishaaveita, 4/20, 1. lapsi
Tutina, 5/20, 2. lapsi (1. yhteinen)
+ Ewa87, 7/20, 2. lapsi (miehen 1.)
+ Coguine, 7/20, 2. lapsi
+ Kuumeilija40, 8/20, 2. lapsi
+Keksi82, 8/20, 1. yhteinen lapsi
+ Meemuli, 9/20, 1. lapsi
+Suhveli, 9/20, 4. lapsi
Lili_86, 9/20, 1. lapsi
+ Mansikka_maanantai, 10/20, 1. lapsi
+ Hulda_84, 10/20, 3. lapsi
SandraB, 10/20, 2. lapsi
+Mozart, 10/20, 4. lapsi
+ Gisella, 11/20, 2. lapsi
+ Skidi, 11/20, 1. lapsi
Scarletta, 12/20, 1. lapsi
Daisy01, 12/20,1. lapsi
Anniikka, 12/20, 1. lapsi
+Toiveikas1992, 1/21, 1. lapsi
+ Charrypie-86, 1/21, 1. lapsi (miehen 2.)
+ Possu., 1/21, 1. lapsi
+ Bubbu, 2/21, 1. lapsi
+ Leonida, 2/21, 1. lapsi
Alocasia, 2/2021, 2. lapsi
*Tähtipölyä*, 3/21, 1. lapsi
+ Pip83, 3/21, 3. lapsi (miehen 1.)
+ Sofialiina, 3/21, 1. lapsi
Heidisofia, 3/21, 2. lapsi
Mannuska, 3/21, 1. lapsi
Pienihme, 3/21, 1. lapsi
+ Skyela, 4/21, 2. lapsi
+ Mirksukka, 4/21, 3. lapsi
+ Hulda91, 4/21, 2. lapsi
+ Eimy, 4/21, 1. lapsi
Elsa96, 4/21, 1. lapsi
+ Marjusk, 4/21, 2. lapsi
+Suikku1, 5/21, 2. lapsi
+ Summer21, 5/21, 2. lapsi
Vauvasyliin2022, 5/21, 2. lapsi
Samppa40, 5/21, 3. lapsi (miehen 1.)
+ Maija1004, 5/21, 1. lapsi
+ Twix, 5/21, 1. lapsi
Miracle, 5/21, 1. lapsi
Martta83, 5/21, 2. lapsi
+ Maria91, 5/21, 3. lapsi
+ Jonna_83, 6/21, 3. lapsi (1. yhteinen)
+ Minnix, 6/21, 2. lapsi
Daimiduu, 3. lapsi
Meimierika, 6/21, 1. lapsi
Saaga86, 6/21, 2. lapsi
+ Innerchild, 6/21, 1. lapsi
Tulejonyyttti, 6/21, 1. lapsi
Mimerkki, 6/21, 3. lapsi
+ Bluebelle, 7/21, 2. lapsi
+ Danio, 7/21, 2. lapsi
+ Andune, 7/21, 1. lapsi
+ Sofiika, 7/21, 1. lapsi
Tibitii, 7/21, 2. lapsi
Millis86, 7/21, 1. lapsi
Laurenzia, 7/21, 2. lapsi
+Mimmimami, 8/21, 5. lapsi
+ BB-8, 8/21, 3. lapsi
+ Seppiina, 8/21, 3. lapsi
Lemoni87, 8/21, 1. lapsi (miehen 2.)
+ Sadepisaroita, 9/21, 2. lapsi
+AniiloraK, 9/21, 4. lapsi
+ SannuB, 2. lapsi
Hellu_, 9/21, 2. lapsi
Untamoinen, 3. lapsi
+Topukka, 9/21, 2. lapsi
+Guinevere, 9/21, 4. lapsi
+Liljah, 9/21, 3. lapsi
+Sinnae, 9/21, 2. lapsi
+Leppis-, 9/21, 2. lapsi
Neeppu, 10/21, 2. lapsi
Nemily, 10/21, 1. lapsi
Selis, 11/21, 4. lapsi (miehen 1. )
Lumihiutale_, 11/21, 4. lapsi
+Snanniska, 12/21, 4 lapsi
+Lisbeth86, 1 lapsi (miehen 3.)
Senya, 12/21, 2. lapsi (miehen 1.)
eden89, 1/22, 3. lapsi
Mamiks, 1/22, 4. lapsi
Pallopöksy, 1/22, 3. lapsi
Tiutau13, 2/22, 3. lapsi

★★★★★★★★★★★★★★★

Nimi ★ Kiertopäivä ★


★★★★★★★★★★★★★★

Piinailijat


★★★★★★★★★★★★★★★★★
 
Poistin listasta kiertopäivät ja piinailijat kun kukaan ei ole päivitellyt listaa kuin harvakseltaan. Menee muuten raskaaksi laskeskella väliin jääneitä päiviä.

@Selis pahoittelut keskenmenosta 💔

Täällä dpo -1. Piti pitää taukoa mutta en ihan malttanut.
 
  • Tykkää
Reactions: Mamiks
Mies toi kukkapuskan ja lahjan tänään, suutuin ehkä vielä enempi vai onko tää jo pms oireilua.. en ole enää varma koko suhteesta onko syytä jatkaa. Maha on ihme turvonneen oloinen kokoajan niinkuin jo ennen mekkoja, pitkä aika vielä piinailla kun dpo 5 vasta
 
Pahoittelut @Selis keskenmenosta :(

Täällä ovistesti vahvistuu, limat lisääntynyt, luulen että illalla on jo hymy testissä:) Eilen akupunktio tehty taas.On tehty nyt kerran kuussa ennen oletettua ovulaatiota.Viime kierrossa jäi tekemättä koronan vuoksi. Toive raskaudesta on muttei kauheesti luottoa, 2v ihan kohta täynnä yritystä:/ Tästä kun onnistuisi laskettu aika olisi joulukuun puolessa välissä ❤❤
 
Kaasari
Moi kaikki! En vielä aio nimimerkkiä rekisteröidä tänne, mutta olen lueskellut näitä vauvahaaveilu-ryhmiä aktiivisesti. Meillä olisi tarkoituksena alkaa yrittää toista. Yksi lapsi ennestään meillä :) ollaan mieheni kanssa iältään kolmekymppisiä. Ovulaatio itsellä mahdollisesti ensi viikon vaiheessa. Jännittää, kerkeääkö laskettuaika vielä tälle vuotta, kun ei tiedä tärppääkö heti.
 
  • Tykkää
Reactions: Mamiks
Täällä IVF hoitokierto vaihdissa ja tänään väliulta käytynä eli nyt kp 14 = piikityspäivä 7.

Ultrassa näkyi 9,4mm limakalvo ja yht 11 isompaa kasvussa olevaa follia eli kuulemma hyvältä näyttää mut vähän oli vielä pieniä kuulemma joten lääkemäärä nostettiin takas vähän isommaksi.

Ihan hyvä määrä siis on kasvamassa ja jos nyt kaikki 11 pysyis mukana ja hedelmöittyis niin pienen hävikin kanssa toiv jotain vois jäädä sit pakkseen ja päästäs yrittämään sit ees siirtojen kanssa eikä aina tätä piikittelyä ja odottelua hoitokiertoihin.

Perjantaina sit uus ultra ja sit tiedetään punktion päivä. Ens viikolla maanantai tai tiistai ja sit katotaan miten tässä käy. :)

Tsemppiä piinailuihin ja onneks olkoon Pulla21 ❤
 
Pientä taukoa ollut palstalta. Uusilletervetuloa 🥰
Kp4/28 meneillään. Hiivaa koitetaan häätää,ettei nyt haittaisi meininkiä oviksen tienoilla.
Mutta koti inssiin on varauduttava jos ei muuta sitten. Tää kierto mennään täysillä. Lisäravinteita olen ottanut mukaan.
gelee royale, L arginiini, ubikinoni, seleeni. Greippimehu olikin jo viime kierrolla. Lisäksi melatoniinin on todettu auttavan joten senkin aloitan huomenaamulla kun kotiudun töistä.
Ja nyt olisi todellakin yritettävä malttaa testaamisen kanssa dpo12 asti. Viimeksi lähti ihan käsistä koko homma. Mutta saa nähdä ,yritän ainakin 🙈😁

ihanat kelit ulkona ! Nautitaan!
 
vierailija
Miten lasketaan kp1? Siis mulla on tässä kierrossa alkanut rusehtava vuoto 3 pvä sitten ja nyt tänään se on muuttunut vaalean punaiseksi. Onko nyt vasta kp1 vai oliko kp1 kolme päivää sitten?
 
Kp 1 on minun mielestä vasta eka kunnon vuotopäivä, ruskeaa tuhrua en laskisi vielä vuodon alkamiseksi.

Täällä aloitettu greippimehu kp 2 ja nyt menossa kp 5. Menkat loppu sunnuntaina. Ovis luultavasti ensi viikonloppuna sunnuntai/maanantai akselilla. Tänään tuli paksua valkovuotoa, jossa verihyytymö seassa. Sen jälkeenkin vähän vielä tiputteli, mikö on omituista mulle. Liekö sitten greipin vaikutusta vai mitä onkaan. Jännityksellä odotan ovista, jos vaikka tunnistaisin limat paremmin.
 
Nyt pisti kyllä miettimään:/Aamulla ovis testi tyhjä pallo, töissä alkoi kunnon kipuilut, niinkuin munasolun irrotessa , eilen ei talletteluja ollenkaan:( Toivottavasti kyse ei ollut vielä munasolun irtoamisesta vaan kypsyttelystä tai muuten ollaan tänään jo myöhässä :/ Eilen olin siellä akupunktiossa että jos se sai aikaan nuo tuntemukset..Tai saattoihan se olla joku suolisto oirekin.Tänään on saatava peitot heilumaan:) Yleensä ovis plussasta menee kipuiluihin aina se päivä tai pari..Testauksen aloitin kp 10, tänään kp 11.Jos olisikin hymy tullut jo ennen kp 10 niin ollaan ennen sitä tosi monta kertaa talleteltu ❤
 
  • Tykkää
Reactions: Mamiks
Nyt pisti kyllä miettimään:/Aamulla ovis testi tyhjä pallo, töissä alkoi kunnon kipuilut, niinkuin munasolun irrotessa , eilen ei talletteluja ollenkaan Toivottavasti kyse ei ollut vielä munasolun irtoamisesta vaan kypsyttelystä tai muuten ollaan tänään jo myöhässä :/ Eilen olin siellä akupunktiossa että jos se sai aikaan nuo tuntemukset..Tai saattoihan se olla joku suolisto oirekin.Tänään on saatava peitot heilumaan Yleensä ovis plussasta menee kipuiluihin aina se päivä tai pari..Testauksen aloitin kp 10, tänään kp 11.Jos olisikin hymy tullut jo ennen kp 10 niin ollaan ennen sitä tosi monta kertaa talleteltu
Kai jatkat vielä ovistestejä jos näkyy plussa? Mulla taas aina kivut tulee muutamaa päivää ennen ovista.
Tsemppiä🙂
 
On tää kyl kivaa päästä aina dpo:n puolelle. Vaikka saattaa tulla niitä oloja et "ei kuitenkaan", mutta onhan tässä aina pieni mahdollisuus olla jo raskaana. Ei voi ainakaan varmana sanoa, että ei ole. Toivon, että jaksaisi taas olla testaamatta ennen menkkojen alkua, koska sitten aika meni paljon nopeammin ja uusi ovis tulikin yhtäkkiä.
Ah, mä niin toivon että olisin nyt raskaana. Vaikka alunperin jouluvauvaa välttelin "jätän sen kuun väliin", mut joo... tietäjät tietää.😆
 
On tää kyl kivaa päästä aina dpo:n puolelle. Vaikka saattaa tulla niitä oloja et "ei kuitenkaan", mutta onhan tässä aina pieni mahdollisuus olla jo raskaana. Ei voi ainakaan varmana sanoa, että ei ole. Toivon, että jaksaisi taas olla testaamatta ennen menkkojen alkua, koska sitten aika meni paljon nopeammin ja uusi ovis tulikin yhtäkkiä.
Ah, mä niin toivon että olisin nyt raskaana. Vaikka alunperin jouluvauvaa välttelin "jätän sen kuun väliin", mut joo... tietäjät tietää.
Joo, ei mitään kuukautta väliin jätetä 🤭mulla tulis menkkojen perusteella lasketuksi 24.12 😯 enemminkin tuntuu siltä että nyt jos koskaan 😀
 
Eilen testasin vielä illalla digillä, tyhjä pallo, mutta tänä aamuna ilmestyikin sitten hymynaama testiin vahvojen viivojen kera :) Jännä kyllä limat oli jo ennen tuota plussaa, ja nyt kuivempaa,että ota näistä nyt selvää:D

Juu mitään kuukautta ei jätetä väliin yrittäessä, jos vaikka tämä kuukausi on ainut kunnollinen munasolu:) Olisihan se ihan erilaista viettää joulua pienen vauvan kanssa ❤
Olen kahtena jouluna peräkkäin jo ollut surullinen kun sitä vauvaa ei ole ollut enkä myöskään ole ollut raskaana, pelottaa että samanlainen pettymys myös tänä vuonna :/

Tänään kumminkin Dpo-1 ja iloitsen siitä ❤
 
Joo kuulostaa tutulta "jätetään se kuu väliin ettei tuu jouluvauvaa" :D mutta kuinkas tässä kävikään, että tallettelut on jo aloitettu. Oikeen greippimehun kanssa :D Jos nyt tärppäis niin LA olisi mulla 20.12. Toivon niin meille kaikille plussaa ja sitä jouluvauvaa tölle vuodelle
 
  • Tykkää
Reactions: Millis86 ja Tibitii
Kävin lääkärin määrämissä labroissa, odottelen vielä soittoa mutta kaikki näyttäisi olevan ihan kivasti viitearvoissa. Ei siis oletettavasti hormonaalista häikkää mulla myöskään selittämässä niukkoja menkkoja. Jospa ne siitä sitten kuntoon tulisi ja raskaus onnistuisi jossain vaiheessa. AMH arvo oli ihan hyvä myös ja antraalifollikkeleja on ollut ihan riittävästi ultrissa, ei siis vielä ikäkään pitäisi olla estävä tekijä. Kuinka hyviä ne solut sitten on on toki eri asia. Nostin nyt itsenäisesti e-vitamiinia ja aloitin miniaspiriinin. Luin tutkimuksia ja greippimehusta tuskin mun kohdalla olisi hyötyä koska se todennäköisesti enneminkin laskee estrogeenitasoa.
 
Kävin lääkärin määrämissä labroissa, odottelen vielä soittoa mutta kaikki näyttäisi olevan ihan kivasti viitearvoissa. Ei siis oletettavasti hormonaalista häikkää mulla myöskään selittämässä niukkoja menkkoja. Jospa ne siitä sitten kuntoon tulisi ja raskaus onnistuisi jossain vaiheessa. AMH arvo oli ihan hyvä myös ja antraalifollikkeleja on ollut ihan riittävästi ultrissa, ei siis vielä ikäkään pitäisi olla estävä tekijä. Kuinka hyviä ne solut sitten on on toki eri asia. Nostin nyt itsenäisesti e-vitamiinia ja aloitin miniaspiriinin. Luin tutkimuksia ja greippimehusta tuskin mun kohdalla olisi hyötyä koska se todennäköisesti enneminkin laskee estrogeenitasoa.
Kuulostaa hyvältä :) mistä löysit tiedon, että greippi laskee estrogeenitasoja? Minähän olen ollut siinä uskossa, että estrogeeni nousee kun tuota mehua lipitän. Olen ehkä ymmärtänyt jotain väärin.
 
Kävin lääkärin määrämissä labroissa, odottelen vielä soittoa mutta kaikki näyttäisi olevan ihan kivasti viitearvoissa. Ei siis oletettavasti hormonaalista häikkää mulla myöskään selittämässä niukkoja menkkoja. Jospa ne siitä sitten kuntoon tulisi ja raskaus onnistuisi jossain vaiheessa. AMH arvo oli ihan hyvä myös ja antraalifollikkeleja on ollut ihan riittävästi ultrissa, ei siis vielä ikäkään pitäisi olla estävä tekijä. Kuinka hyviä ne solut sitten on on toki eri asia. Nostin nyt itsenäisesti e-vitamiinia ja aloitin miniaspiriinin. Luin tutkimuksia ja greippimehusta tuskin mun kohdalla olisi hyötyä koska se todennäköisesti enneminkin laskee estrogeenitasoa.
Minkä verran miniaspiriinia ja mikä valmiste käytännössä?
Km jälkeen polilla oli hoitajan kanssa puhetta, että voisin aloittaa, kunhan vuoto loppuu ja toivoa, että auttaisi mahdollista seuraavaa raskautta jatkumaan loppuun.
 
Kuulostaa hyvältä mistä löysit tiedon, että greippi laskee estrogeenitasoja? Minähän olen ollut siinä uskossa, että estrogeeni nousee kun tuota mehua lipitän. Olen ehkä ymmärtänyt jotain väärin.
Ilmeisesti greippimehu kyllä nostaa estrogeenin korvaushoidon kanssa pitoisuuksia mutta kehon luonnollista estrogeenitasoa greipim nauttiminen sen sijaan laskee. Raskautta yrittäessä tämä voi toki olla hyvä asia esim. PCOsta kärsiville (oma päätelmäni). Tässä linkki tutkimukseen josta luin. Tämä toki vain yksi tutkimus mutta koska greippimehun toimivuuskaan ei perustu tutkimukseen niin en näe itselleni hyväksi sitä ottaa käyttöön.


Minkä verran miniaspiriinia ja mikä valmiste käytännössä?
Km jälkeen polilla oli hoitajan kanssa puhetta, että voisin aloittaa, kunhan vuoto loppuu ja toivoa, että auttaisi mahdollista seuraavaa raskautta jatkumaan loppuun.
Ostin 100mg disperiiniä, valmisteella ei niinkään väliä kun vain on aspiriini kyseessä. Tutkimuksista löysin että se voisi helpottaa kiinnittymistä ja raskauden jatkumista, etenkin jos on ohut limakalvo (<8mm). Useammalla oli kolmikerroksinen limakalvo aspiriinin kanssa ja kohdun verenkierto oli parempaa. Ja toisaalta haittaa siitä ei vaikuttaisi olevan ellei ole veren hyytymisongelmia ja vatsa kestää. Ihmelääke se ei tietenkään ole eikä auta kaikkia, mutta jos oma ongelma on juurikin niissä asioissa joihin aspiriini vaikuttaa, voi siitä olla silloin isokin apu. Pubmedistä löytyy useita tutkimuksia tästä.
 
  • Tykkää
Reactions: SSonkku
vierailija
Ilmeisesti greippimehu kyllä nostaa estrogeenin korvaushoidon kanssa pitoisuuksia mutta kehon luonnollista estrogeenitasoa greipim nauttiminen sen sijaan laskee. Raskautta yrittäessä tämä voi toki olla hyvä asia esim. PCOsta kärsiville (oma päätelmäni). Tässä linkki tutkimukseen josta luin. Tämä toki vain yksi tutkimus mutta koska greippimehun toimivuuskaan ei perustu tutkimukseen niin en näe itselleni hyväksi sitä ottaa käyttöön.




Ostin 100mg disperiiniä, valmisteella ei niinkään väliä kun vain on aspiriini kyseessä. Tutkimuksista löysin että se voisi helpottaa kiinnittymistä ja raskauden jatkumista, etenkin jos on ohut limakalvo (<8mm). Useammalla oli kolmikerroksinen limakalvo aspiriinin kanssa ja kohdun verenkierto oli parempaa. Ja toisaalta haittaa siitä ei vaikuttaisi olevan ellei ole veren hyytymisongelmia ja vatsa kestää. Ihmelääke se ei tietenkään ole eikä auta kaikkia, mutta jos oma ongelma on juurikin niissä asioissa joihin aspiriini vaikuttaa, voi siitä olla silloin isokin apu. Pubmedistä löytyy useita tutkimuksia tästä.
Olipa mielenkiintoinen tieto, kiitos tästä! Itsekin lipitin greippimehua yritysaikana, olikohan siitä sitten enemmän vain haittaa. Jossain vaiheessa lopetin, kun poppaskonstit alkoivat tympiä...
 

Yhteistyössä