Haaveena vauva 2020

@haaveilija24 toivotaan, että olisi ovis kyseessä! Pitkä kierto sinullakin :/

@Kasikuus toivottavasti he vastaavat sähköpostiin ja kyllähän yksi vaihtoehto on käydä kauempanakin. Niin kyllähän siitä saa jo jotain tietoa. Jos on spermanlaadussa jotain heikentymistä, pitää ymmärtääkseni ottaa jonkun ajan päästä taas uusi kontrolli, että nähdään pitääkö paikkansa ensimmäinen tutkimus. Että yhden perusteella ei vielä voida varmaksi mitään sanoa. Paitsi meillä kyllä pystyttiin sanomaan, koska oli niin huono. Seuraavat myös sen varmistivat.

Toisaalta me on jätetty nyt ite tutkimukset välistä, kun yritetään välttää kaikkea ylimääräistä. Verikokeissa aion käydä, että saatais kilpparilääkitys kohdilleen. Käyn yksityisellä ottamassa, kun yksityisellä siis ollaan tutkimuksissakin, siellä ei ole koskaan näkynyt muita kuin näytteenottaja. Ja hoitoja varten pitää käydä vielä kummankin ottamassa hepatiitti- ja hiv-näytteet, ne myös käydään ottamassa ennen heinäkuuta. Jos siis näyttää siltä, että silloin hoitoihin pääsisi.
 
Joo korva mittari
Mulla näyttää korvamittari aina 38-39 astetta. :ROFLMAO: Ei väliä missä vaiheessa päivää mittaa, sama mittari näyttää normaaleja lukemia miehellä ja pojalla. Tosin lääkärissä korvamittarit ei oo ikinä näyttänyt sellasia lukemia, et en tiedä miksi meidän mittari haluaa mulla aina olevan kuumetta :D
Eli pakko käyttää kainalomittaria, mun normilämpö kuitenkin on vaan 35.8-36.3
 
  • Haha
Reactions: Alinna86
@haaveilija24 toivotaan, että olisi ovis kyseessä! Pitkä kierto sinullakin :/

@Kasikuus toivottavasti he vastaavat sähköpostiin ja kyllähän yksi vaihtoehto on käydä kauempanakin. Niin kyllähän siitä saa jo jotain tietoa. Jos on spermanlaadussa jotain heikentymistä, pitää ymmärtääkseni ottaa jonkun ajan päästä taas uusi kontrolli, että nähdään pitääkö paikkansa ensimmäinen tutkimus. Että yhden perusteella ei vielä voida varmaksi mitään sanoa. Paitsi meillä kyllä pystyttiin sanomaan, koska oli niin huono. Seuraavat myös sen varmistivat.

Toisaalta me on jätetty nyt ite tutkimukset välistä, kun yritetään välttää kaikkea ylimääräistä. Verikokeissa aion käydä, että saatais kilpparilääkitys kohdilleen. Käyn yksityisellä ottamassa, kun yksityisellä siis ollaan tutkimuksissakin, siellä ei ole koskaan näkynyt muita kuin näytteenottaja. Ja hoitoja varten pitää käydä vielä kummankin ottamassa hepatiitti- ja hiv-näytteet, ne myös käydään ottamassa ennen heinäkuuta. Jos siis näyttää siltä, että silloin hoitoihin pääsisi.
Nää mun kierrot on oikeesti jo yksi iso vitsi! Sanotaan että ne on siinä kp32- ihan mitä vaan, voivat olla vaikka vuoden pois. Km jälkeen lyhin kierto oli 32 ja nyt viimisimmän kierron käynnistin teroilla. Otin nyt kp3-7 clomit ja ajattelin sen saavan oviksen tulemaan aiemmin mutta ei, pitkäksi venyy. Turhauttavaa!!! 2 vkon päästä selviää oliko kyseessä ovis vai ei, jos ei ollu ni terot sitten vaan käyttöön katkasemaan kierto :censored:
 
Nää mun kierrot on oikeesti jo yksi iso vitsi! Sanotaan että ne on siinä kp32- ihan mitä vaan, voivat olla vaikka vuoden pois. Km jälkeen lyhin kierto oli 32 ja nyt viimisimmän kierron käynnistin teroilla. Otin nyt kp3-7 clomit ja ajattelin sen saavan oviksen tulemaan aiemmin mutta ei, pitkäksi venyy. Turhauttavaa!!! 2 vkon päästä selviää oliko kyseessä ovis vai ei, jos ei ollu ni terot sitten vaan käyttöön katkasemaan kierto
En muista nyt, mikä oli pitkien kiertojen taustalla sinulla? Toivotaan, että olisi ollut ovis ja pääsisit uuteen kiertoon, muistanko oikein että tekin odotatte hoitoihin pääsyä? Saatan kyllä sekoittaakin, pahoittelut jos meni sekaisin.
 
Mä epäilen, että mulla on vaan joku kemiallinen raskaus. Pregcheck ei anna kuin samanlaista viivaa ku eilen. Et hädin tuskin näkyy vaaleanpunasta hentoa.
Testit loppui, mut kattoo ny ensin alkaako vuoto ajallaan. Jos ei vloppuna tuu nii maanantaina teen uuden testin. Mut en usko et saadaan jouluvauvaa 2020.
Mut paremmalla onnella ens kiertoon jos mun aavistus osuu taas oikeaan.


Edit. Lisäsin kuvan, jossa viiva näyttää harmaalta ja hädin tuskin näkyy.
https://aijaa.com/bd9Jza
Sit vielä muokattuna näkyy selvästi, mut eipä se muokkaus tosiasioihin vaikuta
https://aijaa.com/hc6Vek

En jotenkin enää vaan usko että lähtis vahvistuu. Ehkä toi sofin 25 on herkempi mulla ku pregcheck mut olis tuonkin pitäny vahvistua jo ees vähän.
 
Viimeksi muokattu:
En muista nyt, mikä oli pitkien kiertojen taustalla sinulla? Toivotaan, että olisi ollut ovis ja pääsisit uuteen kiertoon, muistanko oikein että tekin odotatte hoitoihin pääsyä? Saatan kyllä sekoittaakin, pahoittelut jos meni sekaisin.
Meillä on siis -16 ja -18 lapset ja ovat saaneet alkunsa clomeilla. -19 kesäkuussa tein yllätysplussan mutta se meni kesken elokuussa. Nyt elokuun jälkeen ollut 3 kemiallista. Oon yksityisellä käynyt näitten pitkien kiertojen takia ja sieltä määrätty teroja ja sit noita clomeja. Keltarauhanen ainakin kokeen mukaan toimii mutta ovulaatiota ei tapahdu kun joskus ja jouluna ja multa jää sitten menkat pois kun ovulaatiota ei tapahdu. :rolleyes:
Ei se mitään haittaa kun ei täällä kaikkia voi muistaa. Mulla menee ainakin ihan sekasin kaikki nyt tän uudistuksen myötä kun tuntuu että noi nimimerkit menee ihan ohi:giggle:

jaanii pitikin vielä jatkaa, jos me ei saada vauvaa clomien avulla ni ei me lähdetä isompiin hoitoihin. Meillä onneksi on nuo 2 ihanaa jo ❤
 
Viimeksi muokattu:
  • Rakkaus
Reactions: minttuni
LaTiLa harmaana
Mä epäilen, että mulla on vaan joku kemiallinen raskaus. Pregcheck ei anna kuin samanlaista viivaa ku eilen. Et hädin tuskin näkyy vaaleanpunasta hentoa.
Testit loppui, mut kattoo ny ensin alkaako vuoto ajallaan. Jos ei vloppuna tuu nii maanantaina teen uuden testin. Mut en usko et saadaan jouluvauvaa 2020.
Mut paremmalla onnella ens kiertoon jos mun aavistus osuu taas oikeaan.


Edit. Lisäsin kuvan, jossa viiva näyttää harmaalta ja hädin tuskin näkyy.
https://aijaa.com/bd9Jza
Sit vielä muokattuna näkyy selvästi, mut eipä se muokkaus tosiasioihin vaikuta
https://aijaa.com/hc6Vek

En jotenkin enää vaan usko että lähtis vahvistuu. Ehkä toi sofin 25 on herkempi mulla ku pregcheck mut olis tuonkin pitäny vahvistua jo ees vähän.
mulla on aiemmissa raskauksista pc liuskoissa vahvistunut kahden päivän välein Viivat. Kyllä tuossa jotain näkyy edelleen.
 
  • Tykkää
Reactions: minttuni
Täällä pitkästä aikaa, oon käyny välillä lukemassa ja tykkäilemässä mutta en oo saanut aikaseks kirjotettua. @Titi-Love älä vielä luovuta, ei päivässä vielä välttämättä tapahdu vahvistumista, muistan täältä lukeneeni että joillain on jopa vähän haalistunut eka ja sit taas vahvistunut reippaammin päivien kuluessa. Mä niin pidän peukkuja että vahvistuu pian kunnolla ja saat viimein pikkuisen syliin asti :love:

Ja mites @Kasikuus siellä on tilanne? Toivottavasti vielä plussaksi muuttuis ja ei tarviis tapella noihin hoitoihin liittyen <3 Mulla tuli sillon syksyllä ihan haalee plussa vasta oletetusta menkkojen alkamispäivästä joku 3 päivää eteenpäin, eli vielä on ihan varmasti toivoo, mä niiiin pidän peukkuja :love:

Oioi miten jännää @Alinna86 :X3: kuulostaa niin lupaavalta! Joko testasit?? :love:

Tsemppiä kaikille muillekin ja toivottavasti mahdollisimman moni ehtis vielä joulukuisiin :love:

Täällä kp 21, ei tietoo dpo:sta kun tarkotuksella oon yrittänyt olla tarkkailematta oireita ja en oo tikuttanut. Hirveet halut ollu pari päivää ja oon jo 2 yönäkin nähnyt pervoja unia, en tiedä mikä täällä vaivaa :D Ja valkovuotoo riittää. Viimeks mun kierto oli 25 päivää, jotenkin vaikee uskoo et nyt ois sit joku superpitkä kierto ja ovis vasta nyt. Mut toki mahdollista. No, testailen ens viikon pe, katotaan miten käy. Googlettelin toki että panetuskin on jollain ollu raskausoire, joten nyt taas yks oire lisää mun listaan kaikista mahdollisista muka "oireista". :ROFLMAO:
 
Viimeksi muokattu:
@Shibali En tee tänään testiä, kun selkää poltellut sen verran, et eiköhän ne menkat ala parin pvä sisään.
Toki voihan polttelut merkitä raskauttakin, mut lämmötki laski, ni aika epätodennäköistä plussaus :D

@Titi-Love Elä vielä huolestu. Kuten shibali sanoi, niin on täällä näkynyt plussia, jotka haalistunut ja sit taas vahvistunut :) Ja sinullahan se iltapissa näyttää paremmin, eli illalla taas uutta testiä ;)

@Lilmi89 Voi ei :( Jospa olisi vain harmitonta alkuraskauden vuotoa ja loppuisi pian ❤
 
Mulla kävi kyllä viime raskaudessa että dpo 10 selvä haamu ja dpo 11 sain lähes negan aamusta, mut päivällä oli taas vahvempi viiva. Mut nyt jostain syystä tuli heti sellanen epävarmuus, lämmöt nimittäin ollut 36.6-36.8 kun muissa raskauksissa aina on ollu 37 tai ylikin. Tosin väsyttää, palelee ja vähän paha olo koko ajan on, mikä varmaan on hyväkin juttu tässä tapauksessa :D

No, Kattoo tekeekö vielä tänää illasta uuden, vai oottaisko alkaako ylihuomenna vuoto, ku sillo on dpo14.

Sylkiovistesti näyttää positiivista saniaiskuvioineen, mikä oli viime raskaudessa hyvä juttu. Ku ne katos, nii alkoi km vuotokin.
Mut ovistestitikku oli haalea, eli nega.
 
  • Rakkaus
Reactions: Shibali
@Shibali Joo testasin, nega:poop::D
Tein myös ovistestin mikä puolestaan näytti plussaa(?) Tai tasavahvoi viivoi..Hämmentävää kyllä:unsure:
On mulla tuolla kaapissa nyt 2 apteekin testiä vielä oottelees ku ostin lisää mut jos nyt malttais olla pari päivää testaamatta ja jos me menkat ei ala ni testaus sit la tai su :X3:

Aika jännät paikat sullakin siellä, peukut ja varpaat pystyssä täällä:love::love:
 
  • Rakkaus
Reactions: minttuni ja Shibali
@mandariinilohko ja @tupsahus mikä on teidän tilanne?
Täällä nyt taustailen, oon yrittänyt vähentää stressiä ja seuraan vähemmän näitä keskusteluja. Eilen käytiin gynellä ja sain letrojen rinnalle metformiinin, onko niistä kokemusta kenelläkään? Äkkiseltään en löytänyt keskustelua aiheesta. Mut hyvänkokoinen munasolu näkyi ultrassa oikealla puolella, kohdun limakalvo vain 4mm vaikka menossa nyt kp 15.
 
Äh, unohdin kommentoida :( @Shibali Oireet kuulostaa niin lupaavalta. Jännittävää ❤

Mä kävin taas tekee sellasen hikitreenin serkun kans, et oksat pois :D Sen treenin ajan pysy selän polttelut pois, mut nyt ku taas heitti sohvalle pitkälleen, ni heti alkaa polttelee. Ihan mälsää!
 
  • Rakkaus
Reactions: Shibali
Nyt on sellainen tunne, että huomenna tai jos ei jo tänään alkaa tiputtelu. Niin kauhea loppukierron vitutus ja paha mieli iski. Nukuin parin tunnin päikkärit ja nyt mies lähti ostamaan mulle suklaata. Saas nähdä onko tavallista lyhyempi kierto tulossa. Mulla on iän myötä kierrot lyhentynyt. Ennen oli 30-32 päivää, nyt on joskus jopa 25 ollut. Yleensä sen 27. Ovuloin kyllä selvästi edelleen, koska olen niin kipeän ovulaation aikaan. En tiedä yrittääkö elimistö pukata munasolua nyt vauhdilla maailmaan, kun ei ole hetkeen kroppa ollut raskaana . :ROFLMAO: Raskautuminen on itselle ollut aina helppoa, mutta nyt hirvittää, kun ikää jo 38 reilusti päälle.
 
Ei vieläkään näy menkkoja! Turhauttavaa kun testi kuitenkin nega eilen:confused:
Nythän on jo periaatteessa 3 päivää menkat myöhässä tai sit tulee vain ennätyskierto, eihän tästä tiiä kun vasta helmikuussa lopetin nuo pillerit...
Tänään oli edelleen aamulla menkkajomotuksia selässä ja vatsassa, mutta nekin lakkas tässä päivän mittaan. Tissit on nyt toista päivää kipeenä/arat:unsure:
Täytyy varmaan sunnuntaina testata taas jos ei niitä menkkoja kuulu(y)
 
  • Vau!
Reactions: Alinna86
Täällä myös menkat alkamassa juuri aikataulussa, menkkakivut alko jo ja hirvee päänsärky niinkun aina, joten joko alkaa vielä tänään tai huomenna aamulla. No, positiivista on se että kroppa toimii kellon tarkasti ja pääsee aina nopeasti uuteen kiertoon. Luteaali oli mulla nyt kolmatta kertaa peräkkäin 12 pv joten sekin on positiivista, kun syksyllä oviksen tikuttelua aloittaessa se oli aina vain 10 pv.

@LaTiLa mullakin kierrot lyhentuneet iän myötä. Esikoista yrittäessä oli 30-34 pv, toista yrittäessä n. 28-30 pv ja nykyään enää 21-26 pv. Useimmiten jotain 24-25 pv. Toisaalta on kivaa kun kierrot pysyy lyhyenä, voisi olla turhauttavia sellaset 40 pv kierrot. Mut lääkäriltä sain kuulla et kierron lyhentyminen kertoo juurikin siitä hedelmällisyyden laskusta. Mäkin kyllä ovuloin, tukimuksissa joka kierrossa, mut taitaa munasolujen laatu olla jo kovin huono kun en enää tule helposti raskaaksi. Mä täytin just 35. Kuinka monta lasta sulla olikaan, ja minkä ikäisiä?

Mäkin palkitsen itseni huomenna työpäivän jälkeen suklaalla ja syön sen suruuni. Toisaalta fiilis on kyllä kierto kierrolta hieman rauhallisempi eikä pettymys tunnu enää niin pahalta. Olen tehnyt tosi paljon töitä tämän asian kanssa ja alkanut hiljalleen hyväksyä ettemme luultavasti saa enää vauvaa. Mulla on alkanut vahvasti tulla sellainen tunne. Paljon ollaan myös miehen kanssa mietitty että tosi onnekkaita ollaan juuri näinkin, ja ehkä meidän viides perheenjäsen voisikin olla karvainen (siis koira). Kummallakaan ei ole koskaa ollut lemmikkiä perheessä ja lapset on jo pari vuotta toivoneet koiraa. Nyt oon itekin alkanut innostua asiasta. Että saisinkin koiravauvan ja lasten suuri toive toteutuisi samalla. Mulla sektiot olleet vaikeita ja toisessa oli komplikaatioita, ja mies pelkää etten selviäisi enää kolmannesta sektiosta. Ja välillä mietin itekin että ehkä näin onkin tarkoitettu. Koira voisi myös viedä ajatusta muualle joten ties vaikka raskauskin meidät vielä joskus yllättäisi, kun ehkäisyä ei nyt kuitenkaan enää oteta. Mut nähtäväksi jää, mitä elämä tuo tullessaan ❤
 
Meillä on siis -16 ja -18 lapset ja ovat saaneet alkunsa clomeilla. -19 kesäkuussa tein yllätysplussan mutta se meni kesken elokuussa. Nyt elokuun jälkeen ollut 3 kemiallista. Oon yksityisellä käynyt näitten pitkien kiertojen takia ja sieltä määrätty teroja ja sit noita clomeja. Keltarauhanen ainakin kokeen mukaan toimii mutta ovulaatiota ei tapahdu kun joskus ja jouluna ja multa jää sitten menkat pois kun ovulaatiota ei tapahdu.
Ei se mitään haittaa kun ei täällä kaikkia voi muistaa. Mulla menee ainakin ihan sekasin kaikki nyt tän uudistuksen myötä kun tuntuu että noi nimimerkit menee ihan ohi

jaanii pitikin vielä jatkaa, jos me ei saada vauvaa clomien avulla ni ei me lähdetä isompiin hoitoihin. Meillä onneksi on nuo 2 ihanaa jo
Kiitos vastauksesta. Toivon teille onnistumista clomien avulla :) ❤
 
Nyt on sellainen tunne, että huomenna tai jos ei jo tänään alkaa tiputtelu. Niin kauhea loppukierron vitutus ja paha mieli iski. Nukuin parin tunnin päikkärit ja nyt mies lähti ostamaan mulle suklaata. Saas nähdä onko tavallista lyhyempi kierto tulossa. Mulla on iän myötä kierrot lyhentynyt. Ennen oli 30-32 päivää, nyt on joskus jopa 25 ollut. Yleensä sen 27. Ovuloin kyllä selvästi edelleen, koska olen niin kipeän ovulaation aikaan. En tiedä yrittääkö elimistö pukata munasolua nyt vauhdilla maailmaan, kun ei ole hetkeen kroppa ollut raskaana . Raskautuminen on itselle ollut aina helppoa, mutta nyt hirvittää, kun ikää jo 38 reilusti päälle.
Ihana mies ❤ tsemppiä sinulle, peukut pystyssä onnistumiselle! :)
 

Yhteistyössä