Haaveena vauva 2022

Pakko tulla avautumaan, kun meinas mennä äsken hermo siippaan. Totesin kasuaalisti, että ajattelin huomenna tehdä testin, jos vuoto ei tässä ehdi aamuun mennessä alkaa, kun on sitten jo muutaman päivän myöhässä. Ensin ihmetteli että miksi testaan, eihän niitä turhaan kannata testata ja menee vaan rahaa, ollaanko me muka rakasteltu ovulaation aikana jne.

No, voi olla että voisi odottaa vielä pidempäänkin, kun nyt on vasta pari päivää myöhässä, mutta ennen pillereitä mulla oli tosi säännöllinen kierto ja haluaisin myös tietää, johtuuko myöhästyminen vielä pillereiden tai koronarokotteen vaikutuksista. Saatoin sanoa hieman tiukkaan sävyyn, että mä tunnen kyllä kehoni ja haluan varmistaa, enkä tarvi mitään lupia häneltä testaamiseen.

Kai mies myös ajattelee, etten turhaan pety, jos ja kun tulee nega. Mulla on ollut nyt muutaman päivän aikana välillä menkkamaista vihlontaa alavatsassa, eli hyvin voi olla että se vuoto ehtii tässä tulla vielä huomiseen mennessä. Mutta jostain testien hinnoista ja rahan menosta on aivan turha murehtia. Etenkin kun en ole todellakaan ollut tässä joka yskähdyksestä testaamassa. Onneksi mulla alkaa tänään vihdoin kuntonyrkkeily, niin pääsen päästelemään höyryjä :D
 
  • Tykkää
Reactions: KirJoh89
Kiitos tosi paljon kaikille vastanneille! Helpottaa omaa oloakin, kun saa kuulla muiden kokemuksista.

Täytyy ottaa asia taas puheeksi, niin saa mies taas aikaa ajatella! Tosin, on vähän semmonen en puhu enkä pussaa, ni saa nähä minkälainen yksinpuhelu siitä tulee Mieshän oli tavatessa kans sitä mieltä, että ei ehkä lapsia, mutta jos semmonen sattuis tulemaan(vahinko), niin ei maailma kaatuis, mutta tietoisesti ei ole halunnut.
Täälä myös mies mallia en puhu enkä pussaa. Aika kaivamistahan se itelläkin oli että sai jotain miehen ajatuksia irti. Tsemppiä!
 
Pakko tulla avautumaan, kun meinas mennä äsken hermo siippaan. Totesin kasuaalisti, että ajattelin huomenna tehdä testin, jos vuoto ei tässä ehdi aamuun mennessä alkaa, kun on sitten jo muutaman päivän myöhässä. Ensin ihmetteli että miksi testaan, eihän niitä turhaan kannata testata ja menee vaan rahaa, ollaanko me muka rakasteltu ovulaation aikana jne.

No, voi olla että voisi odottaa vielä pidempäänkin, kun nyt on vasta pari päivää myöhässä, mutta ennen pillereitä mulla oli tosi säännöllinen kierto ja haluaisin myös tietää, johtuuko myöhästyminen vielä pillereiden tai koronarokotteen vaikutuksista. Saatoin sanoa hieman tiukkaan sävyyn, että mä tunnen kyllä kehoni ja haluan varmistaa, enkä tarvi mitään lupia häneltä testaamiseen.

Kai mies myös ajattelee, etten turhaan pety, jos ja kun tulee nega. Mulla on ollut nyt muutaman päivän aikana välillä menkkamaista vihlontaa alavatsassa, eli hyvin voi olla että se vuoto ehtii tässä tulla vielä huomiseen mennessä. Mutta jostain testien hinnoista ja rahan menosta on aivan turha murehtia. Etenkin kun en ole todellakaan ollut tässä joka yskähdyksestä testaamassa. Onneksi mulla alkaa tänään vihdoin kuntonyrkkeily, niin pääsen päästelemään höyryjä
Oho mikä ajatusmaailma toisella. Tai siis toki jokainen tyylillään toki.. Aika tympeä suhtautuminen "ootteko muka rakastelleet ovulaation aikaan" En mäkään tiedä ollaanko me rakasteltu ovulaation aikaan ja testailen silti :D Mä olisin testannu samana päivänä kun menkkojen olis pitäny alkaa! Mä niin toivon sulle plussaa jo silläkin et voit näyttää siipalle kuinka käy kun rakastelee ovulaation aikaan ja hukkaa rahaa turhaan testeihin.
Ja ainaki itte oon rahaa käyttäny tyhmempiikin asioihin kun raskaustestiin..
 
  • Tykkää
Reactions: KirJoh89 ja Minnix
Täälläkin alkoi odotetusti uusi kierto. Nyt sitten suunnittelemaan, että mitä poppaskonsteja sitä seuraavaksi kokeilisi. Tässä kierrossa ehkä aloitetaan tallettelut lähempänä ovisplussaa, nyt aiemmissa kierroissa on aloitettu vauvantekoseksi aika varhain.

Tsemppiä muillekin uuteen kiertoon joutuneille.

Itselle on jotenkin lohdullista seurata tätä ryhmää, kun joka kuukausi aina joku, ellei useampikin, plussaa. Tylsää vaan aina odotella sitä seuraavaa yrityskertaa ja sitten taas testaamista ja tässä luupissa sitten mennäänkin vissiin hetken aikaa.
 
  • Tykkää
Reactions: KirJoh89
Harmillisen monilla alkanut uusi kierto! Tsemppiä kaikille ❤

Täällä edelleen odotellaan menkkoja. Täll hetkellä 4pv myöhässä jo. Kerranki kun niiden pitäisi alkaa hoitokiertoon niin ei. Luulen et tää synarela sumute nyt viivästyttää niitä, mut jos ei huomenna ala nii pakko hakee testi ja alkaa soittaa klinikalle et mitäs tehdään ku ei näy eikä kuulu.
 
Oho mikä ajatusmaailma toisella. Tai siis toki jokainen tyylillään toki.. Aika tympeä suhtautuminen "ootteko muka rakastelleet ovulaation aikaan" En mäkään tiedä ollaanko me rakasteltu ovulaation aikaan ja testailen silti Mä olisin testannu samana päivänä kun menkkojen olis pitäny alkaa! Mä niin toivon sulle plussaa jo silläkin et voit näyttää siipalle kuinka käy kun rakastelee ovulaation aikaan ja hukkaa rahaa turhaan testeihin.
Ja ainaki itte oon rahaa käyttäny tyhmempiikin asioihin kun raskaustestiin..
Onneksi normaalisti hän on oikein ihana (muuten en olisi päätynyt suhteeseen ja naimisiin) :D Luulen että tuossa vaikutti miehen puolelta nyt sekin, että yksi meidän kaveripiiristä meille luennoi että ei kannata turhaan testata, sitten vasta kun kunnolla myöhässä jne. Ja aiemmin olin pohtinut että kun ei ehditty siinä kovin montaa kertaa talletella, että voi olla aika pieni todennäköisyys.

Mutta eniten mulla meni ihon alle tuo, että kohduton alkaa kyseenalaistamaan asioita, joista hänellä ei todellakaan ole tietoa. Kyllä mä sille sitten kalenterista esittelin että missä olisi kierron mukaan ollut ovis ja missä kohtaa oli peitto heilunut. Ja joo, jos raskaustestien hinnasta tulee vielä puhetta, niin mulla on kyllä mielessä parikin turhempaa rahanmenoa meidän taloudessa kuin joku testi.

Onneksi sain päästellä treeneissä höyryjä ja täytyy varmaan ottaa puheeksi vielä tässä illalla, ettei jää vaivaamaan. Joskus tuo toinen vain on pälli vaikka rakas onkin :D
 
Onneksi normaalisti hän on oikein ihana (muuten en olisi päätynyt suhteeseen ja naimisiin) Luulen että tuossa vaikutti miehen puolelta nyt sekin, että yksi meidän kaveripiiristä meille luennoi että ei kannata turhaan testata, sitten vasta kun kunnolla myöhässä jne. Ja aiemmin olin pohtinut että kun ei ehditty siinä kovin montaa kertaa talletella, että voi olla aika pieni todennäköisyys.

Mutta eniten mulla meni ihon alle tuo, että kohduton alkaa kyseenalaistamaan asioita, joista hänellä ei todellakaan ole tietoa. Kyllä mä sille sitten kalenterista esittelin että missä olisi kierron mukaan ollut ovis ja missä kohtaa oli peitto heilunut. Ja joo, jos raskaustestien hinnasta tulee vielä puhetta, niin mulla on kyllä mielessä parikin turhempaa rahanmenoa meidän taloudessa kuin joku testi.

Onneksi sain päästellä treeneissä höyryjä ja täytyy varmaan ottaa puheeksi vielä tässä illalla, ettei jää vaivaamaan. Joskus tuo toinen vain on pälli vaikka rakas onkin
Nää osaa välillä olla tosi pällejä. Jos ei sitä välillä ole itsekin vähän pälli. :LOL:
 
Luulen että tuossa vaikutti miehen puolelta nyt sekin, että yksi meidän kaveripiiristä meille luennoi että ei kannata turhaan testata, sitten vasta kun kunnolla myöhässä jne.
Pakko tarttua tähän. Oon ite kans tässä yritysaikana huomannut että monesti ihmisille tuntuu olevan punainen vaate jos joku kertoo testaavansa tyyliin useammin kuin kerran, ja JOPA ENNEN kuin kuukautisten olisi pitänyt alkaa!
Herranjumala mikä häväistys!

Oikeesti, jokainen testatkoon just niin aikaisin ja usein ku siltä tuntuu.

Itse henk. koht. testaan ja tutkin oviksen tarkan ajankohdan ja sain ekan plussan 9 DPO. Ja koska olin niin hyvin kartalla kierrostani, olen lähes saanut taputeltua mun keskenmenon jo siinä ajassa, kuin mikä normaalisti menisi terveydenhuollossa sen keskenmenon varmistamiseen ennen kuin lääkkeitä edes annetaan käteen, koska yleensä ihmiset ei tiedä milloin ovuloi tai minkä ikäinen alkion pitäisi olla ja tämän vuoksi odotellaan viikko pari uusintaultraa jossa sit ihmetellään, miltä siellä kohdussa näyttää. Itse sain asiat etenemään 2 päivässä.

Eli jokaiselle joka kokee asiakseen neuvoa muita olemaan testaamatta:shut up. Testataan me naiset just niin monta kertaa ku huvittaa, siitä ei ole mitään haittaa, pelkästään hyötyjä.

Tsemppiä kaikille!
 
AMR
Harmillisen moni aloitti uuden kierron. :/ Voimia kaikille. ❤

Mulla kp 26/30 ja en oo nyt testaillut. Työt pitäneet kiireisenä ja se onkin ihan hyvä. Koitan nyt olla testaamatta ainakin pari päivää vielä. Oireilut on alkanut muistuttaa enemmän menkkojen alkamisoireita, mutta oon silti toiveikkaana. Vähän kyllä jännittää, sotkiko koronarokote nyt tämän kierron. Noh sen näkee kohta.
Ehkä sillä aikaisella testaamisella ois se etu, että osais valmistautua henkisesti uuteen kiertoon. Kurjaa kun viimeiseen asti pitää toivoa yllä ja sitten vuoto yllättääkin ja vielä ekstra kipeenä.
 
  • Tykkää
Reactions: KirJoh89
AMR
Pakko tarttua tähän. Oon ite kans tässä yritysaikana huomannut että monesti ihmisille tuntuu olevan punainen vaate jos joku kertoo testaavansa tyyliin useammin kuin kerran, ja JOPA ENNEN kuin kuukautisten olisi pitänyt alkaa!
Herranjumala mikä häväistys!

Oikeesti, jokainen testatkoon just niin aikaisin ja usein ku siltä tuntuu.

Itse henk. koht. testaan ja tutkin oviksen tarkan ajankohdan ja sain ekan plussan 9 DPO. Ja koska olin niin hyvin kartalla kierrostani, olen lähes saanut taputeltua mun keskenmenon jo siinä ajassa, kuin mikä normaalisti menisi terveydenhuollossa sen keskenmenon varmistamiseen ennen kuin lääkkeitä edes annetaan käteen, koska yleensä ihmiset ei tiedä milloin ovuloi tai minkä ikäinen alkion pitäisi olla ja tämän vuoksi odotellaan viikko pari uusintaultraa jossa sit ihmetellään, miltä siellä kohdussa näyttää. Itse sain asiat etenemään 2 päivässä.

Eli jokaiselle joka kokee asiakseen neuvoa muita olemaan testaamatta:shut up. Testataan me naiset just niin monta kertaa ku huvittaa, siitä ei ole mitään haittaa, pelkästään hyötyjä.

Tsemppiä kaikille!
Hei ihan totta. Itsellekin melkeen tulee jotenkin syyllinen ja häpeällinen olo kun testailen joskus niin ajoissa. Ja auta armias jos menet jollekin siitä kertomaan. Pitäis osata suhtautua niin, että ei muiden mielipiteillä oo väliä. Mutta onneksi on tämä palsta. Saanut paljon mielenrauhaa ja ymmärrystä tätä kautta kun on muitakin samassa tilanteessa. ❤
 
  • Tykkää
Reactions: Eimy ja KirJoh89
Kiitos teille kaikille <3
Eilisen jälkeen tänään jo parempi päivä myös mielen suhteen. Aamu tosin alkoi menkkatuntemuksilla. Ja illalla jo pyyhittäessä vuoto näkyi. En ehtinyt edes testaamaan. Ehkä testaan sitten kun vuoto kunnolla alkanut, että on varmasti negatiivinen. Huomenna varmaankin kunnon vuoto alkaa.

@Sinisilmät kysyi mennäänkö millä suunnitelmalla. Lapsettomuus lääkäri suositteli et oltais aluksi kolme inssiä jonka jälkeen ivf jonoon. Nii katotaan tuo seuraava inssi nyt ainaki et mitä sitten.

Voisin poistua kiertopäivä ja piinalistalta. Tosi monella meistä alkoi/on alkamassa uusi kierto. Onneksi oli joillain myös haamuilevia testejä. Onnea teille <3 ja tsemppiä meille joilla uusi kierto alkamassa.
 
Tosta miesten ajatusmaailmasta testaamiseen.. muistan kun tein esikoisesta plussan, oli siis selvä plussa. Niin mies alko mulle selostaan että tee ny viikon päästä vielä yks testi et pitääkö toi ees paikkaansa.. olin sillai et ööö okei?! Testasin viikon päästä räikeän plussan ja näytin miehelle, ja mies alko mulle ihmetteleen miks tein taas testin et eikö se eka riittäny. Totesin vaan et herra ite halus uuden testin viikon päähän ja tässä se nyt ois.
 
Pahoittelut kaikille uusiin kiertoon joutuneille.
Tsemppiä kaikille.

ON:Tein tänäön taas testin ja mies si sano et tee se digi ny ku ei tosta ota selvää ja olin sillee noh ei sitä varmaan enää tänään kannata vaan huomis aamuna. No mies ei ihan ny ymmärtänyt. No eni vei ehkä vähän tummentunut toinwn viiva.
Tässä toissa päivänen:
Ja tässä tämän päivänen:
 
Testi tehty aamulla ja aika selvä peli:
https://ibb.co/kgGwPHd

Aika epäuskoinen olo siitä, että tämä nyt sitten tapahtuikin näin nopeasti. Ja samalla mietin, että tämän plussan olisi ansainnut niin moni täällä pitkään odottaneista.

Huh, molemmilla menee varmaan hetki tätä vielä sulatellessa :D Ja toki tässä voi tapahtua vaikka vielä mitä. Mutta tässä kohtaa olen onnellinen, että ainakin raskautuminen meillä onnistuu, vaikka ei tästä vielä vauva syliin asti päätyisi.

Pahoittelut uuteen kiertoon joutuneille. Toivon koko sydämestäni, että kaikki täällä haaveilijat vielä onnistuvat!
 
@tutina Aiotko testata tänään? *Tähän tähtisilmäemoji jos vaan osaisi laittaa* :D

@Andune Voi miehet ja niiden kommentit. Joskus olis vaan parempi olla hiljaa. Meillä en kyllä kerro edes miehelle mistään testien tekemisestä eikä mies myöskään tiedä kierron vaiheesta mitään. Tämä sopii meille. Ei tuu suorituspaineita ja kerron miehelle plussasta vasta sitten kun se on niin vahva että näkee yhtään silmiä siristämättäkin.

@petronella09 Pahoittelut uuteen kiertoon joutumisesta.<3

@Mansikka_maanantai Onko sulla ollu pitkään siis tuollaista tiputtelua? Mulla oli kans ennen raskautta ihmeellisiä välivuotoja ja pelkäsin että se vaikeuttais raskautumista. Raskauden jälkeen ei ole enää välivuotoja ollu, en tiedä onko se useinkin niin että raskaus sen voi "korjata". Ootko käyny vielä koskaan gynellä juttelemassa tuosta?

@Bluebelle Pahoittelut uuteen kiertoon joutumisesta.<3

@Sinisilmät Onko menkat alkanu? Ja jos ei nii testaatko heti nyt aamulla? Piinaavaa että nyt kun toivoisit et ne alkais nii ei kuulu. Toki toivotaan että olis paras mahdollinen syy sille.

@AMR Sulla alkaa olla jo jännät päivät käsillä. Maltatko olla testaamatta jo esim tänään? :D

@Minnix Tuohan on vahvistunu ihan tosi paljon toissapäiväisestä. Onnittelut!!<3

ON:
En tiiä näinkö unta vai tapahtuiko oikeasti viime yönä, mut tunsin ihan kunnon menkkajomottelua vatsassa. Ei muita oireita edelleenkään ja tosiaan en tiiä oliko tuokin vaan unta kun oon taas aika tosi monta kertaa heräilly esikoisen kanssa yöllä ja muistikuvat on hyvin hatarat. Odottelu jatkukoon.

Testaamisesta vielä se, että tosiaankin jokaisen oma asia milloin testaa. Haluaisin olla ite niin kylmähermoinen että oottaisin siihen päivään kun menkkojen pitäs alkaa mut enhän mie siihen ikinä pysty. :D DPO 9 on ollu varhaisin plussa itellä, mut enhän nyt siihen voinu luottaa. Mut testaan varmasti nytkin viimeistään ensi viikon ti-ke ellei menkat oo alkanu (pitäs alkaa pe ehkä).
 
Testi tehty aamulla ja aika selvä peli:
https://ibb.co/kgGwPHd

Aika epäuskoinen olo siitä, että tämä nyt sitten tapahtuikin näin nopeasti. Ja samalla mietin, että tämän plussan olisi ansainnut niin moni täällä pitkään odottaneista.

Huh, molemmilla menee varmaan hetki tätä vielä sulatellessa Ja toki tässä voi tapahtua vaikka vielä mitä. Mutta tässä kohtaa olen onnellinen, että ainakin raskautuminen meillä onnistuu, vaikka ei tästä vielä vauva syliin asti päätyisi.

Pahoittelut uuteen kiertoon joutuneille. Toivon koko sydämestäni, että kaikki täällä haaveilijat vielä onnistuvat!
Apua ihanaa onnea!!!!<3
 
  • Rakkaus
Reactions: Andune
Ainiin ja lisäys vielä tuohon testiasiaan nii sekinhän on ihmisestä kiinni että pettyykö enempi mahdolliseen r-testin negatulokseen vai sit menkkojen alkuun. Mulla ehdottomasti menkat tekee surullisemmaksi ja on kiva että voi vähä valmistautua niiden alkuun jos/kun testaa päivän pari ennen oletettua menkkojen alkamispäivää.

Kattelin FLO:ta ja jostain syystä se haluaa ennustaa mulle nyt 28pv kiertoa, vaikka se yleisin on ollu 26. Se ens viikon ke olisin kp 26, joten todellakin viimeistään silloin testaan.
 
  • Tykkää
Reactions: AMR
Onnea kaikille plussanneille <3 Ehkä täältä tullaan perässä vielä :)
Nyt Dpo 4-6 (vaikea sanoa kun ovistikku oli pe positiivinen, ja jostain luin että ovulaatio tapahtuu tästä 12-48h päästä :eek:) ja sunnuntaina viimeksi oli tosi kova kipukohtaus oik. Puolella alavatsaa. Ei suoraan sanottuna enää mitään käsitystä missä mennään tämän kierron suhteen. Eilen alkoi pitkän palelujakson päätteeksi aivan sikamaiset kuumat aallot, tuntuu että voisi välillä hengailla alusvaatteissa ja sitten iskee taas hirveä palelu. Rinnat myös kipeytyi huomattavasti eilen, joka on minun kierrolle epätyypillistä. Kramppeja on ja ei oo joka ikinen päivä ovulaatiota edeltävästä ajasta lähtien. Eli joko olen perimenopausaalinen tai sitten jotain muuta on tekeillä, oudoksi menee. Tänään lähti digi tilaukseen kuitenkin, vaikka epäilen vahvasti että tämä friikkikierto poikisi mitään hyvää. :/
 
@hanba mulla siis alkoi tää tiputtelu joka kierrossa keskenmenon jälkeen.. toistaseks en vielä ole käynyt gynellä.. Juttelin lääkärin kanssa, ja sanoi että voi mennä pitkäänkin ennen kun kierto ja kroppa tasaantuu. Kierto siis sinäänsä ihan tasainen (29-31pvä), mutta tiputtelua on n.6-3 päivää ennen kun kuukautiset alkaa.
 
vierailija
Meillä mies sanoi että et testaa ennen kuin menkat myöhässä ainakin 2 vko. Jos kuitenkin menee alussa kesken. Oli 2 kemiallista/varhaista km alla. No enhän mä pystynyt. Onneksi pysyi matkassa mukana ja la aika on muutaman viikon kuluttua
 
Nyt nopeasti vain omanapa:
Tänään kp 27/28. Säännöllinen kierto, ellei kierron alkupuolella otettu koronarokote ja/tai edellisen kierron kemiallinen/varhainen km (en tiedä, kummaksi sitä kutsua, kun kp 33/28 tein vielä pos. r-testin). Aamulla pissattu tikkuun ja r-testi on niin selvä nega, että ei mitään epäilystä. Olo on täysin lyöty taas, pettynyt ja tekisi mieli luovuttaa.
Lisäksi sain kuulla, että serkkuni on vahingossa toisen kerran raskaana tämän meidän 1,5 vuoden yrittämisen aikana. Sisko kehottaa hakeutumaan tutkimuksiin, mutta jotenkin itsellä sellainen olo, että ei haluaisi vielä ns. "luovuttaa". Toisaalta toivo elää niin pitkään, kunnes joku ilmoittaa, että meille ei syystä tai toisesta voi tulla (yhteistä) lasta tai että "ei teissä mitään vikaa ole, te ette vaan saa lasta".
 
Oho mikä ajatusmaailma toisella. Tai siis toki jokainen tyylillään toki.. Aika tympeä suhtautuminen "ootteko muka rakastelleet ovulaation aikaan" En mäkään tiedä ollaanko me rakasteltu ovulaation aikaan ja testailen silti Mä olisin testannu samana päivänä kun menkkojen olis pitäny alkaa! Mä niin toivon sulle plussaa jo silläkin et voit näyttää siipalle kuinka käy kun rakastelee ovulaation aikaan ja hukkaa rahaa turhaan testeihin.
Ja ainaki itte oon rahaa käyttäny tyhmempiikin asioihin kun raskaustestiin..
Tää sun viesti tuli kyllä aamulla heti mieleen, kun plussasin :D

Äsken soitin neuvolaan, siellä oli näemmä takaisinsoittopalvelu, eli nyt odotellaan. Saa nähdä tuleeko soitto just kun oon palaverissa. No, pitää sitten vain pirautella uudestaan. Vihaan vaan noita takaisinsoittohommia, kun ensin joudut painelemaan numeroita sen mukaan, mitä asia koskee ja lopussa todetaan että kiitos, soitetaan takaisin. Nettilaskurin mukaan laskettu aika olisi 15.5. Vielä en uskalla siirtyä toukokuisten ryhmään, haluan jotenkin vielä varmuuden, että tässä tosiaan on kyytiläinen mukana. Eli jatkan tämän keskustelun seurailua ja pidän kovasti peukkuja kaikille!
 
@hanba mulla siis alkoi tää tiputtelu joka kierrossa keskenmenon jälkeen.. toistaseks en vielä ole käynyt gynellä.. Juttelin lääkärin kanssa, ja sanoi että voi mennä pitkäänkin ennen kun kierto ja kroppa tasaantuu. Kierto siis sinäänsä ihan tasainen (29-31pvä), mutta tiputtelua on n.6-3 päivää ennen kun kuukautiset alkaa.
Okei, no tuo tosiaan voi hyvin olla km jälkeistä kierron sekoilua. Toivottavasti loppus pian, tiedän nii miten rasittavaa se on.
 

Yhteistyössä