Haaveena vauva 2020

@Kasikuus onneksi täällä palstalla voi oloaan purkaa. Ja toki joillekin läheisille, mutta ei ehkä aina heillekään jaksa. Ja mies ei jotenkin tajua, ihmettelee vaan miksi en ole muiden puolesta onnellinen. Kun kyse ei ole siitä.. toivottavasti meillä kaikilla olisi mahdollisimman vähän huonon fiiliksen päiviä ❤ vaikka toki nekin tunteet pitää käsitellä ❤

Aamulämpöjen mittaajat. Herään aina neljältä ensimmäisen kerran ja olen tässä kierrossa jo tuolloin mitannut lämmön. Sen jälkeen käyn vessassa ja juomassa ja nukahdan melko pian uudestaan. Tuolloin neljän maissa lämpö oli 36.3. Seuraavan kerran mittaan, kun herään oikeasti. Tänään se oli vähän kahdeksan jälkeen ja näytti 36.7. kumpihan näistä on sitten se oikea. Kumpikin nukkumispätkä on noin neljä tuntia. Mielenkiintoista. Jos joskus nukun koko yön, niin mielenkiinnolla mittaan ja katson mitä näyttää. Vaikka kyllä tuo aamulämpökin heittelee helposti 0.3 asteella, niin ei siitäkään voi sanoa mitään.

Alan pikkuhiljaa uskoa, että vuoden yritysaikana tekemäni kierron seuranta alkaa kääntymään itseään vastaan. Pitkään se oli mielenkiintoista, mutta viime päivät on ollut sen verran perseestä, että taidan vähän rauhoittua tämän suhteen. Eri asia on sitten mahdollisia hoitoja varten ovulaation bongaus. Mutta palstalta en poistu :D

minttuni 29+34/ya 2/19/yk13/1./hoidot alkamassa
 
  • Rakkaus
Reactions: Kasikuus
Täälläkin on kyllä vaikea kunnolla iloita muiden vauvauutisista, joten samaistun noihin tunteisiin. Jotenki iski vyön alle kun mun lapsuuden aikanen kaveri, samanikäinen siis sai jo toisen lapsen just., nyt sillä siis 2 viikkoo vanha ja 2-vuotias poika. Ja sitä hehkuttaa tietenkin. Ja vaikka kuinka haluis olla täysin vaan onnellinen, niin se katkeruus täälläkin iskee pintaan että miksei meille...
Ja nyt kun vielä menkat antaa oottaa itteään. Ilmeisesti nyt tulossa joku hiton pitkä kierto... Ilmeisesti mulle ei sovi se, että otan rennommin enkä usko onnistumiseen tässä kierrossa, kun heti sit näköjään venähtää... Mulla siis todennäköstä että en oo tässä kierrossa ovuloinu (ellei sit ollu myöhänen ovis), ja kun ei oo minkäänlaisia oireita siitä, että ois raskaana tai siitä et menkat alkais kohta, niin sekin nyt painaa mielialaa alaspäin. Onneks sentään on muutakin ajateltavaa kun remppaa pitäs taas tehdä ja valmistautuu henkisesti työhaastatteluun. Ois vaan kiva saada ne menkat alkuun nyt sit ja päästä elämässä eteenpäin... Eilen testattu puhdas nega. Todella raivostuttava testi tosin, koska kun pesin hampaita ja oottelin testitulosta, näin sivusilmällä että herranen aika siinähän on 2 viivaa, mut sit kun katoin lähemmin niin se toinen viiva oli vaan sinne johki muovisauman alle jäänyttä punasta väriä :( Eli siinä oli tyhjää valkosta vaan mihin sen toisen viivan pitäs tulla. Ärsyttävä testi.

@PumpuliNumpuli kovasti tsemppiä sinne <3 Mä kyllä uskon, että teillekin siellä suunnittelukäynnillä apua löytyy <3

Tsemppiä kaikille muillekin ja mahdollisimman paljon plussia <3 Ja onnea @Haavejuttu plussasta <3
 
Viimeksi muokattu:
@minttuni Minun mies ei alkuun yhtään ymmärtänyt mitä käyn läpi, kun en osannut täysin olla "onnellinen" muiden puolesta, mutta kun hänelläkin alkaa jo kohta vuoden yrityksen jälkeen tuntua pahalta, että omaa lasta ei ehkä saa, niin osaa ymmärtää jopa minua ❤ Minkä sitä tunteilleen voi, joskus tuntuu tosi pahalta ja joskus ei niinkään.

Lämmöistä. Mä mittaan arkisin klo 6.10 kun klo soi ja lämpö ollut 36.5, mutta nyt vkl, kun olen herännyt 7.30 ja mitannut lämmön, ni se onkin 36.7. Pitäis varmaan viikonloppuisinkin laittaa klo soimaan 6.10, mitata lämpö ja jatkaa unia :D

Kasikuus 33v ja 25v /yk12 /ensikäynti 04/20 / 3 lasta + enkelipoika
 
  • Rakkaus
Reactions: minttuni
@Kasikuus mulla vaihtelee varmaan liikaa mittausaika arkisinkin, kun työt alkaa miten sattuu. Mutta kyllä tuosta saa jotain suuntaa. Pari kiertoa on kuitenkin ollut selkeästi matalampi lämpö ennen ovista ja oviksen jälkeen korkeampi. Ennen vuotoa laskenut taas.

@Shibali tutulta kuulostaa, minullakin monta kaveria saaneet jo useampia lapsia. Sellaisetki, jotka eivät ole edes aiemmin välittäneet perheenlisäyksestä. Ja minun raskausuutista taas monet ovat odottaneen jo lähes 10 vuotta. Tai no eivät enää varmaan odota samalla tavalla kuin ennen. Tässä iässä ihmiset osaavat olla jo tahdikkaita ja osa toki tietääkin tilanteemme. Kerroit myös, että rento suhtautuminen vaikuttaa nyt saavan kierron venymään, harmi :( toivottavasti tilanne ratkeaa pian johonkin suuntaan.

Kaikille toivon onnistumista ❤
 
  • Rakkaus
Reactions: Kasikuus ja Shibali
@minttuni Eli ovulaatio ainakin tapahtuu, kun lämmöt nousee korkammalle (y) Minä olen mitannut vasta pari kiertoa ja eka kierrossa jossa mittasin, niin oli selkeästi korkeampi oviksen jälkeen, mutta toisessa kierrossa ei mennyt edes yli 37, mutta oli kuitenkin korkeampi kuin alkukierto. Katsotaan kuinka tässä kierrossa käy. Kyllähän täällä on mainittu, että jokainen kierto voi olla erilainen, joten osaako niistä sit mitään päätellä kuitenkaan :cautious:
 
Kaikki viestit yritetty lukea läpi, pahoittelut ja voimia rankkoihin tilanteisiin, ainakin @PumpuliNumpuli ja @W.we ja muillekin tietysti ❤
@Haavejuttu Ihanaa! Nyt on Selkee haamu! Varovaiset onnittelut :love:
Muistelen kun viimeks meillä molemmilla tais olla kemialliset samaan aikaan, toivotaan että perästä tullaan (y)
@minttuni tuttuja ajatuksia kun luin viestiäsi läpi, mutta siis toivotaan että tuo välivuoto olisikin kiinnittymistä, jännä jos ei oo aiemmin tullut, jännityksellä odotan ja peukutan et tuloskin plussa:love:
Ryhmät saa haettua tuolta ylhäältä tai sitten vasen sivu keskustelut ja sieltä olikohan se lapsi kohta ja näytä kaikki:giggle:
@Shibali Pahoittelut negasta ja epätietoisuudesta:cry:
Mullakin km sekoitti kaikki, ja mukamas sen jälkeen tulis helpommin raskaaksi, niin varmaan:rolleyes:
Tulis ees ne menkat:poop:
Mä kohtaan raskaana olevia työkavereita ja huomaan että iloitsen hetken ja yritän kovasti mutta välillä mieli miettii miksi ei meille suoda sitä onnea ja se haikeus iskee kun pääsee kotiin:(
Toki olen kiitollinen kun olen saanut 2 lasta mutta se yhteinen kruunaisi meidän perheen ❤
Sitten omaa napaa..
Lämpöjä oon mitannu ja ihmettelen miks ne on edellee koholla siis kemiallisen tyhjennysvuoto oli ja meni mut tänäänkin lämmöt oli edellee 37.6:oops:
En oo testejä tehny en ovis enkä r.testiä ehkä viikkoon, jotenkin se nega ahdistaa nyt niin paljon:confused:
Salin alotin ja oonki käyny 3x nyt viikon sisään, yritän keskittyä muihin juttuihin vaikka takaraivossa tiedostan oviksen tulevan ensi viikolla, mut jos yrittäisin nyt ottaa tällee semirennosti :LOL:
Sori pitkästä viestistä, tästä syystä pitäs vissiin useimmin kirjotella :ROFLMAO:
Ja mieki voisin listata itsestäni
Alinna86 33v+40v/ya 6/19/1.yhteinen lapsi/3km (+ pari kemiallista) joista tutkimukset aloitettu 2/20
 
@Kasikuus tässä kierrossa alimmillaan ollut 35.7 ja ylimmillään 36.7. ei ole tässä vuoden aikana tainnut nousta yli 37 aamulämpö koskaan. Mut kyllä tuollaiset muutokset on havaittavissa ainakin osassa kierroista. Mutta kertookohan sitten mitään kuitenkaan. Ens kuun ultraa odotellessa. Pettymykset syksyn ovuloimattomista kierroista vielä tuoreessa muistissa :/

@marrrsipaani siis meillä käytiin eilen just sama keskustelu.. kyllä sitten ymmärsi kun itkin jo ihan hysteerisenä ja väänsin rautalangasta, että on ole muiden onnesta kateellinen vaan surullinen meidän tilanteesta. Hän vain itse aina suhtautuu kaikkeen niin positiivisesti. Hyvähän se toki on. Enkä itsekkään koe mitenkään liikaa surevan tätä asiaa.
 
Hyvää kevään ensimmäistä päivää, ainakin noin nii kuin kalenterin mukaan... Itse heräsin tähän päivään jotenkin todella toiveikkaana ja täynnä energiaa. Kierron päivä 11 menossa ja ovulaatio tapahtuu vaihtelevasti päivinä 15-29. Limailu ei ole vielä alkanut edes, mutta tuli todella toiveikas ja positiivinen olo - ehkä tämä kierto voisi olla meidän :) Tiedä sitten mistä hormoonista tälläisen mielialan saa, mutta hyvä fiilis. Hitsi vie, ovista odotellessa. Vielä pari viikkoa todennäköisesti, mutta toiveikasta sunnuntaita silti kaikille eri tilanteisiinne! <3

Helmiii 29v ja 33v /yritys alkanut 7/2019, ensimmäistä yritetään.
 
Kysyisin neuvoja noihin ovulaatiotesteihin. Milloin olette aloittaneet ovulaatiotestaamisen kiertopäiviin nähden? Onko niistä suosituksia? :) ostettiin vain pari ja nyt mietin, että mitkä on parhaita tällaiselle aloittelevalle testaajalle:ROFLMAO:

Bellaella22050909 25 v & 25v /yritys alkanut 2/2020 /2. Lasta yritetään. Menikö tämä oikein? :geek:
 
  • Tykkää
Reactions: marrrsipaani
Kysyisin neuvoja noihin ovulaatiotesteihin. Milloin olette aloittaneet ovulaatiotestaamisen kiertopäiviin nähden? Onko niistä suosituksia? ostettiin vain pari ja nyt mietin, että mitkä on parhaita tällaiselle aloittelevalle testaajalle

Bellaella22050909 25 v & 25v /yritys alkanut 2/2020 /2. Lasta yritetään. Menikö tämä oikein?
Mulla kierto 28päivää, ja ite aloitin testaamisen kp 10 kohdalla joskus aiemminkin. Niissä paketeissa on kyl ohjeetkin, riippuu kierron pituudesta milloin aloittaa testaaminen, tsemppiä metsästykseen(y):D
 
Kysyisin neuvoja noihin ovulaatiotesteihin. Milloin olette aloittaneet ovulaatiotestaamisen kiertopäiviin nähden? Onko niistä suosituksia? ostettiin vain pari ja nyt mietin, että mitkä on parhaita tällaiselle aloittelevalle testaajalle

Bellaella22050909 25 v & 25v /yritys alkanut 2/2020 /2. Lasta yritetään. Menikö tämä oikein?
Kiertoni vaihtelee 23-32 pv, nyt ollut muutama n. 26 pv. Ja olen kaksi kiertoa tikuttanut tauon jälkeen. Aloitin varalta jo kp6, mutta hyvin varhaista. Kp15 on plussa tullut. Käytän aluksi yhden tikun, kun alkaa jotain tummenemista näkymään, niin kahdesti päivässä ja sitten pian jo digillä testaan. Eka uitan liuskan, arvioin sen perusteella käytänkö digiä. Tässä kierrossa meni vain kaksi digiä. Tilaan raskauskeijulta. Tsemppiä oviksen bongailuun (y)

minttuni 29+34/ya 2/19/yk13/1./hoidot alkamassa
 
  • Tykkää
Reactions: bellaella22050909
Suurinpiirtein samoina päivinä myös mä alkanut tikutteleen kuin Alinna86 :) muutama päivä ennen oletettua ovulaation ajankohtaa.

Tänään oli ovistestistä tasavahva viiva hävinnyt, eli olisko nyt kumminkin sitten dpo0. Voiko listalle laittaa dpo6/dpo0 :poop::ROFLMAO:

Tämähän jännäksi menee - vaikkei ensi viikolla plussaisikaan, niin hyvin voi jatkaa seuraavankin viikon tuota plussan metsästystä jos vaan menkat pysyy poissa :whistle:
 
Kysyisin neuvoja noihin ovulaatiotesteihin. Milloin olette aloittaneet ovulaatiotestaamisen kiertopäiviin nähden? Onko niistä suosituksia? ostettiin vain pari ja nyt mietin, että mitkä on parhaita tällaiselle aloittelevalle testaajalle

Bellaella22050909 25 v & 25v /yritys alkanut 2/2020 /2. Lasta yritetään. Menikö tämä oikein?
Mä aloitin testaamisen kp9 ja ylläriks kp11 näytti ovistesti plussaa. Luulin oviksen olevan paljon myöhemmin. Otin suosiolla nyt käyttöön clearbluen digiovistestit, kun noi viivojen tulkinnat aiheuttaa mulle harmaita hiuksia, että koska se viiva oikeesti on tarpeeks tumma :D
Vaikka vähän turhan tyyriitä ovat kyllä..
 
Täällä ei mitään uutta. Tulin vain kertomaan, että en ole unohtunut listalle roikkumaan vaan vaikuttaa siltä, että taas on tulossa tuplakierto. Syys-lokakuussa oli se inhottava 59 vrk kierto ja nyt elellään kp 37. Pahalta näyttää, en jaksaisi vielä jotain kolmea viikkoa odotella, että pääsisin niiden ekojen letrojen kimppuun.

Menkoista ei merkkiäkään. Jotkuthan täällä on joutunu sietämään jotain 90 vrk kiertoja, että siinä suhteessa semmonen 60 ei olisi mitään, mutta onhan se hemmetin pitkä aika tässä yrittäessä! En tajua, miksi tää tapahtuu nyt kun letroresepti ois kourassa eli apuja ois saatavilla! Marras-joulu-tammikuun kierrot tuli melko säännöllisellä 30 vrk rytmillä.
 
@Ninniu
-Valkovuoto runsasta (siis todella runsasta, yksi päivä luulin että menkat alkaa etuajassa kun niin valahti) ja voidemaista.
-Rinnat ollut aavistuksen kipeät dpo 7 alkaen, ja päivä päivältä hieman enemmän kipeät ja nyt jo selvästi kipeät.
-Alamahaa poltellut välillä pieniä hetkiä, semmoinen aaltomainen kipu/polte, eli alkaa hiljaa, voimistuu hieman ja sitten hiljenee taas. Äsken tuli ja ihan laskin kauanko kestää, ja kesti 15 sekuntia.
-Närästänyt tänään, yleensä siis ei närästä joten lasken oireeksi.
-Eilen ja tänään nälkä koko ajan, vaikka syönyt olen säännöllisesti kuten ennenkin, niin nälkä ei lopu.

@W.we En ole testannut tänään. Ajattelin ostaa noita rfsu testejä tänään lisää, jotta voin sitten verrata viivoja. Olishan mulla se apteekin ultra ja digi, mutta jotenkin on tosi rauhallinen olo asiasta kun tuli noin selkeä viiva, ei tarvitse haamuja tihrustaa niin ei ole myöskään himo testata :)
 
Täällä on dpo3 tai enemmän. Mutta ite veikkaan että ovulaatiota ei ollut, ei ollu minkäänlaisia oloja missään vaiheessa. Muutenkin ne miehen eropuheet otti koville, joten sovintoseksin jälkeen dpo -1 nousin samantien sängystä vessaan, enkä tehny elettäkään rojujen pysymiseksi "rännissä" ( hyi kamala sanonta tuokin) Mut katotaan vaan niin oon muutaman päivän päästä jo ostamassa raskaustestejä... mä niin tiiän itteni.

Onnittelut @Haavejuttu tuohan on selvästi ihan plussa, ihana juttu ja onnea matkaan.

Kaikille kovasti voimia omissa tilanteissaan, elämä on välillä niin ihmeellistä ja varsinkin se luominen...
 
Ihanaa miten aktiivisia ootte olleet! En kyllä taas yhtään muista mitä piti kommentoida kellekin, mutta @Haavejuttu ainakin onnea! ❤

Täällä kp14 ja aloitin ovistikuttelut tänään. Unohdin sen kyllä taas aamusta, mutta onneksi sain aamupissan jälkeen tiristettyä vielä pari tippaa, se riitti testiin. :LOL: Ovista odottelen jonnekin kp18-19 tienoille, eli vielä ehtisi hankkia niitä digiovistestejäkin. Toimittaako Raskauskeiju nopeasti? Täältä en ole kaupasta bongannut niitä.

Korallikala 31 & 33 v / ya 1/20 / km 2/20 / 2. lasta yritetään
 
@Haavejuttu Onnea!!

Tämä foorumi on jotenkin tosi vaikea ja piti niin monelle vastailla ja kommentoida, mutten muista enää tarkalleen, että kenelle ja mitä...

Noh, omanapailen sitten pelkästään vaan taas. Eli kp14 tänään ja EDELLEEN nyt kahdeksatta päivää peräkkäin clearbluen vilkkuva hymynaama ovistestissä. Viime kierrossa pysyvä hymiö tuli kp13 ja luteaalivaihe jäi 10 päiväseksi. Eli mun kierto on ollut yleensä 24 pv. Jos tässä kierrossa enää meinaa ovista bongata niin meneepä todella myöhäseksi :( myöskin mietin, että alotin syömään myös niitä siveydenpuukapseleita, jotka pitäis tasottaa kiertoa (eli mun tilanteessa voisi pidentää?), että voisiko ovulaatio tulla vasta myöhemmin jos kiertokin pitenisi? Tosin en osaa sanoa, voiko noi kapselit nyt jo vaikuttaa. Mutta turhauttaa! Yhden ainoon kerran oon saanut oviksen kiinni testillä viime kierrossa. Tai sitten ehkä en vaan ovuloi joka kierrossa. CB ohjeissa lukee, että jos tulee 9 kertaa peräkkäin vilkkuva hymiö niin lopeta testaus. Ehkä teen huomenna aamulla vikan ja lopetan siihen? Harmi, etten oikein osaa tulkita ovista oireiden perusteella. Esim. viime kierrossa ei mun mielestä ollut mitään oireita, vaikka eka ovisplussa tuli.

Muutenkin tää viikko on ollut ihan hanurista kotona olevan kireyden ja seksipakkien takia. Puhuttiin yksi päivä ja mies sanoi, että turhauttaa ja seksi tuntuu väkinäiseltä. Ennen on menty tosi hyvällä fiiliksellä ja saatu aina hommailtua kivasti. Nyt tuli pelko tehdä alotteita ja epätoivo, että voiko sitä lasta sitten koskaan saada. Tuntuu niin kovin vaikeelta. Eilen pääsi pieni itku kun turhauttaa.

Positiivista ainakin on se, että kesän matka on varattu ja saanpahan ainakin siellä sitten syödä ja juoda miten haluan.
 
Vahvistuu se ❤ Ylhäällä eilisillan ja alla äsken tehty 2,5h pissasta. En usko silmiäni :love: Voi kumpa nyt pysyisi matkassa, ainakin viivat on vahvemmat kuin viimeksi. Silloin oli dpo 12 aamulla heikko haamu 10 herkkyisessä, nämä on 25 herkkyisiä ja ei kyllä tarvitse tihrustaa. Aamulla teen apteekin ultran niin katsotaan millaiset viivat siihen pärähtää :D
 

Yhteistyössä