Haaveena vauva 2022

Minulle ei tehdä siis ovulaation induktioita, vaan sain nimenomaan Letrozolit "tukemaan sitä loppukiertoa" niin, että siihen yritetään vaikuttaa jo kierron alussa "Diagnosoin" itelleni aiemmin lyhyen luteaalin ja siihen kokeilin keltarauhashormonia, mut lääkärin mukaan letrojen otto kierron alussa toimis paremmin, ei pitäny keltarauhashormonia oleellisena, sori epäselvä kirjotus

EDIT: ja joo, 3 km vaaditaan et tutkitaan julkisella niitä, ja niidenki pitää olla kaikkien tietyt kriteerit täyttäviä....
Aa aivan, sori, sekoitin asioita innostuksissani! :D Mutta pääasia, että lääkäri tietää ja sinä tiedät, mitä pitää milloinkin ottaa xD miten otat sitä letrozolia, onko tietyt päivät ja minkä verran? Minäkin diagnosoin aikanani liian lyhyen luteaalin ja oliko kolmessa kierrossa luget (inssi tehtiin näissä myös). Mutta siitä meni jotenki kierrot sekaisin, että uusi kierto alkoi taustalla ja ovis tuli tosi aikaisin tai jotain sellaista. En tiedä enkä ymmärrä xD

Vasta kolmen kuukauden päästä saa kysellä aikaa. Voi ei, eli lisää odottelua vielä senkin jälkeen tiedossa
Moikka!
Tärkein kysymys lienee paikkakunta?

Meillä meni kutakuinkin näin:
9/20 varasin tk-ajan
10/20 tk-aika ja lähete
10/20 lähete hyväksyttiin (alkukuu)
12/20 ensikäynti (loppukuu)

Kävimme tätä ennen yksityisellä hoidossa mutten tajunnut pyytää sieltä lähetettä.

Viimeksi muokattu:
Mietin, et olisko plussanneille haavelijoille oma slotti tossa kiertolista-jutussa? Ni ei tarttis poistuu ja olisi erikseen plussanneet. Siihenhän voisi hakutessaan lasketun ajan kuukauden tmv.
Hyvä idea! Meillä viime vuonna tais olla niin, että nimen eteen + listalle! Voisko tehdä nyttenki niin, ja perään kirjoittaa sit vielä LA? Mua aina kiinnostaa myös plussanneissa se yrityksen aloitusaika ja laskettu aika.

Täälläkin ultrassa käyty ja hyvä vaste on ollut letroilla! :) Jee!

Tänään kp9 ja limis oli 8.8 mm ja kolmikerroksinen, ja yks johtofolli löytyy ja se on 20mm! Gynen mukaan irtoaa tänää/huomenna. Aamulla ei ollut vielä ihan plussa ovistestissä.
Sillo ennen letroja oli näillä päivillä paljon paljon pienemmät mitat.

Nyt tää kierto + mahdollisesti 5 seuraavaa letroilla. Ja ilman seuranta ultria (kääk!), kerta ei ollut nyt enemmän folleja kasvanut.

3 kiertoa ja sit otetaan mukaan pregnyl, jos ei oo tärpännyt.
Ja lugesteron jätettiin pois, ku oli niitä kovia päänsärkyjä.

Kallista oli, oli siellä ehkä 5min ja maksoin taas 180€. Onneksi oli sentään hyviä uutisia. Ei ketuta ees.

Itse odottelen että kesäloma alkaa ja päästään yrityspuuhiin.
Mun esikoisen teini-ikä kuohuu, ja välillä mietin onko oikein haluta uutta vauvaa kun jo olemassaoleva kipuilee teini-ikää.
Mun Äiti eilen laitto ihanan viestin että tottakai saan haaveilla silti vauvasta, elämä menee eteenpäin vaikka lapsilla olisikin välillä vaikeita aikoja.
Samoja ajatuksia myös täällä. Välillä olen laittamassa hanskoja tiskiin vauvayrityksestä ja sitten taas innoissani. Ristiriitaisia tunteita herättää tämä itsessäni.

Tsemppiä teinikuohuihin!

• Rakkaus
Reactions: Jonna_83
Naiset, mitä näätte tässä vai näättekö mitään? Nyt menossa dpo 9. Miehen kanssa nähdään, mutta itse jotenkin skeptinen kun en oo varma onko vain painauma.. :/

Ylempi testiajalla salaman kanssa, toinen testiajan jälkeen salamalla ja viimeinen kuivana ilman salamaa.

Naiset, mitä näätte tässä vai näättekö mitään? Nyt menossa dpo 9. Miehen kanssa nähdään, mutta itse jotenkin skeptinen kun en oo varma onko vain painauma.. :/

Ylempi testiajalla salaman kanssa, toinen testiajan jälkeen salamalla ja viimeinen kuivana ilman salamaa.
En valitettavasti nää näissä kun ehkä viivanpaikan :unsure:
Onhan vielä aikaista :)

Minä näen kahdessa ylimmässä!

On: Täällä menossa kp 43, dpo 10 ja testi negatiivinen. Epätoivo alkaa hiipiä päälle. Tekisi mieli ruoskia itseä, kun annoin itselle luvan haaveilla tärpistä. Kp 15 gyne sanoi tällä kertaa olevan ovuloimaton kierto ja ihme olikin suuri kun kp 31 havahduin etovaan oloon, päänsärkyyn ja ovistesti näytti räikeän punaiselta. Kp 33 tunsin nopeat vihlaisut alaselällä ja päättelin tästä oviksen tapahtuneen. Viikonloppuna kuvittelin jo kiinnittymiskipuja ja peiton heiluttelun jälkeinen hetkellinen tiputtelu vain ruokki mielikuvitusta. Nyt tunnen itseni idiootiksi, enkä usko testituloksen enää muuttuvan. Eiköhän se täti pian saavu kylään.

No, vielä kolme kuukautta, niin pääsee kunnalliselle lapsettomuushoitoihin. Ehkäpä nyt yritän jättää tikuttelut ja maanisen kehon olotilan seuraamisen tauolle. Tämä tulee olemaan vaikeaa.
Kysymys kunnallisella puolella lapsettomuushoidoissa oleville; kuinka nopeasti prosessi käynnistyi? Pitikö ensikäyntiä odotella pitkään?
@Lili_86 Pahoitteluni pitkästä kierrosta, se on tosi inhottavaa...Itsellä oli omituisen pitkä kierto helmikuussa...piinallista.

Hyvä, että sulla tuli kuitenkin ovis ja nyt vasta dpo 10, joten testaa ihmeessä uudestaan loppuviikosta, jos ei menkkoja kuulu, vielä on toivoa!!! On ihan normaalia kuvitella oireista, että on mahdollinen plussa, uskon, että meistä suurin osa tekee sitä, joten älä syytä itseäsi siitä ❤

Oon samassa junassa, kesällä pääsen julkiselle..sitä odotellessa ja joko kuukausi toivoa elätellessä..Kesälle ollaan suunniteltu muutama patikointi ja telttailuretki, joten jätän ainakin silloin ovistestailun jne. kierron seuraamisen vähemmälle.

Keskimmäisessä näkyy vaaleanpunainen viiva, kahdesta muusta en erota. Varmaan vielä niin haalea että vaikea saada kuvattua. Pidetään peukkuja! :love:

@Meemuli Mun puhelimella keskimmäisessä kuvassa näkyy selvästi vaaleanpunainen toinen viiva. Jännää! Toivottavasti viiva vahvistuu!

Onko kenenkään miehellä lääkitystä suolistosairauteen? Onko vaikuttanut siittiöiden määrään. Mun miehen lääkitys voi vähentää siittiöitä, mutta sen pitäisi ilmeisesti olla ohimenevää. Yritän nyt olla tästä huolestumatta liikaa. Esikoista yrittäessä hänellä ei vielä ollut lääkitystä.

Kysyin tätä samaa aikanaan klinikalta. Klo 18 jälkeen alkanut vuoto merkataan seuraavalle päivälle kp1. Eli juuri niin, ettö huomenna kp 1
Kiitos!
Eli mulle siis huomiselle kp1/28.
Kyllä voi ihmistä turhauttaa palata aina uuteen kiertoon. :(

Kierrot ollu kierukan poiston jälkeen sekaisin ensin 36,24,26 ja nyt 26.
Ennen ollut aina toi 28 niin sen takia oon aina merkannut noin...

@Meemuli Mun puhelimella keskimmäisessä kuvassa näkyy selvästi vaaleanpunainen toinen viiva. Jännää! Toivottavasti viiva vahvistuu!

Onko kenenkään miehellä lääkitystä suolistosairauteen? Onko vaikuttanut siittiöiden määrään. Mun miehen lääkitys voi vähentää siittiöitä, mutta sen pitäisi ilmeisesti olla ohimenevää. Yritän nyt olla tästä huolestumatta liikaa. Esikoista yrittäessä hänellä ei vielä ollut lääkitystä.
Minun miehelläni on. Hänen lääkeensä tuoteselosteissa lukee haittavaikutuksena hyvin harvinainen 1/10 000 ihmisestä, olisi palautuva siittiötuotannon heikentyminen. Eli ei ihan hirveän todennäköistä.

vierailija
Kp 20/28 (dpo 7-8) tänään ja aivan jäätävä alamahakipu sekä maha sekasin. Yleensä päivää aiemmin ennen monsuuneja alkanut mahakipu ja vatsan sekavuus. Eilen ärsytti aivan kaikki, mikään ei miellyttäny eikä huvittanu.

Moi kaikille! Mäkin nyt rohkaistuin tänne kirjottelemaan vaikka vasta odottelen vauvahommien aloitusta mutta kuume pauhaa aika kovana! Täytetään miehen kanssa molemmat 31 tänä vuonna ja nyt sovittiin, että syyskuussa loppuu pillereiden popsiminen ja yritys alkakoon :cool:jännittää ihan hulluna et mitä tästä tulee.

Mulla oli ennen pillereitä ihan ok menkat, kierto 29-33 päivää ja pari kertaa vuodessa pitempi, 34-39 päivää pitkä kierto. Eli luultavasti ajoittain tullut ovuloimaton kierto, mutta gynen mukaan normaalia ja vuosi sitten tarkastuksessa kaikki näyttänyt ookoolta. Onko muilla kokemuksia tällaisesta ajoittain epäsäännöllisestä kierrosta? Pelottaa vähän et meneekö kierron tasaantumisessa ikuisuus sit kun pillerit jää pois... mutta sen näkee sitten! Onnea kaikille plussanneille ja tsemppiä kuumeilijoille! ✨

vierailija
Kaipailisin kokeneempien ovistestaajien apua!
Tässä kierrossa ekaa kertaa käytössä One Step-ovisliuskat. Aiemmin olen oviksen bongannut suunnilleen oireiden perusteella.

1.5. tein testin ja se oli täysin negatiivinen
3.5. testissä olikin kaksi viivaa, mielestäni olivat yhtä vahvat keskenään.
Tänään 4.5. testi oli taas negatiivinen.

Jäi tosiaan yksi päivä testaamatta, eli voisiko tästä päätellä, että ovulaatio olisi ollut 2.-3.5. Vai miten noita oikeastaan pitäisi tulkita? Talletteluja oli 2. ja 4.5. eli ehkä ihan hyvät mahikset voisi olla?

Yhteistyössä