Haaveena vauva 2020

@Helmiina1978 mullakin löytyi sattumalta kesällä matalat ferritiiniarvot (silloin 25), kuukauden kuluttua on kontrolli ovatko lähteneet rautakuurilla nousuun. En ollu aatellukkaan et nekin vois olla yhteydessä raskautumiseen.

Ja samanlaisia ajatuksia ruuhkavuosista meillä, tai siis varsinkin miehellä, et voisko lapset sittenkin jo olla tässä. Ite kyl luulen et koitan vaa suojella itteäni ja miettiä miksi vauva ei ois muka hyvä juttu. Oikeasti vaan niiiiin kaipaan sitä vauvaa joka täydentäisi meidän perheen mut pelottaa kun häntä ei nyt ainakaan ihan heti näytä saapuvan. Ja monta vuotta oon jo haaveillu. Nyt 7. yrityskierto siis menossa, tänää kp 6. Koitan hahmottaa oviksen ajankohtaa ja elämäni ekan ovulaatiotestin tein tänään jo kun mulla välillä kovin lyhyt kierto. Haaleaa testiviivaa näytti, eli täytyypi koittaa tikutella uusiks lähipäivinä. Ärsyttää ku kaikki ajatukset pyörii tän ympärillä niin paljon et yöunetkin jo kärsii. Tsemppiä kaikille muillekin, vertaistuki on ihan parasta ❤
 
@Binky sullako oli niitä sydänoireita vhh:lla? Mullakin on. Siihen auttaa joskus reilu suolan lisääminen, lisäksi tietysti kalium on tärkeää. Vhhll kun ei tule hiilareita, jotka sitoo nestettä joka taas sitoo noita kivennäisiä niin ne kivennäiset ei oikein pysy missään ja siksi niitä tarvitaan koko ajan enemmän suusta alas. Merisuolaa ja ruususuolaa vaan aamulla ekana (yök..) ja sitten lisätä ruokiinkin sen verran että maistuu.


Oma napa:
Kp:t pitää oikein tarkistaa FLO:sta sillä on niin kiire.
Mulla tällainen huomio: Aloitin rautakuurin juhannuksen jälkeen. Ferritiini oli silloin 33. Nyt viime viikolla se oli 65. (y) Hb myös noussut 128-> 138. Olo ehkä hiukan parempi, mut tää arki on vaan niin hektistä, että väsymys painaa, ja stressi... Tänään siis KP6. Aiemmissa kierroissa on vuotanut kp6 asti vähintään nii, että 6 päivänä vielä tullut hiukan suojaan asti eli tarvinnut sen suojan kuitenkin. JA 2 ekaa päivää kuin häränkurkusta, 2 "normaalia" 1 niukka ja sit se 1 tuhru. NYT vuoto alkoi 1. päivän iltapäivällä ja runsasta oli vain se ja seuraava päivä. 3 päivä oli jo niukkaa, 4 tuli tuhrua ja enemmän pyyhiessä ja tänään 6 ei oikeastaan mitään. ELI?! Voisko ajatella että tuo rautavarastojen täyttyminen aiheutti tämän? Tai sit kuun asento on muuttunut? Nyt olenkin kovin positiivisin mielin raskautumisen suhteen. (ja taas tiputaan korkealta)
Mistä pääsenkin siihen, että olenkin alkanut miettiä JÄRJELLÄ, että jos en sittenkään enää jaksa uutta vauvaa. Jos sittenkin haluan panostaa työhön ja opiskeluun. Ja itseeni, viimeinkin. BLAAH. Tuntuu ettei nytkään aika riitä mihinkään ja elämä on kaaosta. Vai onko nää vaan nää ruuhkavuodet? (pitääkö niitä sitten venyttää loputtomiin?)
JA sitten taas mietin, että jos kuitenkin vielä yksi, kun eipä se ura tai opiskelu mulle ennenkään oo tärkeä ollut.
Kyl mulla ainakin kun sain rautainfuusion viime vuonna nii menkat pieneni ihan sikana sen myötä ja nyt ku se ferritiini on laskenut nii menkat runsastunut. Jostain oon muuten lukenut, et muissa Pohjoismaissa ferritiini pitää olla joku 70 luokkaa ennen ku ne edes tekee muita hedelmöityshoitoja (ei oo nyt tähän virallista lähdettä), kun se vaikuttaa nii paljo raskautumiseen.
 
Näin teemme :cautious:(y) Jospa sit ens kierrossa tärppäis. Pitäisköhän varuiksi touhuilla joka päivä :ROFLMAO: .. Vähän jännitystä, kun meinaa olla aika hankalaa saada yhteistä aikaa, kun 9, 11 ja 13veet on aika kärppänä koko ajan vauhdissa mukana :eek:
Täällä vähän sama tilanne.. Mulla 9, 12 ja 16 vuotiaat

Se olisi yk1 ohi. Eilen alkoi tiputella ja tänään herätessä ihan kunnolla menkat päällä. Se olisi siis kp1 täällä
Jotenkin sitä lapsellisesti koko ajan toivoi että ois ekasta tärpännyt.
En muistanut kauan kuinka inhottavat menkat on. Hormonikierukka melkein kymmenen vuotta eikä niiden aikana menkkoja ollut lainkaan.. Toivottavasti ei enää tule toisia
 
Mä alan olla jo aika loppu, en tiedä onko syksy vai mikä mut mun usko koko touhuun on täysin katoamassa.. :unsure:
Onneksi mies ja lapsettomuus tukipalvelu eivät ole heittäneet toivoa hukkaan :love:

Yrittänyt täälläkin vain lukea muiden kuulumisia, mutta nyt oli pakko itsekin vähän avautua
 
TOIVEENA VAUVA 2020

Jos haluat listalle, ilmoitathan tietosi punaisella!

13.9.2019

Nimi ★ Kiertopäivä ★


Minic..............................kp 44/28
Persikka123.................kp 37/34
EnkeliRinkeli.................kp 35/28
FaBuu...........................kp 30/28
Tiukuliina89.................. kp 29/31
Tingeli...........................kp 29/34-36
nieve30.........................kp 27/28
Karvakorvat..................kp 27/28
Hipposka.......................kp 24/30
W.we.............................kp 22/25
Lastunen.......................kp 21/xx
Daana........................... kp 21/23
taikinatonttu...................kp 20/28
mimmik..........................kp 19/28-32
Keltasirkku-...................kp 19/27-32
vauvahaaveilija2396......kp 18/28-30
Vauvameille..................kp 17/28-35
Veevavi.........................kp 15/28-30
rosemarie......................kp 15/xx
taatelinen......................kp 14/27-30
Pilvinentaivas...............kp 14/28-30
Mammakatri.................kp 14/22-41
Lapseton87..................kp 15/26-27
nessu87........................kp 13/28
Millimetrii...................... kp 10/28-29
Hope91.........................kp 9/32-37
Mahaotus......................kp 9/24-26
Amadecasa..................kp 7/34-55
Helmiina1978...............kp 7/30
Marilainen.....................kp 7/28
Haaveilija-31.................kp 7/38
Wintersun..................... kp 6/26
Mirella92.......................kp 6/34
Kasikuus.......................kp 2/28-31
Lennis...........................kp 2/28-34


★★★★★★★★★★★★★★★★★★

Piinailijat:


Nieve30.......................dpo 17
FaBuu......................... dpo 16
pallomaha123..............dpo 16
papuma.......................dpo 15
Daana..........................dpo 13
Nessu87......................dpo 3
Vauvameille.................dpo 1


★★★★★★★★★★★★★★★★
 
Minä palailen toukokuisista takaisin tänne :cry: Viivat ei vahvistunut ja tänään rv 4+6 alkoi vuoto. Aiomme kuitenkin jatkaa heti yritystä, joten osaako joku kertoa laskenko nyt tämän päivän kp1 vai miten?
Pahoittelut <3 Tiedän miten pahalta tuo tuntuu, ja en haluaisi ett kukaan kokisi samaa! Mun km vuoto laskin kp 1:ksi, luin muistaakseni netistä että jos se on runsasta niin voi hyvin sanoa että kierto alkaa siitä. Mun km jälkeen kierto oli 30 päivää mikä oli silloin mulle muutama päivä pidempi vain. Siitä seuraava oli taas ihan normaali muistaakseni. Jos vuotoon kuuluu kipuja niin se on luultavasti km, mutta vain vuoto ei aina tarkoita sitä. Neuvolasta neuvottiin ottamaan raskaustesti vielä viikon päästä ja tarkistaa reagoiko testi vielä. Jos ei, niin kaikki oli tyhjennetty luonnollisesti. Tsemppiä!
 
Pahoittelut <3 Tiedän miten pahalta tuo tuntuu, ja en haluaisi ett kukaan kokisi samaa! Mun km vuoto laskin kp 1:ksi, luin muistaakseni netistä että jos se on runsasta niin voi hyvin sanoa että kierto alkaa siitä. Mun km jälkeen kierto oli 30 päivää mikä oli silloin mulle muutama päivä pidempi vain. Siitä seuraava oli taas ihan normaali muistaakseni. Jos vuotoon kuuluu kipuja niin se on luultavasti km, mutta vain vuoto ei aina tarkoita sitä. Neuvolasta neuvottiin ottamaan raskaustesti vielä viikon päästä ja tarkistaa reagoiko testi vielä. Jos ei, niin kaikki oli tyhjennetty luonnollisesti. Tsemppiä!
Kun vuodon huomasin tuossa 8 aikaan niin oli vähän tullut pikkuhousuihin ja pyyhkiessä tuli verta. Nyt on kivut alkanut ja on ihan verrattavissa menkkakipuihin ja vuoto runsastunut ja täynnä hyytymiä :poop: Eiköhän tästä kuitenkin selvitä, aamu itkettiin miehen kanssa mutta nyt olo on aika rauhallinen jo. Onneksi meni kuitenkin näin alussa kesken, uskon että paljon helpompi käsitellä näin varhainen km kuin vaikka rv 8 varhaisultran jälkeen. Mulla oli jo paha aavistus kun ei viivat vahvistunut ja eilen jo miehelle sanoin että entä jos tämä menee kesken ja aamulla olikin verta pikkareissa. Sattuipas muuten sopivasti että tänään on epäonnen päivä, 13. perjantai :poop:
 
@Haavejuttu olipas kurjaa, voimia sinne! Toivotaan, että siellä tärppää nopeasti uudestaan.

ON: Eilen pärähti ovisplussa testiin, eli olisko tulossa nyt vähän pidempi kierto taas, jos se piti paikkansa. Eilen oli myös jännästi vasemmalla puolella kipuja, mitä voisi ajatella oviskivuiksi. Meinataan jatkaa kyllä vielä talletteluja, vaikka mulla ottaakin vähän koville aina herätä yöllä kesken unien. Meillä siis mennään muumimuki menetelmällä vallan, niin mies herättää mut yöllä talletuksen kanssa aina kun niin on sovittu. Tämä on meillä toiminut hyvin, ei mene mikään kierto hukkaan eikä tule seksiin paineita vaan se mitä seksiä on, on ihan vaan siksi kun se on kivaa ja meitä huvittaa. Mua ei tietty pakkopullakaan niin haittais, mutta miehelle olis liikaa paineita :LOL:. En taida nyt hypätä ollenkaan piinalistalle, kun parissa viime kierrossa oon unohtanu käydä tänne päivittään kun menkat alkoi ja pitänyt vaan hiljaiseloa. Jos tästä reipastun kun lomia ei enää oo niin seuraavassa kierrossa sitten taas.
 
  • Tykkää
Reactions: Helmiina1978
@nieve30 Mikäs siellä tilane?
Raskaustestit puhdasta negaa, jäätäviä alavatsa kipuja välillä. Ei oo ennen ollu sellasia edes menkkojen alkamisen aikaan. Kivut ovat vähän kuin menkkakipuja, mutta enemmän särkyä ja heijastelee nivusiin.

Oon tehnyt rfsu r-testejä jo muutaman päivän ja ei edes viivan paikkaa näytä :D

Mies epäilee että oon raskaana, mutta oireet puuttuu (paitsi tieten tuo alavatsakipu) ja testit on negoja niin itse en usko raskauteen.
 
Km voi olla myös kivuton. Ite sain joskus km viikoil 7, ei kipua ollenkaan vain vuitoa... Neuvolastakin sanottiin että ei huolta kun ei kipujamut tiesin että kaikki ei hyvin. Sitten pääsin ultraan jossa siis selvis että oli km

kaveri oli käyny myös abortin niin sillä ei mitään kipuja, joutu viel tarkistukseen kun epäilivät että epäonnistui mutta kohtu oli tyhjenytynyt. Et aika yksilöllist mut pääasias kivut kuuluu asiaan
 
Kun vuodon huomasin tuossa 8 aikaan niin oli vähän tullut pikkuhousuihin ja pyyhkiessä tuli verta. Nyt on kivut alkanut ja on ihan verrattavissa menkkakipuihin ja vuoto runsastunut ja täynnä hyytymiä :poop: Eiköhän tästä kuitenkin selvitä, aamu itkettiin miehen kanssa mutta nyt olo on aika rauhallinen jo. Onneksi meni kuitenkin näin alussa kesken, uskon että paljon helpompi käsitellä näin varhainen km kuin vaikka rv 8 varhaisultran jälkeen. Mulla oli jo paha aavistus kun ei viivat vahvistunut ja eilen jo miehelle sanoin että entä jos tämä menee kesken ja aamulla olikin verta pikkareissa. Sattuipas muuten sopivasti että tänään on epäonnen päivä, 13. perjantai :poop:
Valitettavasti kuulostaa ihan kuin mun km viime vuonna:poop: pahoittelut kerran vielä! Ja kyllä mieluummin alkuaikoina kuin rv 12 tms. Oot yli 2 kk jo tottunut oloon ja tulevaisuuteen silloin. Pe 13 ei ole täällä vielä tullut tekemään tepposiaan mutta onhan tässä aikaa vielä.
Km voi olla myös kivuton. Ite sain joskus km viikoil 7, ei kipua ollenkaan vain vuitoa... Neuvolastakin sanottiin että ei huolta kun ei kipujamut tiesin että kaikki ei hyvin. Sitten pääsin ultraan jossa siis selvis että oli km

kaveri oli käyny myös abortin niin sillä ei mitään kipuja, joutu viel tarkistukseen kun epäilivät että epäonnistui mutta kohtu oli tyhjenytynyt. Et aika yksilöllist mut pääasias kivut kuuluu asiaan
Joo poikkeuksia on aina, neuvola tai lääkäri menee aina sen 9/10 kokemuksen mukaan, vaikka on aina se yksi henkilö joka kokee asiat ihan eri tavalla. :unsure:
 
Hei! Jos ovulaatiotestiin tulee hyvin haalea toinen viiva, viivojen esiäiti tai kenties vain viivan paikka, niin tarkoittaako se mitään? Tarkoittaako, että ovulaatio voisi olla tulossa tässä kuussa? Tilanne on siis se, että imetän ja kuukautiskierto ei ole vielä käynnistynyt.
 

Yhteistyössä