Haaveena vauva 2022

@Jaffakeksi ovisplussasta seuraavalle päivälle lasketaan ovulaation tapahtuvan eli dpo0 ovispäivä. Juurikin noin siis (y) toki voi ovis olla eri aikaankin, mutta minulle lääkäri sanoi, että noin voi laskea joka tapauksessa.

Minulla on ollut kova vauvakuume jo kymmenisen vuotta. Harmi, että ei aiemmin ole aloitettu yrittämistä, mutta eipä voinut tietää, että tässä kestää. Nimiä pitkä lista valmiina ja muutenkin olis kaikki ok vauvan tulla. Ehkä tässä yritysaikana se vauvakuume on muuttunut, realisoitunut että ei ole niin helppoa, niin ehkä se vähän rauhoittaa. Menkat alkoi pari päivää sitten, koko ajan lähempänä ivf aloitusta. Menkkojen alkaminen ei nykyisin enää itketä, mutta kyllä tänään yhtäkkiä alkoi itkettämään, että olisi ihanaa, jos olisi lapsia. ❤
 
Päivitelläänpäs tännekin ketjuun tilannetta. Ensimmäinen kierto tuli ja meni, ei siis tärpännyt ensimmäisestä yrityksestä kuten uumoilinkin. Juuri ennen menkkoja ja menkkojen ensimmäisenä päivänä olin kuitenkin aika mieli maassa, että kai siellä takaraivossa oli kuitenkin joku toivon kipinä ollut. Nyt kp3 menossa ja näyttäisi siltä, että menkat on jo loppumassa. Mielikin on taas hyvä. Näin lyhyt vuoto ei ihan tyypillistä minulle kyllä ole. Pillereiden aikaan tyhjennysvuodot kestäneet 6-7, samoin ennen pillereitä. Nyt vuodon määrä myös ollut hyvin niukkaa. Olettaisin, että oma hormonitoiminta ei siis ehkä ole vielä ihan täysillä messissä. Mielenkiinnolla jään odottelemaan millainen on nyt tämä toinen kierto. Mieltä selkeästi rauhoittaa maaliskuun lopulla oleva aika hedelmällisyysneuvolaan. Pääsen siis juttelemaan mieltä painavista hedelmällisyyteen liittyvistä asioista heti tässä yrityksen alkuvaiheessa ja ilmeisesti myös kohdun ja munasarjojen ultraus on mahdollista käynnin yhteydessä. Toki tuo heikentyvä koronatilanne voi vaikuttaa, mutta pidetään peukkuja, että aikaa ei peruta eikä sitä tarvitse siirtää.
Mekin mentiin tutkimuksiin aika pian yrityksen aloittamisen jälkeen, oli tosi hyvä kun katsottiin juttuja läpi ja sai tietoa. Toivottavasti koronan takia ei kenelläkään tutkimukset tai hoidot lykkäänny. Ja pysytään kaikki terveenä! :)
 
  • Tykkää
Reactions: KirJoh89 ja jennie_
MIRKSUKKA mulla oli toi sama pomolle kertomispelko kahden edellisen raskauden kohdalla. Nyt ei enää asia ahdista koska osaan enemmän ajatella itseäni. Aattele että on kyse SUN ja sun perheen elämästä. Työnantajien nyt vaan pitää hyväksyä se että lapsien saaminen kuuluu ihmiselämään. Älä siis liikaa murehdi asiaa. ❤
Täällä menkat, ja olo alkaa olla sellainen että pääsispä jo yrittämään! Hyvää on se, että kierto on täsmällinen 28 päivää niinkuin alle kolmikymppisenäkin kun edellistä haaveilin. Kevättä ja kuparikierukan poistoa ootellessa!
 
Viimeksi muokattu:
Ajattelin nyt liittyä tähänkin ketjuun :) Olen jo tuossa toiveissa vauva 2021.

Täällä oli muutama tuttu toisesta ketjusta mutta kerrompa nyt vähän tilanteestamme eli olen -82 syntynyt 4 lapsen äiti, viides ollut toiveissa viime huhtikuusta asti :) Silloin poistettu Mirena kierukka ,säännöllistä yrittämistä ollut koko tämä aika.Tänä aikana ei yhtään plussaa testiin ole tullut :( Joka kuukausi toivoo ihmettä,ikää kun jo on,niin voi olla ettei enää onnistu. Kierto on säännöllinen ja ovis testien mukaan tapahtuu, silti ei tärppää.Aiemmin raskautunut suht .helposti.
 
Mirksukka
Jonna_83 Kiitos sanoistasi ❤

Tosiaan täytyy ajatella itseään ja perhettään. Mun on vaan niin vaikea ajatella itseäni. Ajattelen aina vaan muita. Oon monesti luvannut itselleni että nyt alan ajatella itseäni enemmän. Vaikeaa se on kun on laittanut muiden edun niin monesti oman etunsa edelle.

Innolla odotan silti tulevaa ja koitan rentoutua. Yksi kierto jätetään vielä väliin ja sitten seuraavasta aloitetaan yrittämään.

Kaksi joulukuun lasta ennestään, jospa kolmas ottaisi oman synttärikuukauden. :)
 
  • Rakkaus
Reactions: Jonna_83
Cherrypie - 86
Hyppään mukaan porukkaan
Olen 34 vuotias ja mies 33 vuotias. Minulle olisi ensimmäinen lapsi, miehelle toinen. Yritys aloitettu tammikuussa ja nyt menossa yk 2. Ovulaatiota en tikuttele eli varmaa dpo päivää ei ole tiedossa, mutta viime viikolla ti-pe haarukalla ovulaatio kuitenkin oli. Katsotaan miten käy ja kiva päästä jännäämään muiden kanssa ❤
 
Päivitelläänpäs tännekin ketjuun tilannetta. Ensimmäinen kierto tuli ja meni, ei siis tärpännyt ensimmäisestä yrityksestä kuten uumoilinkin. Juuri ennen menkkoja ja menkkojen ensimmäisenä päivänä olin kuitenkin aika mieli maassa, että kai siellä takaraivossa oli kuitenkin joku toivon kipinä ollut. Nyt kp3 menossa ja näyttäisi siltä, että menkat on jo loppumassa. Mielikin on taas hyvä. Näin lyhyt vuoto ei ihan tyypillistä minulle kyllä ole. Pillereiden aikaan tyhjennysvuodot kestäneet 6-7, samoin ennen pillereitä. Nyt vuodon määrä myös ollut hyvin niukkaa. Olettaisin, että oma hormonitoiminta ei siis ehkä ole vielä ihan täysillä messissä. Mielenkiinnolla jään odottelemaan millainen on nyt tämä toinen kierto. Mieltä selkeästi rauhoittaa maaliskuun lopulla oleva aika hedelmällisyysneuvolaan. Pääsen siis juttelemaan mieltä painavista hedelmällisyyteen liittyvistä asioista heti tässä yrityksen alkuvaiheessa ja ilmeisesti myös kohdun ja munasarjojen ultraus on mahdollista käynnin yhteydessä. Toki tuo heikentyvä koronatilanne voi vaikuttaa, mutta pidetään peukkuja, että aikaa ei peruta eikä sitä tarvitse siirtää.
@jennie_ Samaistun niin postaukseesi! Mullakin oli kovat odotukset ekassa kierrossa, vaikka tiedän, että harvemmin heti tärppää...Jotenkin mulla oli mielessä joku teinivuosien seksivalistus, jossa toitotettiin, että jo yhdestä suojaamattomasta kerrasta voi tulla raskaaksi:LOL:..Meniskin niin nyt kun toivon raskautta :rolleyes:

Tosi kiva, että pääset hedelmällisyysneuvolaan (onko sun julkisella vai yksityisellä?), kerro sitten sen jälkeen, miten meni! Mulla kanssa lääkäri perjantaina ja odotan innolla. Jo hoitajan kanssa juttelu viime viikolla sai mun mielen rauhoittumaan, enkä ole stressaillut. Kyseinen hoitaja oli niin rauhallinen ja ymmärtäväinen - pitää sanoa oikein kiitos, jos olen tekemisissä toisen kerran. Toivon, että sullakin juttelu asiasta antaa paljon toivoa:)) Mun omalääkäri julkisella oli ihan ystävällinen, mutta sanoi vain, että soittele uudestaan syksyllä, jos et ole raskaana...Ei mitään muuta kuin nopea sisätutkimus, olisin toivonut labroja. Asun tällä hetkellä ulkomailla, joten voi olla ehkä hieman eri kuin Suomessa. No menen nyt sitten yksityiselle katsomaan, että kaikki ok ja jos syksyllä tarvetta, pääsen julkiselle puolelle

Tsemppiä tähän kiertoon! Menkkojen jälkeen alkaa aina toiveikas kausi, jee.(y)(y)
 
@jennie_ Samaistun niin postaukseesi! Mullakin oli kovat odotukset ekassa kierrossa, vaikka tiedän, että harvemmin heti tärppää...Jotenkin mulla oli mielessä joku teinivuosien seksivalistus, jossa toitotettiin, että jo yhdestä suojaamattomasta kerrasta voi tulla raskaaksi..Meniskin niin nyt kun toivon raskautta

Tosi kiva, että pääset hedelmällisyysneuvolaan (onko sun julkisella vai yksityisellä?), kerro sitten sen jälkeen, miten meni! Mulla kanssa lääkäri perjantaina ja odotan innolla. Jo hoitajan kanssa juttelu viime viikolla sai mun mielen rauhoittumaan, enkä ole stressaillut. Kyseinen hoitaja oli niin rauhallinen ja ymmärtäväinen - pitää sanoa oikein kiitos, jos olen tekemisissä toisen kerran. Toivon, että sullakin juttelu asiasta antaa paljon toivoa) Mun omalääkäri julkisella oli ihan ystävällinen, mutta sanoi vain, että soittele uudestaan syksyllä, jos et ole raskaana...Ei mitään muuta kuin nopea sisätutkimus, olisin toivonut labroja. Asun tällä hetkellä ulkomailla, joten voi olla ehkä hieman eri kuin Suomessa. No menen nyt sitten yksityiselle katsomaan, että kaikki ok ja jos syksyllä tarvetta, pääsen julkiselle puolelle

Tsemppiä tähän kiertoon! Menkkojen jälkeen alkaa aina toiveikas kausi, jee.
Olen menossa yksityiselle (Felicitas). Sinne kun pääsee ihan vaan ajan netistä varaamalla ja maksamalla hunajaa. Tuota käyntiä ennen ajattelin käydä vielä ilman lähetettä itse maksavana yksityisellä puolella labroissa, jotta mahdollisimman iso osa raskautumiseen vaikuttavista veriarvoista olisi jo valmiiksi tsekattuna ja tiedot lääkärin käytettävissä siellä hedelmällisyysneuvolassa. Tulen ilman muuta kertomaan sitten miten siellä meni!

Nyt kp 10 menossa ja oviksen tikuttaminen on taas alkanut. Eiköhän sitä kohta taas uhkuta valtavaa toivoa Tsemppiä myös sinne!
 
Olen menossa yksityiselle (Felicitas). Sinne kun pääsee ihan vaan ajan netistä varaamalla ja maksamalla hunajaa. Tuota käyntiä ennen ajattelin käydä vielä ilman lähetettä itse maksavana yksityisellä puolella labroissa, jotta mahdollisimman iso osa raskautumiseen vaikuttavista veriarvoista olisi jo valmiiksi tsekattuna ja tiedot lääkärin käytettävissä siellä hedelmällisyysneuvolassa. Tulen ilman muuta kertomaan sitten miten siellä meni!

Nyt kp 10 menossa ja oviksen tikuttaminen on taas alkanut. Eiköhän sitä kohta taas uhkuta valtavaa toivoa Tsemppiä myös sinne!
Hyvä idea käydä etukäteen ottamassa. Minä tein myös näin ennen lääkärikäyntiä yksityisellä. Mies kävi antamassa spermanäytteen käynnin yhteydessä, soittivat sitten perään kun tulokset oli valmiina. Meillä olikin sitten kevyemmät hoidot yksityisen kautta, mutta joka tapauksessa hyvä, kun oli eka kerralla jo asioita tutkittuna :)
 
  • Tykkää
Reactions: KirJoh89 ja jennie_
JENNIE mäkin kävin Felicitaksen hedelmällisyysneuvolassa tsekkauttamassa jo ennen yrityksen aloitusta tilanteen. Kallis se oli mutta sain mielenrauhan että iästä huolimatta vauva on realistinen haave. Oli todella sen rahan arvoinen! Ultrasi kohdun ja laski munasarjoissa näkyvät munarakkulat. Tarkasti syynäsi.
 
  • Tykkää
Reactions: minttuni ja jennie_
.Ginny
Minäkin taidan hypätä tänne mukaan. Hieman erilainen tarina, kuin teillä muilla sillä olen yksin lähdössä projektiin. Olen varannut ajan julkiselta puolelta ja tulevana maanantaina selviää lääkärikäynnillä saanko lähetteen vai en. Vuoden verran olen pyöritellyt asiaa mielessä. Välillä pelottaa ihan hirveästi ja välillä en malttaisi odottaa :)

Taustaa sen verran, että olen pian 33. Esikoinen 2-vuotias ja hänen isän kanssaan 12 vuoden suhde tullut lopullisesti päätökseen. Erottiin jo ennen esikoisen syntymää mutta yritettiin vielä uudestaan huonolla menestyksellä. En ole yhtään kiinnostunut deittailusta (ja korona vielä sotkee ulkonakäymistä) mutta haluan kovasti toisen lapsen. Olenkin pyöritellyt asiaa aika paljon mielessä ja pelottaa, kuinka läheiset minut ehkä tuomitsee. Periaatteessa olisi vielä ikää löytää mies ja saada hänen kanssa lapsia. Mutta entä jos en löydäkään ketään enkä saakaan enää lapsia :( Muutamalla ystävälle olen kertonut tästä ja he kyllä tukivat ihan 100%. Meni vähän sivuraiteille ja maanantaina olen viisaampi :)
 
vierailija
Moi! Teen jossain vaiheessa varmasti nimimerkinkin, mutta lueskellut näitä ketjuja jo vuodesta 2019. Olen empinyt tulla ja jutella mitään kun taustani on mikä on.. olen hävennyt ja halveksinut itseäni. Kokeilen nyt kirjoittaa sen tänne, jos pääsen siitä yli. Se jää nähtäväksi mutta tämä on kokeiltava.

Olen ollut kolme kertaa raskaana ja abortoinut nuo kaikki. Viimeisimmän rv 12.
Olin nuori, ei vakituista parisuhdetta. Ryyppäsin päivittäin, olin kaikkien kanssa "silleen"
Narkkasin, röökasin, en syönyt mitään, olin paskassa kunnossa ja tulin siitä huolimatta kerta toisensa jälkeen raskaaksi.

Nyt se on sanottu.

Nyt olen 35v eikä lasta ole kuulunut kolmeen vuoteen. En juo, en polta. Syön terveellisesti. Vedän mamavitskuja, foolihappoa, omega 3, vehnänalkioöljy, gelee royale, greippimehu... Mikä helvetin ironia?

Ehkä en lasta ansaitse.
 
Moi vaan! Liityn mukaan. Takana 2,5 vuotta selittämätöntä lapsettomuutta ja yksi keskeytynyt keskenmeno. Tai no, en tiedä onko se täysin selittämätön, kun limakalvoni on ohuenpuoleinen. Siihen löytyi onneksi apu: Letrozol+Gonal-yhdistelmä. Eka inssi lääkkeiden kanssa ei kuitenkaan tuottanut tulosta.

Samaistun niin tuohon laskettujen aikojen pyörittelyyn, joka kuukausi lasken päivän ja selvitän minkä kokoinen vatsani olisi minkäkin tulevan tapahtuman aikaan... Vaikeinta on, kun ei ole mitään varmuutta siitä, saammeko koskaan lasta. Odottaisin vaikka 10 vuotta, jos vain tietäisin, että lopulta onnistumme!
 
vierailija
Moi! Teen jossain vaiheessa varmasti nimimerkinkin, mutta lueskellut näitä ketjuja jo vuodesta 2019. Olen empinyt tulla ja jutella mitään kun taustani on mikä on.. olen hävennyt ja halveksinut itseäni. Kokeilen nyt kirjoittaa sen tänne, jos pääsen siitä yli. Se jää nähtäväksi mutta tämä on kokeiltava.

Olen ollut kolme kertaa raskaana ja abortoinut nuo kaikki. Viimeisimmän rv 12.
Olin nuori, ei vakituista parisuhdetta. Ryyppäsin päivittäin, olin kaikkien kanssa "silleen"
Narkkasin, röökasin, en syönyt mitään, olin paskassa kunnossa ja tulin siitä huolimatta kerta toisensa jälkeen raskaaksi.

Nyt se on sanottu.

Nyt olen 35v eikä lasta ole kuulunut kolmeen vuoteen. En juo, en polta. Syön terveellisesti. Vedän mamavitskuja, foolihappoa, omega 3, vehnänalkioöljy, gelee royale, greippimehu... Mikä helvetin ironia?

Ehkä en lasta ansaitse.
Tuli ihan kyynel silmään kun luin sun tekstin. Asiat on sulla nyt paremmin ja jokainen saa toivoa lasta. Häpeä pois ja toiveikas katse tulevaisuuteen! Tsemppiä! <3
 
  • Tykkää
Reactions: KirJoh89
Moi! Teen jossain vaiheessa varmasti nimimerkinkin, mutta lueskellut näitä ketjuja jo vuodesta 2019. Olen empinyt tulla ja jutella mitään kun taustani on mikä on.. olen hävennyt ja halveksinut itseäni. Kokeilen nyt kirjoittaa sen tänne, jos pääsen siitä yli. Se jää nähtäväksi mutta tämä on kokeiltava.

Olen ollut kolme kertaa raskaana ja abortoinut nuo kaikki. Viimeisimmän rv 12.
Olin nuori, ei vakituista parisuhdetta. Ryyppäsin päivittäin, olin kaikkien kanssa "silleen"
Narkkasin, röökasin, en syönyt mitään, olin paskassa kunnossa ja tulin siitä huolimatta kerta toisensa jälkeen raskaaksi.

Nyt se on sanottu.

Nyt olen 35v eikä lasta ole kuulunut kolmeen vuoteen. En juo, en polta. Syön terveellisesti. Vedän mamavitskuja, foolihappoa, omega 3, vehnänalkioöljy, gelee royale, greippimehu... Mikä helvetin ironia?

Ehkä en lasta ansaitse.
Ansaitset lapsen! Abortit olivat varmasti siinä elämänvaiheessa oikea ratkaisu lapsen kannaltakin. Se on mennyttä elämää.

Toivottavasti raskautuminen onnistuu pian, sinulla on oikeus surra lapsettomuutta. Täällä palstalla on mielestäni kannustava ilmapiiri, ei mitään arvostelua. Pääset varmaan lapsettomuustutkimuksiin3 vuoden yrityksellä, oletko ollut asian suhteen yhteydessä terveyskeskukseen tms? Ymmärrän ettei se ole helppoa, mutta ei ammattilaisten pitäisi arvostella, vaan olla tukena ja apuna tässä uudessa elämänvaiheessasi, kun haluat ja olet valmis saamaan lapsen. <3
 
  • Rakkaus
Reactions: Jonna_83
Minäkin taidan hypätä tänne mukaan. Hieman erilainen tarina, kuin teillä muilla sillä olen yksin lähdössä projektiin. Olen varannut ajan julkiselta puolelta ja tulevana maanantaina selviää lääkärikäynnillä saanko lähetteen vai en. Vuoden verran olen pyöritellyt asiaa mielessä. Välillä pelottaa ihan hirveästi ja välillä en malttaisi odottaa

Taustaa sen verran, että olen pian 33. Esikoinen 2-vuotias ja hänen isän kanssaan 12 vuoden suhde tullut lopullisesti päätökseen. Erottiin jo ennen esikoisen syntymää mutta yritettiin vielä uudestaan huonolla menestyksellä. En ole yhtään kiinnostunut deittailusta (ja korona vielä sotkee ulkonakäymistä) mutta haluan kovasti toisen lapsen. Olenkin pyöritellyt asiaa aika paljon mielessä ja pelottaa, kuinka läheiset minut ehkä tuomitsee. Periaatteessa olisi vielä ikää löytää mies ja saada hänen kanssa lapsia. Mutta entä jos en löydäkään ketään enkä saakaan enää lapsia Muutamalla ystävälle olen kertonut tästä ja he kyllä tukivat ihan 100%. Meni vähän sivuraiteille ja maanantaina olen viisaampi
Onnea yritykseen ja tervetuloa palstalle! Hienoa, että lähdet yritykseen yksin! Olen jutellut muutaman kolmekymppisen kaverin kanssa, jotka eivät ole parisuhteessa ja ovat maininneet halunsa saada lapsi yksin, jos ei sopivaa kumppania löydy. Musta se on hienoa ja onneksi nykyään mahdollista. Ihan mielenkiinnosta kyselen, miten käytännössä toimii? Inseminaatiolla? Julkisella vai hedelmöitysklinikalla? Paljon tsemppiä
 
  • Tykkää
Reactions: KirJoh89
Täällä viimeinen kierto menossa ennen ivf-hoidon alkamista. Voisi kai sitä vielä ihme käydä, mutta toisaalta odottaa vaan seuraavan kierron alkua, että pääsee vihdoin aloittamaan. Mutta tietenkin luomuonnistuminen otetaan ilolla vastaan, jos niin pääsisi käymään. Hoidot ei silti pelota tai ahdista, näen ne mahdollisuutena onnistua.

Hei muuten voitais alkaa kokoamaan listaa yrittäjistä sitten, kun ei todellisuudessa ole enää mahdollisuutta vauvaan 2021. Siihen voisi laittaa aiempien ketjujen tapaan yrityksen alkamisajankohdan sekä kierron päivät ja piinapäivät, sitten kun yritys alkaa. Tsemppiä kaikille!
 
Hei väki täällä! Olin aiemmin tuossa 2021-ketjussa kirjoittamassa, kunnes vuoden vaihteessa myöhässä alkaneiden menkkojen jälkeen kaipasin taukoa yritykseen. Ehkäisy jätettiin pois viime huhtikuussa, eikä tässä ”tauon” aikana olla myöskään ehkäisty, mutta ovisten aikaan oon lähinnä vältellyt miestä. Viime vuoteen mahtui yksi keskenmeno noin rv9, sen la olisi ollut ensi kuussa.
Mulla on ennestään kaksi lasta (2014 ja 2016). Välillä mietin tuleeko ikäero liian suureksi, jos nyt vielä lapsi tulisi. Että jäisikö kolmannelta puuttumaan sisaruskaveri, kun taas nuo kahden vuoden ikäerolla olevat puuhaavat niin ihanasti yhdessä. Tuosta huolesta huolimatta yritys jatkuu. Itsellä ikää on 33 vuotta.

Ompa kiva lukea että @minttuni teillä on ivf vihdoin lähellä!
@petronella09 vaadin meille huhtikuulle tärppejä, yrityksen vuosipäivien kunniaksi!
 
Heippa! Mieki voisin alkaa valuu pikkuhiljaa myös tänne tuolta vauva21 ketjusta!

Täällä onki tuttujaki paljon, mut uusille voisin pienen jutun itsestäni kirjoittaa.

Toista lasta yritetään, ja ikää miulla 39v (elokuussa 40v). Naimisissa ollaan miehen kaa oltu koht 11 vuotta. Esikoisen sain 37-vuotiaana. On syntynyt 2/19. Hän tuli maailmaa erinäisten käänteiden kautta kiireellisellä sektiolla. Ton sektion takia oli se pakollinen vuosi ennenkuin sai käydä yrittää uutta raskautta. Esikoinen tärppäs luomuna ja viidennestä kierrosta.

Vuosi ollaan siis nyt kakkosta yritetty. Yks kemiallinen on ollut. Nyt tän vuoden tammikuussa aloitettiin lääkehoito. Gyne silloin ultras ja ei näkynyt mitään kiinnikkeitä sektiosta, paikat kunnossa. :D Miussa ei mitään varsinaista vikaa, mutta iän myötä kierrot on lyhentyneet. Sain lugesteronia loppukiertoa tukemaan.
Nyt kuluva kierto on toinen lugekierto, tätä vielä yksi jäljellä. Ja sitten alkaa ovulaation induktio. Mie ovuloin itse, mutta letrozoleilla yritetään parantaa ovista. Sitä en vielä tiedä tuleeko irrotuspiikkiä.

Tänään on dpo12 ja negan testasin. 4 päivää pitäisi vielä lugeja laittaa. Saatan lopettaa aikaisemmin negatiivisten testien vuoksi, ettei kierto turhaan veny.
 
Moikka kaikille. Minäkin päätin sitten ensimmäistä kertaa elämässäni liittyä keskustelupalstalle, koska vauvan kaipuu on tällä hetkellä kova ja täällä näyttää olevan meininki jo hyvä:) Olen pian 35v vuotta täyttävä (hui kauheaa) 3-vuotiaan tytön (vm.-18) äiti. Toisen lapsen yrittäminen aloitettiin mieheni kanssa periaatteella tulee, jos on tullakseen ja viime vuoden lopulla tulinkin nopeasti raskaaksi. Raskausviikolla 9 ilo odotuksesta muuttui harmitukseksi ja suruksi, kun varhaisultrassa todettiin kkm. Nyt tästä on päästy jo jotenkin yli, koska keskenmenoon ei itse voi kuitenkaan vaikuttaa ja toiveissa olisi vauva vuodelle 2022. Toivotaan, että tärppäisi yhtä nopeasti kuin ensimmäisen ja tämän keskeytyneen kohdalla, vaikka ikää onkin jo kertynyt mittariin.
 

Yhteistyössä