Haaveena vauva 2022

vierailija
Kai tänne saa liittyä purkamaan vähän ajatuksia, vaikka mitään yritystä ei ole aloitettu, aivan ajatuksen tasolla vasta koko homma.

Mietityttää aivan kaikki, oonko valmis, oonko hyvä äiti, kadunko sitä vai kadunko jos en yritä, viittiikö sitä vielä yrittää, kun vasta saanut vakipaikan, onko rahaa, tuleeko paha raskauspahoinvointi, kestänkö kuitenkaan synnytystä....

Loppuuko mun elämä siihen, vaikken tähänkään asti ole tehnyt yhtään mitään. Hirveästi kaikkia negatiivisia ajatuksia, vaikka kuumeilen joka päivä ja haluaisin alottaa yrittämisen...

Miten tässä vois selvittää ajatuksensa?
 
Suuret tsempit kaikille vastoinkäymisissä <3 :'(

Mä pohdiskelen täällä, että missä mun ennen menkkoja tapahtuvat menkkakivut on. Yleensä tässä vaiheessa jo tuntee, että menkat on tulossa. :D Toki viime kierto oli jotenkin lyhyempi, eli ehkä tästä tulee sit pidempi. Tai sitten shatavari-tablettien syömisellä on ollut vaikutusta. Talleteltu on kyllä _ehkä_ oikeaan aikaankin, joten voishan jotain olla tapahtunutkin. Ääh, en jaksa odottaa. Miten vois pysyä stressaamattomana...

Tuli koko viikonloppu syötyä epäterveellisyyksiä ja nyt väsyttää ja on raskas olo. Tein terveellisen aamupalan ja yritän nyt panostaa sit siihenki, jos sais vähän paremman ja energisemmän olon ni jaksais sit talletellakin :"D
 
Kysymys:kuinka pian ovulaatiosta alatte tuntemaan PMS-oireita?

Oon pohtinut sitä tässä viime kuukausina, kun itellä nännit muuttuu aroiksi heti jo oletetun/mitatun ovulaatiopäivän iltana, välillä jo aiemmin kuin mitä sovellukset laskevat. Kaiken järjen mukaanhan oireita voi alkaa ilmetä vasta kun progesteroni kohoaa = munasolu on irronnut.

Luulisi että tuollaisia "selviä" merkkejä voisi myös pitää ns. todisteena onnistuneesta ovulaatiosta. Vai ko? Ootteko muut huomanneet kierroissanne samaa (tai ootteko eri mieltä)?
 
Kai tänne saa liittyä purkamaan vähän ajatuksia, vaikka mitään yritystä ei ole aloitettu, aivan ajatuksen tasolla vasta koko homma.

Mietityttää aivan kaikki, oonko valmis, oonko hyvä äiti, kadunko sitä vai kadunko jos en yritä, viittiikö sitä vielä yrittää, kun vasta saanut vakipaikan, onko rahaa, tuleeko paha raskauspahoinvointi, kestänkö kuitenkaan synnytystä....

Loppuuko mun elämä siihen, vaikken tähänkään asti ole tehnyt yhtään mitään. Hirveästi kaikkia negatiivisia ajatuksia, vaikka kuumeilen joka päivä ja haluaisin alottaa yrittämisen...

Miten tässä vois selvittää ajatuksensa?
Vaikeita pohdintoja. Itsellä lapsen haluaminen oli selvä kun oli vihdoin puoliso, jonka kanssa tiesin haluavani perheen. Myös hän halusi, joten asia oli kirkas. Myös sekin ajatus mielessä ettei mikään ole itsestään selvää kun tietää ja on läheltä saanu nähdä (ja täältä lukea) miten vauvan tulossa voi kestää, jopa vuosia. Joten jos olet varma, että haluat joskus lapsen niin aloittaisin sillon kun vauvakuume tulee. :)
 
vierailija
Heippa! Saako tulla kyselemään mielipiteitä? Viime torstaina tein herkän testin (tiiän, että rfsu:n testit antaa helposti viivanpaikkoja) mutta mitä ootte mieltä? Haamu, viivanpaikka, ovis, km…? https://aijaa.com/pfzjJ6

Mulla on _todella_ epäsäännölliset menkat, jotka vissiin alkoi viimeks 4.pvä tätä kuuta. Vuoden yrittämisen jälkeen raskauduin viime vuonna 9.12., mutta menkat(?) alkoi siitä huolimatta 10.12. Raskaus päättyi helmikuussa keskenmenoon.

Tänään kuitenkin puhdas nega https://aijaa.com/iF73c5
Niiin turhauttavaa! Oireina alavatsan nippailuja ja rinnat ollut hieman kipeet, mut todennäkösesti kuvittelen, koska vauva olis todella toivottu, tiiätte kyllä.
 
Isot pahoittelut menkoista @Eeva650 . En mä usko että kirvestä pystyy enää koskaan heittämään kokonaan kaivoonkaan. Olikos teillä hoitoja/apuja kokeiltuna?
Ei ole hoitoja jeesimässä. Jotain kotipoppaskonsteja oon kokeillut. Emme pääsisi julkiselle tutkimuksiin/hoitoihin eikä lapsen kaipuu ole niin kova, että yksityiselle haluaisi euroja säkkikaupalla kantaa. Tai eihän ne tutkimukset niin paljoa maksaisi, mutta jotenkin nekin hirvittää. Tuntuu, että toivoa on niin kauan, kunnes se otettaisiin kokonaan pois.
 
vierailija
Heippa! Saako tulla kyselemään mielipiteitä? Viime torstaina tein herkän testin (tiiän, että rfsu:n testit antaa helposti viivanpaikkoja) mutta mitä ootte mieltä? Haamu, viivanpaikka, ovis, km…? https://aijaa.com/pfzjJ6

Mulla on _todella_ epäsäännölliset menkat, jotka vissiin alkoi viimeks 4.pvä tätä kuuta. Vuoden yrittämisen jälkeen raskauduin viime vuonna 9.12., mutta menkat(?) alkoi siitä huolimatta 10.12. Raskaus päättyi helmikuussa keskenmenoon.

Tänään kuitenkin puhdas nega https://aijaa.com/iF73c5
Niiin turhauttavaa! Oireina alavatsan nippailuja ja rinnat ollut hieman kipeet, mut todennäkösesti kuvittelen, koska vauva olis todella toivottu, tiiätte kyllä.
Mäkin sain toissa kierrossa useamman rfsu haamun. En viitti ostaa enää koko testejä.
 
Coguine1
Pahoittelut kaikille uusiin kiertoon joutuneille. <3

Me saatiin tänään lapsettomuus asia eteenpäin. Lähete laitettu. Ensi viikolla saan lääkärin vastauksen katsotaanko multa vielä perus verikokeita. Vai miten lähdetään etenemään. Toivon että ottaisivat hormonikokeet ennenkuin aletaan tarjota mitään hoitoja. Aluksihan yleensä kyllä lähdetään hormoneilla tukemaan kiertoa. Lugesteron mulla meneekin jo. Miehen sukupuolitauti testit tilattu, jotka pitää kaikilta ottaa. Seuraavaksi varmaan siemennestenäyte.

Eilen sain positiivisen ovulaatio testiin. Tänään olikin jo selkeästi negatiivinen. Ihmettelen kun ei kahtena päivänä näkynyt. Talletteliskohan vielä tänään illalla?
 
  • Tykkää
Reactions: KirJoh89
Pahoittelut kaikille uuteen kiertoon joutuneille ja muille ikäviä hetkiä läpi käyville.

Pahoittelut kaikille uuteen kiertoon joutuneille ja muita vastoinkäymisiä kohdanneille. On kyllä kovin epäreilua, että iloiset vauvahaaveet aiheuttaa niin paljon stressiä ja murhetta

Aika varma olo, että tästä kierrosta ei napannut. Kp 20 oli menkkamaista juilimista, muuten ei mitään. Viime kierron kemiallisessa oli tässä vaiheessa viilteleviä kipuja.

Äitini ei tiedä yrityksestä, mutta kehotti teettämään fsh-testin. Suvussamme on riesana ennenaikaiset vaihdevuodet, mutta yllätti, että parilla lähisukulaisella alkanut jo alle 35-vuotiaana. Itsellä ikää pian 29 enkä ajatellut, että jo nyt tarvisi sellaistakin stressata. Lisäksi osasi kertoa, että lähes kaikilla suvun naisilla ollut myös vaikeuksia raskautua ja useampi saanut alkunsa pitkien hoitojen jälkeen. Positiivisesti ajateltuna hoidot ovat onnistuneet, mutta oli tämä aika stressaavaa tietoa
Kuulostaapa kurjalta. Itselläni on vähän päinvastainen tilanne, joten ymmörrön tuosta nousevan stressin täysin. Ainakin tiedät nyt 'sukurasitteesta'.
Meillä on äidin suvussa selvästikin ollut ongelmia raskautua yli 25-vuotiailla, mutta kaikesta on aina vaiettu, enkä ole niin läheinen kenenkään kanssa, että voisin asiasta enemmän kysellä. Tämä toki aiheuttaa päänvaivaa, kun itse aloitin tämän 'lapsiprojektin' vasta 29-vuotiaana, mutta aiemmin ei vain ollut hyvä hetki missään muodossa. :rolleyes:Tsemppiä!

Omaa napaa:
Olen nyt tikuttanut ovista viimepäivät ja näillä 'perinteisillä' testeillä tämä on itseasiassa aika innostavaa puuhaa, kun pääsee tulkitsemaan värivivahteita ja seuraamaan kehitystä paljon digitestejä paremmin. :X3:Eilen illalla alkoi viiva tummua, mutta äsken tehdyssä testissä tuntuu että viiva oli aamua haileampi - lähellekään ovistummuuksia en ole päässyt, joten toivon, että tämä hailakampi viiva johtuu lyhyestä pidätysajasta ennen testiä ja aamulla olisi taas tummempi viiva vastassa. :confused::confused:Omien laskelmien mukaan odottaisin dpo 0 torstaille, joten saa nähdä miten lähelle arvaus osuu.:X3:
 
Minä jättäydyn kaikilta listoilta pois.. mies päätti että nyt aktiivinen yrittäminen laitetaan tauolle. Kokee sen liian stressaavaksi. Toivoo, asian etenevän omalla painollaan..

Itse en vain millään pysty luottamaan, että satunnaisilla talletteluilla onnistuisi kun niitä muutenkin melko vähän.
Nyt juuri parhaat päivät ja ne menee hukkaan... Harmittaa niin paljon kun aina olen odottanut, että "luvan" kanssa pääsee yrittämään ja vihdoin kun päästiin niin stoppi tulikin.

Tsemppiä kaikille, käyn kyllä palstaa silti lukemassa. Toivottavasti pääsen vielä joskus hyppäämään mukaan
Hirveästi etärutistuksia harmitukseen! Toi on kyllä yhtäkkiä tulevana iso paikka.

Tuli kuitenkin mieleen, että auttaisiko miehen kanssa keskustelu hetken päästä, kun on vähän kulunut aikaa. Meillä auttoi, kun puhuttiin miehen kanssa asiaa kovinkin läpi silleen ettei kumpikaan hermostunut vaan yritti ymmärtää myös toista.

Oon vieläkin sitä mieltä, että yhteinen päätös talletella joka päivä vei stressin pois. Toki tulihan siitä vähän rutiinia, josta jo vitsailtiin. Se olikin sitten ensimmäinen kuu josta nappas. Aloitettiin kierron kp10/28 kohdalla ja pidettiin taukoa kp 22/28 jälkeen. Ei tikuteltu ovista tai muuta. Muissa kierrossa kyllä oon tikuttanut kaikki mahdolliset päivät ja ollaan yritetty optimoida ja ihan turhaa oli…
 
  • Tykkää
Reactions: *Tähtipölyä*
Omaa napaa:
Olen nyt tikuttanut ovista viimepäivät ja näillä 'perinteisillä' testeillä tämä on itseasiassa aika innostavaa puuhaa, kun pääsee tulkitsemaan värivivahteita ja seuraamaan kehitystä paljon digitestejä paremmin. Eilen illalla alkoi viiva tummua, mutta äsken tehdyssä testissä tuntuu että viiva oli aamua haileampi - lähellekään ovistummuuksia en ole päässyt, joten toivon, että tämä hailakampi viiva johtuu lyhyestä pidätysajasta ennen testiä ja aamulla olisi taas tummempi viiva vastassa. Omien laskelmien mukaan odottaisin dpo 0 torstaille, joten saa nähdä miten lähelle arvaus osuu.
Ovistesti ei välttämättä vahvistu lineaarisesti. Mulla se on eka tummempi, sitten melkein blanco ja plussa tulee näiden melkein tyhjien testien perään suoraan. Tsemppiä testailuihin! :)
 
Kai tänne saa liittyä purkamaan vähän ajatuksia, vaikka mitään yritystä ei ole aloitettu, aivan ajatuksen tasolla vasta koko homma.

Mietityttää aivan kaikki, oonko valmis, oonko hyvä äiti, kadunko sitä vai kadunko jos en yritä, viittiikö sitä vielä yrittää, kun vasta saanut vakipaikan, onko rahaa, tuleeko paha raskauspahoinvointi, kestänkö kuitenkaan synnytystä....

Loppuuko mun elämä siihen, vaikken tähänkään asti ole tehnyt yhtään mitään. Hirveästi kaikkia negatiivisia ajatuksia, vaikka kuumeilen joka päivä ja haluaisin alottaa yrittämisen...

Miten tässä vois selvittää ajatuksensa?
Hyviä pointteja jo kommentoitiinkin, ja haluaisin lisätä vielä sen, että silläkin on tarkoituksensa, että raskaus kestää sen yhdeksän kuukautta. Se on hyvä aika henkiseen valmistautumiseen, ja vaikka aluksi hirvittää, synnytyksen lähentyessä sitä on jo siinä pisteessö että millään muulla elämässä ei ole väliä kuin että saisi sen lapsen pian syliin. Sitten vielä sellainen, että selviät kyllä sekä pahoinvoinnista (jota tosin ei ehkä edes tule) että synnytyksestä. Sitä varten me maksetaan veroja että näihin on aina tarvittava tuki saatavilla. Jos sinulla on vauvakuumetta niin ehdottomasti rohkeasti yrittämään. Minä luulen että muuten myöhemmin kaduttaa (ei omaa lasta sen sijaan kukaan kadu), ja siihen äitiyteen sitten kasvaa vähitellen sen lapsen mukana :giggle:
 
Ei ole hoitoja jeesimässä. Jotain kotipoppaskonsteja oon kokeillut. Emme pääsisi julkiselle tutkimuksiin/hoitoihin eikä lapsen kaipuu ole niin kova, että yksityiselle haluaisi euroja säkkikaupalla kantaa. Tai eihän ne tutkimukset niin paljoa maksaisi, mutta jotenkin nekin hirvittää. Tuntuu, että toivoa on niin kauan, kunnes se otettaisiin kokonaan pois.
Ymmärrän täysin, ja meillä on siinä mielessä sama tilanne, että julkiselle ei tietenkään päästä kun lapsia jo on ja tuntuu hyvin kaukaiselta että lähtisi vielä kalliilla yksityiselle. Tietysti olisi kiinnostavaa tietää missä on vika jos tässä ei tosiaan enää vauvaa saada aikaiseksi ja oma kierto toimii normaalisti (meillä nyt yk 10 kuitenkin "vasta") . Poppaskonstit myös kiinnostaa ja on kokeiltu, mietityttää vaan että mitä väliä meikäläisen jollain lisäravinteillakin on jos vika oliskin koko ajan miehessä. :unsure:
 
Viimeksi muokattu:
vierailija
Kiitos paljon Tibitii ja Mozart kommenteistanne!

Sitähän ei tosiaan tiedä, että millanen projekti koko homma omalla kohdalla on, kun ehkäisypillereitäkin tullut yli 10 vuotta syötyä. Ja kuitenkin alle 30v haluaisin lapsen saada, ja pyöreisiin ei enää ole montaa vuotta.

Kuumehan on vaivannu jo 1,5v ainakin, välillä vähän vähemmän ja välillä enemmän.

Ja se tulee kaduttamaan, jos en edes yritä. Ehkä tässä pitää ottaa se ensimmäinen askel ja lopetella pillerit pikku hiljaa.
 
Kiitos paljon Tibitii ja Mozart kommenteistanne!

Sitähän ei tosiaan tiedä, että millanen projekti koko homma omalla kohdalla on, kun ehkäisypillereitäkin tullut yli 10 vuotta syötyä. Ja kuitenkin alle 30v haluaisin lapsen saada, ja pyöreisiin ei enää ole montaa vuotta.

Kuumehan on vaivannu jo 1,5v ainakin, välillä vähän vähemmän ja välillä enemmän.

Ja se tulee kaduttamaan, jos en edes yritä. Ehkä tässä pitää ottaa se ensimmäinen askel ja lopetella pillerit pikku hiljaa.
Varoitan silti, että kun itse lopetin pillerit vuosien jlk tulin ekasta yrityksestä raskaaksi. :D Oli sekin pieni shokki, mutta tosiaan aika on piiiitkä ennenkuin sen vauvan syliin saa. Nyt arvostan ja olen äärettömän kiitollinen siitä että se tapahtui niin helposti vaikken sitä silloin odottanut. Tsemppiä valintoihin ja vauvakuumeeseen!
 
  • Tykkää
Reactions: Toiveikas1992
VAUVA 2022

Ilmoitathan tietosi listalle ja päivityksesi punaisella. Jos väri ei toimi, voit myös @-merkitä listan kyseisen päivän päivittäjän.

Lista päivitetään kerran päivässä. Kuka vain voi päivittää listan, vaihdellaan vuoroa. Päivitä lista vastaamalla edellisen päivän viestiin, poista [ ]-sulut teksteineen alusta ja lopusta, lisää kierto- ja piinapäiviin yksi päivä lisää.

Kiertopäivä- ja piinalistalta voidaan poistaa, jos käyttäjä ei ole ollut aktiivinen vähään aikaan. Takaisin pääsee tottakai heti halutessaan!

★★★★★★★★★★★★★★★★

20.7.21 Tiistai

Nimi ★ yritys aloitettu ★ monesko lapsi ★

Myytta , 12/17, 2. lapsi
83Keiju, 3/18, 1. lapsi
Aisha87, 12/18, 3. yhteinen lapsi
+Minttuni, 2/19, 1. lapsi
Alinna86, 6/19, 3. lapsi (miehen 1.)
Kirjoh89, 6/19, 1. lapsi
Eeva650, ya 7/19, 2. lapsi (miehen 1.)
+ Töppönen, 9/19, 4. lapsi
+Irtokehys, 9/19, 1. yhteinen lapsi
Karen99, 10/19, 1. lapsi
Krippis, 11/19, 1. lapsi
Sinisilmät, 1/20, 1. lapsi
Mamtobe, 3/20,
Petronella09, 4/20, 5. lapsi
+Wbä, 4/20, 3. lapsi
Iinanen, 4/20, 2. lapsi
Esikoishaaveita, 4/20, 1. lapsi
Ewa87, 7/20, 2. lapsi (miehen 1.)
Coguine 7/20, 2. lapsi
+Kuumeilija40, 8/20, 2. lapsi
+Keksi82, 8/20, 1. yhteinen lapsi
Meemuli, 9/20, 1. lapsi
Suhveli,9/20, 4. lapsi
Mansikka_maanantai, 10/20, 1. lapsi
+Hulda_84, 10/20, 3. lapsi
SandraB, ya 10/20, 2. lapsi
Mozart, ya 10/20, 4. lapsi
Gisella, 11/20, 2. lapsi
+ Skidi, 11/20, 1. lapsi
Scarletta, 12/20, 1. lapsi
Daisy01, 12/20,1. lapsi
Toiveikas1992, 1/21, 1. lapsi
Charrypie-86, 1/21, 1. lapsi(miehen 2.)
Possu., 1/21, 1. lapsi
+ Bubbu, 2/21, 1. lapsi
+Leonida, 2/21, 1. lapsi
*Tähtipölyä*, 3/21, 1. lapsi
Pip83, 3/21, 3. lapsi (miehen 1.)
+ Sofialiina, 3/21, 1. lapsi
Heidisofia, 3/21, 2. lapsi
Mannuska, 3/21, 1. lapsi
+ Skyela, 4/21, 2. lapsi
+Mirksukka, 4/21, 3. lapsi
Hulda91, 4/21, 2. lapsi
Eimy, 4/21, 1. lapsi
Elsa96, 4/21, 1. lapsi
+ Marjusk, 4/21, 2. lapsi
Suikku1, 5/21, 2. lapsi
+Summer21, 5/21, 2. lapsi
Vauvasyliin2022, 5/21, 2. lapsi
Samppa40, 5/21, 3. Lapsi (miehelle 1.)
Maija1004, 5/21, 1. lapsi
Twix, 05/21, 1. lapsi
+Jonna_83, 06/21, 3. lapsi (1. yhteinen)
Minnix 6/21, 2. lapsi
Daimiduu, 3. lapsi
Meimierika 6/21, 1. Lapsi
Bluebelle 7/21, 2. lapsi
Danio 7/21, 2. lapsi

★★★★★★★★★★★★★★★★

Nimi ★ Kiertopäivä ★

Scarletta.........................kp 38/28
Esikoishaaveita.................kp 35/29
Minnix................................kp 27/34
Karen99.....................kp 26/27-34
Mannuska...................kp 24/25-28
Innerchild...................kp 24/25-30
Ewa87..............................kp 23/30
Toiveikas1992..............kp 23/28
Elsa96.......................kp 23/26-28
Twix............................kp 23/27-28
Meimierika.................kp 23/28
Suikku1..........................kp 23/26-28
Eimy..........................kp 22/26-30
Iinanen......................kp 21/23-24
Hulda91...........................kp 17/30
Coguine.......................kp 15/28
Meemuli....................kp 14/35-43
Possu..........................kp 12/24-27
Mamtobe..................kp 9/28
Alinna86......................kp 6/28
SandraB......................kp 4/26
Eeva650.....................kp 3/28-36
Petronella09............kp 1/25-28


★★★★★★★★★★★★★★★★

Piinailijat:

Mannuska.....................dpo 11
Karen99.........................dpo 8
Twix...................................dpo 8
Toiveikas1992......... dpo 8
Iinanen...........................dpo 7
Suikku1………………………dpo 7
Meimierika..................dpo 6
Mozart..........................dpo 6
Minnix…………………………dpo 5
Eimy..................................dpo 3
 
Viimeksi muokattu:
vierailija
Varoitan silti, että kun itse lopetin pillerit vuosien jlk tulin ekasta yrityksestä raskaaksi. Oli sekin pieni shokki, mutta tosiaan aika on piiiitkä ennenkuin sen vauvan syliin saa. Nyt arvostan ja olen äärettömän kiitollinen siitä että se tapahtui niin helposti vaikken sitä silloin odottanut. Tsemppiä valintoihin ja vauvakuumeeseen!
Hah, joo, sekin on erittäin hyvin mahdollista Sitä on vaan niin pessimisti, että aina ajattelee ensin ne hankalimmat vaihtoehdot

Mä oon nyt syöny reilu vuoden minipillereitä ja vaihdoin halvempaan merkkiin, niin nyt on tiputellu miten sun sattuu, niin tuntuu jo siltä, että sama ku ei söis ollenkaan. Mulla pysy tähän asti menkat kokonaan poissa niillä ja ai että oli ihanaa. Sekin on semmonen asia, mikä saanut mut venyttämään lopettamista, kun vihaan menkkoja ja ne on nyt pysynyt poissa pitkään pillereillä
 
Aina niin ihmettelen ja kadehdin teitä, jotka tunnutte tuntevan ja huomaavan kaiken mitä kropassa tapahtuu. Mulla on kovat menkkakivut, muttei muuten mitään tuntemuksia kierron mittaan. Ja usein olen luullut alkavia lieviä menkkakipuja suolistoperäiseksi vatsakivuksi ja päinvastoin. Ensi maanantaina raskaustesti ja tänään vatsa kipeä, mutten taas osaa sanoa mistä syystä. Oli kyllä viimeksikin piinailuaikana pientä menkkakipuilua, että ei sekään suoranaisesti huono merkki olisi. Ja kun oma kierto oli viimeksi melkein kolme kuukautta, niin tuskin ne menkat nyt lääkityksen läpi alkaa.
 

Yhteistyössä