Haaveena vauva 2020

Hei! Jos ovulaatiotestiin tulee hyvin haalea toinen viiva, viivojen esiäiti tai kenties vain viivan paikka, niin tarkoittaako se mitään? Tarkoittaako, että ovulaatio voisi olla tulossa tässä kuussa? Tilanne on siis se, että imetän ja kuukautiskierto ei ole vielä käynnistynyt.
Mä tikutin tässä synnytyksen jälkeen huvikseen noin 6kk ennenku menkat alkoi. Viivoja tuli hailuja ja ihan vahvoja, jopa ns ovisplussan eikä mennat alkaneet. LHta erittyy myös imettäessä. Sitä erittyy ns sykäyksinä, imettäessä harvakseltaan. Sit ajoittain erittyy korkeampiakin piikkejä ja jos sattuu just sillon testaamaan saattaa saada tosi tummaakin viivaa. Kunnon kierron alkamiseen vaaditaan tiiviimmin tulevia pulsseja (en muista enää aikaa, oliko se x tuntien välen tms). Tsemppii!
 
Kyl mulla ainakin kun sain rautainfuusion viime vuonna nii menkat pieneni ihan sikana sen myötä ja nyt ku se ferritiini on laskenut nii menkat runsastunut. Jostain oon muuten lukenut, et muissa Pohjoismaissa ferritiini pitää olla joku 70 luokkaa ennen ku ne edes tekee muita hedelmöityshoitoja (ei oo nyt tähän virallista lähdettä), kun se vaikuttaa nii paljo raskautumiseen.
Voisikohan mullakin johtua menkkojen niukentuminen raudan syömisestä (n) Ennen oli melko runsaat, sitten vielä kun söin pillereitä niin alkoi niukentumaan ja nyt kun lopetin pillerit muutama kk sitten, on vielä niukemmat. Ekana päivänä selvää kirkasta vuotoa, toisena ehkä vähän, mutta pääasiassa vaan ruskeampaa ja aika vähäistä vuotoa enää silloin, kolmantena ihan vähän ruskeaa. Enpä ole ennen kuullut, että raudalla voisi olla vuodon määrään vaikutusta.
 
Kiitos pahoitteluista, kyllä tästä selvitään ❤ Toivottavasti vaan tärppäisi pian uudelleen. Tuntuu pahalta miten "lähellä" vauvan saamista jo oltiin ja nyt ollaankin takaisin lähtöpisteessä :( Digit ehdin tilata toissapäivänä että saan testata viikot 2-3 ja 3+ mutta ne nyt jää käyttämättä. Tosin ei ne vanhaksi mene joten ompahan valmiina kaapissa odottamassa. Täytyy tehdä uusi tilaus raskauskeijulle ja tilata ovulaatiotestejä taas läjä.

Jos jotain positiivista täytyy keksiä niin ainakin olen kerran tullut raskaaksi, joten uskon että voin tulla uudelleenkin. Ja uskon että tämä alkio ei jostain syystä ollut vaan elinkelpoinen ja meni siksi kesken, jos olisi jatkunut niin olisiko ultrassa paljastunut esim joku kehitysvamma (n)

"Katse eteen ja suupielet ylöspäin, teen vastoinkäymisistä voimaa."
Tsempit myös kaikille uuteen kiertoon joutuneille, kyllä meistä kaikista vielä jonain päivänä tulee äitejä :love:
 
  • Tykkää
Reactions: StellaMom
"Jotenkin sitä lapsellisesti koko ajan toivoi että ois ekasta tärpännyt."

mulla ihan sama ajatus nytkin oon ite nyt piinailijoissa olikos nyt dpo3 meneillään, ja eka yrityskierto ja tosiaan aatellu koko aika et täst kierrost tärppäis, sit kuitenkin yritän palauttaa itteni maantasalle ja valmistautuun menkkoihin, ofc haluisin heti raskaaks mut uskon et kroppaki vielsekasin km mikä oli alkukuus. vaikkakin siihen edelleen uskon ettei menis montaa kk että tärppi käy
 
@Haavejuttu mulla kävi samoiten että enteilin pahaa kun viivat ei vahvistunu oli haamua 6 päivää ja no yhtenä päivänä ihan hitusen oli testi tummempi mut niin vähän... Ja verikokeessakin oli hcg alhanen. Kyllähän se harmitti mut mielummin meni aikasil viikoil ku myöhemmin. Mut aattelen että ens raskaus todenäkösemmin onnistuu loppuun asti
 
Täällä vähän sama tilanne.. Mulla 9, 12 ja 16 vuotiaat

Se olisi yk1 ohi. Eilen alkoi tiputella ja tänään herätessä ihan kunnolla menkat päällä. Se olisi siis kp1 täällä
Jotenkin sitä lapsellisesti koko ajan toivoi että ois ekasta tärpännyt.
En muistanut kauan kuinka inhottavat menkat on. Hormonikierukka melkein kymmenen vuotta eikä niiden aikana menkkoja ollut lainkaan.. Toivottavasti ei enää tule toisia
Kyllä minäkin lapsellisesti ajattelin, että heti tärppää ekasta kierrosta, kun kaikki 4 muutakin on tärpännyt. No eipäs käynytkään niin. Yk5 alkoi, loppuispa menkat nopsaa :D
 
Mut vois lisätä takaisin listalle kp 1/29. Ja etusivulle Haavejuttu, 21v, 1., ya 8/2018.

Ovistestit on nyt tilattu, tilasin sitten kerralla 60kpl niin ei tarvitse heti olla tilaamassa uusia ja ei lopu kesken kun ei tiedä miten kierto nyt heittää km takia. Yhden särkylääkkeen otin aamupäivällä ja kivut helpottunut. Onkohan normaalia etten vuoda siteeseen asti kun toosi vähän, mutta vessassa käydessä tulee kyllä isoja hyytymiä ja venyviä verilimaklönttejä ja sitten myös ihan verta (n) En soitellut vielä neuvolaan, täytyy katsoa mihin suuntaan vuoto lähtee. Maanantaina ajattelin olla neuvolaan yhteydessä ja kysyä mikä heidän käytäntö on, täytyykö esim käydä näytillä että kaikki raskausmateriaali on poistunut. Raskaustestin teen vielä jossain ensiviikon puolella, mutta uskoisin ja toivoisin että hcg laskee äkkiä kun ei 10 herkkyisissä ollut vahvoja viivoja ja 25 herkät pc:t oli negoja eilen ja toissapäivänä.
 
  • Tykkää
Reactions: Purrri
@Haavejuttu mistä tilasit ovistestejä ja oliko minkä hintaisia? Itse en ole koskaan sellaisia käyttänyt ja nyt mietin, että pitäiskö testailla eka kertaa vai meniskö sen oman tuntemuksen mukaan. Minulla ovislimaa tulee 3pvä putkeen ja yhtenä päivänä on kivut. Eli onko silloin turhaa ees tikutella, kun selkeät ovisoireet? (n)
 
@Haavejuttu mistä tilasit ovistestejä ja oliko minkä hintaisia? Itse en ole koskaan sellaisia käyttänyt ja nyt mietin, että pitäiskö testailla eka kertaa vai meniskö sen oman tuntemuksen mukaan. Minulla ovislimaa tulee 3pvä putkeen ja yhtenä päivänä on kivut. Eli onko silloin turhaa ees tikutella, kun selkeät ovisoireet? (n)
Oon tilannut raskauskeijulta, 60kpl toimituskuluineen maksoi ~23€. Eli ei todellakaan kalliita ja mulla nuo testit on toiminut hyvin. Ite tykkään tikuttaa vaikka mullakin yleensä selvät ovisoireet, mutta tikuttamalla tietää varmaksi sen ajankohdan eikä tarvitse miettiä että onkohan ovis tänään vai vasta parin päivän päästä vai ehtiköhän se sittenkin jo mennä :D
 
  • Tykkää
Reactions: Kasikuus
Kyllä minäkin lapsellisesti ajattelin, että heti tärppää ekasta kierrosta, kun kaikki 4 muutakin on tärpännyt. No eipäs käynytkään niin. Yk5 alkoi, loppuispa menkat nopsaa :D
Tässä on kanssa se, että alkaa oma ikä painaa. Mä täytän ihan just 37 ja mies on vuoden vanhempi. Oon tottunut olemaan se vanhempainiltojen ym nuorin äiti, joten vähän tää ikä nyt ahdistaa..
 
"Jotenkin sitä lapsellisesti koko ajan toivoi että ois ekasta tärpännyt."

mulla ihan sama ajatus nytkin oon ite nyt piinailijoissa olikos nyt dpo3 meneillään, ja eka yrityskierto ja tosiaan aatellu koko aika et täst kierrost tärppäis, sit kuitenkin yritän palauttaa itteni maantasalle ja valmistautuun menkkoihin, ofc haluisin heti raskaaks mut uskon et kroppaki vielsekasin km mikä oli alkukuus. vaikkakin siihen edelleen uskon ettei menis montaa kk että tärppi käy

Täällä sama, kyllä oli niin lennokas oli ekassa kierrossa. Oireiden perusteella olin varma, että nyt on kyllä tärpännyt! Kierron pitäis olla kyllä suht tasainen, hormonaalista ehkäisyä ei ole ollut käytössä useampaan vuoteen. Ehkä ikä tekee tehtävänsä.

Päätin silloin kun pillerit 4v sitten lopetin, etten enää halua mitään ylimääräistä hormonia kroppaani. Pelkäsin jo, että olin syönyt liian kauan pillereitä, että se ois vaikuttanut raskautumiseen.

Mitenhän sitä kestää pää ehjänä, jos tässäkin menee vielä vuosi :confused:
 
Omaa napaa. Empä ole koskaan ollut näin iloinen negasta raskaustestistä. Äsken tehdyssä raskaustestissä ei näy mitään, eilen näkyi hento haamu. Tämähän tarkoittaa vaan sitä että hcg on hyvin laskussa ja päästään pian yrittämään uudelleen. Kivut loppunut ja vuoto rauhoittunut, hyytymiä tulee vesssassa käydessä mutta siteeseen asti ei vuoda.
Testinä oli apteekin ultra, eli herkkyys 10miu. Tässä avattuna 10min dippauksesta.

IMG_20190913_200605__01.jpg
 
@Haavejuttu Pahoittelut keskenmenosta! <3 Onneksi hyvin laskussa, toivotaan pikaista plussaa teille! :love:

Onnea plussanneille! :)

@Purrri Nyt vastailen, näin kyllä viestisi aiemmin, mutta The keskustelu oli vielä käymättä. :)
Eli mies vihjaisi jo viikko sitten, ettei häntä haittaisi, vaikka toinen tulisikin. Keskustelu jäi siihen ja mietin koko viikon, milloin "uskaltaisin" puhua aiheesta. Tänään sitten mies itse aloitti ja näin sovimme, että toinen pieni olisi tervetullut. :love:
Mulla alkaa menkat viikon päästä, joten Marrrsipaani / 22v / 2. / ya 9/19!

Ja mulla on n. 28 päivää kestävä Kierto.
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Apustaja ja Purrri
Voisikohan mullakin johtua menkkojen niukentuminen raudan syömisestä (n) Ennen oli melko runsaat, sitten vielä kun söin pillereitä niin alkoi niukentumaan ja nyt kun lopetin pillerit muutama kk sitten, on vielä niukemmat. Ekana päivänä selvää kirkasta vuotoa, toisena ehkä vähän, mutta pääasiassa vaan ruskeampaa ja aika vähäistä vuotoa enää silloin, kolmantena ihan vähän ruskeaa. Enpä ole ennen kuullut, että raudalla voisi olla vuodon määrään vaikutusta.
Mulla on siis kyllä ainakin itsellä ihan raudan ja siis juurikin tuohon ferritiinin sidonnainen tuo menkkavuodon määrä. Samaa on pohdiskellut myös monet muut tuolla Facebookin raudanpuute-ryhmässä eli en oo edes ainoa jolla oon kuullut vaikuttavan :)
 
  • Tykkää
Reactions: Helmiina1978
Tässä on kanssa se, että alkaa oma ikä painaa. Mä täytän ihan just 37 ja mies on vuoden vanhempi. Oon tottunut olemaan se vanhempainiltojen ym nuorin äiti, joten vähän tää ikä nyt ahdistaa..
Minua vaivaa ikä kanssa, vaikka hetki sitten täytin vasta 33v (n) Aina ollut ehdoton takaraja vauvalle 30v, mutta kun uusi mieheni ei ollut vielä silloin valmis, niin nyt mennään sit tällä iällä. Haluan uskoa, että kyllä se vielä joskus tärppää. Varmuuttahan toki ei ole, että onko mieheni lisääntymiskelpoinen, kun omia lapsia hällä ei ole :confused:

Jollakin tietoa, että kuinka kauan yritystä oltava takana, että alkavat tutkimaan lapsettomuuden syitä? o_O
 
TOIVEENA VAUVA 2020

Jos haluat listalle, ilmoitathan tietosi punaisella!

14.9.2019

Nimi ★ Kiertopäivä ★


Minic..............................kp 45/28
Persikka123.................kp 38/34
EnkeliRinkeli.................kp 36/28
FaBuu...........................kp 31/28
Tiukuliina89.................. kp 30/31
Tingeli...........................kp 30/34-36
nieve30.........................kp 28/28
Karvakorvat..................kp 28/28
Hipposka.......................kp 24/30
W.we.............................kp 23/25
Lastunen.......................kp 22/xx
Daana........................... kp 22/23
taikinatonttu...................kp 21/28
mimmik..........................kp 20/28-32
Keltasirkku-...................kp 20/27-32
vauvahaaveilija2396......kp 19/28-30
Vauvameille..................kp 18/28-35
Veevavi.........................kp 16/28-30
rosemarie......................kp 16/xx
taatelinen......................kp 15/27-30
Pilvinentaivas...............kp 15/28-30
Mammakatri.................kp 15/22-41
Lapseton87..................kp 16/26-27
nessu87........................kp 14/28
Millimetrii...................... kp 11/28-29
Hope91.........................kp 10/32-37
Mahaotus......................kp 10/24-26
Amadecasa..................kp 8/34-55
Helmiina1978...............kp 8/30
Marilainen.....................kp 8/28
Haaveilija-31.................kp 8/38
Mirella92.......................kp 7/34
Kasikuus.......................kp 3/28-31
Lennis...........................kp 3/28-34
Haavejuttu.....................kp 2/29


★★★★★★★★★★★★★★★★★★

Piinailijat:


Nieve30.......................dpo 18
FaBuu......................... dpo 17
pallomaha123..............dpo 17
papuma.......................dpo 16
Daana..........................dpo 14
Nessu87......................dpo 4
Vauvameille.................dpo 2
Vaniljapulla..................dpo 1
Veevavi........................dpo 1



★★★★★★★★★★★★★★★★
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä