Haaveena vauva 2022

Joo, kuvittelisi, että vähän enemmän olisi tullut, kun kiertokin venyi 44 päivään. Kp 15 ultrassa limis oli kylläkin vain 4mm, mutta kaipa se olisi tuosta ehtinyt jonkun verran kasvamaan ja ovulaationkin sain tikutettua kp 32.

Olikos jollain muulla limakalvon kanssa ongelmia? Miten sitä on hoidettu?
Mulla on. Tuli tietoon yksityisellä kun ekaa kertaa mentiin sinne kun tärppiä ei alkanut km jälkeen kuulumaan. Mulla limis oli vaivaset 3mm :( Siitä aloin piikittämään päivittäin ja oviksen jälkeen oli vielä piikityksiä. Siitä se pikkuhiljaa paksuuntui ja jäinkin raskaaksi kunnes taas meni kesken. Tämänhetkistä limakalvon tilannetta en tiedäkään mut aloitin ton terolut kuurin joka ilmeisesti myös paksuntaa sitä. En muista sanoinko tän jo aiemmin mut oisko sul mahdollisuutta aloittaa tätä? Kun kerran kierrotkin sekaisin :unsure:
 
Mulla on. Tuli tietoon yksityisellä kun ekaa kertaa mentiin sinne kun tärppiä ei alkanut km jälkeen kuulumaan. Mulla limis oli vaivaset 3mm :( Siitä aloin piikittämään päivittäin ja oviksen jälkeen oli vielä piikityksiä. Siitä se pikkuhiljaa paksuuntui ja jäinkin raskaaksi kunnes taas meni kesken. Tämänhetkistä limakalvon tilannetta en tiedäkään mut aloitin ton terolut kuurin joka ilmeisesti myös paksuntaa sitä. En muista sanoinko tän jo aiemmin mut oisko sul mahdollisuutta aloittaa tätä? Kun kerran kierrotkin sekaisin :unsure:
Täytyy ottaa puheeksi, kun kirjoitan tänä viikonloppuna yhteydenottopyyntöä terveysasemalle.
 
@83Keiju. Onnea ovulaatiosta !

Itselläkin kiinnostaisi hurjasti alkaa tikuttelemaan ovulaatiota nyt kun yritys todella alkanut. Mies haluaisi mielummin mennä "talletellaan koko ajan" -taktiikalla (ottaa ilon irti tilanteesta ). Mutta tehdään niin eri vuoroissa töitä, että ei se todellisuudessa onnistu niin.

Minä kiertopäivinä alatte yleensä tikuttelemaan ovista?
Mä aloitin tikuttamaan pillerien jälkeen ekasta kierrosta jo kp 2, jotta opin tulkitsemaan sen ns. normiarvon ja ehdin vähän harjoitella. Seuraavassa varmaan aloitan kp 7-8 tjsp. Kunhan sinne yk 2:een asti joskus pääsis!
Suosin tuota tikutusta, niin ensinnäkin tietää tarkkaan piinapäivät, ja toisaalta helppo ennustaa milloin menkat tarkalleen tulee, tai siis pitäisi tulla. Voihan sitä pupuilla niin paljon kun mieli tekee, mutta tietää sit jälkeenpäin, mitkä oli ne oikeat baby dancing -kerrat. :love:
 
Niija piti vielä sanoa että oli tosi niukat menkat ennen tota lääkäriä ja ne johtui ohuesta limakalvosta myös. Mulla siis saatto kestää vaan vuoto päivänkin. Nykyään tiputtelee jopa 5päivää ja muistan kun piikityksien jälkeen kysyinkin lääkäriltä että onks tää nyt hyvä juttu niin sanoi että on, et tarkoittaa et limakalvo alkanu paksuuntuu kun vuotopäivät lisääntyny.
 
Mä joissain kierrossa oon ovista testaillut, ja alotin aina kp 10. Mulla ovulaatio lähes joka ikinen kierto kp 13. Tunnistan sen tosi hyvin, mutta silti oon tilannut tikkuja The yrityksen aloituskuukaudelle ja sitä seuraavalle koska onhan se nyt aika mielenkiintoistakin se testailu. Kaikki ”ilo” irti. Ainakin alkuun.

Täytyypä katsoa toi teidän vinkkaama dokumentti! Kiitos vinkistä.

Mukavaa viikonloppua kaikille! :love:
 
Joo, kuvittelisi, että vähän enemmän olisi tullut, kun kiertokin venyi 44 päivään. Kp 15 ultrassa limis oli kylläkin vain 4mm, mutta kaipa se olisi tuosta ehtinyt jonkun verran kasvamaan ja ovulaationkin sain tikutettua kp 32.

Olikos jollain muulla limakalvon kanssa ongelmia? Miten sitä on hoidettu?
Ohut limakalvo
Tuo greippimehu on yksi luonnollinen metodi. Sitten lääkkellä mm. Gonal-F ja Bemfola.

Ovistikutus
Oma kierto 28-32pv (ilman lääkkeitä)
Ovisplus kp15-18 (pysyvä hymynaama)
Testauksen lääkkeettömissä kierroissa aloitan joskus 12-15, riippuen onko mitään ovisoireita.

Omat systeemit

Kp27 menossa. Eilen tein huvikseni raskaustestin keskellä päivää. Puhdas nega.
Ite en testaile säännöllisesti (hoidoissa tietenki pakko) ja mietin, että olenko luovuttanut jo tavallaan. Ehkäpä.

Aamulämmöt on ollut tässä kierrossa mukana. Oviksen aikaan 35.0 ja sien jölkeen tasasesti 36.0-36.6. Miten muilla käyttäytyy lämmöt loppukierrossa?
 
Niija piti vielä sanoa että oli tosi niukat menkat ennen tota lääkäriä ja ne johtui ohuesta limakalvosta myös. Mulla siis saatto kestää vaan vuoto päivänkin. Nykyään tiputtelee jopa 5päivää ja muistan kun piikityksien jälkeen kysyinkin lääkäriltä että onks tää nyt hyvä juttu niin sanoi että on, et tarkoittaa et limakalvo alkanu paksuuntuu kun vuotopäivät lisääntyny.
Olitko tehny testejä? Toi kuulostaa ns. vanhalta vereltä. Näin mulle joskus ssnottu, kun oon ihmettelly rusehtavaa vuotoa.
 
Hei tääl oli joku kuka käytti sitä premom sovellusta, oliko joku keino millä sais muistakin ku liuska ovistesteistä otettua ne kuvat sinne silleen et antaa jonkin numeraalisen tuloksen
Mee, meee! :D
En usko että saa, koska se äpin toiminta perustuu just liuskalta testi-ja kontrolliviivojen välisen suhteen laskemiseen.
Ellet tarkoita jotain ihan puikkotestiä, sen toki saa kuvattua jos avaa testin.

Ja ihan yleisesti kaikille jotka äpistä kiinnostuneet:liuskat kannattaa kuvata aina samassa valaistuksessa, samalla tavalla, ja kuvata sillä äpin automaattisella asetuksella, jolloin näkee heti, saako kuvan perusteella lukemia vai ottaako suosiolla uuden kuvayrityksen. Mitä paremmat kuvat, sen tarkemmat laskelmat.

Näkyisköhän tästä, tollasta graafia tulee kun saa kuvat hyvin. Ja CD8:n kohdalla oleva "dippi" on ollut juurikin huono kuva vain.
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: heidisofia
Rinnat pinkeet, mutta lämmöt laskenut normaaliksi, eli oletan menkkojen alkavan ensi viikolla :(
Tai ainakin näitä lämpöjä ku on seurannut niin oon todennut et juuri näillä päivillä tulee se tiputus ja aina on menkat alkaneet. Mutta vielä on toivoa. Positiivisuutta ja silleen :D
 
  • Tykkää
Reactions: minttuni
Olitko tehny testejä? Toi kuulostaa ns. vanhalta vereltä. Näin mulle joskus ssnottu, kun oon ihmettelly rusehtavaa vuotoa.
Tää oli ehkä mulle tarkoitettu. Tein eilen Rfsun herkän testin ja siihen tuli viivanpaikka. Jos noita "tuhrumenkkoja" ei lasketa, niin eilen olisi ollut dpo 13. Kaipa siinä olisi jotain vahvempaa pitänyt näkyä, jos raskaus olisi kyseessä.
Näillä spekuloinneilla saa itsensä vain kaheliksi. Katsotaan maanantaina mitä terveyskeskus pohtii yhteydenotostani, jos jotain apuja saisi tähän yrittämiseen.
 
Mee, meee!
En usko että saa, koska se äpin toiminta perustuu just liuskalta testi-ja kontrolliviivojen välisen suhteen laskemiseen.
Ellet tarkoita jotain ihan puikkotestiä, sen toki saa kuvattua jos avaa testin.

Ja ihan yleisesti kaikille jotka äpistä kiinnostuneet:liuskat kannattaa kuvata aina samassa valaistuksessa, samalla tavalla, ja kuvata sillä äpin automaattisella asetuksella, jolloin näkee heti, saako kuvan perusteella lukemia vai ottaako suosiolla uuden kuvayrityksen. Mitä paremmat kuvat, sen tarkemmat laskelmat.

Näkyisköhän tästä, tollasta graafia tulee kun saa kuvat hyvin. Ja CD8:n kohdalla oleva "dippi" on ollut juurikin huono kuva vain.
Jooo siiis mä oon tehny puikkotestejä ja oon kerran saanu otettua silleen kuvan ku avaa testin mut sen jälkeen ei oo enää onnistunut mut pitää yrittää vielä on nimittäin muuten tosi hauska sovellus
 
  • Tykkää
Reactions: Eimy ja minttuni
Tää oli ehkä mulle tarkoitettu. Tein eilen Rfsun herkän testin ja siihen tuli viivanpaikka. Jos noita "tuhrumenkkoja" ei lasketa, niin eilen olisi ollut dpo 13. Kaipa siinä olisi jotain vahvempaa pitänyt näkyä, jos raskaus olisi kyseessä.
Näillä spekuloinneilla saa itsensä vain kaheliksi. Katsotaan maanantaina mitä terveyskeskus pohtii yhteydenotostani, jos jotain apuja saisi tähän yrittämiseen.
Miulla oli vähän sama nyt. Kierto taisi olla 37pvä ja yhden päivän kuukautiset :O alkoi kuin napista, hulahti kunnolla hyytymiä ja vähän verta ja kesti sen illan. Aamulla vähän väriä ja siihen loppui. Onhan tässä kerennyt miettiä mahdollisuuksia. Kalistuisin ovuloimattamaan kiertoon, silloin kun limis ei välttämättä kasva kunnolla joten ei ole paljoa mitä vuotaakaan. Ja kierto usein pitempi. Mutta mää ja tiiä...
Itsellä kuitenkin lopetin minipillerit vasta kp1 tuossa kierrossa, joten varmaan siitäkin johtui. En meinannut EHKÄ vielä käydä gynellä. Vaan toivoa uutta kiertoa hedelmälliseksi. En kyllä ole varma oliko ne sitten kuukautiset jos ne kesti vain päivän :) Mutta katsotaan nyt minne asti mielenterveys kantaa ennenkuin olen taas ultraamassa :D
 
Viimeksi muokattu:
Ohut limakalvo
Tuo greippimehu on yksi luonnollinen metodi. Sitten lääkkellä mm. Gonal-F ja Bemfola.

Ovistikutus
Oma kierto 28-32pv (ilman lääkkeitä)
Ovisplus kp15-18 (pysyvä hymynaama)
Testauksen lääkkeettömissä kierroissa aloitan joskus 12-15, riippuen onko mitään ovisoireita.

Omat systeemit
Kp27 menossa. Eilen tein huvikseni raskaustestin keskellä päivää. Puhdas nega.
Ite en testaile säännöllisesti (hoidoissa tietenki pakko) ja mietin, että olenko luovuttanut jo tavallaan. Ehkäpä.

Aamulämmöt on ollut tässä kierrossa mukana. Oviksen aikaan 35.0 ja sien jölkeen tasasesti 36.0-36.6. Miten muilla käyttäytyy lämmöt loppukierrossa?
En mittaa lämpöjä näin muuten, mutta edellisen raskauden kanssa mittasin ja plussakierrossa aamulämpö nousi ovulastion jälkeen ja jäi koholle, negakierrossa lämmöt laskivat vähän ennen menkkojen alkua. Otin lämmön aina ekana aamulla digimittarilla suusta.

Omanapaa vielä: laskin tuossa, että vielä kaksi kiertoa pitää odotella, ennen kun pääsee tositoimiin. Ajattelin, että tällä kertaa en ainakaan ekoissa kierroissa tikuta ovulaatiota ollenkaan ja testinkin tekisin vasta kun kuukautiset on myöhässä (niin paljon lupauksia rikottavaksi :D ). Veikkaan, että meillä saattaa yritys tällä kertaa hieman kestää, koska yli yhtä tallettelukertaa / kierto ei varmaan tule otollisille päiville. Minulla on kuitenkin tosi säännöllinen kierto, niin alussa mennään apin laskelmilla oviksesta.
 
Kiva saada kaksi viivaa johonkin. Mutta ei ehkä tässä vaiheessa kiertoa. Yhden päivän menkkojen jälkeen kp3. Mitähän ihmettä. Voisiko olla jotenkin epäonnistunut testi. En ole varma muistinko katsoa tarkkaan 10min jälkeen vai menikö jo varttiin? Voisiko olla jotain muuta kuin ovisplussa

Joo r-testiä kehiin! Mun plussa kierrossa luulin jo menkkojen alkaneen kun oli päivän ajan vuotoa.. siitä pari päivää ja testi oliki plussa eikä vuoto jatkunut (tosin alkoi sitten uudestaan kun tuli km)
 
Kiva saada kaksi viivaa johonkin. Mutta ei ehkä tässä vaiheessa kiertoa. Yhden päivän menkkojen jälkeen kp3. Mitähän ihmettä. Voisiko olla jotenkin epäonnistunut testi. En ole varma muistinko katsoa tarkkaan 10min jälkeen vai menikö jo varttiin? Voisiko olla jotain muuta kuin ovisplussa

Kyllähän tuo nyt mitä todennäköisimmin tarkoittaa joko ovulaatiota tai noilla kp:eillä raskautta. Koska oot viimeks testannut raskautta? Jos ei oo sitä niin sitten myöhäinen ovulaatio ja yhen päivän menkat olikin ovulaatiovuoto? Mulla on käynyt niin, että alkoi ihan reipas verenvuoto väärään aikaan ja luulin että ne oli tosi oudot menkat jotka kesti vaan päivän, mutta siitä kaks viikkoa niin tulikin ihan normimenkat, eli se päivän verenvuodatus olikin ollut ovisvuoto.
Mutta kyllä sun keissi kuulostaisi enemmänkin siltä raskaudelta. :unsure:
 
Hitsi ku on tullut melkee vieroitusoireita teistä, ku en oo tällä viikolla kerennyt niin aktiivisesti käydä täällä. :D Työt alkoi siis tällä viikolla hoitovapaan jälkeen, niin ei oo aikaa enää roikkuu täällä monia kertoja päivässä.
Aattelin tänään lukasta viel ajatuksella tän viikon jutut, oon vaan nopeesti silmäilly niitä viikolla.

Oon samaa mieltä, kun muut et täällä on kyl hyvä ilmapiiri. :)
 
Joo r-testiä kehiin! Mun plussa kierrossa luulin jo menkkojen alkaneen kun oli päivän ajan vuotoa.. siitä pari päivää ja testi oliki plussa eikä vuoto jatkunut (tosin alkoi sitten uudestaan kun tuli km)
En kyllä raskautta usko, taisin testata negan päivää ennen menkkaa. Onneksi eilen on talletettu, eli pöivä menkan jälkeen :D tänään uusi talletus.
 
Kiva saada kaksi viivaa johonkin. Mutta ei ehkä tässä vaiheessa kiertoa. Yhden päivän menkkojen jälkeen kp3. Mitähän ihmettä. Voisiko olla jotenkin epäonnistunut testi. En ole varma muistinko katsoa tarkkaan 10min jälkeen vai menikö jo varttiin? Voisiko olla jotain muuta kuin ovisplussa

Mun esikoinen oli just tälleen ovis plussa kp4! Menkat ekana päivänä runsaat sit muuttuu niukoiksi ja hävis. Sit huvinvuoks tein ovulaatiotestin ja se oli yli selvä plussa. Seuraavana aamuna digi olikin raskaana 3+ viikkoa :D
 
Kyllähän tuo nyt mitä todennäköisimmin tarkoittaa joko ovulaatiota tai noilla kp:eillä raskautta. Koska oot viimeks testannut raskautta? Jos ei oo sitä niin sitten myöhäinen ovulaatio ja yhen päivän menkat olikin ovulaatiovuoto? Mulla on käynyt niin, että alkoi ihan reipas verenvuoto väärään aikaan ja luulin että ne oli tosi oudot menkat jotka kesti vaan päivän, mutta siitä kaks viikkoa niin tulikin ihan normimenkat, eli se päivän verenvuodatus olikin ollut ovisvuoto.
Mutta kyllä sun keissi kuulostaisi enemmänkin siltä raskaudelta.
Mulla oli tosiaan 37/28 pvä eli melkein viikon myöhässä se yhdenpäivän menkka, ja olin testannut pc negan päivää ennen. Ja oli runsas, hyytymineen. Mutta vain päivän ja loppui seinään. Todella outoa. No ei auta kun odotella. Tehdä huomenna uusi ovistesti vaikka. R-testiä en nyt saa pariin päivään. Ajattelin vaan että on nyt vähän huono juttu saada ovisplussa tässä vaiheessa.
 
  • Tykkää
Reactions: minttuni ja Mozart
Mulla oli tosiaan 37/28 pvä eli melkein viikon myöhässä se yhdenpäivän menkka, ja olin testannut pc negan päivää ennen. Ja oli runsas, hyytymineen. Mutta vain päivän ja loppui seinään. Todella outoa. No ei auta kun odotella. Tehdä huomenna uusi ovistesti vaikka. R-testiä en nyt saa pariin päivään. Ajattelin vaan että on nyt vähän huono juttu saada ovisplussa tässä vaiheessa.
Hmm voisko olla kemiallinen?
Mulla oli maaliskuussa niin, että menkat 5 päivää myöhässä. Testi nega. Sit alkoi niukat menkat. Haamu tuli raskaustestiin vuodon toisena päivänä. Oli vaan sellainen tietty olo niin tein testin. Sit vuoto hävis ja haamu pysyi. Olin jo satavarma et kyse oli vale menkoista ja iloitsin. No haamu ei vahvistunut. Sit kävin verikokeessa ja hcg oli 17. Silloin samana päivänä sain myös selkeän ovis plussan pc testiin, kun hcg oli mitattu ja tosiaan sen 17. Siitä se sit viikon päästä olikin jo 5 :( mutta joo naisen kroppa on ihmeellinen :O
 

Yhteistyössä