Haaveena vauva 2022

vierailija
Hei!
Oon taustaillut täällä loppuvuodesta 2018 jolloin aloimme yrittämään esikoista. Kerettiin jo hankkiutua hoitoihin ja ensimmäinen lääkärin aika (siellä oli tarkoitus tehdä ilmeisesti aukkari yms., jonkunlaista suunnitelmaa millä hoidolla aloitetaan) olisi ollut parin viikon päästä, kunnes testi näytti plussaa. Tuossa kierrossa elämäni ensimmäisen kerran tunsin ovulaation.
Lapsemme syntyi 2019 ja vauva vuosi oli rankka. Monet kerrat vaunuja työnnellessä mietin että olisipa tämä sittenkin suotu jollekulle teistä joka osaisi arvostaa tätä lasta enemmän kuin minä. Kadotin vanhan itseni täysin, joka on edelleen kova paikka. Söin väsymykseen ja alakuloisuuteen. Painoa tuli lisää ja voin vielä huonommin. En oikeasti olisi uskonut miten raskaasti kropan muutokset ja kotiäidin nuttura tulisi vaikuttamaan henkiseen hyvinvointiini. Minä, joka en ennen vienyt edes roskapussia ilman laittautumista.
Tiedän, että nämä ajatukset eivät välttämättä sovellu tänne. En vaan tiedä minne muuallekkaan näitä ajatuksia avaisin. Anteeksi.
Mutta. Tähän päivään.
Lapsi on nyt melkein 2v. Lueskelin jo taannoin kohdun poistosta, että minkälainen operaatio se on yms, vannoin etten ikipäivänä halua vauva-aikaa elää uudelleen ja odotan sitä hetkeä innolla kun elämä palaa taas raiteilleen ja tämä kaikki normalisoituu, saan olla taas se oma itseni joka jaksaa välittää ulkonäöstään ja jolle vanhat lempivaatteet mahtuvat päälle...
Nyt kuitenkin aloin miettimään että minkälaista on olla ilman sisaruksia. Onkohan se yksinäistä? Entä jos vuosien päästä tämä kaikki on unohtunut riittävästi ja haluaakin yrittää vielä toista, mutta ikää onkin jo sen verran että biologinen kello ei edes tikitä enää? Kumpaa tulisin katumaan enemmän, sitä lasta joka saattaisi olla olemassa vai sitä että ei edes yritetty? Tällä hetkellä mietin että haluaisin yrittää jaksaa esikoisen vuoksi. Tiedän että hän olisi kuitenkin haltioissaan leikkikaverista. Niin kuin kaikki sanoo, pikkulapsi-aika menee nopeasti. Vaikka välillä on tuntunut että tässä on 2v sijaan vierähtänyt 12v.
Anteeksi vielä. Omasta puolesta voin sanoa, että tämä purkautuminen helpotti kummasti. Toki miehelle voisin kaiken tämän purkaa mutta en jotenkin osaa.

Ihan jokaiselle teille toivon pikkuista syliin, sydän pamppaillen katselen tikkukuvia ja haluan kuvitella niihin jokaiseen kaksi viivaa.
 
Hei!
Oon taustaillut täällä loppuvuodesta 2018 jolloin aloimme yrittämään esikoista. Kerettiin jo hankkiutua hoitoihin ja ensimmäinen lääkärin aika (siellä oli tarkoitus tehdä ilmeisesti aukkari yms., jonkunlaista suunnitelmaa millä hoidolla aloitetaan) olisi ollut parin viikon päästä, kunnes testi näytti plussaa. Tuossa kierrossa elämäni ensimmäisen kerran tunsin ovulaation.
Lapsemme syntyi 2019 ja vauva vuosi oli rankka. Monet kerrat vaunuja työnnellessä mietin että olisipa tämä sittenkin suotu jollekulle teistä joka osaisi arvostaa tätä lasta enemmän kuin minä. Kadotin vanhan itseni täysin, joka on edelleen kova paikka. Söin väsymykseen ja alakuloisuuteen. Painoa tuli lisää ja voin vielä huonommin. En oikeasti olisi uskonut miten raskaasti kropan muutokset ja kotiäidin nuttura tulisi vaikuttamaan henkiseen hyvinvointiini. Minä, joka en ennen vienyt edes roskapussia ilman laittautumista.
Tiedän, että nämä ajatukset eivät välttämättä sovellu tänne. En vaan tiedä minne muuallekkaan näitä ajatuksia avaisin. Anteeksi.
Mutta. Tähän päivään.
Lapsi on nyt melkein 2v. Lueskelin jo taannoin kohdun poistosta, että minkälainen operaatio se on yms, vannoin etten ikipäivänä halua vauva-aikaa elää uudelleen ja odotan sitä hetkeä innolla kun elämä palaa taas raiteilleen ja tämä kaikki normalisoituu, saan olla taas se oma itseni joka jaksaa välittää ulkonäöstään ja jolle vanhat lempivaatteet mahtuvat päälle...
Nyt kuitenkin aloin miettimään että minkälaista on olla ilman sisaruksia. Onkohan se yksinäistä? Entä jos vuosien päästä tämä kaikki on unohtunut riittävästi ja haluaakin yrittää vielä toista, mutta ikää onkin jo sen verran että biologinen kello ei edes tikitä enää? Kumpaa tulisin katumaan enemmän, sitä lasta joka saattaisi olla olemassa vai sitä että ei edes yritetty? Tällä hetkellä mietin että haluaisin yrittää jaksaa esikoisen vuoksi. Tiedän että hän olisi kuitenkin haltioissaan leikkikaverista. Niin kuin kaikki sanoo, pikkulapsi-aika menee nopeasti. Vaikka välillä on tuntunut että tässä on 2v sijaan vierähtänyt 12v.
Anteeksi vielä. Omasta puolesta voin sanoa, että tämä purkautuminen helpotti kummasti. Toki miehelle voisin kaiken tämän purkaa mutta en jotenkin osaa.

Ihan jokaiselle teille toivon pikkuista syliin, sydän pamppaillen katselen tikkukuvia ja haluan kuvitella niihin jokaiseen kaksi viivaa.
Moikka,
Kuulostaa siltä, että saattaisit kärsiä synnytyksenjölkeisestä masennuksesta. :cry:Hae ihmeessä jutteluapua, masennus saattaa kestää hyvin pitkäänkin, sisältää hyvinkin erilaisia tunteita ja sekoittua ikään kuin "normaalioloksi".

Tsemppiä!
 
Omaa napaa: Tänään DPO 3. En haluaisi ajatella mitään "oireita" tai tuntemuksia. Jos kroppa vaan huijaa että jotain tapahtuu ja petyn sitten jos kuvittelen vaan. Aiempien kiertojen ovulaation jälkeinen kuivakausi uupuu. Se on alkanut yleensä heti ovista seuraavana päivänä. Nyt on edelleen venyvää limaa. Olo myös jollain tavalla erilainen kuin aiemmilla kierroilla en osaa sanoa miten. :sneaky:
 
Itse sain tänään ovistestistä negan. Aika jännä. Oliko eilinen plussa joku virhe vai oliko se lh huippu oikeasti! Aion jatkaa ovistestailua koko kierron ainakin sinne reilun puoliväliin, jos tulisi uusi plussa.

Olipa "kiva" käväistä äidinluona kahvilla tänään, kun menin paksussa villapuserossa ja pyyhkäisin sen pois koska tuli kuuma, niin kommentti oli että "onkos sulla vaihdevuodet kun hikoiluttaa" :/ meni kyllä fiilikset. 38v kuitenkin... Itsehän hän on tehnyt lapsen vielä 41vuotiaana. Ihmettelin vähän törkeää kommenttia. Mutta ehkä olen vain vähän herkkä :rolleyes:
 

aika outoja olivat tähän artikkeliin peilaten ne minun aiemmin saamat ohjeet, että yritystä tulee välttää ainakin kuukausi koronarokotteen saatuaan. THL ei enää edes suosita, että lapsen yrittämistä pitäisi laittaa katkolle ollenkaan rokotteiden vuoksi. Linkkasin nyt tänne, kun ainakin minua kiinnostaa.
 
  • Tykkää
Reactions: minttuni

aika outoja olivat tähän artikkeliin peilaten ne minun aiemmin saamat ohjeet, että yritystä tulee välttää ainakin kuukausi koronarokotteen saatuaan. THL ei enää edes suosita, että lapsen yrittämistä pitäisi laittaa katkolle ollenkaan rokotteiden vuoksi. Linkkasin nyt tänne, kun ainakin minua kiinnostaa.
Meidän sairaanhoitopiirissä on muutettu kuluneella viikolla ohjeistuksia lapsettomuushoitoihin nähden. Nyt hoidon ja rokotuksen välillä tulee olla viikko. Aiemmin oli muistaakseni kuukausi.
 
Täällä on hirveesti ollut ihania äitienpäivä onnitteluja ja onnea jokaiselle äidille ja äidiksi haluavalle <3 Eilen oli lapsettomien lauantai josta täällä oli aika vähän juttua joka montaa meistä täälläkin koskettaa! Jaksamista jokaiselle tähän viikonloppuun! Mulle ainakin henkisesti tosi raskas viikonloppu ollu
Voimia tämän viikonlopun iltaan!

Moni toi omassa somessani esille eilistä lapsettomien lauantaita lisäkseni. Muutoinkin on ollut mukava nähdä keskustelua aiheen ympärillä ja julkisuudessa.

Olen saanut omassa somessa lähestymisiä useampi omien avauksieni jälkeen. He ovat kaikki olleet hiljaa asiansa kanssa (se suodaan kaikille).

Mukavaa sunnuntaita kaikille!
 
Nyt riittää tikuttelut täällä suunnalla, nekin saa pään ihan pyörälle. Aamulla tein Rfsun herkän raskaustestin, se oli negatiivinen, tänään ei tullut edes viivanpaikkaa. Eli kahden päivän tuhru menkat oli oikeat menkat.
Tässä illemmalla tein ovulaatiotestin, raskauskeijun one step liuskassa testiviiva oli tummempi kuin kontrolliviiva. Clearbluen ovistesti taas oli negatiivinen.
Nyt paussi tähän höpsöttelyyn, kun mistään ei mitään ymmärrä (tähän tulisi sellainen kyyneleet silmissä naureskelevat hymiö, hehe).
Onneksi sitä peittoa voi heilutella säännöllisesti ilman tikkujakin.
Ostin eilen greippimehun kokeiluun teidän neuvosta. Ei se hyvää ole, mutta otetaan kikkakolmoset käyttöön. Jos vielä kävisin ostamassa royal geleetä kokeiluun.
 
Pitää kysyä sitten hoitavalta taholta tai mahdollisesti neuvolasta tuo rokoteasia, kun tulee minulle ajankohtaiseksi. Tällä hetkellä työssä, jossa ei työn puolesta rokoteta. Ja riskiryhmään en kuulu. Mutta eiköhän kohta rokotukset minunkin kohderyhmälle tule.

On ollut tunteikas viikonloppu. Välillä yritän mennä someen, mutta tottakai, ja ihan oikeutetusti, äitienpäiväjuttuja täynnä. Itkettää. Neljä raskausuutista tuttavapiiristä julkaistu näemmä myös tänään äitienpäivän kunniaksi. Tämä äitienpäivä on yksi vuoden pahimmista. Vaikka juhlii omaa äitiä ja muita lähipiirin äitejä, niin se oma suru tulee silti mieleen. Mutta en sentään ole koko päivää itkenyt, vaan ihan normaalisti tehnyt mukavia juttuja. Juuri laitettiin ruokaa ja nyt pitäisi nukkumaan mennä. Eikun hetkinen, irrotuspiikkihän se pitää vielä pistää!!! :D
 
V A U V A 2022

Ilmoitathan tietosi listalle ja päivityksesi PUNAISELLA. Jos väri ei toimi, voit myös @-merkitä listan kyseisen päivän päivittäjän.

Lista päivitetään kerran päivässä. Kuka vain voi päivittää listan, vaihdellaan vuoroa. Päivitä lista vastaamalla edellisen päivän viestiin, poista [ ]-sulut teksteineen alusta ja lopusta, lisää kierto- ja piinapäiviin yksi päivä lisää.

Kiertopäivä- ja piinalistalta voidaan poistaa, jos käyttäjä ei ole ollut aktiivinen vähään aikaan. Takaisin pääsee tottakai heti halutessaan!

★★★★★★★★★★★★★★★★★

10.5.2021 Maanantai

Nimi yritys aloitettu monesko lapsi

83Keiju, 3/18, 1. lapsi
Aisha87, 12/18, 3. yhteinen lapsi
Minttuni, 2/19, 1. lapsi
Alinna86, 6/19, 3. lapsi (miehen 1.)
Kirjoh89, 6/19, 1. lapsi
Töppönen, 9/19, 4. lapsi
Irtokehys, 9/19, 1. yhteinen lapsi
Krippis, 11/19, 1. lapsi
Piipaa93, ya 11/19, 1. lapsi
Sinisilmät, 1/20, 1. lapsi
Mamtobe, 3/20,
Petronella09, 4/20, 5. lapsi
Wbä, 4/20, 3. lapsi
Iinanen, 4/20, 2. lapsi
Esikoishaaveita, 4/20, 1.lapsi
Ewa87, ya 7/20, 2. lapsi (miehen 1.)
+Kuumeilija40, 8/20, 2. lapsi
Keksi82, 8/20, 1 yhteinen lapsi
Meemuli, 9/20, 1. lapsi
Suhveli,9/20, 4. lapsi
Mansikka_maanantai, 10/20, 1. lapsi
+Hulda_84, 10/20, 3. lapsi
Sandra B, ya 10/20, 2. lapsi
Gisella, 11/20, 2. lapsi
Mozart, ya 11/20, 4.lapsi
Skidi, 11/20, 1. lapsi
Scarletta, 12/20, 1. lapsi
Daisy01, 12/20,1.lapsi
Toiveikas1992, 1/21, 1. lapsi
Charrypie - 86, 1/21, 1. lapsi (miehen 2.)
+ Bubbu, 2/21, 1. lapsi
Leonida, 2/21, 1. lapsi
*Tähtipölyä*, 3/21, 1. lapsi
Pip83, 3/21, 3. lapsi (miehen 1.)
Sofialiina, 3/21, 1. lapsi
Heidisofia, 3/21 , 2. lapsi
+ Skyela, 4/21, 2. lapsi
Mirksukka, 4/21, 3. lapsi
+ Hulda91, 4/21, 2. lapsi
Suikku1, 5/21, 2.lapsi
Daimiduu, 3. lapsi


★★★★★★★★★★★★★★★★★★

Nimi Kiertopäivä


Irtokehys.................kp 29/28-32
Gisella.......................kp 27/30
Leonida.....................kp 25/29
Mansikka_maanantai...kp 25/30
Alinna86......................kp 23/26
Mamtobe...................kp 23/28
Mirksukka..................kp 21/28-30
Esikoishaaveita..........kp 21/29
Skidi................................kp 20/35-36
Sinisilmät....................kp 20/29
Scarletta......................kp 18/28
Töppönen..................kp 17/26
Piipaa93.......................kp 16/?
Krippis..........................kp 15/25-28
Wbä..............................kp 15/27
Iinanen.........................kp 15/23-24
Minttuni........................kp 13/25
Ewa87..........................kp 13/30
Heidisofia.................kp 12/29-32
Sofialiina....................kp 11/24-27
Petronella09.............kp 9/27
Daisy01.........................kp 7/35
Toiveikas1992............kp 6/28
Keksi82...........................kp 5/28
Mozart.............................kp 5/28
Suhveli............................kp 4/27-29
Meemuli.........................kp 3/35-43



★★★★★★★★★★★★★★★★★

Piinailijat:


Mamtobe...................dpo 12
Gisella...........................dpo 11-12
Leonida.......................dpo 10
Alinna86......................dpo 9
Scarletta......................dpo 5
Esikoishaaveita............dpo 5
Iinanen............................dpo 5
Mirksukka...................dpo 4
Krippis...........................dpo 4
Töppönen_...............dpo 4
Wbä..............................dpo 2
Sofialiina...................dpo 0


★★★★★★★★★★★★★★★★
 
Viikonlopun henkinen väsymys tuli pintaan tänä aamuna. Olo oli samanlainen kuin vain haluaisi vetäytyä pois. Ehkä tästä vähitellen eteenpäin.

Testasin aamulla onestepin herkällä, mutta negatiivinen oli. Ehkä joitain oireita ollut, mutta suhtaudun todella varovaisesti niihin, kun testit näyttää negaa.

Seuraavan kierron jälkeen täytyy varmaan alkaa soitella gynelle, koska kuitenkin jokaisella tähän mennessä olleella yrityskerralla tallettelut olleet oviksen aikoihin säännölliset, CBn kaksoishormoni tunnistanut ovulaation ja kierto ollut täydellisen säännöllinen, mutta silti ei näy eikä kuulu yhtään mitään. Erityisen stressaavaa aikaa ei ole ollut, normaalipainoinen, liikun ja syön monipuolisesti enkä käytä alkoholia. Mies myös normaalipainoinen ja syö monipuolisesti.
 
  • Tykkää
Reactions: minttuni
@minttuni Tosi paljon tsemppiä punktioon! Laitetaanko irrotuspiikki tosiaan noin hyvissä ajoin? Ja montako munasolua sait kypsytettyä? :giggle: Minua kans kiinnostaa lukea ja katsoa IVF:ään liittyviä juttuja netistä. Lähinnä onnistumistarinoita, että saa toivoa omaankin projektiin. Liikaa vaan en viitsisi. Saako teillä puoliso tulla punktioon mukaan?
 
Viikonlopun henkinen väsymys tuli pintaan tänä aamuna. Olo oli samanlainen kuin vain haluaisi vetäytyä pois. Ehkä tästä vähitellen eteenpäin.

Testasin aamulla onestepin herkällä, mutta negatiivinen oli. Ehkä joitain oireita ollut, mutta suhtaudun todella varovaisesti niihin, kun testit näyttää negaa.

Seuraavan kierron jälkeen täytyy varmaan alkaa soitella gynelle, koska kuitenkin jokaisella tähän mennessä olleella yrityskerralla tallettelut olleet oviksen aikoihin säännölliset, CBn kaksoishormoni tunnistanut ovulaation ja kierto ollut täydellisen säännöllinen, mutta silti ei näy eikä kuulu yhtään mitään. Erityisen stressaavaa aikaa ei ole ollut, normaalipainoinen, liikun ja syön monipuolisesti enkä käytä alkoholia. Mies myös normaalipainoinen ja syö monipuolisesti.
Voimia!❤

Olitko minkä ikäinen en nyt muista? :unsure:Kannattaa muistaa että raskauden mahdollisuus on kuitenkin n.20% per kierto vaikka kaikki kuut ja tähdet ois paikoilaan :( Teillä kuitenkin suht vähän matkaa vasta takana, n.vuosi säännöllistä yrittämistä on aika realistinen tavoite et jos siinä ajassa ei tärppää niin soittelisin. Tietysti jos iäkkäämpi on niin taisivat suositella ottaa yhteyttä aiemmin.
Noi ekat yrityskuukaudet oli kyllä haastavimmat muistan itsekin ja turhautuminen on varmasti läsnä.

On.
Eilisten raskaus ja synnytys uutisten kuuleminen ja näkeminen tuntui kyllä mielialassa. Varmasti rankka päivä monelle.
Olin vielä samassa porukassa missä näitä oli, tuntui hetkittäin että tukehdun. Huomaa kyllä taas että edellisimmän keskenmenon la. On nurkilla ja mietin päivittäin että synnyttäisin päivänä millä hyvänsä mut ei edelleen yritetään.
Miten hienoa oiskin ollu julistaa tämmöisiä ilo uutisia äitienpäivänä.
Tai ihan sama oikeestaan et minä päivänä, tuli taas niin epätoivo tän asian suhteen :(
Onneksi eilisessä oli myös hienoja hetkiä, mulla siis 2 ihanaa teiniä ja oli ihanaa laatuaikaa heidän kanssa, yleensä niitä kiinnostaa pelit enemmän mut ei eilen onneksi,kiitollinen olen heistä❤❤❤
Tänään dpo 9. Ja ei oloja raskautumisen suhteen, kiva kyllä että ei ole toiveita nostattavia oireita nyt, lämmöt kyllä jäi koholle mutta pessimisti nostaa päätään kun testin aika lähestyy, samoin ahdistus. Mies sanoi et turha sitä stressata kun tuloksen tietää jo etukäteen..
No ensi kuussa polille! Kunhan menkat on kärsittynä niin tiedän että mielikin alkaa taas piristyä.
Mukavaa viikkoa naiset :)
 
Voimia!

Olitko minkä ikäinen en nyt muista? Kannattaa muistaa että raskauden mahdollisuus on kuitenkin n.20% per kierto vaikka kaikki kuut ja tähdet ois paikoilaan Teillä kuitenkin suht vähän matkaa vasta takana, n.vuosi säännöllistä yrittämistä on aika realistinen tavoite et jos siinä ajassa ei tärppää niin soittelisin. Tietysti jos iäkkäämpi on niin taisivat suositella ottaa yhteyttä aiemmin.
Noi ekat yrityskuukaudet oli kyllä haastavimmat muistan itsekin ja turhautuminen on varmasti läsnä.

On.
Eilisten raskaus ja synnytys uutisten kuuleminen ja näkeminen tuntui kyllä mielialassa. Varmasti rankka päivä monelle.
Olin vielä samassa porukassa missä näitä oli, tuntui hetkittäin että tukehdun. Huomaa kyllä taas että edellisimmän keskenmenon la. On nurkilla ja mietin päivittäin että synnyttäisin päivänä millä hyvänsä mut ei edelleen yritetään.
Miten hienoa oiskin ollu julistaa tämmöisiä ilo uutisia äitienpäivänä.
Tai ihan sama oikeestaan et minä päivänä, tuli taas niin epätoivo tän asian suhteen
Onneksi eilisessä oli myös hienoja hetkiä, mulla siis 2 ihanaa teiniä ja oli ihanaa laatuaikaa heidän kanssa, yleensä niitä kiinnostaa pelit enemmän mut ei eilen onneksi,kiitollinen olen heistä
Tänään dpo 9. Ja ei oloja raskautumisen suhteen, kiva kyllä että ei ole toiveita nostattavia oireita nyt, lämmöt kyllä jäi koholle mutta pessimisti nostaa päätään kun testin aika lähestyy, samoin ahdistus. Mies sanoi et turha sitä stressata kun tuloksen tietää jo etukäteen..
No ensi kuussa polille! Kunhan menkat on kärsittynä niin tiedän että mielikin alkaa taas piristyä.
Mukavaa viikkoa naiset
Alle 30; tosin mun kuukautiskierto on alkanut hyvin aikaisin noin 9 vuotiaana.
 
Voimia!

Olitko minkä ikäinen en nyt muista? Kannattaa muistaa että raskauden mahdollisuus on kuitenkin n.20% per kierto vaikka kaikki kuut ja tähdet ois paikoilaan Teillä kuitenkin suht vähän matkaa vasta takana, n.vuosi säännöllistä yrittämistä on aika realistinen tavoite et jos siinä ajassa ei tärppää niin soittelisin. Tietysti jos iäkkäämpi on niin taisivat suositella ottaa yhteyttä aiemmin.
Noi ekat yrityskuukaudet oli kyllä haastavimmat muistan itsekin ja turhautuminen on varmasti läsnä.

On.
Eilisten raskaus ja synnytys uutisten kuuleminen ja näkeminen tuntui kyllä mielialassa. Varmasti rankka päivä monelle.
Olin vielä samassa porukassa missä näitä oli, tuntui hetkittäin että tukehdun. Huomaa kyllä taas että edellisimmän keskenmenon la. On nurkilla ja mietin päivittäin että synnyttäisin päivänä millä hyvänsä mut ei edelleen yritetään.
Miten hienoa oiskin ollu julistaa tämmöisiä ilo uutisia äitienpäivänä.
Tai ihan sama oikeestaan et minä päivänä, tuli taas niin epätoivo tän asian suhteen
Onneksi eilisessä oli myös hienoja hetkiä, mulla siis 2 ihanaa teiniä ja oli ihanaa laatuaikaa heidän kanssa, yleensä niitä kiinnostaa pelit enemmän mut ei eilen onneksi,kiitollinen olen heistä
Tänään dpo 9. Ja ei oloja raskautumisen suhteen, kiva kyllä että ei ole toiveita nostattavia oireita nyt, lämmöt kyllä jäi koholle mutta pessimisti nostaa päätään kun testin aika lähestyy, samoin ahdistus. Mies sanoi et turha sitä stressata kun tuloksen tietää jo etukäteen..
No ensi kuussa polille! Kunhan menkat on kärsittynä niin tiedän että mielikin alkaa taas piristyä.
Mukavaa viikkoa naiset
Minulla myös oli eilen mielessä, että mulla olis pieni vauvakin tässä, jos kaikki olis mennyt hyvin. Mutta toki myös olin kiitollinen siitä miten ihania lapsia oon jo saanut. Höyhenkin leijaili eilen minun ohi pihalla. Ehkä se oli meidän vauva, joka toivotteli hyvää äitienpäivää :’( <3
 
@Krippis joo, 1,5vrk aiemmin irrotuspiikki! Pelottaa (taas), että karkaako munasolut ennen aikojaan alle vuosikausi punktioon, huhhui! Rakkuloita 8, toivottavasti olisi kaikissa tai ainakin suurimmassa osassa munasolu. Munasolujen määrä selviää ilmeisesti heti punktion jälkeen. Olen itsekin lukenut paljon etukäteen näistä hoidoista, olen alkanut lukemaan jo 2v sitten. Ehkä alitajunnassa tiesin, mihin päädytään. Kiitos tsempeistä!

@Töppönen_ minä uskon vähän kaikkiin tuollaisiin merkkeihin, ehkä se tosiaan oli teidän vauva ❤
 
@Krippis joo, 1,5vrk aiemmin irrotuspiikki! Pelottaa (taas), että karkaako munasolut ennen aikojaan alle vuosikausi punktioon, huhhui! Rakkuloita 8, toivottavasti olisi kaikissa tai ainakin suurimmassa osassa munasolu. Munasolujen määrä selviää ilmeisesti heti punktion jälkeen. Olen itsekin lukenut paljon etukäteen näistä hoidoista, olen alkanut lukemaan jo 2v sitten. Ehkä alitajunnassa tiesin, mihin päädytään. Kiitos tsempeistä!

@Töppönen_ minä uskon vähän kaikkiin tuollaisiin merkkeihin, ehkä se tosiaan oli teidän vauva
Tsemppiä punktioon!
Onko eka (en muista)?

Tukihenkilö hoidoissa
Taysissa saa tulla puoliso jo mukaan hoitokäynneille. En toki tiedä mistä kukakin on. Perusteena, että sairaalavierailutkin on jo sallittu.
 
@Krippis joo, 1,5vrk aiemmin irrotuspiikki! Pelottaa (taas), että karkaako munasolut ennen aikojaan alle vuosikausi punktioon, huhhui! Rakkuloita 8, toivottavasti olisi kaikissa tai ainakin suurimmassa osassa munasolu. Munasolujen määrä selviää ilmeisesti heti punktion jälkeen. Olen itsekin lukenut paljon etukäteen näistä hoidoista, olen alkanut lukemaan jo 2v sitten. Ehkä alitajunnassa tiesin, mihin päädytään. Kiitos tsempeistä!
Oliko sinulla mitattu amh:ta? Jos oli niin mikä sinulla oli arvo? Itse on vain 0.75, joten mulla ei ole odotettavissa isoa saalista punktiossa. Toivotaan tosiaan, että mahdollisimman moni on hyväkuntoinen, hedelmöittyy ja sitten jatkaa eloaan (en muista sitä termiä tähän :D ) Olet ajatuksissa <3
 
  • Rakkaus
Reactions: minttuni
Mä sain siitä dokkarisarjasta Kun haikara lentää ohi paljon tietoa hedelmöityshoidoista. Siinä näytetään mitä punktiossa esim tapahtuu. Siinä ne kertoo heti punktion yhteydessä miten monta sieltä saatiin munasoluja.

Täällä historiallinen hetki oli tänään kun laitoin ehkäisyneuvolaan viestin että haluaisin varata ajan kuparikierukan poistoon. Iiik. Tästä se alkaaa! :eek: Ollaanko me todella miehen kanssa ryhtymässä tähän!?
Ajattelin hyödyntää ihan kunnallista ja maksutonta ehkäisyneuvolaa, kun oon kokenut saaneeni siellä ihan tosi hyvää palvelua. Siellä kierukka myös laitettu.

minttuni paljon tsemppiä huomiseen! Hyvin se menee! Hengessä mukana! (y)
 

Yhteistyössä