Haaveena vauva 2022

Ihanaa hehkutusta palsta täynnä ja oon kyllä samaa mieltä teidän kanssa. Vaikka itselläni tulee tänne lähinnä vain purettua tuntoja, niin hengessä olen mukana. Tuntojen purku on usein niin kovin tärkeää ja täältä on saanut tsemppiä ja ymmärrystä.

Ja sitten sitä omanapailua: Ostin elämäni ensimmäiset pregcheck-ovulaatiotestit tällä viikolla. Olen aiemmin käyttänyt muitakin muovilla varustettuja ovulaatiotestejä, mutta se muovijätteen määrä on alkanut tympiä. Ja kappas, pregcheckit ovatkin aika kivoja :) Etenkin kun sain eilen tuplaviivan kertomaan, että ovulaatio on ajankohtainen. :) Edellisen ovulaation olen bongannut tammikuussa ja nyt viimeisimmän 64 päivän kierron jälkeen ovulaatio on enemmän kuin tervetullut. Jätin tikun pöydälle miehen nähtäväksi ja olihan sekin mielissään. :)

Täällä "menkat", siis ruskea tuhrutiputteluvuoto, kesti kaksi päivää. Tein sitten eilen Rfsun herkän testin ja sain siihen pahamaineisen viivanpaikan, tai kuvittelen sen siihen. Voi hullu nainen!

Järki sanoo, ettei se merkkaa mitään, kuvitten vaan. Tunnepuoli on kahlannut koko Googlen läpi etsien tarinoita tuhruttelusta ja viivanpaikasta.

No, lopputulos, tänään saa lähteä tikkuostoksille. Huomenna voi sitten kasata mielenterveyden rippeet jonkinlaiseen pakettiin. Pitää myös huomenna laittaa terveyskeskukseen yhteydenottopyyntöä. Oli viivanpaikkaa tai ei, ei tällainen kierto normaalia ole.
Onpa surku, että jäivät noin epämääräisiksi. :(

Onpa surku, että jäivät noin epämääräisiksi. :(
Joo, kuvittelisi, että vähän enemmän olisi tullut, kun kiertokin venyi 44 päivään. Kp 15 ultrassa limis oli kylläkin vain 4mm, mutta kaipa se olisi tuosta ehtinyt jonkun verran kasvamaan ja ovulaationkin sain tikutettua kp 32.

Olikos jollain muulla limakalvon kanssa ongelmia? Miten sitä on hoidettu?

@83Keiju. Onnea ovulaatiosta !

Itselläkin kiinnostaisi hurjasti alkaa tikuttelemaan ovulaatiota nyt kun yritys todella alkanut. Mies haluaisi mielummin mennä "talletellaan koko ajan" -taktiikalla (ottaa ilon irti tilanteesta ). Mutta tehdään niin eri vuoroissa töitä, että ei se todellisuudessa onnistu niin.

Minä kiertopäivinä alatte yleensä tikuttelemaan ovista? :)

V A U V A 2022

Ilmoitathan tietosi listalle ja päivityksesi PUNAISELLA. Jos väri ei toimi, voit myös @-merkitä listan kyseisen päivän päivittäjän.

Lista päivitetään kerran päivässä. Kuka vain voi päivittää listan, vaihdellaan vuoroa. Päivitä lista vastaamalla edellisen päivän viestiin, poista [ ]-sulut teksteineen alusta ja lopusta, lisää kierto- ja piinapäiviin yksi päivä lisää.

Kiertopäivä- ja piinalistalta voidaan poistaa, jos käyttäjä ei ole ollut aktiivinen vähään aikaan. Takaisin pääsee tottakai heti halutessaan!

★★★★★★★★★★★★★★★★★

8.5.2021 Lauantai

Nimi yritys aloitettu monesko lapsi

83Keiju, 3/18, 1. lapsi
Aisha87, 12/18, 3. yhteinen lapsi
Minttuni, 2/19, 1. lapsi
Alinna86, 6/19, 3. lapsi (miehen 1.)
Kirjoh89, 6/19, 1. lapsi
Töppönen, 9/19, 4. lapsi
Irtokehys, 9/19, 1. yhteinen lapsi
Krippis, 11/19, 1. lapsi
Sinisilmät, 1/20, 1. lapsi
Mamtobe, 3/20,
Petronella09, 4/20, 5. lapsi
Wbä, 4/20, 3. lapsi
Iinanen, 4/20, 2. lapsi
Esikoishaaveita, 4/20, 1.lapsi
Ewa87, ya 7/20, 2. lapsi (miehen 1.)
+Kuumeilija40, 8/20, 2. lapsi
Keksi82, 8/20, 1 yhteinen lapsi
Meemuli, 9/20, 1. lapsi
Suhveli,9/20, 4. lapsi
Mansikka_maanantai, 10/20, 1. lapsi
+Hulda_84, 10/20, 3. lapsi
Sandra B, ya 10/20, 2. lapsi
Gisella, 11/20, 2. lapsi
Mozart, ya 11/20, 4.lapsi
Skidi, 11/20, 1. lapsi
Scarletta, 12/20, 1. lapsi
Daisy01, 12/20,1.lapsi
Toiveikas1992, 1/21, 1. lapsi
Charrypie - 86, 1/21, 1. lapsi (miehen 2.)
+ Bubbu, 2/21, 1. lapsi
Leonida, 2/21, 1. lapsi
*Tähtipölyä*, 3/21, 1. lapsi
Pip83, 3/21, 3. lapsi (miehen 1.)
Sofialiina, 3/21, 1. lapsi
Heidisofia, 3/21 , 2. lapsi
+ Skyela, 4/21, 2. lapsi
Mirksukka, 4/21, 3. lapsi
+ Hulda91, 4/21, 2. lapsi
Suikku1, 5/21, 2.lapsi
Daimiduu, 3. lapsi

★★★★★★★★★★★★★★★★★★

Nimi Kiertopäivä

Suhveli.......................kp 29/27
Irtokehys.................kp 27/28-32
Gisella.......................kp 25/30
Leonida.....................kp 23/29
Mansikka_maanantai...kp 23/30
Alinna86......................kp 21/26
Mamtobe...................kp 21/28
Mirksukka..................kp 19/28-30
Esikoishaaveita..........kp 19/29
Skidi................................kp 18/35-36
Sinisilmät....................kp 18/29
Scarletta......................kp 16/28
Töppönen..................kp 15/26
Krippis..........................kp 13/25-28
Wbä..............................kp 13/27
Iinanen.........................kp 13/23-24
Minttuni........................kp 11/25
Ewa87..........................kp 11/30
Heidisofia.................kp 10/29-32
Sofialiina....................kp 9/24-27
Petronella09.............kp 7/27
Daisy01.........................kp 5/35
Toiveikas1992............kp 4/28
Keksi82...........................kp 3/28
Mozart.............................kp 3/28
Meemuli.........................kp 1/35-43

★★★★★★★★★★★★★★★★★

Piinailijat:

Mamtobe...................dpo 10
Gisella...........................dpo 9-10
Leonida.......................dpo 8
Alinna86......................dpo 7
Scarletta......................dpo 3
Esikoishaaveita............dpo 3
Iinanen............................dpo 3
Mirksukka...................dpo 2
Krippis...........................dpo 2
Töppönen_...............dpo 2
Wbä..............................dpo 0

★★★★★★★★★★★★★★★★

Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: minttuni
Oli tullut niin paljon viestejä että huudelkaa jos jonkun päivitys unohtui listasta :)

@minttuni onnea hyvistä ultra kuulumisita :)

Täällä oli juttua siitä,että surettaa nähdä nimi yrittävien listan alku päässä .Minua myös. Viime ketjussa monet minun jälkeen aloittaneetkin plussasivat ja minä olen edelleen yrittäjien joukossa :(

Samaa mieltä,että jokainen saa olla tasapuolisesti surullinen ja pettynyt uuteen kiertoon siirtymisestä, on sitten mikä yk ja monesko lapsi toiveissa :)

Täällä palstalla on tosi hyvä tsemppi henki :) Hienoa!

Oviksen tikutus:Aloitan yleensä kp 8, ovis plussa tulee yleensä kp 10-12 ja kk kierto 25-28 päivää.

Eilen aloitettiin tallettelut:) Ovis luultavasti osuu perjantaille. Otin taas greippi mehun tähän kiertoon.

Mukavaa viikonloppua kaikille :)
Toivottavasti saadaan plussia pinoon ❤❤

@83Keiju Mäkin tykkään PC ovistesteistä, tosi selkeet viivat tulee (jos on tullakseen) verrattuna moniin muihin viivatesteihin. Onnea oviksesta ja hauskaa viikonloppua!:D

@Suikku1 tikuta ihmeessä, joka tapauksessa se oman kehon toimimisen tunteminen ihan kiinnostavaa. Joka toinen päivä -taktiikka on tietty paras, mutta se kierron loppupään arvuuttelu on omasta mielestäni paljon vähemmän stressaavaa kun tietää koska ovis on oikeesti ollut ja koska menkat olis tulossa. Mä oon alottanut noilla perinteisillä testeillä kp 10.

Mä tilasin viime kiertoon ekaa kertaa sen vilkkuvan digitestin ja olipa hieman turhauttavaa, että vaikka tilasin sen heti kun menkat alkoi eli kp 1, niin posti toi sen vasta 10 päivää myöhemmin eli monta päivää myöhemmin kun tolla testillä olis pitänyt alottaa. Ja sekin turhauttaa että "pääsee" nyt kuitenkin käyttöön nää testit tässä uudessa kierrossa.:D

Voisiko joku lisätä mut kiertolistalle? Vähän arvon kierron pituutta kun ollut heittoa, mutta mennään tolla mikä useiten on:
KP 3/28

Joo, kuvittelisi, että vähän enemmän olisi tullut, kun kiertokin venyi 44 päivään. Kp 15 ultrassa limis oli kylläkin vain 4mm, mutta kaipa se olisi tuosta ehtinyt jonkun verran kasvamaan ja ovulaationkin sain tikutettua kp 32.

Mulla on. Tuli tietoon yksityisellä kun ekaa kertaa mentiin sinne kun tärppiä ei alkanut km jälkeen kuulumaan. Mulla limis oli vaivaset 3mm :( Siitä aloin piikittämään päivittäin ja oviksen jälkeen oli vielä piikityksiä. Siitä se pikkuhiljaa paksuuntui ja jäinkin raskaaksi kunnes taas meni kesken. Tämänhetkistä limakalvon tilannetta en tiedäkään mut aloitin ton terolut kuurin joka ilmeisesti myös paksuntaa sitä. En muista sanoinko tän jo aiemmin mut oisko sul mahdollisuutta aloittaa tätä? Kun kerran kierrotkin sekaisin :unsure:

Mulla on. Tuli tietoon yksityisellä kun ekaa kertaa mentiin sinne kun tärppiä ei alkanut km jälkeen kuulumaan. Mulla limis oli vaivaset 3mm :( Siitä aloin piikittämään päivittäin ja oviksen jälkeen oli vielä piikityksiä. Siitä se pikkuhiljaa paksuuntui ja jäinkin raskaaksi kunnes taas meni kesken. Tämänhetkistä limakalvon tilannetta en tiedäkään mut aloitin ton terolut kuurin joka ilmeisesti myös paksuntaa sitä. En muista sanoinko tän jo aiemmin mut oisko sul mahdollisuutta aloittaa tätä? Kun kerran kierrotkin sekaisin :unsure:
Täytyy ottaa puheeksi, kun kirjoitan tänä viikonloppuna yhteydenottopyyntöä terveysasemalle.

@83Keiju. Onnea ovulaatiosta !

Itselläkin kiinnostaisi hurjasti alkaa tikuttelemaan ovulaatiota nyt kun yritys todella alkanut. Mies haluaisi mielummin mennä "talletellaan koko ajan" -taktiikalla (ottaa ilon irti tilanteesta ). Mutta tehdään niin eri vuoroissa töitä, että ei se todellisuudessa onnistu niin.

Minä kiertopäivinä alatte yleensä tikuttelemaan ovista?
Mä aloitin tikuttamaan pillerien jälkeen ekasta kierrosta jo kp 2, jotta opin tulkitsemaan sen ns. normiarvon ja ehdin vähän harjoitella. Seuraavassa varmaan aloitan kp 7-8 tjsp. Kunhan sinne yk 2:een asti joskus pääsis!
Suosin tuota tikutusta, niin ensinnäkin tietää tarkkaan piinapäivät, ja toisaalta helppo ennustaa milloin menkat tarkalleen tulee, tai siis pitäisi tulla. Voihan sitä pupuilla niin paljon kun mieli tekee, mutta tietää sit jälkeenpäin, mitkä oli ne oikeat baby dancing -kerrat. :love:

Niija piti vielä sanoa että oli tosi niukat menkat ennen tota lääkäriä ja ne johtui ohuesta limakalvosta myös. Mulla siis saatto kestää vaan vuoto päivänkin. Nykyään tiputtelee jopa 5päivää ja muistan kun piikityksien jälkeen kysyinkin lääkäriltä että onks tää nyt hyvä juttu niin sanoi että on, et tarkoittaa et limakalvo alkanu paksuuntuu kun vuotopäivät lisääntyny.

Mä joissain kierrossa oon ovista testaillut, ja alotin aina kp 10. Mulla ovulaatio lähes joka ikinen kierto kp 13. Tunnistan sen tosi hyvin, mutta silti oon tilannut tikkuja The yrityksen aloituskuukaudelle ja sitä seuraavalle koska onhan se nyt aika mielenkiintoistakin se testailu. Kaikki ”ilo” irti. Ainakin alkuun.

Täytyypä katsoa toi teidän vinkkaama dokumentti! Kiitos vinkistä.

Mukavaa viikonloppua kaikille! :love:

Ohut limakalvo
Tuo greippimehu on yksi luonnollinen metodi. Sitten lääkkellä mm. Gonal-F ja Bemfola.

Ovistikutus
Oma kierto 28-32pv (ilman lääkkeitä)
Ovisplus kp15-18 (pysyvä hymynaama)
Testauksen lääkkeettömissä kierroissa aloitan joskus 12-15, riippuen onko mitään ovisoireita.

Omat systeemit

Kp27 menossa. Eilen tein huvikseni raskaustestin keskellä päivää. Puhdas nega.
Ite en testaile säännöllisesti (hoidoissa tietenki pakko) ja mietin, että olenko luovuttanut jo tavallaan. Ehkäpä.

Aamulämmöt on ollut tässä kierrossa mukana. Oviksen aikaan 35.0 ja sien jölkeen tasasesti 36.0-36.6. Miten muilla käyttäytyy lämmöt loppukierrossa?

Niija piti vielä sanoa että oli tosi niukat menkat ennen tota lääkäriä ja ne johtui ohuesta limakalvosta myös. Mulla siis saatto kestää vaan vuoto päivänkin. Nykyään tiputtelee jopa 5päivää ja muistan kun piikityksien jälkeen kysyinkin lääkäriltä että onks tää nyt hyvä juttu niin sanoi että on, et tarkoittaa et limakalvo alkanu paksuuntuu kun vuotopäivät lisääntyny.
Olitko tehny testejä? Toi kuulostaa ns. vanhalta vereltä. Näin mulle joskus ssnottu, kun oon ihmettelly rusehtavaa vuotoa.

Hei tääl oli joku kuka käytti sitä premom sovellusta, oliko joku keino millä sais muistakin ku liuska ovistesteistä otettua ne kuvat sinne silleen et antaa jonkin numeraalisen tuloksen
Mee, meee! :D
En usko että saa, koska se äpin toiminta perustuu just liuskalta testi-ja kontrolliviivojen välisen suhteen laskemiseen.
Ellet tarkoita jotain ihan puikkotestiä, sen toki saa kuvattua jos avaa testin.

Ja ihan yleisesti kaikille jotka äpistä kiinnostuneet:liuskat kannattaa kuvata aina samassa valaistuksessa, samalla tavalla, ja kuvata sillä äpin automaattisella asetuksella, jolloin näkee heti, saako kuvan perusteella lukemia vai ottaako suosiolla uuden kuvayrityksen. Mitä paremmat kuvat, sen tarkemmat laskelmat.

Näkyisköhän tästä, tollasta graafia tulee kun saa kuvat hyvin. Ja CD8:n kohdalla oleva "dippi" on ollut juurikin huono kuva vain.

Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: heidisofia
Rinnat pinkeet, mutta lämmöt laskenut normaaliksi, eli oletan menkkojen alkavan ensi viikolla :(
Tai ainakin näitä lämpöjä ku on seurannut niin oon todennut et juuri näillä päivillä tulee se tiputus ja aina on menkat alkaneet. Mutta vielä on toivoa. Positiivisuutta ja silleen :D

• Tykkää
Reactions: minttuni
Olitko tehny testejä? Toi kuulostaa ns. vanhalta vereltä. Näin mulle joskus ssnottu, kun oon ihmettelly rusehtavaa vuotoa.
Tää oli ehkä mulle tarkoitettu. Tein eilen Rfsun herkän testin ja siihen tuli viivanpaikka. Jos noita "tuhrumenkkoja" ei lasketa, niin eilen olisi ollut dpo 13. Kaipa siinä olisi jotain vahvempaa pitänyt näkyä, jos raskaus olisi kyseessä.
Näillä spekuloinneilla saa itsensä vain kaheliksi. Katsotaan maanantaina mitä terveyskeskus pohtii yhteydenotostani, jos jotain apuja saisi tähän yrittämiseen.

Mee, meee!
En usko että saa, koska se äpin toiminta perustuu just liuskalta testi-ja kontrolliviivojen välisen suhteen laskemiseen.
Ellet tarkoita jotain ihan puikkotestiä, sen toki saa kuvattua jos avaa testin.

Ja ihan yleisesti kaikille jotka äpistä kiinnostuneet:liuskat kannattaa kuvata aina samassa valaistuksessa, samalla tavalla, ja kuvata sillä äpin automaattisella asetuksella, jolloin näkee heti, saako kuvan perusteella lukemia vai ottaako suosiolla uuden kuvayrityksen. Mitä paremmat kuvat, sen tarkemmat laskelmat.

Näkyisköhän tästä, tollasta graafia tulee kun saa kuvat hyvin. Ja CD8:n kohdalla oleva "dippi" on ollut juurikin huono kuva vain.
Jooo siiis mä oon tehny puikkotestejä ja oon kerran saanu otettua silleen kuvan ku avaa testin mut sen jälkeen ei oo enää onnistunut mut pitää yrittää vielä on nimittäin muuten tosi hauska sovellus

• Tykkää
Reactions: Eimy ja minttuni
Tää oli ehkä mulle tarkoitettu. Tein eilen Rfsun herkän testin ja siihen tuli viivanpaikka. Jos noita "tuhrumenkkoja" ei lasketa, niin eilen olisi ollut dpo 13. Kaipa siinä olisi jotain vahvempaa pitänyt näkyä, jos raskaus olisi kyseessä.
Näillä spekuloinneilla saa itsensä vain kaheliksi. Katsotaan maanantaina mitä terveyskeskus pohtii yhteydenotostani, jos jotain apuja saisi tähän yrittämiseen.
Miulla oli vähän sama nyt. Kierto taisi olla 37pvä ja yhden päivän kuukautiset :O alkoi kuin napista, hulahti kunnolla hyytymiä ja vähän verta ja kesti sen illan. Aamulla vähän väriä ja siihen loppui. Onhan tässä kerennyt miettiä mahdollisuuksia. Kalistuisin ovuloimattamaan kiertoon, silloin kun limis ei välttämättä kasva kunnolla joten ei ole paljoa mitä vuotaakaan. Ja kierto usein pitempi. Mutta mää ja tiiä...
Itsellä kuitenkin lopetin minipillerit vasta kp1 tuossa kierrossa, joten varmaan siitäkin johtui. En meinannut EHKÄ vielä käydä gynellä. Vaan toivoa uutta kiertoa hedelmälliseksi. En kyllä ole varma oliko ne sitten kuukautiset jos ne kesti vain päivän :) Mutta katsotaan nyt minne asti mielenterveys kantaa ennenkuin olen taas ultraamassa :D

Viimeksi muokattu:
Ohut limakalvo
Tuo greippimehu on yksi luonnollinen metodi. Sitten lääkkellä mm. Gonal-F ja Bemfola.

Ovistikutus
Oma kierto 28-32pv (ilman lääkkeitä)
Ovisplus kp15-18 (pysyvä hymynaama)
Testauksen lääkkeettömissä kierroissa aloitan joskus 12-15, riippuen onko mitään ovisoireita.

Omat systeemit
Kp27 menossa. Eilen tein huvikseni raskaustestin keskellä päivää. Puhdas nega.
Ite en testaile säännöllisesti (hoidoissa tietenki pakko) ja mietin, että olenko luovuttanut jo tavallaan. Ehkäpä.

Aamulämmöt on ollut tässä kierrossa mukana. Oviksen aikaan 35.0 ja sien jölkeen tasasesti 36.0-36.6. Miten muilla käyttäytyy lämmöt loppukierrossa?
En mittaa lämpöjä näin muuten, mutta edellisen raskauden kanssa mittasin ja plussakierrossa aamulämpö nousi ovulastion jälkeen ja jäi koholle, negakierrossa lämmöt laskivat vähän ennen menkkojen alkua. Otin lämmön aina ekana aamulla digimittarilla suusta.

Omanapaa vielä: laskin tuossa, että vielä kaksi kiertoa pitää odotella, ennen kun pääsee tositoimiin. Ajattelin, että tällä kertaa en ainakaan ekoissa kierroissa tikuta ovulaatiota ollenkaan ja testinkin tekisin vasta kun kuukautiset on myöhässä (niin paljon lupauksia rikottavaksi :D ). Veikkaan, että meillä saattaa yritys tällä kertaa hieman kestää, koska yli yhtä tallettelukertaa / kierto ei varmaan tule otollisille päiville. Minulla on kuitenkin tosi säännöllinen kierto, niin alussa mennään apin laskelmilla oviksesta.

Yhteistyössä